Mitä suunta edustaa Matti Wendelin?

Tietoa??

Kyselen vaan. Onko helari?

120

12203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säälivä

      Ei ole vielä löytänyt oikeaa tietä. Monet ovat eksyneet samoille mutkille hänen kanssaan.

    • ReaAalto

      On tullut tutkittua joitakin vuosia sitten myös Matti Wendelinin opetuksia.
      Hän on menestysteologi.Tässä hänen kertomuksiaan ja opetuksiaan hänen kotisivuiltaan;
      Tutki Raamatun kanssa ja päättele itse onko raitista opetusta;


      ------------------------------------


      Pyhä Henki on persoona
      Vaikka Pyhä Henki laskeutui päälleni hohtavin siivin ja kirkkaudessa, en usko Hengen olevan mikään kyyhkynen. Pyhä Henki laskeutui ruumiillisessa muodossa Jeesuksen ylle Hänen noustessa Jordanvirrasta. Ei kyyhkysenä, vaan niin kuin kyyhkynen laskeutuu. "Kun Jeesus oli kastettu, nousi Hän kohta vedestä, ja katso taivaat aukenivat, ja Hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niin kuin kyyhkysen ja laskeutuvan Hänen päällensä" (Mt.3:16).
      Pyhä Henki on henkipersoona. Aivan samoin kuin Hän ilmestyi Jeesukselle ja minulle henkiruumiillistumana, Hän voi ilmestyä myös sinulle. Yhteys ja tutustuminen Pyhään Henkeen ei kuitenkaan edellytä Hengen ilmestymistä ruumiillistumana. Itse olen saanut kohdata Pyhän Hengen ruumiillistumana ainoastaan kerran, mutta lukemattomia kertoja hengessä. Kun Pyhä Henki saapuu, minä yksinkertaisesti tunnen Hänen läsnäolonsa. Hänen läsnäolonsa voi tuntea monella eri tavalla.


      KÄYNTINI TAIVAASSA MUUTTI ELÄMÄNI

      Pastori perheen poikana vastustin nuoruudessani kutsua, jonka Jumala minulle antoi jo lapsena. Ajattelin, mikä minä olen menemään kansakunnasta toiseen ja tekemään Jumalan tekoja. On monia jotka ovat paljon parempia, menkööt he. Olin aktiivi seurakuntanuori, mutta en halunnut tehdä sitä, mitä Herra ha-lusi minun tekevän. Lopulta olin hyvin onneton ja itkin monesti iltaisin itseni uneen pyytäen, että pääsisin Jumalan tykö, pois tästä pahasta maailmasta.

      Eräänä iltana kaksi Jumalan lähettämää enkeliä ilmestyi huoneeseeni. Toinen heistä sanoi: "Matti, olemme tulleet hakemaan sinut kotiin taivaaseen!" Aaah - juuri tätä minä olin pyytänytkin! Tunsin itseni sanoinkuvaamattoman onnelliseksi. Nyt minä pääsen taivaaseen - aamen! Halleluja! Ihanaa! Haluan sanoa, kuten eräs henkilö Raamatussa, että en tiedä olinko poissa ruumiistani vai en, Herra sen tietää. Omasta mielestäni kuitenkin olin poissa, koska kaikki tämä tapahtui minulle valveilla ollessani. Tiedän, että ihminen on henki, sielu ja ruumis. Lähdin ruumiistani näiden enkelien saattamana. Näin kuinka savimajani jäi huoneeseeni. En ollut mikään möykky, vaan heti minulla oli henkiruumis. Minulla oli kädet, jalat, silmät jne...! Näin kuinka taaksemme jäivät kotini, kaupunkimme ja lopulta koko tämä ihmeelliseltä näyttävä maaplaneettamme. En osaa sanoa varmasti, mikä se paikka oli, jonne saavuimme, mutta suurenmoisen ihana se oli. Oliko se taivas vai joku taivaan esikartanoista? Menimme sisälle hyvin kauniista portista. Enkelit toivottivat minut tervetulleeksi ja iloitsi-vat suuresti kanssani, että olin saapunut perille voittajana. Oi, mitä autuutta ja iloa tunsinkaan!

      KULTAISTEN KRUUNUJEN VARASTOHUONE

      Toinen niistä enkeleistä, jotka olivat hakeneet minut, otti minua kädestä, ja menimme kahdestaan hyvin suureen huoneeseen. (En kerro tätä sinulle korostaakseni itseäni, vaan opettaakseni sinulle jotakin). Huone oli täynnä hyllyjä, ylhäältä alas asti. Hyllyt olivat täynnä kultaisia kruunuja. Seisoin keskellä huo-netta. "Odota tässä," enkeli sanoi. Katselin kuinka enkeli otti yhden kruunun ylähyllyltä ja tuli luokseni sanoen: "Matti, tämä kruunu on varattu sinulle." Pidin näkemästäni. Olin melkein suunniltani ihastuksesta. Muistan kaiken tämän kuin eilisen päivän. Ajattelin mielessäni, miten hyvä Jumala on. Ajattelin, kuinka olin vastustanut Jumalan tahtoa ja kutsua maan päällä, ja nyt minulle tarjottiin tällaista palkkaa. Onnellisena ojensin käteni vastaanottaakseni tuon ihanan kultaisen kruunun. Silloin enkeli puhutteli minua: "Tämä kruunu valmistet-tiin ja varattiin sinulle, mutta koska sinä et halunnut tehdä Jumalan tahtoa, sinä et voi saada sitä!" - Mikä pettymys! Katselin sanattomana, kun enkeli laittoi kruunun takaisin ylähyllylle. Hän otti alahyllyltä toisen kruunun, tuli luokseni ja ojensi sen minulle sanoen: "Sinä saat tämän". Joku toinen menee puoles-tasi Afrikkaan, Aasiaan, Eurooppaan, Amerikkaan , kansakuntiin ja kaupunkeihin, johon sinä et halunnut mennä. Kruunut olivat kauniita, mutta niillä oli ero, kuin yöllä ja päivällä. Ensimmäisen kerran elämässäni ymmärsin, mitä merkitsee tehdä Jumalan tahto. Ehkä tämä on sitä, että ensimmäiset tulevat viimei-siksi ja viimeiset ensimmäisiksi. Me olemme pelastettuja armosta, mutta se on "vain" osa ikuista tulevaisuuttamme. Jumala on varannut meille kullekin palkan uskollisuutemme ja tekojemme mukaan.

      Ymmärsin, että olin tehnyt elämäni virheen vastustamalla Jumalan tahtoa. Minä vaatimalla vaadin päästä takaisin maan päälle tekemään Jumalan tahdon. Jouduin painimaan tämän enkelin kanssa, ja lopulta hän ei tiennyt mitä tehdä kanssani. Menimme yhdessä takaisin portille, josta olimme tulleet sisälle. Yksi enkeleistä kävi pyytämässä Jumalalta minulle lupaa palata maan päälle. En nähnyt Jeesusta enkä Jumalaa. Lupa valtaistuimelta oli myönteinen, ja paluuni takaisin maan päälle alkoi. Enkelien saattamana sain palata takaisin savima-jaani.

      Voit vain kuvitella, miten tämä mullisti elämäni! Maksoi mitä maksoi, nyt halu-sin tehdä Jumalan tahdon. Ja voin sanoa sinulle, että se on maksanut minulle paljon - kaiken! Uskon, ettei kukaan, joka ymmärtää mikä meitä odottaa peril-lä, halua menettää siellä mitään. Minä olin aina virheellisesti ajatellut, ettei tai-vaassa voi menettää mitään. Mutta Raamattu opettaa meitä: "Pidä mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi kruunuasi" (Ilm. 3:11). Toisessa paikassa sanotaan:
      "Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun" (Ilm.2:10). Jollet sinä tee sitä, mikä on Jumalan tahto kohdallasi, joku toinen tekee sen ja saa siitä kerran palkan ja sinä jäät paitsi. En tarkoita, että pelkästään palkan toivossa teemme työtä Herralle, ei. Pohjimmainen motiivimme on rakkaus, mutta on tärkeää tietää, että Jumala on varannut meille paljon enemmän ”kuin vain” pelastuksen! Näkyni on maksanut minulle kaiken, mutta iloitsen sydämestäni, kun olen nähnyt tuhansien ja tuhansien pelastuvan tilai-suuksissani eripuolilla maailmaa.


      VOIT SUORIUTUA TEHTÄVÄSTÄSI JA SAADA IHANAN PALKAN

      Minun laillani sinä voit tuntea haluttomuutta ja kyvyttömyyttä suoriutua tehtävistä, joista Jumala on puhunut sinulle. Ennen voitelua minä en yksinkertaisesti ymmärtänyt, mitä voitelu tuo tullessaan. Pyhän Hengen voitelu on varattu si-nullekin! Voitelussa voit ylittää kaikki omat mahdollisuutesi ja kykysi. Pyhän Hengen voitelu on kaikkein kallisarvoisinta elämässäni. Ihmiset voivat puhua sinusta paljon pahaa. He voivat levittää sinusta kaikenlaisia valheita. He voivat erottaa sinut synagogasta tai veljesyhteydestä. He eivät kuitenkaan koskaan pysty ottamaan sinulta sitä Pyhän Hengen voimaa ja voitelua, jonka olet saanut Herralta! Ja vaikka sinä erehtyisitkin jossakin asiassa, Jumala ei kadu kutsumistaan ja armolahjojaan! Minä olen tehnyt paljon virheitä elämässäni ja olen erehtynytkin usein. Raamattu sanookin, että kaikki me hairahdumme monin paikoin - kaikki ! (Jaak.3:2). Nekin ihmiset, jotka ovat tuominneet sinut, ovat itse hairahtuneet monella tavalla. Rikka toisen ihmisen silmässä on vain niin paljon helpompi huomata kuin tukki omassa silmässä (Mt.7:3). Monet ha-luavat peittää omia hairahduksiaan kiinnittämällä huomion toisten ihmisten va-javaisuuksiin. Jumala kuitenkin varoittaa vakavasti halveksimasta toisen ihmisen voitelua. Älä koskaan hairahdu sellaiseen. Raamatussa on esimerkki Moo-seksen veljestä Aaronista ja heidän sisarestaan Mirjamista (Moos. 12. luku), kuinka he halveksivat Mooseksen voitelua. Se, että me tahtomattammekin teemme virheitä, ei merkitse, että Herra ottaisi meiltä pois voitelunsa. Tietysti meillä täytyy aina olla halu tehdä parannus erehdyttyämme. Jumala on armol-linen niille, jotka haluavat katua ja tehdä parannuksen. Kaikissa näissä asioissa Pyhä Henki on meidän puolustajamme. Henki johdattaa meidät kaikkeen to-tuuteen. En haluaisi elää päivääkään ilman Pyhän Hengen voitelua! Mieluum-min kuolisin kuin menettäisin voiteluni. Herra on varannut ihanan voitelun jo-kaiselle Jeesuksen opetuslapselle. Ei ainoastaan meille, jotka olemme täysipäi-väisessä evankeliumintyössä, vaan jokaiselle - sinullekin !! Jos Jeesus tarvitsi voitelun tehtäväänsä, niin paljon enemmän me tarvitsemme! Pyhän Hengen voitelu muuttaa meidät käyttökelpoisiksi. Saul oli Israelin kansan ensimmäinen kuningas. Hän piti itseään ihan tavallisena ihmisenä. Profeetta Samuel, joka oli saanut tehtäväkseen voidella Saulin Israelin kuninkaaksi, selitti Saulille mitä hänelle tapahtuisi voitelun seurauksena. "Ja Herran Henki tulee sinuun ja sinäkin profetoit niinkuin hekin ja sinä m u u t u t toiseksi mieheksi" (I Sam.10:6, engl. käänn.). Kun Herran Henki tuli Saulin elämään, hän muuttui käyttökelpoiseksi. "

      Matti Wendelin
      Evankelioimis- ja lähetysjärjestö
      Full Gospel for All Nations
      Matti Wendelin Ministries
      Suomessa:
      PL 55, 15101 Lahti, Finland

      • Omasta päästä

        Ei ne ole henkien antamia, eikä hän ole mitään henkiä nähnyt, vaan on kova keksimään juttuja.
        Hän on valmis puhumaan mitä tahansa keksimiään sensaatiomaisia tarinoita saadakseen ihmisiltä rahaa.


      • Omasta päästä kirjoitti:

        Ei ne ole henkien antamia, eikä hän ole mitään henkiä nähnyt, vaan on kova keksimään juttuja.
        Hän on valmis puhumaan mitä tahansa keksimiään sensaatiomaisia tarinoita saadakseen ihmisiltä rahaa.

        juttuihin. Tunnen hänet niin hyvin, että luulisi noiden kokemuksien jälkeen saarnat muuttuneen, mutta mitään muutosta en silloin huomannut, kun nämä "henkinäyt" olivat, tai piti olla, ei tapahtunut.
        * Eikä tuollaiset "PH:en ruumiilliset ilmestymiset edes ole Raamatullisia. Jeesus on erikseen, Hän oli sentän Jumalan Poika. Kyyhkynen oli ainutkertainen tapahtuma, ja vain ja ainoastaan Jeesuksen elämässä.
        * Samoin nuo "hylly" jutut, jokaisella uskovaisella on sama kruunu, eikä niitä jaella eri arvoaseteikolla!
        * Jeesus puhui isännästä (Jumalasta) joka palkkasi väkeä elopellolle. Oli työmiehiä jotka olivat ahertaneet koko pitkän päivän, aamusta iltaan, tuli vielä joitakin yhdennellätoista hetkellä, ja kun palkkaa maksettiin, ne viimeksi tulleetkin sai saman palkan, kuin ne kokopäiväuurtajatkin.
        * Ja nämä pikänmatkan työmiehet nursi , kun jälkipään työmiehetkin sai saman palkan.
        * Isäntä sanoi, eikö minulla isäntänä ole valta maksaa jokaiselle oman tahtoni mukaan.
        * Siis mitään hyllylokerointia ei perillä taivaassa ole. Kruunu on jokaiselle tasan yhtä kirkas, sen on kirkastanut Jeesus Kristus ristin kuoekamallaan. Ei meidän omilla ansioilla.
        * Palkan maksu on sitten eriasia, se maksetaan uskollisuuden mukaan, ei sitäkään niin siitä mitä olemme tehneet, vaan uskollisuuta Jumala tahtoo edelleenkin!


      • Juulia
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        juttuihin. Tunnen hänet niin hyvin, että luulisi noiden kokemuksien jälkeen saarnat muuttuneen, mutta mitään muutosta en silloin huomannut, kun nämä "henkinäyt" olivat, tai piti olla, ei tapahtunut.
        * Eikä tuollaiset "PH:en ruumiilliset ilmestymiset edes ole Raamatullisia. Jeesus on erikseen, Hän oli sentän Jumalan Poika. Kyyhkynen oli ainutkertainen tapahtuma, ja vain ja ainoastaan Jeesuksen elämässä.
        * Samoin nuo "hylly" jutut, jokaisella uskovaisella on sama kruunu, eikä niitä jaella eri arvoaseteikolla!
        * Jeesus puhui isännästä (Jumalasta) joka palkkasi väkeä elopellolle. Oli työmiehiä jotka olivat ahertaneet koko pitkän päivän, aamusta iltaan, tuli vielä joitakin yhdennellätoista hetkellä, ja kun palkkaa maksettiin, ne viimeksi tulleetkin sai saman palkan, kuin ne kokopäiväuurtajatkin.
        * Ja nämä pikänmatkan työmiehet nursi , kun jälkipään työmiehetkin sai saman palkan.
        * Isäntä sanoi, eikö minulla isäntänä ole valta maksaa jokaiselle oman tahtoni mukaan.
        * Siis mitään hyllylokerointia ei perillä taivaassa ole. Kruunu on jokaiselle tasan yhtä kirkas, sen on kirkastanut Jeesus Kristus ristin kuoekamallaan. Ei meidän omilla ansioilla.
        * Palkan maksu on sitten eriasia, se maksetaan uskollisuuden mukaan, ei sitäkään niin siitä mitä olemme tehneet, vaan uskollisuuta Jumala tahtoo edelleenkin!

        Sanon tuohon Mohikaani 27 kirjoituksen AAMEN


      • hieman outoa
        Juulia kirjoitti:

        Sanon tuohon Mohikaani 27 kirjoituksen AAMEN

        Muutti Ruotsissa sukunimensä ja Suomessa otti uuden vaimon, vanhan tilalle, mutta eihän näitä "suuria" saa arvostella.

        Jos todella olisi niin paljon Jumalan voimaa, miksi pitää elää niin epäkristillistä elämää?


      • Omasta päästä kirjoitti:

        Ei ne ole henkien antamia, eikä hän ole mitään henkiä nähnyt, vaan on kova keksimään juttuja.
        Hän on valmis puhumaan mitä tahansa keksimiään sensaatiomaisia tarinoita saadakseen ihmisiltä rahaa.

        Osuit naulan kantaan


      • Armo777
        hieman outoa kirjoitti:

        Muutti Ruotsissa sukunimensä ja Suomessa otti uuden vaimon, vanhan tilalle, mutta eihän näitä "suuria" saa arvostella.

        Jos todella olisi niin paljon Jumalan voimaa, miksi pitää elää niin epäkristillistä elämää?

        Tietämättömät ihmiset keksivät juttuja kaikesta. Wendelin on oikeasti Lehtisen alkuperäinen sukunimi, Myös hänen veljensä ja useat muut sukulaiset ovat vaihtaneet nimensä Wendeliniksi... Suku tulee Riihimäeltä Herajoen kartanosta.


      • EI HYVÄ

        " Hän on menestysteologi."

        Missä kohta se menestysteologia tuli ilmi ? Minä en huomannut .Jumala kutsuu ihmisiäö eritavalla, sen mukaan mikä kutsumus kenelläkin on ei OLE MEIDÄN ASIAMME arvostella mitä Jumala tekee omissaan tai hänen kauttaan.

        Minkälaisen kuvan haluatte anta itsestänne USKOVINA ?


      • vessi78
        Omasta päästä kirjoitti:

        Ei ne ole henkien antamia, eikä hän ole mitään henkiä nähnyt, vaan on kova keksimään juttuja.
        Hän on valmis puhumaan mitä tahansa keksimiään sensaatiomaisia tarinoita saadakseen ihmisiltä rahaa.

        Tämä on niin tosi, tässä parasta aikaa on selvitelty tarinkertojan aikaansaannoksia
        Ikävä kyllä Matti on koukuttanut Veljen ja saanutkin jo rahastettua huomattavasti. Seurataan tilannetta ja tehdään pelin avaus jos tämä kiskonta jatkuu vielä.

        Menetettyä omaisuutta ei saa takaisin se kyllä tiedetään mutta jatko tuskin tulee olemaan yhtä helppoa vaikka langat ovatkin tiukassa sairaan paskanpuhujan käsissä. Olkaa siis varovaisia jos joku tähän on sotkeutumassa!


      • Uhrilahja
        vessi78 kirjoitti:

        Tämä on niin tosi, tässä parasta aikaa on selvitelty tarinkertojan aikaansaannoksia
        Ikävä kyllä Matti on koukuttanut Veljen ja saanutkin jo rahastettua huomattavasti. Seurataan tilannetta ja tehdään pelin avaus jos tämä kiskonta jatkuu vielä.

        Menetettyä omaisuutta ei saa takaisin se kyllä tiedetään mutta jatko tuskin tulee olemaan yhtä helppoa vaikka langat ovatkin tiukassa sairaan paskanpuhujan käsissä. Olkaa siis varovaisia jos joku tähän on sotkeutumassa!

        Kiskonta näyttää jatkuvan, ikävä kyllä !
        Lisää liksaa Matille niin uskovat lisäntyy näin eräs kusetettava sukulaiseni julistaa.Oman perheen hyvinvoinilla ei väliä kunhan Matti rahansa saa. Saa pastori omille lapsilleen iltasatuna kertoa tosielämän tapahtumista kuinka isä taas yhden perheen tuhosi. Saastaisia ovat ihmiset jotka Wendelinin uhriksi eivät ryhdy. Onhan hän Jumalan ja uhrin välissä, joka rahakirstua vartioi. Taitaa vaan kirstun rahat mennää omiin menoihin.


      • Anonyymi

        >>>Yksi enkeleistä kävi pyytämässä Jumalalta minulle lupaa palata maan päälle. En nähnyt Jeesusta enkä Jumalaa. Lupa valtaistuimelta oli myönteinen, ja paluuni takaisin maan päälle alkoi. <<<

        Tuossa tarinassa jäi minua ihmettelemään, miksi enkelin piti mennä Jumalan luokse kuulemaan häntä, eikä enkelillä ollut mahdollisuutta kysyä suoraan Jumalalta asiaa. Siis ikään kuin enkeli ei kuulisi ollenkaan Jumalan ääntä. En ymmärrä tätä!

        >>>Silloin enkeli puhutteli minua: "Tämä kruunu valmistettiin ja varattiin sinulle, mutta koska sinä et halunnut tehdä Jumalan tahtoa, sinä et voi saada sitä!" - Mikä pettymys! Katselin sanattomana, kun enkeli laittoi kruunun takaisin ylähyllylle. Hän otti alahyllyltä toisen kruunun, tuli luokseni ja ojensi sen minulle sanoen: "Sinä saat tämän".<<<

        Enkeli sanoo, ettei Matti Wendelin saa hänelle valmistettua kruunua, koska hän ei tehnyt Jumalan tahtoa. Raamatun mukaan kruunua ei saa, jos ei tee Jumalan tahtoa. Mutta tuo varakruunu on sellainen, mitä minä en ymmärrä!

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        En ymmärrä varakruunua, joka korvasi menetetyn kruunun. Miten on mahdollista, että se, joka ei tee Jumalan tahtoa, saakin varakruunun? En ymmärrä tätä!

        >>>Hän otti alahyllyltä toisen kruunun, tuli luokseni ja ojensi sen minulle sanoen: "Sinä saat tämän".<<<


    • kuittaaja

      Wendelin on tietääkseni helluntailainen, mutta toimii tietääkseni paljon rajojen yli esim. uskonliikkeen piirissä ja luterilaisuudessa. Koulutukseltaan Matti on teologian maisteri (siis luterilainen koulutus). Kuului ainakin Lahden helluntai seurakuntaan, mutta muutti sieltä USA:han johonkin Fairton Christian Church srk:hon. Sekin lienee hellari srk.
      Wendelin on perustanut useita seurakuntia eri puolille maailmaa. Suomessa ainakin Elämän Sanan srk. Lahdessa on Wendelinin perustama, tosin nimi oli silloin Täyden evankeliumin srk. Håkan Westergård Turun Elämän Sanasta muutti nimen jatkaessaan Wendelinin työtä Lahdessa. Lisäksi ainakin Mikkelin Temppeli srk. on Matin perustama. Tietääkseni Matti on ollut jonkun verran yhteistyössä Bonnken (Christ for all Nations) kanssa ja saanut paljon menestyksen vaikutteita sieltä. Näyttää olevan Bonnken kirjoituksia kotisivuillakin. Afrikassa Wendelin Ministrillä on seurakuntia ainakin Keniassa, Nairobin slummissa ja Siayan alueella. Wendelin Ministrillä on toimintaa myös Papua Uudella Guinealla, Intiassa, Pakistanissa, Malawissa, Ugandassa ja Puolassa.
      Omasta mielestäni Wendelinin opetukset ovat mielenkiintoisia ja antavat paljon ajateltavaa siitä, mitä perinteisesti on opetettu. Jostakin syystä vaan Wendelinin tilaisuuksissa on aina paljon väkeä, olenpa jopa ollut tilaisuuksissa, missä porukat ovat suorastaan juosseet esille hänen kokouksissaan. En ole nähnyt sellaista kenenkään muun tilaisuuksissa. Suosittelen, että kaikki uteliaat menette itse paikalle katsomaan ja kuulemaan. Valitettavaa vaan on, että Matti ei juuri pidä tilaisuuksia Suomessa.

      • Tolva

        olin eilen Matti Wendeliinin kokouksessa minun mielestäni Matti puhui asiaa. minun mielestäni hän ei ole menestys teolooki vaan on ymmärtänyt anoa Jumalalta ja saanut myös .Mitä hänen kerrottuun paratumiseensa tulee niin jos mies kertoo parantuneensa reumassta uskottavahan se on sillä Jeesus parantaa ,armahtaa ja antaa synnit anteeksi vielä tänäkin päivänä . Jeesuksen veressä on vielä tänäänkin päivänä vapauttava voima.eiköhän lopeteta tyhjät jaarittelut ja viedään ihmisille vapauttava sanoma rakastavasta Jeesuksesta joka antaa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja maahan vuotaneessa veressä ja että meillä on yltäkylläinen elämä Hänessä kuten Jeesus raamatussa sanoo.


      • tutut menneisyydestä
        Tolva kirjoitti:

        olin eilen Matti Wendeliinin kokouksessa minun mielestäni Matti puhui asiaa. minun mielestäni hän ei ole menestys teolooki vaan on ymmärtänyt anoa Jumalalta ja saanut myös .Mitä hänen kerrottuun paratumiseensa tulee niin jos mies kertoo parantuneensa reumassta uskottavahan se on sillä Jeesus parantaa ,armahtaa ja antaa synnit anteeksi vielä tänäkin päivänä . Jeesuksen veressä on vielä tänäänkin päivänä vapauttava voima.eiköhän lopeteta tyhjät jaarittelut ja viedään ihmisille vapauttava sanoma rakastavasta Jeesuksesta joka antaa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja maahan vuotaneessa veressä ja että meillä on yltäkylläinen elämä Hänessä kuten Jeesus raamatussa sanoo.

        Ei taida haluta kertoa niistä ajoista. Taisi jäädä selvittämättä asiat!


      • Jeesus on Herra
        Tolva kirjoitti:

        olin eilen Matti Wendeliinin kokouksessa minun mielestäni Matti puhui asiaa. minun mielestäni hän ei ole menestys teolooki vaan on ymmärtänyt anoa Jumalalta ja saanut myös .Mitä hänen kerrottuun paratumiseensa tulee niin jos mies kertoo parantuneensa reumassta uskottavahan se on sillä Jeesus parantaa ,armahtaa ja antaa synnit anteeksi vielä tänäkin päivänä . Jeesuksen veressä on vielä tänäänkin päivänä vapauttava voima.eiköhän lopeteta tyhjät jaarittelut ja viedään ihmisille vapauttava sanoma rakastavasta Jeesuksesta joka antaa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja maahan vuotaneessa veressä ja että meillä on yltäkylläinen elämä Hänessä kuten Jeesus raamatussa sanoo.

        AAAMEN


      • Tolva kirjoitti:

        olin eilen Matti Wendeliinin kokouksessa minun mielestäni Matti puhui asiaa. minun mielestäni hän ei ole menestys teolooki vaan on ymmärtänyt anoa Jumalalta ja saanut myös .Mitä hänen kerrottuun paratumiseensa tulee niin jos mies kertoo parantuneensa reumassta uskottavahan se on sillä Jeesus parantaa ,armahtaa ja antaa synnit anteeksi vielä tänäkin päivänä . Jeesuksen veressä on vielä tänäänkin päivänä vapauttava voima.eiköhän lopeteta tyhjät jaarittelut ja viedään ihmisille vapauttava sanoma rakastavasta Jeesuksesta joka antaa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja maahan vuotaneessa veressä ja että meillä on yltäkylläinen elämä Hänessä kuten Jeesus raamatussa sanoo.

        Että ihminen tulee mielisairas kun hän ottaa vastaan Pyhä Henki ,,,, tai saa kokea Helluntai-ihme. Mutta hankiutukaa viisaitten seura,,,, niin ette tarvitse öristä pitkin lattia nykien,,,, niinkuin kouristuva eleptikko huutaen ja ulvoen. Varo tällaisia jotka näyttäytyy mielellään Veli Saarikallen seurassa. Karttakaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • on hän

      Ei nauti Helluntaiherätyksen luottamusta.

      • mielikuvitusta ne ovat

        Jokainen normaali ihminen ymmärtää, että Matti Wendelin keksii mielikuvitustarinoita sen mukaan kuin sellaisista on hänelle ja hänen mahtavuuden pönkittämiselleen hyötyä. Olipa hänellä jossain sivullaan sellainenkin tarina, miten Pyhä henki muka seisoi miehen hahmossa hänen sänkynsä vieressä. "Siinä seisoi Pyhä Henki!" hän sanoi. Ja sitten yksinkertaiset höynäytettävät ihmiset uskovat tuollaisiin.
        M.W. on keksinyt tepsivän keinon saada itselleen kannattajia. Salossa Matti W. sai erään miesparan eksytetyksi tukemaan itseään ja toimintaansa antamalla tuolle uskovalle pastorin viran. Monethan ovat erittäin halukkaita alkamaan pastoriksi.
        Hän käyttää härskisti hyväkseen hyväuskoisia, jotka eivät epäile hänen satujaan. Hän rakentaa omaa valtakuntaansa ja mahtavuuttaan, johon etsii jatkuvasti tukijoita.


      • kääntynyt
        mielikuvitusta ne ovat kirjoitti:

        Jokainen normaali ihminen ymmärtää, että Matti Wendelin keksii mielikuvitustarinoita sen mukaan kuin sellaisista on hänelle ja hänen mahtavuuden pönkittämiselleen hyötyä. Olipa hänellä jossain sivullaan sellainenkin tarina, miten Pyhä henki muka seisoi miehen hahmossa hänen sänkynsä vieressä. "Siinä seisoi Pyhä Henki!" hän sanoi. Ja sitten yksinkertaiset höynäytettävät ihmiset uskovat tuollaisiin.
        M.W. on keksinyt tepsivän keinon saada itselleen kannattajia. Salossa Matti W. sai erään miesparan eksytetyksi tukemaan itseään ja toimintaansa antamalla tuolle uskovalle pastorin viran. Monethan ovat erittäin halukkaita alkamaan pastoriksi.
        Hän käyttää härskisti hyväkseen hyväuskoisia, jotka eivät epäile hänen satujaan. Hän rakentaa omaa valtakuntaansa ja mahtavuuttaan, johon etsii jatkuvasti tukijoita.

        Soitin Matti Wendelinille itse, koska tunnen häntä vähän ja kysyin mm. tuota väitettyä juttua, että olisi nähnyt Phän Hengen MIEHEN HAHMOSSA. Pastori sanoi, ettei ole koskaan kokenut mitään sellaista eikkÄ ole koskaan kirjoittanut mitään sellaista... niin, että näyttä täällä olevan parjauskampanja meneillään, kuten vähän arvelinkin näitä hölynpölyjä lukiessani.

        Kannattaa ehdottomasti mennä itse Wendelinin tilaisuuksiin tutustumaan toimintaa ja mieheen ja ennen kaikkea sanomaan, nyt kun hän pitää enemmän kokouksia Suomessa. Toivottavasti ne jatkuvat.


      • Auli7
        kääntynyt kirjoitti:

        Soitin Matti Wendelinille itse, koska tunnen häntä vähän ja kysyin mm. tuota väitettyä juttua, että olisi nähnyt Phän Hengen MIEHEN HAHMOSSA. Pastori sanoi, ettei ole koskaan kokenut mitään sellaista eikkÄ ole koskaan kirjoittanut mitään sellaista... niin, että näyttä täällä olevan parjauskampanja meneillään, kuten vähän arvelinkin näitä hölynpölyjä lukiessani.

        Kannattaa ehdottomasti mennä itse Wendelinin tilaisuuksiin tutustumaan toimintaa ja mieheen ja ennen kaikkea sanomaan, nyt kun hän pitää enemmän kokouksia Suomessa. Toivottavasti ne jatkuvat.

        On helppo uskoa sitä, mitä toimittajat ja nimettömät kirjoittavat kunnes he kirjoittavat jotain minusta itse. Silloin huomaan tosiasian, että kaikki ei välttämättä ole kirjoitettu aivan oikein. Kateelliset ja katkerat ihmiset purkavat omaa pahoinvointiaan parjaamalla muita. - Yleensä näillä parjaajilla ei ole lainkaan omia hedelmiä! Korostavat itseään parjaamalla muita.

        Jos rehellisesti halutaan saada oikea käsitys hengellisistä asioista, niin silloin täytyy löytää materiaalia muista lähteistä kuin lehdistön- tai nettikirjoittelulähteistä.

        *Aito ja rehellinen rukoilee ja kysyy Herralta ollen avoin Hänen vastauksilleen,
        * Hän kuuntelee ensin itse, mitä jonkun seurakunnan tai hengellisen liikkeen edustajan opettaa ja julistaa
        * Rehellinen tarkastelija vertaa aina kyseistä opetusta ja julistusta Jumalan Sanaan eikä muiden mielipiteisiin.
        * Aito ja rehellinen ihminen katsoo ensin ITSE hedelmät.
        *Hedelmistä puu tunnetaan, ei juoruista ja parjauksista.

        Jos missä, niin Wendelinin toiminnassa on hedelmää ja se on kaikkien nähtävissä, ulkomaita myöten
        .
        Mohikaanin kaltaiset kaverit ovat jääneet junasta pois erämaassa, eivätkä mielellään kerro omista hedelmistään - kun ei ilmeisesti ole mitä kertoa. Tai jos on, niin kerro nimesi ja anna meidän katsoa hedelmiäsi julkisesti!

        Henkilöt joita täällä parjataan (Wendelin, Westergård, Saarikalle ym.) eivät varmasti ole täydellisiä, mutta saavat sen jotakin aikaan.


      • ! Totuudessa
        Auli7 kirjoitti:

        On helppo uskoa sitä, mitä toimittajat ja nimettömät kirjoittavat kunnes he kirjoittavat jotain minusta itse. Silloin huomaan tosiasian, että kaikki ei välttämättä ole kirjoitettu aivan oikein. Kateelliset ja katkerat ihmiset purkavat omaa pahoinvointiaan parjaamalla muita. - Yleensä näillä parjaajilla ei ole lainkaan omia hedelmiä! Korostavat itseään parjaamalla muita.

        Jos rehellisesti halutaan saada oikea käsitys hengellisistä asioista, niin silloin täytyy löytää materiaalia muista lähteistä kuin lehdistön- tai nettikirjoittelulähteistä.

        *Aito ja rehellinen rukoilee ja kysyy Herralta ollen avoin Hänen vastauksilleen,
        * Hän kuuntelee ensin itse, mitä jonkun seurakunnan tai hengellisen liikkeen edustajan opettaa ja julistaa
        * Rehellinen tarkastelija vertaa aina kyseistä opetusta ja julistusta Jumalan Sanaan eikä muiden mielipiteisiin.
        * Aito ja rehellinen ihminen katsoo ensin ITSE hedelmät.
        *Hedelmistä puu tunnetaan, ei juoruista ja parjauksista.

        Jos missä, niin Wendelinin toiminnassa on hedelmää ja se on kaikkien nähtävissä, ulkomaita myöten
        .
        Mohikaanin kaltaiset kaverit ovat jääneet junasta pois erämaassa, eivätkä mielellään kerro omista hedelmistään - kun ei ilmeisesti ole mitä kertoa. Tai jos on, niin kerro nimesi ja anna meidän katsoa hedelmiäsi julkisesti!

        Henkilöt joita täällä parjataan (Wendelin, Westergård, Saarikalle ym.) eivät varmasti ole täydellisiä, mutta saavat sen jotakin aikaan.

        Tarinoiden keksijät (mm. M.W. ja J.R.) ovat valmiit muuttamaan kertomuksiaan sen mukaisesti, minkä he katsovat itselleen hyödylliseksi. Olen itsekin lukenut ko. pyhänhengenilmestymisestä eri versioita. Olen lukenut myös sen joitakin vuosia sitten olleen version, jossa hän kertoi, että "siinä seisoi pyhä henki".
        Tuollaiset tarinoiden keksijät ovat seurakunnan ulkopuolisia Jumalan kansan eksyttäjiä. Mutta yleensä he ovat hyviä puhujia, kuten Raamattu sanookin:
        "Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä. Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet." Room. 16:17-18.
        He eksyttävät siis VILPITTÖMIÄ uskovia "suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla". Tunnettua on, että paholainen eksytyksineen ei tule rumana sarvipäisenä, vaan valkeuden enkelinä. 2 Kor. 11:4,14,15. He toimivat ilman mitään seurakunnallista valvontaa, ja kaukana apostolisesta opista: "vastoin sitä oppia". 1 Joh. 2:24.
        Sellaisia on siis pidettävä silmällä, ja sellaisista tulee antaa selkeä varoitus kaikille Jumalan lapsille.
        Jos he olisivat Jumalan asialla, niin he asettuisivat seurakuntaan, ensin oppilaan paikalle. Sitten, jos seurakunnassa havaitaan heissä olevan Jumalalta saatuja armoituksia, voivat alkaa palvella Jumalaa Hänen seurakunnassaan, vanhimpien alaisuudessa. Yksityisinä sooloilijoina heistä ei ole muuta kuin vahinkoa.

        Näin on Jumalan Totuus.


      • ja aamen.
        ! Totuudessa kirjoitti:

        Tarinoiden keksijät (mm. M.W. ja J.R.) ovat valmiit muuttamaan kertomuksiaan sen mukaisesti, minkä he katsovat itselleen hyödylliseksi. Olen itsekin lukenut ko. pyhänhengenilmestymisestä eri versioita. Olen lukenut myös sen joitakin vuosia sitten olleen version, jossa hän kertoi, että "siinä seisoi pyhä henki".
        Tuollaiset tarinoiden keksijät ovat seurakunnan ulkopuolisia Jumalan kansan eksyttäjiä. Mutta yleensä he ovat hyviä puhujia, kuten Raamattu sanookin:
        "Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä. Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet." Room. 16:17-18.
        He eksyttävät siis VILPITTÖMIÄ uskovia "suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla". Tunnettua on, että paholainen eksytyksineen ei tule rumana sarvipäisenä, vaan valkeuden enkelinä. 2 Kor. 11:4,14,15. He toimivat ilman mitään seurakunnallista valvontaa, ja kaukana apostolisesta opista: "vastoin sitä oppia". 1 Joh. 2:24.
        Sellaisia on siis pidettävä silmällä, ja sellaisista tulee antaa selkeä varoitus kaikille Jumalan lapsille.
        Jos he olisivat Jumalan asialla, niin he asettuisivat seurakuntaan, ensin oppilaan paikalle. Sitten, jos seurakunnassa havaitaan heissä olevan Jumalalta saatuja armoituksia, voivat alkaa palvella Jumalaa Hänen seurakunnassaan, vanhimpien alaisuudessa. Yksityisinä sooloilijoina heistä ei ole muuta kuin vahinkoa.

        Näin on Jumalan Totuus.

        ja .


      • jrx79
        ! Totuudessa kirjoitti:

        Tarinoiden keksijät (mm. M.W. ja J.R.) ovat valmiit muuttamaan kertomuksiaan sen mukaisesti, minkä he katsovat itselleen hyödylliseksi. Olen itsekin lukenut ko. pyhänhengenilmestymisestä eri versioita. Olen lukenut myös sen joitakin vuosia sitten olleen version, jossa hän kertoi, että "siinä seisoi pyhä henki".
        Tuollaiset tarinoiden keksijät ovat seurakunnan ulkopuolisia Jumalan kansan eksyttäjiä. Mutta yleensä he ovat hyviä puhujia, kuten Raamattu sanookin:
        "Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä. Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet." Room. 16:17-18.
        He eksyttävät siis VILPITTÖMIÄ uskovia "suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla". Tunnettua on, että paholainen eksytyksineen ei tule rumana sarvipäisenä, vaan valkeuden enkelinä. 2 Kor. 11:4,14,15. He toimivat ilman mitään seurakunnallista valvontaa, ja kaukana apostolisesta opista: "vastoin sitä oppia". 1 Joh. 2:24.
        Sellaisia on siis pidettävä silmällä, ja sellaisista tulee antaa selkeä varoitus kaikille Jumalan lapsille.
        Jos he olisivat Jumalan asialla, niin he asettuisivat seurakuntaan, ensin oppilaan paikalle. Sitten, jos seurakunnassa havaitaan heissä olevan Jumalalta saatuja armoituksia, voivat alkaa palvella Jumalaa Hänen seurakunnassaan, vanhimpien alaisuudessa. Yksityisinä sooloilijoina heistä ei ole muuta kuin vahinkoa.

        Näin on Jumalan Totuus.

        Niinkuin Jumalan maailmassa kaikki muutenkin. Tämä on aikalailla outoa että kristityt alkavat etsiä vikoja ja virheitä toisten kristittyjen toiminnasta ja ovat kovin hätäisiä tuomitsemaan henkilöitä jotka toimivat Jumalan valtakunnassa hieman eri tavalla. Kertokaapa minulle nk. "aina oikeassa uskovat" että millä valtuuksilla te tuomitsette toisia henkilöitä heidän tekojensa perusteella.
        En minä ainakaan uskalla asettua jonkin ihmisen kautta toimivan Jumalan työn eteen ja syyttää ja tuomita häntä. Kyllä se Herra tietää kuka toimii oikein ja kuka väärin, eikä ole minun eikä sinun asiasi tuomita, koska ei Jeesuskaan tullut tänne maan päälle tuomitsemaan, vaan tuomaan todeksi sen mitä tänäpäivänä kutsutaan evankeliumiksi. Eikö siis meidän kristittyjen tehtävänä ole keskittyä julistamaan evankeliumia, eikä miettiä sitä kuka sanoo ja tekee mitäkin.
        Ja kun joku esitteli että M.W. olisi kiristänyt Jumalaa niin tuskinpa sellainen keneltäkään ihmiseltä onnistuu. Ja miten Pyhä henki voi toimia jonkin ihmisen kautta ja parantaa niin useita sairaita jos mukana ei ole taivaallista isäämme..


      • Eikö Raamatusta
        jrx79 kirjoitti:

        Niinkuin Jumalan maailmassa kaikki muutenkin. Tämä on aikalailla outoa että kristityt alkavat etsiä vikoja ja virheitä toisten kristittyjen toiminnasta ja ovat kovin hätäisiä tuomitsemaan henkilöitä jotka toimivat Jumalan valtakunnassa hieman eri tavalla. Kertokaapa minulle nk. "aina oikeassa uskovat" että millä valtuuksilla te tuomitsette toisia henkilöitä heidän tekojensa perusteella.
        En minä ainakaan uskalla asettua jonkin ihmisen kautta toimivan Jumalan työn eteen ja syyttää ja tuomita häntä. Kyllä se Herra tietää kuka toimii oikein ja kuka väärin, eikä ole minun eikä sinun asiasi tuomita, koska ei Jeesuskaan tullut tänne maan päälle tuomitsemaan, vaan tuomaan todeksi sen mitä tänäpäivänä kutsutaan evankeliumiksi. Eikö siis meidän kristittyjen tehtävänä ole keskittyä julistamaan evankeliumia, eikä miettiä sitä kuka sanoo ja tekee mitäkin.
        Ja kun joku esitteli että M.W. olisi kiristänyt Jumalaa niin tuskinpa sellainen keneltäkään ihmiseltä onnistuu. Ja miten Pyhä henki voi toimia jonkin ihmisen kautta ja parantaa niin useita sairaita jos mukana ei ole taivaallista isäämme..

        löydy enää asioita ja aiheita,joista voitaisiin keskustella,
        kun palstalla aletaan arvostella jokaista sananjulistajaa?!

        Minä en uskaltaisi ottaa kantaa tälläiseen,ellen olisi täysin varma asioista,
        mutta haluaisin muistuttaa jokaista uskovaa,että jos tällätavalla alamme
        etsiä ja esille tuoda vikoja,niin saamme kohta arvostella seurakuntien
        paimenet ja saarnaajat,koska täydellisyyttä emme löydä kenestäkään.


      • Auli7 kirjoitti:

        On helppo uskoa sitä, mitä toimittajat ja nimettömät kirjoittavat kunnes he kirjoittavat jotain minusta itse. Silloin huomaan tosiasian, että kaikki ei välttämättä ole kirjoitettu aivan oikein. Kateelliset ja katkerat ihmiset purkavat omaa pahoinvointiaan parjaamalla muita. - Yleensä näillä parjaajilla ei ole lainkaan omia hedelmiä! Korostavat itseään parjaamalla muita.

        Jos rehellisesti halutaan saada oikea käsitys hengellisistä asioista, niin silloin täytyy löytää materiaalia muista lähteistä kuin lehdistön- tai nettikirjoittelulähteistä.

        *Aito ja rehellinen rukoilee ja kysyy Herralta ollen avoin Hänen vastauksilleen,
        * Hän kuuntelee ensin itse, mitä jonkun seurakunnan tai hengellisen liikkeen edustajan opettaa ja julistaa
        * Rehellinen tarkastelija vertaa aina kyseistä opetusta ja julistusta Jumalan Sanaan eikä muiden mielipiteisiin.
        * Aito ja rehellinen ihminen katsoo ensin ITSE hedelmät.
        *Hedelmistä puu tunnetaan, ei juoruista ja parjauksista.

        Jos missä, niin Wendelinin toiminnassa on hedelmää ja se on kaikkien nähtävissä, ulkomaita myöten
        .
        Mohikaanin kaltaiset kaverit ovat jääneet junasta pois erämaassa, eivätkä mielellään kerro omista hedelmistään - kun ei ilmeisesti ole mitä kertoa. Tai jos on, niin kerro nimesi ja anna meidän katsoa hedelmiäsi julkisesti!

        Henkilöt joita täällä parjataan (Wendelin, Westergård, Saarikalle ym.) eivät varmasti ole täydellisiä, mutta saavat sen jotakin aikaan.

        * "< Mohikaanin kaltaiset kaverit ovat jääneet junasta pois erämaassa, eivätkä mielellään kerro omista hedelmistään - kun ei ilmeisesti ole mitä kertoa. Tai jos on, niin kerro nimesi ja anna meidän katsoa hedelmiäsi julkisesti! >" ?

        * Olen ollut Matin kanssa samassa seurakunnassa, isänsä oli pastorina, joten tunnen koko perheen aika hyvin. Aivan mallikelpoinen perhe, ja perhe pitää yhtä, yksi kaikkien, ja kaikki yhden puolesta.
        * He ovat malli perhe, ehdottomasti ! Varsinkin perheen ÄITI , ihanampaa ihmistä saa hakea, koko perheen sydän ja koossa pitäjä, jos satut lukemaan, muistan aina sinua lämmöllä. Ja kyllä mä pärjasin heidän kaikkien kanssa. :)

        * Matista en sano mitään, enää, aika voi muuttaa, ja mies voi muuttua, ja kun on kaiketi meille jokaiselle tiedossa, että jos Herra pääsee uudistamaan, niin ei Hänelle ole toivottomia tapauksia lainkaan, ja jos on tehnyt syntiä ja filunkiakin, nekin annetaan anteeksi, kun haluaa tehdä parannuksen.
        * Siunausta sinulle Matti, jos olet saanut uudistua ja päässyt lainalaisuudesta armon alle, ja samaa toivon isällesikin, samoin koko perheelle.
        * Meillä oli isä S....n kanssa erimielisyytemme, mutta veljes sopu säilyi aina, joskus "väiteltiin" rajustikkin, mutta ei koskaan vihassa, aina lyötiin veljenkättä.

        * Sinulle joka tivaat Mohikaanin saavutuksista, sen näkee sitten kerran siellä kotona taivaassa? Ei ole mulla kerskaamista muusta, kuin Herrastani Jeesuskesta, Hän on ollut uskollinen, vaikka olisinkin "erämaassa" ? Jumalan valtatie kun kulkee sielläkin, eikä siltä eksy hullutkaan!
        * Miten muuten sinulla menee? Mistä olet katkeroitunut? Sanomisiestasi huokuu tyytymättömyys ja kaunainen katkeruus. Herra voi sinutkin uudistaa. Usko pois !


      • kokouksissaan käynyt
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * "< Mohikaanin kaltaiset kaverit ovat jääneet junasta pois erämaassa, eivätkä mielellään kerro omista hedelmistään - kun ei ilmeisesti ole mitä kertoa. Tai jos on, niin kerro nimesi ja anna meidän katsoa hedelmiäsi julkisesti! >" ?

        * Olen ollut Matin kanssa samassa seurakunnassa, isänsä oli pastorina, joten tunnen koko perheen aika hyvin. Aivan mallikelpoinen perhe, ja perhe pitää yhtä, yksi kaikkien, ja kaikki yhden puolesta.
        * He ovat malli perhe, ehdottomasti ! Varsinkin perheen ÄITI , ihanampaa ihmistä saa hakea, koko perheen sydän ja koossa pitäjä, jos satut lukemaan, muistan aina sinua lämmöllä. Ja kyllä mä pärjasin heidän kaikkien kanssa. :)

        * Matista en sano mitään, enää, aika voi muuttaa, ja mies voi muuttua, ja kun on kaiketi meille jokaiselle tiedossa, että jos Herra pääsee uudistamaan, niin ei Hänelle ole toivottomia tapauksia lainkaan, ja jos on tehnyt syntiä ja filunkiakin, nekin annetaan anteeksi, kun haluaa tehdä parannuksen.
        * Siunausta sinulle Matti, jos olet saanut uudistua ja päässyt lainalaisuudesta armon alle, ja samaa toivon isällesikin, samoin koko perheelle.
        * Meillä oli isä S....n kanssa erimielisyytemme, mutta veljes sopu säilyi aina, joskus "väiteltiin" rajustikkin, mutta ei koskaan vihassa, aina lyötiin veljenkättä.

        * Sinulle joka tivaat Mohikaanin saavutuksista, sen näkee sitten kerran siellä kotona taivaassa? Ei ole mulla kerskaamista muusta, kuin Herrastani Jeesuskesta, Hän on ollut uskollinen, vaikka olisinkin "erämaassa" ? Jumalan valtatie kun kulkee sielläkin, eikä siltä eksy hullutkaan!
        * Miten muuten sinulla menee? Mistä olet katkeroitunut? Sanomisiestasi huokuu tyytymättömyys ja kaunainen katkeruus. Herra voi sinutkin uudistaa. Usko pois !

        Olen ollut Matti Wendelinin kokouksissa ja kokenut siellä yliluonnollisia. Siis jumalallisia. Lisäksi paranin kokouksessa eräästä sairaudesta joka oli alkanut piinata minua ja toisen kerran kokouksen jälkeen samasta sairaudesta. Kun sairaus vielä uusi, Jumala johdatti minut fysioterapeutille, joka löysi sairauden syyn ja sen jälkeen sairautta ei ole ollut ollenkaan. Minulle annettiin muutama yksinkertainen jumppaliike, joita tekemällä sairauden tulon voi estää, mutta edes niitä ei ole tarvittu. Wendelin on ollut meitä kohtaan sydämellinen ja hänen opetuksensa on minun mielestäni hyvinkin rakkaudellista ja armontäyteistä. Itseään hän ei ole sillä tavalla korostanut, vaan opettaa hyvin selkeästi esimerkiksi Joonan kirjasta. Kannattaa käydä tosiaan Wendelinkin kokouksissa ja kuunnella tarkasti mitä hän opettaa ja tehdä johtopäätöksensä sitten. Häneltä on myös ilmestynyt joukko cd-levyjä, joita voi ostaa. Minusta hänen kokouksissaan on rakkaudellinen tunnelma, ei laisinkaan lakihenkinen. Wendelinillä on rauhallinen, suloinen ja kaunis vaimo ja ihana pikkuvaavi. Kyllä hän on siunattu mies, joka vie muitakin siunauksen tielle.


      • kokouksissaan käynyt
        kokouksissaan käynyt kirjoitti:

        Olen ollut Matti Wendelinin kokouksissa ja kokenut siellä yliluonnollisia. Siis jumalallisia. Lisäksi paranin kokouksessa eräästä sairaudesta joka oli alkanut piinata minua ja toisen kerran kokouksen jälkeen samasta sairaudesta. Kun sairaus vielä uusi, Jumala johdatti minut fysioterapeutille, joka löysi sairauden syyn ja sen jälkeen sairautta ei ole ollut ollenkaan. Minulle annettiin muutama yksinkertainen jumppaliike, joita tekemällä sairauden tulon voi estää, mutta edes niitä ei ole tarvittu. Wendelin on ollut meitä kohtaan sydämellinen ja hänen opetuksensa on minun mielestäni hyvinkin rakkaudellista ja armontäyteistä. Itseään hän ei ole sillä tavalla korostanut, vaan opettaa hyvin selkeästi esimerkiksi Joonan kirjasta. Kannattaa käydä tosiaan Wendelinkin kokouksissa ja kuunnella tarkasti mitä hän opettaa ja tehdä johtopäätöksensä sitten. Häneltä on myös ilmestynyt joukko cd-levyjä, joita voi ostaa. Minusta hänen kokouksissaan on rakkaudellinen tunnelma, ei laisinkaan lakihenkinen. Wendelinillä on rauhallinen, suloinen ja kaunis vaimo ja ihana pikkuvaavi. Kyllä hän on siunattu mies, joka vie muitakin siunauksen tielle.

        Matti Wendelin oli muuten hiljan lähetysmatkalla Papua-Uudella Guinealla ja kokouksissaan tuli uskoon 400 ihmistä. Jeesus elää ja pelastaa ja parantaa!


      • Salo brother
        kokouksissaan käynyt kirjoitti:

        Olen ollut Matti Wendelinin kokouksissa ja kokenut siellä yliluonnollisia. Siis jumalallisia. Lisäksi paranin kokouksessa eräästä sairaudesta joka oli alkanut piinata minua ja toisen kerran kokouksen jälkeen samasta sairaudesta. Kun sairaus vielä uusi, Jumala johdatti minut fysioterapeutille, joka löysi sairauden syyn ja sen jälkeen sairautta ei ole ollut ollenkaan. Minulle annettiin muutama yksinkertainen jumppaliike, joita tekemällä sairauden tulon voi estää, mutta edes niitä ei ole tarvittu. Wendelin on ollut meitä kohtaan sydämellinen ja hänen opetuksensa on minun mielestäni hyvinkin rakkaudellista ja armontäyteistä. Itseään hän ei ole sillä tavalla korostanut, vaan opettaa hyvin selkeästi esimerkiksi Joonan kirjasta. Kannattaa käydä tosiaan Wendelinkin kokouksissa ja kuunnella tarkasti mitä hän opettaa ja tehdä johtopäätöksensä sitten. Häneltä on myös ilmestynyt joukko cd-levyjä, joita voi ostaa. Minusta hänen kokouksissaan on rakkaudellinen tunnelma, ei laisinkaan lakihenkinen. Wendelinillä on rauhallinen, suloinen ja kaunis vaimo ja ihana pikkuvaavi. Kyllä hän on siunattu mies, joka vie muitakin siunauksen tielle.

        Matti oli muutama vuosi sitten naimisissa ikäisensä naisen kanssa, mutta sitten sai profetian että Herra antaa hänelle uuden nuoren vaimon. Vanha sai väistyä ja uusi sijaan tulla.


      • rätinä
        Salo brother kirjoitti:

        Matti oli muutama vuosi sitten naimisissa ikäisensä naisen kanssa, mutta sitten sai profetian että Herra antaa hänelle uuden nuoren vaimon. Vanha sai väistyä ja uusi sijaan tulla.

        matkustiko omilla vai seurakuntansa varoilla ? työskentelikö pakanoiden parissa vai lomailiko jonkun langenneen pastorin seurakunnassa? voiko luottaa ilmoittamaansa 400 sielun pelastukseen vaikka "yli 30 vuoden täyspäiväinen evankelistan työ" ei pidä paikkaansa (kahdeksankymmentäluvulla ruotsissa bisnessotkuista ongelmia joista kä räjöintiä) Miksi te uskovat uskotte kaiken mitä jumalan nimissä sanotaan. vanha sääntö:usko mitä kerron niin valehtelen lisää


      • Jumala-ei-katso-henk
        kokouksissaan käynyt kirjoitti:

        Olen ollut Matti Wendelinin kokouksissa ja kokenut siellä yliluonnollisia. Siis jumalallisia. Lisäksi paranin kokouksessa eräästä sairaudesta joka oli alkanut piinata minua ja toisen kerran kokouksen jälkeen samasta sairaudesta. Kun sairaus vielä uusi, Jumala johdatti minut fysioterapeutille, joka löysi sairauden syyn ja sen jälkeen sairautta ei ole ollut ollenkaan. Minulle annettiin muutama yksinkertainen jumppaliike, joita tekemällä sairauden tulon voi estää, mutta edes niitä ei ole tarvittu. Wendelin on ollut meitä kohtaan sydämellinen ja hänen opetuksensa on minun mielestäni hyvinkin rakkaudellista ja armontäyteistä. Itseään hän ei ole sillä tavalla korostanut, vaan opettaa hyvin selkeästi esimerkiksi Joonan kirjasta. Kannattaa käydä tosiaan Wendelinkin kokouksissa ja kuunnella tarkasti mitä hän opettaa ja tehdä johtopäätöksensä sitten. Häneltä on myös ilmestynyt joukko cd-levyjä, joita voi ostaa. Minusta hänen kokouksissaan on rakkaudellinen tunnelma, ei laisinkaan lakihenkinen. Wendelinillä on rauhallinen, suloinen ja kaunis vaimo ja ihana pikkuvaavi. Kyllä hän on siunattu mies, joka vie muitakin siunauksen tielle.

        Miten sitten Mohista ei voi viedä siuanausten tielle? Matti on hylännyt ensimmäisensä, ja ottanut nuoremman ja nätimmän? Onko siis kummallakin mainitulla niinku eri Jumala, toisen siunaa toinen runtataan maanrakoon, häh ?


      • Auli7 kirjoitti:

        On helppo uskoa sitä, mitä toimittajat ja nimettömät kirjoittavat kunnes he kirjoittavat jotain minusta itse. Silloin huomaan tosiasian, että kaikki ei välttämättä ole kirjoitettu aivan oikein. Kateelliset ja katkerat ihmiset purkavat omaa pahoinvointiaan parjaamalla muita. - Yleensä näillä parjaajilla ei ole lainkaan omia hedelmiä! Korostavat itseään parjaamalla muita.

        Jos rehellisesti halutaan saada oikea käsitys hengellisistä asioista, niin silloin täytyy löytää materiaalia muista lähteistä kuin lehdistön- tai nettikirjoittelulähteistä.

        *Aito ja rehellinen rukoilee ja kysyy Herralta ollen avoin Hänen vastauksilleen,
        * Hän kuuntelee ensin itse, mitä jonkun seurakunnan tai hengellisen liikkeen edustajan opettaa ja julistaa
        * Rehellinen tarkastelija vertaa aina kyseistä opetusta ja julistusta Jumalan Sanaan eikä muiden mielipiteisiin.
        * Aito ja rehellinen ihminen katsoo ensin ITSE hedelmät.
        *Hedelmistä puu tunnetaan, ei juoruista ja parjauksista.

        Jos missä, niin Wendelinin toiminnassa on hedelmää ja se on kaikkien nähtävissä, ulkomaita myöten
        .
        Mohikaanin kaltaiset kaverit ovat jääneet junasta pois erämaassa, eivätkä mielellään kerro omista hedelmistään - kun ei ilmeisesti ole mitä kertoa. Tai jos on, niin kerro nimesi ja anna meidän katsoa hedelmiäsi julkisesti!

        Henkilöt joita täällä parjataan (Wendelin, Westergård, Saarikalle ym.) eivät varmasti ole täydellisiä, mutta saavat sen jotakin aikaan.

        * "Auli7", kirjoittaa; " Jos missä, niin Wendelinin toiminnassa on hedelmää ja se on kaikkien nähtävissä, ulkomaita myöten

        Mohikaanin kaltaiset kaverit ovat jääneet junasta pois erämaassa, eivätkä mielellään kerro omista hedelmistään - kun ei ilmeisesti ole mitä kertoa. Tai jos on, niin kerro nimesi ja anna meidän katsoa hedelmiäsi julkisesti! " ?

        * Mulla ja Matilla on molemmilla yksi yhtäläinen "HEDELMÄ", olemme kumpikin eronneet, ja uudelleen naineet. Minut tuomitaan täällä palstalla alimpaan helvettiin, ja nyt myös Auli nostaa toisen meistä taivaisiin, ja minut tuuppaa mielellään helvettiin. Kysyn vaan, onkohan Jumala jotenkin jakautunut? Pitäisikö minunkin ottaa isoäidin tyttö-sukunimi, jospa Jumala sitten voisi palstalaistenkin mielstä minut hyväksyä? Ei kun sukunimen vaihtoon, se muttaa kaiken.

        * Tunnen Matin vuosiaen takaa, ja oltu samassa serurakunnassa, tunne hänet hyvässä ja pahassa. Mutta ei nyt siitä oo kyse, siunaan Mattia tänäpäivänä. Jumala antaa anteeksi meille itsekullekkin syntejämme ja erheitämme, siihen vaan on tyytyminen. Hän armahataa kenet armahtaa ja paaduttaa, kenet paaduttaa. Hänellä on valta jopa yli kirjoittamansa Raamatun sanan, Sanaa vahingoittamatta.
        * Taidan tuntea Matin Auli7: paremmin?


      • Armo777

        Wendelin on helluntailainen. Ensimmäinen helluntai piispaksi virallisesti siunattu ja vihitty. Kuuluu Chuch of God kirkkokuntaan joka on vanhin helluntailiike maailmassa, perustettu 1880-luvulla.


      • Armo777
        Salo brother kirjoitti:

        Matti oli muutama vuosi sitten naimisissa ikäisensä naisen kanssa, mutta sitten sai profetian että Herra antaa hänelle uuden nuoren vaimon. Vanha sai väistyä ja uusi sijaan tulla.

        Ei pidä lainkaan paikkaansa... Höpöhöpöä... Marja jätti Matin.


      • lahtelainen
        Armo777 kirjoitti:

        Ei pidä lainkaan paikkaansa... Höpöhöpöä... Marja jätti Matin.

        Noin kuukausi sitten on Marja poistunut keskuudestamme sairauden murtamana.


      • hävetkää, haukkujat
        kääntynyt kirjoitti:

        Soitin Matti Wendelinille itse, koska tunnen häntä vähän ja kysyin mm. tuota väitettyä juttua, että olisi nähnyt Phän Hengen MIEHEN HAHMOSSA. Pastori sanoi, ettei ole koskaan kokenut mitään sellaista eikkÄ ole koskaan kirjoittanut mitään sellaista... niin, että näyttä täällä olevan parjauskampanja meneillään, kuten vähän arvelinkin näitä hölynpölyjä lukiessani.

        Kannattaa ehdottomasti mennä itse Wendelinin tilaisuuksiin tutustumaan toimintaa ja mieheen ja ennen kaikkea sanomaan, nyt kun hän pitää enemmän kokouksia Suomessa. Toivottavasti ne jatkuvat.

        Kuuntelin kerran radiosta hänen puheensa ja se oli todella hyvä !

        Tämä palsta on todella oikea hornahenkien temmellyskentttä, jos jtk. Jumalan käyttää niin täällä hänet VARMASTI LYTÄTÄÄN ? Todella outoa.
        Jeesuksen sanat:
        Evankeliumi Johanneksen mukaan 13

        34. Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut

        että tekin niin rakastatte toisianne.

        35. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
        Täällä se rakkaus muuttuu , kateudeksi ja TORAKSI !


      • äly hoi
        kokouksissaan käynyt kirjoitti:

        Matti Wendelin oli muuten hiljan lähetysmatkalla Papua-Uudella Guinealla ja kokouksissaan tuli uskoon 400 ihmistä. Jeesus elää ja pelastaa ja parantaa!

        " tuli uskoon 400 ihmistä"
        No ei ole ihmekkään , että saa tana täällä häntä riepottelee,vielä ns. uskovien kautta.


    • Matin tie

      Matti kuului Kouvolan Helluntaiseurakuntaan. Hän avioitui Marja Spoofin kanssa ja heille syntyi kaksi lasta, tyttö ja poika. Matti erosi Kouvolan Helluntaiseurakunnasta ja perusti ensin kouvolaan, sitten Lahteen Täyden evankeliumin seurakunnan. Näissä vaiheissa Matti vaihtoi myös nimensä. Lehtisestä tuli Wendelin.
      Matti erosi vaimostaan Marjasta muutama vuosi sitten ja avioitui uudelleen, Outin kanssa.

      • Te eksytte.

        Siis Matti perusti kaksi pirattiseurakuntaa, ohi Raamatun sanan, joka ei tunne Täyden evankeliumin seurakuntaa, vaan yhden seurakunnan. Kol.1:24. Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä viellä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän hänen ruumiinsa hyväksi, joka on SEURAKUNTA.


      • keskitytään omaan

        Hyvinpäs tunnut Matin tuntevan ? Sai Marjan kanssa KOLME lasta. Ja mitä nimen muuttamiseen tulee, se on heidän suvussaan ollut ennen ja muutama muukin sukulainen on ottanut nimen uudelleen käyttöön. Mitä opetukseen tulee niin kieltämättä vähän outoa. Marja oli mukava ihminen, kuoli hiljattain sairauden murtamana.


    • Herra auttakoon

      Onko hän tunnustanut tehneensä syntiä vaihatessaan vaimonsa nuorempaan?

      • Xoo7

        Matti Wendelin ei jättänyt vaimoaan Marjaa, vaan Marja flirttaili lahtelaisen Kivimaan rehtorin Klaus Kähkösen kanssa ottaen lopulta eron Matista. Kaikki Lahtelaiset opettaja piirit tietävät tämän tosiasian. Nykyisin Matin ex vaimo Marja Spoof Kähkönen on tämän Kähkösen vaimo. Jutut täällä profetiosta nuoremmasta vaimosta ovat yhtä huuhaata tässä parjauskamppanjassa.


      • sivusta seurannut
        Xoo7 kirjoitti:

        Matti Wendelin ei jättänyt vaimoaan Marjaa, vaan Marja flirttaili lahtelaisen Kivimaan rehtorin Klaus Kähkösen kanssa ottaen lopulta eron Matista. Kaikki Lahtelaiset opettaja piirit tietävät tämän tosiasian. Nykyisin Matin ex vaimo Marja Spoof Kähkönen on tämän Kähkösen vaimo. Jutut täällä profetiosta nuoremmasta vaimosta ovat yhtä huuhaata tässä parjauskamppanjassa.

        No niinpä teki! hmettelen edelleen , että yli kymmenen vuotta häpeilemättä jatkoivat "salasuhdettaan". Miten kehtasivat? Miten kehtaavat nyt olla aviopari kaiken jälkeen? Häpeällistä toimintaa uskovaiselta naiselta ja aviossa olevalta mieheltä. Kauan jaksoi Marja miestä odottaa! Elivät susiparinakin monta kuukautta kun Kähkösen x-vaimo ajoi ukon asumaan Vesijärvenkadulle Marjan asuntoon, jossa nykyisin asustelee Kähkösen äiti!


      • helluntaipoitsu
        sivusta seurannut kirjoitti:

        No niinpä teki! hmettelen edelleen , että yli kymmenen vuotta häpeilemättä jatkoivat "salasuhdettaan". Miten kehtasivat? Miten kehtaavat nyt olla aviopari kaiken jälkeen? Häpeällistä toimintaa uskovaiselta naiselta ja aviossa olevalta mieheltä. Kauan jaksoi Marja miestä odottaa! Elivät susiparinakin monta kuukautta kun Kähkösen x-vaimo ajoi ukon asumaan Vesijärvenkadulle Marjan asuntoon, jossa nykyisin asustelee Kähkösen äiti!

        Eikös se Kähkönen vasta eronnut vaimostaan? Joko se on ehtinyt Spoofin vihille viedä?No, sehän kertoo sitten sen totuuden, että yhtä on pidetty jo aviossa ollessa. Vaan eipä taida Marja ensimmäinen Kähkösen salarakas olla? Huhut kertovat jo entisessä työpaikassa vuosia rehottaneesta keittäjä-rehtori-romanssista. Sääliksi käy x-vaimoa...No nyt kyllä uskonasioista ja Matin hyvyydestä eksyttiin, mutta sellaisia ihmiset ovat, oman edun tavoittelijoita ja uskon tms sellaisen varjolla asioita maukaelevia. Onko se rehtori Kähkönen saman firman miehiä? Kuuluuko helluntailaisiin?


    • Pula Kaikkonen

      Miksi tällä etsitään ihmisistä vikoja? Muitakin tulee yllytetyksi mukaan, samoin tuo facebook virtuaalipiru/virus kaverit johdatti sinne, kaduttaa ankarasti.

    • kuukkeliskuu

      Pula kaikkonen, pääseehän Facebookista irti, senkusvaan suljet, ja oot VAPAA virtuaali pirustasi !

    • Pula Kaikkonen

      Tein jo näin, menee kaikki kaverisuhteet....pilalle

    • rätinä

      katso wendeliinin youtube video. valehtelee olevansa vieraskielinen julistaja joka ei osaa suomea. myös kokustilanne on lavastettu. saatana on valheen isä ja hänen lapsensa kyykäärmeen sikiöitä

    • oikeassa

      Täällä vaan kateelliset panettelee, kun ovat itse naineet jonkun pirun vaimoks ja haluaisivat vaihtaa nuorempaan.

    • ihmettelentätätouhua

      Hoi herätys sheriffi!

      Pitäisikö tämä ketju poistaa? Täällä ruoditaan jonkun ihmisen yksityiselämää!

    • Maarit23567

      Ihan hyvä minusta on Matti Wendelin. Kävin eilen kuuntelemassa häntä. Lopettakaa parjaaminen.

    • sensuroituko

      Ei ole enää Youtubessa tuota videota, josta mainitsit "rätinä". Mistähän siinä oli kyse ?

      • gyhsjdus

        Wendelinillä on rauhallinen, suloinen ja kaunis vaimo ja ihana pikkuvaavi. Kyllä hän on siunattu mies, joka vie muitakin siunauksen tielle.

        Aika vanha isä vaavelilla?


      • suomen piispa!
        gyhsjdus kirjoitti:

        Wendelinillä on rauhallinen, suloinen ja kaunis vaimo ja ihana pikkuvaavi. Kyllä hän on siunattu mies, joka vie muitakin siunauksen tielle.

        Aika vanha isä vaavelilla?

        Huvittava luonnehdinta ja määre vaimosta : rauhallinen!

        Mainitut asiatko tekevät hyvän julistajan: huomattavasti nuorempi vaimo, ihan tavanomaisen nätti, ja vaavi isoisän ikäisellä. !?

        Netistä luin, että hän on Suomen ensimmäinen piispa!

        WUUAHHAAhhaaahaahhhhhaahhh


    • pyhän yhteisen seura

      Kartan yhden ihmisen tai pariskunnan muodostamia "ministryjä", vaikka niiden vetäjä olisi mukavakin mies/nainen.

      • shileiza

        olempa täydellisesti samaa mieltä,ei tarvita mitään uusia ministryjä vaan jokainen kristitty,jollaiseksi itsensä sanoo,pysyköön omassa seurakunnassaan ja SOPEUTUKOOT siihen,katsokoon peiliin.


    • rahaa lisää ja heti

      Lisää rahaa me tahdomme.

      -

      "Jotkut ovat niin köyhiä,
      ettei heillä ole mitään
      muuta kuin rahaa."

    • aglius

      Miten voi niinpieleen mennä, etä lähtee omasta seurakunnastaan, jossa on kuitenkin Raamatun elementit, ja perustaa omia, joissa ei ole mitään vastaavia ?

      Ja sitten on olevinaan kovasti edistynyt hengen mies...eijei jei.

      suuri hajaannus moneen polveen siinä se.

    • Dejavu-93/94

      Muistelen käyneeni joskun Matin kokouksessa Lahdessa, mutta tuolloin hän käytti nimeä Lehtinen. Jo tuolloin hän vaikutti aika "oudolta linnulta", josta kellään ei ollut mitään havaintoja. Jäin miettimään, miksi nimi on vaihtunut. Itse en sitä tiedä. Joku voisi varmaan valottaa tätäkin puolta.

      Mitä kokouksesta muistan niin, hänen henkilökohtaisen kullan värisen mikrofonin ja melko päällekäyvän saarnan.

    • mami

      Katsokaa Wendelin feisbook etusivua Kennet Hagin ja benny Hin ovat hänen suosiossaan , siitä voi päätellä paljon.

    • arvostel ei Parja!

      OLEN ITSE KUUNNELLUT WENDELININ OPETUKSIA JA ainakin jotkut opetukset ovat selvästi MENESTYSTEOLOGIAAN VIITTAAVIA. mutta ei parjata ja tuomita miestä sillä HERRA tutkii myös hänen sydämmen vaikutteet ja matti on myös eräänä päivänä kristuksen tuomio istuimen edessä tekemässä tiliä tekemisistään, niin kuin me muutkiin oikeaoppiset. 2kor. 5.10 jos kennet hagin ja benny hin ovat matin suosiossa niin se kyllä kertoo jotain hänen omasta hengellisestä näkemyksistä ja rakenteista.

    • totuus tämä on

      Wendelin on mennari kuten Saarikalle ja Westergoord.

      Myös helluntaiseurakunnissa ja vapaakirkossa on julistajia jotka ovat samaa settiä. Marko Selkomaa yksi ja Jorma Kuusinen toinen unohtamatta Seinäjoen Helluntaiseurakuntaa ja Cityseurakuntia. Toki he ovat enmmänkin "karismaatikoita" mutta kyllä ne menestysteolgiset asiat löytyvät sieltä rivien välistä.


      http://www.youtube.com/watch?v=jDw7XhXcUO8

      • totuus ei unohdu

        SYNNIT JA HARHAT SAA ANTEEKSI MUTTA LUOTTAMUS MENEE.
        patmos on tuonut hinnin suomeen ja pasi turunen ollut puolustamassa hinniä.






        http://www.kristitynfoorumi.fi/hinntunnustus.htm
        Patmos-säätiön kotisivulla internetissä ilmestyi 24.8.2001 kirjoitus nimeltä Benny Hinnin tunnustus. Tarkoituksena on puhdistaa Hinnin maine häneen kohdistuneen arvostelun johdosta. Todistuskappaleena säätiö (Leo Meller) esittää otteen omassa lehdessään Kipinässä joulukuussa 1993 julkaistusta artikkelista, jonka on laatinut säätiön työntekijä Pasi Turunen. Hinnin Suomeen kutsujana Meller tietenkin haluaa antaa Hinnistä mahdollisimman edullisen kuvan. Huomioon ottaen Hinnin varsin kiistellyn maineen Mellerin todistus ei kuitenkaan kestä yleisen mielipiteen foorumilla. Säätiö on jäävi puhumaan omassa asiassaan - sillähän oli lusikka sopassa, koska sen sisaryhtiö Kuva ja Sana on Hinnin kirjojen suomalainen kustantaja.


      • huuhaapatmos
        totuus ei unohdu kirjoitti:

        SYNNIT JA HARHAT SAA ANTEEKSI MUTTA LUOTTAMUS MENEE.
        patmos on tuonut hinnin suomeen ja pasi turunen ollut puolustamassa hinniä.






        http://www.kristitynfoorumi.fi/hinntunnustus.htm
        Patmos-säätiön kotisivulla internetissä ilmestyi 24.8.2001 kirjoitus nimeltä Benny Hinnin tunnustus. Tarkoituksena on puhdistaa Hinnin maine häneen kohdistuneen arvostelun johdosta. Todistuskappaleena säätiö (Leo Meller) esittää otteen omassa lehdessään Kipinässä joulukuussa 1993 julkaistusta artikkelista, jonka on laatinut säätiön työntekijä Pasi Turunen. Hinnin Suomeen kutsujana Meller tietenkin haluaa antaa Hinnistä mahdollisimman edullisen kuvan. Huomioon ottaen Hinnin varsin kiistellyn maineen Mellerin todistus ei kuitenkaan kestä yleisen mielipiteen foorumilla. Säätiö on jäävi puhumaan omassa asiassaan - sillähän oli lusikka sopassa, koska sen sisaryhtiö Kuva ja Sana on Hinnin kirjojen suomalainen kustantaja.

        http://www.kristitynfoorumi.fi/bhinn.htm

        Muutama päivä sitten (kesäkuu 2001) sain Benny Hinnin Suomen vierailun järjestäjältä postia. Siinä oli myös mainos kahden kasetin sarjasta nimellä: "Onko sinua hämmennetty Hinnillä". Kaseteilla pastorit Pasi Turunen ja Petri Mäkilä haluavat osoittaa, että allekirjoittaneen "Uusi Viini Juovuttaa" kirjan Benny Hinniä koskeva luku on pääosin vanhentunutta asiaa, koska BH on aikanaan tehnyt parannuksen.


        Eikö ole kummallista, että yksi mies, joka jo 70-luvulta lähtien on oman kertomansa mukaan saanut puhua Pyhän Hengen kanssa kuin mies miehelle, jolle enkelit ja ilmestykset ovat tavallisia, jolle Jumala ilmoittaa erityistä ilmestystietoa jota muuta eivät saa – joutuu aina tekemään parannusta näiden "Jumalalta saatujen" ilmoitusten suhteen?


    • ???

      Vaikuttaako Saarikalle vielä jossain päin Suomea?

      • aika on mennä

        Saarikalle menehtyi syyskuussa.


    • Eosiini

      Harrastaa laillista rikollisuutta, täysi huijari, rikkoo surutta perheitä. Oksettavaa toimintaa uskonnon varjolla.

      • Ruskea kirjekuori

        Raha,raha sillä se ihminen pelastuu ja Wendun oma talous. Pyhä-Henki on ton kusettajan kaukaa kiertänyt. Pelkään ennemminkin olevan vihtapirun kätyri.


      • Verottaja
        Ruskea kirjekuori kirjoitti:

        Raha,raha sillä se ihminen pelastuu ja Wendun oma talous. Pyhä-Henki on ton kusettajan kaukaa kiertänyt. Pelkään ennemminkin olevan vihtapirun kätyri.

        Aina rikollinen ei se tavoistaan pääse. Luulisi lainvalvojia kiinnostavan tälläinen kirjekuori kerääjä... Ahneella on paskanen loppu.


      • Siuntion Seppä
        Verottaja kirjoitti:

        Aina rikollinen ei se tavoistaan pääse. Luulisi lainvalvojia kiinnostavan tälläinen kirjekuori kerääjä... Ahneella on paskanen loppu.

        Tässä tapauksessa toivon niin !
        Rahat loppuu, pitää realisoida omaisuutta,,,


      • Outo uni
        Verottaja kirjoitti:

        Aina rikollinen ei se tavoistaan pääse. Luulisi lainvalvojia kiinnostavan tälläinen kirjekuori kerääjä... Ahneella on paskanen loppu.

        Näin oudon tapahtuman en tiedä kävikö Pyhä Henki vai Demoni unen omaisessa valvetilassani. Mutta kerron sen silti:
        Näin unessani että Matin taivaanportit oli Turun lääninvankilan kalterit ja kaksi kruunua oli nippusiteet ranteessa. Vankilan hinttarit soittivat wendun hanuria omilla nahkafagoteilla . Äänähtely kuulosti Uuh-aa vikinältä, tarkemmin kuultuna sen tunnisti sanoiksi "uhri lahja"
        Heräsin;
        Menin vessaan paskajäykkänä. Varpusparven laskeutuessa pönttöön, katsahdin aikaan saannostani, virtsa muuttui vereksi ja paska valkoiseksi, järkytyin!Paskasta nousi kyyhkynen, lentäen ylöspäin sujahtaen poistoilma putkeen:
        Kirosin Saatana!
        Kipittelin sänkyyn, näkyäni ihmettelemään.Kohta makuuhuoneen tuloilma putkesta rymisteli pölyinen kyyhkynen, lentäen varpaileni istumaan.Siitä se käveli kehoani pitkin, kivasti kynsillä kutitellen, kuin henkiolento ruumiissani. Kujertaen korvaani: Tietääkö Matin vaimo että mies rikkoo; Älä Varasta käskyä !
        Sanottuaan lintu siirtyi kämmenelleni, lentäen takaisin putkistoon.
        Kello pärähti soimaan ; Heräsin ,huusin Halleluja ! Hieroin kädellä unisia silmiäni, kädessä haisi linnunpaska !
        Voisko joku selventää uneni sanomaa ?


      • Tulkki
        Outo uni kirjoitti:

        Näin oudon tapahtuman en tiedä kävikö Pyhä Henki vai Demoni unen omaisessa valvetilassani. Mutta kerron sen silti:
        Näin unessani että Matin taivaanportit oli Turun lääninvankilan kalterit ja kaksi kruunua oli nippusiteet ranteessa. Vankilan hinttarit soittivat wendun hanuria omilla nahkafagoteilla . Äänähtely kuulosti Uuh-aa vikinältä, tarkemmin kuultuna sen tunnisti sanoiksi "uhri lahja"
        Heräsin;
        Menin vessaan paskajäykkänä. Varpusparven laskeutuessa pönttöön, katsahdin aikaan saannostani, virtsa muuttui vereksi ja paska valkoiseksi, järkytyin!Paskasta nousi kyyhkynen, lentäen ylöspäin sujahtaen poistoilma putkeen:
        Kirosin Saatana!
        Kipittelin sänkyyn, näkyäni ihmettelemään.Kohta makuuhuoneen tuloilma putkesta rymisteli pölyinen kyyhkynen, lentäen varpaileni istumaan.Siitä se käveli kehoani pitkin, kivasti kynsillä kutitellen, kuin henkiolento ruumiissani. Kujertaen korvaani: Tietääkö Matin vaimo että mies rikkoo; Älä Varasta käskyä !
        Sanottuaan lintu siirtyi kämmenelleni, lentäen takaisin putkistoon.
        Kello pärähti soimaan ; Heräsin ,huusin Halleluja ! Hieroin kädellä unisia silmiäni, kädessä haisi linnunpaska !
        Voisko joku selventää uneni sanomaa ?

        Unesi voi kertoa siitä että Matti on menettämässä uskoaan omiin ihmetekoihin. esim.Päällekäyvän nurin puhaltaminen tai jalkoihin lankeaminen ei enää vaikuta kertojan mielestä uskottavalta kun se ei toimi käytännössä, on siis keksittävä parempaa. Kruunujen vaihtuminen nipusiteisiin kuvastaa arvon alentumaa tittelissä (Mennari piispasta-> helluntai pastoriksi)

        Kyyhky: oletan että kyseessä on Enkeli joka puhuu vaimon sisimmän äänellä, voi olla että vaimo haluaisi tuoda totuuden esiin?, mutta ei kykene siihen kovan kontrollin alla. Toisaalta aamuinen tuoksu käsissä voi kertoa että hänet on pakotettu luottamaan omaan mieheen täysin.

        Uhri lahja: Kahdella nahkafagotilla aikaan saatu täyttymys kertoo Matin saanen lähiaikoina merkittävän uhri lahjan vieläpä hyvin lyhyt kestoisen saarnan päätteeksi.


      • Outo uni
        Tulkki kirjoitti:

        Unesi voi kertoa siitä että Matti on menettämässä uskoaan omiin ihmetekoihin. esim.Päällekäyvän nurin puhaltaminen tai jalkoihin lankeaminen ei enää vaikuta kertojan mielestä uskottavalta kun se ei toimi käytännössä, on siis keksittävä parempaa. Kruunujen vaihtuminen nipusiteisiin kuvastaa arvon alentumaa tittelissä (Mennari piispasta-> helluntai pastoriksi)

        Kyyhky: oletan että kyseessä on Enkeli joka puhuu vaimon sisimmän äänellä, voi olla että vaimo haluaisi tuoda totuuden esiin?, mutta ei kykene siihen kovan kontrollin alla. Toisaalta aamuinen tuoksu käsissä voi kertoa että hänet on pakotettu luottamaan omaan mieheen täysin.

        Uhri lahja: Kahdella nahkafagotilla aikaan saatu täyttymys kertoo Matin saanen lähiaikoina merkittävän uhri lahjan vieläpä hyvin lyhyt kestoisen saarnan päätteeksi.

        Kiitos tulkille uneni analysoinista, ymmärän nyt paremmin mitä minun pitäisi tehdä.

        En tiedä voisinko kertoa hänen vaimolleen eräästä mielestäni arkaluontoisesta asiasta,
        joka hämmentää mieltäni.
        Onhan sekin mahdollista että vaimo tietää ja on hyväksynyt totuuden !

        Ehkä ensi yö ja uudet unet sen kertoo.


    • kysyyyyyy?

      Onko totta että Saarikalle on kuollut?

    • Siunattu veli kuoli

      Kyllä on. Viime kesänä.

    • Vapaus omaan elämään
    • Posti pate
    • Matti W.

      En päässyt ihan tavoitteeseeni, mutta kiitos Herralle sain kuitenkin voittaa muutama kymmenentuhatta sielua Herralle. Sokeat saivat näkönsä, kuurot kuulonsa, mykät alkoivat puhua, rammat nousivat kävelemään jne.. Ensi vuodelta odotan enemmän! Siunausta vuodelle 2014 ja kiitos kaikille työssä mukana olleille - KIITOS ! Matti Wendelin

      • Ihmetys heräsi

        Jaa että mitä ne luvut oikeasti olivat? Et kai tosissasi tuota kerro?


    • vain muutama 10 000

      No huh huh.

    • Matti W eksyttää

      Jokainen voi tutkia Raamattua ja verrata siihen näitä Matin tarinoita. Kyllä hänellä selvästikin on oma uskontonsa, jota Raamattu ei tue ollenkaan. Nämä taivas-tarinat ovat aivan sairaita. Verratkaa esim. Paavalin kertomusta siitä, kun hän kävi taivaassa. Vasta 14 vuoden jälkeen hän kertoo tästä ilmestyksestään ikään kuin pakon sanelemana, ei omasta tahdostaan. Silti hän ei voi kertoa tarkemmin mitä siellä näki, koska kuuli "sanomattomia sanoja" Eli Jumala ei ole tarkoittanut niitä meidän korvillemme! Se mitä meidän tulee tietää taivaasta, on Johanneksen Ilmestyksessä Raamatussa. Sen Jumala on tarkoittanut meille olevan opiksi, lohdutukseksi ja tiedoksi. Matti W:n jutut ovat hänen omiaan, eikä niillä ole mitään tekemistä raamatullisen kristinuskon ja todellisen Jumalan kanssa.

    • tutki itse!

      Miksi ihmeessä kysyt jonkun edustamaa suuntaa? Tutki Raamattua, niin tiedät, mitä oikea pastori opettaa! Jos oppi ei löydy Raamatusta, niin pysy kaukana tällaisesta opettajasta!

    • Turunsalo

      Matti alotti helluntailaisena ja siirtyi sitten menestysteologiksi ja perusti oman ministryn. Hänelle tärkeintä on raha. Olen käynyt hänen kokouksissaan ja nähnyt sen. Eräässä kokouksessa hän siunasi vain niitä, jotka sitoutuivat antamaan hänelle kymmenyksensä.

      • Rahatta.Hinnatta

        Surullista. Ei tuollaisia 'siunailuja' tarvitakaan!


    • Matti.Wendelin.666

      Matti Wendelin on huijari! Varokaa! Älkää antako rahojanne Perkeleen palvelijalle! MW on susi lammasten vaatteissa! = Menestysteologi. Harhaanjohtaja. Harhaopettaja. Puolisonsa hylännyt. Uudelleen avioitunut. Jumala vihaa hylkäämistä, sanoo Raamattu!

    • Pienen.pieni

      Hän tietää, että keksimällä suuria tarinoita saa kuulijoilta kukkaron nyörit auki.
      "Minä suuri kävin ihan Taivaassa."

      • Rukoilkaamme

        Kävi Taimaassa? Muistui mieleen vanha vitsi. Vanha äijä luki sanomalehteä, mies surmattu Tyrväällä. Muori vieressä kuunteli huonolla kuulolla ja kysyi, vai SILLÄ löi?


    • Setä.neuvoo

      Jossain on väitetty, että Wendelin edustaa Full gospel -tyyppistä menestysteologiaa. Ideana ilmeisesti, että heidän mielestään terveys yms. sisältyy evankeliumin sanomaan /vaikutuksiin? Toisin sanoen, moni helluntailainen olisi (ehkä tietämättään) täysin samaa mieltä?

      Mutta jos et halua muiden juoruja Wendelinistä, niin ehkä on parempi kysyä /lukea Wendeliniltä itseltään?

      https://duckduckgo.com/?q=wendelin oppi "full gospel"&ia=web

      https://duckduckgo.com/?q=matti wendelin kotisivu&ia=videos

      https://duckduckgo.com/?q="matti wendelin" osoite&ia=web

    • Valheen.paljastaja

      Pyhä Henki on todistanut, että kertomukset ovat keksittyjä. Itse lukenut, miten Pyhä Henki muka ilmestyui hänelle miehen hamossa. Saamansa kritiikin vuoksi poisti sen version.

    • eienääesirukoukseen

      En tiedä, mutta jotain outoa ainakin minun kohdallani joskus 2011 -2012. Menin esirukoiltavaksi ja sain vain häneltä sanat "Jumala vihaa hylkäämistä" . Kyllä oli minulla suu h-moilasena, kun en tiedä, mitä tarkoitti. Toinen tapahtui ehkä vuotta myöhemmin "komennettiin" kaikki esirukousta haluavat esiin. Menin ja eräs ystäväni meni myös. Hän kierteli meidät kummatkin, eikä tullut meidän luo. Vierestä kaatui porukkaa meille ei tullut yhtään mitään...hölmönä siinä seistiin ja lähdettiin pois. Jälkeenpäin puhuimme asiasta, että olipa erikoista... tultiin tulokseen, että Herra varjeli meidät!

    • Setä.neuvoo

      Minulla on se käsitys, että tuo esirukoiltavana käymisen touhu on paljolti sielullista. Eli että saarnamies puhelee jotain oraakkelimaista ympäripyöreää (esim. Jumala tekee hyvää sinulle, Jeesus rakastaa sinua, jne.), ja saattaa puhua jotain tietäjähengen tavalla, sielullista, näkemättä ihmisen hengellistä ulottuvuutta.

      Kerran eläessäni olen yhden saarnamiehen edessä käynyt. Ei kertonut hengellisistä asioistani mitään, vaan pikemmin alkoi luetella muiden valheita ja kirouksia, kuin olisi toteutunutta paha, jota muut ovat minulle toivoneet.

      Toinen saarnamies kierteli yleisön joukossa. Kun tuli eteeni seisomaan, katsoi silmät ja suu pyöreinä ja sanoi, JUMALAN PYHÄ!!!

      Kuulosti siltä, mitä jotkut riivaajat Uudessa testamentissa sanoivat Jeesukselle.

      • Setä.neuvoo

        Lienee syytä mainita, että kommenttini 1.7. EI liittynyt Matti Wendeliiniin ainakaan sillä tavalla, että minä häntä missään olisin ikinä kohdannut. Mutta muista saarnamiehistä totesin, että sielulliselta vaikuttavaa "profetoimista" on kohdattu.

        Wendelinistä saattaa löytyä jotain väitteitä /tietoa seuraavasti:

        https://duckduckgo.com/?q="matti wendelin"&t=ha&ia=web


      • ehkämuidenrukoiltavaksi

        Olen kyllä saanut esirukouksessa useastikin ihan täsmä sanaa Herralta. Asioista, joita ei rukoilija ole tiennyt. Olen saanut todellista hoitoa Herralta hänen palvelijoidensa kautta. Tosin en tältä ko. MW:ltä. Silti menen joidenkin muiden rukoiltavaksi.


    • katsokaaitseänne

      Tämä ketju pitäisi poistaa. Jokainen voi miettiä omalla kohdallaan, haluaisiko yksityiselämäänsä parjattavan keskustelupalstalla!
      Miksi uskova saarnamies olisi poikkeus.
      On se kumma, että ilosanoman tuojaa panetellaan mennen tullen, tehdään se klassinen virhe ettei nähdä rikkaa omassa silmässä...
      Ja tuskinpa ketään täällä parjaavista oikeasti kiinnostaa opin raittius ja sen vaikutus ihmisiin siksi, että oikeasti välitettäisiin ihmisistä. Täällä parjataan parjaamisen ilosta.
      Mikä lie motiivi itse kullakin tällä palstalla haukkujalla, yksi on varmaa, ei se ainakaan rakkaus ole.

      • Jokuvaantäällä

        Parjaus ja pilkka sikseen. Asiallinen valotus väärään opetukseen kuitenkin aina paikallaan ja jokaisen Kristuksen oman velvollisuus. MW opettaa väärin paranemisesta ja terveydestä ohittaen Sanan kokonaisilmoituksen. Ja ei Jumalan omien tarvitse kerjuulla kulkea seurakunnissa siunauksia myymässä kuin mustalainen tarpeetonta ruusua kadulla. Jumala pitää huolen omistaan ja Jumalan omat pitävät itsekin toimeentulostaan huolen kuten Paavali telttoja tehdessään vaikka hengenvirka oikeuttikin leipään.

        Ei kaikkiin tuuliin tarvitse lähteä jos on kallioon ankkuroituna.


    • säälittävääsakkia

      Kehuttiinko Jeesusta uskonnollisten ja kateellisten taholta?
      Jeesus sai kokea jatkuvaa pilkkaa ja viimein ristiinnaulittiin.
      Jumalako se teitä voitelee haukkumaan saarnamiehiä täällä?Hah.
      Jos minun Jumalani olisi tuollainen luopuisin saman tien uskosta.
      Sitten kun olette henk. koht. keskustelleet miehen kanssa asioista voitte jotain sanoa.

    • MikäIsäSinullaOn

      Jeesus ei hyljännytkään useita vaimoja...

    • Anonyymi

      Olin vuosia Wendelinin toiminnassa mukana. Luulin olevani jossain tosi merkittävässä ja suuressa Jumalan työssä. Profetioita, suuria visioita, puheita, joissa kaikki voidaan selittää sekä Wendelinin ainutkertaisen suuri kutsumus ja johtajuus.

      Nyt vuosia myöhemmin tajuan hänen olevan vakavasti persoonallisuushäiriöinen ja narsistinen ihminen. Kehoitan varomaan toimintaa, en näe siinä mitään turvallista kristitylle.

    • Anonyymi

      Matti Wendelin taitaa edustaa Jeesuksen Kristuksen suuntaa. Tämä on se hinta mitä kokosydämisesti Jumalan käytössä oleva Herran palvelija joutuu maksamaan; parjausta, panettelua ja valehtelua. Se on luvattu jo Sanassa, että sitä tulee riittämään. Henkilökohtaisesti en ole koskaan kuullut yhtä voideltua Sanan julistusta kuin Matti Wendelinin tilaisuuksissa. Hän siunaa teitä, jotka täällä pahaa hänestä puhutte ja rukoilee teidän puolestanne. Sellainen hän on.
      Karavaani kulkee, koirat haukkuu.

    • Anonyymi

      On omapäinen villi, joka ei ole suostunut raamatullisen vanhimmiston alaisuuteen.

    • Anonyymi

      Ei ole oikein parjata julkisesti,. parempi olisi ottaa yhteyttä ja ohjata hänet oikealle tielle ja lopettamaan tarinoiden keksimisen.

    • Anonyymi

      Eikö olisi parempi jättää Jumalalle ratkaistavaksi tällaiset asiat? Jos Herran palvelija toimii väärällä tavalla tai väärässä hengessä eikä tee parannusta, Pyhä Henki väistyy eikä ole mukana palvelutyössä. Mutta eipä näy Herran Henki väistyneen! On se niin mahtavaa kun ihmiset saavat voideltua opetusta, esim. siitä kuinka Sana on lääke kaikkeen ja kuinka jokaisen tulisi löytää oma paikkansa palvella Herraa. Wendelin valmistaa seurakuntaa viljavainioille, todella taitava opettaja. Harvan pastorin saarnoja jaksaa kuunnella 75 min. kerrallaan ja se on tuhtia ruokaa Pyhässä Hengessä!

    • Anonyymi

      Totta on, että on viisasta ottaa yhteyttä henkilökohtaisesti jos on asiallista asiaa. Tällä foorumilla on ilmeisen paljon kirjoittajia, jotka eivät tunne Sanaa ja Jumalan Valtakunnan lakeja. Kätensä satuttaminen eli asiaton parjaus Jumalan voideltua kohtaan saattaa koitua omassa elämässä vahingoksi. Pyhä Henki on puolustaja ja pitää varmasti omastaan huolta. Tehkää parannus ettei teidän huonosti kävisi.

    • Anonyymi

      Mitalin toinen puoli on se, että on hyvä kun varoitetaan yksittäisistä henkilöistä, jotka kokoavat ympärilleen seurakuntia. Tapausta tuntematta on tosiasia, että " yksityisyrittäjät" hengellisellä saralla eivät ole kovin suositeltavia, koska niin monesti on käynyt hullusti. Usein tällaiset henkilöt juuri haluavatkin olla julkisuudessa, joten julkinen arviointi seuraa siitä vääjäämättä.

    • Anonyymi

      Jumalan antama palvelutehtävä, Ministry, ei kai ole minkään seurakunnan alaisuudessa? Jokaisella tällaisessa palvelutehtävässä toimivalla kai kuitenkin on joku jolle ollaan tilivelvollisia? Onko tavallista että sellainen tieto on julkisesti nähtävillä? Wendelinin palvelutehtävä on ulkomailla, satunnaisesti saarnaa Suomessa siellä täällä. Ja silloinhan hän on aina kunkin seurakunnan alaisuudessa. Mikähän tässä on ongelma?

    • Anonyymi

      Se ongelma taitaa olla raha. Luullaan että hän pääsee rikastumaan jos Jumala järjestääkin liikaa rahaa ulkomaan massakokousta varten. Eihän mikään seurakunta edes pystyisi olla lähettäjänä kun tällaisesta toimenkuvasta on kyse, se on henkilökohtainen palveluvirka. Ja jos se on ihmisen oma keksimä, se loppuu ensimmäiseen massakokoukseen. Eikös hän ole tehnyt sitä jo kymmeniä vuosia.

    • Siinä on harha että varoitetaan massapuhijista ja yksittäisistä henkilöistä. Ihan samalla tavalla se harha ja väärä opetus voi tulla ns. turvallisista ympyröistä, liikkeestä tai seurakunnasta. Mauno toteaa että menkää vain Mertiörantaan, saatte siellä rukiista leipää. Mutta tosin siellä on keski-ikä yli 70 vuotiaita. Vaikka seurakunta on Jumalan sanan mukainen niin sekaan voi keheytyä kaikenlaista, jopa valheveljiä. Olen omassa seurakunnassa kokenut ettei kaikki ole aina Sanaan perustuvaa. Ihan oman porukan sisällä törmää kaikkeen ja ei julistaja ole aina voitelussa ja varsinkaan yksittäiset todistukset ja puheenvuorot. On valvottava ja pidettävä se mikä hyvää on. Näin oli apostolisena aikana ja tulee olemaan. Myös seurakunnan vanhimmisto tekee virheitä ja ei onnistu erottamaan mikä on Jumalan tahto. Tulee virheitä. Vanhimmiston auktoriteettia tulee kunnioittaa vaikka se tekee myös virheitä. Se on kuitenkin Jumalan asettama. Apostolitkin olivat kuuliaisia omalle Jerusalemin lähettävälle seurakunnalle. En oikein osaa luottaa yksittäisten nettipuhujien julistuksiin, joilla ei ole lähettävää seurakuntaa ja vanhimmistoa tukena ja jos puhuja ei kanna vastuuta opetuksestaan millekään taholle. Kuka hänen toimintaansa sitten valvoo. Ei kyseinen julistustehtävä ole Raamatun ohjeen mukainen. Tavallaan hän on itse korottanut itsensä opettajan virkaan. Raamatussa on aina seurakunta takana. En tarkoita eikö riviuskova voisi tubettaa ja kertoa todistaa uskosta mutta opettaminen on eri asia.,

    • Aloitus on että onko Mauno hellari. Siitäkään ei saa selvää. Tietääkseni hän on luterilaisen kirkon jäsen mutta eikös se ole ristiriidassa hänen kasteteologiaansa vastaan. Siis lapsikaste ei olekaan harhaa? Toisinaan hän kehuu luterilaisuutta mutta toisinaan taas konservatiivisia helluntaijulistajia. Kehottaa menemään tiettyihin hellaripiireihin mutta veljeilee myös ääriluterilaisten kanssa. Jos olisin uskoontullut nuori ilman seurakuntaa, niin olisin todella pallo hukassa kuunnellessa hänen puheita. Ja kaikkalla on eksytystä ja harhaa. On luterilainen mutta ohjaa Mertiörantaan. Oikeastaan hänen on kai perustettava oma seurakunta.

    • Anonyymi

      Mitä "suuntaa" edustaa...?

      Harhaopit on nykyjään itse harhaoppisten taholta nimetty kauniisti "suuntauksiksi".

      Eli: voi tunnustaa mitä tahansa mielipidettä ja harahoppia ja se on vain "suuntaus".

      Tätähän vapaa-muurareiden "vapaat-suunnat" on. Ei tarvitse olla tarkka Raamatusta, kun puolustelee sen vain omana suuntauksenaan.

      Vähän niinkuin setalaiset pervoilunsa. "Pedofiliakin on seksuaalinen suuntaus"... Ja tällä periaatteella vaaditaan suvaitsevaisuutta väärään. Tässä pääsyy miksi vihervassarit hyväksyvät ja tuottavat Suomeen islamin: se sisältää samat rikokset kuin maailman seksuaalirikoksilla yleensäkin.

      Myös sateenkaarijengi on yksi vapaamuurareiden Lopunajan "suuntauksista".

      • Anonyymi

        Ei "harahoppi", vaan "harhaoppi".
        "Nykyjään" kirjoitetaan oikein: "nykyään".
        ~terv. ed. torvelo


    • Anonyymi

      Matti Wendelin kertoo taivasmatkastaan näin:

      >>>Yksi enkeleistä kävi pyytämässä Jumalalta minulle lupaa palata maan päälle. En nähnyt Jeesusta enkä Jumalaa. Lupa valtaistuimelta oli myönteinen, ja paluuni takaisin maan päälle alkoi. <<<

      Tuossa tarinassa jäi minua ihmettelemään, miksi enkelin piti mennä Jumalan luokse kuulemaan häntä, eikä enkelillä ollut mahdollisuutta kysyä suoraan Jumalalta asiaa. Siis ikään kuin enkeli ei kuulisi ollenkaan Jumalan ääntä. En ymmärrä tätä!

      >>>Silloin enkeli puhutteli minua: "Tämä kruunu valmistettiin ja varattiin sinulle, mutta koska sinä et halunnut tehdä Jumalan tahtoa, sinä et voi saada sitä!" - Mikä pettymys! Katselin sanattomana, kun enkeli laittoi kruunun takaisin ylähyllylle. Hän otti alahyllyltä toisen kruunun, tuli luokseni ja ojensi sen minulle sanoen: "Sinä saat tämän".<<<

      Enkeli sanoo, ettei Matti Wendelin saa hänelle valmistettua kruunua, koska hän ei tehnyt Jumalan tahtoa. Raamatun mukaan kruunua ei saa, jos ei tee Jumalan tahtoa. Mutta tuo varakruunu on sellainen, mitä minä en ymmärrä!

      Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      Miten on mahdollista, että se, joka ei tee Jumalan tahtoa, saakin varakruunun? En ymmärrä tätä!

      >>>Hän otti alahyllyltä toisen kruunun, tuli luokseni ja ojensi sen minulle sanoen: "Sinä saat tämän".<<<

    • Anonyymi

      Ketju alkanu 2008 ja vieläkin hengissä😄

      • Anonyymi

        Ihmiset ovat näköjään sinnikkäitä puhumaan negatiivisesti evankeliumin julistajista.
        Hassua, että aina kun joidenkin kautta tapahtuu jotain, parantumisia, vapautumisia, uskon vahvistumista, julistaja on välittömästä harhaoppinen ja menestysteologi.
        Olin muutama päivä sitten Wendelinin pitämässä kokouksessa ja mies saarnasi täysin Jumalan sanan mukaisesti, hän itse teroittaa aina, että kannattaa pitää pahan puhuminen, suun kavaluus ja vääryys kaukana ja puhua hyvää ja siunata ihmisiä. Olen usin kuullut Wendelinin puheit youtubesta enkä koskaan ole kuullut hänen parjaavan ketään.
        Olin masentunut kun menin hänen tilaisuuteensa ja uskoni uudistui siellä hänen puheensa aikana. Hän puhuu paljon uskosta ja niinhän Jeesuskin puhui.

        Tunnen tässä lähellä veljen jonka kanssa käyn joskus kokouksissa mutta menen nykyään paljolti yksin koska hän näkee miltei jokaisessa julistajassa harhaa ja menestysteologiaa, erittään raskasmielinen veli. Vähissä on ne kenen kokouksiin hän enään "uskaltaa" mennä.
        One Way mission hän hyväksyy, kumma kyllä, siellä taas puhutaan negatiivisesti muista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset ovat näköjään sinnikkäitä puhumaan negatiivisesti evankeliumin julistajista.
        Hassua, että aina kun joidenkin kautta tapahtuu jotain, parantumisia, vapautumisia, uskon vahvistumista, julistaja on välittömästä harhaoppinen ja menestysteologi.
        Olin muutama päivä sitten Wendelinin pitämässä kokouksessa ja mies saarnasi täysin Jumalan sanan mukaisesti, hän itse teroittaa aina, että kannattaa pitää pahan puhuminen, suun kavaluus ja vääryys kaukana ja puhua hyvää ja siunata ihmisiä. Olen usin kuullut Wendelinin puheit youtubesta enkä koskaan ole kuullut hänen parjaavan ketään.
        Olin masentunut kun menin hänen tilaisuuteensa ja uskoni uudistui siellä hänen puheensa aikana. Hän puhuu paljon uskosta ja niinhän Jeesuskin puhui.

        Tunnen tässä lähellä veljen jonka kanssa käyn joskus kokouksissa mutta menen nykyään paljolti yksin koska hän näkee miltei jokaisessa julistajassa harhaa ja menestysteologiaa, erittään raskasmielinen veli. Vähissä on ne kenen kokouksiin hän enään "uskaltaa" mennä.
        One Way mission hän hyväksyy, kumma kyllä, siellä taas puhutaan negatiivisesti muista.

        Itselläni sama kokemus Wendelinin kokouksista. Olen saanut tulla parannuksen paikalle kun Sana on käynyt kohti. En tiedä ketään evankelistaa Suomessa, joka näin selkeästi evankeliumia julistaa. Juuri tästä syystä paha häntä kohtaan on aktivoitunut. Ei meillä ole taistelu lihaa ja verta vastaan...


    • Anonyymi

      Matti Wendelin on Jumalan puolelta kutsuttu ja valitsema ja asetettu palvelustehtävaan. Hän on olnut lähetys saarnaja monissa maissa. Pyhä Henki puhuu hänen kautta. Ihmisten pitää ottaa hänet vastaan kun Herran palveilija joka julista Herran SANAA että he voisivat uudistua Herrassa. Meitä on kutsuttu siunamaan Herran palveilija eikä haukkumaan maan rakoon. Tehkää parannus ja lopettaka se panettelu ja katellisuus!

      • Anonyymi

        Ei hän ole tietääkseni koskaan ollut lähetettynä työntekijänä missään maassa! Itse kiertelee, lähinnä hakemassa pikavoittoja (massakokous) ja retostelee lukemillaan. Ei minkäänlaista nöyryyttä eikä suostuisi vanhimmiston alaisuuteen. Hänen tarinoihin kannattaa suhtautua varauksella, ylipäätään kaikkiin joilla on jokin oma ministry, eikä kukaan valvo (yhdistyksen) tekemisiä, mikä tulee myös rahankäyttöön. Facebookissa hänellä on seuraajia jotka uskovat kaiken mitä puhuu. Kun tuntee miehen henk. koht. niin ei häntä tunnista ollenkaan julkisesta imagostaan! Kyllä ihmiset on sinisilmäisiä, ei voi muuta sanoa. Kaksi vaimoa lähtenyt lätkimään, eikä tule sukunsa kanssa toimeen, jostain tämäkin kertoo. Ja eihän menneitä pitäisi muistella, mutta kun ei ylpeydeltään ole vieläkään parannusta tehnyt, niin kristittynä minulla on velvollisuus varoittaa hänestä. Toivotaan ja rukoillaan että mies nöyrtyisi ja tekisi parannuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hän ole tietääkseni koskaan ollut lähetettynä työntekijänä missään maassa! Itse kiertelee, lähinnä hakemassa pikavoittoja (massakokous) ja retostelee lukemillaan. Ei minkäänlaista nöyryyttä eikä suostuisi vanhimmiston alaisuuteen. Hänen tarinoihin kannattaa suhtautua varauksella, ylipäätään kaikkiin joilla on jokin oma ministry, eikä kukaan valvo (yhdistyksen) tekemisiä, mikä tulee myös rahankäyttöön. Facebookissa hänellä on seuraajia jotka uskovat kaiken mitä puhuu. Kun tuntee miehen henk. koht. niin ei häntä tunnista ollenkaan julkisesta imagostaan! Kyllä ihmiset on sinisilmäisiä, ei voi muuta sanoa. Kaksi vaimoa lähtenyt lätkimään, eikä tule sukunsa kanssa toimeen, jostain tämäkin kertoo. Ja eihän menneitä pitäisi muistella, mutta kun ei ylpeydeltään ole vieläkään parannusta tehnyt, niin kristittynä minulla on velvollisuus varoittaa hänestä. Toivotaan ja rukoillaan että mies nöyrtyisi ja tekisi parannuksen.

        Kävi pohjoisessa pienessä seurakunnassa, jossa vastaanotettiin kaikki "hörhöt" ja vähemmän hörhöt puhujat. Nyt tuo seurakunta on loppunut jo ajat sitten. Suuria luvattiin tuohonkin seurakuntaan, mutta... ei toteutunut. MW kävi myös useamman kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävi pohjoisessa pienessä seurakunnassa, jossa vastaanotettiin kaikki "hörhöt" ja vähemmän hörhöt puhujat. Nyt tuo seurakunta on loppunut jo ajat sitten. Suuria luvattiin tuohonkin seurakuntaan, mutta... ei toteutunut. MW kävi myös useamman kerran.

        Tässä ketjussa on niin parjaavia viestejä että olisi rikosilmoitus paikallaan.


    • Anonyymi

      Me uskovat kiitämme Jumalaa. Matti on (omasta mielestään) niin korkealla että Jumala kiittää HÄNTÄ! Näin on itse Somessa maininnut, kuinka Jumala erään kokouksen jälkeen kiitti häntä....Hän on voittanut miljoonia Herralle (mistähän sen voi kukaan tietää kuka pelastuu??), me muut ketkä vähin äänin ja arjessamme evankelioimme (ilman massakokouksia ja kerskailuja) ollaan höpöhöpö porukkaa. Tämänkin on itse sanonut. Huh....Herätkää nyt pahvit!

    • Anonyymi

      Matti Wendelin on nykyään Isonkyrön Kotiseurakunnassa pastorina. Ei ole näköjään minkäänlaista hengellistä arvostelukykyä sen seurakunnan vastuuhenkilöillä. Ensinnäkin pitäisi aina tarkistaa taustat. Ei se riitä että suosittelee itse itseään, niin kuin hän jatkuvasti tekee. Samoin hänen tarinansa niin sanotuilta lähetysmatkoilta. Osa on vääristeltyä ja osa ihan keksittyä. Yhdenkin seurakunnan perustamiseen menee vuosia. Kuinka hänellä voi niitä olla kymmeniä? Varsinkaan kun ei hän lähetyskentällä yleensä viihdy kuin muutaman päivän. Missä maassa hän on oikeasti ollut lähetystyöntekijänä, kysykääpä? Eikö kukaan ihmettele? Kuinka hyvin Jumalan miehenä häntä pitävät tuntevat hänen henkilökohtaista elämää? Kyselkääpä vaikka entiseltä vaimolta miten Matti kohtelee naisia! Toki hänellä on aina omat versiot, mutta aina pitää tarkistaa taustat!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1270
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      807
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      671
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe