SIMS 3 EI TOIMI!?

joanna91

joo elikkäs sims 3 ei lähde pyörimään.. näytönohjain kortti on nvidia 6200 agp 256mb, eikä peli siltikään toimi..
kävin "can you run it?"-sivulla, josta näkyi että koneeni täyttää kaikki pelin vaatimukset, mutta näytönohjain korttia sivusto ei tunnistanut ollenkaan.. missähän vika?

en tiedä tietokoneista yhtään mitään, joten voisikohan joku osaavampi auttaa? :)

257

11161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dssdsdsd

      Vaikea sanoa, mutta jos sulla on vista, koita runnata peli järjestelmänvalvojana, eli klikkaat kuvaketta hiiren oikealla näppäimellä, ja valise run as admistrator tai jtn sinen päin tai suomeksi suorita järjestelmänvalvojana... Se voi auttaa... Jos ei auta tai sulla on xp, sitten en keksi mitään apua, paitsi voisit koittaa uudelleenasentaa pelin.

      • S.I.M.I

        Jos siellä sivulla ei kerran tunnistettu näytönohjainta niin ehkä se ei sitten ole yhteensopiva...mutta jos se kerran oli Nvidia tai mikä lie niin senhän pitäisi olla tuettu näytönohjain. En kyllä osaa tuohon sanoa muuta kuin että kokeile suorittaa järjestelmänvalvojana ja yhteensopivuustilassa. Sen saat käyttööt kun klikkaat kuvaketta hiiren oikealla painikkeella ja valitset ominaisuudet. Sieltä valitset yhteensopivuustilaksi vaikka Windows XP Service Pack 2. Se auttoi minua ainakin Sims 2 kanssa...


      • HELPMEE
        S.I.M.I kirjoitti:

        Jos siellä sivulla ei kerran tunnistettu näytönohjainta niin ehkä se ei sitten ole yhteensopiva...mutta jos se kerran oli Nvidia tai mikä lie niin senhän pitäisi olla tuettu näytönohjain. En kyllä osaa tuohon sanoa muuta kuin että kokeile suorittaa järjestelmänvalvojana ja yhteensopivuustilassa. Sen saat käyttööt kun klikkaat kuvaketta hiiren oikealla painikkeella ja valitset ominaisuudet. Sieltä valitset yhteensopivuustilaksi vaikka Windows XP Service Pack 2. Se auttoi minua ainakin Sims 2 kanssa...

        Minä sain kamulta sims 3:sen lainaan mutta asennus ei lähde pyörimään??? missä vika meillä on
        Windows XP ASPIRE 300.


      • Luulee Auttaja
        HELPMEE kirjoitti:

        Minä sain kamulta sims 3:sen lainaan mutta asennus ei lähde pyörimään??? missä vika meillä on
        Windows XP ASPIRE 300.

        Mätiiän vastauksen sulle HELPMEE
        meillä on hp LasserJet1150PCL5e ja se toimiiXD


      • Simmie
        Luulee Auttaja kirjoitti:

        Mätiiän vastauksen sulle HELPMEE
        meillä on hp LasserJet1150PCL5e ja se toimiiXD

        Kyssä vuodelta 2009 ja sulla on tulostin. Joo, toimii. LOL


    • DH

      Mulla ainakin poikakaverin kone käytössä, ihmettelin kun kone ei antanu mun mitään tehä, vaikka koneessa vain yksi käyttäjä ja salasanalla olin kirjautunut sisään.

      Selvisi, että mikä vain uusi laite tai ohjelma ei sisältänyt oikeuksia tehä mitään :D en tiiä liittyykö tää tähän mitenkään, mut klikkailin sitten hiiren oikeella ohjelmaa, missä oli vika, asetuksista sitten turvallisuus ja sieltä luvat ja -> full control. Tai jotain sinnepäin, en oo itekää oikein varma :D:D kauheeta säätöö kuiteski :p

      • werew

        Itellä näytönohjaimena Nvidia GeForce 7600gs ja sims ennen toiminu. Nyt pitkästä aikaa asensin sen uudestaan eikä nyt vaa jostaki syystä toimi. Tulee lukemaan "Laite 0 ei pysty suorittamaan tätä tuotetta. Tuettua näytönohjainta ei löydy. Tarkista laitteisto." Elikkä mikä voisi olla syynä?


      • kokemusta on
        werew kirjoitti:

        Itellä näytönohjaimena Nvidia GeForce 7600gs ja sims ennen toiminu. Nyt pitkästä aikaa asensin sen uudestaan eikä nyt vaa jostaki syystä toimi. Tulee lukemaan "Laite 0 ei pysty suorittamaan tätä tuotetta. Tuettua näytönohjainta ei löydy. Tarkista laitteisto." Elikkä mikä voisi olla syynä?

        jos sulla on käyttöjärjestelmänä vista, se tunnistaa näytöohjaimen automaattisesti ja jos siinä sun näytön ohjaimessa on vikaa niin silloin se ei vistassa asennu. suosittelen hankkimaan yhden kattavan näytönohjaimen silloin ei tarvitse suorittaa vaihtoja koska koskeminen paljain käsin aiheuttaa staattista-sähköä elektronisiin piireihin. Jos taas sulla on käyttöjärjestelmä xp sun kannattaa yrittää asentaa se setup f8 painamalla, heti kun olet laittanut tietokoneeseen virranpäälle eli enne windowsiin kirjautumista tai helpompi vaihtoehto laitehallinnan kautta.


    • Mirene1998

      Moi!
      Mulla on pienoinen ongelma, sillä The sims 3 toimii. Se lähtee päälle ja silleen...
      Mutta kun sitä peliä on vähän aikaa pelannut se nopeutuu!
      Siis ihan kun pelaisi sillä tokaks nopeimmalla teholla!
      Jos joku on niin kiltti ja vois kertoa miks se tekee niin.
      Laita sitten otsikoksi Mirene1998 niin tiedän että vastaat mulle=D

    • J E L

      Auttakaaa!!!!!Tiiiiäks te kukaan minä laises tietskas sis3 toimis,koska se ei toimi meiän koneella.Pliis!Auttakaa!Antakaa pliis joku vinkki!

    • AlSimhara

      JEL... Tässä kaksi sivua joissa on listattu Sims 3:sen laitevaatimukset:

      http://www.simprograms.com/the-sims/the-sims-3/the-sims-3-tutorials/the-sims-3-tutorial-checking-to-see-if-your-computer-can-handle-the-sims-3/#processor

      http://www.cleartechinfo.com/Cant-Play-The-SIMS-3-Computer


      MIRENE1998... Ensimmäisenä tulee kaksi asiaa mieleen jotka voivat aiheuttaa tuon nopeutumisongelman:

      1. Jos sinulla on nVidian näytönohjain, niin kokeile päivittää se.

      2. Prosessori ei ole sopiva Sims 3:sen pelaamiseen. Sen voit tarkistaa noilta edellä listatuilta sivuilta.

    • pööää

      Mulla on kolmonen toiminut jo yli puol vuotta, mutta nyt se ei enään suostu käynnistymään.. Laitan levyn sisään, ja käynnistän pelin ihan tavallisesti, sit siihen ei tuu ees sitä "käynnistys"- ikkunaa...

    • I'm stupid

      Mulla on taasen se ongelma, että asensin uusimman päivityksen ja nyt sims 3:nen ei ollenkaan avaudu sen päivityksen jälkeen. Vatuttaa niin paljon! Finderiin on sims 3 iltahuvien viereen tullut jokin "Sims 3 Poisto" ja siirsin sen roskakoriin, mutta peli ei vain aukea ;__; heeeelp! (Kone: Apple MacBook)

    • Sims-FANI

      Moikka ! Koneemme on pyörittänyt sims 3 hyvin, mutta pari kk sitten tuli ongelma.. Kone ei tunnistanut levyä ja tuli, että ''levyä ei löydy, yritä uudelleen tms.'' no sitte pari kertaa ku renkslattii ees taas ja sillee ni sit toimi joka kerta vaa sama rumpa.. no sitte kuukaus sitte tuli se, että tuo jonne laitettais levy sisään eli toi levykelkka niin se ei auennut... meinasin sen johtuvan siitä että aina kun olin unohtanut simssini levyn sisään ja kone sammutettu.. kone ei käynnistynyt ennenkun kesken käynnistyksen napattiin sisään unohdettu levy ulos. no nyt levykelkka aukeaa ainoastaan käynnistyksen yhteydessä. se ei ole vars. ongelmani mutta se alkoi tuon yhteydessä tehdä niin että kun painaa siitä aloitusvalikosta sitä ''play'' kuvaa (►) :D niin se nappula on niinkuin painettu pohjaan ja peli ei käynnisty.. no suljen sitte ni siihe tulee et OHJELMA EI VASTAA ja vaihtoehdot on : peruuta (odota että jotain tapahtuu ) tai sulje nyt (sulkee välittömästi ja tiedot ei tallennu) oon sulkenu heti ja sit tulee lähetä virheraportti ym. mitä teen ? kuolen ilman simssiä :(

      • Sims 3 fani

        Mulla sama!


    • Nutcake

      Uusi levyasema. Vanha taitaa piiputtaa jo olan takaa.

      • Sims-FANI

        ahaa.. mitähän se meinaa ? :D pitääkö jotai ostaa vai päivittää vai mitää ? toi luukku saatiin tänään toimimaan mutta peli sanoo samaa.. :/


    • Nutcake

      Joo, eli ihan uusi kannattaa vissiin hankkia, ainakin jos se käyttäytyy samoin muidenkin pelien ja levyen kanssa. Kuluvaa tavaraahan nuo levyäsemat on, ei ne ikuisuuksia kestä. :-)

      • Sims-FANI

        Asia on ratkaistu, levykelkka pistettiin kuntoon, ja simssit uusiks kyllä heti pärähti käyntiin ... ja minä kun olin kuukausia ilman simssiä :/


    • Sims-FANI

      eilen toimi aivan hyvin, mikä nyt taas on vialla.. ? laitoin viimeiseksi ladatun lisäosan levyn sisään ja sitte käynnisty valikko ja tällee mut siihen tuli ettää :
      ''The Sims 3 - peruspelisi ei ole yhteensopiva nykyisen The Sims 3 - lisäosan kanssa. Päivitä peli käynnistyssovelluksen avulla.''

    • AlSimhara

      Poista kaikki osat ihan kokonaan ja kokeile asentaa ne sitten uudelleen. Joskus ne ei päivity vaikka käynnistyssovellutus muuta väittääkin. Johtuu bugista käynnistyssovellutuksessa. ;-)

    • Sims-FANI

      Okeei. kiitos, testailen ja laitan sitten tänne, että mitä kävi :) joosko sitten huoomenissa :D

    • Ootteko tyhmiä?

      Ihmetyttää vaan et jos teil on kaikil noin paljon ongelmia ton kolmesen kanssa ni miks pelaatte sitä?

    • AlSimhara

      Ei minulla ole mitään ongelmia Sims 3 tai sen lisäosien kanssa. Useimmiten ongelmat johtuvat koneesta, ei pelistä, sillä monet konepaketit ovat erillaisia kokonaisuuksia.

      Ja kuka on tyhmä? Sekö joka pelaa täysin hyvää peliä vai se joka tietämättömyyttään haukkuu toisia?

    • Sims-FANI

      niimpä ! samaa mieltä, ihan paras peli jota oon pelannu pienestä asti 8-vuotiaasta ! ja meidän kone on jo ihan kivikautinen ja olen kesällä ostamassa omaa joka on varmasti parempi peleilleni, äitini saa pärjätä tällä ei niin hyvällä mutta pakko päästä vielä pelaamaan , en voi olla neljää kuukautta ilman :D nyt asennan ne uudelleen, jos ei auta niin .. ehkä mä sit luovutan. :D

    • Sims-FANI

      plaah.. käynnistyssovellus edelleen samanlainen vaikka uusiks laitoin, en tajua mikä tässä nyt mättää kun sanoo samaa että päivitä käynnistyssovelluksen kautta mutta edelleen lyö tiimalasia ja on harmaana.. ei sitä kai voi muuta tehdä kun odottaa uutta konetta )= version kohdalla lukee
      versio
      0.0.0.0.
      =D no jaah ei tässä voi tehdä mitään :/ ehkä mä kattelen sims videoita niin ehkä tää pahin pelaamishimo lähtee, tai sit vaan pahenee :D

    • AlSimhara
    • Sims-FANI

      haa ihanaa! huomenna on ihanihanihaan pakko kattoa tuo, mutta nyt on pakko mennä nukkuun englannin lukemisesta ei tuu näin väsyneenä mitään ! :D

    • Sims-FANI

      Tein mitä ohjeissa käskettiin, eli poistin EA download managerin joka nykyisin on (Origin) ja käynnistin koneen uudelleen, latasin originin uudelleen linkistä joka siihen oli laitettu, avasin sen ja kirjauduin sisään jotta se olisi ajantasalla, kirjauduin ulos, avasin sims3 laungherin mutta edelleen sanoi samaa kuin ennen eli peruspeli ei ole yhteensopiva nykyisen sims 3 lisäosan kanssa jne. ja versio oli edelleen 0.0.0.0 =/ sit siinä on, että jos suoritin ylläolevat jutut tuloksetta, niin pitäs tehdä niin ja näin ja mennä jollekkin foorumille johon oli linkki mutta kun linkistä painaa niin siihen tulee että: Käyttöoikeutesi eivät riitä pääsyyn tälle foorumille

    • AlSimhara

      Okay, eli tuo linkki vie tälle sivulle:
      http://forum.thesims3.com/jforum/forums/show/10.page

      ...ja sinun ongelmaasi koskeva ohje on täällä:
      http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/294181.page;jsessionid=6F7FE17CDD933202886AAD2CF3E6925A.015060

      Yksi mitä muuten voit kokeilla (ja tämä on mainittu myös tuolla sivulla) on siirtää sims 3 kansiosta "version.tag" niminen tiedosto pois vaikka työpöydälle. Jos peli toimii ilman, voit heittää sen roskiin. Jos ei edelleen toimi, siirrä se takaisin.

      Tarkista myös itse että pelin osat ovat varmasti päivittyneet uudelleen asentamisen jälkeen, sillä käynnistyssovellutus usein valehtelee. Itse olen päivittänyt pelini MTS2 foorumista löytyvällä ohjelmalla, koska käynnistyssovellutus ei sitä tee. Se yleensä päivittää vain peruspelin sekä uusimman lisäosan mutta ei mitään siltä väliltä. :-)

    • Sims-FANI

      tuo minkä linkitit tuo foorumi niin molemmat sanoo samaa että : Käyttöoikeutesi eivät riitä pääsyyn tälle foorumille :/

    • AlSimhara

      Aika outoa, sillä itse pääsen niille ihan ok. Ne ovat EA:n virallisen Sims 3 foorumin sivuja, joille pääsee myös ilman rekisteröitymistä. Ehkä koneessasi on jokin esto tai suojaus päällä. Kokeile eri selainta.

      Kannattaa kokeilla myös tuota "version.tag" kikkaa. :-)

    • Sims-FANI

      päääsen sinne jos menen sillee ''ei linkillä'' vaan just sillee että ensin menen sims.fi sivuille > foorumiin > (tietty keskustelu) :O
      haluisin niiin vaan pelata tota iiiihanaa peliä mutku se ei vattu sentää toimi )'===

      • sims 3 fani

        Sims-Fani

        Mulla on se ihan uus ja mulla on ollu se aikasemmin mut kone sekos ja se poistettiin niin mun on pakko pelata sitä!!!!!!! Siitä on yli vuosi!


    • Sims-FANI

      noniin oon nyt kaikenmaailman foorumeilla ja sain sieltä jotai ohjeita mutta tökkäs yhteen ohjelmaan ja kone ja minä olemme ihan sekasin kun viidessä sadassa eri paikassa käynyt ja joka paikassa ohjeistetaan että tee sitä ja tee tätä lataa se, tää ja toi ohjelma ja sit toimii ja vatut toimi ku ohjelmat joita ladataan ni tilittää mulle jotai iha ihme juttuja et pitäs olla joku plaaplaaplaa ja huoh... :D

    • AlSimhara

      Kokeilitko poistaa sen "version. tag" tiedoston?


      Tässä suomennettuna seuraavia EA:n virallisia ohjeita:

      Tapa 1: Avaa peli käyttämällä perusosan levykettä tai käyttämällä perusosan pikakuvaketta. Tämän pitäisi laukaista peli päivittämään perusosa. Jos sinulla ei ole automaattinen päivitys valittuna, klikkaa pelipäivitykset kohtaa ja valitse "päivitä nyt".

      Tapa 2: Käynnistä ja kirjaudu Originiin. Käynnistä peruspeli Originin pelilistasta. Tämän pitäisi laukaista päivitysehdotus peruspelille. Jos ei, niin voit kokeilla tätä myös lisäosilla.

      Tapa 3: Lataa MTS2 sivulta "Sims 3 Patch Downloader" ohjelma, joka päivittää kaikki pelin osat automaattisesti ilman käynnistyssovellutusta.
      http://www.modthesims.info/download.php?t=409829&c=1&ht=0&page=18&pp=25#startcomments
      (-> vaatii .NET Framework 4.0 toimiakseen. Latauslinkki samalla sivulla.)

      • AlSimhara

        Tai siis tuo kolmas oli oma ehdotus, ei EA:n mutta meni samaan pötköön kuitenkin. ;-) Tuo Patch Downloader on ihan turvallinen, sillä olen itsekin joskus käyttänyt sitä.


    • Sims-FANI

      Ahaa eli siis, mulle annettiin toi mts2 sivu, latasin sieltä ton patch downloaderin ja mulle vaan sanottiin että avaa se mutta se sanoi että siin pitää olla toi netframework ja plää plää plää ja sitten en edes tienny mistä sen saa ja nyt tää alkaa selkoon mulle :D mutta en tiedä mistä sen version. tag jutun löytää sillä en tiedä edes että onko simssillä joku kansio koneellani :O hyvä minä! (peukku ylöspäin) ja haluaisin siirtää ne simssin pelissä ottamani kuvat koneelle enkä jättää käynnistysvalikkoon mutta en osannu mutta opin ku yritin saada peliä toimiin tyhjentämällä kaikki käynnistysvalikosta :D mutta toi pach juttu on mulla joten siitä on hyvä varmaan lähtee elikkä lataan ton net frame.....n koneelle jos löydän, mielestäni toi mts2 sivu oli varsin sekava eikä siitä tahtonut tajuta mitään koko sivusta ku kaikki oli sillee oudosti :D noo mut kokeilemalla oppii ;D

    • Sims-FANI

      Noniin elikkäs siis, sain ladattua sen net frameworkin ja se päivitti jokaisen, nyt pitäs sitten vaan tietää, että mitä teen noille jotka ilmesty työpöydälle tuli kaikkien lisäosien ym. noi kuvakkeet ja nimeks tuli TS3.....jotai.... :D ja TS3....jotai... pitääkö ne poistaa vai pitääkö peli käynnistää nykyää niistä :O

    • Sims-FANI

      Käynnistysvalikko näytti paremmalta, se otti jo joitain valittuja klikkauksia ja versiossakin oli jo muuta kuin nollia, silti se ei suostu avaamaan peliä ja sanoo että launcher jottai ei toimi tai ei löydy pikakuvaketta tai jottai semmosta :O

    • Sims-FANI

      Eli siis se avaa sen ihan okei. Mutta sitten siihen tulee ikkuna jossa lukee näin:
      Sims3Launcher - on havainnut virheen, ja tuote on suljettava. Pahoittelemme häiriötä.
      Jos juuri käsittelit tietoja, kyseiset tiedot ovat ehkä hävinneet. Ilmoita ongelmasta seuraavalle taholle: Microsoft
      Käytettävissäsi on virheraportti, jonka lähettämällä voit auttaa tuotteen Sims3Launcher kehittämisessä. Raporttia käsitellään luottamuksellisena ja nimettömänä.
      (sitten on linkit että: Mitä tietoja tämä virheraportti sisältää?
      ja : Miksi kannattaa lähettää raportti kohteelle Microsoft? )
      (ja sitten vaihtoehdot: lähetä virheraportti ja älä lähetä)

    • Sims-FANI

      jassoo, mä siirsin sieltä sims kansiosta sen version.tag :in pois mutta ei tapahtunu muutosta, hyvä asia on jo että käynnistyssovelluksessa voi klikkailla mutta huono asia on ettei pelini käynnisty edelleenkään, eli olen periaatteessa palannut lähtöpisteeseen :(

    • AlSimhara

      Se "version.tag" tiedosto löytyy samasta Sims 3 kansiosta jossa sinulla on myös Mods, downloads, jne. kansiot. Se on siellä loppupäässä. Mutta heitä se roskiin vain jos peli toimii ilman sitä. Muutoin siirrä se takaisin Sims 3 kansioon.

      Sitten se Patch Downloader...

      1. Pura se zip tiedosto sopivaan paikkaa. Nyt sinulla pitäisi olla tiedosto nimeltä Sims 3 Patch Downloader ja iconi jonka kuvakkeessa in vihreä timantti windows kilpi jokin musta kuvio. Avaa tuo ohjelma. Eteesi aukeaa laatikko, joka keskikohdassa lukee "Save directory". Valitse siihen paikka mihin haluat ohjelman tallentavan mahdolliset päivitystiedostot, esim. kokonaan oma kansio vaikka D tai E asemassa.

      2. Katso alalaidasta että sinulla on "Automatic Install" kohdassa rasti. jos ei ole, niin rastita se.

      3. Klikkaa alalaidasta kohtaa "Download All (sequential)".

      4. Jos sinulta puuttuu päivityksiä, näkyvät ne hetken kuluttua siinä Save directoryn alapuolella olevassa laatikossa. Ohjelma myös asentaa ne automaattisesti joten sinun ei tarvitse tehdä mitään. Vasta kun jokaisen päivityksen kohdalla lukee "Installed", on turvallista sulkea koko ohjelma. Peli pitäisi olla nyt päivitetty.

      Voihan olla että pelisi on päivitetty, jolloin mitään ei ilmesty. :-)

      Siitä keijukeinusta... se on henkilökohtainen viesti, joten en pystynyt lukemaan sitä edes kirjautuneena. Sinulle ilmeisesti annettiin se lahjana, joten sait vissiinkin latausohjeet.

    • Sims-FANI

      version.tag:in poistosta ei mielestäni tapahtunut mitään, tein tuon saman mitä neuvoit tuolla patch downloaderilla, peli siis päivittyi ja käynnistysvalikko on normaali, toimii hyvin ja ladatakin pystyin, kun etsiskelin tuolla sivuilla ja kun olin tilillä niin rekisteröin kaikki pelini joita en ennen osannut/ tiennyt mistä tehdään nytpähän tiedän kun pyörin tuolla.. olen siis kaikki patch downloaderit ja version.tag - jutut suorittanut, käynnistyssovellus on hyvä mutta olen palannut tavallaan lähtöpisteeseen eli siihen että pelini ei käynnistynyt, yritän painaa siitä mistä se käynnistyisi se ''play''-merkki niin se jumittaa ja siihen tulee ikkuna jossa lukee näin:
      Sims3Launcher - on havainnut virheen, ja tuote on suljettava. Pahoittelemme häiriötä.
      Jos juuri käsittelit tietoja, kyseiset tiedot ovat ehkä hävinneet. Ilmoita ongelmasta seuraavalle taholle: Microsoft
      Käytettävissäsi on virheraportti, jonka lähettämällä voit auttaa tuotteen Sims3Launcher kehittämisessä. Raporttia käsitellään luottamuksellisena ja nimettömänä.
      (sitten on linkit että: Mitä tietoja tämä virheraportti sisältää?
      ja : Miksi kannattaa lähettää raportti kohteelle Microsoft? )
      (ja sitten vaihtoehdot: lähetä virheraportti ja älä lähetä) ...... alkaa pikkuhiljaa mennä hermo koko pelin kanssa ja sitten jos muut toimii niin joku alkaa temppuilemaan että ei löydy sims launcheria ja sitte se löytää sen ja sit tulee jotai virhehuomautuksia niiin puuuh.. ja sitten en tajua sitä kun ''origin:issa'' on se alennus se että iltahuvit olis 13.00 € ja baana auki olikohan se 6.00€ niin kumminki siellä alhaalla luki jottai että se alennus on jo päättyny viimevuonna ja plääh en tajuu mittää :D ja sitten originissa taas ni sielä kun on ne omat pelit, ni niitten kohdilla lukee lataa ja vain peruspelin kohdalla lukee että valmis pelattavaksi :O

    • Helpp

      Mulla kun laittaa sims 3 pelilevyn sisään, ei tapahdu mitää, eli kone ei tunnista levyy enään ://
      Mistä vois johtuu?
      Muut levyt toimii moitteettomasti....

    • AlSimhara

      Sims-Fani... kokeilepa sitä että avaat DCcache kansion...

      (tiedostot \ electronic arts \ sims 3 \ dc cache)

      ...ja poistat sieltä tiedoston nimeltä "missingdeps.idx". Tämän tiedoston kanssa sama kuin aiemmin, eli jos toimii ilman niin roskikseen, jos ei silti toimi niin siirto takaisin.

      Poista myös seuraavat cache tiedostot. Peli luo ne uudelleen.

      CasPartCache.package
      compositorCache.package
      scriptCache.package
      simCompositorCache.package



      Nimimerkille "Helpp"... Jos muut levyt toimii niin kannattaa tarkistaa ettei sims 3 levyssä ole naarmuja tai tahroja. Se on todennäköisin syy.

      • Toimii kuin Junan WC

        Tässä minun bugilistaani jotka tekevät pelistä täysin pelikelvottoman.


        Neuvoja, ehdotuksia, apuja?


        1. Reppu on kuralla. Sieltä ei saa mitään pois, eikä mitään laitettua sisään. Se välkkyy koko ajan ja kun se välkkyy niin peli lagaa ihan mahdottomasti. Näin aina kun pelin tai seivin aloittaa.

        2. Jatkoa edelliseen... Resetsim komennolla reppu lopettaa välkkymisen ja peli lagaamisen. Mutta, bugi ei ole poissa sillä jos otan repusta esimerkiksi 20 omenaa (siis siitä kasasta tavaraa mikä on jäänyt jäljelle muiden kadotessa), niin jos otan esimerkiksi 20 omenaa, niin minun on PAKKO pudottaa ne kaikki kädestä pois sinne mihin ne sattuvat mahtumaan, tai muuten en voi painaa mitään nappeja, enkä myöskään laittaa niitä jäljelle jääneitä omenoita reppuun takaisin sisään. Hiiren osoitin kyllä muuttuu nuoleksi jos esimerkiksi painan simiä tai käynnistysnappia, mutta peli olettaa että kädessäni on edelleenkin ne omenat eikä painalluksista tapahdu mitään.

        3. Jatkoa edelliseen... Reppu tulee siis "käyttöön" resetsim komennon jälkeen, mutta jos soitan esimerkiksi rahasta jossakin kadulla, jammailen tai soitan jotenkin muuten, ja simini lopettaa soittamisen joko itse lopettaessa tai jonkun keskeyttäessä, niin kitara, basso tai jokin muu soitin menee reppuun ja katoaa samalla ikuisiksi ajoiksi.

        4. Jatkoa edelliseen... Kaikki säilöt, reppu (ei aina), kirjahyllyt, aarrearkut, kamera, jääkaappi, kadottavat sinne laitetut tavarat, eikä niissä näy tietenkään alunperinkään mitään muuta kuin tyhjää.

        5. Jatkoa edelliseen... Joskus resetsim komennon jälkeen laittaessani sinne tavaran ja sen kadotessa, reppu alkaa välkkymään uudelleen ja taas peli lagaa kunnes käyttää resetsim komentoa.

        ---

        Eikä nuo bugit muuten tuohon loppuneet, niitä on vielä kahdeksan lisää, mutta ne eivät varsinaisesti estä pelaamista, joten jätän ne vielä mainitsematta koska tuo säilöbugi oikeasti repii hermot riekaleiksi.

        Ongelmat alkoivat Täyttä Elämää lisäosan ja uusimman päivityksen (sen 650 megaisen) asentamisen jälkeen. Täyttä Elämää lisäosan poistaminen EI poistanut ilmenneitä ongelmia.

        ---

        HUOM: EA:n ensimmäinen neuvo ongelmatilanteissa, eli koko pelisarjan uudelleen asennus, on tehty! Kaksi tuntia menetetty asennukseen ja sisällön päivittämiseen. - Ei mitään vaikutusta.

        Koska peli lagasi rakennus- ja sisustusosiossa niin päivitin näytön ajurit uusiin - Ei mitään vaikutusta.

        (pelissä kahdenlaista pahaa lagaamista. 1. Rakennus ja sisustustoiminnon aikana lagi on ärsyttävää ja menee niin että kun liikutan hiirtä, niin peli miettii sekunnin ja vasta sen jälkeen alkaa näkymä liikkumaan ja seuraa hitaasti sitä hiirellä aiemmin tekemää liikettä. 2. Toinen lagityyppi on sellaista että peli miettii muutamia sekunteja, joskus kymmeniä sekunteja ennenkuin peli alkaa taas liikkumaan. Silloin kaikki pelissä on täysin liikkumatonta. Jälkimmäinen ei varsinaisesti haittaa, mutta kun koneeni on sellainen että se pyörittää simiä vaikka päällään seisoen, niin lagin TÄYTYY johtua jostakin pelin omasta ongelmasta.)

        Mitään CC kamaa ei ole, joten niitä ei voi poistaa.

        Cachet poistettu - Ei vaikutusta.

        Lämmöt OK (Lämmöt EIVÄT muutoinkaan aiheuta bugeja tai hidastumista peliin, liian korkeat lämmöt sammutavat ensin näytönohjaimen ja sitten prosessorin ja siinä ei kysellä koodin perään.)

        Koneen tehot ovat eritttäin hyvät (tietokone on pelitietokoneeksi rakennettu tehokone) ja rauta EA:n mukaan tuettua.

        Koneessa ei ole päällä mitään turhaa ja kaikki muut pelit toimivat loistavasti.


        Ehdotuksia että mistä ja mitä lähdetään korjaamaan?


    • AlSimhara

      Tuo reppu/jääkaappi/kirjahylly bugi ilmestyi uusimman päivityksen myötä ja suurella osalla pelaajista se on nyt harmina. On ainakin kaksi asiaa joita voi koittaa ennen kuin EA tajuaa korjata virheensä:

      1. Muuta simit toiselle tontille.
      2. Vie simit lyhyelle lomalle.

      Nämä kaksi ovat korjanneet tavaraluettelo-ongelman joillakin pelaajilla. Katselen vielä jos satun muita ratkaisuja löytämään.

      EA:n ohjeet ovat muuten yhtä tyhjän kanssa ja he ovat kuuluisia haluttomuudestaan auttaa pelaajia peliongelmissa. Yleensä jos ottaa henkilökohtaisesti yhteyttä EA:n tukeen, niin he vain vastaavat ympäripyöreän hyödyttömästi ja ohjaavat sitten viralliselle Sims 3 foorumille, jos joku pelaaja siellä nyt sattuisi osaamaan auttaa. Saamatonta sakkia, sanon minä. :-/

    • AlSimhara

      Onko pelaamallasi simillä muuten tavaraluettelossaan kamera? Mikä tahansa kamera?

      Otitko varmuuskopion Sims 3 kansiosta ennen päivitystä?

      • Toimii kuin Junan WC

        On, repussa kameroina on se kallis musta kamera, sitten se vähemmän kallis harmaa ja taitaa olla jotkut ikivanhat pokkarikameratkin mukana jotka ostin ekalla matkalla ja joita en muistanut koskaan myydä pois.

        Mutta ongelmana kameroiden kanssa on nyt sellainen että repussa oli paljon enemmän tavaraa kuin mitä se nyt siinä seivissä näyttää, ja ne kamerat ovat tietenkin juuri niiden repusta kadonneiden tavaroiden mukana. Eli ilmeisesti ne ovat pelin mielestä "mukana" mutta minä en niitä näe.

        Huom. repusta kadonneiden tavaroiden joukossa on myös peruspelin tavaraa, eli mitään sellaista "uutta" tavaraa ei pelkästään repusta kadonnut (esimerkiksi peruspelin akustinen kitara ja keräelmäkeräin katosivat, kuten myös monta taitokirjaa, kiviä, perhosia, kaloja, syötävää, siemeniä jne.)

        Kalleimmat aarteet ja kivet olin kuitenkin tunkenut omaan taloon aarrearkkuun ja sitä en ole uskaltanut avata, koska kirjahyllystä olivat kaikki kirjat kadonneet ja jääkaapista kaikki syötävät

        Varmuuskopio on tallessa koska päivitys ilmestyi ladattavaksi ja asennettavaksi vasta sen uusimman lisäosan asentamisen jälkeen ja aina otan talteen kaiken jos jotakin uutta asentelen.

        Tietenkin vanhat savet on palautettu asentamisen jälkeen siitä varmuuskopiosta ja niissä oli tuo välkkymisongelma.

        Viestin sisältö tuli liian pitkäksi, jatkoa seuraa..............


      • Toimii kuin junan WC
        Toimii kuin Junan WC kirjoitti:

        On, repussa kameroina on se kallis musta kamera, sitten se vähemmän kallis harmaa ja taitaa olla jotkut ikivanhat pokkarikameratkin mukana jotka ostin ekalla matkalla ja joita en muistanut koskaan myydä pois.

        Mutta ongelmana kameroiden kanssa on nyt sellainen että repussa oli paljon enemmän tavaraa kuin mitä se nyt siinä seivissä näyttää, ja ne kamerat ovat tietenkin juuri niiden repusta kadonneiden tavaroiden mukana. Eli ilmeisesti ne ovat pelin mielestä "mukana" mutta minä en niitä näe.

        Huom. repusta kadonneiden tavaroiden joukossa on myös peruspelin tavaraa, eli mitään sellaista "uutta" tavaraa ei pelkästään repusta kadonnut (esimerkiksi peruspelin akustinen kitara ja keräelmäkeräin katosivat, kuten myös monta taitokirjaa, kiviä, perhosia, kaloja, syötävää, siemeniä jne.)

        Kalleimmat aarteet ja kivet olin kuitenkin tunkenut omaan taloon aarrearkkuun ja sitä en ole uskaltanut avata, koska kirjahyllystä olivat kaikki kirjat kadonneet ja jääkaapista kaikki syötävät

        Varmuuskopio on tallessa koska päivitys ilmestyi ladattavaksi ja asennettavaksi vasta sen uusimman lisäosan asentamisen jälkeen ja aina otan talteen kaiken jos jotakin uutta asentelen.

        Tietenkin vanhat savet on palautettu asentamisen jälkeen siitä varmuuskopiosta ja niissä oli tuo välkkymisongelma.

        Viestin sisältö tuli liian pitkäksi, jatkoa seuraa..............

        Tässä jatkoa.....


        Nämä seuraavat pari ongelmaa ei estä pelaamista, mutta kerron niistä siksi että nekin tavallaan liittyvät esineiden katoamisilmiöön ja voivat mahdollisesti auttaa jäljittämään ongelmaa.

        Huom1. Siminluonnissa on kadonnut yksi naisten hiusmalli. En tiedä että onko tämä bugi, mutta kyse on sellaisesta "leijonamaisesta" hiusmallista joka löytyi hattujen puolelta. Tukka oli todella pitkä, suora ja paksu ja kiinni pienellä renksulla (jonka väriä sai vaihtaa) Tukka oli niin pitkä että se tuli toiselta olkapäältä etupuolelle ja se oli nätisti muotoiltu. Kyse ei ole siitä toisesta tukkamallista joka on kierteellä toisella olkapäällä ja jossa on pitkä panta. Tuo kadonnut tukkamalli tuli kadulla vastaan jollakin simillä kun kokeilin testipeliä toisessa kaupungissa, mutta sitä tukkamallia ei löytynyt simin luonnissa kun kokeilin luoda uutta perhettä toisessa testipelissä. Se tukka on tullut jonkun virallisen lisäosan mukana, ei Täyttä Elämää mukana. Ja kuten sanoin aikaisemmin, mitään CC kamaa minulla ei ole, eikä ole ollut.

        En ole itse sitä tukkaa koskaan käyttänyt koska se oli sen verran "juhlava", melkeinpä jo "komea", joten tästä katoamisesta en voi olla täysin 100% varma kun ei voi täysin varmasti kaikkia muistaa.

        Huom2 En tiedä että onko tämä bugi vai johtuuko se Täyttä Elämää lisäosasta, mutta paljon pisteitä tuonut toive "Järjestä häät simin sen ja sen kanssa" oli pelin käynnistyksen jälkeen kadonnut vanhasta seivistä. Se ärsytti mutta ei estänyt pelaamista. En pitänyt sitä bugina siksi että luin jonkun kirjoittamasta kommentista että T.E. lisäosan jälkeen pitää ennen häitä järjestää pakolliset polttarit. Tuo toiveen katoaminen ei estänyt pelaamista, joten siksi jätin sen vähemmälle huomiolle.

        Mutta mutta mutta, jos miettii että olisihan sitä toivetta voinut pitää kuitenkin valittuna vaikka ne polttarit ensin järjestäisikin, sillä saahan niitä muitakin toiveita valita vaikka niiden täyttämisessä kestäisi ja kun tuon hoksasin niin tuli mieleen se että kyse voisikin olla oikeasti bugista eikä uudesta lisäominaisuudesta joka "nollaisi" ne?

        Toinen asia mikä vahvistaa kyseistä ilmiötä bugiksi on erään toiseen toiveen katoaminen joka tapahtui kun kokeilin uutta peliä kun vanhat seivit oli käynyt mahdottomaksi pelata

        (Uudessa pelissä on myös nuo edellä kertomani bugit, mutta yllättäen ei repun välkkymistä - olisiko syy sitten tavaran vähyydessä (kun olen pyrkinyt siihen etten reppua käytä kuin hätätilanteessa) vai johtuisiko kamerattomuudessa? Kuitenkin uudessa seivissä kitara katosi ja oli pakko ostaa uusi, eli reppu ei ole mitenkään toimiva.)

        Mutta siitä toiveen katoamisesta. Uudessa pelissä toiveeksi tuli "Opeta simi ajamaan" ja niinpä pari iltaa kävin ajattamassa toiveen kohdetta koko illan ajan. (ja tarkoitan koko päivää, en paria tuntia illasta.) Tässä opetus hommassa kävi aina niin että simit jäivät jonnekin täysin randomin kadun reunalle seisomaan (auto saattoi ajella jossain, mutta yhtäkkiä tehtävä päättyi ja simit seisoivat jossain aivan muualla kartan toisella reunalla tien varrella)

        Sen lisäksi opetettava simi oli aina pahalla päällä (vaikka on vanha ystävä) (ihan sama mitä sanottavaa valitsi, aina tuli kahta miinusta, paitsi "pyydä anteeksi" vaihtoehdossa) Siksi ainoa keino pelastaa niiden välinen suhde oli siltä päivältä ajaa tietenkin kotiin puhumatta yhtään mitään. Itse ajoin omalla autolla ja se opetettava simi häipyi taksilla (ei kuulu samaan perheeseen)

        Okei, eli ajatin häntä pari iltaa, mitään päätöstä ei tullut ja sitten yhtäkkiä kolmantena aamuna kun en ollut vielä ajattamassa, toive katosi itsekseen listasta ja mitään toiveen täyttymistä ei tapahtunut. Ei käynyt myöskään niin että kyseinen opetettava teini olisi kasvanut aikuiseksi.

        Nyt en muista että tuliko vielä sen katoamisen jälkeen keskusteluvaihtoehdoksi sellaista että "opeta simi ajamaan". Testaan sitä seiviä ja tarkistan asian.


    • Sims-FANI

      Heh.. olin juuri kirjottamassa, että tuli taas error, mutta koitin uudelleen kun olin juuri menossa laittaan hamstereilleni ruokia ja sulkemassa konetta, niin olin kirjoittamassa tähän vielä ettei sekään toimi, ja no sitten painoin sen error tekstin vahingossa pois ja yritin saada sitä siihen uudelleen joten painoin play:tä niin ETTE IKINÄ ARVAA!? MUN SIMSSI PÄRÄHTI KÄYNTIIN !!! eihän siitä mitään nukkumista tullu, minä pelasin sitä sitte 3 tuntia lempiperhettäni ja ne saivat lapsenkin , Amelian

    • AlSimhara

      Eipä kestä. Hauska että nyt toimii. :-)

    • Sims-FANI

      )= .... tänään se päätti olla toimimatta )== samat tiedostot poistin ja launcher sanoo taas että tuotteessa havaittu virhe ja et se on suljettava )= nyyh...

      • Toimii kuin junan WC

        Ennen EADM päivitystä minulla oli siinä sellainen ongelma että se mainos/aloituslätkä tuli normisti esiin, ja kun painoin playta, niin samantien tuli ilmoitus että windows on havainnut virheen EADM ohjelmassa ja tuote on suljettava. Joskus ehdin sulkemaan sen windowsin ilmoituksen, ja joskus peli lähti käyntiin ennenkuin ehdin sitä sulkemaan. Mutta ei siinä kaikki, sillä sims lähti ihan normaalisti käyntiin joka kerralla.

        Eli itse peli ei tiltannut, mutta jostain syystä simsin EADM tilttasi.

        Tämä on nyt täysin hatusta heitetty ja epäilen pahasti että tämä ei toimi, mutta kokeile nyt tätäkin vaihtoehtoa.

        Käynnistä se pelisi exestä. Anna erroreiden tulla ja olla ja odottele ihan rauhassa viitisen minuuttia tekemättä tai painamatta yhtään mitään (älä paina errori lätkiä pois, älä tee YHTÄÄN MITÄÄN kun olet kaksoisklikannut käynnistysexeä). ja kokeile sitten käynnistää peli.

        Jos tuo ei toimi, niin kokeile nyt sitten tätäkin vaihtoehtoa. Poistu verkosta. Ota virustorjunta pois päältä ja kokeile sitten käynnistää peli.

        (esim jos käytät fsecurea, niin painat siellä oikeassa alakulmassa oikeaa näppäintä fsecuren kuvakkeeseen, valitset "sulje", sitten siitä valitse "poista käytöstä ja salli kaikki verkkoliikenne")

        Tuossa on kaksi asiaa jotka tehdään. Eli se että virustorjunta ei silloin kyttäile simsin exen tapahtumia ja tekoja ja ei pääse estelemään niitä. Toiseksi, se ei myöskään yritä estää Originin tekemisiä, eikä estä niiden netin käyttöä. Ja koska verkkoa ei ole käytössä, niin ne ohjelmat eivät ota yhteyttä nettiin.

        Nimittäin, tähän liittyy yksi asia. Fsecure ilmoitti EADM:stä sen asennuksen aikana että kyseessä on selkeästi epäilyttävä ohjelma ja kysyi että estetäänkö se. En tiedä kuinka hyvin olisi EADM sen jälkeen toiminut, tai sims toiminut jos olisin sen estänyt.

        Eli ongelmasi voi johtua siitä että windows on ymmärtänyt niin että EADM on haittaohjelma ja on estänyt sen automaattisesti suorittamasta yhtään mitään (Siihen en osaa antaa apuja), tai sitten virustorjunta on estänyt sen käytön ja ohjelma tilttaa. (jos sinulla on käytössä jokin muu palomuuri/virustorjunta kuin fsecure niin siinä en osaa auttaa.)

        Kolmas vinkki. Tämä oli minun ongelmani sims 2:ssa. Käynnistä pelisi painamalla oikeaa näppäintä ja valitse "käynnistä järjestelmänvalvojana". Näin ainakin windowsilla. Kakkosessa ei ollut mitään mahdollisuuksia käynnistää peliä tavallisesti ilman järjestelmävalvoja vaihtoehtoa ja aina tuli error jossa ilmoitettiin että ota pilalle meni.



        En seurannut sitä mitä olet tehnyt, mikä oli alkuongelmasi jne, joten en ole perillä siitä miten se ongelmasi oikein käytännössä ilmenee.

        Käsittääkseni kuitenkin tuo Origin tilttaa kun yrität käynnistää peliä, eli itse peli ei titttaa?

        Tämä sims on sellainen että se EADM (eli sims launcher) tai käyttämäsi Origin on ihan oma ohjelma, ja vieläpä aivan täysin turhaa potaskaa jolla ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin häiritä käyttäjiä tarjoamalla mahdollisuus ostaa EA storesta kaikenmaailman paskaa.

        Mutta, ilman sitä et voi peliä pelata koska pelin voi käynnistää vain sen kautta.

        Paitsi jos hommaat siihen kräkin tai modin joka sallii pelin käynnistyä ilman sitä.

        Koska minulla ei ole ollut tuon EADM;n kanssa ongelmia, niin en ole tarvinnut sen ohittamiseksi mitään kräkkejä tai modeja, mutta tiedän sellaisia olevan olemassa koska olen ihan muutama päivä sitten lukenut että jotkin modit ohittavat ilman valituksia koko turhakkeen ja silloin pääsee pelaamaan nopeammin (myös silloin jos tuo launcher on aiheuttanut päänvaivaa.)

        AlSimhara tietää niistä varmasti enemmän, joten toivottavasti hän voi siinä auttaa.

        Käsittääkseni päivitykset pitäisi saada ja asennettua myös ilman tuota EADM:ää tai Originia.


    • AlSimhara

      Okay, periatteessa tätä ei pitäisi suositella mutta oletko kokeillut käyttää No-CD Crackia? Itselläni on kaikki virallisesti ostettuja pelejä mutta käytän silti no-cd crack tiedostoa koska se säästää levyjä, nopeuttaa avaamista ja tekee käynnistyssovellutuksen tarpeettomaksi, eli säästää sen sisältämiltä bugeilta. Se saattaisi auttaa.

    • Sims-FANI

      Juu eli siis, käynnistyssovellus vaan ilmoittaa että; sims3 launcher on havainnut virheen ja tuote on suljettava. Minulla on käytössä avast enkä tiedä sitten miten semmone suljetaan kun veli on sen tähän asentanut, mistä sen No-CD Crackin saisi ja millaisia purku/asennus/vastaanotto-ohjelmia se vaatii? Peli toimisi sujuvasti mutta käynnistyksen kanssa on ongelmia joten en pääse pelaamaan, ja eilisestä en muista mitään :O Kone ei lue kunnolla tuota naarmuilla olevaa levyä, joten joudun odottelemaan ja klikkaileen kaikkia sims -> avaa juttuja :D Kun se avaa sen käynnistyssovelluksen niin se sanoo sitä että tuote on suljettava ja jos odotan niin ei tapahdu mitään, jos painan ok tai jotai semmosta et ei lähetetä virheraporttia niin se sulkee sen koko ohjelman, myöskään jos en haluakkaan pelata ja olen sulkemassa yläkulmasta ruksista niin se sanoo että ohjelma ei vastaa ja että lopeta nyt tai peruuta/odota mutta odottamalla ei tapahdu mitään parhaillaan kaksi tuntia odotin ellen enemmänkin :/ Ja mitä se käynnistys(exe?) tarkoittaa :D se exe hämää että mikä se on :D

    • AlSimhara

      Exe on tiedostomuoto. Kokeilitko muuten poistaa sen "missingdeps.idx" tiedoston? Ohjeet laitoin tuossa aiemmin.

      Crakista puheenollen... mikä olikaan viimeisin lisäosasi?

      • AlSimhara

        Nimimerkille "Toimii kuin junan WC"... EA:n mukaan yksi välkkymistä aiheuttava tekijä voi olla se, että Täyttä Elämää lisäosan asentamishetkellä pelatavalla simillä/simeillä oli tavaraluettelossaan jokin pelin kameroista. Toisekseen he suosittelivat ennen asentamista tyhjentämään pelattavien simien tavaraluettelot aivan kokonaan.

        Joillakin on tosiaan auttanut se että on muuttanut simit toiselle tontille tai käyttänyt heitä lyhyellä lomamatkalla.


    • Toimii kuin junan WC

      Kokeilin tänään pelata niin kuin vain pystyin välttelemällä tavaraluettelon ja resetsimin käyttämistä. Hankalaa, mutta onnistuin jotenkuten. Välillä oli pahaa lagimista koko pelissä kun se yhden simin reppu välkkyi.

      Sain otettua aika paljon tavaraa pois luettelosta, mutta se oli pelkästään siitä repun näkyvästä osasta ja näkyvillä ei ollut kuin yksi pokkarikamera jonka tuhosin myymällä sen.

      Jostain syystä en saa repusta tuhottua/poistettua kansankaupassa tekemääni sisustussuunnitelmaa, eikä sekään vielä mitään, mutta kun repussa on lisäksi jonkun toisen simin tekemä suunnitelma myös joka oli pakko ottaa mukaan (mutta en muistanut tunkea roskiin) ennenkuin pääsin itse tekemään suunnitelmaa.

      Kansankaupassa olen myös tällä hetkellä myymässä tekemiäni maalauksia jotka olivat repussa, mutta pari niistä myynnissä olevista maalauksista näkyvät yhä edelleen repussa, eikä niitä saa siirrettyä mihinkään (eli seinälle) välkkyi reppu eli ei.

      Sain sentään myytyä repussa näkymättömissä olevat perhoset ja muut mönkijät pois. Huomenna myyn ruuan ja kalat pois koska sitäkin on näkymättömissä valtavat määrät. Siemeniä on paljon erilaisia ja näkyvillä ei ole kuin yksi siemenpaketti. Siemeniä voi kyllä myydä kansankauppaan joten sillä tavalla saa reppua tyhjennettyä myös. Valitettavasti kansankaupassa en saanut laitettua myyntiin niitä kameroita.

      Olen nyt melkoisen varma että tämä ongelma lähtee ainoastaan yhdestä simistä (eli siitä jolla on ne kamerat mukana), eikä koske perheen toista simiä vaikka se joutuukin myös kärsimään siitä.

      Esmes, toisella simillä pystyy aukaisemaan nyt kirjahyllyn ja näkyvillä on kirjahyllyssä olevaa tavaraa (en ole ottanut tai siirtänyt mitään kylläkään ettei ongelmat ala silläkin tai ettei tavarat katoa). Sama juttu myös jääkaapin kanssa. Aarrearkkua en ole uskaltanut avata lainkaan.

      Yritin kokeilla sitä matkustamista, mutta epähuomiossa kävi niin että en huomannut valita sitä ongelmasimiä mukaan ja matkan pelaamisessa meni aikaa, samoin kuin tietenkin kun pitää odottaa että voi yrittää uudelleen ennenkuin pääsee uudelle matkalle. Kokeilen sitä huomenna ja otan molemmat mukaan, mutta ensiksi yritän tyhjätä reppua mahdollisimman paljon että saisin toivottavasti ne kamerat näkyviin koska haluan testata sitä voiko tilannetta pelastaa pelkästään hävittämällä ne kamerat vai pitääkö siihen yhdistää se matka tai muutto.

      Tuo yksi ongelmasim kuitenkin aiheuttaa ongelmat toisellekin simille ja minun oli vielä pakko keskeyttää peli kun kävi niin että taas hiiren osoittimeen tarttui tavaraa joka ei suostunut tippumaan pois ollenkaan ja silloin esimerkiksi sisustustoiminnossa alkoi lisättävät tavarat jäämään käpälään (eli käpälässä oli ensin joku esine repusta, sitten sen lisäksi sisustettavia tavaroita, kuten sohva ja stereot!)

      Sen lisäksi itse pelissä kyseinen ongelmasim ei voinut tehdä kuin muutamalle simille keskusteluja kun muihin ei voinut painaa mitään. (Esimerkiksi perheen toiseen simiin ei saanut painettua keskustelu ja tehtävävaihtoehtoja paitsi kun ne olivat molemmat poreammeessa yhtäaikaa.)

      Samaan aikaan kuitenkin se toinen simi pystyi tekemään keskusteluja tai esimerkiksi tyynysotaa ihan normaalisti.

      Huomenna kokeilen lisää.

    • Sims-FANI

      Viimeisin lisäosani oli unelmaduuni, ja kaikki neuvomasi tiedostot olen poistellut, mutta sain sen toimiin ja löysin syynkin... syy on siinä origin p*skassa, eli ei tarvinu muuta tehdä kuin käynnistää peli originista > omat pelit > valmis pelattavaksi... ja haa ongelma ratkaistu eli täällä onnellinen simssin pelaaja

    • AlSimhara

      Sims-Fani... hieno juttu! :-)


      Toimii kuin junan WC... Kannattaa olla varovainen sen resetSim komennon kanssa. Se on tarkoitettu lähinnä hätätilanteisiin ja sen liiallinen käyttö vaarantaa pelitiedostojen eheyden. Tämä tieto on peräisin Pescadolta (awesomemodin luoja), joka on myös melkoinen tietokonenero ja tuntee Sims pelien keskustiedostotkin etu ja takaperin. ;-)

    • Toimii kuin junan WC

      Sims fani, minusta ei paljoa apua ollut, mutta arvasin että ongelma on siinä käynnistys "apurissa" eikä itse pelissä.

      Erinomainen juttu kuitenkin että ongelma ratkesi.


      Eilen huomasin sellaisen ongelman että osa tauluistani ei mennyt kansankauppaan myyntiin lainkaan. Sain ne valittua ja klikattua myyntiin ihan normaalisti, mutta kun painoin "aseta tuotteet myyntiin" sen osto/myynti-läpyskän alakulmasta, niin läpyskä ei sulkeutunut vaan tauluni olivat edelleen listassani.

      Tuolla ongelmalla näyttää olevan yhteys siihen välkkyvän repun ongelmaan.

      Samoin kuin kuvaamisellakin. Nimittäin......

      Toisessa tietokoneessa simit oli matkalla ranskassa ja kokeilin pokkarikameraa ja se ei jämähtänyt vaikka otti kuvan.

      Eli näyttäisi siltä että kuvan ottamisongelmien ja reppuongelman kanssa on jotain yhteyttä.

      Joudun vielä kuitenkin kokeilemaan tuota kuvaamisprobleemaa vielä noilla vanhojen simien kameroilla, eli sillä mustalla mötikällä ja harmaalla pienemmällä mötikällä. Kaikki pokkarikamerat tuhosin vanhasta perheestä.



      Reppuongelma näyttää myös siltä että se on ratkaistu. Eli kaikki tavarat on repussa ok. Reppu ei välky, tavarat saa otettua, myytyä ja reppuun saa laitettua tavaraa ja mikä parasta, esimerkiksi taulut jotka eivät suostuneet menemään kansankauppaan myyntiin, toimivat (eli niitä voi nostaa ja repussa siirtää) nyt että ne (toivottavasti) menevät myyntiin.

      Mutta tällä hetkellä olen matkoilla kiinassa, joten en vielä tiedä miten kotipaikassa käy, että tuleeko reppuongelma taas takaisin.

      Sen jälkeen siirryn kokeilemaan järjestelmällisesti soittamista ja kokeilen kadottaa kaikki repussa olevat soittimet koska niiden katoamisella on ainakin selkeä yhteys reppuongelmaan. Kitara ei kadonnut tällä kiinanmatka perheellä (se kun oli niiden näkymättömien tavaroiden joukossa), vaan se katosi uudella testiperheellä. Kokeilen myös sitä saanko katoamaan sitä järjestelmällisesti ja sitten kokeilen auttaako matkustaminen siihen.


      Näyttää siltä että resetsim komennolla on yksi outo sivuvaikutus. Nimittäin sellainen että autoja ja soittimia ja kaikkea muuta roskaa on jäänyt ihmisiltä kadunvarsille ja suoraan teille. Tuota ilmiötä ei tapahtunut ennen tätä päivitystä, eikä ennen resetsim komennon käyttämistä. Sitä ennen ainoat autot joita liikenteessä oli, olivat kaupunkien parkkipaikoilla ja talojen parkkipaikoilla, ei tiellä.

      Sitten lopuksi yksi kysymys. Kaupungissa liikkuu kaksi naista joilla on toisen naisen lapset aina mukana julkisilla paikoilla. Mutta, nuo lapset ovat toisen hengissä olevan naisen lapsia. Sitä en ole tarkistanut että onko isät tehneet syrjähypyn. Tuo alkoi yhden kerran siitä kun (ennen päivitystä) soittelin kadulla rahasta ja keräsin kunnon summan. Paikalle tuli nainen lapsensa kanssa ja nainen lähti jonnekin pois ja lapsi oli viimeinen henkilö paikanpäällä. Otin sen syliin ja syötin, juotin, vaihdoin vaipat ja kutitin tms. mitä vaihtoehtoja siinä onkaan. Eihän sitä saattanut siihen tyhjälle kadulle aamuyön tunteina jättää yksin ja niin nostin sen syliin ja lähdin kotiin. Kuitenkin siinä vaiheessa se vauva katosi kun hyppäsin autoon ja sitä ei ollut mukana kun tulin kotiin. Ajattelin että peli tietysti ei sellaista lapsen ryöstöä salli, eli että peli on siinä samalla kun on ladannut ympäristöä, poistanut sen kakaran kierrosta ja ladannut sen kotiperheeseensä. Paitsi että, se sama lapsi on nyt ihan toisen npc-äidin hoivissa, eikä sen oma äiti ota sitä mukaansa vaikka se itkisi vieressä! :D

    • Sims-FANI

      Niin no mutta kiitos kaikille silti

    • -tuttaa.

      Mulla on toi origin, just latasin sen. Peli ei kuitenkaan avautunu edes sitä kautta.

    • -tuttaa.

      Jaa-a. Tais kaikilta muilta tää ongelma ohi paitsi multa.
      "Kännistämisen aikana tapahtui virhe. Katso lisätietoja lokista."

      Pitää kai poistaa kaikki ja alottaa kaikki alusta. Kaikki meni ihan hukkaan.

    • jawfp

      Windowns ei voi käyttää määritettyä laitetta, polkua tai tiedostoa. Sinulla ei ole ehkä tarvittavia käyttöoikeuksia. tulee simssissä kun yritän päästä pelaamaan yritin suorittaa jäsjertelmävalvojana ja jtn korjailla mutta ei vieläkään apua ;< ;/ ennen toimi hyvin nyt ei ;o

    • AlSimhara

      Tuo virheviesti yleensä tarkoittaa sitä, ettei Windows löydä enää tarvittua tiedostoa (tässä tapauksessa Sims3EXE) tai että se on korruptoitunut. Voit yrittää joko kopioida tuon Sims3EXE tiedoston levyltä ja korvata sillä vanhan tai sitten asentaa pelin uudelleen.

      Voit myös kokeilla ohittaa käynnistyssovellutuksen etsimällä tuon sims3EXE tiedoston tai uusimman lisäosasi EXE .tiedoston ja kokeilla käynnistää pelin suoraan sen kautta. Tämä ei tosin välttämättä toimi.

    • Sims-FANI

      Voi himputti, toivottavasti täällä vielä käy vaikka sinä AlSimhara sinä viisas... eli mulla toimi kaaaikki iiihan sairaan hyvin ei mitn ongelmaa, mutta... ostin tänään originistä; baana auki, piha-paratiisi, ja iltahuvit ... sekä päivitin ne sen ihme ohjelman kautta jonka sillon latasin koneelle.. yritän käynnistää peliä originin kautta niin tämä sanoo että: Käynnistämisen aikana tapahtui virhe. Katso lisätietoja lokista. nooh poistin taas ne ihme tiedostot sieltä kansiosta niin ei mitään muutosta.. kaiken lisäksi huomasin että version kohdalla on taas 0.0.0.0 -.- aargh... sitten luulin että kun tilaan ne kiiltisti originin kautta ja siinä kysyttiin osoite jne. niin ajattelin että jes ne tulee postissa.. tilaus oli tehty niin origin käynnisty ja latasin ja asensin ne sitte.. eli ne oli ns. suoralatauksena... mitäs sitten kun ostan sen oman koneen... millä mä saan vaihdettua ne sille toiselle koneelle kun se ei ole levynä prkl -.- ja ostin sen nimenomaan sen takia originista kun ne oli 6.00 € 17,90 € ja 13,00 € ... joku 14 pvän palautusoikeus siinä oli mutta en tiedä miten se tapahtuu... jos sen peruuttais niin vois käydä hakeen LEVYN kaupasta...kalliimpana tosin :/ ja mitä tuo tarkoittaa tuo ylempi laittamasi.. mistä voi etsiä sen exen ja mistä kopsata mutta peliä en osaa asentaa uusiks kun kerran pelini on suoralatauksena jota en millään tajua -.- alkaa pikkuhiljaa palaa käämit näihin jatkuviin ongelmiin originin ja pelien kanssa.. jos se ea download manager ei olisi vaihtunut originiksi näitä ongelmia tuskin olisi sillä en törmännyt silloin yhteenkään ongelmaan mutta originin tultua niitä on jatkuvasti.. aion todellakin syyttää sitä typerää ohjelmaa -.- ! mutta niin kellään ajatusta mitä voisin taaaaaaaas tehdä...

    • AlSimhara

      Olen perehtynyt enemmän itse peliin kuin Originiin, mutta pelinhän voi ladata viidelle eri koneelle niin monta kertaa kuin haluaa. Tällöin pystyt lataamaan myös digitaalilatauksena ostetut pelit uudelle koneelle. Sinun pitää kyllä tosin asentaa Origin tuolle uudelle koneelle ensin mutta sen jälkeen sen pitäisi toimia sinun omalla käyttäjätunnuksella sekä salasanalla. Jokainen kone pitää myös "valtuuttaa" pyörittämään Sims 3:sta.
      http://activate.ea.com/deauthorize/gamesList.html

      Pelitallennukset sekä ladatut pitää tietenkin siirtää manuaalisesti.


      Tuohon 0.0.0.0 ongelmaan on kolme vaihtoehtoa. Joko EA:n vaihtoehto:

      http://www.facebook.com/note.php?note_id=437294760434

      tai MTS2 vaihtoehto:

      http://www.modthesims.info/download.php?t=409829&c=1

      tai kaikkien osien uudelleen asennus.

    • kone tiedoton
    • AlSimhara

      Noin pikaisesti vilkaistuna pitäisi toimia. Aina kannattaa kuitenkin vielä varmistaa myyjältä, ettei tule ongelmia jälkikäteen. Sitä vartenhan ne siellä myymälässä ovat ja auttavat mielellään. ;-)

    • kone tiedoton
    • AlSimhara

      Molempien pitäisi toimia. Mutta jälleen painotan sitä, että varmista myymälästä! Älä myöskään osta ensimmäistä vastaan tulevaa konetta jossa sims 3 toimii. Pistä koneiden tiedot ylös, käy molemmissa myymälöissä ja pyydä myyjiä vertailemaan pakettaja jotta saat tietää mikä niistä sopii sinulle parhaiten tai mitä he sinulle niistä suosittelisivat. Jokainen paketti on erillainen. Se että jokin on halvin, ei ole syy ostaa konetta. Silloin todennäköisesti saa vain myyntilaatikon täydeltä joten kuten toimivaa rojua. :-)

    • kone tiedollinen

      kiitos avusta. nyt varmaan jo pääsen alkuun tässä. =)

    • simsfani-88

      mulla on sellanen ongelma et kun on vähän aikaa pelannut niin peli niinsanotusti "kaatuu" enkä kerkiä tallentaa enkä tehdä sille mitään. ja tietokoneen näytöltä on hävinnyt taustakuva. ja tietokone valittaa myös että "näennäismuistin vähimmäiskoko on liian pieni".

    • hah__

      mulla simssin käynnistyssovellus ei käynnisty.. johtuu siit pelipäivityksest. ja mul ei oo version.tag tiedostoa, eikä oo koskaa ollukkaa. mitä mun pitäis tehä et saan ton toimimaa? en jaksa alkaa asentaa noit kaikkii pelei uudestaa..

    • rouskuu1

      Mulla myös isoja ongelmia. Aluksi tuli tuon päivityksen jälkeen ilmoitus, että käynnistyksen aikana tapahtui virhe. Olen jo muutamaan kertaan tehnyt uudelleen asennuksen, mutta sama homma joka kerta, kun lataa viimeisimmän päivityksen. Jossain vaiheessa se höpötti myös yhteensopimattomuudesta. Ja versio näkyy olevan minullakin 0.0.0.0

      Alkaa loppua neuvot kesken, kun ei uudelleen asennus ole auttanut ollenkaan. Näytönohjaimen ajurit päivitetty, ja olen koittanut lukea neuvoa ja tehdä niinkuin käsketään, mutta ei tunnu tehoavan sitten mikään. Version.tag -tiedostoa ei koneellani ole.

      Pelin pitäisi toimia koneella (HP:n läppäri), ja on pyörittänyt moitteettomasti uusimpaan päivitykseen asti.

      • rouskuu1

        Ja lisäyksenä vielä, uudelleen asennuksen jälkeen peruspeli toimi aluksi, mutta heti päivityksen jälkeen tulee tämä virheilmoitus. Ja ilman päivitystä ei toimi tietenkään lisäosat.


    • hah__
    • tietämönn_

      hei noudatin neuvoi ja heitin simsin ja 3 lisäversioo suoraa roskakorii, enkä käyttäny sitä unistall juttuu, ku tajusin et semmonenki on ja nyt latasin uudellee peruspeli ja sit ku pitäis rupee asentaa ni tulee ilmotus et se nykyne versio o koneel viel ja sit se asentaa se edellise versio, mut se uudempi versio pitää poistaa, mut se on jo pysyväst pois, et onk mitää vinkkei mitä pitäs tehä ? :s
      ja sori ku tänne tuun kyselee mut tartteisi apuu :)

    • Sims-FANI

      Moikka, toivottavasti täällä ollaan vielä edes vähän ''hengissä'' tällä foorumilla.. kuulkaas.. vihdoin kun kaikki muut ongelmat ratkaistiin.. niin lempisimilläni joka on sukupolven kymmenes ja sitä sukua haluan myös jatkaa.. no menin lempisimilläni Ranskaan ja kaikki meni hyvin kunnes hän palasi kotiin.... lempisimini kloonautui (?) no jaah selvemmin siis kopioitui ja lempisimejäni oli kaksi, kaksi aivan saman nimistä, kaksi aivan samanlaista luonteeltaan.. no tapatin sitten toisen jättämällä hänet huomiotta ja jatkoin pelaamista alkuperäisellä simillä.. hän sitten kuoli, mutta noutaja ei tullut hakemaan vaan hän jäi kököttämään maahan... no menin ostotilaan ja kirjoitin koodiksi moveobjects on, nostin kopioituneen simin ja painoin delete'ä... noh kuinka ollakkaan, alk.p. simini oli lähdössä uudelleen Ranskaan.. mutta toiminto ei onnistunut sillä se oli harmaana, samoin muuttaminen, enkä myöskään pystynyt muokkaamaan kaupunkia sillä siinä oli kirjaimellisesti lukien tapahtunut virhe. Ajattelin sitten, että no minä etsin miekkosen (miehen) hänelle kotikaupungista.. löytyihän se sitten, mutta kun heidän piti mennä naimisiin ja häätkin järjestettiin niin jouduin pettymään sillä aina kun simini meni hänen luokseen tekemään jotai esim. (pussaa, flirttaile, mene naimisiin, syleile, juttele, juorua jne.) niin toiminto lähti kyllä käyntiin mutta sitten simit lennähtivät erilleen ja he eivät päässeet naimisiin asti vaikka yritin ja yritin.. noh, Ranskassa sitten simini oli tapahtunut söötin miehen ja juttelivat sitten puhelimessa kunnes mies pääsi kylään.. yhteenmuuttamisvaihtoehtoa ei koskaan tullut vaikka tein mitä tahansa, no hän pystyi kumminkin tekemään simini paksuksi, ja luulin pystyväni jatkamaan sukua, ja sitten kun tämä simini joutuisi monttuun niin ongelmat haihtuisivat, sitten kutsuin miehen pedistä, syömään, hän syö pelissäni edelleen vaikka pelasin kolme päivää eteenpäin :'D hänen päälleen voi istua ja korjata lautasenkin mutta hän kököttää siinä ja on syövinään, no sitten päätin, että hän voi sitten syödä ja haista hygieenia punaisella ja rakko samoiten niin kauan kun peli vaan jaksaa tilttailla :'D tuli synnytyksen aika, simini meni sairaalaan synnyttämään, syntyi tyttö, nimeksi tuli Carolina ja hän oli herkästi innostuva ja ulkoilmasim.. no sitten simini ei marssinut ulos vaan alkoi tulla samasta suunnasta sairaalaa kohti uudelleen ja uudelleen ja pian simini kuva oli poissa sieltä, sielä oli vain viisi sataa .. :D Carolina Kennedy'ä heidän kuvia ei ilmestynyt sinne sivuun , ainiin tätä ennen simini yritti adoptoida lasta mutta sitä ei ilmestynyt tontille sivuun ilmestyi se neliö mihin kuuluisi se kuva ja sitä klikkaamalla pääsisi hoitamaan tiettyä simiä, no sitten hetken päästä kun käärön tuoja (vauvan tuoja) oli jonkin aikaa jumi jumi yhdessä kohtaa niin laitoin resetsimiä ja tuojan nimen, tuoja häipyi ja jonkin ajan päästä tuli että ellen ruoki adoptiolastani , niin viranomaiset vie parempiin hoiviin, mutta kun koko vauvaa ei edes näkynyt tontilla vaikka tutkin koko tontin !? no kyllä joku tuli sitten hakemaan näkymättömän (ei-mitään-vauvan) eli olen nyt siis joka paikassa ihan jumissa ja luulisin että ainoa perhe kellä on näin, sillä en ole muita nyt pitkään aikaan pelannut.. Olisi kiva kun simini voisi jatkaa onnellisesti sukuaan ja minä voisin pelata tätä ihanaa perhettäni, näin vaan ei ole sillä lapsia syntyy ja syntyy vaan siinä perheessä uudelleen ja uudelleen ja simini kuvaketta ei näy missään! :( olisi kiva kun joku ihana, tietäisi mistä on kyse, ja miten saisin tämän piinaavan vaivan pois ja pystyisin jatkamaan ongelmitta. :/ Niin ja minulla on kaikki lisäosat ja kamasetit PAITSI täyttä elämää. Ps. en myöskään pysty lataamaan mitään storesta tai exchangesta , ja pelini täytyy käynnistää oudosti, originin pitää olla päällä, ja sitten käynnistää normisti käynnistysvalikko jne. sillä pikakuvakkeista kone ei löydä laungheria eikä originin kautta saa pelejä enää käynnistymään sillä, ennen minä painoin originistä > omat pelit > jotain peliäni että pelaa > ja siitä piti aueta siihen originin päälle käynnistysvalikko mutta nyt origin vain välähtää. Se ei juuri nyt haittaa, pääasia on vain että saisin perheeni toimimaan ja uudelleen syntyvän Carolinan ehjänä ja ainoana lapsena simini luo :/

    • AlSimhara

      No, huh huh. Olipas tekstiä. :D Tuo kuulostaa nyt melkoiselta pelibugilta. Yleensä on myös suositeltavaa että jos pelaa pitkää legacya tai muuten sukua, kannattaa jossakin vaiheessa (noin 6 tai 7 sukupolvi) muuttaa toiseen naapurustoon, sillä liian pitkään pelattuna tiedostoeheys voi kärsiä ja ilmestyä juuri erillaisia bugeja. Muuttaminen tavallaan "tuoreuttaa" perheen ja tiedostot.

      Eli - jos tuttavuussuhteiden katoaminen ei haittaa - voisit kokeilla siirtää perheen toiseen naapurustoon. Jotkut ovat myös kopioineet perheen perhevarastoon, deletoineet alkuperäisen ja jatkaneet sitten pelaamista tuolla kopioperheellä. Tai voithan kokeilla pelkästään muuttaa perheen toiselle tontille, vaikka sitten perhevaraston kautta jos sairaalabugi ei muuta salli. Sekin saattaa auttaa. Tuo kloonijuttu piti olla korjattu yhdessä päivityksessä, joten kannattaa tarkistaa että päivitykset on kunnossa (älä luota käynnistyssovellutuksen viesteihin).

      Jos nuo peli origin käynnistyssovellutusongelmat menevät aivan mahdottomiksi, kannattaisi harkita ehkä uudelleen asennusta sekä Originin uudelleen asennusta.

    • Miksi ei toimi?

      Toivottavasti joku vielä kirjoittelee tänne, mutta mulla on ollut pitkään jo Sims3 Iltahuvit pelin kanssa ongelma.
      Kun laitan levykkeen koneeseen, kestää ikuisuus ennen kuin sen löytää sen, jos sitten ollenkaan. Kun avaan käynnistyssovellukset ja painan sitä "pelaa juttua" niin kone sanoo: Peli levyä ei löydy. Aseta Sims3 iltahuvit levy. Ennen kuin jatkat, vaikka mullahan on se levy sielä jo. Ja luultavasti kaikki päivityksetkin olen tehnyt. Levykyllä toimi toisella koneellea, mutta tällä koneella ei suostu toimimaan, sama on ollut aikaisemmillakin sims3 levyillä. Osaako joku auttaa?

    • AlSimhara

      Tuo kuulostaa siltä, ettei dvd aseman ohjelmisto osaa lukea Sims 3 levyjen ohjelmistoa. Sims 3 peleillä on ollut yhteensopimattomuusongelmia joidenkin asemien kanssa. Onko noilla koneilla erimerkkiset asemat? Jos on samat niin sitten ongelma on muualla.

      Toimiiko tuo asema muuten ihan ok ja pyörittääkö muita pelejä hyvin?

    • Miksi ei toimi?

      Asema toimii muuten ihan hyvin muilla levuyillä, mutta Sims3 löytäminen kestää tosi kauan. Toinen kone jolla löysi niin oli erimerkkinen. Luulisin, että kerroit minulle mistä ongelmani johtuu. Kiitos.

    • sims ukko

      mulla tulee kun yritän käynnistää peliii et sims 3 peruspeli ei ole yhteen sopiva sims iltahuvin lisä ostan kanssa päivitä peli käynnistys sovelluksen avulla :/ oon yrittäny paivittää mut ei:(

    • AlSimhara

      Käynnistyssovellutus ei aina päivitä vaikka muuta sanoisikin. Johtuu bugista. Vaihtoehdoiksi jää manuaalinen päivitys tai uudelleen asennus, joilloin osat päivittyvät sen myötä.

      Sims 3 pacth Downloader -ohjelma toimii jälleen. Se on yksi vaihtoehto.
      http://www.modthesims.info/download.php?t=409829&c=1

    • banaani23

      mulla on sellanen ongelma et tosiaan oli tää sama et versio muuttu 0.0.0.0 yms, no mut sit poistin jokaikisen lisäosan ja myös perusosan, mut nyttenku yritän asentaa perusosaa takasi ni se ei asenna sitä ! se jää n. puoleen väliin bugimaan? mikä avuksi? :(

    • Nutcake

      Ettei vaan ois levyssä naarmuja tai tahroja? Tai jäikö Mods kansio poistamatta?

    • vimeow

      heipsan toivottavasti täällä on vielä ihmisiä koska tartteisin apua. Eli, mulla on the sims kolmoseen perusosa, maailmanmatkaaja, unelmaduuni ja iltahuvit. Kaikki nämä on toiminut ihan loistavasti tähän asti, kunnes noin kuukaus sitten peli alotti älyttömän lagimisen. Alkuvalikon se latasi hyvin, kunnes tultiin perheen valintaan, klikkasin perhettäni ja se lataus vain jämähti. Kestää yli tunnin ennenkuin pääsen vaivoin perheeseen pelaamaan, sen jälkeen peli toimiikin ihan ok, jumittaa vaan melko lailla mutta pelittää kuitenkin. Olenkin nyt jättänyt pelaamisen vähemmälle ja luovuttanut kun lataus kestää niin kauan, nyt kuitenkin alkaa jo hätä iskeä koska tätä peliä rakastan kun ykkösestä asti olen jo pelannut, jotenka tarvitsisin neuvoja. Mulla on vähän custom sisältöä, ei kuitenkaan niin paljon että se haittaisi, koska lagiminen alkoi vasta pitkään sen jälkeen kun viimeisimmän tavaran olin ladannut.

      Nyt ajattelin että voisinpas tästä poistaa yhen turhimman lisäosan josko peli sitten toimisi, joten poistin maailmanmatkaajat lisäosan ihan onnistuneesti. Mutta kävikin niin, että kun käynnistin pelin uudelleen, (se näytti jo hetken toimivan paremmin) niin siinä päävalikossa ei lue mitään. Kaikki kaupungit on mennyttä, ei ole perheitä valittavana, "..." painikkeessa ei lue mitään, uusi peli nappulaa, eikä pelaa nappulaa saa painettua, peli on siis täysin jumissa enkä pääse pois muutakun tehtävienhallinnasta sulkemalla pelin. Nyt meinaa tulla jo itku tulla että meninkö nyt tumpeloimaan poistamalla tuon osan ja menetin todella pitkään pelaamani perheen ja koko pelin ? Auttakaa auttakaa mitä teen!

    • AlSimhara

      Yleensä kun poistaa yhden tai useamman lisäosan, niin sitä ennen kannattaa ottaa kopiot pelitallennuksista, jottei menetä perhettä tai naapurustoa. Samoin kopiot myös Mods, SavedSims, Downloads, DCCache ja DCBackup kansioista.

      Todennäköisesti peli meni jotenkin sekaisin kun yksi lisäosa tavallaan riuhtaistiin pois välistä. Tarkista löytyykö Saves -kansiosta pelitallennuksia.

      Ehkä olisi nyt viisainta asentaa koko sarja uudelleen alusta alkaen. Varsinkin jos pelitallennukset on mennyttä, niin siinä ei menetä mitään. Sitten kokeilet pelata ihan ilman mitään ladattuja. Jos toimii ihan hyvin, eikä hidastumista ilmene, voi olla että jokin ladatuista on korruptoitunut ja aiheuttaa siksi peliongelmia.

      Millä naapurustolla pelaat?

    • vimeow

      Joo arvelinkin että menin nyt vähän mokaamaan :D En kyllä löydä mitään saves-kansiota että en sitten siitä tiedä. Ja kyllä, taidan sitten asentaa kaikki uudestaan, ilmeisesti se on helpoin.
      Pelaan iltahuvit-lisäosan mukana tullutta naapurustoa jonka nimeä en kyllä nyt anteeksi muista :D mutta kiitos neuvoista todella paljon !

    • AlSimhara

      Saves kansio löytyy Sims 3 kansiosta.
      (C: -> käyttäjät -> käyttäjä -> tiedostot -> EA -> Sims 3 )

      Eli pelaat siis Bridgeport naapurustolla. Tuossa naapurustossa on EA:n tekemä reititysvirhe, minkä johdosta simi/simejä voi jäädä jumiin yhteen tiettyyn paikkaan. Tämä paikka löytyy mäen juurelta radiotornien takaa. Jos simi/simejä on jumissa, peli alkaa hidastua ja tökkiä huomattavasti. Jos simi/simejä on jumissa, niin heidät saa pois katsomalla heidän nimensä ja käyttämällä resetSim komentoa. Itselläni oli usein joko baarimikko tai paparazzi jumissa.

    • SitiCola

      Moi!
      Elikkäs, minulla on Sims 3 peruspeli, maailmanmatkaajat ja unelmaduunit lisäosat. Unelmaduuni levyä pyytää, ja kun pistän koneeseen sanoo uudelleen: Pelilevyä ei löydy, aseta levy asemaan. Kokeilin asemalla muusiikki levyä ja hyvin toimi. Unelmaduuni on ollut siis jonkun aikaa ilman koteloa pöydällä, ja naarmuja hiukan löytyy. Mikä muu lisäosa siis kumoaisi tämän unelmaduunin pyytämisen ja pyytäisikin sitä uutta lisäosaa? Lokakuussa tuleva lemmikkielämää- lisäosaa nyt havittelen, kumoaisiko se tuon unelmaduunin?

      Ymmärrättehän?
      Vastatkaa mieluiten, että otsikkona olisi minun nimimerkkini.
      Kiitos!

    • AlSimhara

      Siticola...

      Mikä tahansa uudempi lisäosa korvaa Unelmaduunin levyn. Joillakin levyasemilla on yhteensopivuusongelmia Sims 3 pelin kanssa mutta kun kerran muut simi levyt vissiin toimii, niin ilmeisesti vika on tuossa unelduunissa (naarmut, ym.).

      Jos et halua odottaa lemmikkejä, niin toinen vaihtoehto on käyttää sen aikaa NoDVD crakkia, jolloin levyä ei tarvita. Jos mahdollista, niin peli tai lisäosat kannattaa ostaa digitaalisena suoralatauksena, jolloin ei tarvitse telkuta levyjen kanssa ja pelätä naarmuuntumista, jne. :-)

    • SitiCola

      Kiitos.

      "Mikä tahansa uudempi lisäosa korvaa Unelmaduunin levyn."

      Eli ostin siis ensimmäisenä unelmaduunin. Sen jälkeen ostin maailmanmatkaajat, ja kummastuin kun rupesin pelaamaan että se edelleen pyytää tuota unelmaduuni-lisäosaa. Korvaako siis varmasti nämä muut kuin tämä maailmanmatkaaja lisäosa tämän unelmaduunin? Ja onko se vielä niin että jos ostaa kamasetin niin sehän ei korvaa lisäosia?

      Kiitos...

    • AlSimhara

      Maailmanmatkaaja ilmestyi ennen Unelmaduunia, joten se ei käy. Vain uudemmat käy. Samoin Unelmaduunia uudemmat kamapaketit. :-)

    • SitiCola

      Nooooooooniiiin. :T

      Nyt tuli tällainen ongelman: Kun avaan käynnistyssovelluksen, näyttöön tulee ilmoitus: Uusia päivätyksiä sims 3store jotain plaa plaa plaa... :D
      ja sitten kun yritän painaa Kyllä/Ei/Myöhemmin mitään ei tapahdu. Se ei lähde pois Esc:illä ja on häiritsemässä kaikkia muita ikkunoita. En siis pysty painamaan mitään. (Muutakuin internetin auki?)

      • SitiCola

        Minulla on nyt siis iltahuvit.


    • AlSimhara
    • MimikoChan-

      Moikka!

      Ongelmia näyttää kaikilla olevan, itsellänikin. Eli tossa tuli muutama kk sitten ostettua sims 3 ja se ei vaan ala pyörimään. Kun levyn laittaa sisään, se alkaa pitämään jotain ihan ihme hurinaa, mutta mitään asennusikkunaa ei tule näkyviin. Tiedostoissa ei lue mitään siitä levystä, aivan kun se ei tunnistaisi sitä. No, kaverilla on sama kone kun itselläni, ja peli alkaa moitteettomasti pelittämään. Ihmettelyä on riittänyt, ja alkaa pikkusen ärsyttää kun pelin osti ja nyt ei toimi. Onko jollakulla yhtään tietoa tästä tilanteesta? :)

    • AlSimhara

      Sims 3:lla on yhteensopivuusongelmia tiettyjen dvd asemien kanssa. Kuulostaa siltä, eikä esim. levykevialta koska se toimii toisessa koneessa ja varsinkin jos tuossa toisessa koneessa on eri dvd asema. DVD aseman ajurit voi yrittää päivittää, mutta yleensä siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

      • MimikoChan-

        Eli tarkoittaako sitä ettei peliä voi pelata koneella ollenkaan?


    • AlSimhara

      No, aika vaikeaahan se on jos dvd asema ei suostu/pysty lukemaan levykettä. Tässäkin mielessä suoralatauksena ostetut pelit on parempia, koska levykettä ei tarvita.

      Mikä DVD asema koneessasi on? Toimiiko muut pelit ihan hyvin?

    • mango:)

      Mullakin sama ongelma, elikkä kun yritän avata sims 3 niin siihen ruutuun tulee "uusi store sisällön päivitys saatavilla" ja kun yritän painaa kyllä, ei tai myöhemmin niin ei tapahdu mitään. Ja tämän ikkunan taaakse tulee joku valkoinen ikkuna jossa lukee että virhe komento sarjassa. No sitten laitoin että suorita järjestelmän valvojana niin toimi hyvin, seuraavana päivänä ei taas toiminut, kunnes laitoin yhteen sopivus tilaan ja suoritin järjestelmän valvojana, sitten taas toimi hyvin. Mutta nyt ei taas tooimi ollenkaan vaikka mitä tekisi. HELP pliiiis :) ja laita otsikoksi nimimerkkini niin tiedän että vastaatmulle :)

    • AlSimhara

      Tuo "virhe komentosarjassa" ilmestyi minullekin viimeisen päivityksen jälkeen muttei siitä sinällään ole ollut haittaa, sillä käynnistyssovellus toimii silti ihan ok kun kun tuon ilmoituksen klikkaa pois. Kokeile klikata se ensin pois ja vasta sitten tuo päivitysilmoitus.

      Itse en suostu vielä storen päivitystä asentamaan, sillä EA muni tuon päivityksen ja se esimerkiksi muuttaa joidenkin hiusten tekstuurit huonompaan suuntaan.

      Kannattaa pelata suoraan exe. tiedostosta, jolloin käynnistyssovellusta ei tarvita. :-)

    • mango:)

      En pysty klikata tuota virhe komento sarjasta ikkunaa pois, ainakun klikkaan jotakin niin kuuluu vain semmoinen bling ääni. :)

    • AlSimhara

      Jätä sitten koko käynnistyssovellutus huomiotta ja käynnistä peli suoraan exe. tiedostosta. Pitäisi toimia. :-)

    • Nightcore

      Minulla on semmoinen vika kun käynnistän SIMS 3 pelin, se toimii ja alan tekemään käyttäjää niin vähän ajan päästä näyttö sammuu ja ruudulla näkyy '' no signal ''. Olen jopa pienentänyt näytön ruutua siitä pelistä, missä vika? kertokaa kiitos! (:

    • AlSimhara

      Tuo johtuu useimmiten näytönohjaimesta. Kokeile päivittää sen ajurit. Jos ei auta - edes jos lasket vielä pelin näyttöasetuksia (varjot, heijastukset, simien yksityiskohdat, jne.) alakanttiin - niin sitten kannattaa harkita uutta näytönohjainta. Mikä näytönohjain on kyseessä? :-)

      • sims3-

        mulla on tämmönen ongelma:pistän levyn sisään ja avaan käynnistys ohjelman. Sitten lataan perheeni ja olin suunnitellut uutta taloa ja aloin purkamaan vanhaa. Kohta kuitenkin kuva pysähtyy ja tulee:sims3 laungher ei vastaa! Mitä teen??


    • sims 3 tyyppi

      hei jos alsimhara kuulet nii voitko kertoa miks mun konees on sims3 perus juttu ja sitte sims3 unelmaduuni ja iltahuvit nii se sanoo kun päivitin siis sen päivityksen jälkeen että nykyinen pelisi ei ole yhteen sopiva nykyisen lisä osasi kanssa ??? ja sano mun nimimerkki kanssajoko

    • AlSimhara

      Sims 3 tyyppi...

      Todennäköisesti käynnistyssovellus ei ole päivittänyt jotain peliosaa, vaikka muuta väittääkin. Sovelluksessa on siis bugi. Voit joko asentaa kaiken uudelleen alusta alkaen tai käyttää esim. Sims 3 Patch Downloader -ohjelmaa. Se on hyvin helppokäyttöinen.

      http://www.modthesims.info/download.php?t=409829

    • simsonparas

      Mul olis semmone ongelma, et ku yritän painaa play kohtaa siin sims käynnnistys sovelluksessa nii se vaa alkaa lagaa ! en oo pystyny pelata simssii moneen viikkoon ja se ei oo kivaa. Mul on siis sims 3.

      • EvaSims

        Olin ladannut Originin, eikä ja siitä lähtien simssi ei ollut toiminut. Lueskelin näitä vähän ja poistin sen, ja nyt pääsen taas pelaamaan!


    • help

      mä oon ostanu sims petsin ja kun aloin pelaa sitä ja halusin tiettu siihen uuteen kaupunkiin joka tuli lisäosan mukana kun yritin luoda siitä alku jotusta jossa valitaan millä käyttäjällä/perheellä pelaa ni uuden käyttäjän ja valitsin kaupungiksi sen uuden niin kun se alkoi ladata ni näytölle tuli heti että jossain kai latauksessa tapahtui merkittävä virhe suosittelemme sulkemaan sovelluksen. ei auttanu vaikka käynnistin uuudelleen. No menin sinne vanhaan kaupunkiin ja aloin luoda perhettä ja hetken päästä kun yriän vaihtaa luonnissa sen simin paitaa paita ei vaihdu kun laitan simssin alas ja takas niin se on vaihtunut. ps ennen kun mulla ei ollu tota pets lisäosaa vaan pelkkä sims niin se toimi hyvin. tietääkö joku mitä voisin tehdä että pääsisin siihen kaupunkiin!!!!!!!!

    • AlSimhara

      Ensinnäkin onko sinulla ennestään ladattuja? Jos on, niin poistitko ne asentamisen ajaksi ja oletko tietoinen siitä, että 1.26 päivitys/Lemmikit rikkoo nuo ladatut, joten ne pitää itse korjata tai sitten poistaa kokonaan ja hankkia korjatut versiot.

    • help

      häh!!! Ai siis lemmikit lisä osa rikkoo muut lisäosat. Mulla ei ole lisäosia toi lemmikit oli uusin. Enkä ole ladannut netistä mitään!!!.

      • help

        eiku tajusin oon tainnu ladata sen mitä voin oikein tehdä! En todellakaan osaa korjata sitä!!!


    • AlSimhara

      Ennen ladattujen tavaroiden korjausta kokeile kuitenkin ensin pelata ilman niitä, jotta näet johtuuko tuo ongelma ladatuista vai ei. Jos peli ei edelleen toimi oikein, niin syy on muualla.

      Poista myös Sims 3 kansiosta 4 cache tiedostoa roskiin:

      CasPartCache.package
      compositorCache.package
      scriptCache.package
      simCompositorCache.package

      ... samoin thumbnails tiedostot Thumbnails -kansiosta.

    • help

      ok En ole siis ladannut tavaroita tai muutakaan netistä, mutta päivitys on.

    • AlSImhara

      Löytyykö Saves kansiosta pelitallennus, jonka tiedostonimessä on "bad"?


      Voit kokeilla myös uudistaa käyttäjätiedostot. Eli siirrä koko Sims 3 kansio työpöydälle ja käynnistä peli ilman sitä. Tällöin peli luo uuden Sims 3 kansion uusine tiedostoineen. Kokeile nyt testiksi aloittaa uusi peli Appaloosa Plainsissa mutta älä vielä koske siihen vanhaan Sims 3 kansioon joka on työpöydällä. Jos kaikki toimii ok, niin silloin vika on vanhoissa tiedostoissa. Kokeile nyt ensimmäiseksi siirtää Saves -kansio sinne uuteen Sims 3 kansioon sen uuden Saves kansion tilalle ja katso toimiiko pelitallennukset.

    • moimoi

      Moi! Mä ostin sims petsin (ei ole sen lisäksi muita lisäosia) ja kun yritäs luodaperhettä ja yritäs vaihtaa simille paitaa se ei vaihdi vaikka äsken vaihtui. Ja kun pelaan simssiä niin kone sulkee pelin ystäkkiä. En ole ladannut kamoja netistä ja sims toimi ennen kun latasin pets lisäosan.

    • AlSimhara

      Yksi erinomainen keino saada selville kaatumisen tarkka syy, on käyttää Sims 3 Crash Log Analyzer -ohjelmaa. Se on turvallinen ja helppo ja kertoo lähes aina oikean syyn. Sinun ei tarvitse kuin ladata se, purkaa ja käynnistää. Saat vastauksen alle minuutissa. Jos et ole varma tuloksesta, niin postaa se tänne jotta voin tulkita sen.
      http://www.modthesims.info/download.php?t=416883


      Kokeile myös poistaa seuraavat tiedostot Sims 3 kansiosta:

      CasPartCache.package
      compositorCache.package
      scriptCache.package
      simCompositorCache.package

      Sekä Thumbnails kansiosta kaikki 3 thumbnails tiedostoa.

    • sims!!!

      En saa sims lemmikeissä otettua satulaa pois hevoselta vaan se jumittuu siihen

    • AlSimhara

      Onko sinulla modeja? Yleensä tuo kuuluu bugeihin, jonka aiheuttaa vanhetunut tai muuten epäsopiva modi.

    • sims!!!

      ÖÖÖ mikä on modi

      • hvjhvvljhlvjh

        Eikö uusimman päivityksen pitänyt korjata tuo satulan poisto ongelma?

        Modi on kolmannen osapuolen, eli jonkun muun tekemä lisäys peliin joka muokkaa jollain tavalla peliä.

        Mitkään vaatteiden tai hiusten väritykset eivät ole varsinaisia modeja, elleivät ne tuo oikeasti jotain lisää peliin esimerkiksi uuden hiusmallin tai vastaavan.

        Modi on vaikka sellainen mikä poistaa esimerkiksi sen vessassa ja suihkussa käynnin aikana näkyvän pikselimössön. Eli modi muokkaa peliä jollakin sellaisella tavalla mitä itse pelissä ei voisi muutoin muokata.


    • sims!!!

      ÖÖÖ koodeja olen käyttänyt mutta en kai noita modeja? Huomasin että peli jumittaa myös silloin kun menen töihin!

    • AlSimhara

      Tarkennan vielä sen verran, että modi on siis sellainen muokkaustiedosto, joka muuttaa tai korvaa pelin ennalta ohjelmoitua käyttäytymistä syvällä pelitiedostoissa. Sitten on olemassa vielä kokonaisvaltaisia ydinmodeja, kuten Awesomemod. Normi ladatut kuten vaatteet, hiukset, korut, tavarat, jne. eivät ole modeja.


      Voisitko suorittaa Can You Run It? -testin. Se ainakin selvittäisi tai sulkisi pois mahdolliset laitteistosta johtuvat vajavaisuudet. Voit kertoa tulokset täällä jos haluat. Valitse listasta aina uusin lisäosasi, eli tässä tapauksessa Lemmikit.
      http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx

    • KERTOKAAHAN..

      ..miten pitäis toimia kun kone sylkee Simssin aina ulos ku sen saa sinne laitettua. iMac merkkinen kone on ja ku hetken levy on pörränny koneessa nii se sylkee sen pois.

    • AlSimhara
    • spiralsims

      mulla on windows 7 ja en saa toimii .. sama ongelma ku tol sims-fanil ;dd

      oon kokeillu monii keinoi mut asennan nyt peruspelin uuellee, jätin ton lisärin oottelee :d

    • Tietämätön

      Mulla taas ei toimi toi sims medieval. Mulla on ihan uus kone eikä se suostu toimimaa. En tiedä mistä voisi johtua. Kun koitan käynnistää näytölle ilmestyy joku teksti joka on englanniksi. Ja siihen se jää, en tiedä mikä on vialla. Jos joku voisi auttaa tässä asiassa, niin olisin enemmän kuin kiitollinen :)

    • entä ku mul on windows 7 ja näytön ohjaimena vga-näytönohjain ja mul se honkottaa et tarkista laitteisto mikäköhä vial auttakaa

    • AlSimhara
    • ongelmia_lemmikeissä

      ostin tuossa pari päivää sitten aivan uuden sims 3 lemmikit lisäosan ja latasin sen koneelleni, eilen kuitenkin kun yritin käydä pelaamaan, peli alkoi vilkkua ja jumittui lemmikinluontikohtaan kokoajan, yritin asentaa pelin uudestaan, mutta sekään ei auttanut, osaisiko joku auttaa vai pitäisikö vain yrittää ladata peli uudestaan? ja miten sen entisen saa poistettua hyvin? :)) toivottavasti ymmärrätte selitykseni (((((:

    • AlSimhara

      Oletko varma että koneesi jaksaa pyörittää tuota peliä? Lemmikit on koneelle paljon vaativampi kuin yksikään aikaisempi lisäosa.


      Poisto...

      Käynnistävalikko -> Ohjauspaneeli -> Ohjelmat -> Ohjelmat ja Toiminnot

    • Ongelmia_lemmikeissä

      Tietokoneeni on melkein uusi, ja huomasin nyt että ongelma ei olekaan koko lemmikinluonti, vain hevostenluonti jumittaa, ja näyttäisi siltä, että kaikki hevosiin liittyvät asiat jumittuvat esim. en voi pelata niillä valmiilla perheillä joissa on hevosia, en voi adoptoida hevosia jne. voisiko vika olla levyssä? kiitos kuitenkin vastauksestasi AlSimhara :)

    • AlSimhara

      Tuo on erittäin yleinen ongelma tietyssä pelaajapiirissä ja EA:n virallisessa foorumissa on useampikin keskustelu tästä aiheesta. Onko sinulla Mac? Entä mikä näytönohjain? nVidia varmaankin?

    • Ongelmia_lemmikeissä

      Joo, näytönohjain näyttänee olevan NVIDIA GeForce 6100 nForce 430, ja nyt uskon todella että se on ongelmana, voiko tuota jotenkin päivittää? en ymmärrä näistä asioista juuri mitään :))

      • AlSimhara

        6100 ei kuulu Sims 3 tuettuihin näyt.ohjaimiin ja muutenkin ohjaimen perusteella näyttää siltä että tarvitset uuden, sillä tuo ohjain on yksi MTS2 punaisen listan näyttiksistä. Tuohon ohjaimeen ei auta edes ajureiden päivitys.


    • pliiiis

      Pelasinjo lisäosaa Lemmikit kauan, mut mulla tuli ongelma. Mun sims jäi kadulle eikä se pysty tehdä mitään! Se kuolee ihan kohta nälkään enkä enään uskalla pelata. Ennenkin on käynyt että yks villihevonen jäi just mun pihaan ulkopuolelle ja kuoli nälkään. En voi muokata kaupunkia kosla se jäi kadulle eikä tontille! AUTTAKAA!!!MUUTEN SE KUOLEE!

      • AlSimhara

        Käytä resetSim koodia. Eli resetSim etunimi sukunimi


    • Kaupungin kuhinaa !

      Moi ! Auttakaa mua !! Osstin kaupungin kuhinaa ja pelasin sitä 2-3 kertaa sitten sims ei toimi enään ollenkaan ! Kun yritän käynnistää simssiä tulee jotain tyhmää , viat ilmeni vasta kun sain kaupungin kuhinaa lisäosan . Mitä luulette onko vika koneessa vai simssissä ?

    • AlSimhara

      Tuosta "jotain tyhmää" on aika vaikea sanoa yhtään mitään. Pelkästään sen perusteella on aika vaikea auttaa.

    • DaBanaana

      Mikä mahtaa olla vikana kun yritän käynnistää Sims 3 unelmaduunia, niin eipä käynnisty. Tulee suoraan vain "The Sims 3 Unealmaduuni ei vastaa". Olen poistanut asennukset muutaman kerran ja tutkinu mikä mahtaisi olla ongelma. Kokeillut monia eri tapoja korjata asia, mutta ei. Viimeksi kun rämpläsin pelin kanssa sain sen käyntiin ja sitä edelliselläkin kerralla, mutta nyt se ei taaskaan suostu käynnistymään. Peli on kokonaan päivitetty, samoin Origin.

      • siiseli

        Onko sinulla jotain ladattuja tavaroita/vaatteita/hiuksia? Ne voivat olla yksi syy, mikä saa pelin kaatumaan.


    • Tiedostoa ei löydy

      Olen yrittänyt päivittää pelini uusimpaan versioon, mutta aina kun lataus on ihan lopussa tulee virheilmoitus jossa lukee jotain tämmöstä: virhe latauksessa, tiedostoa ei löydy. Mistähän johtuu? En ole kyllä mitään tiedostoja poistellut, eikä ladattaviakaan tai muuta ylimääräistä ole joten mistähän on kyse?

    • DaBanaana

      Onhan mulla niitä ladattuna, mutta edellisellä kerralla peli toimi mainiosti niistä huolimatta. Siksi olenkin aika avuttomana nyt. Mutta taidan kuitenkin kokeilla latausten poistamista, jos vaikka sitten toimisi. Kiitos Siiseli!

    • Pulla271

      Sims 3 ei enää toimi. Ku laitan levyn sisää, avaan käynnistyssolvelluksen ja meen pelii se sanoo ett: Pelilevyä ei löydy. Aseta The Sims Unelmaduuni -pelilevy ennen kuin jatkat. Ja hetken kuluttua levy tulee ulos. Tiiättekö mikä tohon auttais? Huom. Mulla on kaksi lisäosaa: Luksuslukaali kamasetti ja Unelmaduuni. (Kone on Mac OS X Versio: 10.6.8)

    • :/

      Päivitin Simssini mutta se ei onnistunut. Yritin käynnistää pelini ja pelata mutta ei onnaa. Olen pelanut jo monta kertaa ilman tälläisiä sattumuksia tartten apuu....

      • T: KAUHISTUNUT

        Kone sanoo: the sims 3- peruspeli ei ole yhteensopiva the sims 3- lisä osan kanssa. Mitä teeeeeen?!!!


    • Sims 3 fani

      Minun sims 3 bugaa sillee et käynnistän sen niin sitte painan sitä josta se menee päälle ja sit se sekoo, AUTTAKAAAA!!!!, Ja se on ihan uus :(

    • TheSims3<3

      Olen tässä ajatellut hankkia sims kolmosen mutta vaan mietityttää toimiiko se plug and play näytöllä jonka näytönohjain on Intel(R) 82865G Graphics Controller? :)))

    • I LOV3 G5M3S
    • Kyselijä.

      Mulla on semmoin ongelma et käytän exchancea ja oon sieltä ladannu söpön nuken mut aina ku siihen koskee peli lopettaa tpimimisen ja sulkeutuu automaattisesti ja sit kans se et mun koneelta on poistunu maailmanmatkaaja lisäosa ja oon hukannu sen koodin mil sen sa pyörimään ): voisko sen koodin saada jostaa vai onjo se aina levy kohtainen? kiitos avusta (:

    • Unimuru

      Mulla on kanssa sama ongelma, the sims 3 on ennen toiminut kyseisellä koneella, mutta nyt kun yritän laitan levyn sisään niin se kysyy normisti, että haluanko asentaa vai selata kansiota. Mutta sitten se ei suostukaan tekemään mitään asennusta vaikka laittaisin mitä "run as adminstrator". Kaverin koneella tarkistin, että jos levyssä olis vikaa, mutta siellä toimi ok.. Ostin pakkauksen jossa on mys tuo Lemmikit-lisäosa, sen tämä kyseinen tiesa suostuisi asentamaan ihan normaalisti...

    • Unimuru

      No nyt sain ainakin oman ongelmani ratkottua, itsellä auttoi kun etsin ja poistin ihan kaikki vanhat simssin tiedostot koneelta ja sitten vielä vähän putsausohjelmaa käyttelin, nyt ei ole enää mitään ongelmaa. :)

    • Judenongelma

      Miulla on semmone ongelma et käynnistäessä tapahtuu aina joku virhe. laitan tavallisesti levyn sisään ja siihe tulee se käynnistys ikkuna ni siihe tulee et käynnistyksen aikana tapahtuin virhe, lue lisää lokista. En tiiä mistä johtuu, ennen se käynnisty ihan tavallisesti. Mut kerran asensin lemmikit lisäosan koneelle ja se toimi, mut poistin sen lemmikit ja sen jälkee se ei enää toimi O,o voisko joku kiltti auttaa?! Kiitos jo etukäteen:) sori jos on epäselvää:D

      • :)))

    • AUTTAKAAAA

      Elikkä, latasin pari päivää sitten iltahuvit ja täyttä elämää lisäosat(on kaikki muut) ja kun olin käynnistämässä pelin ja painoin sitä nuolta, niin hiiri meni vaan tiimalasiksi ja odotin ikuisuuden ja yritin käynnistää pelin monta kertaa uudelleen, mutta ainna tuli se tiimalasi, siinä asennuksen yhteydessä latasin download managerin, voisiko se estää käynnistymisen? ja jos se sen estää niin miten sen saa poistettua? en löydä sitä mistään? auttakaa pliiisss

    • sarzu97

      Hjelpatkaa, sims3 toimi hyvin ennenku latasin lemmikit- ja iltahuvit lisäosan D:: pelissä hirveä lagitus ja simssit vaan seisoo välillä paikallaan vaikka olen laittanut niille toimintoja >:B missä vika? yritin myös säädellä simssin asetuksia, mutta ei auttanut :c voisko joku auttaa? pelaan läppärillä ja aina toiminut tällä toshiballani.

    • Judenongelma

      Eli, latasin äsken täyttä elämää ja iltahuvit, mutta kun olin käynistämässä pelin siihen tuli vaan pelilevyä ei löydy, levy oli kyllä sisällä ja kaikki oli oikein, yritin käynnistää myös tuon tsw3 tiedoston kautta mutta se meni kyllä siihen jossa valitaan naapurusto kohtaan mutta tuli se sama pelilevyä ei löydy teksti, kyllä se pelilevy pelkällä kolmosella löyty mutta nyt ei, mikä auttaisi?? :((

    • sarzu97

      Jees! sain toimimaan!!! ^___^

    • Celiana

      Sims 3 vaatii aika paljon toimiakseen...
      Itse ostin sen joskus vuosia sitten, eikä se toiminut vanhalla koneella, kunnes ukkonen särki koneen, niin voitiin ostaa uusi kone, jolla se on toinut hyvin :3

      ja "AUTTAKAAAA"-tyyppi:
      Minullakin tuo download manager on muistaakseni estänyt jollain lailla pelin käynnistymisen, kunnes poistin sen. Poistaminenhan tapahtuu ihan helposti, eli etsit vaan missä se on ja valitset sieltä poista. Aina kun avasin käynnistyssovelluksen, niin se ilmoitti jotain että "download manageriin ei saada yhteyttä", mutta ei se haitannut.
      Sitten latasin kuitenkin sen takasin, koska tarvitsin sitä johonkin.

      • helppppiä:)!

        osaatko auttaa? Eli kun olen avannut pelin ja ladannut perheeni niin alan purkamaan vanhaa taloa koska teen uuden. Niin ongelmaan eli yhtäkkiä kuva lagaa ja tulee:sims3 laungher ei vastaa. Mitä teeeeeen helpppiiä!!!!


    • taasongelmissa.

      Miulla on vähä monimutkane pulma, eli miulla on Täyttä elämää, Iltahuvit, keskustan kuhinaa ja Lemmikit, olin asentanu ne ulkoselle levylle, joka ol nimellä ULKOINEN(G), nyt en muutamaa päivää oo pelannu simssii ja aina tuo ulkone ei oo ollu koneessa kiinni, nyt ko avasin konneen ja laitoin sen ulkosenkii kiinni ni huomasinkii et sen nimi ol muuttunu ja se on nyt ULKOINEN(F) ja ku yritän käynnistää simssin tuolta TS3W.exe kansiosta(käynnistyssovellus jumittaa ni käytän tuota) ni siihe tuullee vaa et lisäosa ei ole yhteensopiva peruspelin kanssa päivitä käynnistyssovelluksesta, ja ko yritän mennä käynnistyssovelluksee siihe tullee joku Unable to start. Please reinstall the base game. eli pitäskö laittaa siis se peruspeli tuonne? ja muutenkii nyt ko se ol vaihtunu F:ks ni ne kuvakkeet näkkyy työpöyvvällä vaa semmosina valkosina juttuina, saattaa olla vähä epäselvä mut toivottavasti tuosta tajjuu :)

      • lambi-jr

        Eli ongelma on juuri tuo mistä selitit. Se yrittää hakea niitä sieltä mihin ne on asennettu eli G:ltä. Jos tuota kirjainta ei pysty vaihtamaan kun menet oma tietokoneesta sen ominaisuuksiin niin alkaa olemaan vähän hankala juttu. En edes ymmärrä miksi ne on asennettu ulkoiselle kovalevylle, koska ne toimisi normi kovolta USB:tä nopeammin. Suosittelen, että asennat ne lisäosat sinne tietokoneelle.


    • Täh?

      kaynnistän pelin ihan normaalisti, mut sit ku sitä on pelannu vähä aika nii se vaa sammuu ja tulee teksti "the sims3 lakkasi toimimasta". mitä pitäs tehä?

    • ongelmissa

      mulla on sama ongelma:

      "sims 3 lakkasi toimimasta.
      windows voi etsiä ratkaisua internetistä.
      -> etsi ongelmaan ratkaisua internetistä ja sulje ohjelma.
      -> sulje ohjelma."

      mää oon kokeillu molempia ja ku seuraavan kerra koittaa nii silti sama. ennen toimi ihan hyvin. :(

    • Apua tarvitseva!

      Mullakaan ei toimi sims 3 koneella, antaa asentaa kaikki ja avaa myöskin käynnistyssovelluksen, mutta sitten ku yrittää pelata nii siihen ei tuu mittää :O Onko mun kone väärä?? Se on IBM Thinkpad R52??

      • mr hemingway

        Alkaa olla aika kivikautinen vehje :D joululahjaksi sitten uutta masiinaa.


      • kerrankin_auttaja

        Kannattaa alottaa peli TS3 tai TS3W tiedoston kautta(TS3W jos on täyttä elämää lisäosa, jos ei ni TS3):
        mee Game->Bin->ja siellä ne on ne tiedostot, painat vaa toista niistä ja peli alkaa ilman mitää käynnistyssovelluksia :)) näin meillä tehdään ;)


    • Apua tarvitseva!

      Mulle tää on ihan hyvä läppäri ainaki, ei sen välttis aina tarvi olla ihan uusinta mallia.. Aattelimpa vaan kysyä....

    • TaaS ongelma!

      Ääääh, taas on ongelmia tuon pelin kanssa-.- eli tässä stoorini:
      En ollu pelannu simssii varmaan kuukautee ja halusin alottaa taas
      pelaamisen(en voinu peltata ko tietokoneen oma muisti melkein täynnä ol[simssi ol ulkosella] ja ko alotin simssin aina ni se kopioi sen peruspelin aina koneen muistii ja kone sen jälkee jumissa ko kärpäne paskassa -.-) no mut siis nyt meijän koneelta on poistettu kaikkee ja se simssikii mahtus tänne, eli siirsin simssin ja kaikki sen tiedostot koneelle(en halunnu et se kopioi niitä ko sitte hävii kaikki vanhat kaupungit) mut site ko aloin pelaamaa(ts3w:n kautta), siihe tuli vaa: sims3 peruspelisi ei ole yhteensopiva nykyisen lisäosan kanssa päivitä peli käynnistyssovelluksesta, ja ko menin käynnistyssovelluksee tuli: käynnistyksen aikana tapahtui virhe, katso lisätietoja lokista! ja siellä lokissa luki: GameVersion = 1.26.89.013002
      Code:0.RL-2.0.164
      Asset:1.Content.rl.52
      Thumbnails:1.Thumbnail.dl.933
      TCC:1.TCC.dl.1209
      onks noista tiedoista muka jotin apuu!? en tiijä. mites tämmöne ongelma ratkastas? (oon joutunu korjaa simssini miljoona1 kertaa mut tätä en ymmärrä)-.-
      kiitos jo etukätee jos joku auttaa, tai ees ymmärtää miun ruikutuksista jottain :DD

    • Ärsyttää(kö?)

      Sulle TaaS ongelma! Mullakin tapahtu eilen tolleen, ku aloin pelaan simssii. Eli siis kun mulla on ollu semmonen ongelma että pystyn pelaan simssii 5-15min. mutta sit ruutu menee mustaks ja kone sammuu vähän parin minuutin päästä. No sit eile yritettiin iskän kans netist ettii vähä apuu ja löydettiin sieltä yks juttu ja kokeiltiin se. No sitte kone piti käynnistää tän jälkeen uuestaan ja sit simssi toimis mutta ei. Laitoin käynnistyssovelluksen ja siihen tulee kanssa toi teksti: "käynnistyksen aikana tapahtui virhe, katso lisätietoja lokista" Ite en löytäny ees mitään lokia mut joo, ei tosta tekstistä mulle ois apua kyllä ollutkaan.

      Mutta keksin ratkasun. Mulle autto et asensin vuodenajat ja sit peli toimi taas ihan normaalisti. :) Mut jos sulla ei toimi niin kannattaa asentaa ne lisäosat yms uudelleen.

    • Ansku (huolestunut)

      Moikka, mun sims3 kun avaan sen niin tulee käynnistysvirhe, katso lisää lokista... Ni mikäköhän mahtaa olla syy?

    • Nada

      Auttakaa joku kiltti. Yritän tässä asentaa sims 3 vuodenaikoja, mutta se pysähtyy junnaamaan loppupuolella. Juuttuu aina kohtaan C:\...\GameData\Shared\Packages\Fullbuild_p16.package, jos tästä on jollekulle hyötyä. Se saattaa mennä palkin loppuun asti, mutta tällaisia virheilmoituksia tulee:
      Tiedosto: d:\Gamedata\Shared\Packages\Fullbuild_p16.package
      Virhe: Datavirhe (CRC-tarkistus) ja otsikkona on komponentin siirtovirhe. Siitä voi painaa joku yritä uudelleen tai peruuta. Olen yrittänyt molempia, mutta peruuta lopettaa koko asennuksen. Kun painaa yritä uudelleen, asennus jatkuu, mutta sen jälkeen tämä tulee aina uudestaan ja uudestaan. Vaikka palkki on lopussa, virheilmoitus tulee uudestaan ja uudestaan eikä pelin asennus lopu. En siis voi aloittaa pelaamista, koska asennus jatkuu tyhjän rullaamisena ikuisuuden. Koneelle on asennettu muita lisäosia ja simssin pelaamisen kyllä pitäisi onnistua, eli kone ei ole liian heikko tähän. Ongelma on ilmennyt vain vuodenajoissa. Onko ongelma pelissä vai toosassa?

    • Apua tarvitseva

      Mulla on taas sellainen ongelma, että kun pelaan niin se alkaa lagii ja pätkii ihan hetke (5-10 sekunnin välein), toimii ja sitte taas pätkii. Se on aika rasittavaa ku sit siinä yrittää pelata. Mutta tässä oon miettiny kun ollaan ladattu tuolta sims 3 sivuilta sieltä Exchange simeistä kaikkia erilaisia simejä, nii olisiko se joka aiheuttaa tän pätkimisen? Ja voisko niitä mitenkään poistaa mistään? Kiitos jos autot, sillä apu ois tarpeen. (:

    • Nada

      Kaikki Exchangesta ladattu hidastaa peliä tosi paljon, myös se ilmainen kaupunki (Riverview) aiheuttaa lagimista. Näiden poistaminen onnistuu kun avaat Sims 3 käynnistyssovelluksen ja sieltä kohta "Asennettu sisältö". Poista kaikki Exhangesta ladattu klikkaamalla rasti ruutuun tuotteen vierestä ja paina sitten nappia "poista asennus" ruudun alaosasta. Storesta ladattujen ei pitäisi (?) häiritä. Erityisesti Exhangesta ladatut simit aiheuttavat bugeja, muttei kannata ladata oikeestaan mitään.

    • Apua tarvinnut

      Kiitos auttoi paljon! (:

    • vaahtovalas

      Mulla näkyy simssissä eläimet tällasina http://aijaa.com/NUw7Ob
      Mitä niille voi tehä ku haluaisin normaalisti pelata.. ): Kone on kyllä vanha läppäri mutta toimii vielä :D Ja jos osasin edes oikeen kattoa nii joku tommone näytönohjain tai joku.. igdumd32.dll voiko tuo ees olla mikää sellane? :DD

      Ja simssi lagaa muutenki ihan älyttömästi... aina joku 5 sek viive kaikella enkä oo ladannu mitään sinne. Koneessa loppuu kyllä muisti kohta mutta lisää tilaa tulee ku saan koneen itelle kokonaan.

      • Tämmönen

        vaahtovalas: En oo varma mistä toi johtuu, mutta mun koneessa oli yhteensopimaton näytönohjain ja se lagitti ja eläimet oli tollasia. Ostin uuden paremman koneen koneen vuotta myöhemmin ja toimi hyvin


    • ApuvaTarvihteva

      Mooooi! Ostin tuossa pari päivää sit sims 3 vuodenajat ja asensin tännäi, no asennus meni ouvvon noppeesti (ehkä 3min kesti), ja nyt ku yritän käyvvä pelaa, tulee teksti: Aseta sims 3 vuodenajat pelilevy asemaan, vaikka se on kii siellä:O
      Miulle tul mielee et jossai puhuttii et voi jotenkii pelata ilman levvyy, ni jos joku osais auttaa miten se toimii ni voisko auttaa? Tai ees miten tuon sais nyt toimii vaikka levyn kanssa:)))

    • vaahtovalas

      ApuvaTarvihteva, asenna uudelleen? (: Saattaa auttaa

    • HELPPPP

      Mulla ei lähe sims kolmosen alotus ruutu käyntiin, missä vika?

    • Helppiä tarvihen:(

      Ja taaaaaaaaas miun simssi bugittaa vaikka hommasin uuvven koneen joka AIVAN VARMASTI täyttää vaatimukset ku on tuplaydinprossuu ym. Mut aluks ku pelasin simssii toimi ku unelma, latas kaiken noppeesti ja ei jumitellu, sain laittaa asetuksista niitä simien yksityiskohtia ja muita semmosia isommalle ja peli näytti paljo paremmalta, mut sit kerran vaa tul semmone : simssi sammu-> tuli teksti''Sims 3 lakkasi toimimasta'' -> se yrittää ratkasta ongelmaa -> se vaa sulkee simssin ja sen kuvakkeen:-( ärsyttää aivan vitun paljo! Aina ku jonkuun hienon ja ison talon saap tehtyy ni ku käy tallentaa tullee tuo, ja se saattaa tulla kyl ihan milllo vaa mutt ärsyttää silti! Laitoin niitä grafiikka-asetuksia pienemmälle mut ei auttanu:( AUTTTAAKAAAA!

    • AlSimhara
    • Helppiä tarvihen:(

      Kiitos AlSimhara! Käyn nyt tuota LAA juttuu tekemää, ja tyssäs heti siihe et en mistää saa ladannee sitä cff explorerii:DD se linkki siellä mod the simssissä johtaa jollekkii sivulle josta en saa ladAnnee ja en löyvvä sitä vaa mistää:DD joo nauravaa oon vähä yksinkertane:D no yritän vielä

    • Helppiä tarvihen:(

      ja muuten onks tuo explorer suite sama asia ku se fcc explorer?:D

      • Helppiä tarvihen:(

        Nyt sainkii sen asennettuu:D mut nyt tul toine ongelma: Nii eli tein kaiken mitä pitikii mut sit ku yritin tallentaa sen tiedoston ja korvata vanhan ts3w tiedoston tul joku et sitä ei voi korvata, mitä mie nyt voin tehhä?:D


    • AlSimhara

      Sinun pitää aukaista Explorer Suite järjestelmänvalvojana. Olen huomannut että jos sen aukaisee normisti, niin se ei yleensä anna tallentaa. :)

      • AlSimhara

        Ja muistathan ottaa kopiot alkuperäisistä exe tiedostoista ennen korvaamista. :)


    • Helppiä tarvihen:(

      Jos tajusin oikein ni avasin sen sillei et painoin siintä suorita järjestelmänvalvojana, sit tein sen jutun ja tallensin, mut taas siihe tul se et cannot owerwrite original file. Sawe with another name:/ ja miulla se nimi on cff explorer VIII :D

    • Hellpiä tarvihen:(

      Hei nyt tajusinkii mistä kiikastaa, tallensin sen nyt toisella nimellä, ja sit ku menin sinne bin kansioo ni siellä se miun TS3W1 nimeemä tiedosto näky semmosena varmaan lukutiedostona tai semmone paperilappune se oli, miten siintä nyt sais sovelluksen tai mikä sen nyt pitäs olla

    • AlSimhara

      Ei, sitä ei pidä tallentaa toisella nimellä, ei ollenkaan.

      Kokeile seuraavaa. Ota kopio siitä alkuperäisestä TS3W.EXE tiedostosta ja siirrä tuo kopio työpöydälle. Nyt koita tehdä LAA tuolle kopiolle ja jos onnistuu, siirrä se sinne pelikansioon.

      Joskus joillakin tulee tuo tallennusvirhe kun he yrittävät muokata tiedostoa tuon pelikansion sisällä. Itselläni onnistui hyvin mutta ei kaikilla. Tämä voi johtua erinäisistä käyttäjäasetuksista.

    • helppiä tarvihen:(

      :((ei vieläkää toimi vaikka teinkii noin!! ja nyt ku yritin avata simssin ni se latas ja latas ja sit se oli lataa miun kaupunkii ja siihe tul jottai et kaupungin (esim.) sunset valley lataamisessa tapahtui vakava virhe, on suositeltavaa että avaat sovelluksen uudelleen, sit se jumittu siihe:((
      joo miun peli on aina ollu aika ongelmalline:D

    • Helppiä tarvihen:(

      mut hei ku selailin siellä cff explorerissa niitä muita juttuja ni tuolla jossai data directories jutussa yks sarake ol semmone punane ja sinä luki invalid, jotenkii tuo miusta ei vaikuta normaalilta mut voin olla väärässäkii ku en mikää erityisen hyvä tietokoneitten kaa oo :D

    • Helppiä tarvihen:(

      Nyt keksin miten sain sen muokatun tiedoston sinne bin-kansioo TS3W nimellä eli: muokkasin sen tiedoston sillei ja sit menin sinne bin kansioo ja muutin sen alkuperäsen nimee ja sit sain tallennettuu sen muokatun TS3W nimellä:DD lopuks leikkasin alkuperäsen työpöyvälle ihan varmuuven vuoks:D en tiijä toimiiko mut katotaa

    • NaruSaso

      Minullakin ongelmia Sims 3:sen kanssa. Kun pelin laittaa pyörimään, käynnistyssovellus tulee ihan normaalisti siihen ja näin, mutta sitten kun siihen tulee se alkuvideo, niin se ei lähde heti pois jos painaa esim. välilyöntiä. Sitten kun pääsee pelaamaan, niin ei mene kauaa kun peli sammuu ja näytölle tulee "The Sims 3 lakkasi toimimasta". Ollut tuollalailla jo monta kuukautta, niin eipä ole huvittanut edes yrittää pelata kun tietää miten käy. Osaisiko joku ystävällisesti auttaa? :)

    • AlSimhara

      Lataa Sims3 Crash Log Analyzer -ohjelma. Sitä ei tarvitse edes asentaa. Se vain ladataan, puretaan ja aukaistaan. Jos ohjelma tunnistaa kaatumisen syyn pelin luomista virheraporteista, niin saat sen selville noin 10 sekunnissa.

      http://www.modthesims.info/download.php?t=416883


      Yleisin syy kaatumiseen on aina jokin huono ladattu tai modi. :)

    • NaruSaso

      Kiitti :)

    • Nada jälleen

      Laitan tämän nyt uudelleen jos saisin vastauksen. Ja muuten, meillä on nyt uusi kone ja se on erilainen kuin edellinen. Kone on todella tehokas ja siinä pitäisi ehottomasti riittää tehoa pelaamiseen. Kaikki muut sims-pelit toimivat, lukuunottamatta tätä nimenomaista the sims 3 vuodenaikoja. Hieman ärsyttää, koska peli maksoi paljon eikä meillä ole kuittia tallella, niin että tätä ei voi vaihtaa.

      Auttakaa joku kiltti. Yritän tässä asentaa sims 3 vuodenaikoja, mutta se pysähtyy junnaamaan loppupuolella. Juuttuu aina kohtaan C:\...\GameData\Shared\Packages\Fullbuild_p16.package, jos tästä on jollekulle hyötyä. Se saattaa mennä palkin loppuun asti, mutta tällaisia virheilmoituksia tulee:
      Tiedosto: d:\Gamedata\Shared\Packages\Fullbuild_p16.package
      Virhe: Datavirhe (CRC-tarkistus) ja otsikkona on komponentin siirtovirhe. Siitä voi painaa joku yritä uudelleen tai peruuta. Olen yrittänyt molempia, mutta peruuta lopettaa koko asennuksen. Kun painaa yritä uudelleen, asennus jatkuu, mutta sen jälkeen tämä tulee aina uudestaan ja uudestaan. Vaikka palkki on lopussa, virheilmoitus tulee uudestaan ja uudestaan eikä pelin asennus lopu. En siis voi aloittaa pelaamista, koska asennus jatkuu tyhjän rullaamisena ikuisuuden. Koneelle on asennettu muita lisäosia ja simssin pelaamisen kyllä pitäisi onnistua, eli kone ei ole liian heikko tähän. Ongelma on ilmennyt vain vuodenajoissa. Onko ongelma pelissä?

    • AlSimhara
    • heii2

      Heii!! Voiko Sims 3 storesta tulla bugeja peliin jos ostaa sieltä jotain???.

    • AlSimhara

      Jos tarkoitat Storen/EA:n omia settejä/tavaroita/naapurustoja, niin ei. Jos tarkoitat puolestaan Exchangea jonne pelaajat lataavat omia juttujaan, niin takuuvarmasti kyllä.

      • heii2

        Joo tarkotin just tota Storea. Eli siis ei tule sieltä bugeja. Hyvä tietäää tämä asia. Kun latasin Exchangesta kaikkee ni peli meni ihan sekasin. Joten jos storesta on turvallista ostaa niin hyvä :). Ja kiitos tästä tiedosta.


    • AlSimhara

      On turvallista. Storen tavarat ovat EA:n omia kuten pelien tavaratkin. :)

    • Avuton hölmö

      Mulla on semmonen ongelma että mun sims sanoo että "Pelin aloittaminen epäonnistui. Laite 0 ei pysty suorittamaan tätä tuotetta. Tuettua näytönohjainta ei löydy. Tarkista laitteisto."


      1. mistä mä voin tarkistaa laitteiston, ja mitä toi laitteisto juttu tarkottaa...niinku mikä on se laitteisto mitä tossa tarkotetaan...
      2.mä menin ensin -käynnistä- sitten -ohjauspaneeli- sitten -järjestelmä- ja sitten -laitteisto- sitten -laitehallinta- ja sieltä menin kohtaan -näytönohjain- ja katoin niin siinä oli kohta -Video-ohjain (VGA-yhteensopiva)- Sekä -Videosovitin- molemmissa oli keltaset huutomerkit ja kun yritin päivittää tietokone sano että se ei onnistu..ja että niissä on ongelma...


      ...Mä omistan Ihan "pöytätietokoneen" jonka näytössä lukee hp 1702 ja itse kone on asus...oishan se ihan kiva päästä pelaamaan simssia...olisin iloinen jos joku osaisi auttaa mua tässä pulmassa...

    • AlSimhara

      Laitteistolla tarkoitetaan koneesi kokoonpanoa, eli osia. Kun aukaisit laitehallinnan, niin eikö siellä ollut kohtaa "Näyttösovittimet"?

      Tuo HP 1702 tarkoittaa monitoria. Mikä Asus koneesi on? Ilman tarkkaa koneen mallia/kokoonpanoa on vaikea sanoa mitään.

      Yleisin syy tuohon "Laite 0 ei pysty suorittamaan tätä tuotetta" virheviestiin on se, että jotkin koneesi osat eivät vastaa pelin minimivaatimuksia. Tai näyttiksen ajurit vaativat päivitystä.
      https://help.ea.com/article/unable-to-start-game-device-0-cannot-run-this-title-message-in-the-sims-3


      Oletko testannut koneesi CanYouRunIt? -testillä?
      http://www.systemrequirementslab.com/cyri

    • Kiitollinen hölmö

      Kiitoksia,täytyy kokeilla noita...
      Mistäköhän sen näkisi mikä asus se on?

    • Laitehallinnasta näet kyllä koneen sisältämät osat kuten prosessorin, jne. :)

    • Edelleen sama hölmö

      Tota noin...mitäs mun nyt pitäs tehä kun se sano ettei se peli toimi mulla....
      Meinää kyllä jo itku päästä....mul on peruspeli ja 7 lisäosaa....jos en mä saa simssii toimimaan nii mä oikeesti teen itse murhan...ps siellä oli kohta näyttösovittimet tossa nmun ekassa viestissä luki näytönohjain vaikka piti laittaa näytönsovittimet.. :S

      Se CanYouRunIt juttu sano että OS ja free disk space oli ainoastaan hyviä....

    • --||--

      Ainiin ja mun laitehallinnassa ei lukenu missään että prosessori...

    • sims4

      Hei voisitteko auttaa minua kun minulla on aikas paljon sims 3 lisäosia mutta en voi poistaa niitä kaikkia kun se homma missä on se koodi jolla voi asentaa pelin nii on kateissa monista lisäosista ja kun yritän avata simsin käynistyssovellusta nii tulee sellainen pieni palkki jossa lukee "Unable to start. Please reinstall the base game"
      ja sitten kun laitan sims 3 levyn sisään niin se sama ilmoitus tulee aina ://

    • Koska sinulla on kuitenkin kaikki vielä asennettuna, niin helpoin tapa on ladata Sims3PatchDownloader ohjelma. Vaikka se on tarkoitettu päivittämiseen, niin yksi sen hyvistä puolista on se, että se näyttää kaikkien peliosien asennuskoodit. Ohjelma on helppo käyttää, eikä sitä tarvitse edes asentaa. Sen kuin lataat, purat ja aukaiset. Kun ohjelmaikkunan yläkulmasta ruksaa kohdan "Show serial numbers", niin näkyviin tulee jokainen asennuskoodi. Sieltä ne on helppo kirjoittaa ylös talteen.

      http://www.modthesims.info/download.php?t=409829
      (MTS2 vaatii ilmaisen rekisteröitymisen)


      Tuo "Please reinstall the base game" tarkoittaa uudelleen asentamista. Peli ei siis pyydä levykettä. :)

      • sims4

        Ok kiitos :))


    • sama avuton hölmö...

      Heeih...olen taas se sama avuton hölmö jolla oli se asus....noh....nyt oon vaihtanu tietokoneen...koska meni hermot...täää on kai joku LG mutta ainakin tää on XP mutta mä latasin simssin ja kun mä pääsen simin luontiiin asti niiin se näyttö menee siniseksi ja sitten pitää vaan painaa sammuta napista.....ja käynnistäää uudelleen....no.....sitten mä poistin simsin ja aijoin ladata sen uudelleen jos se auttaisi mutta nyt näytölle ei tule sitä että asenna the sims 3 nyt mä tiedän että mun pitäisi kirjoittaaa joku autorun juttu suorita... laatikkooon mutta mä en muista mikä autorun mun pitäis siihen kirjoittaa :S

    • Todennäköisesti koneelle on jäänyt rippeitä poiston jäljiltä ja varsinkin jos et poistanut peliasennusta oikein Lisää/Poista ohjelmavalikon kautta. Hmm... minun ei ole kyllä ikinä tarvinnut kirjoittaa mitään Autorun liittyvää peliä asennettaessa. Kenties läppärillä on toisin...

      Tuo siminluontijähmettyminen... vaikea sanoa mitään ilman tarkkoja koneen osatietoja. Myös LAA ja DEP kaatumiset ovat mahdollisia. Mikäli sinisessä ruudussa on myös tekstiä, niin silloin kyseessä on BlueScreenOfDeath.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11292123

    • Me again...

      Ei ole tekstiä minulla siinä ruudussa, mutta voisitko silti selventää mitä tarkoittaa BlueScreenOfDeath?

      Ja mitkä ovat LAA ja DEP kaatumiset :S

      Minä en muista mistä luin sen että kun kirjoittaa Suorita... laatikkoon Autorun....jotakin en muista tarkalleen mitä siihen piti kirjoittaaa, mutta joka tapauksessa siihen tulisi se asennus ohjelma.... ja poistin omastamielestäni normaalisti Lisää/poista ohjelman kautta....

      Musta tuntuu että se Sims on aikas monimutkainen asentaa ainakin minun kohdaltani... :D

    • Olen selittänyt LAA ja DEP kaatumiset tuossa linkissä, jonka annoin (neljäs viesti ylhäältä päin). ;)


      BSoD - Blue Screen Of Death - eli sininen kuolemanruutu ilmestyy kun windows kohtaa kriittisen systeemivirheen, joka sulkee ohjelman/koneen vahingon laajenemisen välttämiseksi. Johtuu yleensä ajureista, muistista, ohjelmistosta, jne. Sinun tapauksessasi ei kuitenkaan näytä olevan siitä kyse.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Screen_of_Death

      Kun Sims 3 asennetaan, niin normaalisti - kun levy on laitettu asemaan - klikataan ruudulle ilmestyvästä laatikosta kohtaa "Suorita Autorun.exe". Tämän jälkeen asennus alkaa ilman sen kummempia nikotteluja. Origin kautta asennus on vielä helpompi.

    • sims4
    • Sinun pitää olla rekisteröitynyt tuohon foorumiin. MIkäli olet rekisteröitynyt, eikä silti onnistu, niin tarkista että sisään kirjautuessasi olet ruksannut kohdan "Remember me".

      http://www.modthesims.info/wiki.php?title=MTS2:No Cookies Found

    • tietämätön

      moi! mie lainasin miun kamun the sims 3, ja sit ku latasin sen ja the sims 3 supernaturalin ni se supernatural ei latautunukkaa vissii ku se laitto sen takasi asennuksee!? mitä teen?

    • what's worong

      jelpp! yritän ladata sim 3:sta tähän mac book prohon, ja joka kerralla se stoppaa siihen että sanoo 13 minuuttia asennusta jäljellä.. siinä se sitte on vaikka 3 tuntia samassa kohdassa.. oon koittanu muutamaa kertaa uusiks asentaa mut aina samassa kohdassa vaan junttaa.. mikä vois olla vikana?

    • epätoivoinen

      Hei!
      Kun avaan naapuroston tai pelin, nii näyttöön ilmestyy kummallisia harmaita ja mustia viivoja näyttö täyteen, eikä pelaamista tule mitään.
      Siminluonnissa ei ole mitään ongelmia, mutta aina kun avaan pelitilateen niin viivat tulevat näyttöön.
      Olen koittanut poistaa ja asentaa pelin uudelleea, mutta se ei auta.
      Lisäksi poistin ainoan lisäosani, Iltahuvit, ja koitin pelata ilman sitä mutta sama juttu.
      En tiedä mikä voisi auttaa!!
      Jos joku tietää miten voisin korjata ongelman, voisiko ystävällisesti auttaa? :(

    • Mikä näytönohjain koneessasi on ja oletko kokeillut päivittää sen ajurit? Entä onko peliasetuksissa erikoisrenderöinti päällä?

    • vastaus1

      Siel pitäis olla 2 folderii The Sims 3. menkää siihen jos ei oo TM merkkii. Sitte ettikää sieltä DDCache ja sieltä poistakaa missingdeps.idx tiedosto. mulla lähti toimimaan kun otin ton pois. Taitaa olla joku viirus?

    • vastaus1

      en oo varma toimiiks

    • Missingdeps.idx tiedoston poisto auttaa usein käynn.sovellutus/käynnistys ongelmiin mutta ei grafiikkaongelmiin. Ja virukset ei vaikuta suoranaisesti peliin.

    • laureliina

      Minulla on ongelmia The Sims 3 -pelin kanssa.... :/
      Peli toimi täydellisesti, kunnes yhtenä päivänä se rupesi herjaamaan, että pitäisi päivittää ja "aseta The Sims 3 -iltahuvit koneeseen". Laitoin sen koneeseen ja yritin päivittää, mutta se ei onnistunut. Kun painan niin sanottua "play-nappia" eli yritän käynnistyssovelluksesta avata pelin, siihe tulee ilmoitus:

      Pelin aloittaminen epäonnistui

      The Sims 3 -peruspelisi ei ole yhteensopiva nykyisen The Sims 3 -lisäosan kanssa. Päivitä peli käynnistyssovelluksen avulla.

      Peliä ei pysty päivittämään, Origin-tili ei toimi, The Simsin virallisille siuville ei voi kirjautua, joten en voi pyytää apua. Mitä teen? Vastatkaa pian, kiitos! :)

    • help alsimhara

      alsimhara.. mulla olis kysymys. Oma sims 3 toimii hyvin, paitsi kun alan rakentamaan taloa.. se alkaa silloin pätkimään kauheasti, pelissä ei pätki ollenkaan eikä ole ongelmia, mutta heti kun menen rakentamaan niin se pätkii. ei sinänsä silloin kun ostan tavaroita vaan silloin kun rakennan seiniä,lattioita,kattoa ym ym. en ymmärrä mistä voisi johtua ja menee hermo.

    • Onko sinulla rakennustilan ladattuja pelissä? Entä joko itse tehtyjä tai sitten ladattuja kuvioita?

      Tarkista että automaattinen katto ei ole päällä kun alat rakentamaan, sillä se saattaa hidastaa rakentamista.

      Myös jos seinäpäällyste ja lattiapäällyste valikoissa on paljon tallennettuja uudelleen värityksiä (eli otetaan esim. pelin tapetti, kuvioidaan se uudelleen ja tallennetaan valikkoon), niin ne yleensä hidastavat rakennustilaa huomattavasti.

    • help alsimhara

      En ole ladannut peliin mitään kuvioita tai tiedostoja koska kokemuksesta tiedän et ne hidastaa peliä. Mutta oon tehnyt itse niitä omia värityksiä seiniin ja lattioihin, tallentuuko ne silloin automaattisesti johonkin? Se voi toki olla syypää siihen tökkimiseen, että vaihdan itse seinien väriä tai kuvioita. En toki käytä mitään ladattuja kuvioita vaan niitä, mitä on pelissä jo valmiina..

    • Ei, ne ei tallennu automaattisesti, vaan ne pitää itse klikkaamalla tallentaa. Eli se ei voi sitten olla syypää.

      Mikä on koneesi kokoonpano; prosessori, näytönohjain, RAM muistin määrä?

      Kyseessä voi olla myös monia pelaajia häiritsevä rakennustilan lagaaminen, jota on ilmennyt jo pitemmän aikaa. Tämä siis koskee tosiaan ainoastaan rakennustilaa ja niitäkin pelaajia joilla on vahva kone. Apupalstoilla ei ratkaisua ongelmaan ole vielä löytynyt.

      Yksi mitä tietysti voi kokeilla (siltä varalta että kyseessä on tiedostojen korruptoituminen) on käyttätiedostojen uusiminen, joka palauttaa Sims 3 kansion tehdasasetuksille. Eli siirretään Sims 3 kansio (omat tiedostot polku) esim. työpöydälle. Tämän jälkeen käynnistetään peli, jolloin tilalle syntyy tuo uusi puhdas Sims 3 kansio. Tällöin voi myös käydä testaamassa rakennustilaa ja katsoa ilmeneekö lagaamista myös uudella kansiolla. Jos ei, niin silloin vika on vanhan Sims 3 kansion tiedostoissa. Tuolta vanhasta kansiosta voi siirrellä kaikki tärkeät tiedostot kuten pelitallennukset tuonne uuteen Sims 3 kansioon, jos ne haluaa säilyttää. :)

    • help alsimhara

      Kiitos paljon neuoista! Prosessori Intel Core 2 Duo E8500, 4 gigaa 800Mhz muistia, näyttis Nvidia GeForce GTS 250. Aion kokeilla tuota puhdasta sims 3 kansiota! Katsotaan reagoiko se mitenkään siihen. Mutta koneessa itsessään ei taida olla valittamista? vai onko muistia liian vähän?

    • help alsimhara

      tein sen kansion puhdistamisen ja kyllä se taisi vähä auttaa.. ei ainakaa lagannu yhtä paljon ku ennen mut kyl se silti pätki vähäsen. mutta ei voi mitään jos kerta siihen ei ole apua löydetty. näillä mennään! :)

    • Et sanonut kuinka monta lisäosaa sinulla on mutta tuo 4 gigaa RAM muistia riittää hyvin peruspelille ja sekä noin 4 lisäosalle mutta sen jälkeen alkaa olla jo suuremman RAM määrän paikka. Sellainen 6-8 gigaa riittää hyvin ja sitä enemmän peremmin kuin hyvin. Yksi hyvä merkki RAM muistin pienuudesta on lagaaminen sekä se että kun esim. menee tontille, niin esineet pysyvät pitemmän aikaa valkoisina, eli tekstuurit ja yksityiskohdat latautuvat hitaasti.


      Tuo GTS 250 näytönohjain on merkitty sopivaksi aina Täyttäelämää lisäosaan saakka mutta sen jälkeen se alkaa olla heikko ja Vuodenajoista ylöspäin se on jo punaisella sopivuustaulukossa.
      http://modthesims.info/wiki.php?title=Game_Help:TS3_System_Requirements

    • help alsimhara

      Minulla on perus pelin lisäksi 8 lisäosaa, joten taitaa olla jo liian paljon muistille ja näytönohjaimelle? :D

    • Siltä vaikuttaa. Voit toki jatkaa pelaamista mutta kannattaa muistaa että jos heikohkoa näytönohjainta rasitetaan yli sen rajojen tarpeeksi kauan, niin ennen pitkää se alkaa pettämään. :)

      http://simswiki.info/wiki.php?title=Game_Help:Your_Computer_is_Like_a_Car

    • Help alsimhara

      Joo. Pitää seurata tilannetta :) Kiitos oikein paljon sinusta on ollut suuri apu!

    • auttakaahan

      Äiti oli menossa laivataksilla yhteisötontille kunnes sen synnytys käynnisty sitte se laiva vaan pysähty eikä liiku minnekkään, se äiti ei voi synnyttää sielä.. resetsim ei toimi.

      HELPME

    • APUAPERKELE

      AUTTAKAA !!!
      KUN YRITÄN AVATA SIMS 3:men NII TULEE VAA ET SIMS 3 LAUNCHER STOPPED WORKING APUAAA!!!!!

    • jansku121
    • Kun yritän käynnistää Sims 3:sta siihen tulee teksti "Käynnistyksen aikana tapahtui virhe. Katso lisätietoja lokista" niin mitä pitäisi tehdä että peli toimii?

    • Simahtanut

      SimGirl kirjoitti "Kun yritän käynnistää Sims 3:sta siihen tulee teksti "Käynnistyksen aikana tapahtui virhe. Katso lisätietoja lokista" niin mitä pitäisi tehdä että peli toimii?"

      1) Löytyykö sieltä lokitiedoista sitten jotain mahdollisesti valaisevaa? Koodit voi tulkita, jos sellaisia näkyy.
      2) Jos peli on aiemmin toiminut kunnolla, niin oletko sen jälkeen ladannut jotain ja jos niin mitä? (Esimerkiksi Exchangen kamppeista on löytynyt ajoittain ties mitä häiriöitä aiheuttavaa kamaa ja jokin aikaa sitten on monelle tullut ongelmia myös päivityksistä)
      3) Olisko noista ongelmanetsintäohjeista jotain iloa? Esim: http://answers.ea.com/t5/The-Sims-3/FAQ-Troubleshooting-Steps/td-p/714
      Tiedän että ovat jo vuosien takaa, mutta saa niistä käsitystä asioista, joita mahdollisesti kannattaisi kokeilla.
      4) Pölyyntynyt konekin voi toisinaan aiheuttaa ongelmia. Ks. esim: http://yle.fi/uutiset/polyt_pois_tietokoneesta/5635472 (Tämä esimerkiksi siinä tapauksessa, että häiriö alkaa vanhemmalla tietokoneella pelatessa vähitellen toistua yhä useammin tms.)

      • Auttakaa joku... Joka kerta kun yritän pelata, aina jossain vaiheessa näytölle tulee "Sims 3 lakkasi toimimasta". En tajuu mistä toi johtuu. Oon kokeillu sillei et oon menny koneella toisella käyttäjällä simssiin, jollonka pelissä ei pitäs olla mitään ladattuja, mut sama juttu jatkuu. Hirvee hinku pelaamaan, joten auttakaa! :'(


      • OutoSim
        tvdfan kirjoitti:

        Auttakaa joku... Joka kerta kun yritän pelata, aina jossain vaiheessa näytölle tulee "Sims 3 lakkasi toimimasta". En tajuu mistä toi johtuu. Oon kokeillu sillei et oon menny koneella toisella käyttäjällä simssiin, jollonka pelissä ei pitäs olla mitään ladattuja, mut sama juttu jatkuu. Hirvee hinku pelaamaan, joten auttakaa! :'(

        Jos tuo on ainoa mitä olet kokeillut, niin ei se hinku pelaamaan mikään kovin korkea taida olla. ;)
        Vilkaise nyt vaikka läpi mitä esimerkiksi AlSimhara on aikoinaan tännekin palstalle ohjeistanut, niin saat kohtalaisen tietämyksen siitä, mitä kaikkea kenties kannattaa yrittää.
        Ellet viitsi lukea ohjeita, niin et varmaan viitsi kertoa myöskään mitään, mikä mahdollisesti helpottaisi auttamistasi millään tavalla. Heippa vaan ja pelin iloa. (Mulla ainakin TS3 toimii pienine tyyppivikoineenkin noin 20 kertaa hienommin kuin joku nyky-muksuille tarjoiltu TS4...)


      • OutoSim kirjoitti:

        Jos tuo on ainoa mitä olet kokeillut, niin ei se hinku pelaamaan mikään kovin korkea taida olla. ;)
        Vilkaise nyt vaikka läpi mitä esimerkiksi AlSimhara on aikoinaan tännekin palstalle ohjeistanut, niin saat kohtalaisen tietämyksen siitä, mitä kaikkea kenties kannattaa yrittää.
        Ellet viitsi lukea ohjeita, niin et varmaan viitsi kertoa myöskään mitään, mikä mahdollisesti helpottaisi auttamistasi millään tavalla. Heippa vaan ja pelin iloa. (Mulla ainakin TS3 toimii pienine tyyppivikoineenkin noin 20 kertaa hienommin kuin joku nyky-muksuille tarjoiltu TS4...)

        Olipa tuostakin taas apua...
        Oliko vastauksesi tarkoituksena vain vähätellä tekemisiäni ja vaivaa, mitä olen nähnyt pelini eteen saadakseni sen toimimaan?
        Anteeksi nyt vaan jos en viitsi luetella joka ikistä juttua jota olen kokeillut ja
        ensi kerralla kun et osaa auttaa, niin jätä mieluummin vastaamatta.

        Ps. Miten tämä "TS3 toimii pienine tyyppivikoineenkin noin 20 kertaa hienommin kuin joku nyky-muksuille tarjoiltu TS4...)" liittyi aiheeseen?


      • OutoSim
        tvdfan kirjoitti:

        Olipa tuostakin taas apua...
        Oliko vastauksesi tarkoituksena vain vähätellä tekemisiäni ja vaivaa, mitä olen nähnyt pelini eteen saadakseni sen toimimaan?
        Anteeksi nyt vaan jos en viitsi luetella joka ikistä juttua jota olen kokeillut ja
        ensi kerralla kun et osaa auttaa, niin jätä mieluummin vastaamatta.

        Ps. Miten tämä "TS3 toimii pienine tyyppivikoineenkin noin 20 kertaa hienommin kuin joku nyky-muksuille tarjoiltu TS4...)" liittyi aiheeseen?

        "Oliko vastauksesi tarkoituksena vain vähätellä tekemisiäni ja vaivaa, mitä olen nähnyt pelini eteen saadakseni sen toimimaan?"
        Ei suinkaan. Tarkoitukseni oli vähätellä vaatimatonta vaivannäköäsi ongelmasi määrittelyssä ulkopuolisille, ts. tiedottamisessa. Koska olet oman kertomasi perusteella kokeillut useita asioita, olisi edes muutaman mainitseminen saattanut johtaa ehdotuksiin asioista joita edelleen kannattaisi kokeilla.

        "Anteeksi nyt vaan jos en viitsi luetella joka ikistä juttua jota olen kokeillut ja
        ensi kerralla kun et osaa auttaa, niin jätä mieluummin vastaamatta."
        Saat anteeksi ja otan toki viisaasta neuvostasi vaarin. Jatka kaikella muotoa vaikenemistasi siitä mitä virhemahdollisuuksia olet jo onnistunut karsimaan - en minä väkisin tyrkytä mielipiteitäni kenellekään tuppisuulle. Tosin johtopäätöksesi minun auttamis-osaamisestani oli hyvin todennäköisesti perusteeton ja turhan hätäinen. Haluttomuus tietysti on mahdollista - erityisesti nyt viestisi luettuani.

        PS. Se liittyy aiheeseen sivuamalla sitä mahdollisesti kyseenalaistettua seikkaa, että kannattaako nähdä vaivaa TS3-pelin toimintakuntoon saattamiseksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe