Miksi mies ei halua sitoutua

Ihmetellen

Olen seurustellut jo lähes kaksi vuotta, mutta miesystäväni ei halua muutta yhteen asumaan. Hänen mielestään näin on hyvä, että asutaan erillään ja tavataan vain satunnaisesti. Olenko liian sinisilmäinen? Onkohan miehellä muita suhteita? Olenko hänelle pelkkää seksiä? Kertokaa miehet, että mitä te "pelkäätte" sitoutmisessa.

19

5749

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että silloin kun

sitoutuu yhteen naiseen niin pitäisi unohtaa muut naiset. Kuitenkaan koskaan ei tiedä jos seuraavan kulman takana onkin jotain parempaa. Ei haluta ajatella että tässäkö se nyt on sitten on tämä mun elämä. Tämän naisen kanssa hautaan saakka. Taas yksi elämän osa-alue sulkeutuu uusilta mahdollisuuksilta. Miehet tykkää vapaudestaan ja siitä että elämä on avoin uusille asioille.

• odota vähän

Mies voi haluta sitoutua siinä 50 vuoden jälkeen.
      Miksi Naiset haluavat sitoutua kun sitoutumisen jälkeen niin moni hyvä asia muuttuu huonoksi? On monesti paljon viisaampaa asua erillään kuin yhdessä. Arki on suhteiden pahin uhka. Jos sinulle ei riitä satunnainen tapaaminen niin se on yhtä tärkeätä kuin se että miehelle riittää. Teidän toiveenne eivät nyt kohtaa. Eikö kuitenkin ole hienoa kun saat olla itseksesi ja kuitenkin sinulla on joku? Sitten kun ollaan yhdessä aletaan kaivata omaa aikaa ja miehet tietää että odotukset heitä kohtaan kasvavat huimasti siinä kohtaa. Kuka oikeasti haluaa siivota ja tiskata jos on toinenkin vaihtoehto. Miehet eivät kärsi epäsiisteydestä niin paljon kuin naiset.
      Miehet pelkää myös sitä että seksielämä rutinoituu tylsäksi tai lakkaa kun mennään yhteen asumaan. Sinusta tulee itsestäänselvyys ja huomioiminen lakkaa. Sitten kärsit sinä.
      TErveisin Nainen joka on kolme vuotta ollut parisuhteessa ja nauttii erillään asumisesta. On hienoa kun on itselläkin kyläpaikka miehen luona ja saan olla sielä kuin ellun kana. Pääsee kotoa poiskin.

• miespuolinen_

Tuossahan niitä näkökulmia tulikin.

Eli ei se tarkoita etteikö mies rakastaisi, jos ei halua muuttaa yhteen. Syitä voi olla monia.

Jotkut ihmiset tarvii enemmän omaa tilaa ja rauhaa, itse en ainakaan voisi kuvitellakaan asuvani kenenkään kanssa vaikka kuinka rakastaisin (paitsi ehkä jos olisi kuitenkin oma huone johon voisi vetäytyä isoksi osaksi päivää :D). Moni mies osaa jo valmiiksi ennakoida että hyvästä suhteesta saattaa tulla iänikuista arkiaskareista riitelyä. Monilla on omat tapansa ja rutiininsa hoitaa asioita ja haluavat pitäytyä niissä jatkossakin. Tai sitten mies ei vaan halua että suhteen 'kipinä' katoaa ja vaihtuu arkiseen tylsyyteen. Tai sitten voi vaan ahdistaa ajatus siitä että ei pääsisi helposti paikkaan jossa voi olla itsekseen, pitäisi kaiken vapaa-aikansa olla yhdessä jonkun kanssa.

Joillain miehillä herää myös tietynlainen vastarintareaktio, jos heistä alkaa tuntua että nainen tietoisesti tai tiedostamattaan painostaa miestä sitoutumaan; ajatus voi alkaa ahdistaa ja ärsyttää ja mies haluaa entistä enemmän vapautta, ihan vain siksi että se naisen omistushalu voi tuntua ahdistavalta. Yksi omista suhteistani on päättynyt juuri tälläiseen reaktioon joka heräsi minussa sitä mukaa mitä enemmän tyttö yritti takertua, vaikka en todellakaan katsellut ketään muita sillä silmällä!

On kyllä aika naismaista logiikkaa ajatella että ei halua muuttaa yhteen ---> sillä on toinen. Voihan miehellä toinen olla vaikka yhdessä asuttaisiinkin.

• samassa ........

tilanteessa ja pääyin laitaa poikki. Ei kannata olla vain satunnainen sängynlämmittäjä ja elämänilo vain silloi kun miestä huvittaa. Ei kannata tyytyä vain varalla oloon, sillä ome elämäsi on paljon arvokkaampi.

• Nainenvaralla

Mut naisenakin voi ajatella miehestä ihan samoin. Mies on varalla? Miksi nainen kokee sen noin vaikka mies on ihan samassa tilanteessa jos vain satunnaisesti sänkyä lämmitellään.

• mää2

Mies ei halua sitoutua siksi, koska ei rakasta sua. Jos rakastaisi, ihan varmasti haluaisi sitoutua.

• lapsia

Siinä yks syy miksi kaikki ei halua sitoutua.

• sitoudun kun oikean löydän

1 - ei rakasta sinua, tykkää kylläkin seurasta kun parempaa ei ole löytynyt
      2 - jokin pelko sitoutumista kohtaan
      3- mies ei ole valmis sellaiseen sitoutumiseen mitä sinä häneltä haluat/vaadit

• olla

tahi kohta 4. kulman takana saattaa olla vielä parempi tuttavuus kun sinä

• Tehtävä

Miehen tehtävä on jakaa siementään.Eikö se ole vain hyvä asia,että ette asu yhdessä=)

• Ds.

Vaikka seurustelisinkin, niin mä haluan sen oman vapauden. Mulle tulee kausia jolloin haluan olla aivan yksin. Tai haluan hengailla vain kavereitteni kanssa. Enkä halua jotain naista pyörimään silloin nurkissa.

Mitä te yleensä teette kun satunnaisesti tapaatte? Viekö se sut leffaan, syömään, kahville, tanssimaan...jne? Näyttääkö se välittävän susta ja tykkää tehdä sun kanssa muutakin kuin sitä yhtä asiaa?

• oikeaa

Mies etsii vielä, sitä oikeaa.

• ggg_ggg

Ainakin sitä voi pelätä, että nainen alkaa pitää miestä itsestäänselvyytenä, miehen velvollisuudet lisääntyvät mutta parisuhteen ilot eivät, miestä on helpompi syyllistää erilaisista asioista, vastuu naisen mielialoista tai valinnoista siirtyy yhä enemmän miehelle, mahdollisuus olla yksin tai ystävien kanssa pienenee ja edellyttää järjestelyjä.

• köpi84

Juu ei halua sitoutua,ai mutta miksi...No ensinnäkin jo ja kun on totunut asumaan itekseen,niin ei halua että joku tulee ja tekee asiat jotka on tottunut tekemään jollakin omalla tavalla,ei halua että joku toinen ns.sotkee/muuttaa tottua järjestelmää mihin on tottunut itse.Esim: kotiaskareissa... T:Kodin siistinä pitävä

• Novoivoivoi

Me ollaan seurusteltu kohta kolme vuotta, eikä mitään merkkejä yhteenmuutosta! Aina kun puhunkin siitä, saan syyt niskoilleni, että painostan häntä. Mies on sanonut, että ei ole vasmis muuttamaan vielä johonkin aikaan. Itse veikkaan, että seurustellaan varmaan jotain 5 vuotta, ennen kuin tä jätkä on valmis muuttamaan yhteen :( Kihloihin siis pääseen sitten varmaan joskus 20 vuoden päästä jos tämä meno jatkuu

• Rakastakaa itseänne

On kyllä aika kauheeta et me naiset jotka ollaan valmiita rakastumaan ja heittäytymään onneen joudutaan sillai välikäteen. Ite oon just rakastunut mieheen ja se on myös sanonut olevansa tosi kiinnostunut ja ihastunut muhun..mutta selvisi ettei halua sitoutua. Eli ei siitä ole mulle mieheks mutta kyllä se pistää vituttamaan että kuitenkin se on niin ihana ja kiva ja kaikkee mitä miehestä haluaisin.
      Täytyy sanoo että harmin paikka :( Yks puoleinen sitoutumis juttu on kuin ykspuoleinen rakkaus joka on tuskallista.

Vinkki: Kannattaa arvostaa itseään, ja unohtaa sellaset miehet jotka eivät halua Juuri sinua hänen elämään. Kyllä tuolla on sellasia miehiäkin jotka ei voisi elää ilman sinua ja sen takia ei pidä tyytyä vaihtoehtoon joka tukahduttaa ja ahistaa =)

• agree

AAMEN!
        Mä olen aivan samassa tilanteessa. Tosin onneks en vielä rakastunu.
        Mies sanoo tykkäävänsä ja välittävänsä..Mut ihan oikeesti,paskat siitä. (Anteeksi kielenkäyttöni) Jos ei oo valmis seurustelemaan,niin annan olla. Tarpeeks kauan oon ollu hiljaa ja oottanu ja nyt riitti. Tuolla on aivan varmasti joku joka mut haluaa.
        Kerään voimia unohtamiseen ja ehkä voitas olla vielä ystäviä,koska hän on ihmisenä aivan ihana ja miehenäkin täydellinen paitsi että "ajoitus on väärä"..
        Niin se vaan menee joskus ja ei se auta muu kun hyväksyä.
        Mutta älä sä huoli,jos poikaystäväs kerran kuitenkin myöntää,että seurustelette. Ei sen haluttomuus yhteenmuuttamista kohtaan sano,etteikö se välitä tai rakasta tai että sillä ois muita. Mutta mieti mitä sä elämältäs haluat,haluatko odottaa tietämättä mitä tapahtuu ja kenties hukata aikaa vai parempi heittää tunteet sivuun ja miettiä mikä on itselle parasta..Keskustele asiasta miehen kanssa jos se suo askarruttaa..Meiän suomalaisten pitäs oppia puhumaan asioista muuallakin ku 24n ketjuissa .

• hankalia ootte!

Selittäkääs minulle tämmöinen:

Kun olen poissa, mies pistää koko ajan viestiä, että "Olisitpa jo täällä" ja "kaipaan sua, ethän tee mitään tyhmää..." jne. Ei nähty pariin kuukauteen ja silloin joka päivä tuli jotain tälläisiä viestejä.

Sitten kun olisin tavoiteltavissa, niin häntä ei kiinnostakaan, just silloin pitää viedä auto huoltoon ja tehdä jotain remppaa...

Myös muut naiset kiinnostaa erityisen paljon.... netin herutus-gallerioita pitää päivittäin selata ja lähettää viestiä joillekin 10v nuoremmille teineille.

Ei nainen toimisi tuolla tavoin! Miksi miesten pitää olla noin hankalia??

• Turhaa venkoilua...

Miehenä en jaksa naista joka venkoilee ja veivaa. Pudotan mielelläni pois kyydistäni.

Vaihda ihmeessä toiseen mieheen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2108
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1766
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      784
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      502
    Aihe