Pieraisin massani pieneni.

Kruntta

Jos päästän pitkän pierun niin olenko oikeassa siinä että minun massani pieneni flatuksen verran?

9

646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koska metaani
      • Basics

        Huvittavaa että massa pienenee mutta paino silti lisääntyy. Eräs viisas herra ehdotteli että Voima pitäisi häätää fysiikasta lopulliseti.


      • syöjästä

        ja ruuan laadusta. Siis tsuhnauksen koostumus is about The major components of the flatus, which are odorless, by percentage are: Nitrogen - 20% - 90% Hydrogen - 0% - 50% Carbon Dioxide - 10% - 30% Oxygen - 0% - 10% Methane - 0% - 10% Näistä CO2 on ilmaa painavampi ja vety, metaani ilmaan kevyempiä.


      • paine vs. massa

        Normaali-ilmanpaineessa metaani on kyllä ilmaa kevyempää, mutta elimistössä jossa sitä muodostuu paineeksi asti, sen tiheys on suurempi kuin tuo wikipedian arvo. Riippuu mm. siitä mitä on tullut syötyä. Onko koskaan tullut vastaan vetykaasupulloa? Vety on ilmaa kevyempää joten pyörittelisit sellaista isoa pulloa kuin rantapalloa? Väärin. Se on laitettu niin kovaan paineeseen että wikipediasta kattomillasi arvoilla et tee siinä tilanteessa mitään (kun et oikein osaa käyttää), vaan sen astian massa riippuu siitä paineesta (joka riippuu vetymäärästä mitä siihen pulloon on tungettu). "painosi silti lisääntyi ja massasi väheni ko. kaasuatomien verran. " Tuon kommentin perusteella kyllä olisi jo pitänyt jättää vastaamatta. Fysikaaliset käsitteet aika pahasti hukassa sinulla.


      • elimistön paineita
        paine vs. massa kirjoitti:

        Normaali-ilmanpaineessa metaani on kyllä ilmaa kevyempää, mutta elimistössä jossa sitä muodostuu paineeksi asti, sen tiheys on suurempi kuin tuo wikipedian arvo. Riippuu mm. siitä mitä on tullut syötyä. Onko koskaan tullut vastaan vetykaasupulloa? Vety on ilmaa kevyempää joten pyörittelisit sellaista isoa pulloa kuin rantapalloa? Väärin. Se on laitettu niin kovaan paineeseen että wikipediasta kattomillasi arvoilla et tee siinä tilanteessa mitään (kun et oikein osaa käyttää), vaan sen astian massa riippuu siitä paineesta (joka riippuu vetymäärästä mitä siihen pulloon on tungettu). "painosi silti lisääntyi ja massasi väheni ko. kaasuatomien verran. " Tuon kommentin perusteella kyllä olisi jo pitänyt jättää vastaamatta. Fysikaaliset käsitteet aika pahasti hukassa sinulla.

        Tuskin siellä elimistössä sentään satoja baareja on painetta vai mitä ? Aivan pieni ylipaine toki on mutta onpa esim. heliumpallossa pieni ylipaine (kumi vastustaa laajentumistaan). Kuitenkin sekin aika iloisesti nousee - ja nostaa vieläpä tuon ilmapallon kumin mukanaan. Eikä heliumpallojen täyttökaasu ole edes kokonaan heliumia. > Lausuja oli täsmälleen oikeassa. Sinulla fysiikan käsitteet on hukassa.


      • mietin yhä
        elimistön paineita kirjoitti:

        Tuskin siellä elimistössä sentään satoja baareja on painetta vai mitä ? Aivan pieni ylipaine toki on mutta onpa esim. heliumpallossa pieni ylipaine (kumi vastustaa laajentumistaan). Kuitenkin sekin aika iloisesti nousee - ja nostaa vieläpä tuon ilmapallon kumin mukanaan. Eikä heliumpallojen täyttökaasu ole edes kokonaan heliumia. > Lausuja oli täsmälleen oikeassa. Sinulla fysiikan käsitteet on hukassa.

        "Tuskin siellä elimistössä sentään satoja baareja on painetta vai mitä ? Aivan pieni ylipaine toki on mutta onpa esim. heliumpallossa pieni ylipaine (kumi vastustaa laajentumistaan). Kuitenkin sekin aika iloisesti nousee - ja nostaa vieläpä tuon ilmapallon kumin mukanaan." Totta, mutta pitää muistaa että se pieni ylipaine pitää ottaa huomioon jos tarkkoja ollaan. "painosi silti lisääntyi ja massasi väheni ko. kaasuatomien verran." Paino on verrannollinen massaan. Jos massa kasvaa, paino kasvaa. Jos massa pienenee, paino pienenee. Eikös se näin mennyt?


      • lienee koostumus
        mietin yhä kirjoitti:

        "Tuskin siellä elimistössä sentään satoja baareja on painetta vai mitä ? Aivan pieni ylipaine toki on mutta onpa esim. heliumpallossa pieni ylipaine (kumi vastustaa laajentumistaan). Kuitenkin sekin aika iloisesti nousee - ja nostaa vieläpä tuon ilmapallon kumin mukanaan." Totta, mutta pitää muistaa että se pieni ylipaine pitää ottaa huomioon jos tarkkoja ollaan. "painosi silti lisääntyi ja massasi väheni ko. kaasuatomien verran." Paino on verrannollinen massaan. Jos massa kasvaa, paino kasvaa. Jos massa pienenee, paino pienenee. Eikös se näin mennyt?

        > Ja varsinkin pitää ottaa huomioon koostumus: mitä enemmän kevyitä molekyylejä on sitä pienempi kehon sisäpuolisen kaasun tiheys on (verrattuna ilman tiheyteen; huomioitavaa on myös kaasun lämpötila kehon sisällä). > Nyt ei olekaan kyse suljetusta systeemistä. Ihmisestä lähtee pois molekyylejä. Toisaalta ihmisen punnitus tehdään ilmassa, joten arkhimedeen laki tarjoaa nostetta ko. kaasussa, mikä ei sinänsä kuulu ihmisen massaan. Jos ajattelemme massaa kappaleen hitautena (joka lienee tarkin määritelmä), niin tosiaan kappaleen (= ihmisen, nyt) hitaus vähenee kun rupsuttelee kaasua pihalle. Paino sen sijaan voi nousta koska tiheys pienenee ja ilman nosten vähenee punnitustilanteessa. Mutta siis oikein tarkasti ajatellen "painosi silti lisääntyi ja massasi väheni ko. kaasuatomien verran." pitää kutinsa, ainakin jos punnitus tehdään ilmassa.


      • on paineita
        elimistön paineita kirjoitti:

        Tuskin siellä elimistössä sentään satoja baareja on painetta vai mitä ? Aivan pieni ylipaine toki on mutta onpa esim. heliumpallossa pieni ylipaine (kumi vastustaa laajentumistaan). Kuitenkin sekin aika iloisesti nousee - ja nostaa vieläpä tuon ilmapallon kumin mukanaan. Eikä heliumpallojen täyttökaasu ole edes kokonaan heliumia. > Lausuja oli täsmälleen oikeassa. Sinulla fysiikan käsitteet on hukassa.

        kun kaupungissa on satoja baareja mutta pääni kestää vain yhden tai kaksi örrrrp


      • resepti
        syöjästä kirjoitti:

        ja ruuan laadusta. Siis tsuhnauksen koostumus is about The major components of the flatus, which are odorless, by percentage are: Nitrogen - 20% - 90% Hydrogen - 0% - 50% Carbon Dioxide - 10% - 30% Oxygen - 0% - 10% Methane - 0% - 10% Näistä CO2 on ilmaa painavampi ja vety, metaani ilmaan kevyempiä.

        Listassa on vain hajuttomat ainekset. Kyllä kai haisevat aineksetkin pitää huomioida ja niiden massa tai paino.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      626
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe