3. inssi...

hyvävaihuono

meen ens viikon maanantaina inssiin kolmatta kertaa, molempina hylkäyksen syinä oli että ajoin "liian läheltä" parkissa olevaa autoa, vaikka jätin ihan reilun välin siihen,eikä
inssimies joutunut koskemaan polkimiin tai rattiin, ja kaikki meni muuten tosi hyvin...

kun inssi taas sanoi, että hylätty, niin autokoulun opettajani katsoi suu auki eikä kuulemma uskonut kuulemaansa, kun tunnilla ajan lähestulkoon täydellisesti.

onko ihan normaalia et tollasesta voi hylätä? :s
nyt mua pelottaa toi kolmas kerta tosi paljon,
jos en taaskaan saa korttia jostain muusta syystä. tuntuu että se mies ei halua antaa korttia mulle, eikä keksi muuta syytä kuin sen, että ajan liian läheltä...

ja jos epäonnistun maanantaina, niin en pääse inssiin kuukauteen, kun autokoulu lomailee !

mitä teen??? ;o

30

7665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iiiiiiiiiiiih

      mulla meni kans inssi vasta 3.kerralla läpi,vaikka olin ajellu jo ennen ku kortti meni vanhaks,joka oli siis aika outo homma, itellä meni nii että ajoin päin punasia,vääräl kaistalla, sit kolmannel ne anto vaan maantie ajon ja ajatti vähän aikaa, eli eiköhän se sullaki mee ok,tsemppii

      • Suomalaisia ei saa ahdistel...

        Vaadi sitä oikeutettua oikaisua!! ota autokoulun opettaja mukaan asiaan jos hän on sitä mieltä että hylsytys on epäreilu! tee ne paperit ja vaadit etä saat toisen inssi tarkastajan joko tekemään Inssin tai Auton takapenkille istumaan mukaan sekä autokoulu opettajasi!!!!! Jos inssi ei menee läpi ja toinen tarkastaja on sitä mieltä että et aja liian läheltä niin sitten pääset läpi ja vaadit ensimmäisten 2 inssin RAHAT TAKAISIN 2% koron!!!!!! sillä kyllä niitä paskiaisia on jotka harrastavat kiintiö hylkäyksiä!!! joten lyödään niille luu kurkkuun!


      • ...

        Eli tänään oli aamusta inssin, mutta hylsy kuitenkin tuli, jälkeen päin kuitenkin pikkasen rupes mietittymään se yksi ja ainut virhe(siis mistä hän mainitsi)minkä tein.Eli ajo meni muuten tosi hyvin, mutta kääntyessä vasemmalle yksisuuntaiselle tielle, käännyin tien oikealle kaistalle(olisi pitänyt kääntyä vasemmalle), mikä on tietysti lainvastaista, mutta harvemmin aiheuttaa vaaratilanteita, siis näin sanoi ajo-opettaja..
        Mitä mieltä ootte, olisitteko antaneet tästä yhdestä virheestä hylsyn?Itse ehkä olisin päästänyt itseni läpi..:)
        No mutta kahden viikon päästä uudestaan..


      • ...
        ... kirjoitti:

        Eli tänään oli aamusta inssin, mutta hylsy kuitenkin tuli, jälkeen päin kuitenkin pikkasen rupes mietittymään se yksi ja ainut virhe(siis mistä hän mainitsi)minkä tein.Eli ajo meni muuten tosi hyvin, mutta kääntyessä vasemmalle yksisuuntaiselle tielle, käännyin tien oikealle kaistalle(olisi pitänyt kääntyä vasemmalle), mikä on tietysti lainvastaista, mutta harvemmin aiheuttaa vaaratilanteita, siis näin sanoi ajo-opettaja..
        Mitä mieltä ootte, olisitteko antaneet tästä yhdestä virheestä hylsyn?Itse ehkä olisin päästänyt itseni läpi..:)
        No mutta kahden viikon päästä uudestaan..

        Sillä siitä olisi tullut auto kylkeen! Vaaratilanne!


    • Deah

      no jätä vaikka puolen metrin rako autoihin? :D sittenkö menee liian keskellä? mulle opetettiin että ainakin taajama-ajossa pitää olla väh. se 30 senttiä..

    • Kiki  

      Sinä olet ollut insissä KAKSI kertaa etkä ole päässyt läpi vieläkään, vaikka takanasi on amamttilaisen antamaa opetusta väh 30 ajokertaa ja 20 teoriaa.

      Itse läpäisin inssin ekalla vaikka takana oli varsinaista opetusajoa vain noin 5 ajokertaa ja teoriatunteja tasan nolla, ja opettajana henkilö joka oli saanut pätevyyden noin 10 min koulutuksella.

      Joten sinun unohtaisin kortin jo hyvissä ajoin...

      • Simeon

        Että sinulla oli se kotiopetusjuttu??? mutta miten luistit pakollisista teoriatunneista? taas vaikuttaa että sinulla ei ole korttia ollenkaan!!!! Ajeletkos vieläkin kortitta sen sun äidin autolla?
        Sinä Kiki et ole pätevä arvioimaan toisen ihmisen ajamispätevyyttä sillä olet vaan ylimielinen Paskapää!


      • Kiki  
        Simeon kirjoitti:

        Että sinulla oli se kotiopetusjuttu??? mutta miten luistit pakollisista teoriatunneista? taas vaikuttaa että sinulla ei ole korttia ollenkaan!!!! Ajeletkos vieläkin kortitta sen sun äidin autolla?
        Sinä Kiki et ole pätevä arvioimaan toisen ihmisen ajamispätevyyttä sillä olet vaan ylimielinen Paskapää!

        Tosin olin kotiopetus, mutta minulla oli PERUSTEET siihen (taloudelliset syyt), toisin kuin monilla muilla.

        Ja miksikö ei teoriaa pidetty, siksi koska tiedän nuo ko asiat muutenkin, ja esim teoriakokeessa oletetaan että jo 7v lapsikin tuntee väistämissäännöt ja muut.

        Ja kyllähän minä pystyn todistamaan kertomat asiat ihan hyvin...


      • hyvävaihuono

        Et tainnut lukea ihan oikein, tai sitten et ymmätänyt oikein :)
        Osaan kyllä ajaa, mutta tällä inssisedällä on jotakin ongelmia.. :)


      • Kiki  
        hyvävaihuono kirjoitti:

        Et tainnut lukea ihan oikein, tai sitten et ymmätänyt oikein :)
        Osaan kyllä ajaa, mutta tällä inssisedällä on jotakin ongelmia.. :)

        Kyllä ne arviointiperusteet on ihan samat joka tyypille, ja tarvittaessa voi tehdä oikeisupyynnön, tosin kiusan takia oikeisupyyntö on maksullinen, eli jos se ei mene läpi, niin häviät 42€, samoin tuo summa menee vaikka oikaisuvaatimus menisikin läpi, että silleen...

        Mut uusi ajokoe maksaa 33€ joten valitusta ei kannata siis tehdä...

        Ja ei inssiä edelleenkään hylätä minkään "pikkuvirheen" takia


      • Totuuden Profeetta
        Kiki   kirjoitti:

        Kyllä ne arviointiperusteet on ihan samat joka tyypille, ja tarvittaessa voi tehdä oikeisupyynnön, tosin kiusan takia oikeisupyyntö on maksullinen, eli jos se ei mene läpi, niin häviät 42€, samoin tuo summa menee vaikka oikaisuvaatimus menisikin läpi, että silleen...

        Mut uusi ajokoe maksaa 33€ joten valitusta ei kannata siis tehdä...

        Ja ei inssiä edelleenkään hylätä minkään "pikkuvirheen" takia

        Sillä Kikillä ei ole ajokorttia! ja voin todistaa sen helposti! tilanne tämä! tasavertainen risteys. on ratikka tuloss autoa nähden vasemmalta! ei valoja! kummalla etuuajo-oikeus ja perustelut! ja tämä mitä teet kun olet kääntymässä oikealle ja siinä on tienvieressä polkupyöräkaista siinä samalla ajoradalla punaisenruskealla asfaltti pohjalla? miten menettelet ja mitä pitää huomioida!!!!


      • Kiki  
        Totuuden Profeetta kirjoitti:

        Sillä Kikillä ei ole ajokorttia! ja voin todistaa sen helposti! tilanne tämä! tasavertainen risteys. on ratikka tuloss autoa nähden vasemmalta! ei valoja! kummalla etuuajo-oikeus ja perustelut! ja tämä mitä teet kun olet kääntymässä oikealle ja siinä on tienvieressä polkupyöräkaista siinä samalla ajoradalla punaisenruskealla asfaltti pohjalla? miten menettelet ja mitä pitää huomioida!!!!

        Todista sitten että mulla ei ole ajokortti, noniin, anna tulla vaan!

        anna vaikkapa ote rekisteristä mun nimellä...


      • hyvävaihuono
        Kiki   kirjoitti:

        Kyllä ne arviointiperusteet on ihan samat joka tyypille, ja tarvittaessa voi tehdä oikeisupyynnön, tosin kiusan takia oikeisupyyntö on maksullinen, eli jos se ei mene läpi, niin häviät 42€, samoin tuo summa menee vaikka oikaisuvaatimus menisikin läpi, että silleen...

        Mut uusi ajokoe maksaa 33€ joten valitusta ei kannata siis tehdä...

        Ja ei inssiä edelleenkään hylätä minkään "pikkuvirheen" takia

        Säkö sen tiedät?:DD
        En edes tehnyt "kunnon" virhettä...
        se tutvo on "kuuluisa" siitä että tytöt ei saa korttia siltä millään, pojat saa ekalla kerralla vaikka ajais miten.
        ja opettajankin mielestä se oli tyhmä syy hylätä, että ajoin muka liian lähellä, vaikka en edes ajanut liian läheltä :D

        että silleen.. :)


    • on mahdollista

      Pyydä että koulusta ilmoitetaan että haluat tutkinnon vastaanottajaksi jonkun muun. Tutvoa ei voi valita itse mutta on mahdollista pyytää että joku muu tulee, varsinkin jos sama on hylännyt 2 kertaa.

      • hyvävaihuono

        Siis tutvon vaihto ei oo mahollista. :s
        Asun niin pienellä paikkakunnalla, että ei oo vaihtoehtoja :(


      • hyvävaihuono
        hyvävaihuono kirjoitti:

        Siis tutvon vaihto ei oo mahollista. :s
        Asun niin pienellä paikkakunnalla, että ei oo vaihtoehtoja :(

        siis asun pienellä paikkakunnalla, ja inssi suoritetaan pienessä kaupungissa. :D
        mutta muut on aina varattuja, luultavasti, kun niillä ei ikinä sovi...


    • ....

      Minulla oli kaksi inssiä Itäväylällä ja tunti sitten kolmas Hakuninmaalla. Läpi meni !!

      Minullakin oli ekalla kauhea tutvo, kysyin autokoulusta ja sanoivat, että kolmannella kerralla on pakko vaihtua, ei saa olla kolme kertaa peräkkäin sama ihminen tutkintoa vastaanottamassa.

      Tsemppiä !!

      • sen saat

        Jatkan vielä ^^...

        Olin siis aivan vakuuttunut, että en nyt kolmannellakaan kerralla tänään, saa korttia, sillä kaksi ekaa meni aivan kauheasti (ekalla 8 virhettä ja K, tokalla 3 virhettä ja K, tänään 0 virhettä !!).

        Opettajani sanoi etten ole aivan toivoton tapaus, mutta ei tiedä miten menee.

        Tiedän ihmisiä, jotka ovat saaneet kortin vasta kuudennella kerralla. Itse lähden kuukauden matkalle maanantaina, joten minulla oli sama paine. Ota rauhallisesti ja muista ettet kuole vaikka et sitä heti saisikaan :-D

        Toivotan Sinulle onnea kokeeseen !!


      • Happy jee...

        Nyt Autokauppaan mars!!!!! :)


      • missähän

        mahtaa lukea, että pitää olla kolmannella kerralla toinen tutvo? :o mites pienellä paikkakunnalla sitten toimitaan, jos koko kylässä ei ole muita kuin se yksi tutvo mikä saa ajattaa?


      • Hei hei
        missähän kirjoitti:

        mahtaa lukea, että pitää olla kolmannella kerralla toinen tutvo? :o mites pienellä paikkakunnalla sitten toimitaan, jos koko kylässä ei ole muita kuin se yksi tutvo mikä saa ajattaa?

        Kylä ei riitä!


      • hyvävaihuono
        sen saat kirjoitti:

        Jatkan vielä ^^...

        Olin siis aivan vakuuttunut, että en nyt kolmannellakaan kerralla tänään, saa korttia, sillä kaksi ekaa meni aivan kauheasti (ekalla 8 virhettä ja K, tokalla 3 virhettä ja K, tänään 0 virhettä !!).

        Opettajani sanoi etten ole aivan toivoton tapaus, mutta ei tiedä miten menee.

        Tiedän ihmisiä, jotka ovat saaneet kortin vasta kuudennella kerralla. Itse lähden kuukauden matkalle maanantaina, joten minulla oli sama paine. Ota rauhallisesti ja muista ettet kuole vaikka et sitä heti saisikaan :-D

        Toivotan Sinulle onnea kokeeseen !!

        Toivottavasti olet oikeassa, ja kortti tulee. :)
        ja onneks olkoon sulle!


      • sanoi ...
        missähän kirjoitti:

        mahtaa lukea, että pitää olla kolmannella kerralla toinen tutvo? :o mites pienellä paikkakunnalla sitten toimitaan, jos koko kylässä ei ole muita kuin se yksi tutvo mikä saa ajattaa?

        Siis en ole lukenut mistään. Ajoin Helsingissä ja autokoulun opettajani sanoi, ettei hätää koska ei saa olla kolme kertaa peräkkäin sama :-D


    • miiu 72

      Ota vaan ihan rauhallisesti. Mullakin täs jossain vaiheessa koittaa inssi ja aatelin, jos en pääse ekal läpi, niin ei paniikkia. Koitetaan uudeestaan. Ei muuta, ku siin menaa vaan rahaa.

      • jos...

        sitä rahaa ei ole...


    • sinulle...

      Tein itselleni tällaisen muistijutun, laitan sen nyt tähän. Siinä on niitä pahimpia mokia ja tärkeimpiä muistisääntöjä.


      1. Risteysalueella käännä päätä vasemmalle, oikealle ja taakse. Kääntele päätäsi muutenkin paljon.

      2. Muista ajojärjestys kaikkialla. Jos sinulle ei pala nuolivalo kääntyessäsi, olet väistämisvelvollinen. Väistä oikealta tulevaa, jos et ole etuajo-oikeutettu (jos heillä ei ole kolmiota). Vasemmalle käännyttäessä väistät kaikkia. Muista kevyt liikenne.

      3. Älä aja liian lujaa. Mutkissa ja risteysalueella pienennä nopeutta paljon, jotta et ryhmity hetkeksikään väärin.

      4. Kiihdytä moottoritiellä jo kiihdytyskaistalla nopeuteen 70-80 km/h ja nelos-vitosvaihteella. Muista näyttää vilkkua. Muista kiihdyttää jo kiihdytyskaistalla ajonopeuteen, samoin kuin poistuttaessa hiljentää vasta hiljennyskaistalla.

      5. Älä pelkää vaihtaa vaihteita. 2=20km/h, 3=40km/h, 4=60km/h, 5=80km/h. Yli 2000 kierrosluvun kun menee, pitää vaihtaa vaihdetta.

      6. Muista olla tarkkana ryhmittymisessä. On kohta, jossa käännyt vasemmalle, mutta pitää kääntyä oikealle kaistalle.

      7. Katso kärkikolmioita tarkasti ja muista pysähtyä STOP- merkillä kokonaan. Jos et näe kolmiota, hidasta riittävästi ennen risteystä, tai pysähdy, jos näkyvyys on todella huono.

      8. Muista näyttää vilkkua. Näytä myös kun vaihdat kaistaa tai käännyt esim. oikealla tieltä, jolta ei voi kääntyä kuin oikealle.

      9. Luota itseesi. Sinä osaat ajaa. Autokoulu ei ole maailman loppu ja vieressäsi istuu ihminen, joka estää ajamasta kolareita.

      10. Jos et ole varma suunnasta, kysy. Älä yritä paniikkiratkaisuna vaihtaa kaistaa tai liian lyhyellä varoitusjalla seurata inssin ohjeita vaan jatka kaistalla, jolla olet.

      11. Vaihtaessa kaistaa, katso ettei ole sulkuviivaa, tarkasta kuollut kulma, näytä vilkkua ja tarkasta taka- ja sivupeilit.

      12. Liikkeelle lähdettäessä muista käsijarru, peilit, turvavyö, tuuletin ja ajovalot sekä ykkösvaihde.

      13. Katso myös kauas eteenpäin, näin sinulle jää enemmän pelivaraa.

      14. Muista katsoa takapeilistä tilannetta, etenkin hidastaessa. Älä tee äkkijarrutusta, jos aivan takanasi on auto tai esim. raskas rekka perässä.

      15. Alle 60km/h bussia on varottava, kun se lähtee vilkut päällä. Varmistukseksi varo kaikkialla paitsi moottoritiellä.

      16. Pysäytä auto, kun toinen auto on pysähtynyt suojatien eteen.

      Suoralla:

      - pidä kiinni nopeudesta, muista oikea vaihde

      - katsele ympärillesi

      - hidasta risteysalueelle

      - hidasta sivutien risteyksissä rutkasti jotta näet oletko etuajo-oikeutettu ja jotta näet tuleeko kevyttä liikennettä eteesi

      - ennen hidastusta katso taakse

      - näytä vilkkua ajoissa

      Risteysalueella:
      - muista kääntyä katsomaan kaikkialle, myös taakse

      - aja risteyksiin hiljaa, ota kaarteet ja mutkat hyvin rauhallisesti

      - muista etuajo-oikeus; jos sinulle ei pala nuolivalo ja käännyt vasemmalle, suoraan ja oikealta tulevat ovat sinua ensin

      - ole muutenkin tarkkaavainen

      - huomaa kevyt liikenne ja päästä heidät menemään

      - näytä vilkkua ajoissa


      ÄLÄ PANIKOI !!! OTA ASIAT RAUHASSA JA MUISTA OIKEA TILANNENOPEUS.


      En tiedä onko näistä apua Sinulle ??!

      • eri mieltä

        Nimittäin näissä:

        11. Vaihtaessa kaistaa, katso ettei ole sulkuviivaa, tarkasta kuollut kulma, näytä vilkkua ja tarkasta taka- ja sivupeilit.

        Kun ollaan vaihtamassa kaistaa, järjestys on tämä: varmista ettei ole sulkuviivaa tai ettei ole juuri tulossa, näytä vilkkua, katso taka- ja sivupeileistä ettei viereiselle kaistalle ole juuri tulossa joku ja lopuksi katso vielä kuollut kulma. Jos kaikki ok, vaihda kaistaa. Jos kaistalle on jo joku muu, katso antaako hän tietä ja jos antaa, niin käytä annettu tilaisuus aina.


        Risteysalueella:
        - muista kääntyä katsomaan kaikkialle, myös taakse

        Pään ei tarvitse kääntyä taakse, mutta hidastaessa pitää katsoa taakse peilistä.


      • :D...
        eri mieltä kirjoitti:

        Nimittäin näissä:

        11. Vaihtaessa kaistaa, katso ettei ole sulkuviivaa, tarkasta kuollut kulma, näytä vilkkua ja tarkasta taka- ja sivupeilit.

        Kun ollaan vaihtamassa kaistaa, järjestys on tämä: varmista ettei ole sulkuviivaa tai ettei ole juuri tulossa, näytä vilkkua, katso taka- ja sivupeileistä ettei viereiselle kaistalle ole juuri tulossa joku ja lopuksi katso vielä kuollut kulma. Jos kaikki ok, vaihda kaistaa. Jos kaistalle on jo joku muu, katso antaako hän tietä ja jos antaa, niin käytä annettu tilaisuus aina.


        Risteysalueella:
        - muista kääntyä katsomaan kaikkialle, myös taakse

        Pään ei tarvitse kääntyä taakse, mutta hidastaessa pitää katsoa taakse peilistä.

        No siis ne oli minulle omia neuvojani xD ei ne järjestyksessä ole välttämättä pilkuntarkasti oikein, mutta muistisääntöinä hyviä... Ja risteysalueella tarkotin tossa että kun käännyt niin muista katsoa "taaksesi" kevyttä liikennettä, kun itse katsoin aina vasemmalle ja oikealle vahingossa...

        Mutta korjailkaa vaan ei ne ole mitään virallisia neuvoja, inssi meni läpi kuitenkin xD


      • Kehräävä ope

        Näin liikenneopen näkövinkkelistä listasi näyttää hyvältä!

        Ei ole tarkoitus pilkkuviilata hyvää settiä, mutta muutama tarkennus suotakoon.
        Vasemmalle päin käännyttäessä ei tarvitse väistää vasemmalta tulijaa (varoa toki voi) tasa-arvoisessa risteyksessä. Silloin kyllä, jos tulet suunnasta, jossa sinulle on kärkikolmio. Loppupuolella olikin tarkennus!

        Max 60 km/h rajoitusalueella sinun on myös väistettä pysäkiltä asianmukaisesti lähtevää bussia (sitä varmaan tarkoititkin). Onneksi moottoriteillä bussipysäkit on sijoitettu omalle varsinaisista kaistoista erotetulle "rampilleen".

        Suojatien eteen pysähtyneiden tai väärin pysäköityjen autojen kanssa olkaa tosiaan tarkkoja. Jos viereiselle kaistalle on pysähtynyt suojatien eteen auto, sen saa ohittaa pysähtymättä vain jos on liikennevalo-ohjaus ja valo näyttää sinulle vihreää. Tai jos välissä on koroke tai jos pysähtyneen auton ja sinun kaistasi välissä on tyhjä kaista. Mutta silloinkin on hiljennettävä ja varmistuttava, ettei suojatiellä ole ketään tai kukaan ei ole astumassa sille.

        Mutta kaikkiaan loistava muistilista! Turvallisia kilometrejä.


      • hyvävaihuono
        Kehräävä ope kirjoitti:

        Näin liikenneopen näkövinkkelistä listasi näyttää hyvältä!

        Ei ole tarkoitus pilkkuviilata hyvää settiä, mutta muutama tarkennus suotakoon.
        Vasemmalle päin käännyttäessä ei tarvitse väistää vasemmalta tulijaa (varoa toki voi) tasa-arvoisessa risteyksessä. Silloin kyllä, jos tulet suunnasta, jossa sinulle on kärkikolmio. Loppupuolella olikin tarkennus!

        Max 60 km/h rajoitusalueella sinun on myös väistettä pysäkiltä asianmukaisesti lähtevää bussia (sitä varmaan tarkoititkin). Onneksi moottoriteillä bussipysäkit on sijoitettu omalle varsinaisista kaistoista erotetulle "rampilleen".

        Suojatien eteen pysähtyneiden tai väärin pysäköityjen autojen kanssa olkaa tosiaan tarkkoja. Jos viereiselle kaistalle on pysähtynyt suojatien eteen auto, sen saa ohittaa pysähtymättä vain jos on liikennevalo-ohjaus ja valo näyttää sinulle vihreää. Tai jos välissä on koroke tai jos pysähtyneen auton ja sinun kaistasi välissä on tyhjä kaista. Mutta silloinkin on hiljennettävä ja varmistuttava, ettei suojatiellä ole ketään tai kukaan ei ole astumassa sille.

        Mutta kaikkiaan loistava muistilista! Turvallisia kilometrejä.

        Ehkä siksi, että oli eri tutvo. :D
        Ja vinkit oli loistavia :)
        Kiitos niistä! (:


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe