Onko täällä paikkaa jossa voi harrastaa softausta eli kuula-asesotaa? Kertokaapa jos kokoonnutte jossain, jotta missä ja milloin.
Onko softauspaikkaa?
34
4783
Vastaukset
- eteisessä
juuri kun eurojenkuljetusauto ilmaantuu näkösälle.
- tuolta...
k0rh0selta, se kun on asehullu...tai sitten pieru33:lta..se on muuten vaan himmee..
- .......................
k0rh0nen kirjoitti:
Jossain jokelan koululla on joku kuulemma softaillut.
Kuhmosta löytyy Suomen vanhin airsoft-piiri. Tääl ollaa softattu jo vuodesta 1995 ja erittäin ammattitaitosta porukkaa ovat. Mukana on aina yksi vanhempi ihminen valvomassa muitten touhuja.
Peliajoista, paikasta ja kyydityksistä kannattaa ottaa selvää Kuhmon softaajien airsoft-kanavalta.
Tässä ohjeet kuinka pääset sinne:
1. lataa keskustelu ohjelma mirc(tämä on ilmainen) ja asenna se.
2. luo oma profiili ja valitse serveriksi mikä tahansa viidestä quakenetin alikanavasta.
3. Kun olet yhdistänyt quakenettiin niin kirjoita /connect #kuhmo.airsoft
Ilmiselviin trollien kanssa en rupea kinastelemaan.
- Minua alkaa pelottaa.
Miksi poikien äiti kyselee onko täällä Kuhmossa tai muuallakaan harrastaa softausta eli kuula-asesotaa? Lapsille/nuorille sotaa?? Vaikka kyse on leikistä tuntuu uskomattomalta, että äiti etsii lapsilleen tällä tälläisiä vuosituhannella "tappoleikkejä". Voi kauheata! Eikö tosiaan löydy muita harrastamisvaihtoehtoja. Keskiviikon koulun ampumisuutinen järkytti minut täysin ja vielä lisää tappoharjoittelumahdollisuuksia! Voi jumaliste!!!
Mielestäni normaalin suhtautumisen aseisiin saa lapsi/nuori tässä järjestyksessä:
-Ensin mennään isähahmon/äitihahmon kanssa OIKEILLA ASEILLA radalle ja metsälle jossa edellämainitut henkilöt neuvovat PERINTÖNÄ aseen turvallisen käytön ja tappamisen etiikan.
-Suoritetaan asevelvollisuus jossa opitaan Suomen valtion lakien mukaisesti ja veteraanien perintöä kunnioittaen etiikka ihmisen tappamiseen.
-Vasta kolmantena voi liittyä "arvostettuun ampumaseuraan". Ainakin pääkaupunkiseudulla näyttää tämäkin asia olevan pelkkää dollarien kilinää.
Lapsille on täysin järjetöntä opettaa oikeiden aseiden näköisillä kapistuksilla vääristynyttä maailmankuvaa. Näen aina punaista kun kohtaan netissä/kaupassa tätä airsoft-paskaa. Oikeasti lapsistaan kiinnostuneet vanhemmat ostavat lapselleen ilmakiväärin tai pienoiskiväärin ja valvovat/opettavat aseen käytön loppuun asti.
Tuo airsoft on näille jälkeenjääneille aikuisille mistä ei ole oikean aseen haltijaksi. Paras esimerkki nähtiin tänään.
Tätä kirjoittaessa YLE morkkasi Runo K. Kurkon maan rakoon. Oli viimeinen TV-lupamaksu minkä vasta maksoin. Mielestäni siinä olisi oikea mies uusimaan Suomen aselakia ja -asetusta.- Järkyttynyt
k0rh0nen kirjoitti:
Mielestäni normaalin suhtautumisen aseisiin saa lapsi/nuori tässä järjestyksessä:
-Ensin mennään isähahmon/äitihahmon kanssa OIKEILLA ASEILLA radalle ja metsälle jossa edellämainitut henkilöt neuvovat PERINTÖNÄ aseen turvallisen käytön ja tappamisen etiikan.
-Suoritetaan asevelvollisuus jossa opitaan Suomen valtion lakien mukaisesti ja veteraanien perintöä kunnioittaen etiikka ihmisen tappamiseen.
-Vasta kolmantena voi liittyä "arvostettuun ampumaseuraan". Ainakin pääkaupunkiseudulla näyttää tämäkin asia olevan pelkkää dollarien kilinää.
Lapsille on täysin järjetöntä opettaa oikeiden aseiden näköisillä kapistuksilla vääristynyttä maailmankuvaa. Näen aina punaista kun kohtaan netissä/kaupassa tätä airsoft-paskaa. Oikeasti lapsistaan kiinnostuneet vanhemmat ostavat lapselleen ilmakiväärin tai pienoiskiväärin ja valvovat/opettavat aseen käytön loppuun asti.
Tuo airsoft on näille jälkeenjääneille aikuisille mistä ei ole oikean aseen haltijaksi. Paras esimerkki nähtiin tänään.
Tätä kirjoittaessa YLE morkkasi Runo K. Kurkon maan rakoon. Oli viimeinen TV-lupamaksu minkä vasta maksoin. Mielestäni siinä olisi oikea mies uusimaan Suomen aselakia ja -asetusta.Puhutte oikeaa asiaa kOrhOnen ja edellinen kirjoittaja myös.
Miksi opettaa lastaan ampumaan kuula-aseilla ja yleensä opettaa heitä aseen käyttöön, kun eilinen trakedia kertoo karua kieltä, kuinka asetta voidaan käyttää sellaisessa kauheassa teossa, minkä nuori aseita harrastava omassa koulussaan sai aikaan.
Eikö olisi viisaampaa heitä ohjata johonkin muuhun suuntaan.
Leikilläkin toisia ihmisiä ja eläimiäkin aseella osoitteleminen ei ole oikein. Ei, vaikka se olisi kuula-ase ja leikkimielessä ammuskelua.
Äiti kulta, vie lapsesi jotain muuta harrastamaan,opettamattakin liian moni tarttuu aseseen tosi mielessä. - Huusko
Järkyttynyt kirjoitti:
Puhutte oikeaa asiaa kOrhOnen ja edellinen kirjoittaja myös.
Miksi opettaa lastaan ampumaan kuula-aseilla ja yleensä opettaa heitä aseen käyttöön, kun eilinen trakedia kertoo karua kieltä, kuinka asetta voidaan käyttää sellaisessa kauheassa teossa, minkä nuori aseita harrastava omassa koulussaan sai aikaan.
Eikö olisi viisaampaa heitä ohjata johonkin muuhun suuntaan.
Leikilläkin toisia ihmisiä ja eläimiäkin aseella osoitteleminen ei ole oikein. Ei, vaikka se olisi kuula-ase ja leikkimielessä ammuskelua.
Äiti kulta, vie lapsesi jotain muuta harrastamaan,opettamattakin liian moni tarttuu aseseen tosi mielessä.Eiköhän tuo Tuusulan tapaus ole ihan yksittäinen juttu.
Ei ampuma harjoittelu tee kenestäkään koulu surmaajaa.
Joidenkin tutkimusten mukaan kamppailulajit, ammuntaa ja vastaava harrastavat harjoittavat paljon vähemmän väkivaltaa kuin ns tavalliset tassukat - pilkkupirjo
Huusko kirjoitti:
Eiköhän tuo Tuusulan tapaus ole ihan yksittäinen juttu.
Ei ampuma harjoittelu tee kenestäkään koulu surmaajaa.
Joidenkin tutkimusten mukaan kamppailulajit, ammuntaa ja vastaava harrastavat harjoittavat paljon vähemmän väkivaltaa kuin ns tavalliset tassukatjos nyt ruvetaan tosiaan pilkkuja nussimaan, niin varmaan kaikki pitäs kieltää. Ts. Lumisota on paha asia, voi nimittäin tulla pahoja silmävammoja, ehkäpä kallotkin voi murtua.
Ps. uus topicki lapsenkasvatus-aiheesta tms.? dafskjahsk kirjoitti:
http://www.kuolio.net/
kato tuolta ja kysele janne petriläiseltä tai niko pääkköseltä.Ruotsistakin löytyy lisää airsoftseuraa:
http://www.youtube.com/watch?v=SBRKy27DIg8&NR=1
Tuon takia taas kukkahattutädit hyppivät seinille ja ei voi muuta kuin nauraa:)))- hinttihiki
Kokeilisit itekin joskus. Softaus ei liity mitenkään koulusurmiin, ne surmaajat vaan on pelannu liikaa WoWia.
hinttihiki kirjoitti:
Kokeilisit itekin joskus. Softaus ei liity mitenkään koulusurmiin, ne surmaajat vaan on pelannu liikaa WoWia.
Yksi entinen työkaveri pelasi liikaa WoWia. On nykyään eläkkeellä, mutta tulee toimeen lääkkeiden kanssa.
Softausta voisi joskus kokeilla, mutta talous ei nyt anna siihen mahdollisuuksia. USP full size rungolla olisi ihan hyvä autotalliharjoitusväline, mutta harvassa ovat semmoiset vehkeet.
- Nikoo
Kuhmossa on Kuolion järkkäämiä luvallisia pelipaikkoja kaksi, molemmat multikankaan tuntumassa. Pelejä on yleensä sunnuntaisin 12-17 välillä, kesäisin arkenakin. Silmäsuojaus pakollinen. Mukaan pääsee kysymällä tarkemmat ajat ja paikat [email protected] tai [email protected]
Näille metästysintosille ja kukkahattutäteille:
Softauksella ei ole mitään tekemistä oikeitten aseiden kanssa, esimerkiksi sakset on jo vaarallisempi ase kuin softari, airsoft seuraan kuulumalla ei voi anoa aselupaa, softaus ei opeta tappamaan (softauksessahan ei tapeta ketään eikä käytetä sanaa tappaminen, aseet eivät myöskään vastaa oikeaa kuin ulkonäöltään joten oikeaa asetta ei opi käsittelemään softauksen pohjalta jne jne).
Ja ihan tiedoksi vain että metästys aka lintujen ja hirvien teurastus hupi mielessä on paljon väkivaltaisempaa. Sadistihan se on jos väittää että 'kuulasota' jossa ei kuole ketään on pahasta, mutta metästys jossa tapetaa puolustuskyvyttömiä oikeasti on sit ihan jees! Joo kyllä, just sinä Korhone!Miksi ette leiki sotaa näillä värikuulavehkeillä, mitkä eivät edes näytä oikeilta aseilta?
Voisin joskus kehdatessani käydä katsomassa touhujanne ja te taas vastavierailulla.
Te ammutte aseen näköisillä vehkeillä oikeita ihmisiä, minä ammun oikeilla aseilla ihmisen näköisiä tauluja*. Silmä- ja kuulosuojaus pakollinen.
* http://www.teraasekeskus.com/tuotteet/muuttarvikkeet/IpsiTaulutNewNet.jpg
Lajista:
http://www.lipas.net/sra/- Nikoo
k0rh0nen kirjoitti:
Miksi ette leiki sotaa näillä värikuulavehkeillä, mitkä eivät edes näytä oikeilta aseilta?
Voisin joskus kehdatessani käydä katsomassa touhujanne ja te taas vastavierailulla.
Te ammutte aseen näköisillä vehkeillä oikeita ihmisiä, minä ammun oikeilla aseilla ihmisen näköisiä tauluja*. Silmä- ja kuulosuojaus pakollinen.
* http://www.teraasekeskus.com/tuotteet/muuttarvikkeet/IpsiTaulutNewNet.jpg
Lajista:
http://www.lipas.net/sra/Paintball on aivan toisenlainen harrastus mille ei ole Kuhmossa harrastajia ja Paintball on myös paljon kalliimpi harrastus kuin Airsoft. Esimerkiksi kuulat maksaa siihen 3x enemmän. Paintball on myös enemmänkin kilpailulaji, kun taas airsoft yleensä milsimiä (simuloitua taistelua). Korostan tuossa tuota simuloitua, koska harrastuksessa ei todellakaan päästä lähellekään oikeaa tilannetta eikä ole tarkoituskaan.
Ja mitä tuohon tulee että ammutaan oikean näköisillä vehkeillä harmittomasti oikeaa ihmistä, niin oletko oikeasti sitä mieltä että siitä saa vääristyneemmän kuvan kuin siitä, että ammut oikealla aseella ihmisen näköisiä tauluja? Puolustusvoimatkin ovat jo poistaneet ihmisen muotoiset taulut käytöstä. Tauluammuntaa en kuitenkaan vastusta.
PS: profiili kuvassasi "komeilee" tarkkuuskivääri ja kolme lintua tapettuna, ne varmaan on sitä tauluammuntaa itsessään? Nikoo kirjoitti:
Paintball on aivan toisenlainen harrastus mille ei ole Kuhmossa harrastajia ja Paintball on myös paljon kalliimpi harrastus kuin Airsoft. Esimerkiksi kuulat maksaa siihen 3x enemmän. Paintball on myös enemmänkin kilpailulaji, kun taas airsoft yleensä milsimiä (simuloitua taistelua). Korostan tuossa tuota simuloitua, koska harrastuksessa ei todellakaan päästä lähellekään oikeaa tilannetta eikä ole tarkoituskaan.
Ja mitä tuohon tulee että ammutaan oikean näköisillä vehkeillä harmittomasti oikeaa ihmistä, niin oletko oikeasti sitä mieltä että siitä saa vääristyneemmän kuvan kuin siitä, että ammut oikealla aseella ihmisen näköisiä tauluja? Puolustusvoimatkin ovat jo poistaneet ihmisen muotoiset taulut käytöstä. Tauluammuntaa en kuitenkaan vastusta.
PS: profiili kuvassasi "komeilee" tarkkuuskivääri ja kolme lintua tapettuna, ne varmaan on sitä tauluammuntaa itsessään?Käsitinkö nyt oikein, että "pelinne" ovat jonkin sortin larppaamista, eikä niinkään kilpailumielistä?
Puolustusvoimat eivät ole luopuneet ihmistä muistuttavista tauluista. Kouluammunnoissa on edelleen kouluammuntataulut ja tetsauksissa syöksyjät, rintakuvat, jantterit jne.
Myöskin IPSC-taulut ovat varmasti jossain käytössä(SPOL).
Vääristynyt kuva voi syntyä lapselle liian todellisista pyssyleikeistä. Henkinen hyvinvointi voi jopa kärsiä ja siitä seurata tämmöisiä esimerkkitapauksia:
http://www.youtube.com/watch?v=SBRKy27DIg8&NR=1
Eipä siinä, kukin tehköön mitä haluaa, mutta en haluaisi lainsäädännön osalta kapuloita harrastukseni rattaisiin ainakaan häiriintyneiden tenavien takia.
Ps. Kuvassa olevaa tapahtumaa kutsutaan metsästykseksi, joka on yhtä vanha "harrastus" kuin ihminenkin. Pistetään metän elukka lihoiksi ja syödään. Sen jälkeen piereskellään.- Nikoo
k0rh0nen kirjoitti:
Käsitinkö nyt oikein, että "pelinne" ovat jonkin sortin larppaamista, eikä niinkään kilpailumielistä?
Puolustusvoimat eivät ole luopuneet ihmistä muistuttavista tauluista. Kouluammunnoissa on edelleen kouluammuntataulut ja tetsauksissa syöksyjät, rintakuvat, jantterit jne.
Myöskin IPSC-taulut ovat varmasti jossain käytössä(SPOL).
Vääristynyt kuva voi syntyä lapselle liian todellisista pyssyleikeistä. Henkinen hyvinvointi voi jopa kärsiä ja siitä seurata tämmöisiä esimerkkitapauksia:
http://www.youtube.com/watch?v=SBRKy27DIg8&NR=1
Eipä siinä, kukin tehköön mitä haluaa, mutta en haluaisi lainsäädännön osalta kapuloita harrastukseni rattaisiin ainakaan häiriintyneiden tenavien takia.
Ps. Kuvassa olevaa tapahtumaa kutsutaan metsästykseksi, joka on yhtä vanha "harrastus" kuin ihminenkin. Pistetään metän elukka lihoiksi ja syödään. Sen jälkeen piereskellään.Siis, paitballia harrastetaan SM-tasolla ja kilpailumielessä. Airsoftia harrastetaan ajanvietteenä ja vietetään hauskaa, ei kilpailla. Larppausta saattaa esiintyä skenaarioissa, muttei niinkään viikonloppupeleissä.
Nuori tietää todellisuuden rajat, lapset eivät airsoftaa. (airsoftaamisella tarkoitan nyt sitä kun harrastetaan airsoftia, en sitä kun makasiinintäti myy laittomasti lapselle kuulapyssyn joka ei sitä hallita osaa. tuollaista saisi poliisi vähän tarkemmin valvoa).
Huomautan nyt vielä, että Pekka-eerikki EI harrastanut airsoftia tai paintballia, vaan sitä tauluammuntaa. Airsoft piireissä en ole ikinä tavannut softaajaa jolla olisi todellisuus vääristynyt softauksesta tai yleensäkään. Jos tämmöistä huomattaisiin tapaukseen tietenkin heti puututtaisiin.
Pekka-eerikki pesi omat aivonsa hitlerin Mein Kampf -kirjassa eikä pyssyleikeissä.
Muutenkin naurettavaa tuo sun kritisointisi kun:
ensin. ammut eläimiä
toiseksi. ammut ihmisen muotoisia maalitauluja
seuraavaksi. ammut ihmisiä? Nikoo kirjoitti:
Siis, paitballia harrastetaan SM-tasolla ja kilpailumielessä. Airsoftia harrastetaan ajanvietteenä ja vietetään hauskaa, ei kilpailla. Larppausta saattaa esiintyä skenaarioissa, muttei niinkään viikonloppupeleissä.
Nuori tietää todellisuuden rajat, lapset eivät airsoftaa. (airsoftaamisella tarkoitan nyt sitä kun harrastetaan airsoftia, en sitä kun makasiinintäti myy laittomasti lapselle kuulapyssyn joka ei sitä hallita osaa. tuollaista saisi poliisi vähän tarkemmin valvoa).
Huomautan nyt vielä, että Pekka-eerikki EI harrastanut airsoftia tai paintballia, vaan sitä tauluammuntaa. Airsoft piireissä en ole ikinä tavannut softaajaa jolla olisi todellisuus vääristynyt softauksesta tai yleensäkään. Jos tämmöistä huomattaisiin tapaukseen tietenkin heti puututtaisiin.
Pekka-eerikki pesi omat aivonsa hitlerin Mein Kampf -kirjassa eikä pyssyleikeissä.
Muutenkin naurettavaa tuo sun kritisointisi kun:
ensin. ammut eläimiä
toiseksi. ammut ihmisen muotoisia maalitauluja
seuraavaksi. ammut ihmisiä?En minä teitä kritisoi, vaan vaikutusalttiissa iässä olevien lapsien mahdollista joutumista touhuun mukaan.
Elokuvilla, peleillä, mopoilla, tuliaseilla jne. on 15 vuoden ikärajoja. Naimaankin pääsee laillisesti 16 vuotiaana. Tämähän sopisi kai teidänkin porukalle, eiks jee? :)
PEA ei harrastanut mitään muuta ammuntaa kuin mitä olette lehdistä saaneet lukea. Arvostettuun ampumaseuraan kuuluminenkin tarkoitti sitä, että oli 50 minuutin pikakurssilla käynyt läpi radan turvaohjeet.k0rh0nen kirjoitti:
En minä teitä kritisoi, vaan vaikutusalttiissa iässä olevien lapsien mahdollista joutumista touhuun mukaan.
Elokuvilla, peleillä, mopoilla, tuliaseilla jne. on 15 vuoden ikärajoja. Naimaankin pääsee laillisesti 16 vuotiaana. Tämähän sopisi kai teidänkin porukalle, eiks jee? :)
PEA ei harrastanut mitään muuta ammuntaa kuin mitä olette lehdistä saaneet lukea. Arvostettuun ampumaseuraan kuuluminenkin tarkoitti sitä, että oli 50 minuutin pikakurssilla käynyt läpi radan turvaohjeet.Painasin vahingossa rönttöstä liian aikaisin, eli jatkuu:
PEA osti aseen täysin tarkoituksena tappaa muita ihmisiä. PEA harrasti fps pelejä, joita minäkin olen harrastanut n. 8 vuotta. Tiedän tasan tarkkaan, etteivät nämä ole lapsille oikeaa viihdettä.
Lopullinen syy tuohon murhenäytelmään löytyy terveydenhoidon puolelta lääkkeistä ja muun hoidon puutteesta. Näidenkin takana voi vielä olla toteen näyttämätön koulukiusaaminen.
Omista harrastuksistani sen verran, että metsästystä on Suomessa harrastettu ennen kuin valtiollisia rajoja on edes tunnettu. Pahvin puhkominen osaltani liittyy metsästyskunnon ylläpitämiseen, vapaaehtoiseen maanpuolustustyöhön ja tulevaisuudessa edelliseen liittyvään ampumaurheiluun.
Ihmisiäkin voi joutua tappamaan jos ylipäällikkö Tarja Halonen niin käskee, eli tulee liikekannallepano.
Älä vedä hernettä nenääsi.- Nikoo
k0rh0nen kirjoitti:
Painasin vahingossa rönttöstä liian aikaisin, eli jatkuu:
PEA osti aseen täysin tarkoituksena tappaa muita ihmisiä. PEA harrasti fps pelejä, joita minäkin olen harrastanut n. 8 vuotta. Tiedän tasan tarkkaan, etteivät nämä ole lapsille oikeaa viihdettä.
Lopullinen syy tuohon murhenäytelmään löytyy terveydenhoidon puolelta lääkkeistä ja muun hoidon puutteesta. Näidenkin takana voi vielä olla toteen näyttämätön koulukiusaaminen.
Omista harrastuksistani sen verran, että metsästystä on Suomessa harrastettu ennen kuin valtiollisia rajoja on edes tunnettu. Pahvin puhkominen osaltani liittyy metsästyskunnon ylläpitämiseen, vapaaehtoiseen maanpuolustustyöhön ja tulevaisuudessa edelliseen liittyvään ampumaurheiluun.
Ihmisiäkin voi joutua tappamaan jos ylipäällikkö Tarja Halonen niin käskee, eli tulee liikekannallepano.
Älä vedä hernettä nenääsi.Vituttaa vain tuommonen, että väitetään syyttä suotta hyvää harrastusta paskaksi ja todellisuutta vääristäväksi, kun näin ei todellakaan ole.
Tuohon PEA tapaukseen vielä, että hän oli oikeasti lukenut sen Hitlerin eepoksen nyt syksyllä, jutellut jenkkiläisen Columbine koulusurman ihailijan kanssa ja muutenkin saanut "inspiratiota" ja ajatuksia tuohon surmatyöhön. Nämä muuttivat hänen näkemystään maailmasta sekä oikeasta ja väärästä, jonka seurauksena keksi suunnitelmansa. Koulukiusaus ja syrjäytyminen oli varmasti osallisena, mutta en niinkään usko että hänen harrastuksillaan tms oli suurta merkitystä tapahtuneeseen. - Miccolo
Nikoo kirjoitti:
Vituttaa vain tuommonen, että väitetään syyttä suotta hyvää harrastusta paskaksi ja todellisuutta vääristäväksi, kun näin ei todellakaan ole.
Tuohon PEA tapaukseen vielä, että hän oli oikeasti lukenut sen Hitlerin eepoksen nyt syksyllä, jutellut jenkkiläisen Columbine koulusurman ihailijan kanssa ja muutenkin saanut "inspiratiota" ja ajatuksia tuohon surmatyöhön. Nämä muuttivat hänen näkemystään maailmasta sekä oikeasta ja väärästä, jonka seurauksena keksi suunnitelmansa. Koulukiusaus ja syrjäytyminen oli varmasti osallisena, mutta en niinkään usko että hänen harrastuksillaan tms oli suurta merkitystä tapahtuneeseen.Joskus kokeilemassa softausta..siinä jos ei missä tule liikuttua, toisin kuin teeripassissa ;)tosin itse en ole metsästystä vastaan nimittäin itsekkin metsästän. Vielä tuohon PEA:n tapaukseen: eli olen nikon kanssa samaa mieltä, että pekan harrastuksillla ei ollut mitään merkitystä tapahtumiin, jätkä vaan tuli ja sekosi.
- Nikoo
Miccolo kirjoitti:
Joskus kokeilemassa softausta..siinä jos ei missä tule liikuttua, toisin kuin teeripassissa ;)tosin itse en ole metsästystä vastaan nimittäin itsekkin metsästän. Vielä tuohon PEA:n tapaukseen: eli olen nikon kanssa samaa mieltä, että pekan harrastuksillla ei ollut mitään merkitystä tapahtumiin, jätkä vaan tuli ja sekosi.
No eihän mullakaa metästystä vastaa pahemmi ole vastaa, vittuilinpaha vaan takasin että vois kattoa itseään peiliin jos airsoft muka pahasta on.
Miccolo kirjoitti:
Joskus kokeilemassa softausta..siinä jos ei missä tule liikuttua, toisin kuin teeripassissa ;)tosin itse en ole metsästystä vastaan nimittäin itsekkin metsästän. Vielä tuohon PEA:n tapaukseen: eli olen nikon kanssa samaa mieltä, että pekan harrastuksillla ei ollut mitään merkitystä tapahtumiin, jätkä vaan tuli ja sekosi.
Johan minä lupasin tulla katsomaan, jos tekin tulette katsomaan minun harjoitteluani. Harjoitusrundi alkaa, kun talous sen sallii. Liikuntaa tulee myös SRAssa, kuten joku sanoi pari jenkkakahvaa ei haittaa, mutta ketteryys on oltava erinomainen.
Eniten epäilen sitä, että kun saan airsoft-lelun käteeni, niin kääpä palaa sen tekniikkaan.
Teidänkin kerhosta reservissä olevat voisivat harkita suunnistusta Vuosankaan ensi toukokuussa SRA-turvakurssille.- Miccolo
k0rh0nen kirjoitti:
Johan minä lupasin tulla katsomaan, jos tekin tulette katsomaan minun harjoitteluani. Harjoitusrundi alkaa, kun talous sen sallii. Liikuntaa tulee myös SRAssa, kuten joku sanoi pari jenkkakahvaa ei haittaa, mutta ketteryys on oltava erinomainen.
Eniten epäilen sitä, että kun saan airsoft-lelun käteeni, niin kääpä palaa sen tekniikkaan.
Teidänkin kerhosta reservissä olevat voisivat harkita suunnistusta Vuosankaan ensi toukokuussa SRA-turvakurssille.korhonen että otettasiin joskus kisa kiekon ammunassa? :D oon hieman harjotellu ja osaan mielestäni välttävästi(nuoresta iästä riippumatta) ;) vai ammutko enemmän haulikolla vai kiväärillä?
Miccolo kirjoitti:
korhonen että otettasiin joskus kisa kiekon ammunassa? :D oon hieman harjotellu ja osaan mielestäni välttävästi(nuoresta iästä riippumatta) ;) vai ammutko enemmän haulikolla vai kiväärillä?
Enimmäkseen ammun kiväärillä, koska metillä tulee sillä vähemmän haavakkoja.
Haulikko minulla on mallia "tactical sports", joka ei ihan 1. sovi kiekon ammuntaan, mutta senkin olen opetellut. Speksiä: Fabarm S-DASS, ei näitä uusia homovehkeitä vaan ihan sama kuin Tikka MP-92 muoviosilla. Päällä Eotech holomolo, jolla ammuskelee vaikka pimeässä.
KMAS maksun maksan ensi vuonna, kuten itse neuvoivat.k0rh0nen kirjoitti:
Enimmäkseen ammun kiväärillä, koska metillä tulee sillä vähemmän haavakkoja.
Haulikko minulla on mallia "tactical sports", joka ei ihan 1. sovi kiekon ammuntaan, mutta senkin olen opetellut. Speksiä: Fabarm S-DASS, ei näitä uusia homovehkeitä vaan ihan sama kuin Tikka MP-92 muoviosilla. Päällä Eotech holomolo, jolla ammuskelee vaikka pimeässä.
KMAS maksun maksan ensi vuonna, kuten itse neuvoivat.Heitin löytyy myös minulta.
- Miccolo
k0rh0nen kirjoitti:
Heitin löytyy myös minulta.
heitin seuran puolesta..ootko missään metsästys seurassa..?
Miccolo kirjoitti:
heitin seuran puolesta..ootko missään metsästys seurassa..?
KMASan liityn vuoden vaihtuessa. Sanoivat, ettei kannata maksaa jäsenmaksua vielä tänä vuonna, kun ei ole mitään toimintaa enää.
Pitäisi etsiä ja vuokrata jostain syrjästä hiekkakuoppa harjoittelupaikaksi. Räimettä syntyy siinä määrin, ettei ilkeä oikein multikankaallakaan harjoitella.
- Keksi muuta
Jopa löytyi vanha juttu, älytömän keksintö tämmönen.
- 5423423erewrrew
mun taka pihalle vaan kaikki pelaa
- roskaaja
menkää Mammankaivolle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-)
- roskaaja
menkää nyt sinne!!! T. mursunnaama facepalm
- Softauksen vihaaja
Ettekö keksi parempaa kuin ampumisen? Hypätkää järveen! :-(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473