4. kierros

# JVM

Jaguaarit - Trojans 1


Roosters - Butchers 2


Saints - Crocodiles 2


No niin, nyt joutuu Butcherssin puolustus todelliseen testiin, kun Johnson pistää palloa ilmaan. En ole nähnyt kukkojen pelejä tänä suvena, mutta muistissa on viime vuosi ja huikeat pelirakentaja otteet.

Roosterssin juoksu toimii ainakin tilastojen valossa huonommin, sen sijaan heittojaardeja ja maaleja on mätetty urakalla. Ilmeisesti roosterssin hyökkäystä ei ole vielä pysäytetty, ainakaan tilastojen valossa eli sikäli haastetta riittää.

Kaikkea voi olla vaikea ottaa pois, joten kannattaisi peluuttaa saftyjä alkuun melko syvässä ja paineen antokyvyn mukaan nostaa lähemmäs .Wong on tehnyt lähes kaikki maalit, joten kaivannee hieman extraa, vaikka hyvinhän siellä koppeja on otettu leveällä rintamalla.

Kaiken a&o on kuitenkin, että Butchers frontin on kyettävä antamaan"sairas" paine, ilman painetta tilanne on täysin mahdoton. Eli vähintäin neljällä (joskus viidellä sekoittaen), jokun on päästävä silmille nopeasti.Pelissä kuin pelissä aina vähintäin kosketuksia, hipaisuja niin Johnsonin homma vaikeutuu ja taimerit saadaan sekoitettua.

Ari joudutaan tuplaamaan keskellä, joten Tommi ja nuorempi Högst. pääsee yks vastaan yks ja kun lähtevät mahdollisimman ulkoa tulee takkeleille vaikeuksia jokaisessa lähdössä. Ulkoa kovaa, nopeasti ja vartaloharhauttaen, Johnson on mahdoton voittaa ilman kunnollista painetta.

Mä USKON, että puolustuslinja saa sinne riittävän paineen eli todennäköisesti lyhyttä ja Robertin juoksuja nähdään enemmän kuin riittävästi, jolloin masan ja seban rooli korostuu erityisesti ;)

Sitkeän rauhallisesti vaan omaa peliä, antaen lyhyen kentän, jolloin Johnson turhautuu ja haukkaa jossain vaiheessa sen syötin, jolloin Butchers takakenttä painaa pallon kanssa pisteiden tekoon, Joshilla ja Santulla on jo pallon kuviot käsissä ;)

Jo se, että Roosters saadaan useamman kerran pelissä punttaamaan, riittää voittoon ;)

6

957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Brian-

      Samoilla linjoilla,
      Jag-Tro peli mielenkiintoinen Turulla varmasti haluja jo voittaa otteluita ja Jaguaaritkin haluaisivat Roosterssin jälkeen jo voittaa.

      Roo-But Varmasti mielenkiintoinen, valitettavasti Roolla liian paljon yhden miehen varassa koko homma.

      Saints-Cro eipä taida olla epäselvyyttä voittajasta. Kunhan vaan kundit eivät lähde takki auki, ettei tuu loukkaantumisia.

      toivotaan et tulis yllätyksiä....

      -Brian-

      • # JVM

        Ensimmäinen puoliaika oli Porvoon dominointia, rooster pakotettiin punttaamaan kerta toisensa jälkeen ja Butchers hyökkäys vyöryi kohti pisteitä heittäen ja varsinkin juosten. Linja sai riittävästi painetta aikaiseksi ja takakenttä pelasi hienoa coveria, jolloin Johnson oli lähes aseeton. Taululla oli jo 0-21 ja matkaa kengänmitta Porvoon neljänteen maalin, kun pallo rähmättiin ns. kalkkiviivoille. Tämä oli jonkinlainen kulminaatio piste pelissä ja Johnsson kappellimestaroi roosterssin viimeisen hyökkäyksen omilta kalkkiviivoilta Butcherssin päätyyn. Tässä drivessa tuli vierasjoukkueelle paljon rangaistuksia, roosters muutti heitot lyhyemmiksi ja Johnsson kipitti itse tehokkaammin pallon kanssa.

        Toinen puoliaika lähti Porvoon hyökkäysvuorolla ja pallo heti rähmättiin ja pitkällä heittopelillä rooster kavensi tilanteeksi nopeasti 14-21. Huomattavaa, että tämä oli ainut kerta kun takakenttä nukahti pidempään siivuun. Koko toinen puoliaika oli roosters hyökkäyksen dominointia ja Butchers oli menettänyt otteen hyökkäyksiinsä lähes totaalisesti. Rooster sääti pelinsä enemmän lyhyeen heittoon ja Johnssonin juoksuihin ja näillä ottelu kaventui ja lopulta kotijoukkue nousi jo maalin johtoon. Porvoon hyökkäys hyytyi aivan täysin, puolustuskin oli aseettomampi. Hyökkäyksen juoksu otettiin tehokkaasti pois ja heittopelit olivat enemmän pitkiä kuvioita, jolloin säkki taisi olla enemmän sääntö kuin poikkeus, kun vapaita ei tahtonut löytyä.Porvoon peli oli täysin Hawen ja Panellan juoksujen varassa. Porvoo saaliisti myös hirveän määrän rangaistuksia, minusta tuomarointi oli aika-ajoin täysin luokatonta.

        Jotenkin kuitenkin pelin lopussa, roosterssin siirryttä johtoon 35-28 ja pari minsaa aikaa kellossa Porvoon hyökkäys kokosi vielä kerran itsensä ja tasoitti pelin. Viimeisellä yrityksellään rooster pääsi yrittämään pitkää kenttäpotkumaalia puolestakentästä, joka epäonnistui täysin ja Josh palautti pallon maalin, mutta Porvoolais rieha hiljeni taas kerran tuomareiden liputtaessa paitsiota enen potkua.

        Jatkoaijalla Porvoo joutui tyytymään potkumaaliyritykseen, joka missattiin. Roosters vastasi, omallaan mutta Santtu ;) repi pallon hyökkäjän käsistä ja uusinnat alkoivat roosterssin vuorolla. Nyt rooster joutui tyytymään kenttämaaliyritykseen, mutta yleensä aina varma Hytönen vetäisi ohi ja Porvoo vastasi onnistuneesti Hawen juoksulla pisteet Porvooseen. HUH HUH mikä drilleri, NAUTITTAVAA viihdettä kaikenkaikkiaan.

        Mitäs sanoisi pelistä. Porvoo otti syvät kuviot pois ja antoi lyhen, jota roosters pystyi paremmin hyödyntämään vasta toisella puoliajalla. Eli Johnsonin lyhyet ja varsinkin se liukas juoksu oli Porvoon puolustukselle myrkkyä. Minusta musta tuntuu puolustus selvisi kuitenkin melko hyvin ja ainoastaan oman hyökkäyksen hyytyminen lähes totaalisesti toisella puoliajalla, antoi jatkuvasti hyvät kenttäasemat kukoille. Porvoon heittopeli kaipaa mielikuvituksen mukaanottamista, lyhyet kuviot puuttuivat lähes täysin. Missä oli lyhyet koukut ulos, sisään, ristiinjuoksut….
        Porvoon hyökkäyksestä puuttui toisella jaksolla tasapainoisuus ja systemaattisuus ja kaikki näytti enemmän pakottamiselta kuin järjestelmällisiltä järki kutsuilta. Roosterssin takakenttä pelasi hyvää coveria, miksi pakottaa jatkuvasti, kun lyhyt kenttä olisi ollut otettavissa kuten ensimmäinen puoliaika näytti. Silti ei pelkkä screeni elätä ketään vaan monipuolisemmin ja rennommin.

        Puolustus pelasi mielestäni taktisesti hyvän pelin.
        Jos (jos ja jos lehmät osais lentää niin) JOSH tyyppinen nopea hyvä taklaaja olisi pelannut midlenä (Lottosen sijaan), olisi puolustuksen päivä EHKÄ ollut täydellinen tai sitten ei, joku on jostain muusta aina pois ;). Johnson pääsi vähän liikaa kyykyttämään nopeudellaan Masaa ja Kontiaista. Mutta ei valiteta, kun pointsit tuli himaan ;))
        Taisteleva peräksiantamoton ilme on tallella, viimevuosien rutiini kääntää juuri tällaisia pelejä helposti voitoksi ;))

        Olen edelleen sitä mieltä, että ainekset hyvään kauteen on olemassa, nyt puuttuu vaan hyökkäyksen kuvioiden hiontaa vastustajan puolustuksen reagoinnin mukaan, myös kaikki muutokset yksittäisten pelien sisällä ja "tuuria" loukkaantumisten välttämisen suhteen.

        Santtu, patsashanke on jo aloitettu ;))

        "taistelkaa pojat"


      • alussa
        # JVM kirjoitti:

        Ensimmäinen puoliaika oli Porvoon dominointia, rooster pakotettiin punttaamaan kerta toisensa jälkeen ja Butchers hyökkäys vyöryi kohti pisteitä heittäen ja varsinkin juosten. Linja sai riittävästi painetta aikaiseksi ja takakenttä pelasi hienoa coveria, jolloin Johnson oli lähes aseeton. Taululla oli jo 0-21 ja matkaa kengänmitta Porvoon neljänteen maalin, kun pallo rähmättiin ns. kalkkiviivoille. Tämä oli jonkinlainen kulminaatio piste pelissä ja Johnsson kappellimestaroi roosterssin viimeisen hyökkäyksen omilta kalkkiviivoilta Butcherssin päätyyn. Tässä drivessa tuli vierasjoukkueelle paljon rangaistuksia, roosters muutti heitot lyhyemmiksi ja Johnsson kipitti itse tehokkaammin pallon kanssa.

        Toinen puoliaika lähti Porvoon hyökkäysvuorolla ja pallo heti rähmättiin ja pitkällä heittopelillä rooster kavensi tilanteeksi nopeasti 14-21. Huomattavaa, että tämä oli ainut kerta kun takakenttä nukahti pidempään siivuun. Koko toinen puoliaika oli roosters hyökkäyksen dominointia ja Butchers oli menettänyt otteen hyökkäyksiinsä lähes totaalisesti. Rooster sääti pelinsä enemmän lyhyeen heittoon ja Johnssonin juoksuihin ja näillä ottelu kaventui ja lopulta kotijoukkue nousi jo maalin johtoon. Porvoon hyökkäys hyytyi aivan täysin, puolustuskin oli aseettomampi. Hyökkäyksen juoksu otettiin tehokkaasti pois ja heittopelit olivat enemmän pitkiä kuvioita, jolloin säkki taisi olla enemmän sääntö kuin poikkeus, kun vapaita ei tahtonut löytyä.Porvoon peli oli täysin Hawen ja Panellan juoksujen varassa. Porvoo saaliisti myös hirveän määrän rangaistuksia, minusta tuomarointi oli aika-ajoin täysin luokatonta.

        Jotenkin kuitenkin pelin lopussa, roosterssin siirryttä johtoon 35-28 ja pari minsaa aikaa kellossa Porvoon hyökkäys kokosi vielä kerran itsensä ja tasoitti pelin. Viimeisellä yrityksellään rooster pääsi yrittämään pitkää kenttäpotkumaalia puolestakentästä, joka epäonnistui täysin ja Josh palautti pallon maalin, mutta Porvoolais rieha hiljeni taas kerran tuomareiden liputtaessa paitsiota enen potkua.

        Jatkoaijalla Porvoo joutui tyytymään potkumaaliyritykseen, joka missattiin. Roosters vastasi, omallaan mutta Santtu ;) repi pallon hyökkäjän käsistä ja uusinnat alkoivat roosterssin vuorolla. Nyt rooster joutui tyytymään kenttämaaliyritykseen, mutta yleensä aina varma Hytönen vetäisi ohi ja Porvoo vastasi onnistuneesti Hawen juoksulla pisteet Porvooseen. HUH HUH mikä drilleri, NAUTITTAVAA viihdettä kaikenkaikkiaan.

        Mitäs sanoisi pelistä. Porvoo otti syvät kuviot pois ja antoi lyhen, jota roosters pystyi paremmin hyödyntämään vasta toisella puoliajalla. Eli Johnsonin lyhyet ja varsinkin se liukas juoksu oli Porvoon puolustukselle myrkkyä. Minusta musta tuntuu puolustus selvisi kuitenkin melko hyvin ja ainoastaan oman hyökkäyksen hyytyminen lähes totaalisesti toisella puoliajalla, antoi jatkuvasti hyvät kenttäasemat kukoille. Porvoon heittopeli kaipaa mielikuvituksen mukaanottamista, lyhyet kuviot puuttuivat lähes täysin. Missä oli lyhyet koukut ulos, sisään, ristiinjuoksut….
        Porvoon hyökkäyksestä puuttui toisella jaksolla tasapainoisuus ja systemaattisuus ja kaikki näytti enemmän pakottamiselta kuin järjestelmällisiltä järki kutsuilta. Roosterssin takakenttä pelasi hyvää coveria, miksi pakottaa jatkuvasti, kun lyhyt kenttä olisi ollut otettavissa kuten ensimmäinen puoliaika näytti. Silti ei pelkkä screeni elätä ketään vaan monipuolisemmin ja rennommin.

        Puolustus pelasi mielestäni taktisesti hyvän pelin.
        Jos (jos ja jos lehmät osais lentää niin) JOSH tyyppinen nopea hyvä taklaaja olisi pelannut midlenä (Lottosen sijaan), olisi puolustuksen päivä EHKÄ ollut täydellinen tai sitten ei, joku on jostain muusta aina pois ;). Johnson pääsi vähän liikaa kyykyttämään nopeudellaan Masaa ja Kontiaista. Mutta ei valiteta, kun pointsit tuli himaan ;))
        Taisteleva peräksiantamoton ilme on tallella, viimevuosien rutiini kääntää juuri tällaisia pelejä helposti voitoksi ;))

        Olen edelleen sitä mieltä, että ainekset hyvään kauteen on olemassa, nyt puuttuu vaan hyökkäyksen kuvioiden hiontaa vastustajan puolustuksen reagoinnin mukaan, myös kaikki muutokset yksittäisten pelien sisällä ja "tuuria" loukkaantumisten välttämisen suhteen.

        Santtu, patsashanke on jo aloitettu ;))

        "taistelkaa pojat"

        mikä hätä tässä on?


      • # JVM
        alussa kirjoitti:

        mikä hätä tässä on?

        no sitä vaan, että hyökkäys on saatava toimimaan paineen alla monipuolisesti, se on ainut edellytys uusia mestaruus. Jos markkeri ja cheini siirtyy eteenpäin vain punteissa, varsinkin pitkiä ajanjaksoja kuten eilen niin noutaja tulee.

        Jos vastustaja antaa sulle jonkun osa-alueen, vaikkapa juoksun tai lyhyet niin ota ne ja paukuta vaikka koko ilta, jos tulosta tulee taululle,mutta jos ei tule, ei saa jäädä tuleen makaamaan, vaan pystyttävä analysoimaan vastustajan heikkoudet tässä ja nyt, iskettävä sinne. Se näyttää helpolta kun kulkee, mutta se on järkevä sekoitus kaikkea sopivasti ja oikea aikaisesti, ei mitään lottoa, eikä toivotaan toivotaan eikä varsinkaan helppoa.

        Se, että vastustaja pelaa hyvin ja häviät, ei ole häpee, häpee on lyödä samalla kuviolla päätään seinään downista toiseen.

        Porvoon parasta osaa on lyhyet heitot, pitkät heitot, juoksu kaikilla variaatioilla. Jengissä on kuuppa, jolla käsi ja jalat, Suomen paras bäkki, parhaat rissut, hyvä linja ja mainio fulari tarvittaessa (Padatsu). Kirja on täysin avoin ja mahdollisuus täyttää maasta taivaaseen, ei silloin kannata ajaa mossella, kun mersulla voi painaa ;)

        Kysymys on kokonaisuudesta eli harjoittelusta ja ajatuksen kulusta, pelinjohdosta. Se ei auta mitään, vaikka kaikki asiat olisi skoutattu ja valmisteltu ennen peliä ja pelissä pelisuunnitelma pettää. Skouttaus ja vastustajan etukäteisanalysointi on järkevää ja aikaavievää puhaa, mutta kaikki valuu hiekkaan, jos "pelisilmä" ei ole fokusoitunut oikeisiin asioihin.

        Porvoo oli ennen "juoksujoukkue", jossa heitto oli hadolissa kikkapeli, niillä tuli pronssia ja hopeaa. Nykyään Butchers on "heittojoukkue", joka huuhtonut kultaa peräkkäisinä vuosina. Se ei ole sattumaa, eikä tuuria vaan pitkäjänteisen työn tulos, josta kannattaa pitää kiinni. Nyt ei kannata alkaa kikkailemaan myöskään liikaa, voi sijoitukset himmetä muuten samassa suhteessa ;)

        Pitkä matka syksyyn, montaa mutkaa matkassa ja sinänsä turha miettiä liikaa tulevaa, kaikkea voi sattua ja tapahtua, mutta kentänlaidalle on saatava TÄYDELLINEN focusointi OMAN JOUKKUEEN peliin, kaikki muu on TURHAA.


      • jep jep
        # JVM kirjoitti:

        no sitä vaan, että hyökkäys on saatava toimimaan paineen alla monipuolisesti, se on ainut edellytys uusia mestaruus. Jos markkeri ja cheini siirtyy eteenpäin vain punteissa, varsinkin pitkiä ajanjaksoja kuten eilen niin noutaja tulee.

        Jos vastustaja antaa sulle jonkun osa-alueen, vaikkapa juoksun tai lyhyet niin ota ne ja paukuta vaikka koko ilta, jos tulosta tulee taululle,mutta jos ei tule, ei saa jäädä tuleen makaamaan, vaan pystyttävä analysoimaan vastustajan heikkoudet tässä ja nyt, iskettävä sinne. Se näyttää helpolta kun kulkee, mutta se on järkevä sekoitus kaikkea sopivasti ja oikea aikaisesti, ei mitään lottoa, eikä toivotaan toivotaan eikä varsinkaan helppoa.

        Se, että vastustaja pelaa hyvin ja häviät, ei ole häpee, häpee on lyödä samalla kuviolla päätään seinään downista toiseen.

        Porvoon parasta osaa on lyhyet heitot, pitkät heitot, juoksu kaikilla variaatioilla. Jengissä on kuuppa, jolla käsi ja jalat, Suomen paras bäkki, parhaat rissut, hyvä linja ja mainio fulari tarvittaessa (Padatsu). Kirja on täysin avoin ja mahdollisuus täyttää maasta taivaaseen, ei silloin kannata ajaa mossella, kun mersulla voi painaa ;)

        Kysymys on kokonaisuudesta eli harjoittelusta ja ajatuksen kulusta, pelinjohdosta. Se ei auta mitään, vaikka kaikki asiat olisi skoutattu ja valmisteltu ennen peliä ja pelissä pelisuunnitelma pettää. Skouttaus ja vastustajan etukäteisanalysointi on järkevää ja aikaavievää puhaa, mutta kaikki valuu hiekkaan, jos "pelisilmä" ei ole fokusoitunut oikeisiin asioihin.

        Porvoo oli ennen "juoksujoukkue", jossa heitto oli hadolissa kikkapeli, niillä tuli pronssia ja hopeaa. Nykyään Butchers on "heittojoukkue", joka huuhtonut kultaa peräkkäisinä vuosina. Se ei ole sattumaa, eikä tuuria vaan pitkäjänteisen työn tulos, josta kannattaa pitää kiinni. Nyt ei kannata alkaa kikkailemaan myöskään liikaa, voi sijoitukset himmetä muuten samassa suhteessa ;)

        Pitkä matka syksyyn, montaa mutkaa matkassa ja sinänsä turha miettiä liikaa tulevaa, kaikkea voi sattua ja tapahtua, mutta kentänlaidalle on saatava TÄYDELLINEN focusointi OMAN JOUKKUEEN peliin, kaikki muu on TURHAA.

        Vielä kiinnostaisi tietää kuka se Suomen paras bäkki on? Luulisi sinun tietävän jonkin aikaa lajia harrastaneena, että kun joukkue pelaa todella heittopainotteista hyökkäystä, on siihen välillä helppo leiskauttaa juoksu väliin vastustajan ollessa heittopuolustuksessa. On ehkä hitusen liioiteltua väittää, että Porvoolla on Suomen paras bäkki. xD Vertaappa vaikka ihan huviksesi videolta sen Suomen parhaan bäkin ja Crocojen Mike Bolion liikkumista kentällä.

        Omasta mielestäni Suomessa on tällä hetkellä neljä kovatasoista seuraa, joista mikä tahansa voi viedä mestaruuden. Porvoo, Seinäjoki, Jyväskylä ja Roosters. Jos Seinäjoella on loppuottelussa koko ryhmä kasassa ilman pahempia loukkaantumisia, niin uskon heidän olevan vahvoilla. Euroopan kentillä kaatui parempia heittojoukkueita, kuin yksikään suomalainen seura. Crocoilla kulki viimepelissä jo heittokin todella vakuuttavasti, joten vastustajat ei voi puolustaa pelkkää juoksua. Jyväskylällä ja Roostersilla on molemmilla jopa parempi heittohyökkäys kuin Porvoolla. Sen sijaan Porvoon puolustus näyttää tänä vuonna olevan yllättävän kova, ehkä jopa liigan paras.


      • # JVM
        jep jep kirjoitti:

        Vielä kiinnostaisi tietää kuka se Suomen paras bäkki on? Luulisi sinun tietävän jonkin aikaa lajia harrastaneena, että kun joukkue pelaa todella heittopainotteista hyökkäystä, on siihen välillä helppo leiskauttaa juoksu väliin vastustajan ollessa heittopuolustuksessa. On ehkä hitusen liioiteltua väittää, että Porvoolla on Suomen paras bäkki. xD Vertaappa vaikka ihan huviksesi videolta sen Suomen parhaan bäkin ja Crocojen Mike Bolion liikkumista kentällä.

        Omasta mielestäni Suomessa on tällä hetkellä neljä kovatasoista seuraa, joista mikä tahansa voi viedä mestaruuden. Porvoo, Seinäjoki, Jyväskylä ja Roosters. Jos Seinäjoella on loppuottelussa koko ryhmä kasassa ilman pahempia loukkaantumisia, niin uskon heidän olevan vahvoilla. Euroopan kentillä kaatui parempia heittojoukkueita, kuin yksikään suomalainen seura. Crocoilla kulki viimepelissä jo heittokin todella vakuuttavasti, joten vastustajat ei voi puolustaa pelkkää juoksua. Jyväskylällä ja Roostersilla on molemmilla jopa parempi heittohyökkäys kuin Porvoolla. Sen sijaan Porvoon puolustus näyttää tänä vuonna olevan yllättävän kova, ehkä jopa liigan paras.

        mun pointti tossa koko jutussa oli, jossain muualla, kuin vertailla eri joukkueita keskenään.

        No, niin tai näin tarkoitin enempi sanoa suomalainen kuin suomen, mutta ei senkään niin väliä ja sitä paitsi hawe on nopee, hyvät rytmin ja suunnan vaihdot, osaa blokata ja saa palloja vielä kiinni, että sikäli aivan huippu omalla pelipaikallaan, itseasiassa mittaa miten vaan niin ei vaahtiksessa montaa ohi mene millään passilla ;)

        Hawe oli hyvässä opissa erityisesti muutama vuosi takaperin kun "kuula" eli Nathan Connor pelasi Porvoossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe