Tom tom ei käynnisty

Euroedustaja

Mikä vikana, olen resetoinut mutta ei käynnisty siitä huolimatta.
Olenkohan resotoinut oikein. Miten oiken tuo tehdään?

26

16893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3.0

      sitä resetointi nappia pitkään painettuna 20-30sek jos mikään ei auta niin se on kaputt. Omia kokemuksia on, kun ei käynnistynyt enään niin huoltoon meni

    • vikaa oli,

      ei minullakaan tapahtunut mitään vaikka kuinka painelin resetointia, vain latausvalo paloi mutta ei auennut, latasin sitä tuntikausia, sitten se huilasi yön yli, sitten se alkoi pelittään ja on toiminut pari kuukautta moitteetta. Olen sitä mieltä että se akun jännite menee liian alas, eikä lähde heti lataamaan. Ota näistä sitten selvää =)))

    • tarpeessa oleva tom

      Missäköhän on Tomtomin keskushuolto tai mistä saa selville lähimmän huoltopisteen? Ei käynnisty ohjeista huolimatta.

      • Euroedustaja

        Huoltopaikan saat selville paikasta josta ostit sen.


    • tomtomin

      Eilen ostettu Tomtom One (Europe uusi versio) toimi puoli päivää ihan moitteetta. Sitten kokeilin Tomtom-softaa tietokoneella ja kone ehdotti softan päivittämistä uuteen versioon ja näin teinkin.

      Nyt käynnistettäessä laite kehottaa "Valitse kartta" ja ilmoittaa samalla "Karttaa ei löydy" eikä suostu jatkamaan tästä pidemmälle.

      Mikä on mennyt pieleen päivityksessä? Varmaan joku toinenkin on törmännyt samaan ongelmaan.

      • vanha_

        softa ennen päivitystä tekemästäsi varmistuksesta. Sen jälkeen kun tomppa taas toimii niin kokeile päivitystä uudelleen.


      • ...vastasi...
        vanha_ kirjoitti:

        softa ennen päivitystä tekemästäsi varmistuksesta. Sen jälkeen kun tomppa taas toimii niin kokeile päivitystä uudelleen.

        ...tosin pitkän (1 tunti) puhelimessa roikkumisen jälkeen.

        Kun selitin ongelmani ja että en saanut tiedostoja toimimaan, niin niin puhelimeen vastannut kaveri analysoi ongelman "siinä on ilmeisesti korruptoituneet tiedostot". Sitten "niin koska sen ostitkaan" - viime lauantaina - "no, palauta se myyjäliikkeeseen ja pyydä uusi tilalle".

        Siis kiitokset TomTom-tuelle tosi tyylikkäästä suhtautumisesta ja asia korjautui asiakkaan kannalta mukavimmalla tavalla.


      • Terhi

        Tomtom toimi meilläkin tasan viikon kunnes yritettiin päivittää ja sitten jymähti tom tom ja meinas uus tietokonekin seota lopullisesti kun tämä uusi navigaattori siihen liitettiin.
        Giganttiin menimme valittamaan ,että tom tom ei enää käynnisty, on ollut nyt jo viikon valtuutetussa huollossa jossain Suomen ulkopuolella , ei kuulemma kotimaassa takuu huoltoa jos nyt menee takuuseen...he he omituista tämäkin .
        Kun laite palaa , perun kaupan ja hankin jonkun toisen merkkisen navigaattorin , mielestäni kenenkään ei pidä sekoontua tom tomiin.
        En myöskään asioi kyseisen liikkeen kanssa, vaikka myisi kuinka edullisesti.


      • onetomtom
        Terhi kirjoitti:

        Tomtom toimi meilläkin tasan viikon kunnes yritettiin päivittää ja sitten jymähti tom tom ja meinas uus tietokonekin seota lopullisesti kun tämä uusi navigaattori siihen liitettiin.
        Giganttiin menimme valittamaan ,että tom tom ei enää käynnisty, on ollut nyt jo viikon valtuutetussa huollossa jossain Suomen ulkopuolella , ei kuulemma kotimaassa takuu huoltoa jos nyt menee takuuseen...he he omituista tämäkin .
        Kun laite palaa , perun kaupan ja hankin jonkun toisen merkkisen navigaattorin , mielestäni kenenkään ei pidä sekoontua tom tomiin.
        En myöskään asioi kyseisen liikkeen kanssa, vaikka myisi kuinka edullisesti.

        Ensimmäinen kerta home ohjelmiston käyttöä ihka uudelle TomTom One Europelle ja seurauksena oikeaan alalaitaan vilkkuva punainen ympyrä jonka sisällä valkoinen ruksi. PC:kään ei tunnistanut enää koko laitetta. Soitto tukeen ja sieltä ohje vaihtaa myyjäliikkeessä. No ei kun toimeksi vaihto ok ja toimiva TomTom one kiinni taas tietsikkaan välittömän varmuuskopion ottamista varten. Ja sama juttu ei varmuuskopiota tullut, mutta screenin oikeaan alakulmaan sama vilkkuva ruksi. Kone ei tunnista mitään liitettyn johdon päähän. Mitkään resetoinnit ei auta. TomTom täysin jämähtänyt. Hatuttaa lievästi. Tuskin suosittelen.


      • ...samalla tavalla...
        onetomtom kirjoitti:

        Ensimmäinen kerta home ohjelmiston käyttöä ihka uudelle TomTom One Europelle ja seurauksena oikeaan alalaitaan vilkkuva punainen ympyrä jonka sisällä valkoinen ruksi. PC:kään ei tunnistanut enää koko laitetta. Soitto tukeen ja sieltä ohje vaihtaa myyjäliikkeessä. No ei kun toimeksi vaihto ok ja toimiva TomTom one kiinni taas tietsikkaan välittömän varmuuskopion ottamista varten. Ja sama juttu ei varmuuskopiota tullut, mutta screenin oikeaan alakulmaan sama vilkkuva ruksi. Kone ei tunnista mitään liitettyn johdon päähän. Mitkään resetoinnit ei auta. TomTom täysin jämähtänyt. Hatuttaa lievästi. Tuskin suosittelen.

        kävi minulle (Olen pari viestiä sitten esiintynyt: Ostin eilen ... tomtomin 27.5.2007 klo 21.42)

        Onkohan tässä joku tyyppivika?

        Tietokoneen ohjelma todella ekalla kerralla *heti laitetta liitettäessä* kehottaa päivittämään navigaattorin ohjelmiston ja kun minulla ei ollut aiempaa kokemusta navigaattoreista, niin tottakai päivitin uudempaan ennenkuin olin ottanut kunnon varmuuskopiota. Oireet olivat samanlaisia: vilkkuva ruksi eikä käynnistyminen edennyt. Korruptoituneesta laitteesta ei sitten tietenkään voinut ottaa oikeaa varmuuskopiota. Sain jotakin yhteiskooltaan n. 500 kt.

        TomTom-tuki kehotti sitten vaihtamaan laitteen uuteen toimivaan. Vaihdoinkin tällä kertaa Skandinaviaversioon (erotuksen sain rahana). Tästä otin heti ensin varmuuskopion ja koko oli n. 223 Mt.

        Mutta onko tässä jokin tyyppivika. Kyllä ohjelman päivittämisen tulisi onnistua tavalliselta tietokoneen käyttäjältä, eikä ole valmistajallekaan hyvää mainosta että päivitysten asentaminen takkuilee.


      • Terhi
        onetomtom kirjoitti:

        Ensimmäinen kerta home ohjelmiston käyttöä ihka uudelle TomTom One Europelle ja seurauksena oikeaan alalaitaan vilkkuva punainen ympyrä jonka sisällä valkoinen ruksi. PC:kään ei tunnistanut enää koko laitetta. Soitto tukeen ja sieltä ohje vaihtaa myyjäliikkeessä. No ei kun toimeksi vaihto ok ja toimiva TomTom one kiinni taas tietsikkaan välittömän varmuuskopion ottamista varten. Ja sama juttu ei varmuuskopiota tullut, mutta screenin oikeaan alakulmaan sama vilkkuva ruksi. Kone ei tunnista mitään liitettyn johdon päähän. Mitkään resetoinnit ei auta. TomTom täysin jämähtänyt. Hatuttaa lievästi. Tuskin suosittelen.

        Aivan samat viat , mutta Gigantti vaan ei suostu vaihtamaan ilman huoltoa. Ei siis suostu uskomaan että vika on tuotteessa, huonoa palvelua! Montakohan viikkoa menee sitä tutkiessa ....


      • 3.0
        Terhi kirjoitti:

        Aivan samat viat , mutta Gigantti vaan ei suostu vaihtamaan ilman huoltoa. Ei siis suostu uskomaan että vika on tuotteessa, huonoa palvelua! Montakohan viikkoa menee sitä tutkiessa ....

        jouduin odottamaan 15 työpäivää kun tuli huollosta, jouduin lähettään laiteen Hollantiin huoltoon, eivät pystyny korjamaan joten sain uuden tilalle. Homma toimi ihan mallikaasti UPS haki ja toi laiteen kotiovelle, ja Tompan sivuilta pystyin seuramaan kun laite oli perillä ja koska lähti, ilmoittivat myös s-postiin! Mullakaan ei laite käynnistynyt vaikka mitä teki, eli jotakin näitä halvempia Tomppia vaivaa. Tämä taitaa olla ihan tyyppivika näissä


      • onetomtom
        3.0 kirjoitti:

        jouduin odottamaan 15 työpäivää kun tuli huollosta, jouduin lähettään laiteen Hollantiin huoltoon, eivät pystyny korjamaan joten sain uuden tilalle. Homma toimi ihan mallikaasti UPS haki ja toi laiteen kotiovelle, ja Tompan sivuilta pystyin seuramaan kun laite oli perillä ja koska lähti, ilmoittivat myös s-postiin! Mullakaan ei laite käynnistynyt vaikka mitä teki, eli jotakin näitä halvempia Tomppia vaivaa. Tämä taitaa olla ihan tyyppivika näissä

        Mites sait sen huolto-operaataation käyntiin? Siis että UPS haki ja toi. Pitikö maksaa itse rahdit?


      • 3.0
        onetomtom kirjoitti:

        Mites sait sen huolto-operaataation käyntiin? Siis että UPS haki ja toi. Pitikö maksaa itse rahdit?

        Tomtom.in suomenkieliseen tukipalveluun puh. 03039038, siltä sain ohjeet miten toimia. Rahtia ei tarvinnut maksaa, eli oli ilmainen molempiin suuntiin


      • mainita
        3.0 kirjoitti:

        Tomtom.in suomenkieliseen tukipalveluun puh. 03039038, siltä sain ohjeet miten toimia. Rahtia ei tarvinnut maksaa, eli oli ilmainen molempiin suuntiin

        että tukipalvelu on auki kl 11-18


      • onetomtom
        mainita kirjoitti:

        että tukipalvelu on auki kl 11-18

        kiitos


      • TomTomONE
        onetomtom kirjoitti:

        kiitos

        Jos joudutte resetoimaan tomppaa niin taiteilkaa kahdella sormenna siten, että painatte ensin virtanappulaa alhaalla ja sitten samanaikaisesti klemmarilla sitä resetointia.
        Auttoi mulla


      • mitä tehdä
        ...samalla tavalla... kirjoitti:

        kävi minulle (Olen pari viestiä sitten esiintynyt: Ostin eilen ... tomtomin 27.5.2007 klo 21.42)

        Onkohan tässä joku tyyppivika?

        Tietokoneen ohjelma todella ekalla kerralla *heti laitetta liitettäessä* kehottaa päivittämään navigaattorin ohjelmiston ja kun minulla ei ollut aiempaa kokemusta navigaattoreista, niin tottakai päivitin uudempaan ennenkuin olin ottanut kunnon varmuuskopiota. Oireet olivat samanlaisia: vilkkuva ruksi eikä käynnistyminen edennyt. Korruptoituneesta laitteesta ei sitten tietenkään voinut ottaa oikeaa varmuuskopiota. Sain jotakin yhteiskooltaan n. 500 kt.

        TomTom-tuki kehotti sitten vaihtamaan laitteen uuteen toimivaan. Vaihdoinkin tällä kertaa Skandinaviaversioon (erotuksen sain rahana). Tästä otin heti ensin varmuuskopion ja koko oli n. 223 Mt.

        Mutta onko tässä jokin tyyppivika. Kyllä ohjelman päivittämisen tulisi onnistua tavalliselta tietokoneen käyttäjältä, eikä ole valmistajallekaan hyvää mainosta että päivitysten asentaminen takkuilee.

        no nyt se sattui minullekin..Olen ajannut uusia maksullisia karttoja ja kameroita sisään ja se on mennyt hyvin mutta nyt kun tarkistin karttoja tuli punainen risti eikä lähde millään pois...vuosi on mennyt takuuta ei ole..meneekö tämä kone roskikseen..????


      • Voi Vittu
        mitä tehdä kirjoitti:

        no nyt se sattui minullekin..Olen ajannut uusia maksullisia karttoja ja kameroita sisään ja se on mennyt hyvin mutta nyt kun tarkistin karttoja tuli punainen risti eikä lähde millään pois...vuosi on mennyt takuuta ei ole..meneekö tämä kone roskikseen..????

        laittaa navi telakointiasemaan/piuhaan kiinni, jolla siis yhdistät navin tietokoneeseen, ja käynnistä navi. Pitäis käynnistyä ja nyt sit yritä päivittää homen kautta. Onnistuko?


      • ex-kuluttajaneuvoja
        Terhi kirjoitti:

        Aivan samat viat , mutta Gigantti vaan ei suostu vaihtamaan ilman huoltoa. Ei siis suostu uskomaan että vika on tuotteessa, huonoa palvelua! Montakohan viikkoa menee sitä tutkiessa ....

        HUOM!

        Tiedoksi, että Gi..tissa on kaikista huonon takuuhuolto-palvelu. Pisimmät jonot ja takuuhuollon kynnys todella korkea.

        Eli ihan vaan vinkiksi - älä osta Gi..tista.

        Pari vuotta sitten G..tti mainosti isoon ääneen "Gi..tti takuuta". Pienen tarkastelun jälkeen selvisi, että se on prikulleen sama tai piirun verran huonompi kuin Kuluttajansuojalain määräämä virhevastuu!!!

        Nimim. ex-kuluttajaneuvoja


      • Ajantasa
        ex-kuluttajaneuvoja kirjoitti:

        HUOM!

        Tiedoksi, että Gi..tissa on kaikista huonon takuuhuolto-palvelu. Pisimmät jonot ja takuuhuollon kynnys todella korkea.

        Eli ihan vaan vinkiksi - älä osta Gi..tista.

        Pari vuotta sitten G..tti mainosti isoon ääneen "Gi..tti takuuta". Pienen tarkastelun jälkeen selvisi, että se on prikulleen sama tai piirun verran huonompi kuin Kuluttajansuojalain määräämä virhevastuu!!!

        Nimim. ex-kuluttajaneuvoja

        Odottivat varmaan sun vastausta vuosikaudet...


    • sademies2

      Minulla on jo n.5v. vanha tomppa, joka on pelittänyt hyvin tähän saakka, mutta nyt, kun laitteen käynnistää, ei se puhu eikä pukahda, äänet siis puuttuu, kuva tulee kylläkin. Saan äänet kuulumaan, kun resetoin laitteen joka kerta, kun käynnistän sen, mutta muuten ei kuulu mitään. Onkohan kenelläkään "kikka kolmosta" asian korjaamiseksi, ei oikein näin vanhaa laitetta kannattaisi kalliisiin huoltoihin viedä, aikoinaan laite maksoi alle satasen. Äänet on kyllä päällä, siitä ei ole kyse!
      Kiitos neuvoista!

    • Never Buy TomTom

      Minulla myös ongelma TomTomin kanssa. Erehdyin ostamaan itä-euroopan kartan. HOME2 kehottaa päivittämään järjestelmän ennen kartan latausta. Onneksi otin varmuuskopion, sillä päivityksen jälkeen vekotin on täysin jumissa. Minulla HOME2:ssa toimii varmuuskopiointi ja sen palautus, mitään muuta en ole saanut toimimaan.

      Otin yhteyttä TomTomin tuotetukseen. Siellä henkilö "Mikko" ilmoitti ystävällisesti, että TomTom ei hyvitä ostamaani "palvelua" eli sitä karttaa, koska olen käyttänyt HOME2:lla sen lisenssin! Jos yritän päivittää, rakkine ei käynnisty. Pystyn palauttamaan HOME2:lla kuitenkin vanhan järjestelmän ja kartat.

      Oletteko kohdanneet missään huonompaa palvelua?

      Älkää hyvät ihmiset ostako TomTomilta mitään karttoja. Yrityksessä kuvitellaan, että asiakkaat viettävät lomansa TomTomin kanssa pelleillessä.

      • Tomppaa 7v, no probl

        Kerropa hyvinä lisätietoina:
        Mikä kartta sulla oli ennen Itä-Euroopan kartan asennusyritystä?
        Yrititkö asentaa laitteelle vai muistikortille?

        Itse en ole koskaan käyttänyt Homen varmuuskopiointia (enkä palautusta), vaan olen tehnyt varmuuskopioinnit tietokoneen resurssienhallinnan kautta.

        Kokeile sinäkin.


      • Never But TomTom
        Tomppaa 7v, no probl kirjoitti:

        Kerropa hyvinä lisätietoina:
        Mikä kartta sulla oli ennen Itä-Euroopan kartan asennusyritystä?
        Yrititkö asentaa laitteelle vai muistikortille?

        Itse en ole koskaan käyttänyt Homen varmuuskopiointia (enkä palautusta), vaan olen tehnyt varmuuskopioinnit tietokoneen resurssienhallinnan kautta.

        Kokeile sinäkin.

        Eipähän tuolla entisellä tai uudella kartalla ole mitään väliä kun se p***a rottelo jumiutuu jo järjestelmäpäivityksessä (mitä se uuden kartan asennus edellyttää).

        Yrityksessä on kaksi hyvää asiaa:
        - tuote kun sen ostaa hyllystä
        - tuotetuki yrittää ystävällisesti auttaa asiakkaita kun he yrittävät saada rotteloitaan kuntoon

        Kaikki muu yrityksessä on päin persettä, erityisesti nämä after-sales-prosessit ja ja siihen liittyvä tuotekehitys ja testaus. Yrityksessä kuvitellaan ihan vakavissaan, että asiakkaat viettävät lomansa Tompan kanssa pelleillessä. Ja se näkyy taloudellisissa tunnusluvuissa: myynti laskee vuodesta toiseen kuin lehmän häntä ja oman pääoman tuotto-% on jatkuvasti surkealla tolalla. Parasta mitä tuolle puljulle voi tapahtua on se, että jokin Apple Inc tai vastaava ostaa sen ja reorganisoi nuo mädät osat täydellisesti.


    • ravataan

      kusetusta koko navigaattori homma ,, itse ostin tompan ja myyjät kehu et netistä voi itse kartat päivittää, ja PASKAT VOI, pitäs maksaa hitosti ennenku voi päivittää mitään,,myynti hetkellä ei rahasta puhuneet mitään ,,jos päivittää, siis kusetusta myyyyyjiltä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      386
      3911
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      216
      1935
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1444
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1305
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      971
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      950
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      900
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe