Mitä mieltä tämmöisestä

soneran asiakas

Miulla on ollu soneran kaapelinetti yhteys reilu puoli vuotta, koko sen ajan olen saanut soitella soneralle koska yhteys pätkii joka viikko, välillä katkeaa vain hetkeksi mutta välillä on poissa useita tunteja. Olen tehnyt varmaan 50 vikailmoitusta soneralle tämän puolen vuoden aikana, yleensä parin päivän päästä tulee vastaus että "vika on nyt korjattu" tai "emme löytäneet vikaa". Vasta muutama viikko sitten soitin niin äkäisen puhelun että laittoivat viimein asentajan katsomaan mikä on vikana..no, asentaja kävi ja sanoi että talossa oli joku palautus säätö vai mikä olikaan liian alhaalla ja se nosti sitä ja nyt pitäisi toimia kunnolla. Sen jälkeen on toiminut hieman paremmin, mutta viikonloppuisin varsinkin pätkii aivan hirveästi välillä. Olen melko varma että vika on siinä että kun alueella on paljon verkkoliikennettä niin ruuhkautuu ja siksi ei toimi kunnolla, eli ne säädöt on edelleen liian pienellä. Koska viikonloppuisinhan ihmiset käyttää nettiä eniten ja sillon juuri nettini pätkii eniten. Mutta on myös mahdollista että vika on modeemissani, sitä kysymykseni koskeekin.. Koska kun otin tämän netin puoli vuotta sitten soneralta niin sopimukseen kuului modeemi jonka sai 1eurolla ostettua. Eli modeemissa on takuu vielä voimassa. Mutta jos asentaja tulee uusiksi käymään täällä ja toteaakin että talon säädöissä ei ole enää vikaa vaan vika on modeemissani niin sillon joudun maksamaan 80e turhasta käynnistä. Kysympä vaan että onko tuossa mitään järkeä että sonera lähettää minulle paskan modeemin ja joudun maksamaan 80e sen takia että se oli paska?!??!?! Olen tästä käynyt lukuisia keskusteluja soneran kanssa ja ovat sitä mieltä että minun kuuluu maksaa se 80e jos niin käy että asentaja tulee käymään ja toteaa että talon säädöissä ei enää ole vikaa. Ongelmana on myös se että modeemia on lähes mahdoton testata missään, koska kuten jo sanoin niin netti yleensä toimii, mutta välillä katkeilee, eli jos haluaisi testata modeemin toimivuuden niin tätä pitäisi pitää yhtäjaksoisesti päällä vähintään viikon verran ja se ei missään sonera pisteellä onnistu. Kahdelta naapuriltani olen myös kysynyt netin toimivuudesta ja he ovat myös sanoneet netin pätkivän välillä, sekin vahvistaa sitä epäilyä ettei vika ole minun modeemissa. Olisikohan aihetta ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaiseen? Onko kenelläkään tietoa maksaako kuluttajaviranomaisen kanssa neuvottelu?

14

1978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • missä talossa

      asut niin vois semmoset ketkä asuu samassa talossa valittaa kans ko. asiasta ni jos sais isommalla porukalla asian eteenpäin..ja kuluttajaneuvojalta kandee kysyy miten homma menee

    • Saunalahti

      Moi. Minulla oli soneran kaapelinetti, eikä toiminut koskaan kunnolla. Samoin kuin sinä, jouduin jatkuvasti soittelemaan soneralle ja yleensä ensimmäisenä syytettiin minua ja minun laitteita. Joka kerta vika oli soneran. Homma ei kuitenkaan korjaantunut vaan pätkiminen jatkui ja jatkui. Ei toiminut mikään muu kuin laskutus, se pelasi hienosti. Viimein meni hermo. Soitin saunalahteen ja katselin vaihtoehtoja. Päädyin saunalahden adsl-liittymään. Ollut kohta 10kk käytössä eikä ainuttakaan katkosta ole ollut. Samoin puhelinliittymä on saunalahden. Tosin luulen et adsl olis toiminut vaikka olis ollut soneran, mut periaatteessa en halua olla missään tekemisissä enää koskaan soneran kanssa. Elikkä suosittelen adsl-liittymää. Jopa täällä Varkaudessa viimekesänä nuori myyjä tunnusti et soneran kaapelinetti yhteys on sieltä itsestään. Ainut fiksu joka myönsi asian. Eli kyllä se niillä on tiedossa. VAIHDA OPERAATTORIA JA OTA ADSL.

      • Vinkula

        ...niin varkaudessa ei enää saa adsl-liittymiä enää muilta kuin soneralta. Entiset kyllä ylläpidetään. Sonera meni minultakin poikottiin. Yhteydet kyllä toimi, mutta hinnat karkas. Niin että hyvästi vaan sonera.


      • Saunalahti
        Vinkula kirjoitti:

        ...niin varkaudessa ei enää saa adsl-liittymiä enää muilta kuin soneralta. Entiset kyllä ylläpidetään. Sonera meni minultakin poikottiin. Yhteydet kyllä toimi, mutta hinnat karkas. Niin että hyvästi vaan sonera.

        Jos näin on nykyään niin ei auta kuin pysyä sonerassa ja vaihtaa ADSL liittymään. Kaapeli ei toimi eikä tule koskaan toimimaan moitteetta. Varmaa tietoa.


      • vika on
        Saunalahti kirjoitti:

        Jos näin on nykyään niin ei auta kuin pysyä sonerassa ja vaihtaa ADSL liittymään. Kaapeli ei toimi eikä tule koskaan toimimaan moitteetta. Varmaa tietoa.

        Varkauden seudulla iäy ajat, koska huruslahden pohjassa kulkeva kaapeli on vioittunut ja sitä sonera ei lähde korjaamaan, koska se tulee liian kalliiksi, mutta liittymän piiriin kylläkin otetaan uusia asiakkaita jotka joutuvat ihab vastaavaan tilanteeseen kuin alkukirjoittaja. Saunalahtea ei enää saa Varkauteen. Ja se on todella vahinko. Itselläni oli aikoinaan soneran liittymä ja painiskelu pätkimisen kanssa oli viikottaista ja samaa näkyy jatkuvan soneralla ikuisesti! Olen todella tyytyväinen tähän saunalahden 24mb liittymään ei ole pätkinyt! ja on halvempi kuin soneran 8mb liittymä!Joka tosin ei päässyt kuin 150kb-3mb vauhtiin (silloin kun se vähän pätkimiseltään toimi) En sen jälkeen ole ottanut minkäänlaista mikä sanallakaan liittyisi soneraan ENKÄ OTA!!!!


      • Soooneera
        Vinkula kirjoitti:

        ...niin varkaudessa ei enää saa adsl-liittymiä enää muilta kuin soneralta. Entiset kyllä ylläpidetään. Sonera meni minultakin poikottiin. Yhteydet kyllä toimi, mutta hinnat karkas. Niin että hyvästi vaan sonera.

        ja tämä siksi että kun kaapelit alueella on Soneran. Muut firmat vuokrasivat yhteyksiä Soneralta. Nykyisessä kilpailutilanteessa se ei enää kannata ja kun langaton laajakaista on saanut lisää nopeutta. Miten on muuten mahdollista että samoissa piuhoissa kulkeva Saunalahti toimii ja Sonera ei?


      • Saunalahti
        Soooneera kirjoitti:

        ja tämä siksi että kun kaapelit alueella on Soneran. Muut firmat vuokrasivat yhteyksiä Soneralta. Nykyisessä kilpailutilanteessa se ei enää kannata ja kun langaton laajakaista on saanut lisää nopeutta. Miten on muuten mahdollista että samoissa piuhoissa kulkeva Saunalahti toimii ja Sonera ei?

        Siis mulla oli soneran kaapeliyhteys ja se ei toiminut. Nyt ADSL ja saunalahti. Mut ei se samoissa piuhoissa ole, toinen tulee kaapelissa ja toinen puhelin liittymän kautta. Varmaan soneran yhteyskin toimis puhelinliittymän kautta, mut en ottanut sitä ihan periaatteen vuoksi. Koska syyttivät aina minua ja minun laitteita vaikka vika oli aina soneran. Pääsinpäs erilleen siitä paskasta. Vituttaa jo sonera nimikin kun kuulee jossain.


    • kaapeli ei toimi

      No ei ihmekään jos on ongelmia kun on kaapelinetti. Se on toimimatonta tekniikkaa se. Hanki ADSL-yhteys, jollaisen saa myös Soneralta. Loppuu pätkimiset siihen. Katsoin juuri oman nettiliittymän statusta ja edellisestä katkoksesta on nyt kulunut aikaa 179 päivää ja 2 tuntia ja tuokin johtui siitä että jouduin itse resetoimaan modeemin kun muuttelin hieman asetuksia. Ja nopeus on ollut koko tämän 179 päivän ajan noin 22 mbit/s.

      • -aloittaja---

        Pitääpäs huomenna soittaa soneralle ja kysäistä tuota vaihtamista adsl-liittymäksi.. muistelisin vaan että jos on kaapeliyhteys talossa niin siihen ei edes saa adsl-liittymää, mut pitää varmistaa se. Ja ongelmana on myös se että tämä nykyinen kaapeli sopimus on 18 kuukauden sopimus josta on jäljellä vielä noin vuosi.. tosin sopimusehdoissa lukee että asiakas voi irtisanoa sopimuksen jos yhteys ei toimi niinkuin pitää.


      • katsoa Soneran
        -aloittaja--- kirjoitti:

        Pitääpäs huomenna soittaa soneralle ja kysäistä tuota vaihtamista adsl-liittymäksi.. muistelisin vaan että jos on kaapeliyhteys talossa niin siihen ei edes saa adsl-liittymää, mut pitää varmistaa se. Ja ongelmana on myös se että tämä nykyinen kaapeli sopimus on 18 kuukauden sopimus josta on jäljellä vielä noin vuosi.. tosin sopimusehdoissa lukee että asiakas voi irtisanoa sopimuksen jos yhteys ei toimi niinkuin pitää.

        laajakaistan saatavuustiedoista, mitä se sanoo osoitteestasi. Jos siellä on saatavuus, niin sittenhän se on mahdollista.


      • Saunalahti
        -aloittaja--- kirjoitti:

        Pitääpäs huomenna soittaa soneralle ja kysäistä tuota vaihtamista adsl-liittymäksi.. muistelisin vaan että jos on kaapeliyhteys talossa niin siihen ei edes saa adsl-liittymää, mut pitää varmistaa se. Ja ongelmana on myös se että tämä nykyinen kaapeli sopimus on 18 kuukauden sopimus josta on jäljellä vielä noin vuosi.. tosin sopimusehdoissa lukee että asiakas voi irtisanoa sopimuksen jos yhteys ei toimi niinkuin pitää.

        Kyllä saa, ei mitään estettä. Talossa jossa asun on kaapeliyhteys ja vaihdoin ADSL liittymään ja onneksi ajoissa et sain saunalahden, mut nyt sit täytyy tyytyä soneraan kerta saunalahtea ei enää saa. Ei kaapelilla ja ADSL liittymillä ole mitään yhteyttä keskenään. Ei siis vaikuta onko talossa kaapeli vai ei. Ei muuta kuin uusi modeemi ja vaihto parempaan yhteyteen.


      • juu netti pätkii
        -aloittaja--- kirjoitti:

        Pitääpäs huomenna soittaa soneralle ja kysäistä tuota vaihtamista adsl-liittymäksi.. muistelisin vaan että jos on kaapeliyhteys talossa niin siihen ei edes saa adsl-liittymää, mut pitää varmistaa se. Ja ongelmana on myös se että tämä nykyinen kaapeli sopimus on 18 kuukauden sopimus josta on jäljellä vielä noin vuosi.. tosin sopimusehdoissa lukee että asiakas voi irtisanoa sopimuksen jos yhteys ei toimi niinkuin pitää.

        Mutta sehän toimii soneran mielestä,joten kärsi vaan sopimus loppuun.Kokemusta on.


    • YngwieMalmsteen

      Helpoin ratkasu on vaihtaa se kaapeli laajakaistaan, itellä oli vuosia soneran kaapeli myös ja tuskaahan se oli kun jatkuvasti netti katkeili. Muutenkin yleinen vitsi jokapuolella Suomee toi soneran kaapeli netti. Ja turhaa niille on siitä valitella, jatkunu monia vuosia ja valitukset oo kovi tuottanu tulosta, ajan hukkaa soitella sinne

      • Maigollman

        Itsekina ikaisemmin tappelin kaapelinetin kanssa 1,5 vuotta, Soneran siis. Sittemmin vaihdoin saman firman adsl-tuotteeseen, eikä ole pätkinyt koskaan (mitä nyt silloin kun asentaja pisti minun ja juopon maksukyvyttömän naapurin johdot viikoksi väärin päin), vaikkakin pätkimistä/töksähdyksiä on tapahtunut siten, että adsl-netti ei ole toiminut ennenkuin on buutannut modeemin, vaikka sitä ennen modeemi näyttää siltä, että se olisi yhteyessä. Täytyy vaan sanoa, että olisi eläissäni uskonut, miten valtakunnalliset nettiyhteydet voivat olla toimivuudeltaan niin paljon epävarmempia, kuin paikallisten puhelinyhtiöiden mahdollistamat nettiyhteydet niillä paikkakunnilla, joilla se on saatavilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe