Miksi tällä palstalla

Todella tyytyväinen

on vain yksi todella fiksu älykkö, joka tietää ilmastonmuutoksesta todella paljon, siis nimimerkillä tuc.
Tavalliset tallaajat ja skeptikot ja sellaiset, jotka eivät mistään mitään tiedä, mielestäni käyvät suoraan sanoen hänen kimppuunsa ja ilkeilevät minkä jaksavat, tietämättä mistään mitään.
No, kaikki kunnia tucille, on sentään saanut paljon ja asiapitoista tietoa ja hyviä linkityksiä, muuten tällä palstalla ei olisi mitään virkaa.

19

983

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kampanja

"Miksi tällä palstalla on vain yksi todella fiksu älykkö, joka tietää ilmastonmuutoksesta todella paljon, siis nimimerkillä tuc."

Haiskahdat (denialisti)provolta.

"Tavalliset tallaajat ja skeptikot ja sellaiset, jotka eivät mistään mitään tiedä, mielestäni käyvät suoraan sanoen hänen kimppuunsa ja ilkeilevät minkä jaksavat, tietämättä mistään mitään."

Tämä osuu kyllä aika tarkkaan.

Näyttää vähän siltä, että osa tällä palstalla kirjoittelevista pitää tucia uhkana itselleen. Miksi he muuten reagoisivat niin voimakkaasti ja asiattomasti?

Muutama esimerkki:

"En tiedä oletko pienenä lyönyt pääsi aika kovaa johonkin, onko isä hakannut tai käyttänyt hyväkseen vai mikä saa ihmisen arvostelemaan toisen valintoja kun kuitenkin ihan lain puitteissa toimitaan..."

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000020&conference=4500000000001776&posting=22000000027622101

Surkeaa valehtelua:

"Tunnen Tucin kaverin kaverin kautta ja ei liene kellekään yllätys kun kerron että hän seurustelee miehen kanssa. Homoja yhtään väheksymättä heillä on tapana jankata samaa laulua ja pysyä kannoissaan vaikka olisivat kuinka väärässä..."

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000020&conference=4500000000001776&posting=22000000026396038#22000000026396038

Oletettavasti nämä kirjoittelijat ovat aikuisia ihmisiä. He eivät kuitenkaan käyttäydy aikuisen ihmisen tapaan.

Tällekin palstalle olisi hyvä saada moderaattori, jotta tällaiset asiattomuudet saataisiin kitkettyä pois.

• niin mene..

Ei se nyt aivan noin mene. Ei kukaan varmaan ilmastoasiaa väheksy tai helveksi, eikä tuciakaan sinänsä. Hän vain on niin fanaattinen uskossaan, ettei sellaista voi olla vähän tökkimättä, ei tässä ilmastoasiassa eikä missään muussakaan. On nimittäin aivan sama mistä kukakin kirjoittaa, niin tuc varmasti ilmestyy saarnaamaan ja vääntämään asiaa oman uskonsa mukaiseksi. Hän ei koskaan edes yritä tajuta, mitä muut kirjoittaa, hän on kuin poliitikko , joka puputtaa omaa litaniaansa, sanoipa toinen mitä tahansa. Siksi. Kaikki tuollaiset tärkeilevät niuhottajat saavat paskaa niskaansa, eikä sillä ole mitään tekemistä ilmaston tai minkään muunkaan asian kanssa.

• tuc

Saisiko tuosta fanaattisesta uskonnosta jonkun esimerkin? Ihan näin itsetutkiskelun kannalta.

Tietääkseni olen todella monta kertaa sanonut, että luotan tieteeseen ja kulloinkin uskottavimpaan mahdolliseen informaatioon.

Omia mielipiteitäni en edes kovin paljoa tuo esille, tutkimuksia sitäkin enemmän.

Jos sinua ärsyttää se, että joku on eri mieltä kuin sinä ja tuo sen esille, niin olen erittäin pahoillani siitä, että olen eri mieltä kuin sinä. Yritän muuttua.

• vain..
        tuc kirjoitti:

Saisiko tuosta fanaattisesta uskonnosta jonkun esimerkin? Ihan näin itsetutkiskelun kannalta.

Tietääkseni olen todella monta kertaa sanonut, että luotan tieteeseen ja kulloinkin uskottavimpaan mahdolliseen informaatioon.

Omia mielipiteitäni en edes kovin paljoa tuo esille, tutkimuksia sitäkin enemmän.

Jos sinua ärsyttää se, että joku on eri mieltä kuin sinä ja tuo sen esille, niin olen erittäin pahoillani siitä, että olen eri mieltä kuin sinä. Yritän muuttua.

Ei minua ärsytä, kerroin vain miten asiat mielestäni on. Minustahan kuka vaan saa olla mitä mieltä tahansa. Ennen kaikkea jokainen mielipide, alkuun tyhmältäkin tuntuva, on ajattelemisen arvoinen, eikä niitä ole syytä tyrmätä ja hukuttaa omien mielipiteiden alle.

"Tuossa alla yksi erimerkki, muitakin lienee:
        Maan kohotessa olisitte saaneet lisää tonttia ilmaiseksi. Paljonko on neliöhinta tontillanne?

Saunan elinikä tuskin on sataa vuotta, joten sen olisi vaikka 50 vuoden päästä voinut tehdä uudestaan lähemmäs rantaa. Harva omakotitalokaan kestää sataa vuotta.

Toisaalta ihan turha spekuloida, kun vedenpinnan kohoaminen kuitenkin nollaa maan kohoamisen vaikutukset."

Olet osittain oikeassa, mutta kysymyksiä, joita kirjoituksesi herätti:
        Miksi sinulle oli niin tärkeää heti väittää vastaan?
        Tiedätkö muuten, ettei sitä kohonnutta maata saa itselleen? Se on vesijättömaata, joka pitää lunastaa itselleen, jos sen haluaa omakseen.
        Miksi pitäisi rakentaa jotain oletuksella, että se kestää vain 50 vuotta? Tämähän sotii kaikkea kestävä kehitystä vastaan.
        Missä se merenpinnan nousu näkyy? Kerro minulle, missä merenpinta on noussut todistetusti mitatusti?

Miksi sinä et kuule, mitä muut sanovat?

Ja tiedäthän sinä, ettei mitään tieteellistä totuutta ole? On vain tämän hetkisiä parhaita oletuksia ja nykyisin menetelmin toteutettuja todistuksia joistain asioista. Tieteelliset totuudet puoleen ja toiseen tulevista ilmastoasioista ovat korkeintaa sivistyneita arvauksia. Tiedäthän sinä, että tieteenkin nimissä voidaan väittää mitä tahansa ja todistaa mitä tahansa. Toisten tehtävä on tietenkin todistaa puppujutut muuksi. Totuus tiedetään vasta jälkeenpäin, jos silloinkaan. Vain uskonnoissa voidaan väittää tietävänsä totuuden.

Eikä sinun minun, tai kenenkään muunkaan, vuoksi tarvitse muuttua. Saatpahan ainakin täällä keskustelua aikaan.

• tuc
        vain.. kirjoitti:

Ei minua ärsytä, kerroin vain miten asiat mielestäni on. Minustahan kuka vaan saa olla mitä mieltä tahansa. Ennen kaikkea jokainen mielipide, alkuun tyhmältäkin tuntuva, on ajattelemisen arvoinen, eikä niitä ole syytä tyrmätä ja hukuttaa omien mielipiteiden alle.

Maan kohotessa olisitte saaneet lisää tonttia ilmaiseksi. Paljonko on neliöhinta tontillanne?

Saunan elinikä tuskin on sataa vuotta, joten sen olisi vaikka 50 vuoden päästä voinut tehdä uudestaan lähemmäs rantaa. Harva omakotitalokaan kestää sataa vuotta.

Toisaalta ihan turha spekuloida, kun vedenpinnan kohoaminen kuitenkin nollaa maan kohoamisen vaikutukset."

Tiedätkö muuten, ettei sitä kohonnutta maata saa itselleen? Se on vesijättömaata, joka pitää lunastaa itselleen, jos sen haluaa omakseen.
        Miksi pitäisi rakentaa jotain oletuksella, että se kestää vain 50 vuotta? Tämähän sotii kaikkea kestävä kehitystä vastaan.
        Missä se merenpinnan nousu näkyy? Kerro minulle, missä merenpinta on noussut todistetusti mitatusti?

Ja tiedäthän sinä, ettei mitään tieteellistä totuutta ole? On vain tämän hetkisiä parhaita oletuksia ja nykyisin menetelmin toteutettuja todistuksia joistain asioista. Tieteelliset totuudet puoleen ja toiseen tulevista ilmastoasioista ovat korkeintaa sivistyneita arvauksia. Tiedäthän sinä, että tieteenkin nimissä voidaan väittää mitä tahansa ja todistaa mitä tahansa. Toisten tehtävä on tietenkin todistaa puppujutut muuksi. Totuus tiedetään vasta jälkeenpäin, jos silloinkaan. Vain uskonnoissa voidaan väittää tietävänsä totuuden.

Eikä sinun minun, tai kenenkään muunkaan, vuoksi tarvitse muuttua. Saatpahan ainakin täällä keskustelua aikaan.

Toki hyvä sauna kestää 100 vuotta, eikä varmaan olisi 100 vuoden välein edes kovin paha homma siirtää sitä. Saunat kun ovat yleensä kevyehköjä. Tuo 50 vuotta taisi olla minulta vähän alakanttiin arvioitu (jos sauna ei satu palamaan tai homehdu).

Minulle ei ollut tärkeää väittää vastaan vaan kommentoida yleisesti tuota. Minähän jopa sanoin, että aika turha spekuloida, kun asia on niin kuin viestin aloittaja sanoi.

Vesijättömaan lunastus oli minulle uusi juttu, taas opin uutta. Tietoakin löytyi heti etsimällä:

http://www.yle.fi/kodinkaantopiiri/vesijatto.htm

Merenpinta on todistetusti noussut satelliittimittauksien mukaan:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sea_level_rise

"Since 1900 the level has risen at 1 to 2 mm/yr; since 1992 satellite altimetry from TOPEX/Poseidon indicates a rate of rise about 3 mm/yr."

Ei kovin kova nousunopeus, mutta nousua kuitenkin.

Minä kuulen ihan hyvin, mitä muut sanovat.

Tiedän ihan hyvin, ettei tieteellistä totuutta ole. Luotan kuitenkin, että tiedeyhteisön todella suuri enemmistö on suurin piirtein oikeassa.

Esimerkkisi ei kyllä kovin fanaattista uskonnollisuutta minusta osoittanut. Vai onko joku toista mieltä?

• jäädä-..
        tuc kirjoitti:

Toki hyvä sauna kestää 100 vuotta, eikä varmaan olisi 100 vuoden välein edes kovin paha homma siirtää sitä. Saunat kun ovat yleensä kevyehköjä. Tuo 50 vuotta taisi olla minulta vähän alakanttiin arvioitu (jos sauna ei satu palamaan tai homehdu).

Minulle ei ollut tärkeää väittää vastaan vaan kommentoida yleisesti tuota. Minähän jopa sanoin, että aika turha spekuloida, kun asia on niin kuin viestin aloittaja sanoi.

Vesijättömaan lunastus oli minulle uusi juttu, taas opin uutta. Tietoakin löytyi heti etsimällä:

http://www.yle.fi/kodinkaantopiiri/vesijatto.htm

Merenpinta on todistetusti noussut satelliittimittauksien mukaan:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sea_level_rise

"Since 1900 the level has risen at 1 to 2 mm/yr; since 1992 satellite altimetry from TOPEX/Poseidon indicates a rate of rise about 3 mm/yr."

Ei kovin kova nousunopeus, mutta nousua kuitenkin.

Minä kuulen ihan hyvin, mitä muut sanovat.

Tiedän ihan hyvin, ettei tieteellistä totuutta ole. Luotan kuitenkin, että tiedeyhteisön todella suuri enemmistö on suurin piirtein oikeassa.

Esimerkkisi ei kyllä kovin fanaattista uskonnollisuutta minusta osoittanut. Vai onko joku toista mieltä?

Taisipa jäädä sinulta pointti huomiotta pisteitä viilatessasi. Jatka vain samaan tahtiin. Olet hyvä ilmastohörhöjen vastustajien kannustin, hyvin löytyy löytyy naurunaiheita siis jatkossakin.

• juuso
        vain.. kirjoitti:

sulla ei sit yhtään parempaa esimerkkiä tucin "fanaattisuudesta" ole? Mun mielestä tuc on harvoja palstan asiallisia.

• CaWeri

Hän herättää tunteita, mutta hän on ehkä maailman paras ystävä. Pitää aina ystävien puolta ja kunnioittaa toisten ihmisten mielipiteitä ehkä enemmän kuin kukaan muu ketä tiedän. Niin kauan kun olen hänet tuntenut niin hänelle on aina löytynyt kateellisia ihmisiä, johtuuko se hänen itsevarmuudestaan, komeasta ulkonäöstä, kauniista tyttöystävästä vai kaikesta tästä voi vain arvailla.

Tuukka on rohkeasti omaa mieltä asioista ja osaa järkevästi esittää asiansa. Epäilen että Tuukan IQ on todella korkea, koska hän pystyy todella intelektuellisti väittelemään asioista vaikka hänellä ei olisi edes täydellistä tietoa asiasta. Hän osaa löytää ne tärkeät pointit ja heikot vastaväitteet todella nerokkaasti.

Voin Tuukan kaverina kertoa, että turhaan yritätte häntä ärsyttää. Ette voita häntä väittelyssä oli se sitten asiasta tai aiheen vierestä, hän on niin paljon teitä älykkäämpi.

• fsdfsdfsdfsdf

Ohhoh, joku raja tässä pitää olla. Miten tuc kehtaa kehua itseään "kaverina" tolla tavalla, ei mitään häpyä...

• tuc
        fsdfsdfsdfsdf kirjoitti:

Ohhoh, joku raja tässä pitää olla. Miten tuc kehtaa kehua itseään "kaverina" tolla tavalla, ei mitään häpyä...

Enkä tuosta kyllä pystynyt tunnistamaan sitäkään, kuka moista on skrivaillut.

Ota yhteyttä ylläpitoon ja pyydä viestin lähettäjän IP-numeroa tai jotain, jos epäilet moista.

Minulla on parempaakin tekemistä kuin kirjoitella muilla nimimerkeillä.

CaWerilta kyllä tuli melkoista yliarviointia. Melko kusipäähän minä olen tämän tästä, kuten olette ehkä huomanneetkin. :)

• selvä homma
        tuc kirjoitti:

Enkä tuosta kyllä pystynyt tunnistamaan sitäkään, kuka moista on skrivaillut.

Ota yhteyttä ylläpitoon ja pyydä viestin lähettäjän IP-numeroa tai jotain, jos epäilet moista.

Minulla on parempaakin tekemistä kuin kirjoitella muilla nimimerkeillä.

CaWerilta kyllä tuli melkoista yliarviointia. Melko kusipäähän minä olen tämän tästä, kuten olette ehkä huomanneetkin. :)

Helppohan se on jauhaa paskaa jostain IP-osotteista, ylläpito varmaan antaakin jotain tietoja käyttäjien osotteista. Vankka todiste on se, että olet heti minuutin jälkeen puolustamassa itseäsi kun joku epäilee eli pelkäsit jääväsi kiinni...

• tuc
        selvä homma kirjoitti:

Helppohan se on jauhaa paskaa jostain IP-osotteista, ylläpito varmaan antaakin jotain tietoja käyttäjien osotteista. Vankka todiste on se, että olet heti minuutin jälkeen puolustamassa itseäsi kun joku epäilee eli pelkäsit jääväsi kiinni...

Sinä saat kuvitella minusta ihan mitä haluat, mutta minä en tuota kirjoittanut.

Ei ole tyyliäni. Voit käydä katsomassa vaikka mersuforum.netissä, mese.fi:llä, eläinoikeusforumilla, smart forum finlandissa ja vaikka missä. Olen AINA kirjoittanut tasan yhdellä nimimerkillä.

• CaWeri
        tuc kirjoitti:

Sinä saat kuvitella minusta ihan mitä haluat, mutta minä en tuota kirjoittanut.

Ei ole tyyliäni. Voit käydä katsomassa vaikka mersuforum.netissä, mese.fi:llä, eläinoikeusforumilla, smart forum finlandissa ja vaikka missä. Olen AINA kirjoittanut tasan yhdellä nimimerkillä.

Juu, en todellakaan ole Tuukka. Tuukka on sanansa mittainen mies ja hänellä ei ole tarvetta itsekehuihin, hän saa kehuja varmasti tarpeeksi muiltakin.

• asdasdasdas
        CaWeri kirjoitti:

Juu, en todellakaan ole Tuukka. Tuukka on sanansa mittainen mies ja hänellä ei ole tarvetta itsekehuihin, hän saa kehuja varmasti tarpeeksi muiltakin.

Noh, vahinkoja sattuu... paremmillekin ihmisille =)...

• noloa
        asdasdasdas kirjoitti:

Noh, vahinkoja sattuu... paremmillekin ihmisille =)...

Kylläpä repesin.

• PeterK

Tuc onkin turkulainen! sehän selittää kaiken. itsevarmuuden, muiden mielipiteiden mollaamisen, uskonnollisfanattisen uskomisen omaan asiaan ja vastakritiikin vaientamisen.
        sekä tottakai hyvät ystävät tulevat apuun,nimimerkki CaWeri taitaa olla Kanervan Ilkka...

• dasdsaddsad
        noloa kirjoitti:

Kylläpä repesin.

hehe, ei kehdannut tuc ton mokan jälkeen enää edes yrittää puolustella itteään... Ja kummasti tää sen caweri katos myös kun pieru saharaan...

Vähän nolo äijä.

• tuc
        PeterK kirjoitti:

Tuc onkin turkulainen! sehän selittää kaiken. itsevarmuuden, muiden mielipiteiden mollaamisen, uskonnollisfanattisen uskomisen omaan asiaan ja vastakritiikin vaientamisen.
        sekä tottakai hyvät ystävät tulevat apuun,nimimerkki CaWeri taitaa olla Kanervan Ilkka...

Pari kertaa ollaan kyllä muutama sana ja käsipäivää vaihdettu.

Hänellä taitaa olla sen verran kiiru ulkoministerin hommissa, ettei taida jäädä Suomi24-palstalle kirjoitteluun aikaa.

Annapa sinäkin esimerkkejä uskonnollisfanaattisuudesta?

• juuso
        dasdsaddsad kirjoitti:

hehe, ei kehdannut tuc ton mokan jälkeen enää edes yrittää puolustella itteään... Ja kummasti tää sen caweri katos myös kun pieru saharaan...

Vähän nolo äijä.

sulta löytyy AINA tämän palstan asiattomimmat kommentit

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      169
      12723
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      152
      5446
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4750
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2778
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      120
      1945
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      110
      1696
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      365
      1634
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      107
      1533
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1471
    Aihe