QUESTRAN lääke

Sain tämän nimisen lääkkeen nimen, kun kirjoittelin toisella keskustelupalstalla. Minulla on tämä ripulivaiva ja mikään ei tunnu oikein auttavan. Ei voi syödä oikein mitään. Missään tutkimuksissa ei löydy oikein mitään. Paitsi antioksidantti klinikan tutkimuksissa oli ravintoaineissa puutoksia... Jollakin oli sit ollut ripulivaiva ja kaikki oli kokeillut ja mikään ei auttanut, kunnes lääkäri määrännyt kokeeksi Questran nimistä lääkettä auttaa kuulema määrätyn tyyppisiin ripuleihin.. oikeasti kolestrolilääke. Oli ripuli loppunut, ku seinään. Luin netistä lääkkeestä ja voi aiheuttaa ripulia. Televisiot on pullollaan kaiken maailman ummetuslääkkeitä, mut tämän puolen lääkkeitä siis tehokkaita lääkkeitä ei ole. Imodiumiakin yritin toissa päivänä ottaa. Otin Ekaks alku annoksen kaks tab. ja yhden kolmen tunnin päästä. Seuraavana päivän kahdesti taas ripuloin. Paino oli tänään 41.5 kg. Onko paikalla lääkäriä tai muuta asiantuntijaa, jolla on kokemusta tai ihan henkilökohtaista kokemusta.

17

10891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja korppuja!

      kuin kokeilet kolesterolilääkettä ilman tarvetta!
      Ties vaikka heität veivisi moisista kokeiluista. Ei toisen sairauden lääkkeitä pidä käyttää, jos ei ole sairas.

      • vaivasi voi

        aiheutua anoreksiasta.

        Mene uudelleen lääkäriin, painosi on jo huolestuttavan alhainen!

        Älä kokeile kotona omin päin tuolloin sitä, tuolloin tätä. Mene terkkarille ja pyydä että pääset osastolle jossa mahasi hoidetaan kuntoon!!!

        On luonnollista, että kun syö olemattoman niukasti, maha menee aivan sekaisin. Ilmeisesti nyt ei imeydy nekään vähät ravinteet!


      • vaivasi voi kirjoitti:

        aiheutua anoreksiasta.

        Mene uudelleen lääkäriin, painosi on jo huolestuttavan alhainen!

        Älä kokeile kotona omin päin tuolloin sitä, tuolloin tätä. Mene terkkarille ja pyydä että pääset osastolle jossa mahasi hoidetaan kuntoon!!!

        On luonnollista, että kun syö olemattoman niukasti, maha menee aivan sekaisin. Ilmeisesti nyt ei imeydy nekään vähät ravinteet!

        Aina kun kokeilen jotain ylimäärääistä ruoka-ainetta alkaa ripulointi. Just kokeilin tässä muutaman siivun kananmunaa. Siitä seurasi kolmen päivän monesti pöntöllä istuminen. Viime kesänä lähti kala. Aina uudet ruoka-aineet tuo ripulia. Vielä nyt syksyllä pystyin syömään kananmunaa pizzaa ja makkaraa mut ne lähti vuoden lopussa. Mulla on just poistettu amalgaamipaikat ja sieltä löytyi yksi vuotava amalgaamipaikka. Ei niitä kiinnosta minun ripulointi, kun kokeissa ei näy aina mitään. En viitsi mennä enää kokeisiin, kun ei sieltä löydy mitään. Tällä hetkellä on ruokavaliossa kaurapuuro, mustikkasoppa, perunaa, punajuuri, sellainen paksuohrarieska ja näkkileipä. Eipä sille voi mitään, kun apua ei löydy. Uloste ei kiinteydy minään päivänä. Nuina päivinä, jolloin yritän syödä jotain muuta, niin vaan lisääntyy ulosteen määrä. Joka päivä uloste on ripulia. Oiskin joku anoreksia. Vois mennä jonkun diagnoosin taakse. Minulla ärtynyt suoli. Siis toiminnallinen vaiva. Minä haluaisin lihoa. En laihtua. Minä tarvitsen tehokkaita lääkkeitä, mutta niitä ei ole. Ne luule, että minä vaan soittelen ripulista sen tähden, että haluan puhua. Puhekavereita kyllä saan ja ei ne vaivat puhumalla oo lähtenyt. Minä haluan vain eroon ripulista. Haluaisin syödä kaikkea. Niinkuin muut. Näen nälkää ruokapöytien ääressä. Syön aamupalan, lounaan, välillä välipalan päivällisen ja iltapalan,joka koostuu nuista ruoka-aineista. Joku luuli, ettei oo ruokahalua. Mulla on kyllä ruokahalu. Sitä ei voi sellainen ymmärtää, jolla ei oo sellaisia ongelmia.


      • enkeliprinsessa kirjoitti:

        Aina kun kokeilen jotain ylimäärääistä ruoka-ainetta alkaa ripulointi. Just kokeilin tässä muutaman siivun kananmunaa. Siitä seurasi kolmen päivän monesti pöntöllä istuminen. Viime kesänä lähti kala. Aina uudet ruoka-aineet tuo ripulia. Vielä nyt syksyllä pystyin syömään kananmunaa pizzaa ja makkaraa mut ne lähti vuoden lopussa. Mulla on just poistettu amalgaamipaikat ja sieltä löytyi yksi vuotava amalgaamipaikka. Ei niitä kiinnosta minun ripulointi, kun kokeissa ei näy aina mitään. En viitsi mennä enää kokeisiin, kun ei sieltä löydy mitään. Tällä hetkellä on ruokavaliossa kaurapuuro, mustikkasoppa, perunaa, punajuuri, sellainen paksuohrarieska ja näkkileipä. Eipä sille voi mitään, kun apua ei löydy. Uloste ei kiinteydy minään päivänä. Nuina päivinä, jolloin yritän syödä jotain muuta, niin vaan lisääntyy ulosteen määrä. Joka päivä uloste on ripulia. Oiskin joku anoreksia. Vois mennä jonkun diagnoosin taakse. Minulla ärtynyt suoli. Siis toiminnallinen vaiva. Minä haluaisin lihoa. En laihtua. Minä tarvitsen tehokkaita lääkkeitä, mutta niitä ei ole. Ne luule, että minä vaan soittelen ripulista sen tähden, että haluan puhua. Puhekavereita kyllä saan ja ei ne vaivat puhumalla oo lähtenyt. Minä haluan vain eroon ripulista. Haluaisin syödä kaikkea. Niinkuin muut. Näen nälkää ruokapöytien ääressä. Syön aamupalan, lounaan, välillä välipalan päivällisen ja iltapalan,joka koostuu nuista ruoka-aineista. Joku luuli, ettei oo ruokahalua. Mulla on kyllä ruokahalu. Sitä ei voi sellainen ymmärtää, jolla ei oo sellaisia ongelmia.

        ole mikään murrosikäinen. Tämä vaiva on tullut 2004 ja olen nyt 43 vuotta.


      • enkeliprinsessa kirjoitti:

        ole mikään murrosikäinen. Tämä vaiva on tullut 2004 ja olen nyt 43 vuotta.

        antioksidantteja. Mut esim. maitohappobakteerit ei käyny. En ihan kaikkea mitä on määrätty. Menen taas antioksidanttiklinikalle. Muuta toivoa ei ole, kuin ylöspäin.


      • japi100
        enkeliprinsessa kirjoitti:

        antioksidantteja. Mut esim. maitohappobakteerit ei käyny. En ihan kaikkea mitä on määrätty. Menen taas antioksidanttiklinikalle. Muuta toivoa ei ole, kuin ylöspäin.

        mulla on just samanlaiset vaivat.mitään paljon ei pysty syömäänja maha on kuralla jakuvasti.tosin en kyllä oo laihtunut ,mutta maha on sevon lähes koko ajan.olen syönyt tuota kysestä lääkettäkin ja on se jotain auttantki .mutta ei mitään ihmeparntumista oo tapahtunt .mutta se voi johtua siitä että,mekäläisen elämän meno on aika kiireistä ja lääkkeiden otto,ei ole niin tasaista ja monesti jää ottamatta kokonaan.kyllähän sitä kannattaa kokeilla.mutta varmaan lääkärin kanssa ensin juteella .mitä mieltä on tanoponia oon käyttänyt kun oikeen hätä on ollu ja on ollut pakko pystyä olemaan töissä.siinä on oopium jahetta joka rauhoittaa mahaa.


      • Nainen 49v.
        enkeliprinsessa kirjoitti:

        Aina kun kokeilen jotain ylimäärääistä ruoka-ainetta alkaa ripulointi. Just kokeilin tässä muutaman siivun kananmunaa. Siitä seurasi kolmen päivän monesti pöntöllä istuminen. Viime kesänä lähti kala. Aina uudet ruoka-aineet tuo ripulia. Vielä nyt syksyllä pystyin syömään kananmunaa pizzaa ja makkaraa mut ne lähti vuoden lopussa. Mulla on just poistettu amalgaamipaikat ja sieltä löytyi yksi vuotava amalgaamipaikka. Ei niitä kiinnosta minun ripulointi, kun kokeissa ei näy aina mitään. En viitsi mennä enää kokeisiin, kun ei sieltä löydy mitään. Tällä hetkellä on ruokavaliossa kaurapuuro, mustikkasoppa, perunaa, punajuuri, sellainen paksuohrarieska ja näkkileipä. Eipä sille voi mitään, kun apua ei löydy. Uloste ei kiinteydy minään päivänä. Nuina päivinä, jolloin yritän syödä jotain muuta, niin vaan lisääntyy ulosteen määrä. Joka päivä uloste on ripulia. Oiskin joku anoreksia. Vois mennä jonkun diagnoosin taakse. Minulla ärtynyt suoli. Siis toiminnallinen vaiva. Minä haluaisin lihoa. En laihtua. Minä tarvitsen tehokkaita lääkkeitä, mutta niitä ei ole. Ne luule, että minä vaan soittelen ripulista sen tähden, että haluan puhua. Puhekavereita kyllä saan ja ei ne vaivat puhumalla oo lähtenyt. Minä haluan vain eroon ripulista. Haluaisin syödä kaikkea. Niinkuin muut. Näen nälkää ruokapöytien ääressä. Syön aamupalan, lounaan, välillä välipalan päivällisen ja iltapalan,joka koostuu nuista ruoka-aineista. Joku luuli, ettei oo ruokahalua. Mulla on kyllä ruokahalu. Sitä ei voi sellainen ymmärtää, jolla ei oo sellaisia ongelmia.

        Olen vuosia kärsinyt ripulista joka vain pahenee. Heti aamupalan jälkeen ja joskus kesken aamupalan alkaa vessassa juoksu. Juoksua kestää 3-7 kertaa peräkkäin. Aamupalalla ei ole merkitystä. Ravintolaan en uskalla mennä, puhumattakaan mistään muista syöntiä vaativista tapahtumista. Vi-Siblin tai Laxamusil ja Imocur tai Imodium tai Imodium Plus yhdessä päivittäin käytettynä helpottaa jonkin verran tilannetta. Uutena oireena alkoi kovat ylävatsakivut joita ei ole aikasemmin ollut ja ilmavaivat. Tänään tehdyssä vatsatähystyksessä epäiltiin joko Helikobakteeria tai sappivaivoja. Odotellaan tuloksia. Kuitujen syönti, vähähiilihydraattinen ruokavalio, Keliakian ruokavalio ja laktoositon ruokavalio, kaikki kokeiltu.


      • Anonyymi
        vaivasi voi kirjoitti:

        aiheutua anoreksiasta.

        Mene uudelleen lääkäriin, painosi on jo huolestuttavan alhainen!

        Älä kokeile kotona omin päin tuolloin sitä, tuolloin tätä. Mene terkkarille ja pyydä että pääset osastolle jossa mahasi hoidetaan kuntoon!!!

        On luonnollista, että kun syö olemattoman niukasti, maha menee aivan sekaisin. Ilmeisesti nyt ei imeydy nekään vähät ravinteet!

        Tuo on reseptilääke!


    • :(

      Sain itse kanssa keskiviikkona kokeiluksi ton questra nimisen lääkkeen. Tähystettiin taas kerran paksusuoli, eikä mitään poikkeavaa. Nyt siis neljäs päivä tota lääkettä menossa, eikä auta sekään. On vaan niin toivoton olo kun saa käydä vessa lähemmäs 10 kertaa päivä ja ihan sama mitä syö ja vaikka olis syömättä ni viimisetki nesteet kehosta lähtee sitä kautta. Nyt 5 vuotta ripulointia takana ja siinä välissä olin raskaana ja raskaus aikana oli huomattavasti parempi olla ja vatsa voi paljon paremmin kunnes synnytyksen jälkeen kaikki pikkuhiljaa muuttui pahemmaksi. On vaan niin toivoton olo kun ei mitään löydy. Imodiumeja kans syön muutaman kerran viikossa ja niitäkin saa ottaa 3-4 kerralla et edes vähän tehoaa. Tällä kertaa yksityisellä lääkärillä kun kuuluu työterveyshuoltoon niin lääkäri sanoi, että tutkimusta jatketaan niin kauan, että jotain löytyy eli toivoa on vielä :) 2007 kävin tk lääkärillä ja ku tähystetty oli molemmista suunnista ja kaik kokeet otettu ni lääkäri sano et suolen toiminta on vaan muuttunut. JUST! Itellä ikää vasta 22 ja tuntuu et elämä on jo loppu ku kauppaan meneminenkin on haaste.

      • np

        Edelliselle kirjoittajalle...minulla on tismalleen samanlainen tilanne kuin sinulla. Raskaus aika oli helpompaa, mutta sen jälkeen kaikki oireet pahenivat ja nyt on menossa helvetillinen kausi johon ei vaikuta questranit, Imodiumit tai ruokavaliot. Kaikki on kuulema tutkittu, mutta mitään ei ole löytynyt. eli jos sinulle keksitään jokin syy tähän oireiluun niin jaa se meille muille kärsijöille myös! Hyvää syksyn jatkoa....


    • Krooninen ripuli

      Minä taas olen jo 55 v. mies ja jatkuva ripuli vaivaa, aivoveritrulppa tuli 109 kk sitten kesäkuussa, ole siitälahtien karsinyt ripulista ja juntiutunut sairaaloissa. Questran ei auta, eikä ruokavaliot; vaippa auttaa, mutta kun tulee täyteen,niin, vuode ja housut kurassa avioerokin tulee,kun vaimo ei jaksa olla tälläisen paskovan otuksen kanssa. Mitä seuraavaksi?

    • Nim. Ex-pilleristi

      Sääli kun ihmiset ovat noiden pillerijuttujensa kanssa niin epätoivoisia. Rauhaa ja rakkautta.

    • Anonyymi

      On auttanut ripuliin heti , samoin kolesteroli on alentunut mutta myös verenpaine. Vaikuttaako lääke siihenkin?

    • Anonyymi

      Tuntuu että turvotus ja närästys väheni heti. Oikealla annoksella uloste kiinteytyy. Tosi raskasta muistaa ottaa. Paraneeko sappihappojen määrä ikinä?

      • Anonyymi

        Niin ja jos ottaa liikaa tulee ripulia/ummetus ja jos liian vähän oireet palaa. Riippuu myös ruuasta mitä syö jonka mukaan säädellä.


    • Anonyymi

      Mulla itseasiassa on ollu tosi paha ripuli ja en oo pystynyt edes töissä käymään kun meni niin pahaksi. Peruin jatkuvasti töitä ja kavereiden näkemistä kovien vatsavaivojen ja ripulin takia. Olen joutunut myös lyhyellä automatkalla menemään esim metsään kun en ole pystynyt pidättämään. Minulle on tehty tähystys kahdesti ja kaikki mahdolliset verikokeet, ulostekokeet ja muut ja mitään ei koskaan ole löytynyt mutta todettiin ärtyneen suolen oireyhtymä mutta vain tosi paha semmoinen. Nyt minulla on jokapäiväisessä käytössä maitohappobakteeri, cuplaton ja questran jonka lääkäri minulle määräsi. Eli keskustele ensin lääkärin kanssa mutta voin sanoa että minun kohdallani tämä myös lopetti ripulin kokonaan. Minulla on myös fodmap ruokavalio ja syön lähinnä viljatonta ruokaa. On myös reseptillä imodiumia koska sitä täytyy välillä silti ottaa. Kun unohdan ottaa jauheen niin vesiripulia ja huonovointisuutta tulee oireeksi. Otan questrania ennen jokaista ruokailua päivän aikana.

      • Anonyymi

        Muistathan ottaa sen tuntia e n n e n ruokailua ehdottomasti. Toinen vaihtoehto 4 tuntia ruokailun jälkeen. Pätee nuo ohjeet myös mahdollisiin muihin lääkityksiin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1868
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1808
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1791
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1125
    Aihe