Kun tein parannuksen en vielä ymmärtänyt että se rakkaus jota sain kokea ei ollut ehdotonta vaan ehdollistettua. En ymmärtänyt sen olevan vahigolllista jopa vaarallista.
Vaikka yhteisö alkuun sietää paljonkin asioita joissa vasta parannuksen tehyt ei elä sääntöjen mukaan. On vähän kuin olisi syntynyt ja kasvanut tuohon saara-äidin hoitoon.
Pala palata saara-äiti alkaa myös osoitaa ärtymystä siitä ettei lapsi tottele. Tai ole odotusten mukainen.
Niin kuin äiti kasvataa lasta. Välillä vaatien ja välillä rakastaen.
Olen jonkin kerran ajatellut että tuo saara-äidin hoito on kuin ei terve äiti lapsi suhde.
Jossa äidin tarkoituksena ei ole kasvata lasta itsenäisyyteen vaan päin vastoin palvelemaan itseään.
Äiti ei salli muita tuolle reviirille. Äiti päätää ketä on hyvä tavata. Kenen kanssa saa olla. Mitä saa tehdä. Äiti sallii lapselle itsenäisyyttä vain sen missä lapsi pysyy kuuliaisena äidin neuvoille.
Äidin kanssa pitää olla samaa mieltä. ÄIti ei saa uhmata. ÄIti on aina oikeassa silloinkin kun on väärässä.
Äiti ei salli ajatelevan toisin kuin itse ajatelee. Vain äiti tietää oikean. Lapsi ei voi koskaan kasvaa niin paljoa että iste ymmärtäisi oikean ja väärän.
Jos lapsi rikkoo sääntöjä vstaan äiti odotaa nöryyttä ja anteeksipyyntöä. KOnkreettista osoitusta siitä että edelleen on lapselle kaikken rakkain.
Muutenkin äiti hakee koko ajan lapsen jakamatonta huomiota. Ja haluaa että lapsi todeistelee sanoin ja teoi sitä että äiti on kaikkein tärkein.
Lapsen tulee aina muistaa olla kiitollinen siitä että äiti on antanut lapselle elämän. Ilman äitiä ei lapsikaan eläisi.
Jne...
Ja kun kasvoin murrosikäiseksi elämä opetti toiselta puolelta ja saara-äiti toiselta. Saara-äiti kuitenkin esitti vaatimuksia siitä ettäei mitään saa päästää tulemaan saara-äidin ja lapsen väliin. Ei edes kuoleman.
Ja kun saara-äidin kuullen esitti kysymyksiä tai kritiikkiä. Kaikki käänettiin lapsen viaksi. Saara-äiti ei koskaan erehdy vaan on aina oikeassa.
Hänen rakkautensa ei ole itsekästä silloinkaan kun se sitä on. Äidin rakkaus myös ehdollistetiin sanoihin ja tekohin. Jos teet tai ajatelet toisin osoitat ettet rakasta saara-äitiä.
Kuinka kukaan voi kapinoida äitiä vastaan. Haluaako lapsi todella että äiti kieltää lapsensa. Jos lapsi ei taivu näin tapahtuu. Saara-äidin rakkaus ei ole ehdotonta vaan pitää olla kiltti tyttö. Pitää tehdä jokasuhteessa niin kuin äiti haluaa.
On kuin kävisi vuoropuhelua sellaisen äidin kanssa joka ilmoitaa miten tulee elää.
Ja jos et elä - sinä et rakastanut äitä. Et ansainnut lapsen osaa etkä nimeä. Et halunnut palvella saara-äitiä. Vaan olet itsekäs kun et uhrannut itseäsi äidin palvelemiseen ja elättämiseen.
Ettet suostunut elämään äidin kautta ja äidille.
Ja nyt oman elämän ja aikuisuuden kynnyksellä saara-äiti ilmoitaa
Ettei kotiin ole tulemista ennen kuin mieli muuttuu. Ennen kuin palvelu halu ja elämän uhraaminen äidille on mieleen.
Ennenkuin elämä on äitiä täynnä. Ennenkuin halu tehdä kaikkien oikkujen mukaan on palannut. Ennenkuin äidin mielivallan ymmärää oikeaksi ja hväksi.
Ennen ei ole kotiin tulemista kun kaikki mitä äiti on tehnyt näkee oikeaksi. Senkin mikä sitä ei ole.
Äidi tulee aina vaatimaan ehdotonta rakkautta osakseen vaikkei itse kykene antamaan kuin ehdollista rakkautta.
ÄIti tulee rakastaa äitinä silloinkin kun se vie lapselta lapsuuden, itsenäidyyden, tunteet - kaiken.
Ja jos lapsi kaikesta huolimatta lähtee
Vika ei ole äidissä. Ei vaan vika on aina lapsessa. Siinä että lapsi kasvoi vinoon. Ei ymmärtänyt kuinka hyvä osa on elää toisen kautta. Ei ymmärtänyt että ehdottomuus on rakkautta.
Ja entä lapsen osa.
Lapsi katsoo taakseen tietäen ettei paluuta ole. Ei ainakaan siinä tapauksessa jos ei aijo itsestään luopuoa.
Äiti ei tule koskaan hyvksymään lapsen asemaa tasa-arvoisena ja tasa veroisena aikuisena. Ja jos lapsi haluaa palata hän palaa vallan ja mielivallan alle.
Palaa ennen kaikkea lapseksi. Joka on äidin vallan alla silloinkin kun äiti tekee väärin.
Saaraäidin lapsena
48
2465
Vastaukset
- ällikällä lyöty!
Oho, miten osasitkaan!
Minun vl-äitini on ollut minulle tuollainen.
Meidän välimme ovat nykyään vain: terve, mitä kuuluu, hyvää, joo mullekin, ja pinnallisia asioita.
Äiti ei suostu keskustelemaan menneestä, eikä myönnä mitään.
Hänellä on tainnut mennä saara-äidin ja oikean äidin rooli yhteen ja samaksi...:) Lohdutaako sinua tieto siitä ettet ole yksin mailmassa? Toisaalta senkin voin todeta että samat ajatukset ja toimintamallit olen löytynyt kun olen puhunut alkoholisiti-äidin lapsen kanssa.
Heistäkin osa pääsee aikuistuttuaan irti tuosta epä-terveestä äiti - lapsi suhteesta.- sanat...
"Minun vl-äitini on ollut minulle tuollainen. "
Minunkaan vl-äitini ei kasvattanut itsenäiseksi vaan palvelemaan itseään: kotiin ei ole tulemista jos minut jätät. Tuo ehdoton oikeassa oleminen, mielivalta ja syyllistäminen... ihan tuli lapsuus mieleen. - TeWva
hyshys kirjoitti:
:) Lohdutaako sinua tieto siitä ettet ole yksin mailmassa? Toisaalta senkin voin todeta että samat ajatukset ja toimintamallit olen löytynyt kun olen puhunut alkoholisiti-äidin lapsen kanssa.
Heistäkin osa pääsee aikuistuttuaan irti tuosta epä-terveestä äiti - lapsi suhteesta.Kun maallinen äiti kasvattaa , hän kavattaa aikansa ja lapset ovat lapsia aikansa ja vartuttuaan lentävät pesästä omaan elämäänsä. taivallisen Isän kasvatuksessa me emme vartu aikuisiksi ja tietäväksi uskon asioissa, vaan pysymme lapsen paikalla aina. Jeesus ottikin uskon vertauskuvaksi lapsen." Ellette tule lapsenkaltaiseksi kuin tämä lapsi, ette peri Jumalan valtkuntaa." Vlitettavasti monet ovat kasvaneet liian isoksi ja tietäväksi uskossaan ja ruenneet neuvomaan ja määräilemään jopa Jumalaa.
TeWva kirjoitti:
Kun maallinen äiti kasvattaa , hän kavattaa aikansa ja lapset ovat lapsia aikansa ja vartuttuaan lentävät pesästä omaan elämäänsä. taivallisen Isän kasvatuksessa me emme vartu aikuisiksi ja tietäväksi uskon asioissa, vaan pysymme lapsen paikalla aina. Jeesus ottikin uskon vertauskuvaksi lapsen." Ellette tule lapsenkaltaiseksi kuin tämä lapsi, ette peri Jumalan valtkuntaa." Vlitettavasti monet ovat kasvaneet liian isoksi ja tietäväksi uskossaan ja ruenneet neuvomaan ja määräilemään jopa Jumalaa.
samaa kuin tyhmä ymmärtämätön tai totuuden kieltäjä.
Lapsilla on kiusallinen tapa osua totuuteen silloinkin kun eivät sitä etsi. Sanoa se mitä aikuiset eivät ikinä kehtaisi sanoa (peljätessään niin paljon muita ihmisiä).
Lapsi ei vähätele kärsimäänsä vääryytä vaan ilmoitaa sen suoraan. Lapsi ei salaa eikä pelaa kaksinaamaista peliä. Eikä lapsi ole kaksinaimoralisitinen.
"Valitettavasti monet ovat kasvaneet liian isoksi ja tietäväksi uskossaan ja ruenneet neuvomaan ja määräilemään jopa Jumalaa."
Näinkin voi olla. Mutta on myös niin että toiset näyttävät kasvaneen niin isoiksi että katsovat oikeudekseen määrätä muita lapsia. Eli toiset näyttävät kasvaneen siinä määrin että pitää asettua toisen yläpuolelle.
Lapsen kaltaisuus ei myöskään taroita sitä että antaisimme eksytää itsemme seuraamasta sitä Hyvää Paimenta.
Lapsen kaltaisuus tarkotaa myös sitä että karastaisimme kaikke vierasta oppia niin kuin lapsi vierastaa kaikkea vierasta. Niin ruokaa kuin ihmistäkin.
Ja sillä viattomuudella jolla lapsi otaa vastaan sanan - meille on tänä päivänä synynyt vapahtaja - tulee se meistä jokaisen ottaa vastaan.- tarkoittanet
TeWva kirjoitti:
Kun maallinen äiti kasvattaa , hän kavattaa aikansa ja lapset ovat lapsia aikansa ja vartuttuaan lentävät pesästä omaan elämäänsä. taivallisen Isän kasvatuksessa me emme vartu aikuisiksi ja tietäväksi uskon asioissa, vaan pysymme lapsen paikalla aina. Jeesus ottikin uskon vertauskuvaksi lapsen." Ellette tule lapsenkaltaiseksi kuin tämä lapsi, ette peri Jumalan valtkuntaa." Vlitettavasti monet ovat kasvaneet liian isoksi ja tietäväksi uskossaan ja ruenneet neuvomaan ja määräilemään jopa Jumalaa.
SRK:ta.
- Kempelainen
Hieman käsittämätöntä, sillä äiti äitinä esiintyy UT;ssa alle kymmenen kertaa, ja aivan on kysymyksessä joko Jeesuksen opetuslasten äidit.
Mistäs e tuo Seurakunta- äiti Saara oikein on tullut, onko niin kuin muutkin ”iskulauseet” ihmisestä. Eri se ainakaan Raamatusta ole tullut.Me ollaan tätä mm Heinon kanssa jonkin kerran jos toisenkin ihmetelleet että mistä tämä saara-äiti on opetukseen tullut kun raamattu ei siitä millään lailla puhu.
Saara-äidin hoito - oppi kuitenkin on totisinta totta vl herätysliikeessä.
Saara-äiti ja kuuliaisuus ajalliselle seurakunnalle lienevät 70 luvun peruja. Sielä tuo milivalta on inhimillistetty äidin hoivaksi. Tokihan äiti rakasta lasta myös kuritaa.
Eli tämän ajatuksen takana on se että seurakunta hoitaa jäseniään. Mitä sinä olet tämän raamatullisuudesta mieltä?
Minä odotan mielenkiinolla raamatun paikkoja jossa Jumalan hoidosta puhutaisiin äidin hoivana? Ainakaan Heinon kanssa asiaa pohdittuamme emme sellaista löytäneet. Siitäkään huolimatta että tuo saara-äiti ja sen hoiva ovatkin kekseisiä elementtejä tämän päivän vl opetuksessa.- H.K.
tulee Paavalin kirjeestä Roomalaisille, jossa hän kuvaa monin tavoin seurakuntaa ja selittää Jumalanvaltakunnan olemusta: Room. 9:7 "eivätkä kaikki Abrahamin jälkeläiset ole oikeita Abrahamin lapsia. Onhan sanottu: "Vain Iisakin jälkeläisiä sanotaan sinun lapsiksesi." [1. Moos. 21:12]
8 Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset. [Joh. 8:39; Gal. 3:29, 4:28]
9 Lupaus kuului näin: "Ensi vuonna samaan aikaan palaan sinun luoksesi, ja silloin Saaralla on poika." Terv. Heino H.K. kirjoitti:
tulee Paavalin kirjeestä Roomalaisille, jossa hän kuvaa monin tavoin seurakuntaa ja selittää Jumalanvaltakunnan olemusta: Room. 9:7 "eivätkä kaikki Abrahamin jälkeläiset ole oikeita Abrahamin lapsia. Onhan sanottu: "Vain Iisakin jälkeläisiä sanotaan sinun lapsiksesi." [1. Moos. 21:12]
8 Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset. [Joh. 8:39; Gal. 3:29, 4:28]
9 Lupaus kuului näin: "Ensi vuonna samaan aikaan palaan sinun luoksesi, ja silloin Saaralla on poika." Terv. HeinoTaroitatko että Saara-äidin lapseksi siis Jumalan valtakunnan jäseneksi tullaan ei vain niin kuin luonnollisen syntymän kautta vaan lupauksen kautta.
Eli ei tarvitse kuulua "uskovaiseen sukuun" tullaksen tuon taivaallisen perintöosan perilliseksi.
Miten tämä sitten on kääneetty saara-äidin hoidoksi?
Eikö tuo ennemminkin viitaa siihen että nekin jotka eivät olleet valittua kansaa ovat kuitenkin "oikeita" lapsia?- H.K.
hyshys kirjoitti:
Me ollaan tätä mm Heinon kanssa jonkin kerran jos toisenkin ihmetelleet että mistä tämä saara-äiti on opetukseen tullut kun raamattu ei siitä millään lailla puhu.
Saara-äiti ja kuuliaisuus ajalliselle seurakunnalle lienevät 70 luvun peruja. Sielä tuo milivalta on inhimillistetty äidin hoivaksi. Tokihan äiti rakasta lasta myös kuritaa.
Eli tämän ajatuksen takana on se että seurakunta hoitaa jäseniään. Mitä sinä olet tämän raamatullisuudesta mieltä?
Minä odotan mielenkiinolla raamatun paikkoja jossa Jumalan hoidosta puhutaisiin äidin hoivana? Ainakaan Heinon kanssa asiaa pohdittuamme emme sellaista löytäneet. Siitäkään huolimatta että tuo saara-äiti ja sen hoiva ovatkin kekseisiä elementtejä tämän päivän vl opetuksessa.Kyllä minä ne raamatunpaikat tiedän, mihin tämä Saara äiti opetus perustuu, mutta kun tutkii enempi tätä asiaa, niin käy ilmi, että Saaran kuvalla Paavali kuvaa Jumalanvaltakuntaa, joka kyllä synnyttää ja Jumalansanalla hoitaa tänäkin päivänä uskovaisia.
Tämä Saara äiti opetus on kumminkin väärin selitetty niin, että Saara äitiä edustaa näkyvä seurakunta ja tässä mennään metsään! Se raamatun paikka johon vedotaan: 1 Moos. 27: 13 ”Hänen äitinsä sanoi: "Jos niin käy, poikani, kohdatkoon se kirous minua. Tee nyt vain niin kuin minä sanon ja mene hakemaan ne vuohet." Bibliassa on tämä käännetty: ”ole vain minun äänelle kuuliainen”.
Jumalansanan tukea tälle, että näkyvä seurakunta olisi Saara äiti, sitä ei löydy. Tämä tulisi käsittää siitäkin, että näkyvä ihmisjoukko, ei voi synnyttää yhtään uskovaa, vaan aina usko on Jumalasta, eli Pyhä Henki synnyttää uskon ja Pyhän Henki vaikuttaa ihmissilmiltä näkymättömän seurakunnan kautta. Mutta sitten on huomioitava, että ”Saara äiti” ei opeta ihmissääntöjä, vaan Saara äidin lapsia hoitaa Hyvä Paimen, eli Jumalan Sana, joka on yksin Jeesus.
Näin on, vaikka me kuulemme ihmissilmiltä näkymättömän seurakunnan saarnan, niin kumminkaan Saara äiti ei puhu, vaan Jumala. Terv. Heino H.K. kirjoitti:
Kyllä minä ne raamatunpaikat tiedän, mihin tämä Saara äiti opetus perustuu, mutta kun tutkii enempi tätä asiaa, niin käy ilmi, että Saaran kuvalla Paavali kuvaa Jumalanvaltakuntaa, joka kyllä synnyttää ja Jumalansanalla hoitaa tänäkin päivänä uskovaisia.
Tämä Saara äiti opetus on kumminkin väärin selitetty niin, että Saara äitiä edustaa näkyvä seurakunta ja tässä mennään metsään! Se raamatun paikka johon vedotaan: 1 Moos. 27: 13 ”Hänen äitinsä sanoi: "Jos niin käy, poikani, kohdatkoon se kirous minua. Tee nyt vain niin kuin minä sanon ja mene hakemaan ne vuohet." Bibliassa on tämä käännetty: ”ole vain minun äänelle kuuliainen”.
Jumalansanan tukea tälle, että näkyvä seurakunta olisi Saara äiti, sitä ei löydy. Tämä tulisi käsittää siitäkin, että näkyvä ihmisjoukko, ei voi synnyttää yhtään uskovaa, vaan aina usko on Jumalasta, eli Pyhä Henki synnyttää uskon ja Pyhän Henki vaikuttaa ihmissilmiltä näkymättömän seurakunnan kautta. Mutta sitten on huomioitava, että ”Saara äiti” ei opeta ihmissääntöjä, vaan Saara äidin lapsia hoitaa Hyvä Paimen, eli Jumalan Sana, joka on yksin Jeesus.
Näin on, vaikka me kuulemme ihmissilmiltä näkymättömän seurakunnan saarnan, niin kumminkaan Saara äiti ei puhu, vaan Jumala. Terv. HeinoKiitän että vastasit. En kuule tätä sinulta ensimäistä kertaa vaikka myönnän nöyrästi että olen hidas muistamaan. Ja tiedän kyllä että vastauksesi on mahdollisuuksien rajoissa löytyä tallesta. Vastaat juuri samoin kuin edelliselläkin kerralla.
Olen vain niin hidas muistamaan millä tätäkin on perusteltu. En niinkään sitä että usko on Jumalasta.
Kyllähän Hyvän paimenen hoito toki tulee selväksi monessakin paikassa raamatussa. Se kuka hoitaa. Ja millä hoitaa. Ja se ei ole saara-äiti= ajallinen seurakunta.
Raamatun paikat ovat siis tässä. Tosiasia kuitenkin on se että tuota hotoa ei milään muotoa näillä raamatun paikoilla tällä hetkellä perustella vaan tuo saara-ädin hoito on itsestään selvää.
Se siis on yhtä erotitamaton osa tuta kuuliaisuus ajalliselle seurakunnalle ettei sitä "tarvitse" rivi-vl:lle perustella raamatulla.- H.K.
hyshys kirjoitti:
Taroitatko että Saara-äidin lapseksi siis Jumalan valtakunnan jäseneksi tullaan ei vain niin kuin luonnollisen syntymän kautta vaan lupauksen kautta.
Eli ei tarvitse kuulua "uskovaiseen sukuun" tullaksen tuon taivaallisen perintöosan perilliseksi.
Miten tämä sitten on kääneetty saara-äidin hoidoksi?
Eikö tuo ennemminkin viitaa siihen että nekin jotka eivät olleet valittua kansaa ovat kuitenkin "oikeita" lapsia?Jumalanvaltakunnan jäseneksi tullaan vain ”Lupauksen sanan kautta”! Eli tämä lupauksen Sana tarkoittaa Jumalan lupausta, joka Jeesuksen syntymässä täyttyi, ”teille on syntynyt vapahtaja”.
Paavali selittää Juutalaisille tuossa Roomalaiskirjeessä, että ne jotka ovat syntyperältään Abrahamin jälkeläisiä, ei se tarkoita, että he olisivat automaattisesti näkymättömän Jumalanvaltakunnan jäseniä. Eli oikeita Saaran äidin lapsia ovat ainoastaan ne, jotka syntyvät lupauksen Sanan kautta. Joh. 14:6 ”Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.”
Taitaa olla vaikeasti ymmärrettävää minun selitykseni. Toivon, että kuitenkin tulen ymmärretyksi! Se todistetaan monissa raamatunpaikoissa, että Saara äiti ei hoida, ei vaikka inhimillisesti näin on helppo päätellä, mutta niin ei kuitenkaan ole. Tämmöiseen päättelyyn kyllä tullaan, jos ei tutkita, puhuuhan Jumala näkymättömän Jumalanvaltakunnan kautta.
Mutta sittenkin paimen joka hoitaa on Hyvä Paimen, ei Saara äiti: Hes. 34: 15 ”Minä kaitsen itse lampaitani ja vien itse ne lepäämään -- näin sanoo Herra Jumala. 16 Minä etsin eksyneen ja tuon takaisin laumasta harhautuneen, minä sidon murtuneen jalan, minä hoivaan uupunutta, ja vahvat ja lihavat minä pidän kurissa. Minä kaitsen laumaani niin kuin sitä tulee kaita.” Terv. Heino - Tewva
hyshys kirjoitti:
Me ollaan tätä mm Heinon kanssa jonkin kerran jos toisenkin ihmetelleet että mistä tämä saara-äiti on opetukseen tullut kun raamattu ei siitä millään lailla puhu.
Minä odotan mielenkiinolla raamatun paikkoja jossa Jumalan hoidosta puhutaisiin äidin hoivana? Ainakaan Heinon kanssa asiaa pohdittuamme emme sellaista löytäneet. Siitäkään huolimatta että tuo saara-äiti ja sen hoiva ovatkin kekseisiä elementtejä tämän päivän vl opetuksessa.joka on ylhäältä alas laskettu on meidän äitimme " Ersikää , tämä on raamatussa.
Tewva kirjoitti:
joka on ylhäältä alas laskettu on meidän äitimme " Ersikää , tämä on raamatussa.
raaamatusta löytyy mutta sitten voisit vielä selitää ajatuksesi:
Biblia
Galatalaiskirje 4
26:Mutta se Jerusalem, joka ylhäältä on, on vapaa, joka on kaikkein meidän äitimme.
38/1992 käntää asian samoin
26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
Tässäpä tämä sinulle asiayhteydestään iroitettuna ja tässä taas siihen liiitettynä:
Biblia
22 Sillä kirjoitettu on: Abrahamilla oli kaksi poikaa, yksi palkkavaimosta ja yksi vapaasta.
23 Mutta joka palkkavaimosta oli, se oli lihan jälkeen syntynyt, ja joka vapaasta oli, se oli lupauksen kautta.
24 Nämät jotakin merkitsevät; sillä nämät ovat ne kaksi Testamenttia: yksi Sinain vuoresta, joka orjuuteen synnyttää, joka on Agar.
25 Sillä Agar on Sinain vuori Arabiassa ja ulottuu hamaan Jerusalemiin, joka nyt on, ja on lastensa kanssa orjana.
26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäältä on, on vapaa, joka on kaikkein meidän äitimme.
27 Sillä kirjoitettu on: iloitse, sinä hedelmätöin, joka et synnytä, pakahda ja huuda sinä, joka et raskas ole; sillä yksinäisellä on enempi lapsia kuin sillä, jolla mies on.
28 Mutta me, rakkaat veljet, olemme niinkuin Isaakikin, lupauksen lapset.
29 Mutta niinkuin se silloin, joka lihan jälkeen syntynyt oli, vainosi sitä, joka hengen jälkeen syntynyt oli, niin se nytkin tapahtuu.
30 Mutta mitä Raamattu sanoo? aja palkkavaimo poikinensa ulos; sillä ei palkkavaimon pojan pidä perimän vapaan pojan kanssa.
31 Niin me siis olemme, rakkaat veljet, emme palkkavaimon poikia, vaan vapaan.
Ja nyt selitä miten sinä tästä tuon saara-äidin hoidon esille kaivat?- Kempelainen
H.K. kirjoitti:
Kyllä minä ne raamatunpaikat tiedän, mihin tämä Saara äiti opetus perustuu, mutta kun tutkii enempi tätä asiaa, niin käy ilmi, että Saaran kuvalla Paavali kuvaa Jumalanvaltakuntaa, joka kyllä synnyttää ja Jumalansanalla hoitaa tänäkin päivänä uskovaisia.
Näin on, vaikka me kuulemme ihmissilmiltä näkymättömän seurakunnan saarnan, niin kumminkaan Saara äiti ei puhu, vaan Jumala. Terv. HeinoHaluan Heino hieman tarkentaa, kirjoituksesi yleensä ovat äärettömän asiallisia.
Mutta tuossa olen eri mieltä, Paavalin suhtautumisessa Saaraan, sillä Saarnan oli Abrahamin vaimo, ja kunnioitti Abrahamia hyvin paljon, jopa niin paljon, että kutsui Häntä Herraksi. Heprealaiskirje: 11:11 >> Uskon kautta sai Saarakin voimaa suvun perustamiseen, vieläpä yli-ikäisenä, koska hän piti luotettavana sen, joka oli antanut lupauksen. niin oli Saara kuuliainen Aabrahamille, kutsuen häntä HERRAKSI ja hänen lapsikseen te olette tulleet, kun teette sitä, mikä hyvää on, ettekä anna minkään itseänne peljättää. - Tewva
hyshys kirjoitti:
raaamatusta löytyy mutta sitten voisit vielä selitää ajatuksesi:
Biblia
Galatalaiskirje 4
26:Mutta se Jerusalem, joka ylhäältä on, on vapaa, joka on kaikkein meidän äitimme.
38/1992 käntää asian samoin
26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
Tässäpä tämä sinulle asiayhteydestään iroitettuna ja tässä taas siihen liiitettynä:
Biblia
22 Sillä kirjoitettu on: Abrahamilla oli kaksi poikaa, yksi palkkavaimosta ja yksi vapaasta.
23 Mutta joka palkkavaimosta oli, se oli lihan jälkeen syntynyt, ja joka vapaasta oli, se oli lupauksen kautta.
24 Nämät jotakin merkitsevät; sillä nämät ovat ne kaksi Testamenttia: yksi Sinain vuoresta, joka orjuuteen synnyttää, joka on Agar.
25 Sillä Agar on Sinain vuori Arabiassa ja ulottuu hamaan Jerusalemiin, joka nyt on, ja on lastensa kanssa orjana.
26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäältä on, on vapaa, joka on kaikkein meidän äitimme.
27 Sillä kirjoitettu on: iloitse, sinä hedelmätöin, joka et synnytä, pakahda ja huuda sinä, joka et raskas ole; sillä yksinäisellä on enempi lapsia kuin sillä, jolla mies on.
28 Mutta me, rakkaat veljet, olemme niinkuin Isaakikin, lupauksen lapset.
29 Mutta niinkuin se silloin, joka lihan jälkeen syntynyt oli, vainosi sitä, joka hengen jälkeen syntynyt oli, niin se nytkin tapahtuu.
30 Mutta mitä Raamattu sanoo? aja palkkavaimo poikinensa ulos; sillä ei palkkavaimon pojan pidä perimän vapaan pojan kanssa.
31 Niin me siis olemme, rakkaat veljet, emme palkkavaimon poikia, vaan vapaan.
Ja nyt selitä miten sinä tästä tuon saara-äidin hoidon esille kaivat?Iisakista alkoi lupauksen kansa. Iisakin poika Jaakob oli äitinsä Saaran neuvoille kuuliainen ja toteutti hänen tahtonsa.Jaakobin elämää seurasi suuri siunaus.Jumalan siunaus ei ollut vain ajallinen , tärkeintä, myös iankaikkinen. Eesau oli tottelematon Saara -äidin neuvoille ja joutui ulos eriseuraan ja itki katkerasti ja kiersi tuskaisena maailmaa. Tämä raamatun kohdan kuvaus on todella koskettava.
Kempelainen kirjoitti:
Haluan Heino hieman tarkentaa, kirjoituksesi yleensä ovat äärettömän asiallisia.
Mutta tuossa olen eri mieltä, Paavalin suhtautumisessa Saaraan, sillä Saarnan oli Abrahamin vaimo, ja kunnioitti Abrahamia hyvin paljon, jopa niin paljon, että kutsui Häntä Herraksi. Heprealaiskirje: 11:11 >> Uskon kautta sai Saarakin voimaa suvun perustamiseen, vieläpä yli-ikäisenä, koska hän piti luotettavana sen, joka oli antanut lupauksen. niin oli Saara kuuliainen Aabrahamille, kutsuen häntä HERRAKSI ja hänen lapsikseen te olette tulleet, kun teette sitä, mikä hyvää on, ettekä anna minkään itseänne peljättää."Ihan noin oikeasti, mitä tarkoita tällä, miksi seurakunta pitää aina olla, kun tullaan uskoon, sitten sitä yhteyttä haetaan. Ja mikä on mielistäni seurakunta."
Jumala on asettanut maan päälle seurakuntansa. Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan.
1. Tim. 3:15
että, jos viivyn, tietäisit, miten tulee olla Jumalan huoneessa, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden pylväs ja perustus.
Tässtä vl kanssa on täällä väännetty iät ja ajat. Mutta sen tiedän että Heinon kanssa olemme siitä yksimielisiä että tuo totuuden patsas ja perustus joka elävän Jumalan seurakunan keskelle on asetettu on Kristus. Eli puhumme hegellisestä seurakkunnasta.
Tässä seurakunnassa meidän tulee vaeltaa. Serata Kiristusta ja perustaa uskomme Kristuksen totuudelle.
Seurakunnasta puhutaan raamatussa myös ajallisessa merkityksessä. Kuitenkin siitä todetaan myös näin - millainen on se seurakunta joka on kuin kyntilän jalka jos siinä ei pala Jumalan sanan valkeus. Raamatun paikaa en muista. Mutta niitä lienee useita.
Ajallisen seurakunan tehtävänä on kannatalla Jumalan sanan totuutta. Kun luetaan mooseksesta niin aina kun niiden kädet väsyivät jotka kannattivat niitä mooseksen käsiä myös vihollinen pääsi voitolle. Ja tämänkin raamatun paikan varmaankin joku tietää.
Seurakunta = Jumalan valatakunta = hengellinen seurakunta
Seurakunta = ajallinen seurakunta = tehtävänä on pitää esillä Jumalan sanaa (totuudessa)
Koska usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanasta.Tewva kirjoitti:
Iisakista alkoi lupauksen kansa. Iisakin poika Jaakob oli äitinsä Saaran neuvoille kuuliainen ja toteutti hänen tahtonsa.Jaakobin elämää seurasi suuri siunaus.Jumalan siunaus ei ollut vain ajallinen , tärkeintä, myös iankaikkinen. Eesau oli tottelematon Saara -äidin neuvoille ja joutui ulos eriseuraan ja itki katkerasti ja kiersi tuskaisena maailmaa. Tämä raamatun kohdan kuvaus on todella koskettava.
lukenut tuon kohdan ihan oikeasti.
30 Ja Eesau sanoi Jaakobille: "Anna minun särpiä tuota ruskeata, tuota ruskeata keittoa, sillä minä olen nälästä nääntynyt". Sentähden hän sai nimen Edom.
31 Mutta Jaakob sanoi: "Myy minulle ensin esikoisuutesi".
32 Eesau vastasi: "Katso, minä kuolen kuitenkin, mitä minä esikoisuudellani teen?"
33 Jaakob sanoi: "Vanno minulle ensin". Ja hän vannoi hänelle ja myi esikoisuutensa Jaakobille.
34 Ja Jaakob antoi Eesaulle leipää ja hernekeittoa. Ja hän söi ja joi, nousi ja meni matkoihinsa. Niin halpana Eesau piti esikoisuutensa.
"Niin halpana Eesau piti esikoisuutensa."- Tewva
hyshys kirjoitti:
lukenut tuon kohdan ihan oikeasti.
30 Ja Eesau sanoi Jaakobille: "Anna minun särpiä tuota ruskeata, tuota ruskeata keittoa, sillä minä olen nälästä nääntynyt". Sentähden hän sai nimen Edom.
31 Mutta Jaakob sanoi: "Myy minulle ensin esikoisuutesi".
32 Eesau vastasi: "Katso, minä kuolen kuitenkin, mitä minä esikoisuudellani teen?"
33 Jaakob sanoi: "Vanno minulle ensin". Ja hän vannoi hänelle ja myi esikoisuutensa Jaakobille.
34 Ja Jaakob antoi Eesaulle leipää ja hernekeittoa. Ja hän söi ja joi, nousi ja meni matkoihinsa. Niin halpana Eesau piti esikoisuutensa.
"Niin halpana Eesau piti esikoisuutensa."eteenpäin Jakobin , Esaun ja Saaran vaiheista ! Niin Esau piti halpana esikoiskeutta eli uskonkalleutta.
- Kempelainen
hyshys kirjoitti:
"Ihan noin oikeasti, mitä tarkoita tällä, miksi seurakunta pitää aina olla, kun tullaan uskoon, sitten sitä yhteyttä haetaan. Ja mikä on mielistäni seurakunta."
Jumala on asettanut maan päälle seurakuntansa. Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan.
että, jos viivyn, tietäisit, miten tulee olla Jumalan huoneessa, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden pylväs ja perustus.
Tässtä vl kanssa on täällä väännetty iät ja ajat. Mutta sen tiedän että Heinon kanssa olemme siitä yksimielisiä että tuo totuuden patsas ja perustus joka elävän Jumalan seurakunan keskelle on asetettu on Kristus. Eli puhumme hegellisestä seurakkunnasta.
Tässä seurakunnassa meidän tulee vaeltaa. Serata Kiristusta ja perustaa uskomme Kristuksen totuudelle.
Seurakunnasta puhutaan raamatussa myös ajallisessa merkityksessä. Kuitenkin siitä todetaan myös näin - millainen on se seurakunta joka on kuin kyntilän jalka jos siinä ei pala Jumalan sanan valkeus. Raamatun paikaa en muista. Mutta niitä lienee useita.
Ajallisen seurakunan tehtävänä on kannatalla Jumalan sanan totuutta. Kun luetaan mooseksesta niin aina kun niiden kädet väsyivät jotka kannattivat niitä mooseksen käsiä myös vihollinen pääsi voitolle. Ja tämänkin raamatun paikan varmaankin joku tietää.
Seurakunta = Jumalan valatakunta = hengellinen seurakunta
Seurakunta = ajallinen seurakunta = tehtävänä on pitää esillä Jumalan sanaa (totuudessa)
Koska usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanasta.Tiedän suuren määrän ihmisiä, jotka ovat tulkeet uskoon, ilman seurakuntaaja seurakunta yhteyttä, viimeiski Teatrialla Oulussa, kun Markku Koivisto toi evankeliumia. Hän ei maininnut yhtään kertaa maanpäälistäse urakuntaa nimelotää, ainaostaan uskoa Krisutukseen.
SRK ei tajua tästä mitään, koska ei ole lähetytyötä.
Jumla ei ole seurakuntaa asettanut vaan Jeesus, Hän kertoi Pietarille, että Hän on se akllio mille Pierin tulee seurakunta rakentaa, ja niin kävikin, Pieri oli ensimmäinen piispa. Mikis sinä vähättelt Vapahtajaa.
Jumalan seurakunnasta, Elävän Jumlan seurakunta on seurakunta, jossa on Jeeus kulmakivenä.
1 Tim 3;14-16 On kirjoitettu Uskon salaisuudesta, ei siitä, että Jumlala teki seurakunnan, Hän ei sitä tehnyt, vaan Jeesus.
Kirjoitan tätä siinä toivossa, että pääsen pian tulemaan luoksesi.Jos tuloni kuitenkin viivästyy, saat tästä tietää, miten on käyttäydyttävä Jumalan temppelissä, elävän Jumalan seurakunnassa, joka on totuuden pylväs ja perustus. Me tunnustamme, että meidän uskomme pyhä salaisuus on suuri: Hän ilmestyi ihmisruumiissa, hänet julistettiin vanhurskaaksi Hengen voimasta, enkelit saivat hänet nähdä, hänestä saarnattiin kansoille, häneen uskottiin maailmassa, hänet korotettiin kirkkauteen. Kempelainen kirjoitti:
Tiedän suuren määrän ihmisiä, jotka ovat tulkeet uskoon, ilman seurakuntaaja seurakunta yhteyttä, viimeiski Teatrialla Oulussa, kun Markku Koivisto toi evankeliumia. Hän ei maininnut yhtään kertaa maanpäälistäse urakuntaa nimelotää, ainaostaan uskoa Krisutukseen.
SRK ei tajua tästä mitään, koska ei ole lähetytyötä.
Jumla ei ole seurakuntaa asettanut vaan Jeesus, Hän kertoi Pietarille, että Hän on se akllio mille Pierin tulee seurakunta rakentaa, ja niin kävikin, Pieri oli ensimmäinen piispa. Mikis sinä vähättelt Vapahtajaa.
Jumalan seurakunnasta, Elävän Jumlan seurakunta on seurakunta, jossa on Jeeus kulmakivenä.
1 Tim 3;14-16 On kirjoitettu Uskon salaisuudesta, ei siitä, että Jumlala teki seurakunnan, Hän ei sitä tehnyt, vaan Jeesus.
Kirjoitan tätä siinä toivossa, että pääsen pian tulemaan luoksesi.Jos tuloni kuitenkin viivästyy, saat tästä tietää, miten on käyttäydyttävä Jumalan temppelissä, elävän Jumalan seurakunnassa, joka on totuuden pylväs ja perustus. Me tunnustamme, että meidän uskomme pyhä salaisuus on suuri: Hän ilmestyi ihmisruumiissa, hänet julistettiin vanhurskaaksi Hengen voimasta, enkelit saivat hänet nähdä, hänestä saarnattiin kansoille, häneen uskottiin maailmassa, hänet korotettiin kirkkauteen.Sanoinko minä että SRK tai mikään muukaan maanpäälisistä seruakunnista eduistaisi Jumalan valtakuntaa. Mielestäni en.
Kuitenkin on niin että uskolla Kristukseen meidät liitetään sen serakunnan jäsenyyteen jonka perusta on Kristus. Voidaanhan asia ilmaista toisin kuten viinipuu vertauksessa. Sen kaltainen on Jumalan valtakunta ja hengellinen seurakunta.
Yhtä lailla ajallisen näkyvän seurakunnan tulee perustu Kristuken totuudelle. Kuten voimme raamatusta alkuseurakunnasakin lukea.
.
Niin minä en oikastaan ymmärrä miten vähättelisin Jeesuksen arvoa. Tätä kohtaa totuuden patasas ja perustus kuintenkin edelleen täsmennän vl luoetaan siten että ajallinen seurakunta on totuuden pylväs ja perustus.
Mikä sinun mielestä on totuus. Minusta ei voi olla mutta totuutta kuin Kristus. Vähätelenkö nyt Kristuksen arvoa?
Ajallinen seurakunta ei pelasta ketään. Vain Kristus.
Pelastaako sinusta se että ihminen kastetaan vaikkei hän ymmärä tuon vähääkään siitä mihin häntä kastetaan? Minusta sinä vastustat vauvakastetta ihan viimeiseen asti?
Yhtä asiaa minä en ymmärrä. Sitä että jos me emme pysy totuudessa kuinka voimme kastaa ketään seuraamaan Totuutta, Kiristusta?
Ja sitten vielä ajallisen seurakunnan tehtävistä. Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanasta. Ajateletko että ajalisen seurakunnan tehtävä yksitään on vain kastaa. Eikö sen tehtäviin kuulunutkaan opettaminen?
Eikö seurakunta ole mitenkään vastuussa opetuksestaan tai siitä opteaako se Jumalan sanan totuuutta vai ihmioppeja. Onko se seurakunta ensinkään joka opteaa muuta kuin Jumalan sanan totuutta. Tokihan ihmiset niitäkin seurakunniksi nimittävät.
Haluat puhua vain UT miksi? Eikö raamattu ole yksi kokonainen ilmoitus?
"Seurakunta = Jumalan valatakunta = hengellinen seurakunta Hui hai, missä kohti se juonnetaan näin Raamatussa."
Tämän raamatun paikan minä sinulle ainakin yhden sellaisen poimin jo edelliseen viestiini.
Gal. 2:5
me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne.
Joh. 12:35
Niin Jeesus sanoi heille: "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Vaeltakaa, niin kauan kuin teillä valkeus on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa, se ei tiedä, mihin hän menee.
matt 5
15 Eikä kynttilää sytytetä ja panna vakan alle, vaan kynttiläjalkaan, valaisemaan kaikkia, jotka huoneessa ovat.
16 Näin valistakoon teidän valkeutenne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät työnne, ja kunnioittaisivat teidän Isäänne, joka on taivaissa.Tewva kirjoitti:
eteenpäin Jakobin , Esaun ja Saaran vaiheista ! Niin Esau piti halpana esikoiskeutta eli uskonkalleutta.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000034678022
Abrahamikin seurakuntaa? Jos Saara tässä sinusta on vertauskuva seurakunnasta niin kuinka hän voi olla Aabrahamin vaimo? Silloin Abrahamin pitäisi olla Kristus ja sellaista yhteyttä minä en kyllä näe.- Tewva
hyshys kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000034678022
Abrahamikin seurakuntaa? Jos Saara tässä sinusta on vertauskuva seurakunnasta niin kuinka hän voi olla Aabrahamin vaimo? Silloin Abrahamin pitäisi olla Kristus ja sellaista yhteyttä minä en kyllä näe.Abrahamille Jumala sanoi, että sinun siemenestäs on tuleva lupauksen kansa, joka on oleva niin suuri kuin meren santa ja kuin tähtiä on taivaalla. Saara Abrahamin vaimo synnytti Iisakin lupauksen jälkeläisen vanhoilla päivillään. Saara-äiti on esikuva Jumalan valtakunnasta, joka synnyttää lapsia, jolle on annettu lupausiankaikkisen elämän osallisuudesta.
Tewva kirjoitti:
Abrahamille Jumala sanoi, että sinun siemenestäs on tuleva lupauksen kansa, joka on oleva niin suuri kuin meren santa ja kuin tähtiä on taivaalla. Saara Abrahamin vaimo synnytti Iisakin lupauksen jälkeläisen vanhoilla päivillään. Saara-äiti on esikuva Jumalan valtakunnasta, joka synnyttää lapsia, jolle on annettu lupausiankaikkisen elämän osallisuudesta.
selitä sitä mitä minä sinulta kysyin..
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000034675529
"Saara Abrahamin vaimo synnytti Iisakin lupauksen jälkeläisen vanhoilla päivillään."
Vastauksesi ei mitenkään selitä sitä miksi ajatuksesi koskisivat ajallista seurakuntaa.
Jumalan sanan jälkeen tapahtui niin kuin Jumala oli luvannut. Ja mitä Jumala olikaan luvannut on tuleva se joka on rikki polkeva käärmeen pään.hyshys kirjoitti:
selitä sitä mitä minä sinulta kysyin..
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000034675529
"Saara Abrahamin vaimo synnytti Iisakin lupauksen jälkeläisen vanhoilla päivillään."
Vastauksesi ei mitenkään selitä sitä miksi ajatuksesi koskisivat ajallista seurakuntaa.
Jumalan sanan jälkeen tapahtui niin kuin Jumala oli luvannut. Ja mitä Jumala olikaan luvannut on tuleva se joka on rikki polkeva käärmeen pään.- Kempelainen
hyshys kirjoitti:
Sanoinko minä että SRK tai mikään muukaan maanpäälisistä seruakunnista eduistaisi Jumalan valtakuntaa. Mielestäni en.
Kuitenkin on niin että uskolla Kristukseen meidät liitetään sen serakunnan jäsenyyteen jonka perusta on Kristus. Voidaanhan asia ilmaista toisin kuten viinipuu vertauksessa. Sen kaltainen on Jumalan valtakunta ja hengellinen seurakunta.
Yhtä lailla ajallisen näkyvän seurakunnan tulee perustu Kristuken totuudelle. Kuten voimme raamatusta alkuseurakunnasakin lukea.
.
Niin minä en oikastaan ymmärrä miten vähättelisin Jeesuksen arvoa. Tätä kohtaa totuuden patasas ja perustus kuintenkin edelleen täsmennän vl luoetaan siten että ajallinen seurakunta on totuuden pylväs ja perustus.
Mikä sinun mielestä on totuus. Minusta ei voi olla mutta totuutta kuin Kristus. Vähätelenkö nyt Kristuksen arvoa?
Ajallinen seurakunta ei pelasta ketään. Vain Kristus.
Pelastaako sinusta se että ihminen kastetaan vaikkei hän ymmärä tuon vähääkään siitä mihin häntä kastetaan? Minusta sinä vastustat vauvakastetta ihan viimeiseen asti?
Yhtä asiaa minä en ymmärrä. Sitä että jos me emme pysy totuudessa kuinka voimme kastaa ketään seuraamaan Totuutta, Kiristusta?
Ja sitten vielä ajallisen seurakunnan tehtävistä. Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanasta. Ajateletko että ajalisen seurakunnan tehtävä yksitään on vain kastaa. Eikö sen tehtäviin kuulunutkaan opettaminen?
Eikö seurakunta ole mitenkään vastuussa opetuksestaan tai siitä opteaako se Jumalan sanan totuuutta vai ihmioppeja. Onko se seurakunta ensinkään joka opteaa muuta kuin Jumalan sanan totuutta. Tokihan ihmiset niitäkin seurakunniksi nimittävät.
Haluat puhua vain UT miksi? Eikö raamattu ole yksi kokonainen ilmoitus?
"Seurakunta = Jumalan valatakunta = hengellinen seurakunta Hui hai, missä kohti se juonnetaan näin Raamatussa."
Tämän raamatun paikan minä sinulle ainakin yhden sellaisen poimin jo edelliseen viestiini.
Gal. 2:5
me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne.
Joh. 12:35
Niin Jeesus sanoi heille: "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Vaeltakaa, niin kauan kuin teillä valkeus on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa, se ei tiedä, mihin hän menee.
matt 5
15 Eikä kynttilää sytytetä ja panna vakan alle, vaan kynttiläjalkaan, valaisemaan kaikkia, jotka huoneessa ovat.
16 Näin valistakoon teidän valkeutenne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät työnne, ja kunnioittaisivat teidän Isäänne, joka on taivaissa.Viinipuvertaus ei ole seurakuntavertaus vaan kertomus siitä, että jos ihminen pysyy Jeeuskessa, Hän ei kuivetu. Eli sopii erään lahkon jäeniin. Jeesushan sanoo siinä, Minä olen viinipuu, te oksat, isäni viinitarhuri.>> Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni. - Kempelainen
H.K. kirjoitti:
Jumalanvaltakunnan jäseneksi tullaan vain ”Lupauksen sanan kautta”! Eli tämä lupauksen Sana tarkoittaa Jumalan lupausta, joka Jeesuksen syntymässä täyttyi, ”teille on syntynyt vapahtaja”.
Paavali selittää Juutalaisille tuossa Roomalaiskirjeessä, että ne jotka ovat syntyperältään Abrahamin jälkeläisiä, ei se tarkoita, että he olisivat automaattisesti näkymättömän Jumalanvaltakunnan jäseniä. Eli oikeita Saaran äidin lapsia ovat ainoastaan ne, jotka syntyvät lupauksen Sanan kautta. Joh. 14:6 ”Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.”
Taitaa olla vaikeasti ymmärrettävää minun selitykseni. Toivon, että kuitenkin tulen ymmärretyksi! Se todistetaan monissa raamatunpaikoissa, että Saara äiti ei hoida, ei vaikka inhimillisesti näin on helppo päätellä, mutta niin ei kuitenkaan ole. Tämmöiseen päättelyyn kyllä tullaan, jos ei tutkita, puhuuhan Jumala näkymättömän Jumalanvaltakunnan kautta.
Mutta sittenkin paimen joka hoitaa on Hyvä Paimen, ei Saara äiti: Hes. 34: 15 ”Minä kaitsen itse lampaitani ja vien itse ne lepäämään -- näin sanoo Herra Jumala. 16 Minä etsin eksyneen ja tuon takaisin laumasta harhautuneen, minä sidon murtuneen jalan, minä hoivaan uupunutta, ja vahvat ja lihavat minä pidän kurissa. Minä kaitsen laumaani niin kuin sitä tulee kaita.” Terv. HeinoMissä sellinen tulee ilmi, että Jumalanvaltakunnan jäseneksi tullaan vain ”Lupauksen sanan kautta”, aika uutta, ja pöyrityttävää ronologiaa.
Jumlan Valatkunta on jokisen ihmsien sydämmessä, joka uskoo Jeeusen Herraksi, ja SRK;ssa niitä on aika vähän, Heillä on vain Jumala.
Miten ja missä Paavail juutalissille Roomaliskirjeessä selvittää Abrahamin jälkeläisiä?? Juutalaisellehan oli oma kire, Hebrelaiskirje.
”” Eli oikeita Saaran äidin lapsia ovat ainoastaan ne, jotka syntyvät lupauksen Sanan kautta”” Kerro nyt hieman sitä, mitä tämä pitää sisällään, sillä asia ei ole noin Ramatussa ja näillä sanoilla..
””Joh. 14:6 ”Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.”” Miten tämä tuohon edelliseen liittyy, sehän on sanoma koko maailman ihmsielle, etupäässä SRK;lle.
””Taitaa olla vaikeasti ymmärrettävää minun selitykseni.”” On todella.
””Se todistetaan monissa raamatunpaikoissa, että Saara äiti ei hoida,”” Sitä ei edes oloe koko Raamatussa tässä mielessä, miten se voi asiaa sitten selittää.
.”” Tämmöiseen päättelyyn kyllä tullaan, jos ei tutkita, puhuuhan Jumala näkymättömän Jumalanvaltakunnan kautta.”” Tätä ei ole tääläisenä Raamatussa, ainoastaan Kolossalaiskirje:1:15 ja hän on NÄKYMÄTTÖMÄN JUMALAN KUVA, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Kannattaa tarkistaa kantaasi.
””Mutta sittenkin paimen joka hoitaa on Hyvä Paimen, ei Saara äiti: Hes. 34: 15 ”Minä kaitsen itse lampaitani ja vien itse ne lepäämään -- näin sanoo Herra Jumala. 16 Minä etsin eksyneen ja tuon takaisin laumasta harhautuneen, minä sidon murtuneen jalan, minä hoivaan uupunutta, ja vahvat ja lihavat minä pidän kurissa. Minä kaitsen laumaani niin kuin sitä tulee kaita.””” Tämä on kirjoitteu vain Isrelille, miksi otit tänne sekoittamaan. Kempelainen kirjoitti:
Viinipuvertaus ei ole seurakuntavertaus vaan kertomus siitä, että jos ihminen pysyy Jeeuskessa, Hän ei kuivetu. Eli sopii erään lahkon jäeniin. Jeesushan sanoo siinä, Minä olen viinipuu, te oksat, isäni viinitarhuri.>> Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.Se joka pysyy viinipuussa pysyy Kirisuksessa...
Mitä tuolla viinipuulla kuvataan?
Ja mitä sinusta taroitaa - etsikää ensin Jumalan valtakuntaa niin kaikki sen ohessa anetaan.
SRK rinnastaa ajallisen seurakunnan ja jumalan valtakunnan samaa tarkoitavaksi.
Ajatelisin että vaikka toiselta puolen voimmme sanoa Jeesus = viinipuu = Jumalanvaltakunta.
Se silti pitää sisällään sen ajatuksen että kuinka tuosta viinipuusta tullaan osalliseksi?- H.K.
Kempelainen kirjoitti:
Missä sellinen tulee ilmi, että Jumalanvaltakunnan jäseneksi tullaan vain ”Lupauksen sanan kautta”, aika uutta, ja pöyrityttävää ronologiaa.
Jumlan Valatkunta on jokisen ihmsien sydämmessä, joka uskoo Jeeusen Herraksi, ja SRK;ssa niitä on aika vähän, Heillä on vain Jumala.
Miten ja missä Paavail juutalissille Roomaliskirjeessä selvittää Abrahamin jälkeläisiä?? Juutalaisellehan oli oma kire, Hebrelaiskirje.
”” Eli oikeita Saaran äidin lapsia ovat ainoastaan ne, jotka syntyvät lupauksen Sanan kautta”” Kerro nyt hieman sitä, mitä tämä pitää sisällään, sillä asia ei ole noin Ramatussa ja näillä sanoilla..
””Joh. 14:6 ”Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.”” Miten tämä tuohon edelliseen liittyy, sehän on sanoma koko maailman ihmsielle, etupäässä SRK;lle.
””Taitaa olla vaikeasti ymmärrettävää minun selitykseni.”” On todella.
””Se todistetaan monissa raamatunpaikoissa, että Saara äiti ei hoida,”” Sitä ei edes oloe koko Raamatussa tässä mielessä, miten se voi asiaa sitten selittää.
.”” Tämmöiseen päättelyyn kyllä tullaan, jos ei tutkita, puhuuhan Jumala näkymättömän Jumalanvaltakunnan kautta.”” Tätä ei ole tääläisenä Raamatussa, ainoastaan Kolossalaiskirje:1:15 ja hän on NÄKYMÄTTÖMÄN JUMALAN KUVA, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Kannattaa tarkistaa kantaasi.
””Mutta sittenkin paimen joka hoitaa on Hyvä Paimen, ei Saara äiti: Hes. 34: 15 ”Minä kaitsen itse lampaitani ja vien itse ne lepäämään -- näin sanoo Herra Jumala. 16 Minä etsin eksyneen ja tuon takaisin laumasta harhautuneen, minä sidon murtuneen jalan, minä hoivaan uupunutta, ja vahvat ja lihavat minä pidän kurissa. Minä kaitsen laumaani niin kuin sitä tulee kaita.””” Tämä on kirjoitteu vain Isrelille, miksi otit tänne sekoittamaan.Kirjoitat "Missä sellinen tulee ilmi, että Jumalanvaltakunnan jäseneksi tullaan vain ”Lupauksen sanan kautta”, aika uutta, ja pöyrityttävää ronologiaa."
Kuitenkin minä lainasin Jeesuksen omaa puhetta, Jeesus on "Lupauksen Sana"! Miksi et ymmärrä, kun Jeesus ilmoittaa: "Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.” Eli toisin sanoen, ellei löydä Jeesusta, on mahdotonta tulla Jumalan tykö.
Missä Jeesus on tänä aikana, hän itse ilmoittaa: Joh. 14:20. "Sinä päivänä pitää teidän ymmärtämän, että minä olen Isässä, ja te minussa ja minä teissä." Jumala = Jeesus asuu uskovissa henkensä kautta: 1 Kor. 3:16. "Ettekö te tiedä teitänne Jumalan templiksi, ja että Jumalan Henki asuu teissä?"
Pietari kirjoittaa Jumalan valtakunnasta, miten se koostuu ihmisistä jotka ovat tulleet Jeesuksen tykö. Muistathan nyt miten Jeesus 1öytyy, hänet löytää, kun löytää hänen omansa, joissa hän asuu henkensä kautta. Piet. 2:4 "Tulkaa hänen luokseen, elävän kiven luo, jonka ihmiset ovat hylänneet mutta joka on Jumalan valitsema ja hänen silmissään kallisarvoinen. [Mark. 12:10,11 ]
5 Ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi rakennukseksi, pyhäksi papistoksi, toimittaaksenne hengellisiä uhreja, jotka ovat Jumalalle otollisia Jeesuksen Kristuksen tähden."
Heprealaiskirje selvittää myös Jumalan huoneen = Jumalanvaltakunnan rakennetta: 3:6 ”Kristus sen sijaan on Poika, jonka haltuun on uskottu Jumalan koko rakennus. Tämä rakennus olemme me, kunhan loppuun saakka säilytämme rohkeutemme ja luottavaisin ja iloisin mielin tuomme julki toivomme.”
Pietarin kirjoittaman: ”pyhäksi papistoksi”, tämä Heprealaiskirjeen kohta ilmoittaa pyhän papiston tehtävän: ”iloisin mielin tuomme julki toivomme.” Tähän tehtävään Jeesus meitäkin kutsuu, meitä jotka olemme tulleet Hänen tykönsä. Tämä, että ilmoitamme kaikille Jumalan tahtoa: Uskokaa Häneen, tulkaa ja seuratkaa Jeesusta! Kaikki jotka uskovat ja lähtevät Jeesusta seuraamaan, heidät Jumala liittää uskon kautta tähän rakennukseen, josta muodostuu Jumalanvaltakunta.
Jumalanvaltakunta on ihmissilmille näkymätön, mutta sen näkee, tai paremminkin tuntee uskon kautta ja tämmöinen on se seurakunta, josta kirjoitan: Ef. 2:17 ”Hän tuli julistamaan rauhaa teille, jotka olitte kaukana, ja rauhaa niille, jotka olivat lähellä. 18 Hän on avannut meille molemmille pääsyn Isän luo yhden ja saman Hengen johdattamina. 19 Te ette siis enää ole vieraita ja muukalaisia, vaan kuulutte Jumalan perheeseen, samaan kansaan kuin pyhät. 20 Te olette kiviä siinä rakennuksessa, jonka perustuksena ovat apostolit ja profeetat ja jonka kulmakivenä on itse Kristus Jeesus. 21 Hän liittää koko rakennuksen yhteen niin että se kasvaa Herran pyhäksi temppeliksi, 22 ja hän liittää teidätkin Hengellään rakennuskivinä Jumalan asumukseen.” Terv. Heino - Kempelainen
H.K. kirjoitti:
Kirjoitat "Missä sellinen tulee ilmi, että Jumalanvaltakunnan jäseneksi tullaan vain ”Lupauksen sanan kautta”, aika uutta, ja pöyrityttävää ronologiaa."
Kuitenkin minä lainasin Jeesuksen omaa puhetta, Jeesus on "Lupauksen Sana"! Miksi et ymmärrä, kun Jeesus ilmoittaa: "Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.” Eli toisin sanoen, ellei löydä Jeesusta, on mahdotonta tulla Jumalan tykö.
Missä Jeesus on tänä aikana, hän itse ilmoittaa: Joh. 14:20. "Sinä päivänä pitää teidän ymmärtämän, että minä olen Isässä, ja te minussa ja minä teissä." Jumala = Jeesus asuu uskovissa henkensä kautta: 1 Kor. 3:16. "Ettekö te tiedä teitänne Jumalan templiksi, ja että Jumalan Henki asuu teissä?"
Pietari kirjoittaa Jumalan valtakunnasta, miten se koostuu ihmisistä jotka ovat tulleet Jeesuksen tykö. Muistathan nyt miten Jeesus 1öytyy, hänet löytää, kun löytää hänen omansa, joissa hän asuu henkensä kautta. Piet. 2:4 "Tulkaa hänen luokseen, elävän kiven luo, jonka ihmiset ovat hylänneet mutta joka on Jumalan valitsema ja hänen silmissään kallisarvoinen. [Mark. 12:10,11 ]
5 Ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi rakennukseksi, pyhäksi papistoksi, toimittaaksenne hengellisiä uhreja, jotka ovat Jumalalle otollisia Jeesuksen Kristuksen tähden."
Heprealaiskirje selvittää myös Jumalan huoneen = Jumalanvaltakunnan rakennetta: 3:6 ”Kristus sen sijaan on Poika, jonka haltuun on uskottu Jumalan koko rakennus. Tämä rakennus olemme me, kunhan loppuun saakka säilytämme rohkeutemme ja luottavaisin ja iloisin mielin tuomme julki toivomme.”
Pietarin kirjoittaman: ”pyhäksi papistoksi”, tämä Heprealaiskirjeen kohta ilmoittaa pyhän papiston tehtävän: ”iloisin mielin tuomme julki toivomme.” Tähän tehtävään Jeesus meitäkin kutsuu, meitä jotka olemme tulleet Hänen tykönsä. Tämä, että ilmoitamme kaikille Jumalan tahtoa: Uskokaa Häneen, tulkaa ja seuratkaa Jeesusta! Kaikki jotka uskovat ja lähtevät Jeesusta seuraamaan, heidät Jumala liittää uskon kautta tähän rakennukseen, josta muodostuu Jumalanvaltakunta.
Jumalanvaltakunta on ihmissilmille näkymätön, mutta sen näkee, tai paremminkin tuntee uskon kautta ja tämmöinen on se seurakunta, josta kirjoitan: Ef. 2:17 ”Hän tuli julistamaan rauhaa teille, jotka olitte kaukana, ja rauhaa niille, jotka olivat lähellä. 18 Hän on avannut meille molemmille pääsyn Isän luo yhden ja saman Hengen johdattamina. 19 Te ette siis enää ole vieraita ja muukalaisia, vaan kuulutte Jumalan perheeseen, samaan kansaan kuin pyhät. 20 Te olette kiviä siinä rakennuksessa, jonka perustuksena ovat apostolit ja profeetat ja jonka kulmakivenä on itse Kristus Jeesus. 21 Hän liittää koko rakennuksen yhteen niin että se kasvaa Herran pyhäksi temppeliksi, 22 ja hän liittää teidätkin Hengellään rakennuskivinä Jumalan asumukseen.” Terv. HeinoHeino, Jokainen, joka on Jumalan kutsumana tullut Jeeusen jalkojen juureen ja on seurakuntayhteydessä tietää sen, että Jumlala on Häntä vetänyt, se todella ei ole muutoin mahdollista, mutta käytyit sellista fraselogiaa, että se oli harhauttavaa ja leimaavaa. Jos seurakunta muuotoin opetaa, on se antikristuksesta.
Tuo Joh 14;20 on samaa asiaa mitä Mattaus 24 jota ei VL ole koskaan saarannut, minä puhun juuri siitä itse sunnuntaina, ja pitkään.
Jeesushan puhuu tässä Pyhästä Hengestä. Mutta onko Henkeä SRK liikkeesä nyt, vastaan suoraan, että ei. Henki ei asu muhaajissa, Henki ei asua sormella osittevassa paikassa, Henki ei asu Jumalan sanan rikkojissa, kuten kaste kysymys, sekä pakoittaminen koti-kenneliin, eikä myös sellasiessa ihmsisissä joka on seurakunnassa, mikä on kyhätty jonkun ihmsien ( Luhther, tai Lestadsius ) mielijoihteiden ja ihmis- sääntöjen varaan. Mistä tuli sakassan Juutalais viha, mistäö tuli suomeen hoitokokoukset, saatnasta, ja juuri ihmsisten lakoista. Se asuu vilpittomän uudestsyntyneen ihmsen sydämessä, ei paikassa, vaan sydämmessä.
Paalavi sanoo usein, kasteessa te saatte Voiman. Se kaste ei ole ripotteluakaste, tunnustamttomalle ihmsielle, vauvalle, vaan upotuskaste, sitten kun ihmisellä on siihen oikus, olla ensin Jeesusen todistaja. APR 8 luku.(Tässä on vettä. ESTÄÄKÖ MIKÄÄN kastamasta minua?" ) Kyllä estää, elävä usko Jeesuseen. Mutta Hoviherra tuli uskoon ja sai kasteen. Käsittääkseni sinussa asuu Henki, toivon, että olet myös ylhäältä uudestisynynyt.
Kirjoitat koko ajan, että Jumalan Valtakunta on joukko, joka voidaan määritellä. Hieman haistan, että se asuisi täällä, tai jossain siellä. Alä lähde sille anatikristus linjalle, kukaan ei pysty sanomaan, että Jumalanan Valakunta on tuolla tai täällä, se on kaikkialla, tämä on se sanoma.
Luukas 17;20 >Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi: "Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan TARKKAILLA.Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."* [Toinen tulkinta: sisäisesti teissä.]. sillä Jumalan valtakunta ei ilmene puheina vaan voimana.< Ja voima on , kuten tiedät PH.
Pitää muistyaa, että Jumalan vatakunta on sama kun Taivasten Valatkunta, se riippuu kirjoittajasta, Mutta tässä tärkein, juuri SRK mentetelee näin >> Johannes Kastajan päivistä asti taivasten valtakunta on ollut murtautumassa esiin, ja jotkut yrittävät väkivalloin temmata sen itselleen.* [Jakeen loppu voidaan kääntää myös: ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.] . Fundametalisti on juuri se varas ja valehtelia, mutta JV kuuluu kaikille.
Matteus 13,47 kertoo lisaää>> Vielä, taivasten valtakunta on kuin nuotta, joka laskettiin mereen ja joka keräsi kaikenlaisia kaloja.> Kristus sen sijaan on Poika, jonka haltuun on uskottu Jumalan koko rakennus ....3;16- 17. Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? Jos joku turmelee Jumalan temppelin, Jumala saattaa turmioon hänet. Jumalan temppeli on pyhä, ja tämä temppeli olette te. - Kempelainen
hyshys kirjoitti:
Se joka pysyy viinipuussa pysyy Kirisuksessa...
Mitä tuolla viinipuulla kuvataan?
Ja mitä sinusta taroitaa - etsikää ensin Jumalan valtakuntaa niin kaikki sen ohessa anetaan.
SRK rinnastaa ajallisen seurakunnan ja jumalan valtakunnan samaa tarkoitavaksi.
Ajatelisin että vaikka toiselta puolen voimmme sanoa Jeesus = viinipuu = Jumalanvaltakunta.
Se silti pitää sisällään sen ajatuksen että kuinka tuosta viinipuusta tullaan osalliseksi?Viiniupuuvertaus on yksi Jeeusen kauneimmista ja puheuttelevimmista vertauskista
1."Minä olen tosi viinipuu, ja Isäni on viinitarhuri.Katso, kuinka Jumala on sekä lempeä että ankara. Langenneita kohtaan hän on ankara, sinua kohtaan lempeä, jos pysyt kiinni hänen hyvyydessään; muuten sinutkin leikataan poisPietari sanoi hänelle: "Sinä et ikinä saa pestä minun jalkojani!" Jeesus vastasi: "Jos minä en pese sinua, ei sinulla ole sijaa minun luonani." Silloin Simon Pietari sanoi: "Herra, älä pese vain jalkojani, pese myös kädet ja pää." Tähän Jeesus vastasi: "Se, joka on kylpenyt, ei tarvitse pesua, hän on jo puhdas.* Ja te olette puhtaita, ette kuitenkaan kaikki." [Osassa käsikirjoituksia: "Se, joka on kylpenyt, tarvitsee vain jalkojen pesun, muutoin hän on jo puhdas. - satakielinen
Tewva kirjoitti:
joka on ylhäältä alas laskettu on meidän äitimme " Ersikää , tämä on raamatussa.
joka YLHÄÄLLÄ on...-Kuuluu lause alkukielen mukaan!Ei siis ylhäältä, vaan ylhäällä oleva (taivaallinen) uusi Jerusalem.
- Bjr
satakielinen kirjoitti:
joka YLHÄÄLLÄ on...-Kuuluu lause alkukielen mukaan!Ei siis ylhäältä, vaan ylhäällä oleva (taivaallinen) uusi Jerusalem.
>>Uusi Jerusalem
satakielinen 26.4.2008 klo 10.15
joka YLHÄÄLLÄ on...-Kuuluu lause alkukielen mukaan!Ei siis ylhäältä, vaan ylhäällä oleva (taivaallinen) uusi Jerusalem.>>
Biblia(1776)
2. Ja minä Johannes näin pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, astuvan alas taivaasta, Jumalalta valmistetun, niinkuin morsiamen kaunistetun hänen miehellensä.
3. Ja kuulin suuren äänen taivaasta sanovan: katso Jumalan maja ihmisten seassa, ja hän on asuva heidän kanssansa, ja he tulevat hänen kansaksensa, ja itse Jumala on oleva heidän kanssansa ja heidän Jumalansa.[Ilm. 21]
KR92
2. Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla-asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. 3. Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan,[Ilm.21]
yhden asian, jatkon, siitä alkukielisestä Raamatusta, kun osaat alkukieltä? Sanotaanko siinä uuden Jerusalemin olevan enkeleitten keskellä taivaassa, eikä ihmisten keskellä maan päällä.(3. jae) - käyttää sanontaa
Bjr kirjoitti:
>>Uusi Jerusalem
satakielinen 26.4.2008 klo 10.15
joka YLHÄÄLLÄ on...-Kuuluu lause alkukielen mukaan!Ei siis ylhäältä, vaan ylhäällä oleva (taivaallinen) uusi Jerusalem.>>
Biblia(1776)
2. Ja minä Johannes näin pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, astuvan alas taivaasta, Jumalalta valmistetun, niinkuin morsiamen kaunistetun hänen miehellensä.
3. Ja kuulin suuren äänen taivaasta sanovan: katso Jumalan maja ihmisten seassa, ja hän on asuva heidän kanssansa, ja he tulevat hänen kansaksensa, ja itse Jumala on oleva heidän kanssansa ja heidän Jumalansa.[Ilm. 21]
KR92
2. Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla-asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. 3. Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan,[Ilm.21]
yhden asian, jatkon, siitä alkukielisestä Raamatusta, kun osaat alkukieltä? Sanotaanko siinä uuden Jerusalemin olevan enkeleitten keskellä taivaassa, eikä ihmisten keskellä maan päällä.(3. jae)"pyrkikää niiden perään, jotka ylhäällä ovat, eikä niiden, jotka maanpäällä ovat."
Jumalan maja ihmisten keskellä... mitähän nuo kaunistukset mahtavat olla?
Onko kysymyksessä se kaupunki, jota ympäröi suuri ja korkea muuri? Mikä on muuri?
"Jossa ei ole yön eikä päivän vaihtelua, sillä Herra Jumala valaisee heitä"
Siitä myös sanotaan, ettei sinne tule mitään saastaista? Miksi sinne ei pääse mitään saastaista?
Olen itse saanut käydä tuon kaupungin asukkaaksi.
Oletko Sinä?
- miettiville
avausviesti hieman editoituna ja ilman personointia, tekijäoikeudet edelleen hyshys:in
"SRK:n alamaisena – ver.2.0
Kun tekee parannuksen, ei vielä ymmärrä, että se rakkaus, jota saa kokea, ei ole ehdotonta, vaan ehdollistettua. Ei ymmärrä sen olevan vahigolllista, jopa vaarallista. Vaikka yhteisö alkuun sietää paljonkin asioita, joissa vasta parannuksen tehnyt ei elä sääntöjen mukaan.
On vähän kuin olisi syntynyt ja kasvanut SRK:n hoitoon. Pala palata SRK alkaa myös osoittaa ärtymystä siitä, ettei alamainen tottele tai ole odotusten mukainen. Niin SRK kasvattaa alamaistaan: välillä vaatien ja välillä rakastaen.
On ajateltu, että tuo SRK:n ”hoito” on kuin epäterve suhde, jossa SRK:n tarkoituksena ei ole kasvattaa alamaistaan itsenäisyyteen, vaan päin vastoin palvelemaan itseään. SRK ei salli muita tuolle reviirille. SRK päättää, ketä on hyvä tavata, kenen kanssa saa olla, mitä saa tehdä. SRK sallii alamaiselle itsenäisyyttä vain sen verran kuin alamainen pysyy kuuliaisena SRK:n neuvoille.
SRK:n kanssa pitää olla samaa mieltä, SRK:ta ei saa uhmata, SRK on aina oikeassa - silloinkin kun on väärässä, SRK ei salli ajattelevan toisin kuin itse ”ajattelee”: vain SRK tietää oikean. Alamainen ei voi koskaan kasvaa niin paljoa, että itse ymmärtäisi oikean ja väärän. Jos alamainen rikkoo sääntöjä vastaan, SRK odottaa nöyryyttä ja anteeksipyyntöä; konkreettista osoitusta siitä, että SRK edelleen on alamaiselle kaikkein rakkain.
Muutenkin SRK hakee koko ajan alamaisen jakamatonta huomiota ja haluaa, että alamainen todistelee sanoin ja teoin sitä, että SRK on kaikkein tärkein. Alamaisen tulee aina muistaa olla kiitollinen siitä, että SRK on ”antanut” alamaiselle elämän. Ilman SRK:ta ei alamainenkaan eläisi. Jne...
Kun kasvaa murrosikäiseksi, elämä opettaa toiselta puolelta ja SRK toiselta. SRK kuitenkin esittää vaatimuksia siitä, ettei mitään saa päästää SRK:n ja alamaisen väliin - ei edes kuolemaa. Kun SRK:n kuullen esittää kysymyksiä tai kritiikkiä, kaikki käännetään kysyjän viaksi: SRK ei koskaan erehdy, vaan on aina oikeassa, sen rakkaus ei ole itsekästä silloinkaan, kun se sitä on. SRK:n rakkaus myös ehdollistetaan sanoihin ja tekoihin: jos tekee tai ajatelee toisin, osoittaa, ettei ”rakasta” SRK:ta.
Kuinka kukaan voi kapinoida SRK:ta vastaan? Haluaako alamainen todella, että SRK kieltää alamaisensa? Jollei alamainen taivu, näin tapahtuu. SRK:n rakkaus ei ole ehdotonta, vaan pitää olla kiltti alamainen, tehdä joka suhteessa niin kuin SRK haluaa. On kuin kävisi vuoropuhelua sellaisen kanssa, joka ilmoittaa miten tulee elää ja jollet elä, et rakastanut SRK:ta, et ansainnut alamaisen osaa etkä ”nimeä”, et halua palvella SRK:ta. Vaan olet itsekäs, kun et uhraa itseäsi SRK:n palvelemiseen ja elättämiseen ja et suostu elämään SRK:n kautta ja SRK:lle.
Oman elämän ja aikuisuuden kynnyksellä SRK ilmoittaa, ettei ”kotiin” ole tulemista ennen kuin mieli muuttuu, ennen kuin palveluhalu ja elämän uhraaminen SRK:lle on mieleen, ennen kuin elämä on SRK:ta täynnä, ennen kuin halu tehdä kaikkien SRK:n oikkujen mukaan on palannut, ei ennen kuin SRK:n mielivallan ymmärtää oikeaksi ja hyväksi. - Ei ole kotiin tulemista ennen kuin näkee oikeaksi kaiken sen, mitä SRK on tehnyt-senkin mikä ei sitä ollut. SRK vaatii aina ehdotonta rakkautta osakseen, vaikkei itse kykene antamaan kuin ehdollista ”rakkautta”. SRK:ta tulee rakastaa silloinkin, kun se vie alamaiselta lapsuuden, itsenäisyyden, tunteet - kaiken.
Jos alamainen kaikesta huolimatta lähtee, vika ei ole SRK:ssa, vaan vika on aina alamaisessa. Siinä, että hän kasvoi vinoon eikä ymmärtänyt, kuinka hyvä osa on elää SRK:n kautta. Ei ymmärtänyt, että sen ehdottomuus on ”rakkautta”.
Entä alamaisen osa? Alamainen katsoo taakseen tietäen, ettei paluuta ole - ei ainakaan siinä tapauksessa, jos ei aio itsestään luopua. SRK ei tule koskaan hyväksymään alamaisen asemaa tasa-arvoisena ja -veroisena aikuisena. Jos alamainen haluaa palata, hän palaa vallan ja mielivallan alle. Palaa ennen kaikkea alamaiseksi, joka on SRK:n vallan alla silloinkin, kun SRK tekee väärin."Ajallisesta yhteisöstä pääsee eroon. Eihän se ole ongelma vaan se mistä niin monet puhuvat - kerran vl aina vl.
Poimit ajatukset hienosti.
Mutta avautuuko se ihmisen suhde SRK:hon sille joka ei ole ollut sen osa samalla lailla jos käytämme sanaa SRK? Äiti suhteesta kaikilla on jonkilaisia omakohtaisia kokemuksia.
Niille jotka ovat olleet sisäpuolella sanan äiti käytäminen taas johti myös ajatuksiin joita en ensin ajatellut - luonolliseen äiti lapsi suhteeseen vl:ssa. Että SRK laisuus voi käytännössä olla niin kokonaisvaltaista että se näkyy siinä äitiydessäkin.
Samalla tavalla kuin ihmisen suhteessa tuohon herätysliikeeseen. En tiedä kuinka moni allekirjoitaa ajatuksen että vanhemmat siirtävät ne ajatukset jotka sinä kirjoitit muotoon SRK sitten omiin lapsiinsa.Eli että tuo malli siirtyy SRK puhujiin - puhujista - rivi-vl:siin - ja siitä lapsiin.
SRK laisuus opitaan mallioppimisen kautta?
- yx tyyppi
Aivan loistava kirjoitus! En voi muutakuin sanoa että täydellisesti osasit kuvata tilannetta ja tunteita joita saara-äidin kanssa eläessä tulee esiin!
- Bjr
>>Äidin kanssa pitää olla samaa mieltä. ÄIti ei saa uhmata. ÄIti on aina oikeassa silloinkin kun on väärässä.
Ja kun saara-äidin kuullen esitti kysymyksiä tai kritiikkiä. Kaikki käänettiin lapsen viaksi. Saara-äiti ei koskaan erehdy vaan on aina oikeassa.>>
Saara-äiti semmoinen Saara, että uskon esi-isänkin Abrahamin piti kuunnella Saaraa, jos aikoi autuaaksi tulla, vaikka kuinka tuntui vääriltä Saaran neuvot. Jumala oli samaa mieltä Saaran kanssa.
9. Ja Saara näki Egyptiläisen Hagarin pojan, jonka se Abrahamille synnyttänyt oli, pilkkaajaksi.
10. Ja sanoi Abrahamille: aja ulos tämä palkkavaimo poikinensa: sillä palkkavaimon pojan ei pidä perimän minun poikani Isaakin kanssa.
11. Ja tämä sana oli Abrahamin mielestä sangen karvas, hänen poikansa tähden.
12. Mutta Jumala sanoi Abrahamille: älä ota sitä pahakses pojasta ja palkkapiiastas: kaikki mitä Saara sinulle sanoo, niin kuule häntä: sillä Isaakissa pitää sinulle siemen kutsuttaman.[1. Moos. 21]- oikia kirija
kätteen je heitä väännökset mäkeen
Että Jumala käski olla Abrahamia olemaan kuuliainen Saaran neuvoille.
Saara ei kuitenkaan tässä asia yhteydessä edusta ajallista seurakuntaa? Vai edustaako? JOs edustaa niin se sinun tulee jotekin ymmärrettävästi selvitää raamatulla.
"Kaikki mitä Saara sinulle sanoo, niin kuule häntä: sillä Isaakissa pitää sinulle siemen kutsuttaman."
Ymmärränhän minä että yhdestä ja toisesta on Jumala antanut tälläisen käskyn. Käskyn siitä että tulee kuulla sitä joka tuo sen Jumalan ilmoituksen. Sitä joka ilmoitaa Jumalan tahdon.
Johannes kastajasta esim. Matt 3
1 Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi Juudean erämaassa
2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
3 Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'."
4 Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hänen ruokanaan oli heinäsirkat ja metsähunaja.
5 Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,
6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä,
9 Älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.- mitä eroa on
Saara-äidillä ja Saari-isällä?
Vinkkinä voin kertoa molemien liittyvän olennaisesti vanhoillislestadiolaisuuteen. - Bjr
mitä eroa on kirjoitti:
Vinkkinä voin kertoa molemien liittyvän olennaisesti vanhoillislestadiolaisuuteen.>>Osaako Bjr sanoa
mitä eroa on 25.4.2008 klo 19.43
Saara-äidillä ja Saari-isällä?>>
tuosta hyvästä vinkistäsi, ketä tarkoitat. Sen verran osaan erosta sanoa, että "Saari-isä" oli Saara-äidin hoidossa ja on nyt jo kunniassa, kotirannalla, mutta Saara-äiti on vielä täällä maan päällä taistelevana seurakuntana. - Bjr
hyshys kirjoitti:
Että Jumala käski olla Abrahamia olemaan kuuliainen Saaran neuvoille.
Saara ei kuitenkaan tässä asia yhteydessä edusta ajallista seurakuntaa? Vai edustaako? JOs edustaa niin se sinun tulee jotekin ymmärrettävästi selvitää raamatulla.
"Kaikki mitä Saara sinulle sanoo, niin kuule häntä: sillä Isaakissa pitää sinulle siemen kutsuttaman."
Ymmärränhän minä että yhdestä ja toisesta on Jumala antanut tälläisen käskyn. Käskyn siitä että tulee kuulla sitä joka tuo sen Jumalan ilmoituksen. Sitä joka ilmoitaa Jumalan tahdon.
Johannes kastajasta esim. Matt 3
1 Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi Juudean erämaassa
2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
3 Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'."
4 Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hänen ruokanaan oli heinäsirkat ja metsähunaja.
5 Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,
6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä,
9 Älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.>>Ymmärränhän minä että yhdestä ja toisesta on Jumala antanut tälläisen käskyn. Käskyn siitä että tulee kuulla sitä joka tuo sen Jumalan ilmoituksen. Sitä joka ilmoitaa Jumalan tahdon.>>
Ei ole muuttunut ilmoituksen tuoja, sama se on vieläkin: Saara-äiti, Jumalan valtakunta, uusi Jerusalem, Siionin vuori, Jumalan seurakunta jne. Olisi hyvä kuulla, mitä sieltä sanotaan ja olla kuuliainen, niin kuin Abraham, vaikka oma ymmärrys olisikin toinen. Ei usko kestä loputtomiin jatkuvaa vastaanharaamista. - Jeesus vai Saara äiti?
Saara äidin auktoriteetistä ja vallasta on erillaisia käsityksiä vanhoillislestadiolaisuuden keskuudessa.
Joka on kulkenut pitkän tien ja ymmärtää raamatun sanoman osoittaa hän vielä viimeisillä voimillaan Kristuksen ansiota. Surullisen kuuluisalla -70 luvulla saara-äidin asema ylikorostui ja Jumalan Sanan ja Kristuksen asema ajautui vähemmistöön.
Ero on siinä että saara äidin ääni lähtee ihmisestä joka on siten ollen erehtyväinen mutta Jumalan Sana ja raamattuun painettu Kristuksen kirkkaus säilyy vuosituhansien läpi muuttumattoma.
Terv. vl-mies Tupoksesta Bjr kirjoitti:
>>Ymmärränhän minä että yhdestä ja toisesta on Jumala antanut tälläisen käskyn. Käskyn siitä että tulee kuulla sitä joka tuo sen Jumalan ilmoituksen. Sitä joka ilmoitaa Jumalan tahdon.>>
Ei ole muuttunut ilmoituksen tuoja, sama se on vieläkin: Saara-äiti, Jumalan valtakunta, uusi Jerusalem, Siionin vuori, Jumalan seurakunta jne. Olisi hyvä kuulla, mitä sieltä sanotaan ja olla kuuliainen, niin kuin Abraham, vaikka oma ymmärrys olisikin toinen. Ei usko kestä loputtomiin jatkuvaa vastaanharaamista.joka sinänsä ei ole mitään uutta.
Eli sevitäisitkö nyt että jos Saara tässä raamatun paikassa edustaa ajallista seurakuntaa niin kuinka saara voi olla Aabrahamin vaimo? NÄin kuitenkin meille ilmoitetaan. JOhtaa suoraan ajatuskeen siitä että Aabraham on silloin Kristus jota hän ihan varmuudella ei ole.
Ymmärrän sen että Saaran neuvoille tuli olla kuuliainen koska nämä neuvot olivat Jumalasta. Jumala itse ilmoitaa sen Aabrahamille.
Sinä et näy lainkaan huomaavan ettei Aabraham kyselemättä Jumalan tahdon perään noudattanut Saaran neuvoja. Päinvastoin ?
Eli edelleen jätät vastaamatta kuinka ajallinen seurakunta saadaan tämän paikan valossa tuonne Saaran paikalle.
HK muuten valotaa viesteissään tätä raamatun paikaa myös uuden testamentin kautta. Ne kannattaisi sinunkin varmaankin lukea.
Oliko Johannes Kastaja = Saara äiti tai ajallinen seurakunta?
Kaiken muun minä vielä ymmärrän mutta en sitä miten voit nostaa erehtyvän ihmisen erehtymättömäksi. Tai erehtyvän seurakunnan erehtymättömäksi. Tai kuinka voit nostaa ajalisen seurakunan Kristuksen paikalle.
Kenelle tulee olla kuuliainen? Yksin Jumalan sanalle. Ja sen rinnalle emme voi nostaa mitään muuta.- oikeilla jäljillä
mitä eroa on kirjoitti:
Vinkkinä voin kertoa molemien liittyvän olennaisesti vanhoillislestadiolaisuuteen.Koko saara-äiti -höpötys perustuu lujasti HS:n teologiaan. Se on luettavissa hänen kirjoittamissaan kirjoissa. Tätä kieroutunutta raamatuntulkintaa monet nykyiset vl-saarnaajat apinoivat ja toistavat ajattelemattomuuksissaan muka Pyhän Hengen ilmoituksena.
- Peksujeff
Jeesus vai Saara äiti? kirjoitti:
Saara äidin auktoriteetistä ja vallasta on erillaisia käsityksiä vanhoillislestadiolaisuuden keskuudessa.
Joka on kulkenut pitkän tien ja ymmärtää raamatun sanoman osoittaa hän vielä viimeisillä voimillaan Kristuksen ansiota. Surullisen kuuluisalla -70 luvulla saara-äidin asema ylikorostui ja Jumalan Sanan ja Kristuksen asema ajautui vähemmistöön.
Ero on siinä että saara äidin ääni lähtee ihmisestä joka on siten ollen erehtyväinen mutta Jumalan Sana ja raamattuun painettu Kristuksen kirkkaus säilyy vuosituhansien läpi muuttumattoma.
Terv. vl-mies TupoksestaKristus on joutunut taka vasemmalle vl-liikkeessä.
Hedelmät on sen mukaiset.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k693769On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382381Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712348Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602228Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.331994Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711584- 761497
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581061Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?681012Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40929