Kaikilla on tietysti oma asia kenen kanssa menee naimisiin tai alkaa seurustelemaan, mutta minusta 10 vuoden ikäero saattaa tuntua mahdottomalta, niin että nainen olisi vanhempi miestä (väärin päin?) Olen törmännyt tällaiseen pariskuntaan ja minulle tämä oli melkolailla tsokki ja heillä on vieläpä pieni lapsikin. Nainen tietysti voi olla vanhempi parisuhteessa miestä, mutta mielestäni ei ehkä 10 vuotta? Onhan omakin vaimoni minua n. 1-2 vuotta vanhempi ja ollaan kummatkin alle kolmikymppisiä. Mitäs täällä ollaan mieltä?
mitä sanoisitte mikäli nainen olisi miestä 10 vuotta vanhempi?
14
1886
Vastaukset
- ja tunnen
tutun kertomana yhden tällaisen pariskunnan. Ovat olleet yhdessä yli kymmenen vuotta. Naisella oli lapsia edellisestä liitosta. Toinen pariskunta hyvänpäivän tuttu. Olleet yhdessä viisi vuotta. Naisella kaksi aikuista lasta. Nyt syntymässä yhteinen lapsi. En näe siinä mitään kummallista. Ihmiset saa elää niinkuin tahtoo.
- olen...
28 ja mieheni on 21. Ollaan oltu yhdessä 3 vuotta. Tavatessa ei tiedetty toistemme ikää, eikä sitä edelleenkään kukaan ulkopuolinen huomaa. Mielestäni /-10 vuotta kumminpäin vaan voi vielä toimia. Huvittaa tuo sinun shokkisi.:) Kyseessähän on aikuiset ihmiset, jotka ovat suhteessa. Luulisi, ettei vaikuttaisi sinun elämääsi mitenkään, millaisia kumppaneita ihmiset itselleen valitsevat.
- aiheen aloittaja
Taitaa miehesi olla vielä kakara ja moniongelmallinen viimeistään kun sä olet 48 v ja se 41 v (se on vain pakko sanoa). Mielipiteistä on turha kiistellä, mutta mitä mielipiteilleni mitään voin! Olet vain 2 vuotta vanhempi kuin minä ja vaimoni on saman ikäinen kuin sinä, mutta se että vaimoni olisi 35-37 ei tunnu kamalan luontevalta miehen näkökulmasta katsottuna....mikäli ei kovinkaan montaa lasta tahdo niin sitten tietysti saattaisi olla ihan ok. Monet naiset ajattelevat että tulee sitä lapsiakin saada kun parisuhteessa eletään...! Ainut mitä löydän hyvää siitä että mies on nuorempi kuin nainen on se että sänkyhommissa vuodet pitenevät ja nainen saa hädin tuskin tyydytettyä tarpeensa vaikka useasti mies kyllä vaihtaa jo nuorempaan ennen kuin naisen rupsahtaminen alkaa. :)
- mielenkiintoista,
aiheen aloittaja kirjoitti:
Taitaa miehesi olla vielä kakara ja moniongelmallinen viimeistään kun sä olet 48 v ja se 41 v (se on vain pakko sanoa). Mielipiteistä on turha kiistellä, mutta mitä mielipiteilleni mitään voin! Olet vain 2 vuotta vanhempi kuin minä ja vaimoni on saman ikäinen kuin sinä, mutta se että vaimoni olisi 35-37 ei tunnu kamalan luontevalta miehen näkökulmasta katsottuna....mikäli ei kovinkaan montaa lasta tahdo niin sitten tietysti saattaisi olla ihan ok. Monet naiset ajattelevat että tulee sitä lapsiakin saada kun parisuhteessa eletään...! Ainut mitä löydän hyvää siitä että mies on nuorempi kuin nainen on se että sänkyhommissa vuodet pitenevät ja nainen saa hädin tuskin tyydytettyä tarpeensa vaikka useasti mies kyllä vaihtaa jo nuorempaan ennen kuin naisen rupsahtaminen alkaa. :)
miten lauot mielipiteitä ihmisistä, joita et ole koskaan tavannut ja joista et tiedä yhtään mitään muuta kuin heidän ikänsä. Miten voi olla edes olemassa mielipide ihmisistä, joista ei käytännössä tiedä mitään? Mutta kukin tyylillään. Minulla ei ole mitään tarvetta kertoa itsestäni ja elämästäni täällä tämän enempää jonkin ennakkoluuloisen stereotypioissa elävän ajattelurajoitteisen miehenpuolikkaan takia. Suosittelen kuitenkin tutustumaan ihmisiin oikeassa elämässä hieman laajemmin. Se voi avata silmiäsi yllättävilläkin tavoilla...
- kysyn vain
aiheen aloittaja kirjoitti:
Ajattelitko vaihtaa nykyisesi nuorempaan milloin?
- ihmeissään ja kummissaan
Jaa miksei voi olla? Mä en itte ymmärrä ihmisten hösäämistä ikien ja erojen kanssa, mitä väliä. Jos ihmiset haluaa rakentaa suhdetta niin, niin mitä se kenellekään kuuluu? Miten sulle voi olla shokki jonkun toisen suhde? Mitä se sun ajatusmaailmastas hajottaa, että joku toinen seurustelee sillee, mihin sä et ole tottunut, etenkään kun se ei riko mitään lakia, molemmat on aikuisia jne.?? Mä ihmettelen ihmisten intoa ronkkia toisten parisuhteita, ihmetellä, päivitellä, leimata ja jotenkin kantaa taakkaa siitä, mitä toiset aikuiset tekee. Kuitenkin se, mitä itte olen kattonut, niin eipä se "normisuhde" ole yhtään kestävämpi, onnellisempi tai edes tasapainoisempi yhtään useammin. Onnettomuudet ei katso ikää, eikä sairaudetkaan, ja sitten taas, lapset eivät tuomitse eivätkä eroja huomaa, ennenkuin vanhemmat ne heille osoittaa. Tämän viimeisen tiedän omasta kokemuksesta: vanhemmillani oli suuri ikäero, ja pieninä, kavereitten kanssa siihen ei kukaan kiinnittänyt mitään huomiota. Mutta koulun kolmannen luokan tienoilla alkoi huomaamaan, ja lapsista aikuisiin jokaisella oli oikeus ihmetellä asiaa. Lapset eivät ihmetelleet asiaa, ennenkuin aikuiset selkeästi alkoivat ääneen sitä ihmetellä. Minusta itsestäni kasvoi suvaitsevaisempi, ymmärtäväisempi ja muutenkin avarakatseisempi, kun monesta "normiperheen" lapsesta, enkä ole siitä ollenkaan pahoillani. Joten kun sanotaan, sinäkin, että "Kaikilla on tietysti oma asia kenen kanssa menee naimisiin tai alkaa seurustelemaan" niin mitä jos oikeasti toteutettaisiin sitä, ja todella annettaisiin sen olla heidän oma asiansa, niin kauan, todella, kun kyseessä on aikuiset ihmiset, ketään ei pakoteta eikä lakeja rikota. Joten vielä yksi kysymys: mitä väliä sillä on, mitä joku muu siitä ajattelee? Mitä väliä sillä on, mitä sinä siitä ajattelet?
- aloittaja
Sen sain selville ettet ajattele ollenkaan miesten näkökulmassa asioita! " Mitä se sun ajatusmaailmastas hajottaa, että joku toinen seurustelee sillee, mihin sä et ole tottunut, etenkään kun se ei riko mitään lakia, molemmat on aikuisia jne.?? " Ymmärsitkö että totesin jo alustuksessa, että minulle on aivan sama kenen kanssa joku menee naimisiin ja kenen kanssa seurustelee...ja jatkan sillä nyt kunhan on vain TÄYSIN onnellinen? Parisuhteessakin tulee ajatella ns. tulevaisuus kysymyksiä ja eri sukupuolten välisiä eroja. Ajattelin tässä viedä keskustelua verraten alustukseeni eteenpäin sillä, ettei minusta olisi siihen että omaisin 10 vuotta vanhemman vaimon. Saisi ainakin nainen seksitarpeensa tyydytetyksi jne. pitemmän aikaa, mutta itse en kokisi siitä muuta järjen häivää tai tyydytystä ...tavallaan "sänkykamarihommat" jäisivät osaltani melko lyhyeksi. Miksei samalla 20v mies hanki samalla 50v naista itelleen? Se nyt on varma että sellaisessa parisuhteessa on suuri akkavalta. Appivanhemmillani on n. 5 vuotta ikäeroa että anoppi on nuorempi, mutta sielläkin pääpäsmärinä rynniin anoppi ja apella ei ole sen koommin nokan koputtamista. Vaimoni sisko on mua noin 10 vuotta vanhempi...sanon ettei kiinnostaisi pitemmän päälle, mutta ehkä hetkellisesti saattaisi kiinnostaakin! :) Se sanoma, minkä mä miellän tästä niin nainen on saattanut epäonnistua elämässään niin pahasti, että on joutunut odottamaan sitä oikeaa ottaessa 10 vuotta nuoremman "kasvatuslapsekseen"!
- Tristar
aloittaja kirjoitti:
Sen sain selville ettet ajattele ollenkaan miesten näkökulmassa asioita! " Mitä se sun ajatusmaailmastas hajottaa, että joku toinen seurustelee sillee, mihin sä et ole tottunut, etenkään kun se ei riko mitään lakia, molemmat on aikuisia jne.?? " Ymmärsitkö että totesin jo alustuksessa, että minulle on aivan sama kenen kanssa joku menee naimisiin ja kenen kanssa seurustelee...ja jatkan sillä nyt kunhan on vain TÄYSIN onnellinen? Parisuhteessakin tulee ajatella ns. tulevaisuus kysymyksiä ja eri sukupuolten välisiä eroja. Ajattelin tässä viedä keskustelua verraten alustukseeni eteenpäin sillä, ettei minusta olisi siihen että omaisin 10 vuotta vanhemman vaimon. Saisi ainakin nainen seksitarpeensa tyydytetyksi jne. pitemmän aikaa, mutta itse en kokisi siitä muuta järjen häivää tai tyydytystä ...tavallaan "sänkykamarihommat" jäisivät osaltani melko lyhyeksi. Miksei samalla 20v mies hanki samalla 50v naista itelleen? Se nyt on varma että sellaisessa parisuhteessa on suuri akkavalta. Appivanhemmillani on n. 5 vuotta ikäeroa että anoppi on nuorempi, mutta sielläkin pääpäsmärinä rynniin anoppi ja apella ei ole sen koommin nokan koputtamista. Vaimoni sisko on mua noin 10 vuotta vanhempi...sanon ettei kiinnostaisi pitemmän päälle, mutta ehkä hetkellisesti saattaisi kiinnostaakin! :) Se sanoma, minkä mä miellän tästä niin nainen on saattanut epäonnistua elämässään niin pahasti, että on joutunut odottamaan sitä oikeaa ottaessa 10 vuotta nuoremman "kasvatuslapsekseen"!
Ymmärsinkö nyt ihan oikein, sinä ajattelet että tuossa suhteessa on kyse ikään kuin äidin ja lapsen suhteen toisintamisesta enemmän kuin tasavertaisesti parisuhteesta, mies on naiselle "kasvatuslapsi" ja nainen miehelle äidinkorvike? Nainen on epäonnistunut elämässään ja mies vian hetkellsiesti kiinnostunut... ja tämän kaiken päättelet vain näiden kahden yksilön iästä? Önf? " Miksei samalla 20v mies hanki samalla 50v naista itelleen? " Hankkisi varmaankin jos rakastuisi sellaiseen. Onkohan tässä sutheessa kumpikin osapuoli tietoisesti hakenut tietyn ikäistä kumppania :D vai rakastuivatko he ehkä toisiinsa ja siksi aloittivat suhteen? Hmmh? ***
- tiedä jotain
Miltä vuosikymmeneltä matkustit tähän aikaan? Jokaisella tämän päivän aikuisella on tiedossa se, että naisen seksuaalinen huippu tulee huomattavasti myöhemmin kuin miehellä. Tällä nyt selittyy jo ikäeroisten seksielämä. Ja sitten tuo tunnepuoli. Itse ainakin olen tavannut hyvinkin kypsiä parikymppisiä miehiä, jotka osaavat ottaa paremmin vastuuta kuin oman ikäiseni. Toisaalta paras likkakaverini on 4-kymppinen, mutta henkiseltä tasolta vielä murkkuikäinen hurlumhei. Näin ollen en voi käsittää yleistystäsi mitenkään. Ja jollei nyt tulisi väärinkäsityksiä, itselläni on vain pari vuotta nuorempi mies, enkä tätä nuorempaa kaipaa. Mutta ymmärrän esimerkiksi juuri tuon likkakaverini seurustelukummppanin iän erityisen hyvin. Henkinen ikä ja seksuaalinen sopivuus on kaikessa suhteessa ne ratkaisevammat. Joten jätetään nuo muut arvuuttelut ja katkerat mielet kokonaan..
- Tristar
Ne kaksi ihmistähän ovat perheen perustaneet keskenään, ei kenelläkään ulkopuolisella siihen pitäisi olla nokan koputtamista. Ikä on toissijainen ominaisuus, se mitä korvien välissä on, on se tärkeä osuus. Herranjestas. ***
- KylmäNainen
sitä mieltä, että asia ei kuulu millään tapaa sinulle.
- happyhappy83
Itse olen vähän aikaa sitten tutustunut ja ehkä jo hieman ihastunut itseäni 9 vuotta nuorempaan mieheen. Mies on 20 ja minä kohta 29. Asiasta tietävät miehen ystävät mutta vain muutama oma kaverini. En ole koskaan ennen tavannut niin täydellistä miestä ja toivon että tästä kehkeytyy jotain vakavempaa. Tämä on myös ensimmäinen "ikäerojuttuni", aiemmat suhteet ovat olleet niin päin, että mies on muutaman vuoden vanhempi. Ja ennen ajattelin että niin sen "kuuluu olla". Mutta nytpä menee kaikki oletukset uusiksi ja hyvä niin :)
- efsdfdsfdsdsf
Miehet kuolee aiemmin kuin naiset.
Joten yleisesti senhän pitäisi mennä niin, että nainen olisi siis vanhempi kuin nainen, jottei naisen tarvitsisi jäädä pitkiksi ajoiksi leskeksi. - Nainen 48v. ja Mies
Oliko pariskunta kuitenkin sopusuhtainen ulkoisesti? Minusta olisi kauheaa, jos toinen olisi hoikka ja toinen huomattavasti ylipainoinen. Eikä ulkonäkö muutenkaan saisi poiketa paljoa. Nätti ei voi olla ruman kanssa!?!
t
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882088Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361756- 1801316
- 237766
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
- 65699
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49556
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492