BMW vs Honda kulutus/suorituskyky

vertaileva tutkija

Mielenkiintoista huomata miten Bemu rökittää Hondan moottoritekniikallaan kahdella tärkeällä osa-alueella:
kulutus ja suorituskyky

Honda Civic 1.8i 4D Executive 103 kW
1265 kg
0-100km/h 9,3s
EU-kulutus 6,6 l/100km

ja

BMW 1-sarja 120i 3ov 125 kW
1365 kg
0-100km/h 7,7s 224km/h
EU-kulutus 6,4 l/100km


BMW on merkittävästi suorituskykyisempi, nopeampi ja kiihtyvämpi.
BMW kuluttaa silti vähemmän kuin Honda.
BMW on sata kiloa painavampi !!

Hassuinta on se, että BMW:n 118i -malli rökittää sekin Hondan mennen tullen suorituskyvyllään ollen sitten jo merkittävästi taloudellisempi.


http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=016&model=003&car=01600330

http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=004&model=040&car=00404014




Hondan kiljuvat kierroskoneet ovat epätaloudellisia, laihavääntöisiä ja näin ollen myös huonompia lähettämään massaa liikkeelle.
Samalla ne kuluttavat liikaa.

MOT

89

11701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sivusta seuraaja

      BMW ei kilpaile Hondan kanssa samassa luokassa, BMW on premium-auto, Honda samanlainen halpa Aasialainen merkki kuten vaikkapa Toyota tai Nissan.

      BMW on teknisesti noin 10 vuotta Hondaa edellä. (joko se Type-R pärjää e30 M3:lle suorityskyvyssä?)

      Honda ei koskaan tule valmistamaan ajettavuudeltaan yhtä yluvertaisia autoja kuten BMW. Japsi-insinöörin tietotaito ei riitä.

      Imagoltaan Honda ei koskaa tule pääsemään BMW:n tasolle.

      Formulatkin sen osoittavat: BMW on jo vakava kilpailija Ferrareille, Honda avannee pistetilinsä ensi kauden puolessa välissä. TEKNISESTI BMW VIE HONDAA 10-0.

      MOT

      • naureskelija

        Totta puhut.

        Tuo alun vertailu muuttuu vieläkin murskaavammaksi kun otetaan verrokeiksi Type R ja BMW 135i

        135i on raketti verrattuna Hondaan. Silti Honda syö suunnilleen saman verran bensaa. Toki BMW on vielä runsaasti painavampikin, jotta tilanne olisi vielä nolompi Hondalle.

        http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=016&model=003&car=01600339
        http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=004&model=040&car=00404034


        Vertailipa miten tahansa, Honda saa aina turpiinsa.
        Silti jotkut jaksavat selittää Hondan "moottoritekniikasta" jotain sekavaa ylistystä


      • ctr

        Peeämveet on ylihintaisia ja alitehoisia.


      • Mie tuas

        "Honda ei koskaan tule valmistamaan ajettavuudeltaan yhtä ylivertaisia autoja kuten BMW. Japsi-insinöörin tietotaito ei riitä."

        Ensinnäkään se BMW ei ole millään tavalla ylivoimainen ajettavuudeltaan. Tai ei ainakaan Auto Motor Und Sportin mukaan, kun verrataan hinnaltaan vertailukelpoisia autoja. Esim. Alfa Romeo on parempi. Mutta tottakai BMW on Hondaa edellä. Kyse ei ole kuitenkaan henkilöautotasolla mistään tietotaidosta, kyse on prioriteeteistä.

        Keskihintaisen tusinajapsin suunnittelussa ei ole pyritty ylivertaisiin ajo-ominaisuuksiin, ei varsinkaan, jos päämarkkina-alueet ovat ruuhkainen Japani ja hyvien teiden alhaisten nopeusrajoitusten USA.

        Formuloissakin kyse on osittain resursseista, vaikka toki BMW:n perinteetkin jotain painavat - Ferrarista nyt puhumattakaan. Mutta esim. Ferrari ei mainosta. Sen mainosrahat menevät kilpailutoimintaan ja tulokset mainostavat. Vaan kummassa on isompi tavaratila, Accordissa vai Ferrarissa?


      • Kinte

        Formuloista puheenollen, Hondalla on kylläki voitettu mestaruuksiakin. Jos muistuu semmonen mies ku Senna mieleen.
        Sitten yks juttu. Mitä luotettavuuteen tulee, niin Hondalla ajetaan vielä sen jälkeen, kun mittarissa on 400-500.000 km.Bemari sen sijaan seissyt korjaamolla lukamattomia kertoja ja odottaa uutta loistavaa moottoriansa ainakin toista kertaa.


      • !!!!!!!+!
        Kinte kirjoitti:

        Formuloista puheenollen, Hondalla on kylläki voitettu mestaruuksiakin. Jos muistuu semmonen mies ku Senna mieleen.
        Sitten yks juttu. Mitä luotettavuuteen tulee, niin Hondalla ajetaan vielä sen jälkeen, kun mittarissa on 400-500.000 km.Bemari sen sijaan seissyt korjaamolla lukamattomia kertoja ja odottaa uutta loistavaa moottoriansa ainakin toista kertaa.

        Typerä provohan tämä aloitus oli, mutta ei sitä Hondaa ole kyllä tehty kestämään 400 000 - 500 000 kilometriä. Kyllä niistä valtaosa paalataan jo 200 000 ajettuina ja ihan liian myöhään.


      • Pruuno
        !!!!!!!+! kirjoitti:

        Typerä provohan tämä aloitus oli, mutta ei sitä Hondaa ole kyllä tehty kestämään 400 000 - 500 000 kilometriä. Kyllä niistä valtaosa paalataan jo 200 000 ajettuina ja ihan liian myöhään.

        Ei ole oikeastaan kovinkaan suuri ihme, että pemarilla ajellaan jopa 300 000 kilsaa. Jos pemarin matkamittari kestää niin voi semmonen näkyä siitäkin. Pemarihan rakennetaan matkan varrella pariinkin kertaan uudestaan.
        Autojen vikatilastosta voitte itsekin tarkistaa mutta, jotta onnistuisi pemarikuskeiltakin niin laiton listaa tähän.

        BMW 3-sarja E46 (1998-2004)

        Moottoriviat

        Moottorin ylikuumenemisia. Termostaattivikoja.
        Moottorin öljyvuotoja.
        Nokka-akseli voi olla kulunut malleissa 316 ja 318.
        Moottorinohjauselektroniikan vikoja bensiinimoottoreissa 1998-2002, dieseleissä 2001-02.
        Dieseleissä turbovikoja vuosimalleissa 2001-02.
        Käynnistysmoottorivikoja. Rakennetta on parannettu vuonna 1992.
        Laturivikoja. Laturin kiinnikkeen korvakkeet ovat murtuneet. Laturin kiinnityspultti viallinen.
        Termostaattivikoja.
        Vesipumppuvikoja vuosimalleissa 1998-2000 ja dieselissä 1998-99.
        Polttoainejärjestelmässä vuotoja. Polttoainevuotoa moottoritilassa. Polttoainepumppu irti tai rikki.
        Sytytysjärjestelmävikoja. Virranjakajavikoja, sytytyskaapelivikoja, kosteushäiriöitä.
        Sytytyspuolavikoja.
        Ajonestolaitteen vikoja.

        Vaihteiston ja voimansiirron viat

        Vetopyörästön öljyvuotoa. Kuuntele, ettei vetopyörästö pidä ääntä. Öljynpuutteesta johtuen vetopyörästö voi olla vioittunut.

        Jarruviat

        Jarrulevyt ovat kuluneet.
        Käsijarru juuttuu ja puoltaa.
        Takajarrut laahaavat ja toimivat epätasaisesti.
        Ajonhallintajärjestelmän vikoja.

        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat

        Etualatukivarren pallonivel on väljä. Ilmenee tärinänä ratissa.
        Raidetankojen päät voivat olla väljät.
        Kallistuksenvakaajan tukivarret "koiranluut" ovat väljät.
        Takapään apurungon helat ovat väljät.
        Takapään iskunvaimentimien yläkumit ovat rikki.
        Ohjaustehostimen öljyvuotoa.
        Iskunvaimennin on rikki.
        Jousi on poikki.

        Sähköviat ja valoviat

        Keskuslukitus voi reistailla.
        Ajovaloihin kerääntyy kosteutta. Heijastimet ovat tästä syystä huonokuntoiset.
        Tarkasta, ettei takavaloissa ole vettä.
        Ajovalojen pesimet reistailevat.
        Ajovalojen korkeudensäätö epäkunnossa.
        Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
        Akkuvikoja.

        Pakoputkiston viat

        Takimmaisen äänenvaimentimen kiinnitys löystynyt.
        Pakoputki ja katalysaattori eivät kestä pitkään.
        Pakokaasupäästöt ovat liian korkeat.

        Sekalaiset viat

        Polttoainemittarivikoja.
        Sivuikkunoiden tiivistevuotoja.
        Huollontarpeen ilmaisin ei toimi.
        Vanhemmissa neliovisissa malleissa ovien tiivisteiden kautta kuului suhinoita.

        Sopis pemarille nimeksi Viatti. Saattais kyllä halventaa Fiatin mainetta.


      • ---------------------------...

        Miksiköhän viestini poistettiin täältä.Eikö Honda palstalla saa esittää faktoja näille mutteri Wiritys "miehille" Siis uudestaan kuinka monta F1 mestaruutta paijerilaisella on ??? Hondalla on 6 kpl ( 2 Williamsin ja 4 McLarenin kanssa).Honda ei häviä MILLÄÄN osa-alueella pemarille,kaikkein vähiten moottoriteknologiassa.Hondan vetyautoa liisataan jenkeissä jo , mites pemarin ? Honda on valovuosia pemaria edellä tässäkin tekniikassa polttokennoineen ja kehittäjän mukaan vety on liian arvokasta poltettavaksi ottomoottorissa hyötysuhde huono.Eli pemarin vetyauto on lähes sama kuin häkäpönttö oli taannoin.Hondalla saattaa hautaan 5 pemaria.No niin nyt voitte taas poistaa tämän viestin Honda palstalta että lippispemut pääsee kehumaan HONDA palstalle uitettuja katiskojaan.


      • Kivinenkoski
        !!!!!!!+! kirjoitti:

        Typerä provohan tämä aloitus oli, mutta ei sitä Hondaa ole kyllä tehty kestämään 400 000 - 500 000 kilometriä. Kyllä niistä valtaosa paalataan jo 200 000 ajettuina ja ihan liian myöhään.

        Mitä autojen kestävyyteen tulee, niin Honda on markkinoitten kestävämpiä autoja ja Bemari ei.
        Itselläni on -90 mallin Accord jolla on ajettu
        420.000 ja koneelle ei ole tehty mitään remppaa. Lisäksi huom. 10.000 km öljyn vaihtovälillä öljyä ei tarvitse lisätä. Saavutus johon Bemari ei edes uutena yllä. Joten helistimiä on kankivetoiset sakut, joihin jokaista katsastusta varten vaihdetaan puslia ja niveliä kassi kaupalla.Mutta, totuushan sattuu, kun kohdalle osuu.


      • !!!!!!!!!!+?
        Kivinenkoski kirjoitti:

        Mitä autojen kestävyyteen tulee, niin Honda on markkinoitten kestävämpiä autoja ja Bemari ei.
        Itselläni on -90 mallin Accord jolla on ajettu
        420.000 ja koneelle ei ole tehty mitään remppaa. Lisäksi huom. 10.000 km öljyn vaihtovälillä öljyä ei tarvitse lisätä. Saavutus johon Bemari ei edes uutena yllä. Joten helistimiä on kankivetoiset sakut, joihin jokaista katsastusta varten vaihdetaan puslia ja niveliä kassi kaupalla.Mutta, totuushan sattuu, kun kohdalle osuu.

        Itselläni ei ole Bemaria ollut eikä ole eikä minua kiinnosta, onko siinä enemmän vai vähemmän tehoa kuin Hondassa, mutta ei tänne nyt kannata mitään älyttömyyksiä alkaa satuilla.

        Kyllä meistä jokainen sen tietää, että honda ei ole mikään paljon ajavien suosikkiauto. Lähes näihin päiviin asti ovat diesel-moottorit loistaneet poissaolollaan eikä esim. ajettavuuskaan ole ollut sellainen, että paljon ajavat olisivat kauaa ratissa viihtyneet (suuntavakavuuden puute, uraherkkyys).

        Hondat ostetaan perheiden kauppakasseiksi ja teinien ensiautoiksi. Niillä ajetaan 10 000 - 15 000 km vuodessa. 1980- ja 90-luvuilla valmistetut Hondat olivat niin kovia ruostumaan, että ovat hävinneet katukuvasta joitain teinien pakkelilla ja lasikuidulla kasaan harsittuja Civiccejä lukuunottamatta. Ei tuo yhtälö juurikaan tuota 400 000 km ajettuja autoja.

        Tietysti maailmaan mahtuu kaikenlaisia harvinaisuuksia albiinoneekeristä paljon ajettuun Hondaan, mutta poikkeus on aina poikkeus. Kyllä ne paljon ajetut autot ovat aivan jotain muuta merkkiä. Niitä on varmasti korjattu ja osia on vaihdettu, mutta se on sitten taas ihan oma keskustelun aiheensa.


      • Pruuno
        !!!!!!!!!!+? kirjoitti:

        Itselläni ei ole Bemaria ollut eikä ole eikä minua kiinnosta, onko siinä enemmän vai vähemmän tehoa kuin Hondassa, mutta ei tänne nyt kannata mitään älyttömyyksiä alkaa satuilla.

        Kyllä meistä jokainen sen tietää, että honda ei ole mikään paljon ajavien suosikkiauto. Lähes näihin päiviin asti ovat diesel-moottorit loistaneet poissaolollaan eikä esim. ajettavuuskaan ole ollut sellainen, että paljon ajavat olisivat kauaa ratissa viihtyneet (suuntavakavuuden puute, uraherkkyys).

        Hondat ostetaan perheiden kauppakasseiksi ja teinien ensiautoiksi. Niillä ajetaan 10 000 - 15 000 km vuodessa. 1980- ja 90-luvuilla valmistetut Hondat olivat niin kovia ruostumaan, että ovat hävinneet katukuvasta joitain teinien pakkelilla ja lasikuidulla kasaan harsittuja Civiccejä lukuunottamatta. Ei tuo yhtälö juurikaan tuota 400 000 km ajettuja autoja.

        Tietysti maailmaan mahtuu kaikenlaisia harvinaisuuksia albiinoneekeristä paljon ajettuun Hondaan, mutta poikkeus on aina poikkeus. Kyllä ne paljon ajetut autot ovat aivan jotain muuta merkkiä. Niitä on varmasti korjattu ja osia on vaihdettu, mutta se on sitten taas ihan oma keskustelun aiheensa.

        Ei minuakaan kiinnosta millä ajelet. Luetun ymmärtämisen heikkous viittaisi kyllä pemariin, mutta uskotaan.

        Asiaa sisältävien kommenttien aiheena on ollut se totuus, että Hondat on todettu laadultaan erinomaisiksi ja hinta/laatu suhteeltaan jopa loistaviksi. Kiihkopemaristeille, eikä muillekaan ääriuskovaisille ei totuus yksinkertaisena rautalankamallinakaan vaan mene perille vai vilahtaako se vain läpi pienen pään esteitä kohtaamatta.
        Vaikkakin epätodennäköistä, niin tänne kirjoittaville pemarikuskeille on saattanut liikahtaa mielessä tottuuven häivähdys tehdystä virhehankinnasta ja katkeruus ja älähtely johtuu siitä.
        Eri juttu jos pemarikuskilla on firman auto alla ja "pojat korjaa" voi pemarilla ajelun käsittää jonkinlaisena extreemiharrastuksena.


      • ???????+!
        Pruuno kirjoitti:

        Ei minuakaan kiinnosta millä ajelet. Luetun ymmärtämisen heikkous viittaisi kyllä pemariin, mutta uskotaan.

        Asiaa sisältävien kommenttien aiheena on ollut se totuus, että Hondat on todettu laadultaan erinomaisiksi ja hinta/laatu suhteeltaan jopa loistaviksi. Kiihkopemaristeille, eikä muillekaan ääriuskovaisille ei totuus yksinkertaisena rautalankamallinakaan vaan mene perille vai vilahtaako se vain läpi pienen pään esteitä kohtaamatta.
        Vaikkakin epätodennäköistä, niin tänne kirjoittaville pemarikuskeille on saattanut liikahtaa mielessä tottuuven häivähdys tehdystä virhehankinnasta ja katkeruus ja älähtely johtuu siitä.
        Eri juttu jos pemarikuskilla on firman auto alla ja "pojat korjaa" voi pemarilla ajelun käsittää jonkinlaisena extreemiharrastuksena.

        ...on todettu laadultaan niin erinomaisiksi - tällä palstallako?

        Siis Honda on omassa sarjassaan ihan ok. auto, mutta ei se, että autolla ajetaan ajetaan 100 000 km. ennen romuttamista ja sanotaan, että oli tosi vähän vikoja, ole vielä mikään todiste mistään. Tai todistaahan se sen, että suht´vähävikainen auto sen aikaa, mitä liikkuu liikenteessä.

        Jollain Citroen C5:llä tai Opel Omegalla ajetaan vuosittain keskimäärin 2-3 kertainen määrä Keskiverto-Hondaan verrattuna ja ne pysyvät silti liikenteessä yhtä kauan (Mersusta ja Volvosta puhumattakaan). Jos sitten korjataan 2-3 kertaa enemmän, niin eihän se ole vielä mikään huono suoritus? Vai miten sinusta?


      • Pruuno
        ???????+! kirjoitti:

        ...on todettu laadultaan niin erinomaisiksi - tällä palstallako?

        Siis Honda on omassa sarjassaan ihan ok. auto, mutta ei se, että autolla ajetaan ajetaan 100 000 km. ennen romuttamista ja sanotaan, että oli tosi vähän vikoja, ole vielä mikään todiste mistään. Tai todistaahan se sen, että suht´vähävikainen auto sen aikaa, mitä liikkuu liikenteessä.

        Jollain Citroen C5:llä tai Opel Omegalla ajetaan vuosittain keskimäärin 2-3 kertainen määrä Keskiverto-Hondaan verrattuna ja ne pysyvät silti liikenteessä yhtä kauan (Mersusta ja Volvosta puhumattakaan). Jos sitten korjataan 2-3 kertaa enemmän, niin eihän se ole vielä mikään huono suoritus? Vai miten sinusta?

        Ympäri maailmaa lukuisissa tyytyväisyyskyselyissä ja luotettavuustutkimuksissa Honda on ollut lähes poikkeuksetta kärkisijoilla. Semmosesta vetelin käsitykseni. Itse olen ajellut jollain C5:llä(nytkin) ja aikaisemmin Xantialla ja viattomia ovat nekin olleet. Tällä en tarkoita, että ei olisi tarvittua paria korjaamokäyntiä kummankin patongin kanssa. Meidän pereheessä on ollut käytössä myöskin Honda eikä sekään piikuremonteilta välttynyt. Tosin sille tuli mittariin enemmän kilometrejä kuin Sitikoille.

        Provonani perustelen ;) enemmänkin oletuksellani, että varsinkin nykyisten autojen oinaisuuksien vertailua vaikeuttaa autojen hankintahinnan, käyttötarkoituksen, kohderyhmän, koon, suorituskyvyn, mukavuuden jne. erilaisuudet.. Samat seikat ovat osaltaan vaikuttamassa myöskin autojen luotettavuustilastoihin. Olettaisin, että Mersun omistaja huolehtii autostaan eri tavalla kuin hän, joka ajelee farmari Skodalla.

        Esim. vedettäessä samalle viivalle vaikkapa Civic ja ykkössarjan BMW eivät lähtökohdat ainakaan hinnan suhteen ole tasapuoliset


      • !!!!!!!!!+!!
        Pruuno kirjoitti:

        Ympäri maailmaa lukuisissa tyytyväisyyskyselyissä ja luotettavuustutkimuksissa Honda on ollut lähes poikkeuksetta kärkisijoilla. Semmosesta vetelin käsitykseni. Itse olen ajellut jollain C5:llä(nytkin) ja aikaisemmin Xantialla ja viattomia ovat nekin olleet. Tällä en tarkoita, että ei olisi tarvittua paria korjaamokäyntiä kummankin patongin kanssa. Meidän pereheessä on ollut käytössä myöskin Honda eikä sekään piikuremonteilta välttynyt. Tosin sille tuli mittariin enemmän kilometrejä kuin Sitikoille.

        Provonani perustelen ;) enemmänkin oletuksellani, että varsinkin nykyisten autojen oinaisuuksien vertailua vaikeuttaa autojen hankintahinnan, käyttötarkoituksen, kohderyhmän, koon, suorituskyvyn, mukavuuden jne. erilaisuudet.. Samat seikat ovat osaltaan vaikuttamassa myöskin autojen luotettavuustilastoihin. Olettaisin, että Mersun omistaja huolehtii autostaan eri tavalla kuin hän, joka ajelee farmari Skodalla.

        Esim. vedettäessä samalle viivalle vaikkapa Civic ja ykkössarjan BMW eivät lähtökohdat ainakaan hinnan suhteen ole tasapuoliset

        "Ympäri maailmaa lukuisissa tyytyväisyyskyselyissä ja luotettavuustutkimuksissa Honda on ollut lähes poikkeuksetta kärkisijoilla. Semmosesta vetelin käsitykseni."

        - tämä on totta, mutta... "vertailua vaikeuttaa autojen hankintahinnan, käyttötarkoituksen, kohderyhmän, koon, suorituskyvyn, mukavuuden jne. erilaisuudet. Samat seikat ovat osaltaan vaikuttamassa myöskin autojen luotettavuustilastoihin."

        - juuri näin.

        "Esim. vedettäessä samalle viivalle vaikkapa Civic ja ykkössarjan BMW eivät lähtökohdat ainakaan hinnan suhteen ole tasapuoliset."

        - Nimenomaan. Olisi kyllä aika älytöntä, jos 50 % kalliimpi auto ei olisi ainakin joiltain osin myös parempi. Toisaalta sen kalliimman omistaja voi olla myös kriittisempi.


      • Pruuno
        !!!!!!!!!+!! kirjoitti:

        "Ympäri maailmaa lukuisissa tyytyväisyyskyselyissä ja luotettavuustutkimuksissa Honda on ollut lähes poikkeuksetta kärkisijoilla. Semmosesta vetelin käsitykseni."

        - tämä on totta, mutta... "vertailua vaikeuttaa autojen hankintahinnan, käyttötarkoituksen, kohderyhmän, koon, suorituskyvyn, mukavuuden jne. erilaisuudet. Samat seikat ovat osaltaan vaikuttamassa myöskin autojen luotettavuustilastoihin."

        - juuri näin.

        "Esim. vedettäessä samalle viivalle vaikkapa Civic ja ykkössarjan BMW eivät lähtökohdat ainakaan hinnan suhteen ole tasapuoliset."

        - Nimenomaan. Olisi kyllä aika älytöntä, jos 50 % kalliimpi auto ei olisi ainakin joiltain osin myös parempi. Toisaalta sen kalliimman omistaja voi olla myös kriittisempi.

        !!!!!!!!! !! , kyllä me olimme samaa mieltä jo aikaisemminkin. Kirjoittmalla vaan tulee helposti tohaistua asian yhtä laitaa.

        Mielipiteesi on aivan idioottinen minun mielipiteeni kanssa. Ferrari on hyvä radalla, mutta ei se HKL:n käyttöön kelpaisi. Autot niikuin housutkin on tehty eri käyttöön ja käyttäjälle, siinähän se :)


      • Räkänokalle

        Opettele kirjoittamaan ensiksi ja tule sitten palstalle uudestaan!


      • pemarisi kanssa olet
        !!!!!!!!!!+? kirjoitti:

        Itselläni ei ole Bemaria ollut eikä ole eikä minua kiinnosta, onko siinä enemmän vai vähemmän tehoa kuin Hondassa, mutta ei tänne nyt kannata mitään älyttömyyksiä alkaa satuilla.

        Kyllä meistä jokainen sen tietää, että honda ei ole mikään paljon ajavien suosikkiauto. Lähes näihin päiviin asti ovat diesel-moottorit loistaneet poissaolollaan eikä esim. ajettavuuskaan ole ollut sellainen, että paljon ajavat olisivat kauaa ratissa viihtyneet (suuntavakavuuden puute, uraherkkyys).

        Hondat ostetaan perheiden kauppakasseiksi ja teinien ensiautoiksi. Niillä ajetaan 10 000 - 15 000 km vuodessa. 1980- ja 90-luvuilla valmistetut Hondat olivat niin kovia ruostumaan, että ovat hävinneet katukuvasta joitain teinien pakkelilla ja lasikuidulla kasaan harsittuja Civiccejä lukuunottamatta. Ei tuo yhtälö juurikaan tuota 400 000 km ajettuja autoja.

        Tietysti maailmaan mahtuu kaikenlaisia harvinaisuuksia albiinoneekeristä paljon ajettuun Hondaan, mutta poikkeus on aina poikkeus. Kyllä ne paljon ajetut autot ovat aivan jotain muuta merkkiä. Niitä on varmasti korjattu ja osia on vaihdettu, mutta se on sitten taas ihan oma keskustelun aiheensa.

        rasisti idiootti.


      • n00bHunter
        naureskelija kirjoitti:

        Totta puhut.

        Tuo alun vertailu muuttuu vieläkin murskaavammaksi kun otetaan verrokeiksi Type R ja BMW 135i

        135i on raketti verrattuna Hondaan. Silti Honda syö suunnilleen saman verran bensaa. Toki BMW on vielä runsaasti painavampikin, jotta tilanne olisi vielä nolompi Hondalle.

        http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=016&model=003&car=01600339
        http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=004&model=040&car=00404034


        Vertailipa miten tahansa, Honda saa aina turpiinsa.
        Silti jotkut jaksavat selittää Hondan "moottoritekniikasta" jotain sekavaa ylistystä

        Hahah, on noi bmw miehet hassuja.. verrataan 135 ja type-r toisessa 2.0 mylly ja toises 3.0.. ompa yllätys et 3.0l koneella oleva kiihtyy/kulkee nopeampaa.. tuohonhan pitäis laitta nsx vertailuun saman koko luokan koneet ja hinnatkin alkaa olee kohdallaan.. kerroppa bemari mies kumpi silloin jää? tai sit laita bmw 320 ja type-r kumpi silloin jää? kumpi tekee paremman ajan radalla? ja ehkä type r kuluttaa enemmän mutta on se myös montakymmentä tonnia halvempi.. jää myös bensarahaa katsos..


      • honda 2.2
        !!!!!!!!!!+? kirjoitti:

        Itselläni ei ole Bemaria ollut eikä ole eikä minua kiinnosta, onko siinä enemmän vai vähemmän tehoa kuin Hondassa, mutta ei tänne nyt kannata mitään älyttömyyksiä alkaa satuilla.

        Kyllä meistä jokainen sen tietää, että honda ei ole mikään paljon ajavien suosikkiauto. Lähes näihin päiviin asti ovat diesel-moottorit loistaneet poissaolollaan eikä esim. ajettavuuskaan ole ollut sellainen, että paljon ajavat olisivat kauaa ratissa viihtyneet (suuntavakavuuden puute, uraherkkyys).

        Hondat ostetaan perheiden kauppakasseiksi ja teinien ensiautoiksi. Niillä ajetaan 10 000 - 15 000 km vuodessa. 1980- ja 90-luvuilla valmistetut Hondat olivat niin kovia ruostumaan, että ovat hävinneet katukuvasta joitain teinien pakkelilla ja lasikuidulla kasaan harsittuja Civiccejä lukuunottamatta. Ei tuo yhtälö juurikaan tuota 400 000 km ajettuja autoja.

        Tietysti maailmaan mahtuu kaikenlaisia harvinaisuuksia albiinoneekeristä paljon ajettuun Hondaan, mutta poikkeus on aina poikkeus. Kyllä ne paljon ajetut autot ovat aivan jotain muuta merkkiä. Niitä on varmasti korjattu ja osia on vaihdettu, mutta se on sitten taas ihan oma keskustelun aiheensa.

        accord diesel pääset nauttimaan ajosta ja ei tarvi huoltamoilla usein koukata.
        kulutus 3.9-5.7 satasella nopeus 80-100km
        80 kun ajaa tasasesti pääsee tuohon 3.9 litraan ja auto on farmari accord


      • helevetin ooppeli
        ???????+! kirjoitti:

        ...on todettu laadultaan niin erinomaisiksi - tällä palstallako?

        Siis Honda on omassa sarjassaan ihan ok. auto, mutta ei se, että autolla ajetaan ajetaan 100 000 km. ennen romuttamista ja sanotaan, että oli tosi vähän vikoja, ole vielä mikään todiste mistään. Tai todistaahan se sen, että suht´vähävikainen auto sen aikaa, mitä liikkuu liikenteessä.

        Jollain Citroen C5:llä tai Opel Omegalla ajetaan vuosittain keskimäärin 2-3 kertainen määrä Keskiverto-Hondaan verrattuna ja ne pysyvät silti liikenteessä yhtä kauan (Mersusta ja Volvosta puhumattakaan). Jos sitten korjataan 2-3 kertaa enemmän, niin eihän se ole vielä mikään huono suoritus? Vai miten sinusta?

        ite en kyllä opelia(varsinkaan amisteini raiskaus omegaa) rupeis ollenkaan vertaamaan kestävänä autona tähän kategoriaan. se on kumpaakin bmw ja hondaa niin paljon laaduttomampi että ei ees sanat riitä. omakohtasta kokemusta löytyy niminttäin melko rutkasti. se on melkeen sama asia kun teinivuosien suzuki pv josta piti joka päivä korjata jotakin.
        se siitä, tulipahan aukastua nokka tässäkin topicissa..


      • paskaa12
        !!!!!!!!!!+? kirjoitti:

        Itselläni ei ole Bemaria ollut eikä ole eikä minua kiinnosta, onko siinä enemmän vai vähemmän tehoa kuin Hondassa, mutta ei tänne nyt kannata mitään älyttömyyksiä alkaa satuilla.

        Kyllä meistä jokainen sen tietää, että honda ei ole mikään paljon ajavien suosikkiauto. Lähes näihin päiviin asti ovat diesel-moottorit loistaneet poissaolollaan eikä esim. ajettavuuskaan ole ollut sellainen, että paljon ajavat olisivat kauaa ratissa viihtyneet (suuntavakavuuden puute, uraherkkyys).

        Hondat ostetaan perheiden kauppakasseiksi ja teinien ensiautoiksi. Niillä ajetaan 10 000 - 15 000 km vuodessa. 1980- ja 90-luvuilla valmistetut Hondat olivat niin kovia ruostumaan, että ovat hävinneet katukuvasta joitain teinien pakkelilla ja lasikuidulla kasaan harsittuja Civiccejä lukuunottamatta. Ei tuo yhtälö juurikaan tuota 400 000 km ajettuja autoja.

        Tietysti maailmaan mahtuu kaikenlaisia harvinaisuuksia albiinoneekeristä paljon ajettuun Hondaan, mutta poikkeus on aina poikkeus. Kyllä ne paljon ajetut autot ovat aivan jotain muuta merkkiä. Niitä on varmasti korjattu ja osia on vaihdettu, mutta se on sitten taas ihan oma keskustelun aiheensa.

        hondalla on maailman paras diesel.
        ajan 70000 vuodessa ja ei vikoja.


      • rr

        oletko oikeasti noin tyhmä? paljon kuinka paljon bmw m3 on honda type r.ää kalliimpi?


      • honda motors jp
        naureskelija kirjoitti:

        Totta puhut.

        Tuo alun vertailu muuttuu vieläkin murskaavammaksi kun otetaan verrokeiksi Type R ja BMW 135i

        135i on raketti verrattuna Hondaan. Silti Honda syö suunnilleen saman verran bensaa. Toki BMW on vielä runsaasti painavampikin, jotta tilanne olisi vielä nolompi Hondalle.

        http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=016&model=003&car=01600339
        http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=004&model=040&car=00404034


        Vertailipa miten tahansa, Honda saa aina turpiinsa.
        Silti jotkut jaksavat selittää Hondan "moottoritekniikasta" jotain sekavaa ylistystä

        itse asiassa tilanne on erittäin nolo bmw:lle.. 3 litran rivikuutonen ja 300 hevosvoimaa verrattuna hondan 2,0 litran vapari koneeseen.. voi voi paska mikä paska bmw !!


    • mazda3mies

      täällä hondan sivuilla näytää noita katellisia mulkun jatke autoilioita käydä aika tiuhaan!!!
      honda on 100% luotettavampi ko yksikään bemari
      ja kaikki japsit sit vasta saksalaiset autot.. aika noloa hävitä vuodesta toiseen puolet halvemmalle autolle.. ja sit se ketä sano et japanilaiset insinoorit ei osaa suunitella uutta moottori teknikkaa
      niin vastaus on mazda rx7 ja rx8 ja seuraava rx8 on 1.6vankkel sille voidaan si hakee bumulta vastusta.

      • bemu-tykki

        Mistä löytyy tilastotietoa Hondan luotettavuudesta BMW:tä vastaan?

        Ne Wankelit on eräs Felix Wankel suunnitellut jo 1920-luvulla Saksassa joten hyvä on ollut kopioida.
        SitäKÄÄN moottoritekniikkaa ei ole japsit osanneet ilman mallia tehdä kuten ei mitään muutakaan.

        FAKTAA:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Felix_Wankel


        Mutta huomaatko, et pystynyt mitenkään kumoamaan ensimmäisen viestin lähettäneen väittämiä vaan vedit keskusteluun aivan muita aiheita.

        Eikä nyt tarvinnut vielä edes verrata 135i:tä ja Type R:rää.
        Sehän olisi Hondan kannalta katastrofi.
        Eikä vielä ole puhuttu M3:sta mitään. Ajettavuuden, laadun ja moottoriteknikkan huippu.


        Honda on yhtä kuin:
        Suurempi kulutus ja heikompi suorituskyky.


        Ja vielä,
        joko 2008-mallinen Type R pärjää 1980-luvun M3:lle suorituskyvyssä.
        Ei taida pärjätä...

        voi voi sentään.


      • ........................
        bemu-tykki kirjoitti:

        Mistä löytyy tilastotietoa Hondan luotettavuudesta BMW:tä vastaan?

        Ne Wankelit on eräs Felix Wankel suunnitellut jo 1920-luvulla Saksassa joten hyvä on ollut kopioida.
        SitäKÄÄN moottoritekniikkaa ei ole japsit osanneet ilman mallia tehdä kuten ei mitään muutakaan.

        FAKTAA:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Felix_Wankel


        Mutta huomaatko, et pystynyt mitenkään kumoamaan ensimmäisen viestin lähettäneen väittämiä vaan vedit keskusteluun aivan muita aiheita.

        Eikä nyt tarvinnut vielä edes verrata 135i:tä ja Type R:rää.
        Sehän olisi Hondan kannalta katastrofi.
        Eikä vielä ole puhuttu M3:sta mitään. Ajettavuuden, laadun ja moottoriteknikkan huippu.


        Honda on yhtä kuin:
        Suurempi kulutus ja heikompi suorituskyky.


        Ja vielä,
        joko 2008-mallinen Type R pärjää 1980-luvun M3:lle suorituskyvyssä.
        Ei taida pärjätä...

        voi voi sentään.

        Älkää hyvät ihmiset haaliko tähän keskusteluun jotain m3:sta auto maksaa uutena yli 100000e:a ja Sillä rahalla saa 4 type r:ää . sille ei ole vertailu kelpoista autoa oikeastaan kuin muutamalla valmistajalla.50 tuhatta halvemmalla saa mitsun evo 10 ja subarun Wrc .ne kilpailee m3:kanssa ja kepittää sen mutta hondalla ei ole vastaavaa.
        Hakekaa 25000e:n bemari ja verratkaa sitä type r:n.silloin ollaan samalla hintatasolla.Kertakaikkiaan bluffia hakea joku 2-kertaa kalliimpi ja 100hv tehokkaampi laite ja väittää kirkkain silmin,että se on tehokkaampi,,,,TOTTA HELVETISSÄ SE ON NOPEAMPI.Kumma kun että tuo keskusteluun drakstereita ja väitä että ne ovat parempia ja nopeampia kuin honda.Voi vittu teitä amiksia.


      • -.-'
        ........................ kirjoitti:

        Älkää hyvät ihmiset haaliko tähän keskusteluun jotain m3:sta auto maksaa uutena yli 100000e:a ja Sillä rahalla saa 4 type r:ää . sille ei ole vertailu kelpoista autoa oikeastaan kuin muutamalla valmistajalla.50 tuhatta halvemmalla saa mitsun evo 10 ja subarun Wrc .ne kilpailee m3:kanssa ja kepittää sen mutta hondalla ei ole vastaavaa.
        Hakekaa 25000e:n bemari ja verratkaa sitä type r:n.silloin ollaan samalla hintatasolla.Kertakaikkiaan bluffia hakea joku 2-kertaa kalliimpi ja 100hv tehokkaampi laite ja väittää kirkkain silmin,että se on tehokkaampi,,,,TOTTA HELVETISSÄ SE ON NOPEAMPI.Kumma kun että tuo keskusteluun drakstereita ja väitä että ne ovat parempia ja nopeampia kuin honda.Voi vittu teitä amiksia.

        Siis mitä vitun paskaa sä puhut et milt 300 kaakkiset veis v8 myllyl pyörivä 4 litrase M3?


      • amis.
        ........................ kirjoitti:

        Älkää hyvät ihmiset haaliko tähän keskusteluun jotain m3:sta auto maksaa uutena yli 100000e:a ja Sillä rahalla saa 4 type r:ää . sille ei ole vertailu kelpoista autoa oikeastaan kuin muutamalla valmistajalla.50 tuhatta halvemmalla saa mitsun evo 10 ja subarun Wrc .ne kilpailee m3:kanssa ja kepittää sen mutta hondalla ei ole vastaavaa.
        Hakekaa 25000e:n bemari ja verratkaa sitä type r:n.silloin ollaan samalla hintatasolla.Kertakaikkiaan bluffia hakea joku 2-kertaa kalliimpi ja 100hv tehokkaampi laite ja väittää kirkkain silmin,että se on tehokkaampi,,,,TOTTA HELVETISSÄ SE ON NOPEAMPI.Kumma kun että tuo keskusteluun drakstereita ja väitä että ne ovat parempia ja nopeampia kuin honda.Voi vittu teitä amiksia.

        kellä on rahaa kellä ei.. menkää lukiopojat töihin..


    • Kivinenkoski

      .... entiten korvienvälissä. Kasva aikuiseksi ja ymmärrä tosiasiat, että takaveto jo sinällään on jäänne menneesä. Mitä tulee laatuun, niin se menee Hondan hyväksi 10-1. Tuo yksi piste tulee siitä, että perheemme toinen auto on BMW. Sellainen kankiveto, joka näin talvella on syvältä.

    • lehdessä

      Yllättäen "vaikka onkin saksalainen lehti" bmw:n uuden 2.0 170hv suorituskyky ja kulutus eivät olleet yhtään parempia kuin accordin "tuiki tavallisen" 2.0 155hv moottorilla. ps.bmw lehdessä oli 120i. Autot olivat suurin piirtein saman painoisia.Accordin testi oli jossakin vuoden 2003 numerossa ja bmw: aika tuoreessa numerossa.

    • Mie vuan

      Ei kai se nyt suoranainen ihme ole, jos kallis saksalainen premium-auto osoittautuu ominaisuuksiltaan paremmaksi kuin japanilainen perusperheauto. Mutta vertaapa 20 000 euron Hondaa ja 20 000 euron Bemua? Ai niin, eihän sellaista ole. No se ehkä selittääkin eron.

      • honda

        Näihin bmw teinien viestehin ei pitäisi vastata mutta olkoon tämän kerran.Ensinnäkin bmw suorastaan valehtelee kulutuksiaan joka autolehdessä missä 120i
        on ollut testissä niin kulutus on noin 2litraa korkeampi mitä tehdas ilmoittaa.Sitten toisiin
        väittämiin mistä nämä pitsanaamat paasaavat,on typerää verrata yli sadantuhannen euron autoa noin 30 tuhannen autoa vastaan.Sama kuin vertaisin nsx vs
        116i bmw:hen miksi se paska bemari ei kulje ihan paska vai mitä?Eli vähän järkeä kirjoitteluun mutta
        ai niin eihän teillä ole.


      • Rautalangasta
        honda kirjoitti:

        Näihin bmw teinien viestehin ei pitäisi vastata mutta olkoon tämän kerran.Ensinnäkin bmw suorastaan valehtelee kulutuksiaan joka autolehdessä missä 120i
        on ollut testissä niin kulutus on noin 2litraa korkeampi mitä tehdas ilmoittaa.Sitten toisiin
        väittämiin mistä nämä pitsanaamat paasaavat,on typerää verrata yli sadantuhannen euron autoa noin 30 tuhannen autoa vastaan.Sama kuin vertaisin nsx vs
        116i bmw:hen miksi se paska bemari ei kulje ihan paska vai mitä?Eli vähän järkeä kirjoitteluun mutta
        ai niin eihän teillä ole.

        Kova tuntuu olevan kankipojilla kaipuu Hondan omistajaksi, kun pitää tulla "vertailemaan" tehoja ja kulutusta näennäisin perustein.
        P.s. Tämän pikku bemun ajo-ominaisuudet muuten on markkinoitten huonommat. Käykääpä kokeilemassa.
        Voisi verrata lähinnä pikku Volvoon vuosien takaa, joka eiemmin oli DAF.


      • Acco 06
        Rautalangasta kirjoitti:

        Kova tuntuu olevan kankipojilla kaipuu Hondan omistajaksi, kun pitää tulla "vertailemaan" tehoja ja kulutusta näennäisin perustein.
        P.s. Tämän pikku bemun ajo-ominaisuudet muuten on markkinoitten huonommat. Käykääpä kokeilemassa.
        Voisi verrata lähinnä pikku Volvoon vuosien takaa, joka eiemmin oli DAF.

        Kieltämättä BMW:llä uudet koneet hienoja, mutta miten on sen käytännön kulutuksen, merkkejä siitä (autolehtien testit),että BMW:n käytännön kulutus ei ole sama kuin labrassa saadut euronormin mukaiset.

        Hondassa oman kokemukseni mukaan, käytännön kulutus on pienempi kuin euronormin mukainen. Ja esim TM:n testissä Accord oli suorituskykyisin ja kulutti vähiten.


      • gdfgt
        Acco 06 kirjoitti:

        Kieltämättä BMW:llä uudet koneet hienoja, mutta miten on sen käytännön kulutuksen, merkkejä siitä (autolehtien testit),että BMW:n käytännön kulutus ei ole sama kuin labrassa saadut euronormin mukaiset.

        Hondassa oman kokemukseni mukaan, käytännön kulutus on pienempi kuin euronormin mukainen. Ja esim TM:n testissä Accord oli suorituskykyisin ja kulutti vähiten.

        luvattu kulutus ylittyi selvästi TM:n koe ajossa, siellä jopa suurta kulutusta haukuttiin vaikka paperilla kyllä kulluttaa vähän. Keskikulutus taisi olla n.8 litraa vaikka luvataan 6,6


    • kestävä auto

      äläkä tule itkemään tänne järjettömän kestävän japsikinnerin palstalle.
      Moottorin valmistajana Honda on omaa luokkaansa.

      Jo kahdeksankymmenluvulla sai moottoreista mummomalleissakin oli 100hp/ltr.

      Toki voihan Hondaa verrata maansiirtokoneen moottorin kokoisella lehmämoottorilla varustettuun pemariin.
      Pannaan x ltr moottori ja hups! katiska kulkee rajoitetusti buahhaahhaa 250 km/h.

      Bmw on joutunut jo nyt piiloottamaan turbonsa sylinterin-kanteen että pysyis kehityksen kelkassa.
      Eikä pidä unohtaa Hondan moottoripyöriä vertailussa BMW:n moottoripyöriin, siinäpä vasta teknistä ylivoimaa, Taunuksen laturit ja...., pah.

      Formuloiden ja moottoripyörien kuninkuus luokkien maailmanmestaruuksien määrä on pemarilla on ihan samaa tasoa.
      Arvaas pemari-amis montako?

    • jpa

      ehkä kannattaisi ottaa vertailuun auto edes jollakin järkevällä perusteella...
      esim hinta,sama korimalli,moottorin tilavuus jne...
      ai niin mutta sitten tuliskin tuolle baijerin kauppakassille vastaan typeR.
      ja bensaa saa tankkkaamalla, ainakin toistaiseksi. ja bemarissa on 3 litraa isompi tankkikin! mutta....eihän noilla teineillä ole varaa ostaa tankkia täyteen. eli se siitä hyödystä.

      • Acco 06

        Ei pidä PNW:n kulutuslukemat näköjään yhtään paikkaansa,mitä tehdas ilmoittaa. Tossakin kulutus lähes 4 suurempi mitä tehdas ilmoittaa. Taitaa nuo PNW:n alhaiset euronormin kulutukset perustua siihen että ruiskutus on optomoitu euronormi testiä silmällä pitäen.

        http://www.iltasanomat.fi/autot/BMW 520iA Touring/1479947


    • pmw

      ihme hörhöjä nämä lippispoijat täällä ollaan ylistämäs pemarien mahtavaa kiihtyvyyttä menkää vaikka tojotapalstalle

    • näitä teinejä

      mites hintaero? kyse oli vain autosta. montako minuutia vietät päivässä siinä? osta mieluumin kenkiä ja sänky välirahalla

      • TOtuusllll

        On teilläkin vertailu kohteet

        Bmw 135i 55k€
        vs
        Type-r 32k€

        paremmin sopis tohon type-r kohdalle Type-r Fd2 mugen, hintaa tälläkin 10k€ vähemmän kuin 135, 240hp 0-100 6s, veis saksalaista taidonnäytettä kuin pässiä narussa RADALLA. eihän noi bemarit oo tehty kun suoraan ajoon, nääs.


    • voin sanoa

      että jos verrataan entisiä autojani e36 325 iA bemua ja preluden 2,3 l -92
      niin bemu kulutti vähemmän vaikka olikin automaatti ja kiihdytyksessä pärjäsi.

    • osaa

      Kun täällä ollaan alettu jo haukkumaan koko japsi teollisuus, niin minkähän hintaista Bemua ja kuinkahan suurella koneella pitää laittaa rinnalle (tai yleensäkään Germaani tekelettä), jotta päihittää kiihtyvyydessä ja nopeudessa esim. 2.0 turbo koneella olevan Mitsun Evon tai Subarun Impun. Molemmat ovat noin 50 k€ autoja. Ja nopeudessa en todellakaan tarkoita suoraa ajamista. Nopeita suora-autojahan osaa kuka tahansa tehdä. Siihen ei tarvita paljoa muuta osaamista kuin iso kone ja otetaan siitä tehoja.

    • fgj

      Ihan sama vaikka bmw tekis kuinka paljon tehokkaampia ja mitä vaan. Ei kaikki halua bmwtä. Itsellä jo 9 honda ja ikää alta 30 vuotta, eikä kertaakaan ole tullut mieleen hankkia bmwtä. Ei muotoilu ja pikkuviat oikeen innosta. 500 sarja ainoa hyvän näköinen bmw malli.

    • Laitetaan nyt vertailukelpoiset vehkeet viivalle S2000 ja Z4 nämä roadsterit lienevät samalle kohderyhmälle tehtyjä. Taasen 1-sarjan takapenkki on vitsi vrt. Civic. 1-sarja on kohdennettu "sporttisille" finninaamoille joille pappa ostaa oman pimmerin ja perhettä niillä ei vielä ole, josko saavat piparia ensinkään. Vaikkakin 1-sarjan kylkilinja alhaalta muistuttaa pulkkaa tai ammetta, katsokaa nyt sitä...heh. Civic käy ihan vaikka koko perheenkin ajoon jtn. kompromissihan sen on oltava tietyiltä osin.

      2.2 l. 237 heppanen VTEC 6800 rpm vie 2.5 l 204 heppasta pimukkaa kahville melko vaivattomasti, vai?.

      • types

        S2000 vetää 2.5l z4 turpaan mennen tullen ja vielä palatessa.


    • ...................

      Vaikka bemari kuluttais yhen litran satasella, ja kiihtyis siihen neljään sekkaan sen, on se silti aina jatke. Munanjatke.

      • Eikös

        Honda valmista ruohonleikkureita,agrikaatteja,perämoottoreita(homppelihommia?),raivaussahoja yms.halpojen autojen lisäksi?Eihän se ole minkäänlainen vaihtoehto BMW:lle,maailman arvostetuimmalle auton valmistajalle.


      • sdfdf
        Eikös kirjoitti:

        Honda valmista ruohonleikkureita,agrikaatteja,perämoottoreita(homppelihommia?),raivaussahoja yms.halpojen autojen lisäksi?Eihän se ole minkäänlainen vaihtoehto BMW:lle,maailman arvostetuimmalle auton valmistajalle.

        kiva jos bmw on arvostetuin auto merkki, meeppä nyt takas bmw palstalle kehuskeleen muiden joukkoon autoasi. Tää palsta on hondalla ajaville. ps enkä ole yhdellekkään bmwn omistajalle kateellinen vaikka niin yleensä luulevatkin heh pelkkä auto, ei sen enempää.


      • .........
        sdfdf kirjoitti:

        kiva jos bmw on arvostetuin auto merkki, meeppä nyt takas bmw palstalle kehuskeleen muiden joukkoon autoasi. Tää palsta on hondalla ajaville. ps enkä ole yhdellekkään bmwn omistajalle kateellinen vaikka niin yleensä luulevatkin heh pelkkä auto, ei sen enempää.

        Kenen suharin idea oli vastakkainasetella BMW ja HONDA? Täysin eri luokan autoja. BMW selkeästi kalliimpi ja laadukkaampi, Honda japanilaiseen tapaan äärimmäisen luottettava kuten bmw:kin. Turha verrata 1.8 ufosukkula -civicciä esmes. 120 bmw:hen. Aika kova hintaero löytyy, se raha koneeseen ja civicci menee jo menojaan jos niin haluaa ajatella.

        Sporttisia malleja löytyy molemmilta, hondalta jopa _urheillullisempia, kun Ämmiinkin tupataan aina tunkemaan sitä mukavuutta lisukkeeksi :)

        Hondamiehiä ollaan, mutta tällä hetkellä omistuksessa 8v vanha 5-sarjan bmw kun ei rehellisesti ole varaa sellaiseen hondaan kuin haluaisi.

        Viitek kick yo!


      • Tetsoni
        ......... kirjoitti:

        Kenen suharin idea oli vastakkainasetella BMW ja HONDA? Täysin eri luokan autoja. BMW selkeästi kalliimpi ja laadukkaampi, Honda japanilaiseen tapaan äärimmäisen luottettava kuten bmw:kin. Turha verrata 1.8 ufosukkula -civicciä esmes. 120 bmw:hen. Aika kova hintaero löytyy, se raha koneeseen ja civicci menee jo menojaan jos niin haluaa ajatella.

        Sporttisia malleja löytyy molemmilta, hondalta jopa _urheillullisempia, kun Ämmiinkin tupataan aina tunkemaan sitä mukavuutta lisukkeeksi :)

        Hondamiehiä ollaan, mutta tällä hetkellä omistuksessa 8v vanha 5-sarjan bmw kun ei rehellisesti ole varaa sellaiseen hondaan kuin haluaisi.

        Viitek kick yo!

        Hihii, hintaerotuksella saadaan civic ahdettua ja vtt:n paprut päälle. Katsotaan sitten mihin se 1sarjalainen jää :)


        1.8 kauppakassi civic vs. 135 on aika fiksu vertailu indeed. hmm...

        Kuinkahan mahtaa käydä bBmw 320 vs. Honda NSX??


      • Integra_man
        Tetsoni kirjoitti:

        Hihii, hintaerotuksella saadaan civic ahdettua ja vtt:n paprut päälle. Katsotaan sitten mihin se 1sarjalainen jää :)


        1.8 kauppakassi civic vs. 135 on aika fiksu vertailu indeed. hmm...

        Kuinkahan mahtaa käydä bBmw 320 vs. Honda NSX??

        Olisi hauskaa katsottavaa muutama vuosi sitten Integra pesi 320bmw::n sport 2000 ratasarjassa. Se mikä oli erityisen hauskaa että Hondassa oli 1.8 verrattuna muiden 2 litrasiin. Silti esim bmw:llä ei ollut mitään jakoa.


    • oulunpoika

      Voi vitalis, että jaksatte jauhaa samaa potaskaa, että onko joku nopeampi auto, kuin se toinen merkki. Eikö todellakaan ole muuta tekemistä, kuin tätä saman paskan jauhamista autojen nopeuksista ja kiihtyvyyksistä!

      Hitaamallakin autolla pääsee aivan samalla lailla " omiin hautajaisiin", kuin sillä Bemarillakin.

      Menkäähän autofanaatikot metsälle ja kalalle, niin opitte ymmärtämään elämän muita arvoja, kuin autot ja niiden vertailut.

      Että silleen!!

      • Japanin Mersu 2.0 VTEC

        Ei voi oikein kuin nauraa useille jutuille... Mun omakotitalon olohuone on isompi kuin monen teidän koko asunto.. JNE JNE.. Ihan kukin mihin haluaa panostaa.. Jos haluaa todellisen laatupelin (ekat 100 000 km) niin ostaa bemarin, jotka ovat hienoja, tehokkaita ja laadukkaita pelejä..
        Mutta jos ihan oikeasti haluaa auton, joka on hinnaltaan ja laadultaa ylivertainen, otat Hondan, oli vertailukohta mikä vain.. Kyllähän esim. vuosituhannen vaihteen civicit oli ihan perkeleellisen tylsiä autoja, oikein "pappa-autoja", mutta eihän ensimmäiseksi autoksi ole parempaa kuin 90-luvun Civic tai Accord..
        Ikää itselle on kertynyt sen verran, että olen vielä nuori, mutta en jaksa autoa sen enemmän tuunata, kuin pakolliset, joten miksi vaihtasin paremmasta muuhun merkkiin... Mahdollisuus olisi ostaa BMW tai vaikka Mersu, mutta laadukkaampaa, kestävämpää, suhteellisen vähän syövää ja hintaansa nähden tyylikästä autoa kuin Honda ei löydy!!! Vai mitä sanotte 6-hengen tila-autosta, jossa usein väh. 5 henkilöä, KESKIKULUTUS 7,5..
        Ja kestävyydestä tosiaan, toisena autona on Civic, josta emäntä ei halua ikinä luopua, on kuulemma paras ajamansa auto...Ajettu 280 tkm, ikinä ei ole tehty muuta kuin määräaikaiskatsastus 20000 tkm välein!

        Nyt sitten bmw:läiset alkaa nillittämään että pääseehän polkupyrälläkin eteenpäin ja japanilaiset on paskoja autoja ja blaa blaa.. Mutta tosiaan, voisin ostaa teidän niin erinomaiset BMW:t, mutta en osta eikä osta 98% tuttavapiiristänikään.. Kyllähän jos Saksalaisen haluaa niin silloin ostaa Audin..

        Ja Hondan dieseleistä, kyllähän maailman suurimmalta moottorinvalmistajalta meni aiiiika kauan saada diesel ulos, mutta sepä valittiinkin maailman parhaaksi dieseliksi, siis paremmaksi kuin BMW:n..

        Mutta jos pappa betalar, niin ymmärrän että isin rahoilla 18-kesäinen mielellään Bemukan ostaa.. saa tyttöjä ja kavereita vituttaa, onnea elämässä selviämiseen teille..

        I rest my Case!


      • Japanin Mersu 2.0 VTEC

        Ei voi oikein kuin nauraa useille jutuille... Mun omakotitalon olohuone on isompi kuin monen teidän koko asunto.. JNE JNE.. Ihan kukin mihin haluaa panostaa.. Jos haluaa todellisen laatupelin (ekat 100 000 km) niin ostaa bemarin, jotka ovat hienoja, tehokkaita ja laadukkaita pelejä..
        Mutta jos ihan oikeasti haluaa auton, joka on hinnaltaan ja laadultaa ylivertainen, otat Hondan, oli vertailukohta mikä vain.. Kyllähän esim. vuosituhannen vaihteen civicit oli ihan perkeleellisen tylsiä autoja, oikein "pappa-autoja", mutta eihän ensimmäiseksi autoksi ole parempaa kuin 90-luvun Civic tai Accord..
        Ikää itselle on kertynyt sen verran, että olen vielä nuori, mutta en jaksa autoa sen enemmän tuunata, kuin pakolliset, joten miksi vaihtasin paremmasta muuhun merkkiin... Mahdollisuus olisi ostaa BMW tai vaikka Mersu, mutta laadukkaampaa, kestävämpää, suhteellisen vähän syövää ja hintaansa nähden tyylikästä autoa kuin Honda ei löydy!!! Vai mitä sanotte 6-hengen tila-autosta, jossa usein väh. 5 henkilöä, KESKIKULUTUS 7,5..
        Ja kestävyydestä tosiaan, toisena autona on Civic, josta emäntä ei halua ikinä luopua, on kuulemma paras ajamansa auto...Ajettu 280 tkm, ikinä ei ole tehty muuta kuin määräaikaiskatsastus 20000 tkm välein!

        Nyt sitten bmw:läiset alkaa nillittämään että pääseehän polkupyrälläkin eteenpäin ja japanilaiset on paskoja autoja ja blaa blaa.. Mutta tosiaan, voisin ostaa teidän niin erinomaiset BMW:t, mutta en osta eikä osta 98% tuttavapiiristänikään.. Kyllähän jos Saksalaisen haluaa niin silloin ostaa Audin..

        Ja Hondan dieseleistä, kyllähän maailman suurimmalta moottorinvalmistajalta meni aiiiika kauan saada diesel ulos, mutta sepä valittiinkin maailman parhaaksi dieseliksi, siis paremmaksi kuin BMW:n..

        Mutta jos pappa betalar, niin ymmärrän että isin rahoilla 18-kesäinen mielellään Bemukan ostaa.. saa tyttöjä ja kavereita vituttaa, onnea elämässä selviämiseen teille..

        I rest my Case!


      • MUGEN1sti
        Japanin Mersu 2.0 VTEC kirjoitti:

        Ei voi oikein kuin nauraa useille jutuille... Mun omakotitalon olohuone on isompi kuin monen teidän koko asunto.. JNE JNE.. Ihan kukin mihin haluaa panostaa.. Jos haluaa todellisen laatupelin (ekat 100 000 km) niin ostaa bemarin, jotka ovat hienoja, tehokkaita ja laadukkaita pelejä..
        Mutta jos ihan oikeasti haluaa auton, joka on hinnaltaan ja laadultaa ylivertainen, otat Hondan, oli vertailukohta mikä vain.. Kyllähän esim. vuosituhannen vaihteen civicit oli ihan perkeleellisen tylsiä autoja, oikein "pappa-autoja", mutta eihän ensimmäiseksi autoksi ole parempaa kuin 90-luvun Civic tai Accord..
        Ikää itselle on kertynyt sen verran, että olen vielä nuori, mutta en jaksa autoa sen enemmän tuunata, kuin pakolliset, joten miksi vaihtasin paremmasta muuhun merkkiin... Mahdollisuus olisi ostaa BMW tai vaikka Mersu, mutta laadukkaampaa, kestävämpää, suhteellisen vähän syövää ja hintaansa nähden tyylikästä autoa kuin Honda ei löydy!!! Vai mitä sanotte 6-hengen tila-autosta, jossa usein väh. 5 henkilöä, KESKIKULUTUS 7,5..
        Ja kestävyydestä tosiaan, toisena autona on Civic, josta emäntä ei halua ikinä luopua, on kuulemma paras ajamansa auto...Ajettu 280 tkm, ikinä ei ole tehty muuta kuin määräaikaiskatsastus 20000 tkm välein!

        Nyt sitten bmw:läiset alkaa nillittämään että pääseehän polkupyrälläkin eteenpäin ja japanilaiset on paskoja autoja ja blaa blaa.. Mutta tosiaan, voisin ostaa teidän niin erinomaiset BMW:t, mutta en osta eikä osta 98% tuttavapiiristänikään.. Kyllähän jos Saksalaisen haluaa niin silloin ostaa Audin..

        Ja Hondan dieseleistä, kyllähän maailman suurimmalta moottorinvalmistajalta meni aiiiika kauan saada diesel ulos, mutta sepä valittiinkin maailman parhaaksi dieseliksi, siis paremmaksi kuin BMW:n..

        Mutta jos pappa betalar, niin ymmärrän että isin rahoilla 18-kesäinen mielellään Bemukan ostaa.. saa tyttöjä ja kavereita vituttaa, onnea elämässä selviämiseen teille..

        I rest my Case!

        http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/07/24490


    • accord-man

      tällä listalla edes seitsemän parhaan joukossa, miksiköhän....

      t. Honda rules

      • joo-oo

        Miksi vertaatte edes näitä kahta automerkkiä?

        Halvin bmw on paljon kalliimpi kun halvin honda, Mitä sitten?

        Vertailkaa VARUSTEITA, AJETTAVUUTTA, ULKONÄKÖÄ, LAATUA (sisusta esim.) BMW:n todella hienostunutta moottoritekniikkaa ja perehtykää tähän.


        Ketä kiinnoostaa kumpi kulkee kovempaa? Ketä kiinnostaa kumpi kiihtyy kovempaa tai kuluttaa vähemmän?

        Bemarilta saa tarpeeksi nopean laitteen kadulle, ja ei niillä köyhät ajele joten kulutus tai se ajaako autolla 300tkm ilman isoa remonttia kiinnosta pätkääkään.


        Freude am Fah- ren



        Eli tiivistettynä->

        Honda = varmasti hyvä käyttöauto, silti köyhien kansanauto ilman varusteita/ajettavuutta/laatua.

        PS. -90 luvun bemariin saa enemmän varusteita, kun hondalla on vielä tänäkään päivänä vaikka olisi ruksi jokaisessa sarakkeessa.



        Ja tämä viesti ei todellakaan ole bemarin omistajalta, eikä myöskään hondan. Uuten bemariin tuskin ikinä on edes rahaa, että pääsisin kokeilemaan puolueettomasti. Mutta eipä taida teilläkään olla, kun kansanautoilla ajelette :-)


      • no joo
        joo-oo kirjoitti:

        Miksi vertaatte edes näitä kahta automerkkiä?

        Halvin bmw on paljon kalliimpi kun halvin honda, Mitä sitten?

        Vertailkaa VARUSTEITA, AJETTAVUUTTA, ULKONÄKÖÄ, LAATUA (sisusta esim.) BMW:n todella hienostunutta moottoritekniikkaa ja perehtykää tähän.


        Ketä kiinnoostaa kumpi kulkee kovempaa? Ketä kiinnostaa kumpi kiihtyy kovempaa tai kuluttaa vähemmän?

        Bemarilta saa tarpeeksi nopean laitteen kadulle, ja ei niillä köyhät ajele joten kulutus tai se ajaako autolla 300tkm ilman isoa remonttia kiinnosta pätkääkään.


        Freude am Fah- ren



        Eli tiivistettynä->

        Honda = varmasti hyvä käyttöauto, silti köyhien kansanauto ilman varusteita/ajettavuutta/laatua.

        PS. -90 luvun bemariin saa enemmän varusteita, kun hondalla on vielä tänäkään päivänä vaikka olisi ruksi jokaisessa sarakkeessa.



        Ja tämä viesti ei todellakaan ole bemarin omistajalta, eikä myöskään hondan. Uuten bemariin tuskin ikinä on edes rahaa, että pääsisin kokeilemaan puolueettomasti. Mutta eipä taida teilläkään olla, kun kansanautoilla ajelette :-)

        Ajattelit sitten viestin vääntää...
        Ei oikein sanoma valjennut.


    • Bmw kuski

      No mikä tässä oikee mättää että aina ollaa vertaa että "tämä on auto toi on vaa kulkuväline" paskaa? Siis aluksi itsellä ei ole kokemusta Hondasta mutta itsellä pari bajerilasita munan watkainta ollut.

      Siis bimmerihän on aika lailla edustus auto eli jotka ostavat bemareita haluavat maksaa että saa laatua (pillua) no ei mutta mitä väliä on että kulkeeko se siis vittu minkä tahansa saa kulkemaan.
      Vielä tämä motorpowerin esille otto tässä keskustelussa tuo vaan paskan maun suuhun itsellä noita bensan syöjiä ollut 2. Ensiks joku tällänen 18-19v. poika tulee tänne uhoo kuinka bemari vie hondaa tehoilta ja kulutukselta, sit aletaanki uhoo motorpowerilla ku kissa raapas takas niin otetaa esille autot joiden keski kulutus on kovempi kun millään hondal vaikka ajais kaasupohjassa.

      "Hondan kiljuvat kierroskoneet ovat epätaloudellisia, laihavääntöisiä ja näin ollen myös huonompia lähettämään massaa liikkeelle.
      Samalla ne kuluttavat liikaa."

      Vai että epätaloudellisia jos itse ajaisin päivänki tolla 6.6 l/100km tuntisin itseni lotto voittajaksi. Ja eiköhän sitä vääntöä oot tarpeeks jos aina pääse minne haluaa. Ja jos niin tykkäät tosta kiihtymisestä mee ajelee kisoja jossa on muuten sitten vastas vähän kovempia pelejä ku vakio 1sarjalaisia.

      Mutta mielestäni jokaisen pitäs olla ylpeä omastaan, mutta epäilyttä että tämä pätemisen tarve joustaa epävarmuuten.

      Mutta ei siinä mitää tänää vois saada enemmänki aikaseks ku tätä kirjottaa että
      Baijerilainen matka wessa kiittää ja kuittaa.

      • Bmw kuski

        Anteeksi kirjoitus virheistä yrittäkää kestää


    • Pantset5435345

      Kaikki vitun bemarit on jääny kuin tikku paskaan, kun on pitänyt vähän kisailla. Kuskilta loppuu pokka ennen kuin honda-mies luovuttaa ;)

    • S50B32
    • S50B32

      Omistan E36 M3 Bemarin. Se on VAKIO ja vapaastihengittävä.
      - vm 1995
      - 321 heppaa
      - 0-100km/h 5,5 s
      - huiput ilman rajoitinta 270km/h


      Yksikään Honda ei ole koskaan kyennyt mitenkään panemaan kampoihin Bemariani vastaan täällä Suomessa.
      Type R -kuskeilla on kyllä rajattomat luulot etuvetoleluistaan, mutta luulot eivät auta kun voima puuttuu.

      Tehokkaimmat Diesel-bemutkin nykyään löylyttävät Hondan mennen tullen.


      http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5e/BMW_M3_E36_purple.jpg

      http://www.abloriginalparts.com/pb/wp_2f5b1e2e/images/img27649443fddd8901d9.JPG

      • nyt kuitenkin

        edes peittänyt ton netistä imuroimas bemarin kilven niin olis kusetus ollu edes pikkasen uskottavampi. Tai ehkä sä sitten asut jenkeissä,Ontariossa. Vai kuinka? Naurettava esitys molopää.


      • toi kone
        nyt kuitenkin kirjoitti:

        edes peittänyt ton netistä imuroimas bemarin kilven niin olis kusetus ollu edes pikkasen uskottavampi. Tai ehkä sä sitten asut jenkeissä,Ontariossa. Vai kuinka? Naurettava esitys molopää.

        Sen kuvan oot näppäränä kaverina imassu täältä http://www.abloriginalparts.com/ sie se vasta virittäjä olet.


      • civci

        mitäs luulet millai mahtaa käydä jos hondaan laitetaa tua sama 321 heppaa?


    • MUGEN1sti

      Noista kiihtyvyyksistä! On pakko myöntää et näin omin silmin kun honda hävisi baijerin mutteri wiritelmälle vartilla. Autot olivat: m6 vs. del sol. koneethan autoissa ovat v10 (bnw) ja 1,8(civic) civic hävisi koknaista 0,2 s.!!!

      • MUGEN1sti

        Joku neropatti varmaan keksii että civic ois turbotettu tai jotai! Ei, siinä on täysin avaamaton pata. Japsipoika on sen käsin kasannut nousevan auringon maassa.


      • Bimmeri vie Hondan

        Ei oo kuski kohallaa jos ois samat puolueettomat kuskit Bimmeri veis vittu 100000000-0 jonku surkeen Hondan


      • Epic BMW-Honda story
        Bimmeri vie Hondan kirjoitti:

        Ei oo kuski kohallaa jos ois samat puolueettomat kuskit Bimmeri veis vittu 100000000-0 jonku surkeen Hondan

        Hitto tätä lankaa oli hauska lukea :D Kaiken tämän perusteella kallistun Hondan puoleen ;)


      • :)
        Epic BMW-Honda story kirjoitti:

        Hitto tätä lankaa oli hauska lukea :D Kaiken tämän perusteella kallistun Hondan puoleen ;)

        olipa kiva piristys päivään lukea tää ketju :) sai nauraa


      • Hondalla ajan
        Bimmeri vie Hondan kirjoitti:

        Ei oo kuski kohallaa jos ois samat puolueettomat kuskit Bimmeri veis vittu 100000000-0 jonku surkeen Hondan

        Youtubee ja laita hauksi: my accord 0-120km/h se on mun auto ja laita omasi!
        Accordini on automaatti ja virittämätön.
        Vertaillaan sitten?


      • Civic turbo
        MUGEN1sti kirjoitti:

        Joku neropatti varmaan keksii että civic ois turbotettu tai jotai! Ei, siinä on täysin avaamaton pata. Japsipoika on sen käsin kasannut nousevan auringon maassa.

        Meidän civicissä on ainakin turbo. Vittu miten tietämättömiä hondaihmisiä on olemassa. Meidän civicissä on turbo.


    • M5...

      Surkeita vinkuleluja noi Hondat.

      • ölkoi

        samaa paskaa sekä Honda että BMW.Tylsiä peltikotteroita.


    • baijer mainhof wagen

      Käsittämätöntä juttua,honda on mailman huippua moottorinvalmistajana.
      Ei taida moni olla vielä valmistanut niin hienoa moottoria kuin honda s 2000:ssa,taitaa vielä piestä monet bemarit.
      Milloinkohan täällä aletaan puhua bemarin diisseleiden irronneista imusarjan läpistä,mikä johtaa moottorivaurioon jonka korjaukset ovat maksaneet tyypillisesti 7000-22000e.
      Kannattaa poiketa vaikka lukemassa juttua aiheesta bemarimiesten omalta saitilta.

    • ,,c,,v,v,b,v,c,c,

      Miten sinä oikein vertaat??????
      Hondalla ja bemulla ei ole mitään mitä verrata toisiinsa.
      Jos bemussa on yli 20kw enemmän tehoa niin pitää sen kulkeakkin.
      Ja ketjussa on muitakin vertaajia jotka laittavat vastakkain ihan eri hintaluokan autot. bemu M3 hinta yli 120000e ,,,,ihan vaan kuriositeettinä sillä saa 4 kpl :tta type R:ä.
      Sama jos minä väitän, että mun subaru on parempi auto kun se jättää bemun 120i ja kaikki bemut joiden tunnukset eivät ala M kirjaimella.

    • M5 kulkee

      Hahaa peelot ostin M5 ja maksoi 20000€ ja jättää kaikki Hondan riiskut seisomaan HAHAAA.

      • ihailija88

        onnea uuden auton johdosta! hieno valinta!


    • innöri

      Erilaiset on ihmisten tarpeet. Bemari on varmasti hyvä ajaa. Tosiasiassa sen hintaisen auton pitäisi kuitenkin olla luotettavuustilastojen kärjessä mutta mitä vielä. Vaikka niillä ei ajeta muita enemmän kilometrejä, pyörii bemarit yleensä luotettavuustilastojen häntäpäässä. Katsastukset pomppaa, kalliita niveliä vaihdellaan jne... Honda taas on yleensä kolmen kärjessä.

      Kiteytettynä BMW on hyvän kelin huvittelu- ja rata-auto ja honda taas työmatka-autoilijan käyttöauto silloin kun auton pitää kestää kilometrejä ja käynnistyä AINA.

    • hondaforever

      Jaahas tätä palstaa luettuani ja naureskeltuani hiukan aikaa voisin tähän väliin kysäistä..te jotka sanotte että honda on köyhien auto janiinedelleen...noh onkos teillä bemari kuskit takataskussa 350k ylimääräistä rahaa?jos ei niin tehän olette superköyhiä?oletteko porvareita kun teillä on PANKIN rahoittama 50k bemari..jokatapauksessa suurimmalla osalla suomalaisista kenellä on mikä tahansa uudehko auto niin se on lainalla ostettu vai mitä mieltä olette? noh asiasta toiseen itselläni on honda accord 2010 ja melkein samat herkut kun bemareissakin nahkasisusta kattoluukut ja muut naiskuukkelit eikä mitään vikaa ole ollut..naapuri pankinjohtajalla jo taas kolmas bemari menossa ja kahdessa moottori ja vaihdelaatikko vikoja mutta kun täytyy olla bemari kun ollaan RIKKAITA...Kaverilla meni viime kesänä kaikki säästämät rahat ja usko autoonsa(bmw525) koska auto oli jatkuvasti merkkikorjaamolla kun ei yllätys yllätys vikaa osattu etsiä muissa paikoissa ja laskut voikin jo itse päätellä. Ja tuo oli jo hänen toinen bemarinsa kun ensimmäisestä meni puola kun ajoi liikkeestä ulos..sai rahat takaisin...jokatapauksessa bemarit pon ihan hienoja ja hyviä ajaa mutta se kestävyys on jo jotain ihan muuta...eipä mulla muuta

      • hondaforever1

        ja pieni korjaus tuohon tarkoitin kyllä 35k eikä 350k.


    • forever2

      Ja vielä lisäten ei ole muuten kaveri enää juurikaan haukkunut hondaa kun on tuo baijeri muutamaan otteeseen ollut hondan perässä ja köysi välissä:)

    • 22.pirkko

      Honda on japanin mersu

    • qert34

      116 on oikea vertailukohde civikille.
      kumma kun et laittanut M3 tai M 5 ;sta civikkia vastaan.
      Ihme pelle olet.

    • Ad-varaosat

      Bemarilla nostetaan kuskin uskoa itseensä, Hondalla kuskin uskottavuutta.

    • Oe Voe

      Eikö nämä Sakemanni näytteitä ihannoivat "jässikät" vieläkään ynmärrä, jotta saksassa -saksaan (jonne myös nämä paijerilaiset mutteri weneet tehdään) niin niitä ei kannata tehdä siellä kestämää yli 100.000 kilsaa. Siellä ne myydään sen jälkeen Suomalaisille -tai jos ei mee kaupaks niin paaliin....

    • bemu kulkee

      Kuten volvo, paperilla.. Muten puree öljyä, kuin sika!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe