Nyt kävi näin

juuh,..

Elikkä, olen tälläinen 15v poika, ja tajusin muutama viikko sitte että kuinka paljon mä oikeesti vietän aikaa koneella.

Ostin kuntosalikortin ja aloin kuntoilemaan sen ulkopuolellakin, ollut enemmän kavereiden kanssa.

Siltikään en oikein ymmärrä että mitä muuta tekemistä olisi kuin koneella oleminen. Aikaisemmin ja vieläkin siis vietän erittäin kauan aikaa päivittäin koneella.

Niin, että siis miten pääsisin tästä nettiriippuvuudesta pois ja mitä muuta tekemistä olisi?

5

534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanssa aikaa

      siinähän se oikeastaan on.

      Järjestäkää kavereiden kanssa jotkut hauskanpitobileet ihan vain kavereiden kesken, eli syötävää ja vaikka hyvä leffa.

      Tai jos teissä on taitoa sen verran että osaatte tehdä ruokaa, niin tehkää ruokaa yhdessä ja vetäkää se naamariin.

      Menkää porukalla lenkille. Kyllä porukasta aina joku lähtee lenkille mukaan ja siinä samalla voi jauhaa paskaa.

      • on tälläinen

        tilanne, että JOKAINEN kavereistani viettää koko päivän koneella. Itse olisin kyllä lähdössä heidän kanssaan lenkille, mutta tunnen kaverini niin hyvin, että kukaan ei ole lähdössä.

        Itse tunnen kuitenkin itseni paljon sosiaalisemmaksi kuin kaverini, ja näin se onkin.
        Ruoan laitosta en ole niin varma, tuntuisi aika oudolta edes ehdottaa.

        Jos haluan olla kavereideni kanssa meidän on oltava koneella/pelattava konsoleilla.


      • kävisi niin

        Jos kävisi niin että saisin pari kaveria lenkillä, tiedätte varmaankin mitä puheenaiheet olisivat.


    • :/

      No ootko harkinnu jotain mielekästä harrastusta, josta kaikki vois kiinnostuu yhessä? Tai sit vaikka yksinki voit mennä ni saisit kavereita, jotka tekee muutaki. Mun isoveljelle kävi samoin siin just 14-15- vuotiaana, eikä päässy siitä riippuvuudesta erroon. Se on nyt 19 ja vieläki on päivät pitkät himas pelaamassa ja dataamassa. Jos se menee kavereiden kaa johonki, ni joko dataamaan tai juomaan, eli kannattaa nyt irrottautuu. Tee itelles vaikka aikataulu tyyliin 10 tuntii viikossa koneella ja koita säästää sitä. Sit joskus jos tulee "heikko hetki" ni voit käyttää säästettyy aikaa koneella oloon hyvällä omalla tunnolla

    • emiliaa

      voit vaikka soitella kavereille, olla kaupungilla heidän kanssaan, käydä kahvilla tai syömässä, voit alottaa vaikka lukuharrastuksen. Lukemisessa on se, että joitain se kiinnostaa ja joitain ei, mutta ihmiset sanovat, et se ei kiinnosta heitä, vaikka eivät ole edes kokeilleet. Kaikilla oikeesti löytyy jostain joku kiinnostava kirja.

      Voit laitella ruokaa? Kuunnella musiikkia, mennä ulos istuskelemaan vaikka ipodin kanssa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe