CHI-silkkisuoristus vai suoristuspermanentti?

tietämätön...

Eli haluaisin tehdä pysyvän suoristuksen hiuksiini kun en jaksaisi aina joka aamu niitä suoristusraudalla suoristaa :/ Soitin yhteen kampaamokouluun ja siellä ei edes tiedetty mikä tämä silkkisuoristus on, mutta suosittelivat suoristuspermanenttia. Soitin sitten toiseenkin kampaamokouluun ja sieltä löytyi molemmat toimenpiteet, mutta kampaaja sanoi ettei kumpaakaan voi tehdä mulle koska mun hiukset on niin pitkät n. 40cm. Tämä viimeisen kampaamokoulun kampaaja sanoi myös ettei se silkkisuoristus ole yhtään hyvä vaikka niin väitetään, toisaalta olen myös kuullut että suoristuspermanentin jälkeen hiukset ovat olleet tosi kuivat ja huonokuntoiset. Joten mitä mun pitäisi nyt tehsä, kun haluan suorat hiukset?

11

4308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En osaa vastata

      Mut mietin itsekkin kumpi vaihtoehto olisi parempi?

      Mulla ihan kikkarat ja olen lopen kyllästynyt :(((

      • ---------

        chi silkkisuoristus...parempi musta..itekki miettiny täs et jos ottais. mut oon lukenu vähä ristiriitaisii juttui.. jollai on muka katkeillu..jollai ei oo pysyny se..jollai on menny hiukse thuonoo kuntoo....huoh.. uskoltaako sitä sit mennä ottamaa jos pilal menee hiukset!


      • suoriks
        --------- kirjoitti:

        chi silkkisuoristus...parempi musta..itekki miettiny täs et jos ottais. mut oon lukenu vähä ristiriitaisii juttui.. jollai on muka katkeillu..jollai ei oo pysyny se..jollai on menny hiukse thuonoo kuntoo....huoh.. uskoltaako sitä sit mennä ottamaa jos pilal menee hiukset!

        kyllähän se tuntuu nyt hurjalta, mutta jostain sitä pitää aloittaa, saat näin parhaimman tuloksen vaikka hiuksesi olisivatkin nyt 40 cm parin kolmen vuoden päästä sulla on jo hyvät tulokset

        vink vink: TÄMÄ KUULOSTAA VARMANA KAUHEALTA JA EN IHMETTELE VAIKKA ET TEKISIKÄÄN NÄIN MUTTA kaverilla oli aivan villiintynyt permis, joidenkin mielestä ihanat pitkät kiharat, silti ne oli aina takussa, teki päätöksensä, katkaisi kullankeltaiset kiharansa ns. poikatukaksi, kirpaisi aluksi, mutta parin vuoden päästä sillä oli ihana TERVE polkkatukka

        suosittelen kuitenkin tota kasvattamista, vaatii kärsivällisyyttä, mutta näin sun ei tarvii kärsiä tästä pituudenpoistosta joka hirvittää useimpia

        t:"ei kokenut, mutta kuullut"


    • halvempi

      Mulla on tosi luonnonkiharat hiukset ja otan juurikasvuun 4 kertaa vuodessa suoristuspermanentin ja pärjään hiusteni kanssa hyvin. Maksaa 30 euroa.

      • kuminauhahiukset

        eikö sulla mene siitä suoristus permanentista hiukset pilalle?
        Mulla ainakin meni ihan semmoseksi ''kuminauhaksi'' hiukset.


    • MI-AU

      Moikka,
      Siis mä kysyin lahden kampaamoista ja kehuivat chi-silkkisuoristusta niinkuin monet keltä olen tästä kysynyt. Sanoivat vielä että se on helpompi tehdä pitkiin kuin lyhyisiin hiuksiin. Halusin meinaan samalla leikata hiukseni ja ajattelin että ensin leikkautan ne,mutta siis ei kannattanu eka leikata??? Mikä ja kuka siis nyt on oikeassa kun tuntuu että kaikki ovat eri mieltä. :)

      • CHI!!

        minulle on tehty kolme kertaa silkkisuoristus luonnonkiharaan (afroon) ja kannatan. lisäksi kampaamosta kannattaa ostaa kotiin itselleen CHI tuotteita koti hoitoon.
        Suoristuksen laatu ja teho riippuu paljolti myös tekijästä. Toisella kerralla minulle teki eräs nuorempi nainen joka oli tehnyt juuri lähiaikoina paljon niitä ja hän teki sen nopeasti ja todella hyvin. Kolmannella kerralla minulle suoristuksen teki vanhmepi nainen joka oli aloittelija ja tulos ei ollut kovinkaan hyvä. Eli kannattaa valita kampaaja joka on tehnyt paljon kyseistä suoristusta, koska itsekin luin, että jos suoristusvaihetta ei osaa kunnolla niin hiukset alkavat katkeilemaan.
        Jos on mahdollista kannattaa mennä helsinkiin, koska siell lähes kaikki osaavat tehdä silkkisuorituksen toisin kuin pienemmillä paikkakunnilla melkein kukaan ei tiedä edes mitä silkkisuoristus tarkoittaa ja jos tietää niin vain 1 kampaaja sen osaa tehdä. Helsingissä myös näitä hoitoja tehdään enemmän pahempiinkin luonnonkiharoihin.


      • Afropää
        CHI!! kirjoitti:

        minulle on tehty kolme kertaa silkkisuoristus luonnonkiharaan (afroon) ja kannatan. lisäksi kampaamosta kannattaa ostaa kotiin itselleen CHI tuotteita koti hoitoon.
        Suoristuksen laatu ja teho riippuu paljolti myös tekijästä. Toisella kerralla minulle teki eräs nuorempi nainen joka oli tehnyt juuri lähiaikoina paljon niitä ja hän teki sen nopeasti ja todella hyvin. Kolmannella kerralla minulle suoristuksen teki vanhmepi nainen joka oli aloittelija ja tulos ei ollut kovinkaan hyvä. Eli kannattaa valita kampaaja joka on tehnyt paljon kyseistä suoristusta, koska itsekin luin, että jos suoristusvaihetta ei osaa kunnolla niin hiukset alkavat katkeilemaan.
        Jos on mahdollista kannattaa mennä helsinkiin, koska siell lähes kaikki osaavat tehdä silkkisuorituksen toisin kuin pienemmillä paikkakunnilla melkein kukaan ei tiedä edes mitä silkkisuoristus tarkoittaa ja jos tietää niin vain 1 kampaaja sen osaa tehdä. Helsingissä myös näitä hoitoja tehdään enemmän pahempiinkin luonnonkiharoihin.

        Paljonko silkkisuoristuksen tekeminen maksaa helsingissä ? :)


    • afrooo

      Olisiko voinut saada tämän kampaamokoulun numeron?
      Mullakin on ihan kikkarat hiukset..
      Lopen kyllästynyt oon näihin....

    • aiohvoisd

      Suoristuspermanentti on varmempi, molemmat käsittelyt kyl kuivattaa hiusta. Chikäsittely on todella epävarma, niiden aineiden laatu ja vahvuus vaihtelee hurjasti.

    • Anonyymi

      Kävin ottamassa silkkisuoristuksen viime elokuussa. Alussa kaikki vaikutti hyvältä, hiukset oli hyväkuntoiset, suorat, niin helpot! Kävi vain suihkussa ja kampasi hiukset, ja ne jäivät suoraksi. Sitten.. hiukset alkoivat katkeilla, ylös jäi kamala sentin sänki, ei meinannut millään pysyä hallinnassa lakalla jne.. menin kampaajalle sanomaan asiasta, eivät suostuneet korvaamaan mitään, väittivät ettei katkeilu johdu suoristuksesta.. Kesti kauan että hiukset alkoivat kasvaa :( Lisäksi, suoristus pysyi vain pari kuukautta.. 250e ihan hukkaan! Luulen että tähän vaikutti se että värjäsin kestovärillä hiuksia suoristuksen jälkeen (kampaaja sanoi ettei se vaikuta suoristukseen, mutta hiukseni kihartui uudelleen) :( en mene kyseiseen paikkaan enää ikinä! Onneksi täällä on muitakin kampaajia

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      631
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe