Pikkuvaimo?

kiinnostaisi tietää

Niin, kiinnostaisi tietää, että mitä yleensä ihmiset tarkoittavat, kun sanovat "pikkuvaimo"?
Olen itse huomannut, että useat käyttävät sitä negatiivisessa yhteydessä, joten tarkoittaako se jotenkin halveksuttavaa "asemaa"?
Kertokaa ihmeessä, minua kiinnostaisi.

22

5867

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeps.

Se on semmoinen "miehensä jatke". Sillä ei ole pahemmin omia ideoita eikä aloitekykyä eikä taloudellista menestystä, jotenka se roikkuu "miehensä jatkeena" ja saa sitä kautta sosiaalista asemaa.

Että näin.

• ei pikkuvaimo

Ei ole miehen jatke, vaan pikkuvaimo on sellanen joka huushollaa,sisällä ja puutarhassa! eli hänelle rakkainta ja tärkeintä on se että koti ja puutarha on AINA edustuskunnossa! sitten on mukava kestitä ja hyysätä vieraita! pikkuvaimo paapoo ja passaa ukkoosa,aivan kuin pikkulasta!! ja sitten tärkein pointti eli seksi!! pikkuvaimot pihtaa tavaraansa ja sitä käytetään aivan yleisesti joka lähtöön kiristyskeinona avioliitossa! eli jos ukko tekee kaiken niinkuin pikkuvaimo haluaa, hän saa sitten "palkinnon" eli sit tämä pikkuvaimo suostuu lahnaileen hetken ja tuumaa "no,äkkiä sitten" eli pelkästään antaa ukolleen,koskaan ei antaudu eikä vahingossakaan tee itse aloitetta, ei himoitse eikä halua ukkoaan koskaan, ei suostu villiin seksiin, ei halua seksileluja mukaan, ei kokeile uusia asentoja,ei mitään! Eli kaikista eniten on salapanoja just tälläisten pikkuvaimojen ukkoraasuilla! Sen takia just moni ihmettelee miten tälläisellä kunnollisella aviomiehellä, siivoo,hoitaa penskat jne jne,kaikin puolin täydellinen ukko, on sit kuitenkin loppupelissä salapano! Pikkuvaimot jos ketkä, elävät täysin kulissiliitossaan, eivät siis tajua pätkääkään mitä terve,viriili mies suhteelta ja naiseltaan kaipaa! no, antaa pikkuvaimojen puuhastella ja laitella taas kesää puutarhassaan, sillä aikaa ,aina kun silmä välttää, lähtee ukko reissuilleen ja nauttii ihanasta,villistä seksistä Naisen kanssa. No ni, selviskö millanen on pikkuvaimo??

• Iso Vaaleeeeeeeeeeeeeee
        ei pikkuvaimo kirjoitti:

Ei ole miehen jatke, vaan pikkuvaimo on sellanen joka huushollaa,sisällä ja puutarhassa! eli hänelle rakkainta ja tärkeintä on se että koti ja puutarha on AINA edustuskunnossa! sitten on mukava kestitä ja hyysätä vieraita! pikkuvaimo paapoo ja passaa ukkoosa,aivan kuin pikkulasta!! ja sitten tärkein pointti eli seksi!! pikkuvaimot pihtaa tavaraansa ja sitä käytetään aivan yleisesti joka lähtöön kiristyskeinona avioliitossa! eli jos ukko tekee kaiken niinkuin pikkuvaimo haluaa, hän saa sitten "palkinnon" eli sit tämä pikkuvaimo suostuu lahnaileen hetken ja tuumaa "no,äkkiä sitten" eli pelkästään antaa ukolleen,koskaan ei antaudu eikä vahingossakaan tee itse aloitetta, ei himoitse eikä halua ukkoaan koskaan, ei suostu villiin seksiin, ei halua seksileluja mukaan, ei kokeile uusia asentoja,ei mitään! Eli kaikista eniten on salapanoja just tälläisten pikkuvaimojen ukkoraasuilla! Sen takia just moni ihmettelee miten tälläisellä kunnollisella aviomiehellä, siivoo,hoitaa penskat jne jne,kaikin puolin täydellinen ukko, on sit kuitenkin loppupelissä salapano! Pikkuvaimot jos ketkä, elävät täysin kulissiliitossaan, eivät siis tajua pätkääkään mitä terve,viriili mies suhteelta ja naiseltaan kaipaa! no, antaa pikkuvaimojen puuhastella ja laitella taas kesää puutarhassaan, sillä aikaa ,aina kun silmä välttää, lähtee ukko reissuilleen ja nauttii ihanasta,villistä seksistä Naisen kanssa. No ni, selviskö millanen on pikkuvaimo??

Luuletko että se mies vaihtaa pikkuvaimonsa sinuun ikinä?

• en huolisi
        Iso Vaaleeeeeeeeeeeeeee kirjoitti:

Luuletko että se mies vaihtaa pikkuvaimonsa sinuun ikinä?

kukas sellasta luuseria ees omaksi huolisi?! ei kukaan tervejärkinen nainen!!! pikkuvaimo huolii aina ukkosa takasin koska ei osaisi olla ilman ukkoosa! antaa kaiken anteeksi juuri sen takia kun on pikkuhölmö pikkuvaimo! en ikinä huolis ukkoo joka nai kaikkee liikkuvaa!

• Pikkuvaimo rules!
        ei pikkuvaimo kirjoitti:

Tämä on se stereotypinen käsitys, jota kakkoset mielellään mieltävät ja toivottavat ympäriinsä. Kukaan vaimo ei ole tuollainen vaikka ne ukkomiehet panopaikkaa etsiessään niin kertovatkin.

Pikkuvaimot ovat suloisia, naisellisia ja totta-kotinsa kunnossa pitäviä naisia, joita kunnioitetaan ja jotka viedään vihille ja joiden kanssa eletään perhe-elämää ja yhteistä vanhuutta.

• Ennenvanhaan
        ei pikkuvaimo kirjoitti:

No miksi miehet ottavat tälläisen pikku-vaimon itselleen? Oisko niin että pikku-vaimo onkin miehelleen itselleen nimeään isompi vaimo? Pikku-vaimot taitaa kuitenkin olla katoava kansan perinne? Nyt on pikku-miehiä enempi..

• zzzzzzzzzzzz,
        ei pikkuvaimo kirjoitti:

yleensä katkerat vanhatpiiat ym. lehdelle soitteleen jääneet haluaa kuvitella vaimon tuollaiseksi..muuten alku sopii minuun mut seksi meillä on loistavaa!! ottaako päähän?

• NainenVantaa

hellittelynimi:)

• akka

on nuori rouva, tai uusi puoliso. ensin hän on herttainen pikkuvaimo, sitten ehtoisa emäntä, sitten ilkeä akka jne.

• haistakaa pitkä p...a.
        akka kirjoitti:

on nuori rouva, tai uusi puoliso. ensin hän on herttainen pikkuvaimo, sitten ehtoisa emäntä, sitten ilkeä akka jne.

Kyllä sitten osaattekin olla TYHMIÄ.Miksi luulette itteenne paremmaksi,hah hah naurattaa,kun ukkomies kehuu teitä siksi että saavat teiltä pe....ä,ja valehtelevat kuinka surkee oma pihtari vaimo on,ja te hölmöt meette lankaan.Tajuatteko edes sitä että useimmiten menestyvän miehen rinnalla on vahva vaimo,luuseri jäjkät on erikseen ja ne teille kelpaa kun ne osaa niin hyvin valehdella TEILLEKIN.

• Pikkuvaimo:

- menee naimisiin ensimmäisen miehen kanssa joka hänet huolii
      - palvelee miestään kuin pikkulasta, ja uhraa oman aikansa ja elämänsa kodista ja perheestään huolehtimiseen
      - pitää kulissit pystyssä vaikka mikä olisi, kaiken pitää näyttää ulkopuolisille täydelliseltä
      - ei koskaan vaadi miestään tekemään mitään, saattaa välillä hienovaraisesti vihjata toivovansa tämän tekevän jotain. Jos mies ei älyä, mulkoilee ja pitää viikon mykkäkoulua
      -pihtaa seksiä ukoltaan, joka menee tietysti pettämään. Kun asia paljastuu, pikkuvaimo ei tietenkään jätä miestä ja jatkaa elämistä kulissiavioliitossa

Uhraa siis elämänsä muille, eikä koskaan vaadi mitään itselleen. Salaa kuitenkin toivoo jotain itselleen jota ei myönnä muille. Katkeroituu ja esittää marttyyria.

• Vaimo,,,,,,,,

Ja höpö höpö kans' Mistä ihmeestä keksittekin moisia!

• Pikkuaviomies

"Uhraa siis elämänsä muille, eikä koskaan vaadi mitään itselleen. Salaa kuitenkin toivoo jotain itselleen jota ei myönnä muille. Katkeroituu ja esittää marttyyria."

Onko tuollaisia naisia?

Miehiinhän tuo kuvaus yleensä osuu.

• YksVaimo

Heh.. juu, on täällä jo moni päässytkin kertomaan tuon "pikkuvaimon" merkityksen.

Yleensähä sillä tarkoiteaan pahansuovasti sellaista touhukaska naisihmistä, joka pitää kodin ja pihan tiptop. Aina jonkun mielestä liian iloinen ja yrittää nähdä huonoissakin elämänvaiheissa jtn positiivista. Hymy herkässä, kun osaa nauttia pienistä arkisista asioista.
      Ja yleensä pikkuvaimot ovat myös säästyneet niiltä "hääkakun lihottavilta vaikutuksilta".. ;)

Ok. Itse laitan kotia, passaan miestä (ja täten on myös tulot yhteiset, kun pienempipalkkainen toki olen) ja hulluilen itujeni kanssa. Mikään ei tuota niin mukavaa fiilistä, kuin katsella kesällä mitä on aikaan saanut..
      Ainoa mitä en tajua, miksi silloin muka ei seksi kiinnostaisi?! Huhheijaa.. helppohan se on toisia haukkua ja arvailla pihtariksi, jos touhuaa paljon ja tykkää hoitaa kotona juuri ne asiat, mitä mies ei niinkään hyvin hallitse. :D

Mielestäni tuo "pikkuvaimo" on hauska nimitys. Voihan sillä ilkeillä minkä kerkee, jos elämä itellään ei niin malliikkaasti mene ja on ottanut väärän miehen/naisen alunperin. Tai on vain liian suuret toiveet ollut avioliitosta.

• marttakerho.

Vanha jäänne -50 luvulta, tyhmä kanamainen kodinhoitaja joka passasi miestään sekä lapsiaan, ei käynyt työssä kodin ulkopuolella.

• Onnellinen....

Kyllä sillä useimmiten on tarkoitus puhua halveksivasti tai vähättelevästi vaimoista. Yleensä taustalla on katkeruus toisten onnesta tai tyytyväisyydesta, johon nimittelijän mielestä ei olisi mitään syytä. Tyypillinen tapaus on miehen syrjähyppy, jossa kakkonen toivoisi vaimon saavan asiasta tiedon (usein tietääkin) ja liiton kariutuvan tämän myötä ja kun näin ei käy, vaimosta tulee inhoittavan tyytyväinen pikkuvaimo.

Itse olen vaimo ja on aivan sama miksi minua kateelliset tai minulle täysin merkityksettömät ihmiset kutsuvat.

• Pikkuvaimoko?

Minä voisin olla pikkuvaimo. Olen usean lapsen äiti ja olen hoitanut lisääntymisen lisäksi kotia ja puutarhaa mallikkaasti. Mies on tyytyväinen, kun koti ja piha kauniita ja lapset tasapainoisia. Itse olen kirjaimellisesti pikkuvaimo eli kooltani sama kuin naimisiin mennessä :) Nyt lapset koululaisia, joten olen joutunut astumaan työelämään. Työni on helppoa ja vaivatonta. Pidän sitä enemmänkin "harrastuksena". Palkka on pieni, mutta sillä ei niin väliä, koska talouteni on turvattu loppuelämäkseni. Olen harrastanut onnistunutta sijoitustoimintaa ja vuosien ajan pikkuvaimoja toimiessani. Eipä kakkosnaiset ja uravaimot sun muut arvaa, että pikkuvaimo vetää loppupeleissä pidemmän korren. Eli pikkuvaimolta löytyy onnistunut liitto, iso lapsikatras ja mittava omaisuus.

• Pikkuvaimoke

Minäkin olen pikkuvaimo. 158cm ja 52 kg. Kolme lasta jotka kyllä ovat jo aikuisia. Puutarhassa pyllistely on intohimoni. Kohta teen miehelleni ruokaa joka on tänään paistettua lohta ja uuniperunaa. Kotia puunaan ja putsaan mutta teen kyllä paljon muutakin ja mieheni pidän ruodussa hyvin. Mies vaikuttaa perin tyytyväiseltä oloonsa ja kotikulliseihin ympärillään ja usein tuon onneksi ääneen ilmaiseekin. Se motivoi passaamaan =)

• ://

Pikkuvaimot
      - eivät käy töissä vaan elävät miehensä rahoilla
      - äänestävät kaikissa vaaleissa samaa ehdokasta kuin miehensä (miehen käskystä)
      - sulkevat silmänsä ja korvansa kaikelta negatiiviselta
      - politiikka tai yhteiskunnalliset asiat eivät kiinnosta
      - käyvät yksin kirkossa
      - lapset ovat elämän sisältö
      - seuraavaksi tärkein asia elämässä on kodin siisteys ja puutarha
      - toivovat saavansa lapsenlapsia heti kun mahdollista
      - ylenkatsovat töissäkäyviä naisia
      - kopioivat sisustustyylinsä halvoista aikakauslehdistä
      - pukeutuvat "järkevästi"
      - leikkauttavat hiuksensa lyhyiksi
      - passaavat miestään kuin pikkuvauvaa
      - eivät osaa kertoa toiveistaan, mutta mököttävät jos niitä ei toteuteta
      - seksi on heille vai lastentekoa varten tai palkinto miehelle
      - keittää viinimarjamehuja, joita kukaan ei juo
      - jokainen lause alkaa sanoilla "minun mieheni"

• isomies.

Unohdit shoppailun , käsityöt, kutominen ja kanavatyöt ja ne ovat yleensä kauheita juoruamaan.
        Minun mieheni ja lapset joista kertoo kampaajalla.
        Pikkuvaimo tilaa naistenlehtiä ja lukee ne kannesta kanteen ja uskoo kaiken mitä niissä kerrotaan.

• Makkeli35
        isomies. kirjoitti:

Unohdit shoppailun , käsityöt, kutominen ja kanavatyöt ja ne ovat yleensä kauheita juoruamaan.
        Minun mieheni ja lapset joista kertoo kampaajalla.
        Pikkuvaimo tilaa naistenlehtiä ja lukee ne kannesta kanteen ja uskoo kaiken mitä niissä kerrotaan.

Eihän noita enään ole. Olisikin. Huokaus. Kukaan ei enään elä miehensä rahoilla paitsi jos mies voittaa lotossa. Vaimot äänestävät ketä tykkäävät. Positiivista olisikin sulkea korvansa ja silmänsä negatiiviselta. Positiivisia naisia ei pahemmin näy. Politiikka kiinnostaa tosi harvoja oli ne pieniä tai isoja vaimoja tai kakkosia. Kuka käy kirkossa? Lapsien pitääkin olla elämän sisältö ensimmäiset 18 vuotta vaan nykynaiset unohtaa sen täysin. Hoitaako joku kotia ja puutarhaa? Missä haluun sen. Eikö joku toivo lapsenlapsiakaan enään? Viinimarjamehu nam.
        Kuka osaa enään keittää sitä tai passata miestään edes vähän?

• Ei Pikkuvaimo
        Makkeli35 kirjoitti:

Eihän noita enään ole. Olisikin. Huokaus. Kukaan ei enään elä miehensä rahoilla paitsi jos mies voittaa lotossa. Vaimot äänestävät ketä tykkäävät. Positiivista olisikin sulkea korvansa ja silmänsä negatiiviselta. Positiivisia naisia ei pahemmin näy. Politiikka kiinnostaa tosi harvoja oli ne pieniä tai isoja vaimoja tai kakkosia. Kuka käy kirkossa? Lapsien pitääkin olla elämän sisältö ensimmäiset 18 vuotta vaan nykynaiset unohtaa sen täysin. Hoitaako joku kotia ja puutarhaa? Missä haluun sen. Eikö joku toivo lapsenlapsiakaan enään? Viinimarjamehu nam.
        Kuka osaa enään keittää sitä tai passata miestään edes vähän?

Täältä löytyy viinimarjamehua keittävä vaimo, ja se todellakin juodaan, loppuu jopa kesken joskus. Hoidan myös kotia ja puutarhaa. Mies on tyytyväinen. En silti ole mielestäni mikään pikkuvaimo.Koen sen hiukan vähättelevänä nimityksenä. Täällä on aika hauskojakin määritelmiä pikkuvaimolle ja sai taas nauraa. Kiitos näistä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      225
      2530
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      3
      2109
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      321
      1860
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      102
      1624
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      83
      1505
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1240
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1180
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1121
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      50
      1053
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      1006
    Aihe