Elikkä, olen tälläinen 15v poika, ja tajusin muutama viikko sitte että kuinka paljon mä oikeesti vietän aikaa koneella.
Ostin kuntosalikortin ja aloin kuntoilemaan sen ulkopuolellakin, ollut enemmän kavereiden kanssa.
Siltikään en oikein ymmärrä että mitä muuta tekemistä olisi kuin koneella oleminen. Aikaisemmin ja vieläkin siis vietän erittäin kauan aikaa päivittäin koneella.
Niin, että siis miten pääsisin tästä nettiriippuvuudesta pois ja mitä muuta tekemistä olisi?
Nyt kävi näin
5
534
Vastaukset
- kanssa aikaa
siinähän se oikeastaan on.
Järjestäkää kavereiden kanssa jotkut hauskanpitobileet ihan vain kavereiden kesken, eli syötävää ja vaikka hyvä leffa.
Tai jos teissä on taitoa sen verran että osaatte tehdä ruokaa, niin tehkää ruokaa yhdessä ja vetäkää se naamariin.
Menkää porukalla lenkille. Kyllä porukasta aina joku lähtee lenkille mukaan ja siinä samalla voi jauhaa paskaa.- on tälläinen
tilanne, että JOKAINEN kavereistani viettää koko päivän koneella. Itse olisin kyllä lähdössä heidän kanssaan lenkille, mutta tunnen kaverini niin hyvin, että kukaan ei ole lähdössä.
Itse tunnen kuitenkin itseni paljon sosiaalisemmaksi kuin kaverini, ja näin se onkin.
Ruoan laitosta en ole niin varma, tuntuisi aika oudolta edes ehdottaa.
Jos haluan olla kavereideni kanssa meidän on oltava koneella/pelattava konsoleilla. - kävisi niin
Jos kävisi niin että saisin pari kaveria lenkillä, tiedätte varmaankin mitä puheenaiheet olisivat.
- :/
No ootko harkinnu jotain mielekästä harrastusta, josta kaikki vois kiinnostuu yhessä? Tai sit vaikka yksinki voit mennä ni saisit kavereita, jotka tekee muutaki. Mun isoveljelle kävi samoin siin just 14-15- vuotiaana, eikä päässy siitä riippuvuudesta erroon. Se on nyt 19 ja vieläki on päivät pitkät himas pelaamassa ja dataamassa. Jos se menee kavereiden kaa johonki, ni joko dataamaan tai juomaan, eli kannattaa nyt irrottautuu. Tee itelles vaikka aikataulu tyyliin 10 tuntii viikossa koneella ja koita säästää sitä. Sit joskus jos tulee "heikko hetki" ni voit käyttää säästettyy aikaa koneella oloon hyvällä omalla tunnolla
- emiliaa
voit vaikka soitella kavereille, olla kaupungilla heidän kanssaan, käydä kahvilla tai syömässä, voit alottaa vaikka lukuharrastuksen. Lukemisessa on se, että joitain se kiinnostaa ja joitain ei, mutta ihmiset sanovat, et se ei kiinnosta heitä, vaikka eivät ole edes kokeilleet. Kaikilla oikeesti löytyy jostain joku kiinnostava kirja.
Voit laitella ruokaa? Kuunnella musiikkia, mennä ulos istuskelemaan vaikka ipodin kanssa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten305782Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48589- 75514