Liian teinityttö aikuiselle miehelle?

nella^^^--

Olen saanut kuulla monelta suunnalta seurustelevani liian vanhan miehen kanssa. Itse en ole pitänyt ikä eroa kovin tärkeänä asiana tähän saakka. Jotenkin kuitenkin on alkanut tuntua, että miesystäväni häpeää eikä haluaisi kuulla kommentteja ikä erostamme. Itse olen 17 vuotias ja hän 23. Yhteinen kemia on kuitenkin ollut jotain niin mahtavaa ja ihanaa, että en tiedä pitäisikö tämän ongelman antaa vaikuttaa. Olen yrittänyt puhua mieheni kanssa, mutta aihe tuntuu olevan kiusallinen, minkä hän ohittaa vain "hällä väliä" kommentilla. En tiedä pitäisikö nyt välittää numeroista ja muiden mielipiteistä vai koittaa yrittää jatkaa suhdetta? Toivon ettei miehestäni vain alkaisi tuntua "kehdon ryöstäjältä". Onko kenelläkään vastavaa tilannetta tai muuten vain neuvoja :)

36

4031

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............................

23-vuotias ei ole aikuinen mies... Kyllä ne vielä ihan poikia on... että ei hätää

• ei tiedä

miten "aikuinen" se 23-vuotias on.

Ehkä olette molemmat lopulta samanikäisiä eli siinä 17-vuotiaita. :D

Ikäero myöhemmin ei paina niin paljoa mutta 23-vuotiaana voi tuntua hieman kiusalliselta jos seurustelee teinitytön kanssa.

• ikäero

minäkin aloin seurustella 17v ikäisenä 23 vuotiaan miehen kanssa. Ikä tuntuu oikeastaan siinä, että jos haluatte baareissa rampata, niin alaikäisyytesi on este.

Me mutettiin yhteen kun olin 18v. Kumpikin muutti suoraan lapsuudenkodista. Siiteä sitten opiskeluita, naimisiin, lapsia...

Jos ikäero tuntuu teistä kahdesta liialta, niin sitten pitäisi mietiä asiaa, mutta vuoden parin päästä tuota ikäeroa ei juurikaan edes huomaa :)

• monta kantaa..

Minun pikkuveljeni, joka on 23 alkoi seurustelemaan viime keväänä tytön kanssa, joka on 17-vuotias. Itseäni huvitti, että kuinka velloseni on mennyt niin nuoreen rakastumaan ja tuli mieleen tällaiset "kehdon ryöstäjä"-jutut. Hetken mietittyäni totesin, että sama ikäero heillä on kuin minulla ja miehelläni. Tosin tapasimme toisemme kun olin 21 ja mieheni oli 27-vuotias. Ollaan oltu kuusi vuotta yhdessä ja naimisiin mentiin elokuussa.

Osasyy muiden kommentteihin on se, että heidän mielestä olet liian nuori tällä hetkellä oman ikäsi puolesta. Sinulla ei välttämättä ole muiden mielestä samanlaista kokemusta jo elämästä kuin poikaystävälläsi on, ja että sinun tulisi ensin "elää" nuoruutesi oman ikäistesi kanssa ja pitää hauskaa.... ja niin edelleen ja niin edelleen ja niin edelleen.

Tosiasiassa ei ole P**kankaan merkitystä mitä muut ajattelee. Jos sinulla on hyvä olla poikaystäväsi kanssa niin nauti siitä äläkä murehdi muiden mielipiteistä. Iällä ei ole minun mielestäni mitään merkitystä.. omassa suhteessa minusta tuntuu välillä että meistä minä olen se joka olen meistä vanhempi. Nuorempanakin ennen nykyistä miestäni olin kiinnostuneempi itseäni muutaman vuoden vanhemmista miehistä, sillä en saanut mitään kiksejä oman ikäisistä, vaan pidin heitä melko keskenkasvuisina. Kerkisin seurustella vuoden verran itseäni 10-vuotta vanhemman miehen kanssa, mutta erosin lopulta koska meidän ajatusmaailmat eivät kohdanneet loppujen lopuksi. Sama olisi voinut tapahtua myös samanikäisen kanssa ettei maailmat kohtaa kuitenkaan.

Nauti siis seurustelusta poikaystäväsi kanssa ja sano ihmettelijöille, että siinä vaiheessa kun sinä olet 60-vuotias niin miehesi on 66-vuotias. Onko se sitten enää niin suuri ikäero?

• 777777777

"Osasyy muiden kommentteihin on se, että heidän mielestä olet liian nuori tällä hetkellä oman ikäsi puolesta. Sinulla ei välttämättä ole muiden mielestä samanlaista kokemusta jo elämästä kuin poikaystävälläsi on, ja että sinun tulisi ensin "elää" nuoruutesi oman ikäistesi kanssa ja pitää hauskaa.... ja niin edelleen ja niin edelleen ja niin edelleen. "

Tuota noin...kyllä se 23-vuotiaskin vielä nuoruuttaan elää.

• murehdi

Ensi vuonna olet jo 18 jne...Miehet kypsyvät hitaammin, moni 23-vuotinen mies on henkisesti kuin 16-vuotias.

• kypsy.

Naisten höpötystä.

• ovat ihan

yhtä kypsymättömiä.

Naisten höpötystä tuollainen että kypsyvät aiemmin.

Etsivät vanhempia miehiä kun haluavat leikkiä aikuisempaa ja kypsempää kuin ovatkaan mikä nyt on jo sinällään suhteellisen lapsellista touhua.

• parikymppisten

pikkutyttöjen jutut kuulostaa aika lapsellisilta kaikkine kikatuksineen ja hihittelyineen näin kolmikymppisin silmin. Näyttävät kyllä aikuisilta mutta se käytös ja keskustelun taso... Samalta suurin piirtein kuin kaksikymppisestä näyttää 10v touhut. Jos johonkin haluaa verrata.

• JoonaJoona

Nainen on kauneimmillaan 16-19-vuotiaana. Itsellenikin kelpaisi 17-vuotias kuuma tyttö.

"Olen yrittänyt puhua mieheni kanssa, mutta aihe tuntuu olevan kiusallinen, minkä hän ohittaa vain "hällä väliä" kommentilla.""

Häntä ikäero ei selvästikkään haittaa. Kuvittele jos hän olisi 27 ja sinä 21. Olisiko silloin mitään ongelmaa? Tässä on kyse ihan samasta asiasta.

• millainen se on?

Onks toi joku mielikuva 17 vuotiaasta? Onks kuumuus iästä kiinni? Mä olen ymmärtänyt että nainen on kuumimmillaan joskus 40 veenä? 17 v on aina kokematon vielä ja härskit jutut kyllä kuumottaa lähinnä korvia. Kuulisit mun mutsin jutut.

• JoonaJoona
        millainen se on? kirjoitti:

Onks toi joku mielikuva 17 vuotiaasta? Onks kuumuus iästä kiinni? Mä olen ymmärtänyt että nainen on kuumimmillaan joskus 40 veenä? 17 v on aina kokematon vielä ja härskit jutut kyllä kuumottaa lähinnä korvia. Kuulisit mun mutsin jutut.

on kauniimpi kuin 40-vuotias tai vaikkapa 25-vuotias.

• on väliä

Ei se ikäeroasia ihan noin mene, että kyse olisi samasta asiasta. Mitä vanhempia suhteen osapuolet ovat, sitä normaalimpaa (ja hyväksyttävämpää) se on.

21v ja 27v (tai enemmän) on ok ja normaaliakin.
        17v ja 23v on ihan ok, mutta pienellä varauksella, riippuu ihmisestä onko suhde mahdollinen.
        14v ja 20v on jo hieman arveluttavaa, alkaa mennä vähitellen kehdonryöstön puolelle.
        12v ja 18v ei tule mitään. Aikuisella on päässä vikaa, jos alkaa seurustelemaan LAPSEN kanssa. Häkki heilahtaa tuollaisesta ja ihan syystä.

• blaaaaaaaahh
        JoonaJoona kirjoitti:

on kauniimpi kuin 40-vuotias tai vaikkapa 25-vuotias.

mä olen 25v ja jos musta otettuja kuvia vertaa nyt ja silloin ni paljon kauniimpi olen nyt ku 17veenä... tosin mä varmaan näytän nuorelta, papereita kysytään lähes aina... eikä yks tyyppi meinannu uskoa mua näin vanhaks millään, piti oikei paperit näyttää :D mutta siis, kyllä 25v on vielä nuori... jokainen toki näyttää niin kauniilta kuin itse haluaa, "rupsahtaneelta" voi näyttää alle parikymppisenäkin.

• Nainen>tyttö

"Nainen on kauneimmillaan 16-19-vuotiaana. Itsellenikin kelpaisi 17-vuotias kuuma tyttö."

16-19 -vuotias ei ole vielä nainen, vaan tyttö. Ja varmaan tosi kuumia ovat, kun ovat vielä joko täysin kokemattomia tai vähän kokeneita seksin saralla. Epävarmoja ja osaamattomia. Uuh. Heikosti sinullakin menee, jos aiot koko ikäsi yrittää pitäytyä vain tuonikäisissä tytöissä, kun muut eivät mielestäsi kelpaa. Saa nähdä miten onnistuu viiskymppisenä äijänä.

• wqewqewqewq

erafdfdsf

• tässä esimerkki

Tunnen tytön joka on nyt 19 ja hän seurusteli kolme vuotta 10 vuotta vanhemman miehen kanssa. Suhde kaatui mutta ei ikäeroon vaan miehen juomiseen. Tehän olette molemmat ihan nuoria vielä. Mies 23 v on sopiva juuri sinun ikäiselle.

• ja minä olin 16v.

kun tapasimme, nyt olen 24v. ja mieheni 29v. Loppujen lopuksi ikäerosta ei ollut mitään haittaa, kyllä miestänikin silloin vaivasi, että olin alaikäinen, mutta kyllä miehesikin sinusta eroaisi jos se häntä vaivaisi!

Silloin on jo asiat paremmin kun olet 18v.

Älä mieti ikäeroa sen enempää kun miehesi! Vaan elä täysillä!

Ja niille jotka soittaa suuta iästäsi, niin kysy heiltä myös, että mikähän heidän ikänsä oli!?=)

• ninnuwii

itse olen 19 ja avomieheni 26... meillä on tarkalleen 7 vuotta siis ikäeroa, melkeimpä päivälleen. Kaikki jotka eivät tunne meistä jompaa kumpaan henkilökohtaisesti pitävät ikäeroamme suunnattomana, vaikka nyt kun äitini on esim tutustunut mieheen hän ei edes ajattele asiaa. olemme seurustelleet puolisen vuotta ja asiat vain loksahtivat, meille ainakin ikä on vain numeroita, eikä sitä ole pahemmin niin mietitty että minä olen syntynyt sinä vuonna kun mieheni on menny ensimmäiselle luokalle.. :D Tietysti tuo tuntuu nuorena varmasti paljon suuremmalta erolta kun vaikka 10 vuoden kuluttua... ja kyse on siitä mitä on pään sisällä..

• sasasdc

bvbnj,köä'ä

• joku fiksu

ikäero ei ole iso.ystävieni vnhemmilla on 14 vuotta ikäeroa.nyt se ehkä tuntuu siltä mutta sitte kun olet 20 vuotta niin et taida piää outona seuruselua muutamaa vuotta vanhemman kanssa.rakkaus on tärkeintä.älä välitä mitä muut sanoo.kyllä sä tähän totut.mut kaikkea hyvää ja onnea rakkaudessa!....itselläni onni on puuttunut

• sergina

Itsellä ja poikaystävällä ikäeroa 6 vuotta, tosin ollaan molemmat päälle parikymppisiä. Jos molemmista tuntuu siltä, että tykkäätte toisistanne ja haluatte olla toistenne kanssa, kukas sitä estämään :)
      Ehkä miestä voi vaivata muiden puheet, kun hän tuollalailla käyttäytyy. Kerro hänelle, miltä sinusta tuntuu. Ei rakkautta sovi hävetä!

• vain fiksu

sillä hän ei ole niitä tavallisia urpoja jotka miettii jokaisen ihmisen mielipidettä omasta ja ennenkaikkea teidän elämästä. Jokaisella ihmisellä on erillainen mielipideä eri asioista, etkä sä pysty ikinä olemaan kaikille mieliksi joten miksi siis välittää kenenkään mielipiteistä sillä aina kun oot toiselle mieliksi niin joku toinen suuttuu siitä.

• älä välitä numeroist

ja paremp se muutaman vuode vanhemp mies ku samanikäne xD ainaki mun mielest parempi :D ei se numero ole mitään jos rakastaa toista..ite olin 18v ja mies 26v kun tavattiin..aluks tuntu oudolt ja kaveri yrit koko ajan muistuttaa et o muka vanha mies !! no huhhu..ei se keksin mittä muut ku haukkumist miehest :S ja kyl sen tiesin et moni kavereist sitä ikäeroo mietti mut mitä väliä :D ny asutaa samankaton alla, kaks kissaa ja hamsteri ja kihloissa :D

• älä välitä numeroista

ja paremp se muutaman vuode vanhemp mies ku samanikäne xD ainaki mun mielest parempi :D ei se ikäero ole mitään jos rakastaa toista..ite olin 18v ja mies 26v kun tavattiin (nyt 20 ja 28)..aluks tuntu oudolt ja kaveri yrit koko ajan muistuttaa et o liikaa ikäeroa !! no huhhu..ei se keksin mittä muut ku haukkumist miehest :S ja kyl sen tiesin et moni kavereist sitä ikäeroo mietti mut mitä väliä :D ny asutaa samankaton alla, kaks kissaa ja hamsteri ja kihloissa :D

ei sitä kannat miettii mitä muut ajattelee, muista se :D

sitäki miettisin alus et mitä vanhemma sanoo ku o 8v ikäeroo, mut mitä ku tyytyväisi o, Miehen löytän ei mikää penikka ole ^^

• vahingos..

tul kaks kertaa, noooh xD

• 3+18

Miehesi on todellakin kehdonryöstäjä; ajattele, että hän on käynyt jo koulua, siis olut 7v, kun sinä olit vasta yhden...

• 20+7

noniin onkin tosi pervoa! se jätkä on varmaan jo silloin 7v ekaluokkaisena ajatellut että semmosta yksi vuotiasta kun saisi! linnaan tommoset pedofiilit! hahahah :DDD

• hfkjsfhkjsf-

olen ollut kylläkin vain seksisuhteessa saman ikäisen miehen kanssa mutta nyt seurustelen 20v kanssa ja hän on ainakin ihan pikkupoika henkisesti!:D eli teidän henkiset ikänne voivat tietenkin olla hyvässä balanssissa mutta kyllä niistä numeroista voi tullakin jotain sanomista. josta ei kannata välittää jos todella suhde toimii muuten :) ja uskallan luvata, että vuoden päästä kun olet 18 tilanne helpottuu huomattavasti, se täysi-ikäisyys tekee ihmeitä, vaikka loppujenlopuksi mikään ei olekaan muuttunut!

• markku 73

Eihän teillä nyt edes oo paljon ikäeroa.itse olen aikoinani seurustellu 9 vuotta itseäni nuoremman teinitytön kassa.Se oli ihanaa aikaa.Hän oli kaunis tyttö,mut kaveri sen pölli multa.itse haluaisin,että kultani olisi ainakin 10 vuotta nuorempi kun minä.

• ....IMO

Ongelmia tuottaa lähinnä se, että mies pääsee sellaisiin baareihin joihin sinä et pääse vielä pariin vuoteen (esim. K20). On taas teidän asianne että teettekö siitä ongelmaa vai ette.

Jos oletetaan, että olette yhdessä loppuun asti, niin sitten kun sinä olet ns. lapsentekoiässä, ei miehellesi tule siitä ongelmaa, kun on jo yli 30 vuotias. Harvempi 25 vuotias mies HALUAA tulla vielä isäksi.

Mutta ei se ole kuin muutama vuosi, niin olette jo ns. samalla viivalla. Kun sinä olet esim. 28v ja mies 34v, ei kukaan enää kyseenalaista tuota ikäeroa. Nyt se vaan sattuu näkymään niin selvästi, ne erot.

• Gogemus

Kun olin 17-vuotias, mieheni oli 26-vuotias, ja tuolloin olimme jo tovin olleet yhdessä. Nyt yhteistä taivalta on kasassa vuosikymmen. Ensimmäisinä seurusteluvuosina suhteeseemme suhtauduttiin joiltain tahoilta epäilevästi ja sitä pidettiin sopimattomana, mutta emme antaneet sen häiritä. Olihan se tavallaan ymmärrettävää, ja ehkä pohjimmiltaan hyväntahtoistakin, ja ajan myötä epäilijät huomasivat pahat aavistuksensa aiheettomiksi. Uutinen avioitumisestamme otettiin vastaan poikkeuksetta oikein ilahtuen tai ainakin erittäin hyvin sitä esittäen :)

Ikäeron häiritsevyys riippuu kahdesta asiasta. Sinusta ja hänestä. Jos se häiritsee teistä jompaakumpaa se voi olla este suhteelle, muussa tapauksessa ei.

• evankelista7

jos luet viellä näitä viestejä niin kirjoitan tämän teille kummallekkin. jutelkaa yhdessä ja Rukoilkaa Jumalalta vastausta kuuluuko teidän alkaa olee yhdessä vai onko teille teidät suotu olemaan yhdessä vai ei. mikäli ette ole kummatkaan uskossa niin kannattaa rukoilla silti ja vilpitön rukous on hyvä kun Jeesus näkee teidän sydämeen siunausta teille ja myös jokaiselle ketä tämän lukee ikuinen elämä on oikeesti olemassa :)

• aviomies-007

Alaikäinen on alaikäinen.

On se vähän säälittävää jos 23-vuotias mies on pikkupillun kimpussa.

• mä vaan

Ite 21 ja parisuhteessa 42v miehen kanssa. Hyvin on mennyt, ainoo jolla tuntuu olevan asia ongelma on naapurit ym. kylän juoruämmät...vähän ikävää

• minävaan..

No jotain "vikaa" miehessä kyllä oltava, jos seurustelee puolta nuoremman tytön kanssa:(. En vaan pysty ymmärtämään kun voisi olla vaikka oma tytär..tosin tässä maailmassa on paljon muutakin käsittämätöntä;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2088
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      237
      766
    5. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe