Törkeää touhua

karipekka a

Kun pääsee haastatteluun niin nykyään ei viitsitä edes kertoa sähköpostilla, etttei tullut valituksi. Vituttaa kaikki tuollaiset törkeät yritykset. Jos haastatteluun saakka selviää niin pitäisi saada tietää valinnna tulokset!

Jos minulla on kohtalotovereita niin tänne firmat julkisesti ja haukut perään!!!

18

981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hakemuksia paljon

      Yrityksillä on kehittymätön rekryprosessi ja vähän resursseja. Sieltä valitaan vaikka jonon ohi kukatahansa serkku jne. Suhteet on avainsana.

      Työnantajalle voi soittaa hakemuksen perään, niin siitä saa vähä lisäpinnoja omasta aktiivisuudesta.

      • Rekrytoija5000

        Ei kannata soitella hakemuksen perään. Se vain osoittaa kuinka epätoivoinen hakija on oman työpaikkansa suhteen. Kannattaa vain odottaa, kyllä ilmoitus sitten tulee kun on tullakseen.


    • osa ei!!

      Kyllä tässä on tullut haettua töitä. No, moneen on kutsuttu ihan paikanpäälle haastatteluun. Vastaus on luvattu antaa noin viikon aikana. Useimmiten ei ole ilmoitettu mitään tuloksesta. Haastatteluun on pitänyt mennä heti kun he soittavat, koska heillä on kuulemma kiire rekrytointiprosessissa. Vaikka paikka roikkuu viikkoja haussa.
      Esim. soitetaan, voitko tulla huomenna haastatteluun, joskus jopa samana päivänä!

      Huom. Myös TE-keskuksessa (työkkäri), olin työhaastattelussa Vantaan TE-keskuksessa. (siis toimistovirkailijan paikkaan), sanoivat, että ilmoittavat viikon päästä tuloksen. Mitään viestiä ei ole ikinä tullut..
      Hyvää palveluako?
      Että mitä isot edellä...

      • Järjestys työhönottoon

        Työsuhteiden rekrytointiprosessi on saatava lakiin: Työpaikkailmoitukset, valintaprosessin vaiheet ja rekrytointiprosessista. ilmoitusvelvollisuus prosessin aikana ja sen jälkeen lailliseen järjestykseen. Mm. liian laajat toimenkuvat kokoavat liikaa hakijoita työpaikkaa kohden, jolloin on helppo vedota suureen hakijamäärään per työpaikka. Rekrytointiprosessin jälkitarkastusoikeus kaikkeen rekrytointiin liittyvistä asioista esim. hakemusten lukumäärästä, työtehtävän todellisuudesta vastaavuudesta ilmoituksessa ilmoitettuun työtehtävään nähden, soveltuvuustestien tarpeellisuus työtehtävään nähden, onko työtehtävää ylipäätään olemassa saatettava lainmukaisesti mm. myös jääviyskysymysten selvittämiseksi, jos hakijoilla on epäilyksiä. Mikäli, epäselvyyksiä löytyy laki tulisi sanktioida virheelliset menettelyt, jotka voidaan tulkita työnhakijoiden arvojen loukkaukseksi siten, että sanktio uhka vaikuttaa tosiasiallisesti asioiden hoitamisen laatuun. Rekrytointiprosessi tulisi määritellä myös laatujärjestelmissä esim. vastuujakojen selkeyttämiseksi.

        Lailla tulisi selkeyttää vastuujakoa rekrytointiprosessissa työnhakija ja työnantajan välillä. Ei ole mahdollista, että työnhakija olisi ikään kuin osallinen rekrytointiprosessin tapahtumiin sinänsä rekrytoivassa yrityksessä, kuten hakijoiden määrä, rekrytointiresurssit yms. valitsematta jättämisen syy ei voi olla rekrytointiprosessi sinänsä vaan se mikä on todellisuudessa johtanut siihen, että henkilö on valittu tai ei ole valittu. Työnhakijan arvomaailmaa mahdollisesti loukkaava menettely tulee myös saada rangaistavaksi mm. se, jos hakija saa osakseen kohtelua, josta voitaisiin päätellä että, hakijaa epäillään aiheetta epärehellisyydestä sopimattomuudesta tms. arvottomuudesta. Mm. hakemuksiin vastaamatta jättäminen tai muunlainen huomiotta jättäminen tulisi tulla rangaistavaksi. Yleisesti ottaen mm. soveltuvuustestaus kuuluu työsuhteen sisäpuolelle eikä ulkopuolelle niin kuin se nyt toteutetaan. Soveltuvuustestaus ei saa olla koko kriteeri henkilö valinnalle. Huomautan tässä, että ihmisten arvomaailmaa loukkaa erityisesti se, että mm. tutkinnolliset tentit yms. pätevyys pyritään sivuuttamaan rekrytointiprosessissa. Jos henkilö on menestynyt tutkinnossaan, niin häntä ei voisi laillisesti syrjäyttää rekrytointiprosessiin kuuluvissa testeissä. Perusperiaatteena on se, että ihminen ei voi muuttaa persoonaansa. Tässä on oleellinen ero kilpailumielessä työmarkkinoilla ja kilpailussa yritysten välillä. Yritykset kilpailevat tuotteillaan, joita voi aina parantaa mutta ihmisen persoona on muuttumaton. Työmarkkinoilla ihminen ei tosiasiallisesti tiedä, kun henkilö ei ole psykologi, millä argumenteilla hän tosiasiallisesti ”kilpailee” työmarkkinoilla muiden hakijoiden kanssa. Nk.”kilpailutilanne” voi olla työnhakijan kannalta hakijan arvoja loukkaava ylivoimainen este esim. parantaa omia ominaisuuksiaan. Siksi tutkintotodistus tulisi riittää, koska henkilö on voinut omalla työllään siihen vaikuttaa.

        Lain noudattaminen tulisi tulla liitojen tehtäväksi, jolloin itse henkilökohtaisen työsopimuksen teko tulisi valvotuksi neuvottelu tilanteeksi, jossa työntekijää on tukemassa liiton luottamusmies. Rekrytointiprosessin tukeminen tulisi liittää lain voimalla myös luottamusmiesvastuuksi.

        Nykyinen "hulabaloo" on lopetettava rekrytoinnissa.


    • aikamoista rumbaa

      paikkaan kuin paikkaan todella paljon, esimerkiksi sihteerin paikkaan on saattanut tulla yli sata hakemusta. Kun siinä sitten kaiken muun kiireen ja muiden töiden keskellä yritetään hoitaa hakemusten lukemiset, haastattelut, ja hakemuksien loppukäsittelyssä on vielä omat kuvionsa, ja joskus se kenet valittiin, ei otakaan työtä vastaan, jolloin otetaan joko seuraavaksi "paras" tai palataan lähtökuoppiin, niin kyllä se ei-vastauksen lähettäminen saattaa joskus venyä 2-3 kuukauteen, vaikka kuinka yritetään tsempata meidänkin päässä asian suhteen. Kun kaikki tuo tehdään oman työn ohessa, ja aina on ihan sika kiire muutenkin, niin näin käy. Ensin pitäisi rekrytoida rekrytoija, mutta kun ei sellaiseen ole valtion lafkassa määrärahoja.....

    • puoskarointia

      Soveltuvuusarvioinnissa tällä hetkellä työnhakijan oikeusturva on 0. Psykologit voivat kirjoittaa lausuntoihinsa ihan mitä vaan haluavat. Lue tästä blogista kritiikkiä, perustuu tosielämän esimerkkiin:
      http://psykopuoskarointia.blogspot.fi/

      • 12 123 12 12 1333

        Olen itse saanut psykologeilta todella vaihtelevaa arviointia. Toisinaan yllättävänkin suorasukaista ja rehellistä, joka osuu todella oikeaan. Toisinaan aivan täyttä skeidaa, josta en tunnista ensimmäistäkään luonteenpiirreettä.

        Tuossa blogissa kuitenkin tuntuu oleva tapaus, että psykologila on pointti, mutta blogin kirjoittaja ei itse näe sitä ja psykologi ei saa asiaa selvennettyä. Kannattaa muistaa aina, että se psykologin arviointi nyt vain on ja sen kans on tultava toimeen haussa. Jos joku menee pieleen, kannattaa miettiä joka kerta, mikä maksoi. Oli ihmistuntijana kuinka hyvä tahansa, niin lyhyt tuokio saattaa antaa väärän kuvan ihmisestä jos on esim. valvonut juuri edellisen työn haastattelua jännittäessä.


      • Menkää itseenne
        12 123 12 12 1333 kirjoitti:

        Olen itse saanut psykologeilta todella vaihtelevaa arviointia. Toisinaan yllättävänkin suorasukaista ja rehellistä, joka osuu todella oikeaan. Toisinaan aivan täyttä skeidaa, josta en tunnista ensimmäistäkään luonteenpiirreettä.

        Tuossa blogissa kuitenkin tuntuu oleva tapaus, että psykologila on pointti, mutta blogin kirjoittaja ei itse näe sitä ja psykologi ei saa asiaa selvennettyä. Kannattaa muistaa aina, että se psykologin arviointi nyt vain on ja sen kans on tultava toimeen haussa. Jos joku menee pieleen, kannattaa miettiä joka kerta, mikä maksoi. Oli ihmistuntijana kuinka hyvä tahansa, niin lyhyt tuokio saattaa antaa väärän kuvan ihmisestä jos on esim. valvonut juuri edellisen työn haastattelua jännittäessä.

        Kaikilla kommentoijilla on yksi yhteinen tekijä; katkeruus valitsematta jäämisestä!


      • Oletko erinomainen

        Onko vika vain testissä, tuleeko mieleen, että voi se olla persoonassasikin


      • Minäkö väärässä
        Oletko erinomainen kirjoitti:

        Onko vika vain testissä, tuleeko mieleen, että voi se olla persoonassasikin

        Joo on semmoisia tapauksia, että ihan turha mesia testien epäkohdista, jos ilman testejäkin on selvää ettei persoonan takia vain sovellu haettavaan tehtävään. Osa ei ymmärrä itse rajoitteitaan


    • kvökvfövkxk

      Hakijoita on moniin paikkoihin tällä hetkellä n.200, joten jos kutsua haastatteluun ei kuulu 2 viikon sisällä niin unohda. Jos taas olet ollut haastattelussa niin voit aivan hyvin soittaa ja kysyä prosessin etenemisestä.

      • HR-ammattilainen

        Joka päivä kysytään töitä ja kun kysyjille vastaat, niin aikas ani harva vaivautuu kiittämään, joten menkää ensin valittajat itseenne.


      • Miettikää miksi
        HR-ammattilainen kirjoitti:

        Joka päivä kysytään töitä ja kun kysyjille vastaat, niin aikas ani harva vaivautuu kiittämään, joten menkää ensin valittajat itseenne.

        Näin on, aika harva vaivautuu vastaanaan, kyselyjä kyllä lähetetään ja odotetaan vastauksia, mutta ei hoideta omaa osuutta. Sakat hakee samaa tehtävää monta kertaa eikä ymmärrä, että kannattaa vaihtaa kohdetta. Samoin joillakin ei mitään realistista käsitystä omista mahdollisuuksista, varsinkin vasta valmistuneet, tyhmimmät hakee jotain osastopäällikköpaikkaa 8000-9000 euron liksalla ja tuore tokari taskussa. Mikään ei ole niin pahaa kuin suuret luulot itsestä tai hankala persoona.

        HR-ammattilaiselle asiat näyttäytyvät toisenlaisina kuin valittajajoukolle!


      • HR-manager

        Ei semmosta paikkaa ole, jonne tulee 200 hakemusta. Se on työnvälittäjien keskuudessa tapa kohdella "asiakkaitaan". Sillä saadaan selitys, miksi sinua ei valittu. Todellisuudessa hakemuksia tulee keskimäärin 30-50 per ilmoitus. Kyllä olen urallani saanut pariin hommaan 300 hakemusta, mutta kyseessä onkin aivan muut virat, kuin rivi managerin hommat. Kannatan edellistä. Soita paikkaan, jonne olet hakenut ja tiedustele etenemisestä.


    • 4466

      no, jos satoja hakuja on jonnekin niin mitä järkeä on lähetellä niitä satoja sähköposteja.... aikaa tuhlaantuu turhaan.... jos ei tullut valituksi ja määräaikaan mennessä jos ei mitään kuulu niin asia sitä myöten sillä kertaa selvä..... pitäisi tyhmemmänkin tajuta jotta niitä ole kellään aikaa vastailla satoihin....

      • 10+16

        En vain jaksa uskoa, että joukkosähköpostin lähettäminen oikeasti veisi loppujen lopuksi niin monta minuuttia työajasta (olette ehkä kuulleet piilokopion käyttämisestä...). Olisi vain kunnioittavaa ja asiallista hakijaa kohtaan, sekä antaisi yrityksestä paremman kuvan. Työtehtävä kuin työtehtävä, viesteihin vastaamatta jättäminen on moukkamaista (olen itsekin työskennellyt erittäin kiireisissä hommissa, mutta en ole koskaan jättänyt yhtään yhteydenottoa tai viestiä huomioimatta, oli asia mikä tahansa).


      • .............
        10+16 kirjoitti:

        En vain jaksa uskoa, että joukkosähköpostin lähettäminen oikeasti veisi loppujen lopuksi niin monta minuuttia työajasta (olette ehkä kuulleet piilokopion käyttämisestä...). Olisi vain kunnioittavaa ja asiallista hakijaa kohtaan, sekä antaisi yrityksestä paremman kuvan. Työtehtävä kuin työtehtävä, viesteihin vastaamatta jättäminen on moukkamaista (olen itsekin työskennellyt erittäin kiireisissä hommissa, mutta en ole koskaan jättänyt yhtään yhteydenottoa tai viestiä huomioimatta, oli asia mikä tahansa).

        Oikeassa olet. Vastaamatta jättäminen, varsinkin jos luvataan erikseen vastata kaikille, on todella moukkamaista.

        Se on vähän sama kuin jotkut tulevat tahallaan myöhässä kokouksiin tullakseen huomatuksi.


    • 9+5

      Joo mä ymmärrän ettei kaikille jotka ovat hakeneet voida vastata. MUTTA - jos haastattelussa on käynyt niin ehdottomasti pitäisi vastata tai tiedottaa prosessin etenemisestä….

      Pelkästään firmat ei syyllisty tuohon vastaamatta jättämiseen vaan myös nämä itseään rekrytoinnin ammattilaiseksi kutsuvat firmat.

      Se oikeasti on huonoa mainetta sekä firmalle että rekryfirmalle että hakijoita kohdellaan epäkunnioittavasti. Kyllä menin jotka nyt töitä haemme olemme tulevaisuudessa töissä, monet ehkä päättämässä hankinnoista ja rekrytoinneista myös joten ei kannattaisi jättää huonoa makua suuhun kenellekkään :) Itselleni on hyvin jäänyt mieleen kyllä rekryfirmat ja yritykset joilta en ole saanut vastausta enää haastattelun jälkeen.

      Paskin maku jäi ehkä Bond Consulting firmasta jokunen aika sitten. Kävin pitkän rekryprosessin läpi, videohaastattelut ja henkilökohtaiset. Olin loppumetreille mukana, eli TOP 2. Ei kuulunut vastausta luvattuun aikaan, laitoin meliä. Ei vastattu. Viikon päästä soitin ja jätin vastaajaan viestin, ei soittanut takaisin. Sitten laitoin suoraan viestiä firman TJ:lle missä paikka oli auki ja kerroi että olen odotellut luvattua vastausta ja Bond Consulting ei vastaa. Sain sieltä sitten vastauksen minkä jo arvasin, ettei minua valittu.

      Toinen vastaava kokemus oli jobgo, hitto mitä säheltäjiä. Epämääräinen toimisto, haastattelija ei edes tiennyt kuka olin kun tapaamiseen tulin…. Rupesi keskustelemaan kanssani kokemuksestani ja lukemaan "hakemustani" mikä olikin ihan toisen ihmisen ja luuli että olin sielä haastattelussa ihan toiseen paikkaan.
      Pyysivät minua tekemään vielä haastattelun jälkeen ns toimintasuunnitelman työnäytteenä mahdollisimman pian. Samana päivänä tekaisin ja meilasin heille - koskaan ei kuulunut enää pihaustakaan :D Heille en enää yhteydessä itse ollut koska vaikuttivat todella epäammattimaisilta säheltäjiltä. Kaksi kundia sielä pyöri, toinen vaikutti olevan max 20v….

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe