Imatralle takaisin

Kaipaava

Kaipaan takaisin Imatralle, josta muutin muutamia vuosia takaperin pois Kotkan rannikolle.
Onkohan siellä vielä mitään entisestä, n. 6-vuoden takaisesta elämästä?
Joku on joskus kertonut, että siellä kaikki homma on kuivahtanutta; työt, huvitukset ym. ja ihmiset ovat muuttuneet tiukkailmeisiksi marttyyreiksi.
Pitääkö paikkansa?
Etten vain turhaan suunnittele takaisin tuloa..

9

809

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • notkunut

      Myös minä olen asunut muutamat viimevuodet perheineni hiukan Kotkaa etelämpänä, mutta kaipuu synnyinkaupunkiin on edelleen olemassa.

      Onnekseni olen saanut käydä Imatralla työni puolesta ja muutenkin (vanhemmat, ystävät)tasaiseen tahtiin ja kosketus kaupunkiin on siis jotenkin säilynyt.

      En oikein osaa sanoa mikä ja kuinka paljon Imatralla olisi muuttunut. Varmaan paljonkin, niin hyvässä kuin pahassa. Ilmeisesti asiat vain näkee niin kuin ne haluaa nähdä tai kokea.

      Asun siis pääkaupunkiseudulla sen kaikkien mahdollisuuksien äärellä. Onhan täällä tosiaan paljon ja joskus vähän liikaakin, mutta eipä täällä oikeasti ole sellaista mitä Imatralta ei riittävissä määrin löytyisi.

      Paitsi työtä! ;-(

      Ehkä jonain päivänä ajatus takaisinpaluun mahdollisuudesta kasvaa niin suureksi, että muutan perheeni kanssa takaisin Imatralle. En kuitenkaan vielä ole valmis tuohon päätökseen, mutta sitä odotellessa aurinkoista kevään jatkoa kaikille synnyinkaupunkiaan lämmöllä ajatteleville.

      • ohoh

        Sieltä minäkin perheen kanssa muutin Helsinkiin,patsaalta siis.Ja grillillä tuli käytyä,ainakin kotiin mennessä...kulmilta kotiin...

        Mulla ei kyllä ole kaipuuta takaisin,lapset ei ainakaan tahtoisi sinne,paikka on heille jäänyt aika vieraaksi...ja...eipä siellä paljon tuttuja enää ole,moni lennähti ympäri suomea ja vähän kauemmaskin sillonkun töihin teki mieli...


      • alkuperäinen
        ohoh kirjoitti:

        Sieltä minäkin perheen kanssa muutin Helsinkiin,patsaalta siis.Ja grillillä tuli käytyä,ainakin kotiin mennessä...kulmilta kotiin...

        Mulla ei kyllä ole kaipuuta takaisin,lapset ei ainakaan tahtoisi sinne,paikka on heille jäänyt aika vieraaksi...ja...eipä siellä paljon tuttuja enää ole,moni lennähti ympäri suomea ja vähän kauemmaskin sillonkun töihin teki mieli...

        Ei voi olla totta, sillä minäkin olen siellä Rajapatsaalla asustellut v. 72-82.
        Taitaa meillä Rajapatsaan entisillä olla se Imatra vielä muistoissa...
        Työn vuoksi ei voi vielä ajatella muuttoa, sillä tuskinpa Imatralta työtä löytyy, mutta ehkäpä sitten joskus!


    • jaska

      Tule vaan takaisin - ei tää miksikään ole muuttunut.
      Ne muutamat kirjoittelijat mustamaalaavat vain omaa tyhjyyttään.
      Tavallinen kansalainen löytää kaiken haluamansa-
      postit, pankit, marketit, kirjastot, elokuvat,
      mäkkärit, lenkkipolut,uimahallin, teatterin
      - oopperaa ei ole.Sitä kait ne mäkättäjät kaipaavat.

      • ex-imatralainen

        Äläs nyt,minä en takaisin kaipaa-lähinnä siksi että siellä ei tosiaan ole mitä tarvitsen ja kaipaan-töitä!
        Helsingissä asun,mut oopperassa en ole ikinä käynyt...paha aukko sivistyksessä?
        Joopa joo,ei mun lapsetkaan lähtis Imatralle-ovat kuitenkin syntyneet ja kasvaneet täällä.

        Mut hei,kesällä kuitenkin ilmestyn bb-viikon aikana käymään.


      • sama virsi

        Luulenpa, että Jaska on kirjoitellut tänne aikaisemminkin...

        "Tavallinen kansalainen löytää kaiken haluamansa-
        postit, pankit, marketit, kirjastot, elokuvat,
        mäkkärit, lenkkipolut,uimahallin, teatterin"

        -Löytääkö tosiaan? Uimahalli ainakin on tietääkseni poissa pelistä. Elokuvat taas tulevat viiveellä ja ovat esityksessä ehkä viikon ajan ja läheskään kaikki sivistyskaupungeissa esitettävät kuvat eivät edes tänne tule!

        "oopperaa ei ole.Sitä kait ne mäkättäjät kaipaavat"

        - enpä tiedä, mitä "mäkättäjät" kaipaavat, itse ainakin kaipaan tietynlaista hektisyyttä - edes joskus. Tätä ei ainakaan Imatralta löydy. Kyllä asia on niin, että Jaskan luonnehtiman "tavallisen kansalaisen" elämä on aika rajallista, jos Imatralta mukamas löytää kaiken haluamansa. Kokemus on osoittanut, että vaatimukset eivät ole edes korkeat kun jo huomaa, että Imatralta on lähdettävä merta edemmäs kalaan.


      • Tyhjänpäiväistä

        Niin, eihän Imatra olekaan muuttunut viimeisen 20 vuoden aikana; kaikki on pysynyt ennallaan ja meininki on jämähtänyt sinne 70-80-lukujen taitteeseen. Motto: ennen oli hyvin ja hyviä asioita ei kannata vaihtaa! Mitä ne ihmiset valittaa, kun ennekin on pärjätty...


    • t.i.p.

      Ihankuin venäjälle tulis,kun imatralle tulee...sori vaan

    • Minä

      Työt loppui ja tein tyhmän liikkeen, eli hain ja sain Imatralta asunnon,nyt vituttaa tää kuollut touhu täällä!Mieti nyt useampaan otteeseen haluatko tulla elävien kuolleiden kaupunkiin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe