Ääni SKP:lle - ääni kommunisteille!

Klopu

Ääni SKP:lle, on ääni demokratialle, rauhalle, työllisyydelle, sosiaaliselle turvallisuudelle - hyvinvoinnille!

47

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T Urpo

      JA ELINTASO.

      SITÄ TARKOITTAA ÄÄNI SUAMENKUSPÄITTEN PUALUEELLE.

      • se on porvarihallitus

      • se on porvarihallitus kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8478218

        muiden rahoista. SKP:n on kokonaisuudessaankin hyvä luvata kun tietää olevan takuu varmaa, ettei joudu vastuuseen lupauksistaan.

        Jos yleensä vertaat elintasoa komumaissa ja sosialistisissakin meidän lamankin aikaiseen elintasoomme niin ero meidän hyväksemme on valtava. Komut eivät ole koskaan ja missään menestyneet ainakaan ihmisoikeuksissa eivätkä taloudessa. Natsitkin olivat parempia taloudessa ja ihmisoikeus arvosana on molemmilla ala-arvoinen.


      • makseta verovaroista vaan työeläkemaksuista joita olen maksanut kymmeniä vuosia. Meillä on osin rahastoiva systeemi joten vain osa maksetaan tämän päivän maksuista ja osa vanhoista säästöistä, näin se on meillä ollut vuosikymmeniä ja näköjään tulee olemaankin.

        Lama loppuu aina aikanaan ja optimistisemmat ovat jo näkevinään muutosta parempaan suuntaan. Porvarithan eivät lamaa aiheuta vaan heidän asiakkaansa, kyllä kauppias myy oli lama tai ei. Tämän laman alku on varsin selvästi määritettävissä, sen saivat aikaan muutamat pölvästit pankinjohtajat USA:n asuntoluottopankeissa myöntämällä roskalainoja. Siitä seurasi ketjureaktio jota kukaan ei osannut edes aavistaa etukäteen. Minä laittaisin ne muutamat neropatit lukemaan tiilenpäitä. Vahinko ei kuitenkaan ole yhtä suuri kuin jos kapitalistimaat olisi sosialisoitu vaan pääsemme paljon vähemmällä, lama on kohta ohi mutta jos olisi sosialisoitu niin kärsimys olisi vasta alussa.

        Tuo esimerkkielokuvasi taisi olla komupropagandaa eikä ainakaan lännen suuremmissa studioissa filmattu. Todella vähän oli tuohon suuntaan loikkaajia todellisuudessa.


      • T Urpo
        se on porvarihallitus kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8478218

        Siinä kun laskee Vienan Karjalan itkumummojen tasolle. Muutama kymppi eläkettä kuukaudessa
        ja aikamiespoikia pitkin kylän raittia.

        Turha se on marista nyky Suomen köyhimmistäkään kun puhutaan kommunismin aivosyövän vaikutuksesta.

        Siinä romahtaa samalla kaikki myös köyhiltä.

        Kenenkäs verotusta se hallitus taas löysäsikään?

        Olikos se pienituloiset ja eläkeläiset?

        Hohhoo!!

        Kommarit ottaa aina leikkirahnaa lelulaatikosta ja alkavat jakelemaan sitä luullen että
        rahnaa vaan sataa jostain !

        SuamenKusPäitten pualue on sen verran pihalla taloudesta että lähinnä työläinen voisi
        paskalla käydessään pyyhkäiste desanttien pamfletteihin.

        Ainukainen hyötykäyttö jalat irti maasta kirjoitetulle sadulle.


      • T Urpo

        Niin et todellakaan maksa hänen eläkettään. Puhu vähemmän omiasi.

        Derkkulassa pysyvän nousukausi? Onko vielä mahdollisesti?

        Derkuissa pyyhki stasi joka nurkalla ja pillu Tiusanen sängynkin alla, joten anna olla puhumatta
        paskaa totalitäärisestä maasta jossa kansaa kusetettiin ja pakotettiin.

        Lue edes vähän niin ei pukkaa paskaa suusta ihan tuohon tahtiin.


      • pahvisauli
        T Urpo kirjoitti:

        Niin et todellakaan maksa hänen eläkettään. Puhu vähemmän omiasi.

        Derkkulassa pysyvän nousukausi? Onko vielä mahdollisesti?

        Derkuissa pyyhki stasi joka nurkalla ja pillu Tiusanen sängynkin alla, joten anna olla puhumatta
        paskaa totalitäärisestä maasta jossa kansaa kusetettiin ja pakotettiin.

        Lue edes vähän niin ei pukkaa paskaa suusta ihan tuohon tahtiin.

        Sitten että mistä nuo pelkät kansaneläkkeet sitten oikein maksetaankaan maassa nimeltä Suomi?
        Taisi ränduri olla sittenkin oikeassa.Vai mitä olet mieltä urpo?
        Tiedoksesi vain urpo että Suomessa on tosi paljon ihmisiä olemassa jotka elävät tuon pelkän kansaneläkkeen ja sosiaalitukien varassa.Taisi olla näköjään ihan uusi tieto sinulle urpo.
        Kannattaisi urpo edes hiukan miettiä ensin.Mitä sitä oikein kirjoitteleekaan yleisille nettipalstoille.
        Toivottavasti nyt opit jotain.


      • Minkä taakseen jä....
        pahvisauli kirjoitti:

        Sitten että mistä nuo pelkät kansaneläkkeet sitten oikein maksetaankaan maassa nimeltä Suomi?
        Taisi ränduri olla sittenkin oikeassa.Vai mitä olet mieltä urpo?
        Tiedoksesi vain urpo että Suomessa on tosi paljon ihmisiä olemassa jotka elävät tuon pelkän kansaneläkkeen ja sosiaalitukien varassa.Taisi olla näköjään ihan uusi tieto sinulle urpo.
        Kannattaisi urpo edes hiukan miettiä ensin.Mitä sitä oikein kirjoitteleekaan yleisille nettipalstoille.
        Toivottavasti nyt opit jotain.

        Kun itsellä menee huonosti, syytetään heti naapuria ja yhteiskuntaa ja aloitetaan helvetillinen ulina.
        Meilläpäin oli aikoinaan sanonta; "tulis sota ja tappais pummit"..

        Näyttää noita ulisijoita olleen ennenkin ja meidän jälkeenkin. Minkä perkele sille mahtaa jos jollakin ei suksi luista. Mutta missään tapauksessa se ei ole rehellisten ihmisten vika.


      • pahvisauli kirjoitti:

        Sitten että mistä nuo pelkät kansaneläkkeet sitten oikein maksetaankaan maassa nimeltä Suomi?
        Taisi ränduri olla sittenkin oikeassa.Vai mitä olet mieltä urpo?
        Tiedoksesi vain urpo että Suomessa on tosi paljon ihmisiä olemassa jotka elävät tuon pelkän kansaneläkkeen ja sosiaalitukien varassa.Taisi olla näköjään ihan uusi tieto sinulle urpo.
        Kannattaisi urpo edes hiukan miettiä ensin.Mitä sitä oikein kirjoitteleekaan yleisille nettipalstoille.
        Toivottavasti nyt opit jotain.

        Se tosin taidettiin poistaa ainakin osin. Tuossahan oli kyse minun eläkkeestäni ja sen maksajasta enkä minä saa kansaneläkettä vaan työeläkeyhtiön maksamaa työeläkettä kuten nimimerkkinikin kertoo. Koska alkujaan oli kyse minusta niin kerron vielä senkin, etten ole koskaan saanut tukea sosiaalitoimistosta, en penniäkään enkä senttiä.


      • pahvisauli
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Se tosin taidettiin poistaa ainakin osin. Tuossahan oli kyse minun eläkkeestäni ja sen maksajasta enkä minä saa kansaneläkettä vaan työeläkeyhtiön maksamaa työeläkettä kuten nimimerkkinikin kertoo. Koska alkujaan oli kyse minusta niin kerron vielä senkin, etten ole koskaan saanut tukea sosiaalitoimistosta, en penniäkään enkä senttiä.

        Kerrohan nyt sinäkin vaan mielipiteesi mistä ne pelkät kansaneläkkeet Suomessa maksetaankaan.
        Ettei vain verotuloista makseta tuota pelkkää kansaneläkettä.Vai mitä mieltä olet kyseisestä asiasta?


      • T Urpo
        pahvisauli kirjoitti:

        Sitten että mistä nuo pelkät kansaneläkkeet sitten oikein maksetaankaan maassa nimeltä Suomi?
        Taisi ränduri olla sittenkin oikeassa.Vai mitä olet mieltä urpo?
        Tiedoksesi vain urpo että Suomessa on tosi paljon ihmisiä olemassa jotka elävät tuon pelkän kansaneläkkeen ja sosiaalitukien varassa.Taisi olla näköjään ihan uusi tieto sinulle urpo.
        Kannattaisi urpo edes hiukan miettiä ensin.Mitä sitä oikein kirjoitteleekaan yleisille nettipalstoille.
        Toivottavasti nyt opit jotain.

        Työeläkeläinen on työeläkeläinen ei kansaneläkeläinen.

        Kansaneläkettä tulee vain hyvin pienen työeläkkeen lisäksi.

        Veikkaanpa että Työeläkeläiselle ei tule.

        Toivottavasti opit työeläkkeen ja kansaneläkkeen eron.

        Työeläkkeitä ei makseta valtion varoista.

        Puhu sitten kun on asiaakin.

        Opit tässä vielä senkin!

        Oppia ikä kaikki.


      • T Urpo
        pahvisauli kirjoitti:

        Kerrohan nyt sinäkin vaan mielipiteesi mistä ne pelkät kansaneläkkeet Suomessa maksetaankaan.
        Ettei vain verotuloista makseta tuota pelkkää kansaneläkettä.Vai mitä mieltä olet kyseisestä asiasta?

        Jätkä on omassa mielikuvitusmaailmassaan ja puhuu asian vierestä.

        Maksetaanko työeläkkeet yksityisellä sektorilla valtion pussista!

        No, ei todellakaan.

        Älä muuta aihetta ja teeskentele totuuden torvea.

        Venkula.


      • pahvisauli
        T Urpo kirjoitti:

        Työeläkeläinen on työeläkeläinen ei kansaneläkeläinen.

        Kansaneläkettä tulee vain hyvin pienen työeläkkeen lisäksi.

        Veikkaanpa että Työeläkeläiselle ei tule.

        Toivottavasti opit työeläkkeen ja kansaneläkkeen eron.

        Työeläkkeitä ei makseta valtion varoista.

        Puhu sitten kun on asiaakin.

        Opit tässä vielä senkin!

        Oppia ikä kaikki.

        Vastannut kysymykseeni.
        Joten otetaanhan nyt sitten kysymykseni uudestaan.
        Mistä varoista/rahoista Suomessa maksetaan kansaneläke?
        Äläkä nyt kiertele yhtään.Vaan vastaa nyt rehellisesti tähän kysymykseen.
        Vai kerronko minä sinulle sen oikean vastauksen?


      • pahvisauli
        T Urpo kirjoitti:

        Jätkä on omassa mielikuvitusmaailmassaan ja puhuu asian vierestä.

        Maksetaanko työeläkkeet yksityisellä sektorilla valtion pussista!

        No, ei todellakaan.

        Älä muuta aihetta ja teeskentele totuuden torvea.

        Venkula.

        Kerrohan urpo kansaneläkkeistä kaikki mitä tiedät.
        Esimerkikisi sen mistä varoista nuo kansaneläkkeet oikein maksetaankaan.


      • virkamies
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Se tosin taidettiin poistaa ainakin osin. Tuossahan oli kyse minun eläkkeestäni ja sen maksajasta enkä minä saa kansaneläkettä vaan työeläkeyhtiön maksamaa työeläkettä kuten nimimerkkinikin kertoo. Koska alkujaan oli kyse minusta niin kerron vielä senkin, etten ole koskaan saanut tukea sosiaalitoimistosta, en penniäkään enkä senttiä.

        Suomen eläkejärjestelmän mukaan eläke muodostuu kansaneläkkeen perusosasta ja työeläkkeestä.Sairaseläkkeet ovat sitten ihan eri juttu.

        Jos vain olet aikoinasi maksanut tuloistasi tuota työeläkemaksua.Niin työeläke maksetaan sitten tienaamistasi eläkerahoista.

        Kansaneläkkeen perusosa maksetaan kumminkin aina verovaroista.


      • pahvisauli
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        makseta verovaroista vaan työeläkemaksuista joita olen maksanut kymmeniä vuosia. Meillä on osin rahastoiva systeemi joten vain osa maksetaan tämän päivän maksuista ja osa vanhoista säästöistä, näin se on meillä ollut vuosikymmeniä ja näköjään tulee olemaankin.

        Lama loppuu aina aikanaan ja optimistisemmat ovat jo näkevinään muutosta parempaan suuntaan. Porvarithan eivät lamaa aiheuta vaan heidän asiakkaansa, kyllä kauppias myy oli lama tai ei. Tämän laman alku on varsin selvästi määritettävissä, sen saivat aikaan muutamat pölvästit pankinjohtajat USA:n asuntoluottopankeissa myöntämällä roskalainoja. Siitä seurasi ketjureaktio jota kukaan ei osannut edes aavistaa etukäteen. Minä laittaisin ne muutamat neropatit lukemaan tiilenpäitä. Vahinko ei kuitenkaan ole yhtä suuri kuin jos kapitalistimaat olisi sosialisoitu vaan pääsemme paljon vähemmällä, lama on kohta ohi mutta jos olisi sosialisoitu niin kärsimys olisi vasta alussa.

        Tuo esimerkkielokuvasi taisi olla komupropagandaa eikä ainakaan lännen suuremmissa studioissa filmattu. Todella vähän oli tuohon suuntaan loikkaajia todellisuudessa.

        http://www.laki24.fi/teso-kansanelake-kansanelake.html

        Toivottavasti nyt opit jotain.


      • pahvisauli
        T Urpo kirjoitti:

        Niin et todellakaan maksa hänen eläkettään. Puhu vähemmän omiasi.

        Derkkulassa pysyvän nousukausi? Onko vielä mahdollisesti?

        Derkuissa pyyhki stasi joka nurkalla ja pillu Tiusanen sängynkin alla, joten anna olla puhumatta
        paskaa totalitäärisestä maasta jossa kansaa kusetettiin ja pakotettiin.

        Lue edes vähän niin ei pukkaa paskaa suusta ihan tuohon tahtiin.

        Tässä nyt sinullekkin tietoa näistä Suomen eläkeasioista.

        http://www.laki24.fi/teso-kansanelake-kansanelake.html

        Toivottavasti nyt sinäkin opit jotain.


      • pahvisauli kirjoitti:

        Kerrohan nyt sinäkin vaan mielipiteesi mistä ne pelkät kansaneläkkeet Suomessa maksetaankaan.
        Ettei vain verotuloista makseta tuota pelkkää kansaneläkettä.Vai mitä mieltä olet kyseisestä asiasta?

        väitti maksavansa veroissaan MINUN eläkettäni. Maksettakoon kansaneläkkeet mistä hyvänsä niin minä en saa senttiäkään kansaneläkettä. Koska nykyinen eläkkeeni on yli 1 075,30€ en saa perusosaa enkä mitään muutakaan kansaneläkkeeseen kuuluvaa. Mielestäni olen asian ilmaissut jo aiemminkin. Toisaalta minun mielipiteeni ei paljoakaan vaikuta siihen mistä rahat otetaan, minä ainoastaan osaltani olen valitsemassa niitä henkilöitä jotka tuohon hommaan valitaan. Itse en viitsisi nähdä vaivaa joka kansanedustajille pestinsä vuoksi lankeaa, varsinkin kun kiitosta näyttää saavan kovin vähän.

        Kansaneläkemaksusta on enemmän vaikka osoitteessa:

        http://www.yrittajat.fi/fi-FI/uutisarkisto/tiedote/?groupId=b0404538-fc86-4c4f-838f-7a20d9db0b13&announcementId=b430e322-b11f-42...

        http://tyoelakelakipalvelu.etk.fi/fi/tiedote/?asiakirjanumero=16009

        Noista hieman selvinnee, jos ei niin en pysty auttamaan.


      • pahvisauli kirjoitti:

        http://www.laki24.fi/teso-kansanelake-kansanelake.html

        Toivottavasti nyt opit jotain.

        Minä en saa kansaneläkettä ja syy selviää linkistäsi:

        "Kansaneläkkeeseen on oikeus Suomessa asuvalla henkilöllä, joka ei saa lainkaan ansioeläkettä tai jonka ansioeläke jää pieneksi. Kansaneläkelaitos ratkaisee sen, onko henkilöä pidettävä Suomessa asuvana. Ulkomailla asuvan tai asuneen oikeudelle saada kansaneläkettä on erityisiä ehtoja."

        tai jos katsot linkistä:

        http://tyoelakelakipalvelu.etk.fi/fi/tiedote/?asiakirjanumero=16009

        niin näet miten kansaneläkkeisiin on varat kerätty.

        Tuo raja jonka jälkeen ei enää saa muruakaan kansaneläkelain perusteella on hieman alle 1100€/kk näin porukassa asuville ja minä onnekseni saan yli 1100€/kk työeläkettä.

        Omia sanojasi lainaten: "Toivottavasti nyt opit jotain. "


      • virkamies
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Minä en saa kansaneläkettä ja syy selviää linkistäsi:

        "Kansaneläkkeeseen on oikeus Suomessa asuvalla henkilöllä, joka ei saa lainkaan ansioeläkettä tai jonka ansioeläke jää pieneksi. Kansaneläkelaitos ratkaisee sen, onko henkilöä pidettävä Suomessa asuvana. Ulkomailla asuvan tai asuneen oikeudelle saada kansaneläkettä on erityisiä ehtoja."

        tai jos katsot linkistä:

        http://tyoelakelakipalvelu.etk.fi/fi/tiedote/?asiakirjanumero=16009

        niin näet miten kansaneläkkeisiin on varat kerätty.

        Tuo raja jonka jälkeen ei enää saa muruakaan kansaneläkelain perusteella on hieman alle 1100€/kk näin porukassa asuville ja minä onnekseni saan yli 1100€/kk työeläkettä.

        Omia sanojasi lainaten: "Toivottavasti nyt opit jotain. "

        Eikö sinuilla ole kaikki asiat kunnossa?Vai mikä sinua oikein harmittaa?
        Tiedoksesi vain että sinunkin eläkkeesi maksetaan osittain jossakin muodossa meidän työtätekevien verovaroista.Näin se asia vain on todellisuudessa.
        Ei tuo vänkäämisesi auta sitä asiaa yhtään.
        Koitahan nyt kumminkin rauhoittua.Ettei päiväsi mene ihan pilalle.
        Kyllä minä ainakin henkilökohtaisesti olen valmis elättämään myös sinutkin muiden ohella.


      • virkamies
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        väitti maksavansa veroissaan MINUN eläkettäni. Maksettakoon kansaneläkkeet mistä hyvänsä niin minä en saa senttiäkään kansaneläkettä. Koska nykyinen eläkkeeni on yli 1 075,30€ en saa perusosaa enkä mitään muutakaan kansaneläkkeeseen kuuluvaa. Mielestäni olen asian ilmaissut jo aiemminkin. Toisaalta minun mielipiteeni ei paljoakaan vaikuta siihen mistä rahat otetaan, minä ainoastaan osaltani olen valitsemassa niitä henkilöitä jotka tuohon hommaan valitaan. Itse en viitsisi nähdä vaivaa joka kansanedustajille pestinsä vuoksi lankeaa, varsinkin kun kiitosta näyttää saavan kovin vähän.

        Kansaneläkemaksusta on enemmän vaikka osoitteessa:

        http://www.yrittajat.fi/fi-FI/uutisarkisto/tiedote/?groupId=b0404538-fc86-4c4f-838f-7a20d9db0b13&announcementId=b430e322-b11f-42...

        http://tyoelakelakipalvelu.etk.fi/fi/tiedote/?asiakirjanumero=16009

        Noista hieman selvinnee, jos ei niin en pysty auttamaan.

        Mistä varoista sinun mielestäsi nuo kansaneläkkeet oikein maksetaankaan.
        kenties verovaroista?Vai mistä?Mitä olet mieltä kyseisestä asiasta?


      • T Urpo
        pahvisauli kirjoitti:

        Kerrohan urpo kansaneläkkeistä kaikki mitä tiedät.
        Esimerkikisi sen mistä varoista nuo kansaneläkkeet oikein maksetaankaan.

        Vaan työeläkeläisen eläkkeestä.

        Kansaneläkkeet maksaa valtio, kuten hyvin tiedät.


      • T Urpo
        pahvisauli kirjoitti:

        Vastannut kysymykseeni.
        Joten otetaanhan nyt sitten kysymykseni uudestaan.
        Mistä varoista/rahoista Suomessa maksetaan kansaneläke?
        Äläkä nyt kiertele yhtään.Vaan vastaa nyt rehellisesti tähän kysymykseen.
        Vai kerronko minä sinulle sen oikean vastauksen?

        Joten minä mitään kiertele vaan puhun puheena olevasta asiasta.

        Hait itte vaan.

        Työeläkkeitä ei edelleenkään makseta valtion varoista ja kansaneläke ei ollut puheena
        ensinkään.

        Vai oliko?

        Kas kun et työeläkkeen yhtetydessä ala kyselemään katokorvauksista.

        Pysy asiassa.


      • T Urpo
        pahvisauli kirjoitti:

        Tässä nyt sinullekkin tietoa näistä Suomen eläkeasioista.

        http://www.laki24.fi/teso-kansanelake-kansanelake.html

        Toivottavasti nyt sinäkin opit jotain.

        Vai?

        Olet naurettava. Kansaneläke kun ei ollut puheen aiheena.

        Olinko väärässä tai väärillä jäljillä sanoessani että työeläkkeitä ei maksa VALTIO!

        En ollut.

        Toit taas tähänkin keskusteluun oman lisäsi veivaamalla asian vierestä ja tekemällä siitä
        jollain ihmeellisellä venkoilulla johtopäätöksen etten tiedä mikä taho työeläkkeet maksaa?


      • T Urpo
        virkamies kirjoitti:

        Eikö sinuilla ole kaikki asiat kunnossa?Vai mikä sinua oikein harmittaa?
        Tiedoksesi vain että sinunkin eläkkeesi maksetaan osittain jossakin muodossa meidän työtätekevien verovaroista.Näin se asia vain on todellisuudessa.
        Ei tuo vänkäämisesi auta sitä asiaa yhtään.
        Koitahan nyt kumminkin rauhoittua.Ettei päiväsi mene ihan pilalle.
        Kyllä minä ainakin henkilökohtaisesti olen valmis elättämään myös sinutkin muiden ohella.

        Miten yksityisen sektorin työeläkkeitä maksetaan verovaroista?

        Virkamiesten eläkkeet maksetaan kuntalaisten selkänahasta kun ne ovat kattamatta rahastoilla
        toisin kuin yksityisen sektorin.

        Voisi sitä perustellakin paskapuheensa jos kerran alkaa tomerana väittämään.


      • T Urpo
        virkamies kirjoitti:

        Mistä varoista sinun mielestäsi nuo kansaneläkkeet oikein maksetaankaan.
        kenties verovaroista?Vai mistä?Mitä olet mieltä kyseisestä asiasta?

        Toveri työeläkeläisen eläkkeeseen ja siihen mikä taho sen maksaa?

        Ei mitenkään.

        Teit kärpäsestä kakkaraisen.


      • pahvisauli
        T Urpo kirjoitti:

        Vaan työeläkeläisen eläkkeestä.

        Kansaneläkkeet maksaa valtio, kuten hyvin tiedät.

        Myönnät siis että kansaneläkkeet maksetaan valtion verovaroista.Mikä tuossa myöntämisessä oli nyt niin kovin vaikeaa?
        Kerrohan että miksi muuten et halua keskustella ollenkaan noista kansaneläkkeistä?


      • pahvisauli
        T Urpo kirjoitti:

        Toveri työeläkeläisen eläkkeeseen ja siihen mikä taho sen maksaa?

        Ei mitenkään.

        Teit kärpäsestä kakkaraisen.

        Myönnä nyt vaan se tosiasia että kansaneläkkeet maksetaan valtion verovaroista.Niin sitten sinä olet taas hiukan uskottavampi.


      • pahvisauli
        T Urpo kirjoitti:

        Joten minä mitään kiertele vaan puhun puheena olevasta asiasta.

        Hait itte vaan.

        Työeläkkeitä ei edelleenkään makseta valtion varoista ja kansaneläke ei ollut puheena
        ensinkään.

        Vai oliko?

        Kas kun et työeläkkeen yhtetydessä ala kyselemään katokorvauksista.

        Pysy asiassa.

        Vastaahan nyt vain kiltisti todeaal asialliseen kysymykseeni.
        Vai onko kenties sinun vaikea myöntää olleesi väärässä kyseisen asian suhteen?


      • pahvisauli
        T Urpo kirjoitti:

        Vai?

        Olet naurettava. Kansaneläke kun ei ollut puheen aiheena.

        Olinko väärässä tai väärillä jäljillä sanoessani että työeläkkeitä ei maksa VALTIO!

        En ollut.

        Toit taas tähänkin keskusteluun oman lisäsi veivaamalla asian vierestä ja tekemällä siitä
        jollain ihmeellisellä venkoilulla johtopäätöksen etten tiedä mikä taho työeläkkeet maksaa?

        Mistähän varoista tuo mainitsemasi valtio maksaa nuo kansaneläkkeet?


      • pahvisauli
        T Urpo kirjoitti:

        Miten yksityisen sektorin työeläkkeitä maksetaan verovaroista?

        Virkamiesten eläkkeet maksetaan kuntalaisten selkänahasta kun ne ovat kattamatta rahastoilla
        toisin kuin yksityisen sektorin.

        Voisi sitä perustellakin paskapuheensa jos kerran alkaa tomerana väittämään.

        Sinähän vihdoin alat ymmärtämään jotain näistä eläkeasioista.Hienoa.
        Myönnät jo sentään että virkamiesten eläkkeet maksetaankin verovaroista.
        Tämä on jo hyvä alku.


      • virkamies kirjoitti:

        Eikö sinuilla ole kaikki asiat kunnossa?Vai mikä sinua oikein harmittaa?
        Tiedoksesi vain että sinunkin eläkkeesi maksetaan osittain jossakin muodossa meidän työtätekevien verovaroista.Näin se asia vain on todellisuudessa.
        Ei tuo vänkäämisesi auta sitä asiaa yhtään.
        Koitahan nyt kumminkin rauhoittua.Ettei päiväsi mene ihan pilalle.
        Kyllä minä ainakin henkilökohtaisesti olen valmis elättämään myös sinutkin muiden ohella.

        Eikö se nyt selvinnyt, ettei työeläkkeitä makseta verovaroista vaan työeläkemaksuista joka on aivan muu asia. Niitä maksavat valtaosin työnantajat palkkasumman perusteella ja samaan perustaan suhteutettuna työläiset tosin vain murto-osan työantajan maksamasta. Se on vain siirrettyä palkkaa joka maksetaan kun eläkkeeseen oikeuttava ikä tulee täyteen.

        Kansaneläkettä joka on maksettu tähän asti työnantajan kansaneläkemaksuista kootuista varoista en saa koska eläkkeeni ylittää sen noin 1100€/kk joka on maksimi jos aikoo saada edes perusosaa. Nyt tuo maksu vähitellen poistuu mutta samoin poistuvat kansaneläkkeen saajat vähitellen luonnollisen poistuman kautta, lähes kaikilla on nykyään työeläke joten kansaneläkkeen määrä valtakunnassa tulee lähes häviämään. Et siis joudu minua elättämään.

        Jos valo ei vieläkään syty niin mene luetun ymmärryskurssille työväenopistoon ja viisastu!

        Mikäkö harmittaa? No hieman se, että samaa asiaa udellaan monen toimesta eikä lueta vastauksia tai ainakaan ymmärretä. Ota kuukeli ja laita sopivat hakusanat niin saat asiasta tietoa tuhannen linkin verran, ainakin.



      • T Urpo
        pahvisauli kirjoitti:

        Sinähän vihdoin alat ymmärtämään jotain näistä eläkeasioista.Hienoa.
        Myönnät jo sentään että virkamiesten eläkkeet maksetaankin verovaroista.
        Tämä on jo hyvä alku.

        Olenko väittänyt ettei makseta?

        En tiettävästi.

        Linkkiä kiitos väitteeseeni, mutta koska sitä et kykene laittamaan jää
        marinasi ihan yksityiseksi jankkaamiseksesi.

        Työeläkeläisen eläkettä ei edelleenkään makseta verovaroista.

        Teit olemattomasta asiaa eli kehittelit keissiä tyhjästä.

        Kunnon vasurityyliin.


      • T Urpo
        pahvisauli kirjoitti:

        Myönnä nyt vaan se tosiasia että kansaneläkkeet maksetaan valtion verovaroista.Niin sitten sinä olet taas hiukan uskottavampi.

        Ennen kuin voi myöntää.

        Enkä ole kieltänyt.

        Osu ja uppos.


      • T Urpo
        pahvisauli kirjoitti:

        Myönnät siis että kansaneläkkeet maksetaan valtion verovaroista.Mikä tuossa myöntämisessä oli nyt niin kovin vaikeaa?
        Kerrohan että miksi muuten et halua keskustella ollenkaan noista kansaneläkkeistä?

        Etten halua keskustella kansaneläkkeistä?

        Älä väitä sellaista mikä ei ole totta.

        Linkkiä kiitos.

        Tai osoittaudut paskanpuhujaksi.


      • T Urpo
        pahvisauli kirjoitti:

        Vastaahan nyt vain kiltisti todeaal asialliseen kysymykseeni.
        Vai onko kenties sinun vaikea myöntää olleesi väärässä kyseisen asian suhteen?

        Eläkettä ei maksa valtio.

        Että silleen.

        Siitähän oli alunperin kysymys.

        Vai eikö ollut?


      • T Urpo
        pahvisauli kirjoitti:

        Mistähän varoista tuo mainitsemasi valtio maksaa nuo kansaneläkkeet?

        Kuten hyvin tiedät ja en ole väittänyt etteikö kansaneläkettä maksa VALTIO!

        Jankkamestarin olisi syytä lukea nyt alkuperäinen kirjoitukseni uudelleen, jossa puhutaan
        TYÖELÄKELÄISEN YKSITYISEN SEKTORIN TYÖELÄKKEESTÄ!

        Etkä voi muuta väittää edes kopsaamalla kirjoitustani.

        Hohhhohhhooooo!!!!


      • pahvisauli
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Eikö se nyt selvinnyt, ettei työeläkkeitä makseta verovaroista vaan työeläkemaksuista joka on aivan muu asia. Niitä maksavat valtaosin työnantajat palkkasumman perusteella ja samaan perustaan suhteutettuna työläiset tosin vain murto-osan työantajan maksamasta. Se on vain siirrettyä palkkaa joka maksetaan kun eläkkeeseen oikeuttava ikä tulee täyteen.

        Kansaneläkettä joka on maksettu tähän asti työnantajan kansaneläkemaksuista kootuista varoista en saa koska eläkkeeni ylittää sen noin 1100€/kk joka on maksimi jos aikoo saada edes perusosaa. Nyt tuo maksu vähitellen poistuu mutta samoin poistuvat kansaneläkkeen saajat vähitellen luonnollisen poistuman kautta, lähes kaikilla on nykyään työeläke joten kansaneläkkeen määrä valtakunnassa tulee lähes häviämään. Et siis joudu minua elättämään.

        Jos valo ei vieläkään syty niin mene luetun ymmärryskurssille työväenopistoon ja viisastu!

        Mikäkö harmittaa? No hieman se, että samaa asiaa udellaan monen toimesta eikä lueta vastauksia tai ainakaan ymmärretä. Ota kuukeli ja laita sopivat hakusanat niin saat asiasta tietoa tuhannen linkin verran, ainakin.

        http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2009/20090011

        Lue tosi tarkkaan varsinkin tuo 1.luku ja 1. momentti

        Vieläkä haluat jatkaa vänkäämistäsi?

        Väitän edelleenkin että n.2/3 kansaneläkkeistä rahoitetaan valtion verovaroin.
        Ja 1/3 tuolla maintsemallasi työnantajan kela-maksulla.

        Olenko väärässä?


    • Historia kertoo..

      tai seuraavana yönä, kun kommunistit tulevat "kylään".

      KOP-KOP.... LAUKAUS..

      Hiljaisuus.

      • Sosialismi on viisautta, prokimeni.

        Kun ammuttiin kerralla paljon ja heitettiin joukkohautaan, kalkin kanssa, niin oitis Kommaritovereille säästyi enemmän rahaa omaan "vallankumoukselliseen" käyttöön.


    • Missä kommunistimaassa on ollut demokratia? Kaikissa joista olen kuullut on ollut vallalla kommunistinen diktatuuri eikä muita näkemyksiä ole suvaittu.

      Mikä kommunistimaa on suhtautunut naapureihinsa rauhallisesti? Esimerkkinä pohjoismaat joiden rajojakin on saanut ylitellä jo vuosikymmeniä melko vapaasti ja jotka eivät edes yritä painostaa toisiaan.

      Täystyöllisyyskin esim. Neuvostoliitossa oli harhaa tai ainakin tuottavatäystyöllisyys. Tuottavuus oli huono ja pulaa oli täystyöllisyydestä huolimatta lähes kaikesta kulutustavarasta ja jopa monista elintarvikkeista. Mitä hyötyä on tuollaisesta täystyöllisyydestä joka ei takaa kohtuullista elämää vaan jonotusta päivät päästään?

      Onko paikkaan sitominen turvallisuutta? Ovatko salaisen poliisin yölliset pidätykset turvallisuutta? Onko se turvallisuutta, että toisinajattelijoita vangitaan?

      Kommunismi ei ole vielä missään pystynyt demokratiaan, ei rakentamaan rauhaa joskin pakkorauhaa on yritetty, ei takaamaan normaalia täystyöllisyyttä, eikä missään takaamaan turvallisuutta saatikka hyvinvointia.

      Kommunismi on joka paikassa aiheuttanut kärsimystä ja kurjuutta ja epätoivoa jopa niin paljon jotta ihmiset ovat henkensä uhallakin yrittäneet sieltä pois.

      Miksi ihmeessä teidän pitää yrittää valehdella asiassa jonka kaikki jo tietävät?

    • I Hate Sosoomus

      ja tämä nyt ikävästi vaan on viimevaaleissa toditettua FAKTAA!!!!!!

    • Tämä totuus suututtaa SKP:n äänestäjiä mutta onneksi heitä ei ole paljon.
      SKP on onnistunut hyvin hajauttamaan vasemmiston saade juuri niin paljon ääniä, että ei itse saa yhtään paikkaa mutta vasemmisto menettää kuitenkin paikan äänien hajautumisen ansiosta.
      SKP:n pitäisi hävetä vaaleihin osallistumistaan sillä se on vain hajauttanut vasemmiston äänet ja vahvistanut näin oikeistoa. Ymmärtääköhän SKP:n johto vaalimatematiikasta mitään vai miksi he ovat lähteneet vaaleihin mukaan vasemmistoa hajauttamaan? He ovat ainakin onnistuneet myyräntyössään kiitettävästi.

      Näin eduskuntavaaleissa:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/4179534
      '
      SKP:ta äänestämällä Helsingissä saatiin kokoomukselle yksi lisäpaikka.
      "Onnittelut", onnistuituitte taas hajoittamaan vasemmiston rivit niin, että Kokoomus sai yhden lisäpaikan Helsingissä.

      Helsingin viimeinen paikka meni Kokoomuksen Arja Karhuvaaralle vertausluvulla 11859. Jos SKP ei olisi taas onnistunut hajoittamaan vasemmiston ääniä ja SKP:n 4483 ääntä olisi suunnattu Vasemmistoliitolle niin sijaluvulle 24 jäänyt Sirpa Puhakka olisi saanut vertailuluvun 12926 ja näin saanut paikan Arkadianmäellä Kokoomuksen menettäessä sen paikan.

      Että näin Helsingissä 2007 - samoin kävi Pirkanmaalla 2003.

      Kannattiko äänestää SKP:ta??

      /Kalle, joka taas kerran voi todeta SKP:n olevan vaaraksi maamme köyhälliställe hajoittaessaan vasemmiston toimintakyvyttömäksi
      '

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/4179550
      "Myös Vaasan vaalipiirissä olisi yksi Kokoomus-paikka muuttunut Vasemmistoliiton paikaksi jos SKP olisi ohjannut äänensä vasureille.

      Että näin, SKP:n ansioista Kokoomus sai ainakin kaksi lisäpaikkaa ja me tulemme saamaan porvarihallituksen.

      /Kalle, joka toteaa SKP:n äänten myös Vaasassa menneen Kokoomuksen piikkiin "





      Ja miten kävikään EU-vaaleissa.
      http://192.49.229.35/EP2009/s/valitut/kokomaaval.htm
      Viimeisen paikan sai RKP:n Carl Haglund vertausluvulla 101453,000.

      http://192.49.229.35/EP2009/s/tulos/tulos_kokomaa.html
      Ja vasurit saivat 98690 ääntä ja SKP 8089, eli yhteensä yli 106000 ääntä. Jos SKP:n äänet olisi suunnattu vasureille, tai ainakin edes puolet niistä, niin viimeinen paikka olisi mennytkin vasureille eikä ruotsalaisille.

      Yhteenvetona voidaan todeta, että hajauttamalla vasemmiston SKP onnistui järjestämään 2 eduskuntapaikkaa kokoomukselle ja EU-vaaleissa SKP onnistui saamaan paikan RKP:lle vasureiden nenän edestä.

      Että sillälailla - SKP tekee tärkeää työtä vasemmiston hajoittamiseksi pieniksi puolueiksi ja tietoa tästä SKP:n myyräntyöstä työläisiä vastaan pitää levittää tälläkin palstalla.

      Miksi työmies äänestäsi SKP:ta koska hän voi äänestää suoraan kokoomusta ja näin valita haluamansa porvarin edustamaan itseään.

      • "Ääni SKP:lle, on ääni demokratialle, rauhalle, työllisyydelle, sosiaaliselle turvallisuudelle - hyvinvoinnille! "
        Ja tämän Kalle perusteli ja toteen osoitti tuossa yläpuolella.


      • xx
        antipunikki kirjoitti:

        "Ääni SKP:lle, on ääni demokratialle, rauhalle, työllisyydelle, sosiaaliselle turvallisuudelle - hyvinvoinnille! "
        Ja tämän Kalle perusteli ja toteen osoitti tuossa yläpuolella.

        Jos sinä olet porvari, niin ei sinun tarvitse alatyylisellä kirjoituksellasi SKP:tä syyttää. Kyllä minä ainakin annan ääneni rehelliselle, solidaariselle puolueelle nimeltä SKP. Sinunvaalimatematiikkasi perusteella voidaan väittäämitä tahansa. Kuka olisi saanut sen ja sen äänen, jos olisi äänestänyt toisin. jne.


      • xx kirjoitti:

        Jos sinä olet porvari, niin ei sinun tarvitse alatyylisellä kirjoituksellasi SKP:tä syyttää. Kyllä minä ainakin annan ääneni rehelliselle, solidaariselle puolueelle nimeltä SKP. Sinunvaalimatematiikkasi perusteella voidaan väittäämitä tahansa. Kuka olisi saanut sen ja sen äänen, jos olisi äänestänyt toisin. jne.

        Mikähän olisi ollut todennäköisin vaihtoehto eduskuntapuolueista sinulle?
        Mietihän sitä seuraavan kerran SKP:ta äänestäessäsi ja näin porvareille antaessasi tukesi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1286
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      73
      753
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      742
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      734
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      60
      730
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      727
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      665
    Aihe