Talvisotayhteisöjen ja Wincapitan jutut
Runsas kymmenen vuotta sitten ensimmäinen suuri talousrikosjuttuni urallani
oli yhden epäillyn avustajana niin sanotussa talvisotayhteisöjen jutussa.
Puolustuksen tiimiä veti silloin entinen valtakunnansovittelija Jorma Reini.
Kun Reini kuoli jo oikeustaistelun alkuvaiheilla, päämiestaho halusi vetovastuun minulle.
Poliisin tiedotus, media ja osa talvisotayhteisöjen lehtimyyjistä ja moni muukin väitti, että talvisotayhteisöjen toiminnassa väitettiin kerättävän rahaa jaettavaksi veteraaneille. Asiassa syytetyt todistivat tehneensä vilpittömästi lehtitoimintaa, jolla edistettiin talvisodan henkeä ja perintöä. He eivät antaneet kenellekään määräystä puhua
lehtimyynnin yhteydessä keräyksestä. Rahaa ei myöskään veteraaneille kerätty. Vastine ja asian pointti oli itse lehti ja lehtitoiminta – ei mikään lehdellä kerättävä raha.
Väitetty keräyshuijaus puettiin seuraaviksi syytteiksi: rahankeräysrikos, törkeä petos ja markkinointirikos. Pitkän oikeusprosessin lainvoimainen lopputulos oli
se, että KAIKKI NUO SYYTTEET KAATUIVAT. (…ja mittään ette voi, että näinhän siinä lopullisesti kävi).
Syytteiden kaatumisen saama mediahuomio oli
tuskin edes promillea siitä huomiosta, joka omistettiin alkuvaiheessa poliisin paljastamaan suureen keräyshuijaukseen. Liian monia harmitti ja hävetti, kun oli ollut tuomioita liian aikaisin julistamassa.
Myös minuun kohdistettiin erilaisia kostotoimia siksi, että ajoin hyvin aktiivisesti syytteitä nurin asiassa, jossa moni vaikutusvaltainen taho oli jo varmat langettavat tuomiot julistanut. Kokemukset noista kostotoimista olivat yksi niistä monista syistä, miksi päätin uhrata tarvittaessa vaikka koko loppuelämäni kovia henkilökohtaisia uhrauksia vaativaan vapaaehtoistyöhön sen puolesta, että tähän maahan syntyy vahva oikeusturvajärjestö puolustamaan niitä, jotka oikeusturvaa puolustavat… mutta myös huolehtimaan lakiin perustuvista rangaistuksista sitä loukkaaville ja jo loukkauksillaan monen ihmisen elämän helvetiksi muuttaneille.
Yksinäinen oikeusmurahattuja puolustava asiamies pysäytetään helposti Suomessa esiintymiskielloilla yms. kostotoimilla, joten amerikkalaisissa sarjoissa kuvattuja sankariasianajajia ei ole Suomessa.
Monien oikeusmurhattujen suuri ja raivoisa katkeruus on muuten fakta, joka faktana ei muutu yhtään mihinkään siitä sanonko minä sen vai en sano. Tämä katkeruus on myös osa EOK:n kollektiivista muistia ihan siitä riippumatta myös huomenna ja ylihuomenna, olenko minä silloin edes hengissä. Tätä ei ole muutama tuomari ja muu virkamies ilmeisesti ymmärtänyt, mutta silti lähes kaikki ovat.
Monta askelta tällä tiellä on menty hyvin nopeasti eteenpäin EOK:ta ylös ajettaessa, mutta ei läheskään tarpeeksi toistaiseksi.
Talvisotayhteisöjen ja Wincapitan jutut ovat rakenteeltaan hyvin, hyvin samanlaisia.
Julkaisen jossain vaiheessa selvitykseni mielipiteeni tuosta EOK:n/ Sanomat24 sivuilla. Se on jo tehty itse asiassa ja lähettykin odottamaan sopivaa julkaisuajankohtaa. Se käsitykseni on oma, ja perustuu kokemukseeni ja monien ihmisten minulle lähettämiin tietoihin. Se ei ole kenenkään päämieheni tai EOK:n käsitys, tai ainakaan en ole sitä sellaiseksi tarkoittanut, ihan omaksi vain.
Te muut voitte täällä arvuutella ja spekuloida kaikessa rauhassa siihen asti, miksi talvisotayhteisöjen ja Wincapitan jutut ovat niin samanlaisia juttuja. Tai ainakin voitte spekuloida sillä, miksi ja miten ne minun mielestäni ovat.
Minä luen fiksusti perusteltuja kirjoituksia mielenkiinnolla.
Petter Kavonius
Talvisotayhteisöjen ja Wincapitan jutut
32
966
Vastaukset
- Hyvä ihminen
Syö vähän lisää ruisleipää, niin jaksat jauhaa lisää tuollaista paskaa.
On varmaan rankkaa olla noin hyvä ihminen. - Rillipiipari
Odotetaan Petteri rauhassa ,kun asiat etenevät oikeusasteelle.Kaikki selviää aikanaan .Huijjaustahan tämä oli alusta alkaen,pimeätä rahaakin on laitettu todella paljon,itsekin tiedän kaverin ,joka laittoi pimeätä rahaa.Jouluna -09ollaan jo paljon viisaampia.Muistellaan sitten yhdessä ,näitä kirjoituksiamme.Mukava nähdä Petteri ,kumpi oli oikeassa,jännäksi menee.
- jokatapauksessa
,on pitänyt laittaa se "pimearaha" Nordean tai jonkin muun pankin kautta MB:hen.
Pankit ja MB ovat siis vastuussa ko. pimeanrahan liikkumisesta.
Nordeallahan on kokemusta näistä pyramideista jo entuudestaan.Sekin on kumma,että se toiminta tunnutaan pitävän oikeutettuna,joka on paljon huolestuttavampaa kuin wincapita,jota jauhetaan joka paikassa.
Miksi muuten politiikot on hiljaa?Heitäkin on ollut mukana,mutta ihan muita jahdataan. - AdaFlink
jokatapauksessa kirjoitti:
,on pitänyt laittaa se "pimearaha" Nordean tai jonkin muun pankin kautta MB:hen.
Pankit ja MB ovat siis vastuussa ko. pimeanrahan liikkumisesta.
Nordeallahan on kokemusta näistä pyramideista jo entuudestaan.Sekin on kumma,että se toiminta tunnutaan pitävän oikeutettuna,joka on paljon huolestuttavampaa kuin wincapita,jota jauhetaan joka paikassa.
Miksi muuten politiikot on hiljaa?Heitäkin on ollut mukana,mutta ihan muita jahdataan.... paikkaansa, jotta se "pimeä raha" olisi pitänyt laittaa clubiin sisään jonkun pankin, MB:n tai jonkun muun välipurnukan kautta.
Ja mitaan ette voi... - pankin kautta
AdaFlink kirjoitti:
... paikkaansa, jotta se "pimeä raha" olisi pitänyt laittaa clubiin sisään jonkun pankin, MB:n tai jonkun muun välipurnukan kautta.
Ja mitaan ette voi...Kyllä kaikki raha mitä jäsen on siirtänyt wc-tililleen on pitänyt laittaa pankin kautta, mitään muuta kautta sitä ei ole voinut laittaa, samoin tuotot tulleet takaisin pankin kautta.
Älä nyt taas Ada yritä huiputtaa muita noilla perättömillä lausunnoillasi ja sekoittaa pakkaa. - nettiboliisi
pankin kautta kirjoitti:
Kyllä kaikki raha mitä jäsen on siirtänyt wc-tililleen on pitänyt laittaa pankin kautta, mitään muuta kautta sitä ei ole voinut laittaa, samoin tuotot tulleet takaisin pankin kautta.
Älä nyt taas Ada yritä huiputtaa muita noilla perättömillä lausunnoillasi ja sekoittaa pakkaa.Rahaa wc:n "sijoitukseen" sai myös siten, että antoi sponsorilleen "tuohet" käteen ja sponsori siirsi omalta "sijoitustililtään" tuon saman summan uuden "sijoittajan" tilille.
Tuttavani kertoi itse tämän minulle. Hänen sponssaamansa kaveri oli maksanut 21 000 euroa tuttavalleni suoraan käteen ja tuttava oli siirtänyt "sijoitustililtään" nuo rahat tämän uuden kaverin tilille.
Tämä "käteiskauppa" oli yksi erittäin paha naula wc:n arkkuun, koska sisäiset siirrot eivät lisänneet senttiäkään sitä kassaa mistä maksettiin "valuuttakauppatuottoja".
- ...
"Talvisotayhteisöjen ja Wincapitan jutut ovat rakenteeltaan hyvin, hyvin samanlaisia."
Niin, molemmissa hyväuskoisilta kusetettiin kasapäin rahaa tarkoitukseen johon rahat eivät oikeasti menneet.
"joten amerikkalaisissa sarjoissa kuvattuja sankariasianajajia ei ole Suomessa."
Ja hyvä niin. Jos elää niin harhaisessa maailmassa että tv-sarjat on mittarina todellisuudesta, pitäisi sitoa sinne nilkkoihinsa 50kg lyijypuntit että pää ei leiju pilvissä ja jalat pysyy maassa. On naurettavaa verrata elämää ja tv-sarjoja jotka ovat 99% fiktiota ja luotu suurimmaksi osaksi vain kulutusviihteeksi.
Tapaus capita on siinä mielessä mielenkiintoinen että "pääsyyllinen" (oletan että Hannu ei todellakaan ollut idean isä vaan päätyy syntipukiksi kun toimi homman kasvoina) on ehkä jopa "markkinoinut" klubia klubina jonne ei kannata sijoittaa enempää kuin on valmis häviämään, mutta seuraava porras (vyölaukkumies jne.) hoiti likaisen "400% tuotot" markkinoinnin jolla hölmömmät sokaistiin rahanhimossaan mukaan.
Oletko koskaan pohtinut että jospa sittenkin olet liian herkkäuskoinen ja ehkäpä sinua kusettavat samat kusettajat jotka kusettivat muitakin, molemmissa tapauksissa? - AdaFlink
... näin:
"""Julkaisen jossain vaiheessa selvitykseni mielipiteeni tuosta EOK:n/ Sanomat24 sivuilla. Se on jo tehty itse asiassa ja lähettykin odottamaan sopivaa julkaisuajankohtaa. Se käsitykseni on oma, ja perustuu kokemukseeni ja monien ihmisten minulle lähettämiin tietoihin. Se ei ole kenenkään päämieheni tai EOK:n käsitys, tai ainakaan en ole sitä sellaiseksi tarkoittanut, ihan omaksi vain."""
Miksi julkaiset kommenttisi EOK:n sivuilla, jos ne kerta ovat vaan omia mielipiteitäsi, eivätkä siten kertomasi mukaan edusta EOK:n mielipidettä? Kyllä se vaan niin on, että siellä pili-pali-sivustoilla julkaisut on ymmärrettävä EOK:n tiedotteiksi ja siten myös EOK:n mielipiteeksi etenkin, kun tietää asemasi ko. puljussa. Petaatko tuolleen mahdollisesti myöhemmin vastaantulevaa kritiikkiä tarinoistasi? Voit siis sanoa, että EOK ei ole vastuussa sanomisistasi.
PS. Rekkaa nikkisi (nimesi) niin vältyt "nimesi" väärinkäytöltä.
Ja mitaan ette voi... - ...
Kirjoitat, että "Myös minuun kohdistettiin erilaisia kostotoimia siksi, että ajoin hyvin aktiivisesti syytteitä nurin asiassa, jossa moni vaikutusvaltainen taho oli jo varmat langettavat tuomiot julistanut."
Tälläkin palstalle olleiden tietojen mukaan näitä "kostotoimia" ei kohdistettu sinuun sillä perusteella, että olit syytettyjen avustaja, vaan siksi, että kirjelmäsi oikeudelle olivat täysin epäasiallisia.- ja Onnea!
Älä välitä "näiden" pulinoista, olet kuitenkin eri tason miehiä.
- JUSU"F"
ja Onnea! kirjoitti:
Älä välitä "näiden" pulinoista, olet kuitenkin eri tason miehiä.
Kovin eri tason dumareita nykyinen korkeakouluopetus tuntuu tuottavan...
JUSU
"Vatustaja vuodesta 2005" - Millä tavalla
Kirjelmät oikeudelle olivat täysin epäasiallisia, niin saataisiin vähän muutkin arvioida
olivatko ne ihan oikeasti TÄYSIN EPÄASIALLISIA?
Muutenhan puheesi todistusarvo täysin epäasiallisista = 0
Ps. Kannattaa myös muistaa, että PK myös voitti jutun.;)
Ps.2 PK on myös havainnut samanrakenteisen harhan/mantran/vääristelyn Wincapitan tapauksessa ja siksi hänen kirjoituksensa myös WC:n suhteen ovat tunnetun kaltaisia.:) - ...
Millä tavalla kirjoitti:
Kirjelmät oikeudelle olivat täysin epäasiallisia, niin saataisiin vähän muutkin arvioida
olivatko ne ihan oikeasti TÄYSIN EPÄASIALLISIA?
Muutenhan puheesi todistusarvo täysin epäasiallisista = 0
Ps. Kannattaa myös muistaa, että PK myös voitti jutun.;)
Ps.2 PK on myös havainnut samanrakenteisen harhan/mantran/vääristelyn Wincapitan tapauksessa ja siksi hänen kirjoituksensa myös WC:n suhteen ovat tunnetun kaltaisia.:)Tässä esimerkki, onko tämä sinun mielestä asiallinen vai epäasiallinen?
Vaikka Kavonius on lähettänyt viestinsä omissa nimissään, on selvää, että Kavonius tarkoittaa Eurooppalaisen oikeusturvan keskusliittoa sillä oikeusturvaliikkeellä, jonka näkymättömät toimintaryhmät tulisivat terrorisoimaan minua kuolemaani saakka, jos syyllistyn Kavoniuksen vaatimusten suhteen johonkin, jonka Kavonius katsoo kostojuridiikaksi.
Viimeistään asia ilmenee siitä, että kyseltyäni Kavoniukselta hänen osuuttaan tuohon nimikirjatilaukseen, hän kertoo minulle, että
"EOK:ssa ollaan erittäin kiinnostuneita siitä, jos on pienintäkään syytä epäillä, että sen luottamushenkilöä vainotaan oikeusturvajärjestäytymisen vuoksi. Jotkut EOK-jäsenistössä tuntuvat olevan myös sitä mieltä, että merkittävään vapaaehtoistyöhön uhrautuvan EOK-jäsenen vainoa ei tule antaa vainoojalle haudassakaan anteeksi, vaan asia jatkuu rajan toiselle puolelle henkimaailmaan asti, ja rajan tällä puolella, "vihollisen" alitajuntaan ja unimaailmaan asti." - mielestäni
... kirjoitti:
Tässä esimerkki, onko tämä sinun mielestä asiallinen vai epäasiallinen?
Vaikka Kavonius on lähettänyt viestinsä omissa nimissään, on selvää, että Kavonius tarkoittaa Eurooppalaisen oikeusturvan keskusliittoa sillä oikeusturvaliikkeellä, jonka näkymättömät toimintaryhmät tulisivat terrorisoimaan minua kuolemaani saakka, jos syyllistyn Kavoniuksen vaatimusten suhteen johonkin, jonka Kavonius katsoo kostojuridiikaksi.
Viimeistään asia ilmenee siitä, että kyseltyäni Kavoniukselta hänen osuuttaan tuohon nimikirjatilaukseen, hän kertoo minulle, että
"EOK:ssa ollaan erittäin kiinnostuneita siitä, jos on pienintäkään syytä epäillä, että sen luottamushenkilöä vainotaan oikeusturvajärjestäytymisen vuoksi. Jotkut EOK-jäsenistössä tuntuvat olevan myös sitä mieltä, että merkittävään vapaaehtoistyöhön uhrautuvan EOK-jäsenen vainoa ei tule antaa vainoojalle haudassakaan anteeksi, vaan asia jatkuu rajan toiselle puolelle henkimaailmaan asti, ja rajan tällä puolella, "vihollisen" alitajuntaan ja unimaailmaan asti."Tuo on nyt sen ajan ja paikan retoriikkaa, jossa halutaan tuoda yksiselitteisesti hieman ehkä ylikin ampuen selväksi, että missään ja koskaan ei tulla hyväksymään juriidista vainoa yksittäistä EOK:n juristia yms. vastaan, joka puolustaa ihmisoikeuksia.
Mielestäni tuohan on juuri osa heidän toimintaansa ja pyritty ilmaisemaan niin selkeästi, että sen jokainen salaliittolainenkin tajuaa.
Nyt aivan ilmeisesti pyritään tätä vainoa kuitenkin virittelemään niin Kavoniusta kuin Pitkästäkin kohtaan, koska he ovat puuttuneet asioihin joiden tapahtumakulku oli suuniteltu jo etukäteen ja siksi nyt nostellaan jokainen lillukanvarsi pöydälle josta yritetään tönkiä kaikki mahdollinen loka mitä löydettävissä on.
He joutuvat kuitenkin olemaan varovaisia, sillä EOK:ssa jäsenistössä on yhteisvoimaa ja raskas kalusto on vielä reservissä käyttämättä. - kjh..
... kirjoitti:
"EOK:ssa ollaan erittäin kiinnostuneita siitä, jos on pienintäkään syytä epäillä, että sen luottamushenkilöä vainotaan oikeusturvajärjestäytymisen vuoksi. Jotkut EOK-jäsenistössä tuntuvat olevan myös sitä mieltä, että merkittävään vapaaehtoistyöhön uhrautuvan EOK-jäsenen vainoa ei tule antaa vainoojalle haudassakaan anteeksi, vaan asia jatkuu rajan toiselle puolelle henkimaailmaan asti, ja rajan tällä puolella, "vihollisen" alitajuntaan ja unimaailmaan asti."Ei tuollaista noin asiatonta kosto tekstiä kukaan ole voinut sanoa.
Toivo että muistat väärin. - aivan oikeassa!
... kirjoitti:
"EOK:ssa ollaan erittäin kiinnostuneita siitä, jos on pienintäkään syytä epäillä, että sen luottamushenkilöä vainotaan oikeusturvajärjestäytymisen vuoksi. Jotkut EOK-jäsenistössä tuntuvat olevan myös sitä mieltä, että merkittävään vapaaehtoistyöhön uhrautuvan EOK-jäsenen vainoa ei tule antaa vainoojalle haudassakaan anteeksi, vaan asia jatkuu rajan toiselle puolelle henkimaailmaan asti, ja rajan tällä puolella, "vihollisen" alitajuntaan ja unimaailmaan asti."Tulee mieleen vanhat ay-liikkeen ihmiset, jotka rupesivat järjestäytymään joskus sata vuotta sitten. Hehän saivat pahan kerran kärsiä järjestäytymisestään. Silloin varoituksen ja koston välikappaleena oli potkut ja jopa pyssyt ja putket.
Luuletteko te oikeasti, että ihmisten kostonhalu ja varoittelun halu on johonkin kadonnut sadassa vuodessa? Ei ole, ei. Pyssyt ja putket vain ovat vaihtuneet eri menetelmiin. Eikä se kostonhalua ja vallankäytön halu myöskään katoa koulutuksen ja ammatin myötä. Päinvastoin. Loukkaapas minua - arvoisaa tuomaria - ja tuhoan sinut ammatillisesti.
Miettikää nyt oikeasti, miten suuri valta jollakin tuomarilla on. Hänhän voi sormia napsauttamalla tuhota ihmisiä, yrityksiä, järjestöjä ja myöskin kollegojaan tuosta vaan. Hehän ovat kuin pankinjohtajia, jotka rahan sijasta tuhoavat ihmisiä lain voimalla. Lakia voi lukea kuin piru raamattua. Ja mahdolliset valituskierrokset kestävät Suomessa jopa sen kymmenen vuotta.
Kavonius on aivan oikeassa asiassaan. Hyvä veli -järjestelmä toimii myös oikeudenkäytön piirissä. - Että oikein
kjh.. kirjoitti:
Ei tuollaista noin asiatonta kosto tekstiä kukaan ole voinut sanoa.
Toivo että muistat väärin.Oksettaa kuunnella, kun lähes samassa olla hyväksymässä Hannua ja jäsenistöä kohdanneet ihmisoikeusrikkomukset tuosta vaan.
Vi__tu mitä lieroja tämä maa on pullollaan nykyään? TANA KELE!
Mutta kenen joukoissa seisot, niin sen lauluja laulat ja siinä ei sitten välillä moraali merkitse mitään.
- Koiralauma
Rohkea vapaaehtoistyössä pitää toki ollakin ja äärimmäisen kovanahkainen. Onnea vaan matkaan. Kapuloita rattaisiin haluaa varmasti heittää moni. Syitä tosin on vaikeaa arvuutella. Täälläkin suurin osa postailijoista ei ymmärrä Wincapitasta mitään, mutta vastustavat silti.
Kuten huomaat, foorumin oma rakkikoiralauma oli heti räksyttämässä. Kaipaamiesi fiksusti perusteltujen kirjoitusten saaminen avaukseesi täällä lienee vaikeaa tai mahdotonta. Wincapita, sen jäsenet ja sitä myöten myös EOK on loattu alimpaan helvettiin. Jäljelle ovat jääneet ammattimaiset loanheittäjät, muutama periaatteellinen Wincapitan puolustaja sekä suuri määrä trolleja.
Itse kirjoituksestasi pari kohtaa:
"He eivät antaneet kenellekään määräystä puhua lehtimyynnin yhteydessä keräyksestä. Rahaa ei myöskään veteraaneille kerätty. Vastine ja asian pointti oli itse lehti ja lehtitoiminta – ei mikään lehdellä kerättävä raha."
Edellisen perusteella Wincapitasta olisi siis jonkinlainen ennakkotapaus olemassa. Jos ymmärrän rinnastuksen oikein, Wincapitan tuote olisi ollut joko signaaliohjelma tai mahdollisesti signaaliohjelma ja siihen "firmojen" kautta liittyvä valuuttakauppa. Vastine siis olisi ollut itse ohjelma tai ohjelmalisenssi valuuttakauppoineen, joka on saattanut taipua verkostomarkkinoijien käsittelyssä joksikin muuksi. Tätäkin asiaa on puitu foorumilla vuosi tai kaksi.
Oleellista olisi ilmeisesti pystyä todistamaan, että on ollut toimiva tuote, joka on tehnyt yhteisölle tavalla tai toisella vastikkeellista tuottoa. Toinen oleellinen asia olisi pystyä Wincapitan kirjallisten sääntöjen mukaan perustelemaan, että toiminta on ollut lähtökohtaisesti rehellistä. Jos joku on taivuttanut sääntöjä, se ei ole ollut Wincapita eikä sen jäsenistön enemmistö, vaan taivuttaja on ollut yksittäinen jäsen tai yksittäinen suosittelija tai suosittelijaryhmä.
"Julkaisen jossain vaiheessa selvitykseni mielipiteeni tuosta EOK:n/ Sanomat24 sivuilla. Se on jo tehty itse asiassa ja lähettykin odottamaan sopivaa julkaisuajankohtaa."
Miksipä sopiva julkaisuajankohta ei olisi juuri nyt? Mielenkiintoista olisi lukea lakimiehen näkemys asiaan heti; monihan kuvittelee olevansa lakimies.- huolimatta
Sisäistäneet mitä he rahoillaan ovat ostaneet ja siitä nämä vääristyneet väittämät ovatkin syntyneet.
Monesti foorumillakin sanottiin, että jäsenet eivät sijoita rahojaan suoranaisesti valuuttakauppaan, vaan niihin tuotteisiin, jotka on sivuillakin esitelty ja hinnat perässä.(jäsenmaksu/kotisivut, lisenssit abc ja x
Ostamalla FxTrader signaalijärjestelmän aina 6kk on sillä oikeus peesata wincapitan kaupankäyntiä, jos haluaa.
Itsekin oikaisin aina välillä jäseniä, kun he kertoivat sijoittaneensa valuuttakauppaan
ja sitäpaitsi Wincapitaan liittyvien yhtiöiden omaisuus kertyi monista asioista mm. kiinteistöistä.
Käsittääkseni signaalijärjestelmän voittoa tuottava toimivuus on jo todistettu ja sitä kautta on selvää, että on ollut olemassa Hannu Kailajärven kehittelemä tuote
jolla on aika korkea arvo rahallisesti(jopa miljardeja) ja juuri tämän asian sisäistäminen jäsenistön keskuudessa nosti lisenssien arvoa, kunnes ulkopuoliset tahot alkoivat häiritsemään toimintaa ja nyt on tauko paikalla, joka ei johdu Hannusta, vaan yritystoimintaa haittavista tekijöistä, joista tullaan jatkossa pyytämään valtavia korvauksia. - ollut juuri
tätä periaatetta vastaan. Ilmeisesti hänen kokemuksensa rajoittuu WGI:hin, eikä hän ollut tietoinen Talvisota-tapauksesta.
- asian ytimeen
Hannun puolustuksen osalta. Ilman muuta kannattaa lähteä siitä, miten Hannu on kehitellyt voitollisesti valuuttakauppaa käyvää ohjelmaa. Sonta kaadetaan seuraavan portaan niskaan: "minä vain kehittelin ohjelmaa, kaverit alkoivat sitä myymään ennen ohjelman valmistumista".
"Minulla oli tarkoitus ohjelman valmistuttua...", "Minua painostettiin tekemään näin..." ja Hannu luikkii kuin koira veräjästä? Hannu kertoo ettei HÄNELLÄ ollut tarkoitus ketään kusettaa, mutta ketjussa seuraavat päättivät "ennakoida", ja markkinoivat hommaa eteenpäin jo valmiina ja toimivana systeeminä.- Ihmettelevä???
Mikä sonta seuraavan portaan niskaan oikein kaadetaan?
Ohjelmaahan on myyty kokoajan ja siitä piti vain tulla uusi versio entistä parempi 1.4.2008 ????
"Hommahan" oli yhtä valmis kuin joku Nokian "raahattava" kännykkämalli ja sitä tietenkin ihan Hannun luvalla myös myytiin eteenpäin.
Järjestelmä myös toimi voitollisesti, joka on oleellinen asia!
Lakkaa nyt jätkä puhumasta paskaa, kun et muuta kuin sekaat järkevien ihmisten keskusteluja omalla älämölölläsi! PELLE! - arkaan paikkaan?
Ihmettelevä??? kirjoitti:
Mikä sonta seuraavan portaan niskaan oikein kaadetaan?
Ohjelmaahan on myyty kokoajan ja siitä piti vain tulla uusi versio entistä parempi 1.4.2008 ????
"Hommahan" oli yhtä valmis kuin joku Nokian "raahattava" kännykkämalli ja sitä tietenkin ihan Hannun luvalla myös myytiin eteenpäin.
Järjestelmä myös toimi voitollisesti, joka on oleellinen asia!
Lakkaa nyt jätkä puhumasta paskaa, kun et muuta kuin sekaat järkevien ihmisten keskusteluja omalla älämölölläsi! PELLE!Ainakin sinuun on hyvin uponnut capitan sponssien virrenveisuu:
"Signaaliohjelma toimii, Wincapita on tehnyt sillä huomattavia tuottoja."
Harmi vaan ettei toimivuudesta, saatika sitten voitosta näy mitään jälkeä.
- ........................
Näyttäisi siltä, että Petter Kavoniuksen lisäksi arkitodellisuus ja reaalimaailma on pahasti hukassa moneltakin "jäseneltä". Eikä se muuten löydy, jos ei oma lamppu syty.
Jos nämä kirjoitukset eivät ole olleet trolleja, niin tästähän saadaan vielä hauska näytös.
"Kauppa" on ollut kiinni 7.3.2008 asti, eikä kukaan 10.000 jäsenestä ole kyennyt osoittamaan, että mikään tässä tarinassa esillä olleista rahantekokoneista olisi toiminut siten kun kulloinkin on väitetty.
On sitten kyse ollut valuuttakaupasta, offshore-yhtiöistä, Fxtrader-robotista, signaalijärjestelmästä (tai mitä ne nyt ikinä ovat olleetkaan), lisensseistä tai mistä tahansa muusta, niin kukaan ei ole esittänyt edes lähes kiistattomia todisteita niiden toiminnasta tai olemassa olosta.
10.000 jäseneltä sen sijaan on rahat kateissa ja nyt sitten syynä milloin mikäkin salaliitto sen sijaan, että tajuttaisiin, että syy on yksinkertaisesti huijauksessa.
Vaikka 100.000.000 EURoa on kenelle tahansa yksityishenkilölle iso raha, niin suomalaisessakaan business-maailmassa tai rahapiireissä tuo ei ole edes taskuraha, joka kiinnostaisi ketään.
Mutta saahan sitä huutaa ja uhota ja herra tohtori Kavonius on siinä ihan parhaasta päästä.
Olen minäkin hänen diiba-daaba-kirjoituksiinsa tutustunut ja nauruhan siinä pääsi.
Mutta ei muutakuin foliohattu päähän ja jahtaamaan krp-rahasuku-vapaamuurari-viranomaisrikollisia.
Onnea jahtiin!!- halusit
tällä kertoa? Paljon sanoja, vähän villoja.
- ...
halusit kirjoitti:
tällä kertoa? Paljon sanoja, vähän villoja.
Capitalaisilta on kuultu paljon sanoja "huomena aukee!", "leuat loksahtaa", "wincapita oli vain kirjanpitoalusta", "100 varmasti ei ole ponzi!", "todisteet kaupankäynnistä on". Paljon ovat capitunarit sanoneet yhtään eivät ole pystyneet todistamaan :)
- itse olisi
... kirjoitti:
Capitalaisilta on kuultu paljon sanoja "huomena aukee!", "leuat loksahtaa", "wincapita oli vain kirjanpitoalusta", "100 varmasti ei ole ponzi!", "todisteet kaupankäynnistä on". Paljon ovat capitunarit sanoneet yhtään eivät ole pystyneet todistamaan :)
ollut kirjoittamassa noita trolleja...
Ykköstrollit ovat Tummelimies makasiinirottineen, Caplockman, Wincapitaman, Tiedon annostelija T.A., Konneveden FMäntä, VPNmies jne jne jne. Nehän sitä paskaa ovat pumpanneet foorumeille.
Siihen se hukkuu pieninkin tiedonjyvä, jos sellaista on. Oikean tiedon voi hakea poliisin sivuilta ja lisämaustetta niihin EOK:n sivuilta. - ...
itse olisi kirjoitti:
ollut kirjoittamassa noita trolleja...
Ykköstrollit ovat Tummelimies makasiinirottineen, Caplockman, Wincapitaman, Tiedon annostelija T.A., Konneveden FMäntä, VPNmies jne jne jne. Nehän sitä paskaa ovat pumpanneet foorumeille.
Siihen se hukkuu pieninkin tiedonjyvä, jos sellaista on. Oikean tiedon voi hakea poliisin sivuilta ja lisämaustetta niihin EOK:n sivuilta.Muiltakin kuin trolleilta on tullut kovasti "leuat loksauttavia" lupauksia, useilta capitunareilta. Muutaman suoraselkäinen on capitunareiden joukossa ollut ja lopultakin myöntävät että kusetushan se oli ja että heitä vietiin kuin pässiä narussa.
EOK:n materiaali on nauratettavaa jossittelua, eli lisämausteeksi se ei sovi kuin muutamille epätoivoisille jotka ei vieläkään voi myöntää todellisuutta. - ....
... kirjoitti:
Sinä olet pelkkä
DIIPA;DAAPA;DIIPA;DAADA...........
- tavalla nostettua
ketjun ylös? Siis vastaamalla vanhaan viestiin.
- kom mentaattori
> Poliisin tiedotus, media ja osa talvisotayhteisöjen lehtimyyjistä ja moni
> muukin väitti, että talvisotayhteisöjen toiminnassa väitettiin
> kerättävän rahaa jaettavaksi veteraaneille. Asiassa syytetyt
> todistivat tehneensä vilpittömästi lehtitoimintaa, jolla
> edistettiin talvisodan henkeä ja perintöä.
Ilmeisesti yrität vihjata, että capitan tapauksessa sponsoritkaan eivät tienneet, että toiminta olisi vilpillistä? Näin ollen syytteistä pitäisi luopua?
Näin saattaa monen kohdalla käydäkin, mutta rikoshyödyn kautta saadut rahat takavarikoidaan edelleen, jos toiminnan takana ei ole ollut valuuttakauppaa.
Kannattaa myös huomata, että talvisotajutun tapauksessa ihmiset olivat varmaankin provikkapalkalla töissä(!). Capitan tapauksessa rahankeräysrikos tapahtui niin, että uusien jäsenten rahat siirreettiin vanhoille jäsenille "tuottoina". Lukuunottamatta sitä, että kummatkin omat tavallaan rahankeräysrikoksia, ei juttujen tausta voisi olla kauempana toisistaan.
Sen sijaan kannattaisi tutustua oikeudenkäyntejä varten vaikka netin kautta niihin kymmeniin täysin vastaaviin huijauksiin, joita on tehty esim. amerikoissa ja joista capitalaisiakin varoiteltiin vuosikausia esim. tällä palstalla.
Forex scam googleen ja eikun surffaamaan.
> minuun kohdistettiin erilaisia kostotoimia siksi,
> että ajoin hyvin aktiivisesti syytteitä nurin
Mahdotonta kommentoida noihin kostotoimiin, kun kyseessä on subjektiivinen kokemus. Aina voi väittää ihan mitä vaan.
Mutta, etkö esitännyt oikeudenkäynnissä oikeutta halventaneita puheenvuoroja?
Voitko julkaista nuo puheenvuorosi täällä?
Onko tuo mielestäsi oikea tapa toimia oikeudenkäynnissä, jonka neuvoisit myös juuri valmistuneille juristeille?
> amerikkalaisissa sarjoissa kuvattuja sankariasianajajia ei ole Suomessa.
En haluaisi rikkoa illuusiota, mutta ei niitä ole amerikassakaan. Televisio != todellisuus, suosittelen Veijo Hietalan tuotantoa.
> katkeruus on myös osa EOK:n kollektiivista muistia
Tässä maassa ei ole mitään rakennettu katkeruudella. Jos olisi, pidettäisiin yhtä kansanosaa edelleen Tammisaaren ja Lahden vankileireissä. Miten tuollaista voi edes kirjoittaa? Miten EOK:n kollektiivinen muisti toimii, jos jäsenistö vaihtuu koko ajan? Alle puolet maksaa jäsenmaksun useammin kuin kerran.
Ensin kauhistellaan kostotoimia ja sitten puhutaan oikein kollektiivisesta katkeruudesta. Kaksinaismoraalia?
> Syytteiden kaatumisen saama mediahuomio oli
> tuskin edes promillea siitä huomiosta
Tämä on varsin normaalia länsimaisen lehdistön toimintaa.
Eilisen uutispommi ei kiinnostaa enää tänään. Vaikka kävisi niin, että capitasta jaettaisiin tuomioita, tulisi niidenkin saama huomio olemaan paljon pienempää kuin viime kevään kirjoittelu. Onhan se raadollista ja tarkoittaa sitä, että mitään juttua ei uutisoida kunnolla ja tunnollisesti alusta loppuun. Tärkeäksi on tullut vain nopeus ja se, että kuka kirjoittaa aiheesta ensin.- vai mitä
NUPISSASI tapahtuu? Tapahtuuko mitään? ISI herää jo ja mene töihin! Haanukas kusetti, mitäs siitä. Eihän meillä ollut ennenkään rahaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503844
- 1053425
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342791Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262448- 201869
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51809- 1851756
- 271487
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3861459Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91238