Ekivaarin Jumala???

Koska ekivaari on tämän palstan ehkä kaikkein aktiivisin kirjoittaja jonka oppeja monet lukevat, tahdon tällä kirjoituksellani tuoda vastapainoa hänen opeilleen. Jokainen hengellisistä asioista kiinnostunut voi lukea tätäkin kirjoitusta avoimen Raamatun äärellä ja huomata ekivaarin opit harhaopeiksi. Ekivaari on siinä mielessä vaarallinen eksyttäjä koska hän käyttää erittäin taitavasti Raamatun sanaa kumoamaan Raamatun Sanaa. Toivon että minun aloitukseni ei johda väittelyihin ekivaarin kanssa.

Ekivaari kirjoitti aikaisemmassa Sirpa Rajalan ketjussa kirjoituksessaan: ”Tämä maailma ja lihan mukaan” 6.10.2009 07:34

>>> Minun Jumalani on salattu Jumala, jota katsellaan sydämen ymmärryksellä, eikä lihan silmillä, (Matt. 5:8; Ef. 1:18) ja Jeesus Kristus on minulle "Juuri se, mitä sana puhuukin Pyhässä hengessä minulle"

121

641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jatkoa aloituskirjoitukseeni:

JEESUKSEN PALUU MAAN PÄÄLLE

Jeesus tulee kerran takaisin maan päälle kiinteässä lihan ruumiissa. Hänellä on tietenkin kirkastettu ylösnousemusruumis mutta, Hän tulee takaisin ihmisruumiissaan.

Sak 14:3-4 ”Ja HERRA (Jumala) on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niin kuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä. HÄNEN JALKANSA SEISOVAT SINÄ PÄIVÄNÄ ÖLJYMÄELLÄ, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti.”

Tässä on kysymys Herrasta Jumalasta joka tulee maan päälle perustamaan tuhatvuotista valtakuntaansa. ”Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi” (Sak 14:5). Tämä Herra Jumala on tietysti Herra Jeesus Kristus (Ilm 1:8,17-18). Pyhät, jotka ovat Hänen mukanaan, ovat uskovat Jumalan lapset jotka Jeesus haki taivaaseen aikaisemmin ylöstempauksessa (Joh 14:1-3, 1 Tess 4:14-18, 1 Kor 15:50-54).
      Jeesuksen tullessa täällä maan päällä elossa olevat ihmiset näkevät Jeesuksen omilla luonnollisilla silmillään kun Hän tulee (Ilm 1:7). Silloin Jeesus tulee suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan. Hän tulee Suurena Kuninkaana, ei enää syntisten häpäistäväksi.

Sak 12:10 ”Ja MINÄ VUODATAN Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He KATSOVAT MINUUN, jonka he OVAT LÄVISTÄNEET. Ja he valittavat häntä, niin kuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niin kuin murehditaan katkerasti esikoista.”

Näin juutalaiset saavat nähdä Messiaansa, lihaan tulleen Jumalansa jonka he lävistivät. Silloin he ymmärtävät Jeesuksen Jumalakseen ja siksi he murehtivat Häntä katkerasti. Jumala tullaan siis näkemään tässäkin tapauksessa Jeesuksessa Kristuksessa. Uskon kautta me voimme jo nyt nähdä Jumalan Jeesuksessa Kristuksessa uskoen Jumalan Sanan ilmoitukset Hänestä.
      Tässä Sakarjan kirjan luvussa puhuu Jumala näin: ”Minä vuodatan Hengen”. Sama Hengen vuodattaja kuin Apt 2. Luvussa. Ja Jumala on tuo Hengen vuodattaja. Jumala sanoo: ”Minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle (Apt 2:17). Tästä johtuen Jeesus on Israelin Jumala joka lävistettiin nauloilla ja seipäällä Golgatan keskimmäisellä ristillä juutalaisten toimesta koska JUMALA SANOO: ”He katsovat minuun jonka he ovat lävistäneet”.

Jeesus on siis Jumala ja Hengen vuodattaja; ”Tämän JEESUKSEN on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme. Koska HÄN siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, ON HÄN VUODATTANUT sen, minkä te nyt näette ja kuulette” (Apt 2:32-33).
      Jeesus lupasi että sekä Hän itse että Isä lähettäisivät Toisen Puolustajan Pyhän Hengen.

Jeesus lähettää (Joh 15:26 16:7 Isä lähettää (Joh 14:16, 26).

Näin kolmiyhteinen näkymätön Jumala tuli asumaan seurakuntaansa Pyhässä Hengessä .
      (Joh 14:23, Apt 2:1-4, 1 Kor 6:19, 2 Kor 6:16). Pyhässä Hengessä on Isä, Poika ja Pyhä Henki.
      Tästä johtuen se joka kieltää Pyhän Hengen jumaluuden, kieltää Isän ja Pojan.

Olen kirjoittanut erillisen kirjoituksen Pyhän Hengen jumaluudesta jossa perustelen tätä asiaa. Olen julkaissut sen aikaisemmin tällä palstalla. Se löytyy seuraavasta lenkistä jos joku on kiinnostunut lukemaan lisää tästä aiheesta.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8305329

• Uskosta näkemiseen.

julistuksesta. Jeesuksen tuomitsija kysyi, että onko tämä Jumalan Poika, kuten sanottiin ja tähän Jeesus vastasi vain, että sinäpä sen sanoit.

• uudestaan päätit tehdä samaisen parjausaloituksen lähimmäisestäsi.
      Olisit vastannut edelliseen ketjuusi ja ketju olisi hypähtänyt toiselta sivulta, vaan kun ajauduit siinä ketjussa umpikujaan, niin piti tehdä uusi.

Markus sanoi pitävänsä tärkeimpänä käskynä, jota juuri rikot.

Mark. 12:31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.' Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."

• >>>Markus sanoi pitävänsä tärkeimpänä käskynä, jota juuri rikot.

Mark. 12:31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.' Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."

• yhä enenevällä armolla ja Herran Jeesuksen tuntemuksella, jonka on kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään. Minua oikein siunaamalla siunaa tämä kirjoituksesi jatko-osaneen.

En ole profeetta, mutta uskon, että Jumala on pannut Sinut tälle palstalle Jumalan Pojan evankeliumia ja totuutta puolustamaan. Hän on myös antanut Sinulle armoituksen tähän tehtävään.

Hyvä on käydä nyt levolle kirjoituksesi raamatullisia tekstejä ajatellen. Keskustelu jatkuu ja vastustajia on palstalle ilmestyvä, sillä paljon on jaarittelijoita, tyhjän puhujia ja eksyttäjiä.

Palaan palstalle aamusella lukemaan aloituksesi alle kirjoitettuja viestejä. Vuorokausirytmini on sellainen, että käyn aikaisin vuoteelle sydämessäni Herralle puhuen ja nousen aamulla ylös kello 4-5 välillä.

Mutta nyt kaikille ja varsinkin Sinulle jaikal "hyvää yötä ja Jeesus myötä".

• Jeesus lihan mukaan, minä tunnen hänet Hengen mukaan, enkä vaadi ketään uskomaan omalla tavallani enkä myöskään jaikalin tavalla, vaan uskokoon kukin teistä Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen sillä tavalla kuin hänen omatunto oikeaksi todistaa, eikä sillä tavalla kuin ekivaari tahi jaikal on opettanut!

Jaikal lainasi kirjoitustani;

>>>"Minun Jumalani on salattu Jumala, jota katsellaan sydämen ymmärryksellä, eikä lihan silmillä, (Matt. 5:8; Ef. 1:18) ja Jeesus Kristus on minulle "Juuri se, mitä sana puhuukin Pyhässä hengessä minulle"

• ja totellut aina Raamatun sanaa. Syy oli se että Raamatun Sana tuli väärän kanavan kautta väärässä hengessä? Nimittäin Raamatun Sanakin voi olla harhaoppi jos se tuodaan esille väärällä tavalla ja väärässä hengessä. Jopa Pietari sai kokea tämän hyvinkin voimakkaasti vaikka hän tarkoitti vain hyvää. Mutta sanoma oli väärästä hengestä lähtöisin. Jeesus ei ollut kovin ystävällinen Pietarille tässä kohden.

Luuk 4:9-12 "Niin hän (Saatana) vei hänet (Jeesuksen) Jerusalemiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta, että he varjelevat sinua', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'." Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sanottu on: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."

Matt 16:23 "Silloin Pietari otti hänet (Jeesuksen) erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko".Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten"."

• >>>Puhun jaikalin kanssa siis kokonaan eri asiasta. Jaikal puhuu lihan mukaan näkyvistä lihallisista ruumiista, ja minä puhun "salatusta sydämen ihmisestä".

• Askeltava
        jaikal kirjoitti:

ja totellut aina Raamatun sanaa. Syy oli se että Raamatun Sana tuli väärän kanavan kautta väärässä hengessä? Nimittäin Raamatun Sanakin voi olla harhaoppi jos se tuodaan esille väärällä tavalla ja väärässä hengessä. Jopa Pietari sai kokea tämän hyvinkin voimakkaasti vaikka hän tarkoitti vain hyvää. Mutta sanoma oli väärästä hengestä lähtöisin. Jeesus ei ollut kovin ystävällinen Pietarille tässä kohden.

Luuk 4:9-12 "Niin hän (Saatana) vei hänet (Jeesuksen) Jerusalemiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta, että he varjelevat sinua', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'." Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sanottu on: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."

Matt 16:23 "Silloin Pietari otti hänet (Jeesuksen) erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko".Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten"."

raamatun sanaa? UT:han kirjoitettiin Jeesuksen kuoleman jälkeen.

• Mutta ratkaiseva virhe

>>>>"Mitä hän näillä sanoilla tarkoittaa, on oikeastaan yhdentekevää."<

Tuo viimeinen lause kuvaa hyvin jaikalin omahyväistä luonnetta, miten hän suhtautuu Raamatusta lainaamiini sitaatteihin ja Jeesuksen sekä apostolien opetuksiin; hän pitää niitä yhdentekevinä!

• ja siunattu ole sinäkin,Jaikal!
        jaikal kirjoitti:

>>>Puhun jaikalin kanssa siis kokonaan eri asiasta. Jaikal puhuu lihan mukaan näkyvistä lihallisista ruumiista, ja minä puhun "salatusta sydämen ihmisestä".

Kirjoituksesi on Pyhän Hengen sinulle opettamaa ja sinä
        olet saanut Jumalalta lahjan opettaa meitä toisiakin!

Jaak.3:17
        Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas,
        sitten rauhaisa,lempeä,taipuisa,täynnä laupeutta
        ja hyviä hedelmiä,se ei epäile,ei teeskentele.
        Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa
        rauhan tekijöille.

• Askeltava kirjoitti:

raamatun sanaa? UT:han kirjoitettiin Jeesuksen kuoleman jälkeen.

VT:n kirjoituksia.

Psalmi 91:12" He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi."

• jaikal kirjoitti:

Mutta ratkaiseva virhe

>>>>"Mitä hän näillä sanoilla tarkoittaa, on oikeastaan yhdentekevää."<

Tuo viimeinen lause kuvaa hyvin jaikalin omahyväistä luonnetta, miten hän suhtautuu Raamatusta lainaamiini sitaatteihin ja Jeesuksen sekä apostolien opetuksiin; hän pitää niitä yhdentekevinä!

tällä opetuksellaan: "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
        ( Joh. 3:6 ) [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

Ja mitä tarkoitti apostoli Paavali analysoidessaan erikseen Jeesuksen "lihan puolesta" syntymisen ja erikseen "pyhyyden hengen puolesta" syntymisen?

Ovatko Jeesuksen opetukset jokaisessa neljässä evankeliumissa, joissa hän kysyi "Kuka on minun äitini ja ketkä ovat minun veljiäni"? Ja itse vastasi, jotta vastaus tulee varmasti oikein: "Joka tekee Jumalan tahdon, on minun äitini ja veljeni ja sisareni". Ovatko nämä Herramme Jeesuksen Kristuksen opetukset samantekeviä siinä tarkoituksessa kuin sinä niitä vähättelit!

Kaikki nämä tässä käsittelemäni kirjoitukset ovat Jeesuksen omaa opetusta eivätkä ole syntymisasiasta irti repäistyjä!

• jaikal kirjoitti:

ja totellut aina Raamatun sanaa. Syy oli se että Raamatun Sana tuli väärän kanavan kautta väärässä hengessä? Nimittäin Raamatun Sanakin voi olla harhaoppi jos se tuodaan esille väärällä tavalla ja väärässä hengessä. Jopa Pietari sai kokea tämän hyvinkin voimakkaasti vaikka hän tarkoitti vain hyvää. Mutta sanoma oli väärästä hengestä lähtöisin. Jeesus ei ollut kovin ystävällinen Pietarille tässä kohden.

ei ollut Pietarin omaa puhetta vaan Pietarin suun kautta tullutta, saatanan lihaa mielistelevää puhetta, jonka Jeesus tunnisti saatanasta lähteneeksi, niin kuin minussa oleva Pyhä henki tunnistaa suurimman osan Mohikaanin ja jaikalin opetuksesta samasta syvyyden lähteestä lähteneeksi.

• Jaikalhan selitti jo tuon Pietarin puheen,ekivaari
        ekivaari kirjoitti:

ei ollut Pietarin omaa puhetta vaan Pietarin suun kautta tullutta, saatanan lihaa mielistelevää puhetta, jonka Jeesus tunnisti saatanasta lähteneeksi, niin kuin minussa oleva Pyhä henki tunnistaa suurimman osan Mohikaanin ja jaikalin opetuksesta samasta syvyyden lähteestä lähteneeksi.

Raamatussa:Luuk.16:15
        Ja Hän sanoi heille:"Te juuri olette ne,jotka teette itsenne vanhurskaiksi
        ihmisten edessä,mutta Jumala tuntee teidän sydämenne;sillä mikä ihmisten
        kesken on korkeata,se on Jumalan edessä kauhistus.

Joh.7:17,18
        Jos joku tahtoo tehdä Hänen tahtonsa,tulee hän tuntemaan
        onko tämä oppi Jumalasta,vai puhunko minä omiani-
        joka omiaan puhuu,se pyytää omaa kunniaansa,mutta joka
        pyytää Lähettäjänsä kunniaa,se on totinen,eikä hänessä ole
        vääryyttä.

Saatana-nimen käyttö ja sen toistaminen osoittaa selvästi
        ekivaari sydämesi tilan.Tässäkin sinä tuot sen kolmesti esille.
        Et siedä Jaikalin kirjoitusta ja puolustat siksi itseäsi lukijoiden
        edessä sillä,että väität Jaikalin ja Mohikaanin kirjoitusten:
        lähteneen "suurimmaksi osaksi" syvyydestä-
        et voi palstalla muiden lukijoiden edessä arvostella heitä
        niin suoraan,kuin tahtoisit ja siksi joudut osittain myöntämään
        kirjoitusten olevan tottakin..väität Jumalan Hengen sen
        sinussa niin ilmaisseen,vaikka selvästi on nähtävissä,että se on
        sinun oman mielesi ajatuksista lähtöisin-sydämen kyllyydestä
        suu puhuu,sanotaan Raamatussa.

Kyse ei ole ollut alunperinkään sinun henkilökohtaisesta arvostelemisestasi!

Vaan siitä,miten sinä palstalla vastustat helluntailaisia ja pyrit kumoamaan
        Jumalan Sanalla Jumalan Sanaa osoittaaksesi heidän olevan väärässä ja
        ilman minkäänlaista Jumalan pelkoa jopa tekemään tyhjäksi joitakin kohtia
        Raamatusta vain pilkataksesi heitä!Tiedät itsekin heidän opetuksensa olevan
        Raamatun Sanan ja totuuden mukaisia-miksi et siedä sitä?Miksi teet näin?!

• jaikal kirjoitti:

>>>Puhun jaikalin kanssa siis kokonaan eri asiasta. Jaikal puhuu lihan mukaan näkyvistä lihallisista ruumiista, ja minä puhun "salatusta sydämen ihmisestä".

Sinä puhut; lihan mukaan näkyvästä Jeesuksesta, vaiko "pyhyyden hengen mukaan" sydämen silmin tunnettavasta ja ymmärrettävästä Jeesuksesta, joka sanoi olevansa "juuri se, mitä puhunkin teille"? [Joh. 8:25]

2. Korinttolaiskirje 5
        16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut."

Niin, puhutko sinä vanhasta vai uudesta luomuksesta? (Tosin Hengen maailmassa salattu "uusi luomus" on ollut jo ennen vanhaa luomusta!). Niin hassuja nämä hengellisten asioiden selitykset ovat.

• jaikal kirjoitti:

Sinä kuulustelit minua ja minä vastasin kaikkiin kysymyksiisi. Vastaa nyt sinäkin vuorostasi klo 10:22 tekemiini kysymyksiin!

• Jaikalhan selitti jo tuon Pietarin puheen,ekivaari kirjoitti:

Raamatussa:Luuk.16:15
        Ja Hän sanoi heille:"Te juuri olette ne,jotka teette itsenne vanhurskaiksi
        ihmisten edessä,mutta Jumala tuntee teidän sydämenne;sillä mikä ihmisten
        kesken on korkeata,se on Jumalan edessä kauhistus.

Joh.7:17,18
        Jos joku tahtoo tehdä Hänen tahtonsa,tulee hän tuntemaan
        onko tämä oppi Jumalasta,vai puhunko minä omiani-
        joka omiaan puhuu,se pyytää omaa kunniaansa,mutta joka
        pyytää Lähettäjänsä kunniaa,se on totinen,eikä hänessä ole
        vääryyttä.

Saatana-nimen käyttö ja sen toistaminen osoittaa selvästi
        ekivaari sydämesi tilan.Tässäkin sinä tuot sen kolmesti esille.
        Et siedä Jaikalin kirjoitusta ja puolustat siksi itseäsi lukijoiden
        edessä sillä,että väität Jaikalin ja Mohikaanin kirjoitusten:
        lähteneen "suurimmaksi osaksi" syvyydestä-
        et voi palstalla muiden lukijoiden edessä arvostella heitä
        niin suoraan,kuin tahtoisit ja siksi joudut osittain myöntämään
        kirjoitusten olevan tottakin..väität Jumalan Hengen sen
        sinussa niin ilmaisseen,vaikka selvästi on nähtävissä,että se on
        sinun oman mielesi ajatuksista lähtöisin-sydämen kyllyydestä
        suu puhuu,sanotaan Raamatussa.

Kyse ei ole ollut alunperinkään sinun henkilökohtaisesta arvostelemisestasi!

Vaan siitä,miten sinä palstalla vastustat helluntailaisia ja pyrit kumoamaan
        Jumalan Sanalla Jumalan Sanaa osoittaaksesi heidän olevan väärässä ja
        ilman minkäänlaista Jumalan pelkoa jopa tekemään tyhjäksi joitakin kohtia
        Raamatusta vain pilkataksesi heitä!Tiedät itsekin heidän opetuksensa olevan
        Raamatun Sanan ja totuuden mukaisia-miksi et siedä sitä?Miksi teet näin?!

Jumalan sanaa vaan ihmisten tekemiä oppeja, joita ei löydy Raamatusta. Pyrin ymmärtämään Raamatun sillä tavalla, ettei siitä tarvitse mitään kumota, eikä Jeesuksen ja apostolien selittämällä tavalla tarvitsekaan Jeesuksen syntymisestä kumota mitään, kun uskomme Jeesuksen ja apostolien selitykset erikseen sekä lihan mukaan lihaksi syntyminen että pyhyyden hengen mukaan hengeksi syntymisen!

• vaikeat on teidän asiat
        ekivaari kirjoitti:

tällä opetuksellaan: "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
        ( Joh. 3:6 ) [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

Ja mitä tarkoitti apostoli Paavali analysoidessaan erikseen Jeesuksen "lihan puolesta" syntymisen ja erikseen "pyhyyden hengen puolesta" syntymisen?

Ovatko Jeesuksen opetukset jokaisessa neljässä evankeliumissa, joissa hän kysyi "Kuka on minun äitini ja ketkä ovat minun veljiäni"? Ja itse vastasi, jotta vastaus tulee varmasti oikein: "Joka tekee Jumalan tahdon, on minun äitini ja veljeni ja sisareni". Ovatko nämä Herramme Jeesuksen Kristuksen opetukset samantekeviä siinä tarkoituksessa kuin sinä niitä vähättelit!

Kaikki nämä tässä käsittelemäni kirjoitukset ovat Jeesuksen omaa opetusta eivätkä ole syntymisasiasta irti repäistyjä!

Toinen ääriryhmän eksytys menee jeesusyksinoppiin, jossa ei tunnusteta, että Jeesuksella on Jumala. Se on jeesusyksinopin harha.

• vaikeat on teidän asiat kirjoitti:

Toinen ääriryhmän eksytys menee jeesusyksinoppiin, jossa ei tunnusteta, että Jeesuksella on Jumala. Se on jeesusyksinopin harha.

>>>Toinen ääriryhmän eksytys menee jeesusyksinoppiin, jossa ei tunnusteta, että Jeesuksella on Jumala. Se on jeesusyksinopin harha.

• jaikal kirjoitti:

>>>Toinen ääriryhmän eksytys menee jeesusyksinoppiin, jossa ei tunnusteta, että Jeesuksella on Jumala. Se on jeesusyksinopin harha.

etkä ota vastaan Jeesuksenkaan opetusta, sillä Jeesus selitti ja opettaa hengelliset asiat hengellisesti, edelleenkin "pyhyyden hengen mukaan" eikä kuolettavan kirjaimen mukaan ...

1. Korinttolaiskirje 2
        14 "Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."

Johannes 5
        43 "Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan."

Johannes 12
        48 "Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä."

Jaikal kampanjoi tuota "omassa nimessään" tulevan Jeesuksen nimen puolesta. Minä olen korostanut juuri sitä, että Jeesus kampanjoi Isän nimessä ja Isän Jumalan nimen tunnetuksi tekemiseksi, [Joh. 17:26]!

• Hellu37
        ja siunattu ole sinäkin,Jaikal! kirjoitti:

Kirjoituksesi on Pyhän Hengen sinulle opettamaa ja sinä
        olet saanut Jumalalta lahjan opettaa meitä toisiakin!

Jaak.3:17
        Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas,
        sitten rauhaisa,lempeä,taipuisa,täynnä laupeutta
        ja hyviä hedelmiä,se ei epäile,ei teeskentele.
        Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa
        rauhan tekijöille.

ÄLÄ käytä Jaikal nimimerkkiä, jollet ole hän

• Hellu37 kirjoitti:

Et kai luule että olen itse kirjoittanut tuon viestin?
        En ole sitä kirjoittanut.

• jaikal kirjoitti:

"1. Pyrin osoittamaan kaikessa Herraa Jeesusta Kristusta.
        2. Pyrin korottamaan Herraa Jeesusta Kristusta ja Hänen ristin sovitustyötä.
        3. Pyrin johdattamaan lukijaani Jeesuksen luokse.
        4. Pyrin juurruttamaan lukijan turvautumaan Herraan Jeesukseen Kristukseen ja Hänen armoonsa.
        5. Kaikki opetukseni menee Jeesukseen Kristukseen."

Olen lukenut viestisi, enkä ole havainnut niissä mitää epäraamatullista, vaan puhdasta Raamatullista opetusta. Huomaan että Pyhän Hengen johdatuksessa olet kirjoituksesi kirjoittanut, joten turvallisella mielellä saat olla, sillä Jeesus on kanssasi! Jatka arvokasta työtäsi tällä palstallakin, sillä aina joku etsivä löytää Jeesuksen kun Jeesuksen etsijöitäkin palstalla on.

Jumalan Suurta Siunausta sinulle! jaikal

• jaikal kirjoitti:

"Kun lukee minun opetustani, huomaa muutamia asioita.
        1. Pyrin osoittamaan kaikessa Herraa Jeesusta Kristusta.
        4. Pyrin juurruttamaan lukijan turvautumaan Herraan Jeesukseen Kristukseen ja Hänen armoonsa.

Suurin osa noista pyrkimyksistäsihän on palstan sääntöjen vastaisia.
        Tämä on keskustelupalsta mielipiteiden vaihtoon.

Suomi24-keskustelujen ohjeet voit lukea tuolta:
        http://www.suomi24.fi/opastus/keskustelu/ohjeet/

• Il-Mari kirjoitti:

Olen lukenut viestisi, enkä ole havainnut niissä mitää epäraamatullista, vaan puhdasta Raamatullista opetusta. Huomaan että Pyhän Hengen johdatuksessa olet kirjoituksesi kirjoittanut, joten turvallisella mielellä saat olla, sillä Jeesus on kanssasi! Jatka arvokasta työtäsi tällä palstallakin, sillä aina joku etsivä löytää Jeesuksen kun Jeesuksen etsijöitäkin palstalla on.

mikä on palstan säännöissä kielletty.

• Il-Mari kirjoitti:

epäraamatullisuutta siinä, että hän väittää Jeesusta, Jumalan poikaa itse Jumalaksi, vaikka Jeesus itse todisti:

Johannes 8
        42 "Jeesus sanoi heille: »Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; EN MINÄ OLE ITSESTÄNI TULLUT, vaan hän on minut lähettänyt«."

Ajatelkaapa itse, lukijat: Puhuiko Jeesus tässä totuutta, vai valehteliko hän? Jos Jeesus olisi sama kuin Jumala, hän olisi todistanut tulleensa itsestänsä!

• efox
        ekivaari kirjoitti:

epäraamatullisuutta siinä, että hän väittää Jeesusta, Jumalan poikaa itse Jumalaksi, vaikka Jeesus itse todisti:

Johannes 8
        42 "Jeesus sanoi heille: »Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; EN MINÄ OLE ITSESTÄNI TULLUT, vaan hän on minut lähettänyt«."

Ajatelkaapa itse, lukijat: Puhuiko Jeesus tässä totuutta, vai valehteliko hän? Jos Jeesus olisi sama kuin Jumala, hän olisi todistanut tulleensa itsestänsä!

Kun mennään jakeeseen 58 samaa lukua niin Jeesus esittää itsensä samaksi Jumalaksi joka ilmestyi Moosekselle "minä olen".

Alkukielessä lukee. 58. "Todella todella minä sanon teille ennen Aabrahamin syntymistä minä olen"

Ei mikään ihme että lain tunteneet Juutalaiset yrittivät kivittää Hänet. Puhe on jo kieliopillisesti järjen vastainen.

• efox kirjoitti:

Kun mennään jakeeseen 58 samaa lukua niin Jeesus esittää itsensä samaksi Jumalaksi joka ilmestyi Moosekselle "minä olen".

Alkukielessä lukee. 58. "Todella todella minä sanon teille ennen Aabrahamin syntymistä minä olen"

Ei mikään ihme että lain tunteneet Juutalaiset yrittivät kivittää Hänet. Puhe on jo kieliopillisesti järjen vastainen.

Apostolien tekojen 7. luvun 30, ja 38 jakeeseen, niin ne paljastavat että se oli Herran enkeli, jonka Mooses näki, eikä Jumala:

Apostolien teot 7
        30 "Ja kun neljäkymmentä vuotta oli kulunut, ilmestyi hänelle (Moosekselle) Siinain vuoren erämaassa   e n k e l i   palavan orjantappurapensaan liekissä.
        38 Hän on se, joka seurakunnassa, erämaassa, oli   e n k e l i n   kanssa,  joka puhui hänelle Siinain vuorella, ja oli myös isiemme kanssa; ja hän sai eläviä sanoja meille annettaviksi."

Raamattu puhuu useissa kohdissa samasta tapahtumasta sekä Jumalana", "muuan mies", että "enkeli";

1. Mooseksen kirja 32
        24 "Ja Jaakob jäi yksinänsä toiselle puolelle. Silloin painiskeli hänen kanssaan   m u u a n   m i e s   päivän koittoon saakka."

Hoosea 12
        3 (12:4) "Äidin kohdussa tämä petti veljensä, ja miehuutensa voimassa hän taisteli   J u m a l a n   kanssa.
        4 (12:5) Hän taisteli   e n k e l i n   kanssa ja voitti, hän itki ja rukoili tätä. Beetelissä tämä löysi hänet ja puhui siellä meidän kanssamme."

Jos missä Raamattu kertoo jonkun nähneen Jumalan, ei se ole ollut "totinen Jumala, vaan Jumalan enkeli-ilmestys
        sillä:

1. Timoteus 6
        16 "jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen."

• efox
        ekivaari kirjoitti:

Apostolien tekojen 7. luvun 30, ja 38 jakeeseen, niin ne paljastavat että se oli Herran enkeli, jonka Mooses näki, eikä Jumala:

Apostolien teot 7
        30 "Ja kun neljäkymmentä vuotta oli kulunut, ilmestyi hänelle (Moosekselle) Siinain vuoren erämaassa   e n k e l i   palavan orjantappurapensaan liekissä.
        38 Hän on se, joka seurakunnassa, erämaassa, oli   e n k e l i n   kanssa,  joka puhui hänelle Siinain vuorella, ja oli myös isiemme kanssa; ja hän sai eläviä sanoja meille annettaviksi."

Raamattu puhuu useissa kohdissa samasta tapahtumasta sekä Jumalana", "muuan mies", että "enkeli";

1. Mooseksen kirja 32
        24 "Ja Jaakob jäi yksinänsä toiselle puolelle. Silloin painiskeli hänen kanssaan   m u u a n   m i e s   päivän koittoon saakka."

Hoosea 12
        3 (12:4) "Äidin kohdussa tämä petti veljensä, ja miehuutensa voimassa hän taisteli   J u m a l a n   kanssa.
        4 (12:5) Hän taisteli   e n k e l i n   kanssa ja voitti, hän itki ja rukoili tätä. Beetelissä tämä löysi hänet ja puhui siellä meidän kanssamme."

Jos missä Raamattu kertoo jonkun nähneen Jumalan, ei se ole ollut "totinen Jumala, vaan Jumalan enkeli-ilmestys
        sillä:

1. Timoteus 6
        16 "jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen."

Katos kummaa? Nyt ”minä olen” persoona onkin mielestäsi enkeli. Ota seuraavalla kerralla huomioon että saman persoonan puhe jatkuu 2.. Moos. 4:14-16. Näitä jakeita lainasit toisessa keskustelussa ja kyseessä oli silloinkin Jeesuksen Jumaluus. Miksi et sanonut sitä enkelin puheeksi vaan Jumalan?

Eikö ole yllättävää että Jeesus esittää itsensä samaksi persoonaksi Joh. 8:58. Tuskin Juutalaiset Häntä sen takia yrittivät kivittää jos enkelin sanoja lainaa.

• efox kirjoitti:

Katos kummaa? Nyt ”minä olen” persoona onkin mielestäsi enkeli. Ota seuraavalla kerralla huomioon että saman persoonan puhe jatkuu 2.. Moos. 4:14-16. Näitä jakeita lainasit toisessa keskustelussa ja kyseessä oli silloinkin Jeesuksen Jumaluus. Miksi et sanonut sitä enkelin puheeksi vaan Jumalan?

Eikö ole yllättävää että Jeesus esittää itsensä samaksi persoonaksi Joh. 8:58. Tuskin Juutalaiset Häntä sen takia yrittivät kivittää jos enkelin sanoja lainaa.

vastauksen Heprealaiskirjeen 1:1-5 jakeet, jotka paljastavat, että Vanhassa liitossa Jumala puhui profeettojen KAUTTA, mutta Uudessa liitossa JUMALA PUHUU pojan KAUTTA.

Profeetoille Jumala esiintyi erilaisina Ilmestyksinä ja "miehen hahmossa" enkeleinä, (Hoos. 12:4,5,11 ja jakeessa 6. sanoo myös tämän "enkeli-ilmestyksen nimen": "Herra, Jumala Sebaot, — Herra on hänen nimensä."
        (Ei siis sano että "hän on Herra", vaan ainoastaan hänen nimensä on Herra, Vertaa Joh. 17:26).

Vanhassa liitossa Raamattu kutsuu Pyhää Henkeä enkeliksi:

2. Mooseksen kirja 23
        20 "Katso, minä lähetän   e n k e l i n   sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.
        21 Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun n i m e n i on hänessä"

• Siunausta!
        Hellu37 kirjoitti:

Minä kirjoitin sen Jaikalille,
        en Jaikalin nimimerkillä..?

• Huomannut
        Pe.ku kirjoitti:

mitä itsekään et osaa..et keskustele,vaan takerrut toisten virheisiin
        ja arvostelet toisia!

• ekivaari kirjoitti:

vastauksen Heprealaiskirjeen 1:1-5 jakeet, jotka paljastavat, että Vanhassa liitossa Jumala puhui profeettojen KAUTTA, mutta Uudessa liitossa JUMALA PUHUU pojan KAUTTA.

Profeetoille Jumala esiintyi erilaisina Ilmestyksinä ja "miehen hahmossa" enkeleinä, (Hoos. 12:4,5,11 ja jakeessa 6. sanoo myös tämän "enkeli-ilmestyksen nimen": "Herra, Jumala Sebaot, — Herra on hänen nimensä."
        (Ei siis sano että "hän on Herra", vaan ainoastaan hänen nimensä on Herra, Vertaa Joh. 17:26).

2. Mooseksen kirja 23
        20 "Katso, minä lähetän   e n k e l i n   sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.
        21 Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun n i m e n i on hänessä"

Paavali viittasi tuohon samaan Mooseksen kirjan kohtaan, kun hän kirjoitti Pyhän Hengen ohjauksesta uudessa liitossa;

Efesolaiskirje 4
        30 "Älkää saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka."

Pyhä Henkeä Raamattu siis kutsuu enkeliksi, jotka ovat "palvelevia henkiä" eikä tämän mukaan Pyhä henki ole Jumala, vaan ainoastaan Jumalaa ja ihmisiä palveleva Kristuksen henki, jota Raamattu sanoo sinetiksi ja enkeliksi (Hepr. 1:14).

• efox
        ekivaari kirjoitti:

2. Mooseksen kirja 23

Vastauksestasi ei löydy selvyyttä Juutalaisten ongelmaan josta Joh.8:58-59 on kyse. Tarkkaan lain tuntevina he ymmärsivät että Jeesus teki puheillaan itsensä Jumalan vertaiseksi?

1. Piet.2:22. joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut",

Joh 5:18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

Joh 10:33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi."

• efox kirjoitti:

Vastauksestasi ei löydy selvyyttä Juutalaisten ongelmaan josta Joh.8:58-59 on kyse. Tarkkaan lain tuntevina he ymmärsivät että Jeesus teki puheillaan itsensä Jumalan vertaiseksi?

Joh 5:18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

Joh 10:33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi."

meidänkin noudattaa, eli tulla Jumalan vertaiseksi:

Matteus v 23
        9 "Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa."

Matteus 5
        48 "Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

Jaakobin kirje 1
        4 "Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset."

— Ai niin, unohdin, kenelle tätä kirjoitan — Sinähän selitätkin kaikki lihan mukaan ja sinulla on eri isä kuin Jeesuksella ja minulla!

• efox
        ekivaari kirjoitti:

meidänkin noudattaa, eli tulla Jumalan vertaiseksi:

Matteus v 23
        9 "Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa."

Matteus 5
        48 "Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

Jaakobin kirje 1
        4 "Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset."

— Ai niin, unohdin, kenelle tätä kirjoitan — Sinähän selitätkin kaikki lihan mukaan ja sinulla on eri isä kuin Jeesuksella ja minulla!

Selitit Joh 5:18 mutta on toinenkin todistus joka liittyy oleellisesti Joh. 8:58-9.

Toistetaan vielä. 1. Piet.2:22. joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut",

Tässä selvästi sanotaan että Hän teki itsensä Jumalaksi.

• efox kirjoitti:

Selitit Joh 5:18 mutta on toinenkin todistus joka liittyy oleellisesti Joh. 8:58-9.

Toistetaan vielä. 1. Piet.2:22. joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut",

Tässä selvästi sanotaan että Hän teki itsensä Jumalaksi.

Heprealaiskirje 5
        8 "Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
        9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,"

Tämän mukaan Jeesus ei ollut lihallisen syntyperän perusteella täydellinen, vaan hänestä tuli kärsimysten kautta oppimalla täydellinen. Samaa käskee kaikki apostolit meidän tavoitella:

1. Johannes 2
        5 "Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme."

Jeesus ei näytä olleen täydellinen lihallisen syntyperänsä puolesta, koska vasta kärsimysten kautta opittuaan, hänestä tuli täydellinen Jumalan poika;

2. Samuelin kirja 7
        14 "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niin kuin ihmislapsia lyödään;"

Roomalaiskirje 4
        8 "Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"

Kun Sinäkin opit kuolemaan synnille, niin Herra ei lue Sinullekaan syntiä!

• efox
        ekivaari kirjoitti:

Heprealaiskirje 5
        8 "Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
        9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,"

Tämän mukaan Jeesus ei ollut lihallisen syntyperän perusteella täydellinen, vaan hänestä tuli kärsimysten kautta oppimalla täydellinen. Samaa käskee kaikki apostolit meidän tavoitella:

1. Johannes 2
        5 "Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme."

Jeesus ei näytä olleen täydellinen lihallisen syntyperänsä puolesta, koska vasta kärsimysten kautta opittuaan, hänestä tuli täydellinen Jumalan poika;

2. Samuelin kirja 7
        14 "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niin kuin ihmislapsia lyödään;"

Roomalaiskirje 4
        8 "Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"

Kun Sinäkin opit kuolemaan synnille, niin Herra ei lue Sinullekaan syntiä!

"Jeesus ei näytä olleen täydellinen lihallisen syntyperänsä puolesta, koska vasta kärsimysten kautta opittuaan, hänestä tuli täydellinen Jumalan poika;"

Ihan selvästi kumoat Pietarin todistuksen ja vihjailet että Jeesus lihallisuudessaan teki itsensä Jumalaksi.
        Eihän Juutalaiset muuten olisi yrittäneet Häntä tappaa.

• armon vene
        Pe.ku kirjoitti:

armosta te olette pelastetut ette tekojen kautta että kukaan ei kerskaisi . raamattu ei tietääkseni sano että jeesus pitäisi tunnustaa jumalaksi vaan siellä sanotaan näin . joka tunnustaa jeesuksen jumalan pojaksi hänessä jumala pysyy ja hän jumalassa. samoin jeesus sanoi omasta isästään . minä menen teidän isänne ja minun isäni tykö ,teidän jumalanne ja minun jumalani tykö

• veli.vapaa
        armon vene kirjoitti:

armosta te olette pelastetut ette tekojen kautta että kukaan ei kerskaisi . raamattu ei tietääkseni sano että jeesus pitäisi tunnustaa jumalaksi vaan siellä sanotaan näin . joka tunnustaa jeesuksen jumalan pojaksi hänessä jumala pysyy ja hän jumalassa. samoin jeesus sanoi omasta isästään . minä menen teidän isänne ja minun isäni tykö ,teidän jumalanne ja minun jumalani tykö

sanoi tie, totuus ja elämä, Jumalan Poika Jeesus Kristus. Kummallisinta on se, että monet täällä uskovina itseään pitävät eivät usko Jeesuksen SANAAN, vaikka väittävätkin uskovansa Häneen. Heissä puhuu liha eikä Jumalan Henki.

• armon vene kirjoitti:

>>>raamattu ei tietääkseni sano että jeesus pitäisi tunnustaa jumalaksi vaan siellä sanotaan näin . joka tunnustaa jeesuksen jumalan pojaksi hänessä jumala pysyy ja hän jumalassa.

• armon vene
        jaikal kirjoitti:

>>>raamattu ei tietääkseni sano että jeesus pitäisi tunnustaa jumalaksi vaan siellä sanotaan näin . joka tunnustaa jeesuksen jumalan pojaksi hänessä jumala pysyy ja hän jumalassa.

Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa, mutta Hän, joka on minut lähettänyt on totinen ja minkä minä olen kuullut Häneltä sen minä puhun maailman kuulla, mutta he eivät ymmärtäneet, että Hän puhui heille Isästä. Niin Jeesus sanoi heille, kun olette ylentäneet ihmisenpojan silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen ja etten minä itsestäni tee mitään vaan puhun tätä sen mukaan kuin minun Isäni on minulle opettanut. (Joh. 8:26-28) Jeesus sanoi hänelle, minä olen ylösnousemus ja elämä, joka uskoo minuun, se elää vaikka olisi kuollut eikä yksikään joka elää ja uskoo minuun ikinä kuole uskotko sen? hän sanoi hänelle, uskon Herra, minä uskon että sinä olet Kristus Jumalan Poika se joka oli tuleva maailmaan. (Joh. 11:25-27) Yeshua Messias on ainut ovi Abba Isä YHWH valtakuntaan.

• harhaoppia!
        ekivaari kirjoitti:

Paavali viittasi tuohon samaan Mooseksen kirjan kohtaan, kun hän kirjoitti Pyhän Hengen ohjauksesta uudessa liitossa;

Efesolaiskirje 4
        30 "Älkää saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka."

Pyhä Henkeä Raamattu siis kutsuu enkeliksi, jotka ovat "palvelevia henkiä" eikä tämän mukaan Pyhä henki ole Jumala, vaan ainoastaan Jumalaa ja ihmisiä palveleva Kristuksen henki, jota Raamattu sanoo sinetiksi ja enkeliksi (Hepr. 1:14).

miten: "Pyhä Henki on enkeli" ja toisaalla:
        "Jeesus on Jumalan luoma enkeli"!!!

• että jeesus on
        harhaoppia! kirjoitti:

jumalan luoma enkeli?

• efox kirjoitti:

"Jeesus ei näytä olleen täydellinen lihallisen syntyperänsä puolesta, koska vasta kärsimysten kautta opittuaan, hänestä tuli täydellinen Jumalan poika;"

Ihan selvästi kumoat Pietarin todistuksen ja vihjailet että Jeesus lihallisuudessaan teki itsensä Jumalaksi.
        Eihän Juutalaiset muuten olisi yrittäneet Häntä tappaa.

pitkin johtuu, että Pietari oli huomannut Kristuksen jo täydelliseksi tulleena, mutta Isä itse tietää ja tuntee jokaisen ihmisen sisintä myöten parhaiten!

• tarkemmin
        ekivaari kirjoitti:

pitkin johtuu, että Pietari oli huomannut Kristuksen jo täydelliseksi tulleena, mutta Isä itse tietää ja tuntee jokaisen ihmisen sisintä myöten parhaiten!

--"että Pietari oli huomannut Kristuksen jo täydelliseksi tulleena, mutta Isä itse tietää ja tuntee jokaisen ihmisen sisintä myöten parhaiten!"--

Pietari antaa todistuksen Jeesuksen lihassa olo ajasta.

• tarkemmin kirjoitti:

--"että Pietari oli huomannut Kristuksen jo täydelliseksi tulleena, mutta Isä itse tietää ja tuntee jokaisen ihmisen sisintä myöten parhaiten!"--

Pietari antaa todistuksen Jeesuksen lihassa olo ajasta.

Raamattu antaa Jumalasta syntyneille "MIELEN NEITSYILLE" (2.Kor.11:2,3) eli

Johanneksen ilmestys 14
        4 ... niin kuin neitsytmiehille, "jotka ovat ostetut esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle
        5 eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat."

• harhaoppia! kirjoitti:

Onko siis Raamattu harhaoppia? Orjantappurapensasilmestystä selittäessään Raamattu kutsuu pensaassa puhunutta olemusta sekä 1. Jumalaksi, 2. Herraksi, 3. Herran enkeliksi, 4. isäsi Jumalaksi, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaksi.

Sama havainto minulla on "Jaakobin painista" Jabbok-joella [1.Moos.32:24 (25)] "muuan mies", jota profeetta Hoosea [12:4-6] kutsuu sekä Jumalaksi että enkeliksi ja sekä hänen nimeänsä Herraksi!

Kuka siis valehtelee ja kuka puhuu sellaisista asioista, joita itse ei ole tietoinen eikä perillä?, vaan nimittelee ja panettelee veljiänsä aiheettomasti!

• laittaa Jeesuksen
        ekivaari kirjoitti:

Raamattu antaa Jumalasta syntyneille "MIELEN NEITSYILLE" (2.Kor.11:2,3) eli

Johanneksen ilmestys 14
        4 ... niin kuin neitsytmiehille, "jotka ovat ostetut esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle
        5 eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat."

Aadamin suvun jälkeläiseksi? Vaikka Raamatussa ei sukuluetteloiden tutkimista oikein suositella kuitenkin siellä puhutaan alkukielessä siittämisestä Matt. 1:16. Jeesuksen kohdalle tultaessa miehen tekemää siittämistä ei mainita.

• tulkintaan
        ekivaari kirjoitti:

Onko siis Raamattu harhaoppia? Orjantappurapensasilmestystä selittäessään Raamattu kutsuu pensaassa puhunutta olemusta sekä 1. Jumalaksi, 2. Herraksi, 3. Herran enkeliksi, 4. isäsi Jumalaksi, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaksi.

Sama havainto minulla on "Jaakobin painista" Jabbok-joella [1.Moos.32:24 (25)] "muuan mies", jota profeetta Hoosea [12:4-6] kutsuu sekä Jumalaksi että enkeliksi ja sekä hänen nimeänsä Herraksi!

Kuka siis valehtelee ja kuka puhuu sellaisista asioista, joita itse ei ole tietoinen eikä perillä?, vaan nimittelee ja panettelee veljiänsä aiheettomasti!

ekivaarin opilla joudutaan. Jeesus on enkelin siittämä jos Pyhä Henki on enkeli?

älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä. Matt. 1:20.

• veli.vapaa
        armon vene kirjoitti:

Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa, mutta Hän, joka on minut lähettänyt on totinen ja minkä minä olen kuullut Häneltä sen minä puhun maailman kuulla, mutta he eivät ymmärtäneet, että Hän puhui heille Isästä. Niin Jeesus sanoi heille, kun olette ylentäneet ihmisenpojan silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen ja etten minä itsestäni tee mitään vaan puhun tätä sen mukaan kuin minun Isäni on minulle opettanut. (Joh. 8:26-28) Jeesus sanoi hänelle, minä olen ylösnousemus ja elämä, joka uskoo minuun, se elää vaikka olisi kuollut eikä yksikään joka elää ja uskoo minuun ikinä kuole uskotko sen? hän sanoi hänelle, uskon Herra, minä uskon että sinä olet Kristus Jumalan Poika se joka oli tuleva maailmaan. (Joh. 11:25-27) Yeshua Messias on ainut ovi Abba Isä YHWH valtakuntaan.

kysymys. Kirjoitit näin tuossa edellä.

" Näin on kuin tässä sanot. Emme voi vaatia KÄÄNTYMÄTTÖMÄLTÄ että hän ymmärtää ja tunnustaa Jeesuksen Jumalaksi ennen kuin hän voi tulla uskoon ja pelastua. "

Mikä on kääntymätön, mihin hän ei ole kääntynyt, mitä tarkoittaa käännytys, ja miten kävi keskiajalla niille, joita käännytettiin, mutta jotka eivät uskoneet "käännyttäjiä".
        Odottiko heitä mestauslava, miekka tai polttorovio?

Siis mihin pitää kääntyä ja kenen?

• veli.vapaa kirjoitti:

" Näin on kuin tässä sanot. Emme voi vaatia KÄÄNTYMÄTTÖMÄLTÄ että hän ymmärtää ja tunnustaa Jeesuksen Jumalaksi ennen kuin hän voi tulla uskoon ja pelastua. "

Mikä on kääntymätön, mihin hän ei ole kääntynyt, mitä tarkoittaa käännytys, ja miten kävi keskiajalla niille, joita käännytettiin, mutta jotka eivät uskoneet "käännyttäjiä".

"Mikä on kääntymätön, mihin hän ei ole kääntynyt, mitä tarkoittaa käännytys"

Kääntyminen, tarkoittaa kääntymistä Jeesuksen puoleen, eli ihminen alkaa uskomaan Jeesukseen Kristukseen, johon ei ennen ole uskonut.

Kääntymätön on sitä, että ihminen elää "maailmassa" uskomatta Jeesukseen.

Käännytys tarkoittaa sitä, että kerrotaan ilosanomaa Jeesuksesta kääntymättömille (ei uskossa Jeesukseen oleville) ihmisille jotta he ottaisivat Jeesuksen vastaan, ja näin ollen käätyisivät "maailmasta" jeesukseen uskoviksi.

Uskossa oleva ihminen alkaa ymmärtämään Raamatunsanomaa Pyhän Hengen kautta, ja silloin hän ymmärtää myös sen, että Jeesus on Jumala!

• armon vene
        veli.vapaa kirjoitti:

sanoi tie, totuus ja elämä, Jumalan Poika Jeesus Kristus. Kummallisinta on se, että monet täällä uskovina itseään pitävät eivät usko Jeesuksen SANAAN, vaikka väittävätkin uskovansa Häneen. Heissä puhuu liha eikä Jumalan Henki.

Lässsyn Lässyn ,dfäöd!

• laittaa Jeesuksen kirjoitti:

Aadamin suvun jälkeläiseksi? Vaikka Raamatussa ei sukuluetteloiden tutkimista oikein suositella kuitenkin siellä puhutaan alkukielessä siittämisestä Matt. 1:16. Jeesuksen kohdalle tultaessa miehen tekemää siittämistä ei mainita.

siitä varoittivat, sillä ne kuolettavat, [2. Tim. 2:14]. Asiayhteys ja asiakokonaisuus on tärkein.

Hoosea 6
        5 "Sen tähden minä olen antanut heille iskuja profeettain kautta, olen kuolettanut heitä suuni sanoilla. Ja sinun tuomiosi nousevat kuin aamun valo."

• ml213.
        Il-Mari kirjoitti:

Kääntyminen, tarkoittaa kääntymistä Jeesuksen puoleen, eli ihminen alkaa uskomaan Jeesukseen Kristukseen, johon ei ennen ole uskonut.

Käännytys tarkoittaa sitä, että kerrotaan ilosanomaa Jeesuksesta kääntymättömille (ei uskossa Jeesukseen oleville) ihmisille jotta he ottaisivat Jeesuksen vastaan, ja näin ollen käätyisivät "maailmasta" jeesukseen uskoviksi.

Uskossa oleva ihminen alkaa ymmärtämään Raamatunsanomaa Pyhän Hengen kautta, ja silloin hän ymmärtää myös sen, että Jeesus on Jumala!

-----

Muuten tuo ei pidä paikaansa.Itse aikoinaan tulin uskoon/usko tuli minuun ihan "pystymetsästä". Siis luin Raamattua (Usko tuli minuun,koska usko tulee kuulemisesta /lukemisesta ja kuuleminen Krisuksen sanan kautta).Siis minun ajatuksiani ei kukaan toinen ihminen mahdollistunuty ohjaamaan, vaan ainoastaan Pyhä Hehki.Toisaalta pyörin ihmisen käyttäytymisen ja ongelmoitumisen ympärillä, mutta erittäin läheisesti Jeesuksen sovitustyössä/kin.

Niin, jo alusta lähetien olen uskonut ja ymmärtänyt miten Jeesus on aivan erillinen kuin itse Jumala. JOS SINÄKIN USKOT KIRJAIMELLISESTI MITÄ JEESUS OPETTAA, NIIN JEESUS ON TODELLA POIKA, JOLLA ON LÄHETTÄJÄ ISÄ JUMALA.

Mutta, ymmärrän ja vieläpä erikoisen hyvin, miten ihminen,- joka kuulee pelastuksen toisen ihmisen ohjaamana ja erikoisesti liittyy puolueeseen, niin tämän ihmisen ymmärrystä ohjaa puolueen opetus ja niiden ihmisten,- jonka opetusta hän kuulee uskon elämän alkuvuosina. Ymmärrätkö tämän???

Erikoisen hyvin tämä ilmentyy selkeämmin,jos uudestisyntynyt ihminen jää paikoileen eli jää Luterilaisuuteen/kirkkoon edelleen jäseneksi ja alkaa käydä kirkossa eli kuulee Luterilaisen ihmisen opetusta.Hänen uskonsa ja ymmärryksensä ohjaantuu Luterilaiseksi jajos taas tämä sama ihminen liittyisi Helluntaipuolueeseen, niin hänen ymmärryksensä tulisi Helluntalaiseksi tai jos tämä sama ihminen liittyisi Jehovan todistajiin, niin tämän ihmisen ymmärrys uskosta tulisi Jehovan todistajien opetuksen mukaiseksi. jne.... jne....

Todellisuus on, että harvat ja valitut ihmiset tutkivat Raamatun ilkmoituksia itsenäöisesti PYHÄN HENGEN KANSSA KAHDEN.Jos ihminen on kahden Pyhän Hengen kanssa, niin HÄNEN YMMÄRRYKSENSÄ POJASTA TULEE POJAN/ JEESUKSEN OPETUKSEN MUKAISEKSI.

Siis puolueen opetuksen korvaa Pyhä Henki,- JOKA AINA OPETTAA JA MUISTUTTAA JA HUOMAUTTAA JA VALVOO, MITEN JEESUS OPETTI JUMALAN TAHDON JA AIVOITUKSET.

Ymmärrätkö, miten sinökin Ilmari kuvittelet, ettei Jeesus rohjennut tai ymmärtänyt opettaa kuulijoille, että hän on Jumala.Ymmärrätkö,- jos Jeesus olisi Jumala, niin sanon aivan avoimesti, ETTÄ JEESUS JUMALAN POIKA OLIKSI TÄYDELLINEN VALHEIDEN MESTARI JA VALHEIDEN OPETTAJA.

Mutta,- ei. Jeesus on Tie TOTUUS ja Elä'mä.Tutki sinäkin, mitä TODELLISUUDESSA JEESUS OPETTI ISÄSÄT JA ISÄMME JUMALAN TAHDOSTA.

• Il-Mari kirjoitti:

"nurjaksi sukupolveksi", joka pitäisi kääntää oikein päin olevaksi:

Matteus 17
        17 "Niin Jeesus vastasi ja sanoi: »Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet tänne minun tyköni.«

"Kääntyminen" tarkoittaa lähinnä mielen muutosta; siirtymistä lihallisesta itsekkyydestä valvomaan hengellisiä lapsiamme, eli suumme sanoja ja puheitamme, jotka ovat niitä JUMALAN LUPAAMIA jälkeläisiämme:
        [Mal. 2:15]

Luukas 1
        17 "Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat oikeamielisten MIELENLAATUUN, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."

• Asko T
        ml213. kirjoitti:

-----

Muuten tuo ei pidä paikaansa.Itse aikoinaan tulin uskoon/usko tuli minuun ihan "pystymetsästä". Siis luin Raamattua (Usko tuli minuun,koska usko tulee kuulemisesta /lukemisesta ja kuuleminen Krisuksen sanan kautta).Siis minun ajatuksiani ei kukaan toinen ihminen mahdollistunuty ohjaamaan, vaan ainoastaan Pyhä Hehki.Toisaalta pyörin ihmisen käyttäytymisen ja ongelmoitumisen ympärillä, mutta erittäin läheisesti Jeesuksen sovitustyössä/kin.

Niin, jo alusta lähetien olen uskonut ja ymmärtänyt miten Jeesus on aivan erillinen kuin itse Jumala. JOS SINÄKIN USKOT KIRJAIMELLISESTI MITÄ JEESUS OPETTAA, NIIN JEESUS ON TODELLA POIKA, JOLLA ON LÄHETTÄJÄ ISÄ JUMALA.

Mutta, ymmärrän ja vieläpä erikoisen hyvin, miten ihminen,- joka kuulee pelastuksen toisen ihmisen ohjaamana ja erikoisesti liittyy puolueeseen, niin tämän ihmisen ymmärrystä ohjaa puolueen opetus ja niiden ihmisten,- jonka opetusta hän kuulee uskon elämän alkuvuosina. Ymmärrätkö tämän???

Erikoisen hyvin tämä ilmentyy selkeämmin,jos uudestisyntynyt ihminen jää paikoileen eli jää Luterilaisuuteen/kirkkoon edelleen jäseneksi ja alkaa käydä kirkossa eli kuulee Luterilaisen ihmisen opetusta.Hänen uskonsa ja ymmärryksensä ohjaantuu Luterilaiseksi jajos taas tämä sama ihminen liittyisi Helluntaipuolueeseen, niin hänen ymmärryksensä tulisi Helluntalaiseksi tai jos tämä sama ihminen liittyisi Jehovan todistajiin, niin tämän ihmisen ymmärrys uskosta tulisi Jehovan todistajien opetuksen mukaiseksi. jne.... jne....

Todellisuus on, että harvat ja valitut ihmiset tutkivat Raamatun ilkmoituksia itsenäöisesti PYHÄN HENGEN KANSSA KAHDEN.Jos ihminen on kahden Pyhän Hengen kanssa, niin HÄNEN YMMÄRRYKSENSÄ POJASTA TULEE POJAN/ JEESUKSEN OPETUKSEN MUKAISEKSI.

Siis puolueen opetuksen korvaa Pyhä Henki,- JOKA AINA OPETTAA JA MUISTUTTAA JA HUOMAUTTAA JA VALVOO, MITEN JEESUS OPETTI JUMALAN TAHDON JA AIVOITUKSET.

Ymmärrätkö, miten sinökin Ilmari kuvittelet, ettei Jeesus rohjennut tai ymmärtänyt opettaa kuulijoille, että hän on Jumala.Ymmärrätkö,- jos Jeesus olisi Jumala, niin sanon aivan avoimesti, ETTÄ JEESUS JUMALAN POIKA OLIKSI TÄYDELLINEN VALHEIDEN MESTARI JA VALHEIDEN OPETTAJA.

Mutta,- ei. Jeesus on Tie TOTUUS ja Elä'mä.Tutki sinäkin, mitä TODELLISUUDESSA JEESUS OPETTI ISÄSÄT JA ISÄMME JUMALAN TAHDOSTA.

kun sinä yrität käsittää asioita omalla järjelleäsi, etkä Pyhän Hengen ohjauksessa. Et mitenkään voi käsittää Raamattua kun ei sinua Pyhä Henki ohjaa. Raamatussahan sonotaan monessa peikassa että Jeesus on jumala. Kerroppas kuka tuli lihaan Jeesuksessa? = Jumala tuli lihaan Jeesuksessa!

Että sillain Pyhä Henki toimii ja opettaa.

• veli.vapaa
        Asko T kirjoitti:

kun sinä yrität käsittää asioita omalla järjelleäsi, etkä Pyhän Hengen ohjauksessa. Et mitenkään voi käsittää Raamattua kun ei sinua Pyhä Henki ohjaa. Raamatussahan sonotaan monessa peikassa että Jeesus on jumala. Kerroppas kuka tuli lihaan Jeesuksessa? = Jumala tuli lihaan Jeesuksessa!

vaan (Jumalan) SANA TULI LIHAAN (Jeesukseen). Ei sinulla ole Pyhää Henkeä, kun et tuota ymmärrä.

Mikäli et usko SANAA ( Jumala sanaa ja tahtoa), et pelastu, sillä se on pelatumisen ehto.

Jaak. 1:21
        Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan SANA, joka ON TEIHIN ISTUTETTU ja joka voi teidän sielunne pelastaa.

Valitettavasti Asko T sinä olet se, joka et ymmärrä eikä sellaisella voi olla opettajana Pyhä Henki, joka opettaa VAIN totuutta. Sana istuttaminen tarkoittaa sitä, että meihin on kylvetty siemen (SANA), johon uskoessaan Jumala palkitsee antamalla lahjaksi Pyhän Hengen. Se opettaa meitä kaikessa hiljaisuudessa tuntemaan totuuden. Ihmisopit ovat vieneet ihmiset pois tästä ainoasta totuudesta.

• ml213.
        Asko T kirjoitti:

sinä yrität käsittää asioita omalla järjelleäsi, etkä Pyhän Hengen ohjauksessa.
        -----------

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa.Voisin kirjoitaa vaikka kirjasen ihmisen puhehäiriö änkytyksen tutkimisesta ja siihen liittyvistä asioista,----jotka ovat uutta ja uusi lähestymistapa ongelmoitumisen puheen alueella.

Minut tuntien, niin,- KAIKKI IHMISET YMMÄRTÄVÄT, MITEN YMMÄRRYSTÄNI ON OHJANNUT AIVAN MUU TAHO KUIN OMA JÄRKENI. Siis ymmärrykseni laajennettiin näkemään turmeltuneesta ihmisestä aina ymmärtämään Jumalan tahto ja aivoitus ja erikoisesti Jumalan tahdon toteuttamisen vaikutus ihmiseen.

Ihan vaan ohimennen kaikille, että ihmiselle on erityisen tärkeää omaksua/sisäistää mitä Jeesus opetti.Kristuksen mielessä(mielikuvat) on suuri salaisuus ajatellen ihmisen pelastusta tai ihan ihmisen mielenterveyttä ja mielen tasapainoa,------ geneettisistä tekijöistä riippumatta.

PS.

Toisaalta saat aivan vapaasti pohtia ja ajatella, mutta toivoisin sinunkin pysyvän totuudessa/todellisuudessa luulemisen sijasta.

• Asko T kirjoitti:

lihaamme, Sinun, Asko T. ja minun sisimpäni ihmisen lihaan, (1.Kor.15:39,40); eikä tehnyt meistä itseensä verrattavaa Jumalaa!

1. Korinttolaiskirje 6
        20 "Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis JUMALA RUUMIISSANNE"

Jumala on KAIKKI KAIKISSA, eikä kuitenkaan tee lisäjumalia yhdestäkään muusta, koska hän on YKSI, johon kaikki yhdistetään, ja hän pysyy aina YHTENÄ Jumalana, riippumatta siitä, miten monessa hän on;

1. Korinttolaiskirje 12
        6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta JUMALA, JOKA KAIKKI KAIKISSA vaikuttaa, on sama."

1. Korinttolaiskirje 15:28
        "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse POIKAKIN ALISTETAAN SEN VALTAAN, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että JUMALA OLISI KAIKKI KAIKISSA."

• Asko T
        veli.vapaa kirjoitti:

vaan (Jumalan) SANA TULI LIHAAN (Jeesukseen). Ei sinulla ole Pyhää Henkeä, kun et tuota ymmärrä.

Mikäli et usko SANAA ( Jumala sanaa ja tahtoa), et pelastu, sillä se on pelatumisen ehto.

Jaak. 1:21
        Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan SANA, joka ON TEIHIN ISTUTETTU ja joka voi teidän sielunne pelastaa.

Valitettavasti Asko T sinä olet se, joka et ymmärrä eikä sellaisella voi olla opettajana Pyhä Henki, joka opettaa VAIN totuutta. Sana istuttaminen tarkoittaa sitä, että meihin on kylvetty siemen (SANA), johon uskoessaan Jumala palkitsee antamalla lahjaksi Pyhän Hengen. Se opettaa meitä kaikessa hiljaisuudessa tuntemaan totuuden. Ihmisopit ovat vieneet ihmiset pois tästä ainoasta totuudesta.

"Sana istuttaminen tarkoittaa sitä, että meihin on kylvetty siemen (SANA), johon uskoessaan Jumala palkitsee antamalla lahjaksi Pyhän Hengen. Se opettaa meitä kaikessa hiljaisuudessa tuntemaan totuuden. Ihmisopit ovat vieneet ihmiset pois tästä ainoasta totuudesta. "

että tärkoitat että kun uskoo sanaan, niin siinä on sinun mielestäsi sitten pelastus. Mutta kun asia on niin, että minä uskon Jeesukseen Kristukseen.

Niin ja jos oikein tarkasti tuon lukee ja ajattelee mitä kirjoitit, niin tarkoitanet että jos Jumala uskoo sanaan?

On se mielenkiintoista kuinka väärin uudestisyntymätön ja ilman Pyhää Henkeä oleva tulkitsee Raamattua, kuten sinä teet. Jos sinlla olisi Pyhä Henki niin ymmärtäisit Raamattua niinkuin Jumala on sen tarkoittanut ymmärettäväksi! Sinä kumppaneinesi ymmärrätte Raamatun täysin väärin. Se on sitä, kun omalla järjellään yrittää Raamattua ymmärtää, niin lopputulos on se, mikä teillä on.

• Asko T
        ml213. kirjoitti:

sinä yrität käsittää asioita omalla järjelleäsi, etkä Pyhän Hengen ohjauksessa.
        -----------

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa.Voisin kirjoitaa vaikka kirjasen ihmisen puhehäiriö änkytyksen tutkimisesta ja siihen liittyvistä asioista,----jotka ovat uutta ja uusi lähestymistapa ongelmoitumisen puheen alueella.

Minut tuntien, niin,- KAIKKI IHMISET YMMÄRTÄVÄT, MITEN YMMÄRRYSTÄNI ON OHJANNUT AIVAN MUU TAHO KUIN OMA JÄRKENI. Siis ymmärrykseni laajennettiin näkemään turmeltuneesta ihmisestä aina ymmärtämään Jumalan tahto ja aivoitus ja erikoisesti Jumalan tahdon toteuttamisen vaikutus ihmiseen.

Ihan vaan ohimennen kaikille, että ihmiselle on erityisen tärkeää omaksua/sisäistää mitä Jeesus opetti.Kristuksen mielessä(mielikuvat) on suuri salaisuus ajatellen ihmisen pelastusta tai ihan ihmisen mielenterveyttä ja mielen tasapainoa,------ geneettisistä tekijöistä riippumatta.

PS.

Toisaalta saat aivan vapaasti pohtia ja ajatella, mutta toivoisin sinunkin pysyvän totuudessa/todellisuudessa luulemisen sijasta.

".Voisin kirjoitaa vaikka kirjasen ihmisen puhehäiriö änkytyksen tutkimisesta "

tuota, mutta mitenkäs se nyt liittyy tähän keskusteluun? Vai tarkoitatko sitä, että minä änkytän?

Vai tarkoitatko sitä kenties, että vastasin niin hyvin, että aloit änkyttämään kunnes löydä mitään järkevää sanottavaa?

• Asko T kirjoitti:

"Sana istuttaminen tarkoittaa sitä, että meihin on kylvetty siemen (SANA), johon uskoessaan Jumala palkitsee antamalla lahjaksi Pyhän Hengen. Se opettaa meitä kaikessa hiljaisuudessa tuntemaan totuuden. Ihmisopit ovat vieneet ihmiset pois tästä ainoasta totuudesta. "

että tärkoitat että kun uskoo sanaan, niin siinä on sinun mielestäsi sitten pelastus. Mutta kun asia on niin, että minä uskon Jeesukseen Kristukseen.

Niin ja jos oikein tarkasti tuon lukee ja ajattelee mitä kirjoitit, niin tarkoitanet että jos Jumala uskoo sanaan?

On se mielenkiintoista kuinka väärin uudestisyntymätön ja ilman Pyhää Henkeä oleva tulkitsee Raamattua, kuten sinä teet. Jos sinlla olisi Pyhä Henki niin ymmärtäisit Raamattua niinkuin Jumala on sen tarkoittanut ymmärettäväksi! Sinä kumppaneinesi ymmärrätte Raamatun täysin väärin. Se on sitä, kun omalla järjellään yrittää Raamattua ymmärtää, niin lopputulos on se, mikä teillä on.

>"Niin ja jos oikein tarkasti tuon lukee ja ajattelee mitä kirjoitit, niin tarkoitanet että jos Jumala uskoo sanaan?"

Sinun kirjoituksiasi, Asko T., ei tarvitse lukea kovin tarkastikaan, kun niistä paljastuu halusi vääristellä toisen kirjoittamaa tekstiä! Totta kai Jumala uskoo omaan sanaansa ja uskovaiset uskovat Jumalan sanaan! Näen sinun olevan, Asko T, täynnä katkeruuden sappea!

• varma asia
        ekivaari kirjoitti:

siitä varoittivat, sillä ne kuolettavat, [2. Tim. 2:14]. Asiayhteys ja asiakokonaisuus on tärkein.

Hoosea 6
        5 "Sen tähden minä olen antanut heille iskuja profeettain kautta, olen kuolettanut heitä suuni sanoilla. Ja sinun tuomiosi nousevat kuin aamun valo."

kun puhutaan miehen siittämisen (yksittäinen sana!)tuloksesta. Tämä sana (siitti) poistaa sen ettei Jeesus ole Aadamin jälkeläinen kun sitä ei mainita Hänen kohdalla. Edelleen vahvistuu käsitys että yrität laittaa Jeesuksen Aadamin sukuun?

• varma asia kirjoitti:

kun puhutaan miehen siittämisen (yksittäinen sana!)tuloksesta. Tämä sana (siitti) poistaa sen ettei Jeesus ole Aadamin jälkeläinen kun sitä ei mainita Hänen kohdalla. Edelleen vahvistuu käsitys että yrität laittaa Jeesuksen Aadamin sukuun?

Jumalan sanaa vaan ihmisten tekemiä oppeja, joita ei löydy Raamatusta. Pyrin ymmärtämään Raamatun sillä tavalla, ettei siitä tarvitse mitään kumota, eikä Jeesuksen ja apostolien selittämällä tavalla tarvitsekaan Jeesuksen syntymisestä kumota mitään, kun uskomme Jeesuksen ja apostolien selitykset erikseen sekä lihan mukaan lihaksi syntyminen että pyhyyden hengen mukaan hengeksi syntymisen!

Jeesus opetti omasta syntymisestään:

Johannes 3
        6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

Roomalaiskirje 1 ...... Jumalan evankeliumi
        3 "on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
        4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]

Näin ollen;

1. 1. kirjeTimoteukselle 1
        5 "Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta." [Mark. 12:31 ]

Jumalan sana, Jumalan rakkaus, Jeesus Kristus, syntyy siis jokaisen ihmisen sisimmässä, joka tekee Jumalan tahdon.

• minä vaan
        veli.vapaa kirjoitti:

Niinson lue

• veli.vapaa
        Asko T kirjoitti:

tahallasi vääristelet pikkusieluisesti selvää ilmaisuani, joten on selvää, että sinulla ei ole eväitä keskustella asiasta edes Jumalan SANASTA, koske et näytä tietävän, mikä se on.

1.Piet.1.

22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
        23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta SIEMENESTÄ, Jumalan elävän ja pysyvän SANAN kautta.
        24 Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,
        25 mutta Herran SANA pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se SANA, joka on teille ILOSANOMANA JULISTETTU.

Asko T. Minä annan vääristelysi anteeksi sinulle, sillä niin Isäkin antaa minulle anteeksi.

• Jeesuksen sanomisiin
        ekivaari kirjoitti:

Jeesus opetti omasta syntymisestään:

Johannes 3
        6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

Roomalaiskirje 1 ...... Jumalan evankeliumi
        3 "on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
        4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]

Näin ollen;

1. 1. kirjeTimoteukselle 1
        5 "Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta." [Mark. 12:31 ]

Jumalan sana, Jumalan rakkaus, Jeesus Kristus, syntyy siis jokaisen ihmisen sisimmässä, joka tekee Jumalan tahdon.

sellaista jota Hän ei ole sanonut!

--"Jeesus opetti omasta syntymisestään:

Johannes 3
        6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."--

Ei Jeesus mainitse tässä omasta syntymisestä sanaakaan? Yritä nyt uskoa ettei Jeesus ollut lihassa ollessaan sama jonka Jumala totesi syntiinlangenneesta ihmisestä? "koska hän on liha" 1.Moos.2:21
        Hän ei olut miehen siemenestä syntynyt?

• Jeesuksen sanomisiin kirjoitti:

sellaista jota Hän ei ole sanonut!

--"Jeesus opetti omasta syntymisestään:

Johannes 3
        6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."--

Ei Jeesus mainitse tässä omasta syntymisestä sanaakaan? Yritä nyt uskoa ettei Jeesus ollut lihassa ollessaan sama jonka Jumala totesi syntiinlangenneesta ihmisestä? "koska hän on liha" 1.Moos.2:21
        Hän ei olut miehen siemenestä syntynyt?

se oli lihasta syntynyt Jeesus, ja se, mikä hänessä on henkeä, se oli ja on Hengestä syntynyt:

Roomalaiskirje 1
        3 "hänen Pojastansa-joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
        4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,"

Kolmas jae, joka selittää Jeesuksen "lihan puolesta" syntymän, ei sano häntä Jumalan pojaksi, vaan "Daavidin siemenestä, syntyneeksi" Jeesukseksi

Roomalaiskirje 1 (Raamattu 1992)
        3 "(Jumalan evankeliumi) on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen;" [Matt. 1:1 ]

Neljäs jae tässä sanoo selvästi että ...

4 "pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]

Summarum,! Lihan puolesta hän ei siis ollut Jumalan poika eikä Herra, vaan pyhyyden Hengen puolelta hän oli!

• ml213.
        Asko T kirjoitti:

".Voisin kirjoitaa vaikka kirjasen ihmisen puhehäiriö änkytyksen tutkimisesta "

tuota, mutta mitenkäs se nyt liittyy tähän keskusteluun? Vai tarkoitatko sitä, että minä änkytän?

Vai tarkoitatko sitä kenties, että vastasin niin hyvin, että aloit änkyttämään kunnes löydä mitään järkevää sanottavaa?

"tuota, mutta mitenkäs se nyt liittyy tähän keskusteluun? Vai tarkoitatko sitä, että minä änkytän?"
        --------

No, liittyyhän se siten,- koska epäilit etten ole uskossa ja Pyhä henki ei ole minussa.Pohdithan tilaani näin aiemmassa viestissäsi;

"kun sinä yrität käsittää asioita omalla järjelleäsi, etkä Pyhän Hengen ohjauksessa. Et mitenkään voi käsittää Raamattua kun ei sinua Pyhä Henki ohjaa."

Siis vastasin ja ilmensin sinulle, miten Pyhä Henki opetti minua erikoisella tavallaSiis löysin pyhän hengen avulla avaimen monia ihmisiä vaivanneeseen asiaan.Et kai kuvittele, että Pyhä Henki ei olisi täm'än asian takana.

Ei millään pahalla, mutta nuo ajatuksesi kyllä kuvaa vääristynyttä ihmistuntemusta yleensä. Ymmärätkö, miten tärkeä väline uskonelämässäkin on ihmisen ymmärryskyky.Toisaalta harmittaa ihan, miten lähestyt uskoa ja pelastusta ihan väärästä päästä.Jumalan aivoituksen tarkoitus on antaa ihmiselle pelastusmahdollisuus ja siten löytää todellinen elämä.Siis koko usko ihmisessä ilmentyy mielikuvissa ja siten uuden elämän löytämisessä ja siin'ä elämisessä.
        Siis Kristuksessa/mielessä onb se uusielämä kätkettynä.Ihmisen on ymmärrettävä Jeesus Kristus Jumalan Poikana,- joka on tie Jumalan luo ja erikoisesti miten Poika opettaa tekemään Isämme tahtoa.Jo tämäö tekijä jo todistaa, miten Jeesus ei ole itse Jumala.

• summarum
        ekivaari kirjoitti:

se oli lihasta syntynyt Jeesus, ja se, mikä hänessä on henkeä, se oli ja on Hengestä syntynyt:

Roomalaiskirje 1
        3 "hänen Pojastansa-joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
        4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,"

Kolmas jae, joka selittää Jeesuksen "lihan puolesta" syntymän, ei sano häntä Jumalan pojaksi, vaan "Daavidin siemenestä, syntyneeksi" Jeesukseksi

Roomalaiskirje 1 (Raamattu 1992)
        3 "(Jumalan evankeliumi) on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen;" [Matt. 1:1 ]

Neljäs jae tässä sanoo selvästi että ...

4 "pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]

Summarum,! Lihan puolesta hän ei siis ollut Jumalan poika eikä Herra, vaan pyhyyden Hengen puolelta hän oli!

Jumalan Poika tuli Daavidin pojaksi syntymänsä kautta. Uuden testamentin alussa ja lopussa esitetään Jeesus Kristus Daavidin poikana Matt 1:1; Ilm 22:16

Jeesus ei ollut sillä tavalla liha joksi Aadam tuli syntiinlankeemuksesssa 1.Moos.6:3? Tarvittiin Pyhästä Hengestä sikiäminen (neitseestä syntyminen) koska Jeesuksen veri ristillä täytyi olla vapaa syntiinlankeemuksen perimästä? 3.Moos.17:11 1.Piet.1:19.

Matt.1:19-20. Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet. Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.

Turha on spekuloida sillä että roomalaiset sotilaat olisivat raiskannneet Marjan.

Hepr.10:9. kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

Hänen lihansa oli siinä mielessä syntinen kun Hän kantoi synnit ruumiissaan ristille.1.Kor.5:21 1.Piet.2:24.

• summarum kirjoitti:

Jumalan Poika tuli Daavidin pojaksi syntymänsä kautta. Uuden testamentin alussa ja lopussa esitetään Jeesus Kristus Daavidin poikana Matt 1:1; Ilm 22:16

Jeesus ei ollut sillä tavalla liha joksi Aadam tuli syntiinlankeemuksesssa 1.Moos.6:3? Tarvittiin Pyhästä Hengestä sikiäminen (neitseestä syntyminen) koska Jeesuksen veri ristillä täytyi olla vapaa syntiinlankeemuksen perimästä? 3.Moos.17:11 1.Piet.1:19.

Matt.1:19-20. Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet. Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.

Turha on spekuloida sillä että roomalaiset sotilaat olisivat raiskannneet Marjan.

Hepr.10:9. kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

Hänen lihansa oli siinä mielessä syntinen kun Hän kantoi synnit ruumiissaan ristille.1.Kor.5:21 1.Piet.2:24.

on se Henki ja veri, joka antaa elämän, (1. Joh. 5:8) eikä yhdenkään lihallisen ihmisen lihan veri (Hepr.10:10;)! Lihansa puolesta Jeesus oli ihminen, joka luopui omasta tahdostaan ja verestään, tullakseen täyteen Jumalan tahtoa. Lihan veren syöminen ja juominen on lain vastaista, mutta Hengen veren, Jumalan tahdon tekeminen, syöminen ja juominen on välttämätöntä; [1. Moos.9:4;  Joh. 4:34;  Joh. 6:54-56].

Mutta kuten olen sanonut, niin usko sinä omalla tavallasi, ja minä uskon ja kirjoitan sillä tavalla niin kuin Pyhä henki on asian minulle ilmaissut!

• selityksellä
        ekivaari kirjoitti:

on se Henki ja veri, joka antaa elämän, (1. Joh. 5:8) eikä yhdenkään lihallisen ihmisen lihan veri (Hepr.10:10;)! Lihansa puolesta Jeesus oli ihminen, joka luopui omasta tahdostaan ja verestään, tullakseen täyteen Jumalan tahtoa. Lihan veren syöminen ja juominen on lain vastaista, mutta Hengen veren, Jumalan tahdon tekeminen, syöminen ja juominen on välttämätöntä; [1. Moos.9:4;  Joh. 4:34;  Joh. 6:54-56].

Mutta kuten olen sanonut, niin usko sinä omalla tavallasi, ja minä uskon ja kirjoitan sillä tavalla niin kuin Pyhä henki on asian minulle ilmaissut!

Jeesus saadaan syntiinlangenneen Aadamin jälkeläiseksi?

• vastineen?
        ekivaari kirjoitti:

"eikä yhdenkään lihallisen ihmisen lihan veri"

Missä Jeesusta sanotaa lihalliseksi?

• selityksellä kirjoitti:

Jeesus saadaan syntiinlangenneen Aadamin jälkeläiseksi?

Daavidin siemenestä siitetty Daavidin jälkeläinen, (Matt.1:16;  Room. 1:3;  Luuk.3:23)
        Mutta "4 PYHYYDEN HENGEN PUOLELTA HÄN OLI JUMALAN POIKA, jolla ON VALTA, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]

Lihan puolelta syntyneellä ei ollut valtaa, mutta pyhyyden Hengen puolesta syntyneellä on!

• vastineen? kirjoitti:

"eikä yhdenkään lihallisen ihmisen lihan veri"

Missä Jeesusta sanotaa lihalliseksi?

Heprealaiskirje 2
        14 "Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,"

NOVUM-sanakirjan mukaan "yhtäläisellä tavalla" sanojen asemasta on käytetty "SAMALLA tavalla"- sanoja, joten olen Jumalalle erittäin kiitollinen, kun sinä "vastineen", kysyit tätä asiaa ja taas löytyi Raamatusta yksi todistus lisää, että Jeesus on LIHANSA PUOLESTA tullut maailmaan SAMALLA TAVALLA KUIN MEKIN!

• PakaNainen
        summarum kirjoitti:

Jeesushan oli äidin puolelta lihallinen eli syntinen, koska Maria oli syntinen kuten esiäitinsä Eeva syntiin langennut, perisyntinen. Puolet lapsestahan on äidin geeniperimän tulosta. Oliko Jeesus puolisyntinen?

"Tarvittiin Pyhästä Hengestä sikiäminen (neitseestä syntyminen) koska Jeesuksen veri ristillä täytyi olla vapaa syntiinlankeemuksen perimästä?"

Niin sikiäminen, mutta entäs synnyttäjä joka oli syntinen? Eikö tässä ole jokin ristiriita? Pyhä Henki siittää ja syntinen nainen kantaa kohdussaan lasta joka on puolet perisynnissä saastunutta äitiä.

Miten tuon asian selittää? Onko Ekivaari oikeassa, kun hän puhuu 'mielenneitseestä' eikä immytkalvon säilyttäneestä neitseestä. Miten Pyhä Henki pääsee hedelmöittämään kohdun, kun immytkalvo on esteenä. Eihän Henkikään voi pujahtaa kalvon läpi jättämättä jälkiä kalvoon?

Tai toisaalta eihän naisella ollut niin väliä oliko kalvollinen vai ei: nainenhan ei ollut sielullinen olento jolla ei ollut pääsyä taivasten valtakuntaan.

Tuohon aikaan taisivat miehet uskoa, että nainen voi tulla raskaaksi pelkällä ajattelulla.

• WeijoLindroos
        jaikal kirjoitti:

! ! ! Aivan kuten jaikal ym. hengelliset veljet kirjoittivat.

"7. vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme, 8. sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet - 9. vaan, niin kuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka Häntä rakastavat." 10. Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin. 11. Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki. 12. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut; 13. ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti. 14. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.! 1 Kor. 2.

Raamattu todistaa oikeaksi kaiken, mitä Pyhässä Hengessä olevat veljet tällä palstalla ovat kirjoittaneet.
        Jokaisen on hyvä pyytää Jumalalta Pyhän Hengen kastetta, josta merkkinä on kielilläpuhuminen. Jumaluuskysymys selviää siinä samassa .., tottakai, koska silloin Jumala itse täyttää ihmisen sisimmän.

"Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin."
        "ei kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki."
        "Luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."

Jeesus siunatkoon omiansa!

• jaikalsevain
        WeijoLindroos kirjoitti:

! ! ! Aivan kuten jaikal ym. hengelliset veljet kirjoittivat.

"7. vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme, 8. sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet - 9. vaan, niin kuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka Häntä rakastavat." 10. Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin. 11. Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki. 12. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut; 13. ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti. 14. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.! 1 Kor. 2.

Raamattu todistaa oikeaksi kaiken, mitä Pyhässä Hengessä olevat veljet tällä palstalla ovat kirjoittaneet.
        Jokaisen on hyvä pyytää Jumalalta Pyhän Hengen kastetta, josta merkkinä on kielilläpuhuminen. Jumaluuskysymys selviää siinä samassa .., tottakai, koska silloin Jumala itse täyttää ihmisen sisimmän.

"Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin."
        "ei kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki."
        "Luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."

Jeesus siunatkoon omiansa!

niin että kun lukee tätäkin ketjua niin minua ainakin kauhistuttaa.
        Hengelliset asiat eivät men perille luonnolliselle ihmiselle.
        Ja sitten nuo luonnolliset ihmiset kääntyvät pilkkaamaan ja herjaamaan pyhää Jumalan Sanaa.
        Ja vielä minä itse olen aloittanut tämän herjausketjun. Voi minua!
        Ei minun toive toteutnutkaan. Tästä ketjusta tuli väittelyketju ekivaarin kanssa.

Siunaavin terveisin aloittajapoloinen jaikal

• kaksi puolta
        jaikalsevain kirjoitti:

niin että kun lukee tätäkin ketjua niin minua ainakin kauhistuttaa.
        Hengelliset asiat eivät men perille luonnolliselle ihmiselle.
        Ja sitten nuo luonnolliset ihmiset kääntyvät pilkkaamaan ja herjaamaan pyhää Jumalan Sanaa.
        Ja vielä minä itse olen aloittanut tämän herjausketjun. Voi minua!
        Ei minun toive toteutnutkaan. Tästä ketjusta tuli väittelyketju ekivaarin kanssa.

Siunaavin terveisin aloittajapoloinen jaikal

>Tästä ketjusta tuli väittelyketju ekivaarin kanssa.<

Lueppa sivun aloitus ja huomaa mihin pyrittiin ja siten onnistuttiin.

• vastinetta!
        kaksi puolta kirjoitti:

>Tästä ketjusta tuli väittelyketju ekivaarin kanssa.<

Lueppa sivun aloitus ja huomaa mihin pyrittiin ja siten onnistuttiin.

että ekivaari saa levitää harhaoppiaan ilman että siihen saa kukaan antaa vastinetta ja oikaista Raamatulla?
        Uskotko ekivaarin lopettavan julistuksensa jos uskovat lopettavat Raamatun opin mukaisen julistuksen?

• todista
        ekivaari kirjoitti:

Heprealaiskirje 2
        14 "Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,"

NOVUM-sanakirjan mukaan "yhtäläisellä tavalla" sanojen asemasta on käytetty "SAMALLA tavalla"- sanoja, joten olen Jumalalle erittäin kiitollinen, kun sinä "vastineen", kysyit tätä asiaa ja taas löytyi Raamatusta yksi todistus lisää, että Jeesus on LIHANSA PUOLESTA tullut maailmaan SAMALLA TAVALLA KUIN MEKIN!

että Jeesus olisi ollut lihallinen.

1.Kor.15. 47. Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
        48. Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.
        49. Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva. Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.

• todista kirjoitti:

että Jeesus olisi ollut lihallinen.

1.Kor.15. 47. Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
        48. Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.
        49. Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva. Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.

"Heprealaiskirjeen 2:14 jakeessa... klo 15:47", siinä on vastaus.

• vastinetta! kirjoitti:

että ekivaari saa levitää harhaoppiaan ilman että siihen saa kukaan antaa vastinetta ja oikaista Raamatulla?
        Uskotko ekivaarin lopettavan julistuksensa jos uskovat lopettavat Raamatun opin mukaisen julistuksen?

luopumuksensa jälkeen eivät ole vielä sitä raamatunopin mukaista julistusta aloittaneetkaan.
        Eihän sellaista mitä ei ole alkanutkaan, voi lopettaa!

• efox
        ekivaari kirjoitti:

"Heprealaiskirjeen 2:14 jakeessa... klo 15:47", siinä on vastaus.

Liha ja lihallisuus on eri asia. Olet pilkkaaja jos sanot Häntä lihalliseksi.

1.Kor.3. 3. olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?

2.Kor. 4. sillä meidän sota-aseemme eivät ole lihalliset,

• efox
        ekivaari kirjoitti:

Daavidin siemenestä siitetty Daavidin jälkeläinen, (Matt.1:16;  Room. 1:3;  Luuk.3:23)
        Mutta "4 PYHYYDEN HENGEN PUOLELTA HÄN OLI JUMALAN POIKA, jolla ON VALTA, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]

Lihan puolelta syntyneellä ei ollut valtaa, mutta pyhyyden Hengen puolesta syntyneellä on!

"Daavidin siemenestä siitetty Daavidin jälkeläinen."

Missä tuo "siitetty" sana sanotaan Jeesuksesta kun Raamatussa sanotaan että vaimon siemen on rikki polkeva käärmeen pään 1.Moos.3:15. Hän on siinä mielessä Daavidin siementä kun kun Marja on Daavidin sukua.

• OPPILASSO

HERÄTTÄJÄ JA UNILUKKARI.EKIN KANNAITAISI KIRJOITTAA HIEMAN ISOMMISSAKIN JULKAISUISSA KUIN SUOMI 24 SIVULLA.OLISI JOIHIN USKONNOLLISIIN LEHTIIN JA MIKSEI MUIHINKIN VALMISTA TEKSTIÄ.KIITOS HYVISTÄ JA KOVASTI KESKUSTELUA HERÄTTÄVISTÄ AIHEISTA.

• ml213.

Kyllä totta on, miten Ekivaarila on sellainen lähestymistapa ja yleeensä aiheet Raamatun sivuilta, että ne reagoittaa tämän ajan uskonnollisuuden opeilla tä'ytettyä ihmistä.Siis Ekin seurassa eivät ihmiset haukottele, vaan elävät voimakasta elämää.

No, näinhän tapahtui Jeesuksenkin seurassa.Toiset itkivät ja toiset kivittivät tai heristelivät nyrkkejään.Siis Pyhä Henki aina reagoitaa ihmistä/kuulijaa.Jos ihminen ei tätä hyväksy, niin kirkko ja hautausmaa lienee paikkoja, joissa ihmiset eivät reagoi ja kaikki ovat yksimielisiä keskenään.Kasvu on pysähtynyt/kuollut.

• Pari-kolme vuotta sitten tarjosin "hengellistä neitsyyttä" käsittelevää kirjoitustani Ristin Voitto lehdelle julkaistavaksi, ja lähetteessä mainitsin, että mielestäni olisi rakentavaa tarjota lukijoille myös perinteellisistä dogmeista poikkeavia tekstiselityksiä. Kirjoitustani eivät julkaisseet, vaan sen sijaan Jouko Ruohomäen kirjoituksia lihan mukaan neitsyestä syntyneeseen Jeesukseen uskomisen tärkeydestä.

Valtter Luoton päätoimittajakaudella julkaisivat R.V;ssa dogmeistakin poikkeavia tilaajien tarjoamia, hengellisten asioiden vaihtoehtoisia selitysmalleja, joihin toimittaja tai joku muu kirjoitti vuorostaan näkemyksensä. "Rakkaus ei muista kärsimäänsä pahaa", mutta minä en jaksanut sulattaa kirjoitukseni julkaisun hylkäämistä, vaan lopetin noin neljäkymmentä vuotta kestäneen R.V.-lehden tilauskauden sen loppuun.

• ml213.
        ekivaari kirjoitti:

Pari-kolme vuotta sitten tarjosin "hengellistä neitsyyttä" käsittelevää kirjoitustani Ristin Voitto lehdelle julkaistavaksi, ja lähetteessä mainitsin, että mielestäni olisi rakentavaa tarjota lukijoille myös perinteellisistä dogmeista poikkeavia tekstiselityksiä. Kirjoitustani eivät julkaisseet, vaan sen sijaan Jouko Ruohomäen kirjoituksia lihan mukaan neitsyestä syntyneeseen Jeesukseen uskomisen tärkeydestä.

Valtter Luoton päätoimittajakaudella julkaisivat R.V;ssa dogmeistakin poikkeavia tilaajien tarjoamia, hengellisten asioiden vaihtoehtoisia selitysmalleja, joihin toimittaja tai joku muu kirjoitti vuorostaan näkemyksensä. "Rakkaus ei muista kärsimäänsä pahaa", mutta minä en jaksanut sulattaa kirjoitukseni julkaisun hylkäämistä, vaan lopetin noin neljäkymmentä vuotta kestäneen R.V.-lehden tilauskauden sen loppuun.

Toisaalta ymmärrän, miten tämä netti on jopa Jumalan aivoittama tie sanansa levittämiseen.Jokainen ymmärtänee ja tietänee, ettei Helluntaiyhteisöjen sisällä ole mitenkään mahdollista pohtia niitä asioita, joita pohditaan vapaassa netissä.Nettikeskustelua voi lukea vapaasti ja suht koht vapaasti voi osallistua keskusteluunkin.

Täällä päin on yleistä, miten Helluntai yhteisössä vaiennetaan tai laityetaan puhekieltoon KAIKKI pohtijat, jotka poikkeavat Helluntaiopista. en ihmettele yhtään, ettei Ekivaarin kirjoituksia julkaistu Helluntai opin äänenen kannattajassa.
        Netti on siitäkin hyvä kanava, että täällä voi tuoda esiin vinoutuneita opetuksia uskonnollisuudesta.Tämä toiminta olisi yhteisöjen sisällä täysin mahdotonta.

Tietysti on foorumeitakin, jotka ovat kahlehdittuja foorumin ylläpitäjänm taholta eli siellä ei mahdollistu vapaa pohdinta ja etsiminen.No, toisaalta kuolleita lie jo suurimmaksi osaksi.

Mutta, kiitetään Jumalaa siitä,miten on vielä mahdollista pohtia ja etsiä Jumalan aivoituksia vapaasti!!!!

• veli.vapaa
        ml213. kirjoitti:

Toisaalta ymmärrän, miten tämä netti on jopa Jumalan aivoittama tie sanansa levittämiseen.Jokainen ymmärtänee ja tietänee, ettei Helluntaiyhteisöjen sisällä ole mitenkään mahdollista pohtia niitä asioita, joita pohditaan vapaassa netissä.Nettikeskustelua voi lukea vapaasti ja suht koht vapaasti voi osallistua keskusteluunkin.

Täällä päin on yleistä, miten Helluntai yhteisössä vaiennetaan tai laityetaan puhekieltoon KAIKKI pohtijat, jotka poikkeavat Helluntaiopista. en ihmettele yhtään, ettei Ekivaarin kirjoituksia julkaistu Helluntai opin äänenen kannattajassa.
        Netti on siitäkin hyvä kanava, että täällä voi tuoda esiin vinoutuneita opetuksia uskonnollisuudesta.Tämä toiminta olisi yhteisöjen sisällä täysin mahdotonta.

Tietysti on foorumeitakin, jotka ovat kahlehdittuja foorumin ylläpitäjänm taholta eli siellä ei mahdollistu vapaa pohdinta ja etsiminen.No, toisaalta kuolleita lie jo suurimmaksi osaksi.

Mutta, kiitetään Jumalaa siitä,miten on vielä mahdollista pohtia ja etsiä Jumalan aivoituksia vapaasti!!!!

olen ymmärtänyt myös niin, että minulle on annettu tarkoitus keskustella sanasta aj totuudesta tällä palstalla. Tosiasiassa täällä toteutuvat ne samat asiat kuin Jeesuksenkin aikana, eli harvemmin totuudenpuhujilla on ollut yösijaa. Niin kuin ml 213 totesi, ei "paikallisseurakunnassa" voisi ajatellakaan, että nostaisi keskusteluun sellaisia aiheita, kuin mitä täällä on.
        Jos bannia on mahdollista saada täällä, niin melko varmasti bannia tulisi "toisinajattelijalle" myös helluntailaisten järjestössä. Täytyy vaan muistaa, ettei kuuluminen yhteenkään uskonnolliseen järjestöön ole tarpeellista, kuten ei poliittisiin puolueisiinkaan.

Minulle ei ole itsetarkoitus palstalla oleminen, aivan hyvin täältä voi lähteä pois, ja toimia ihmisten ja sanan parissa netin ulkopuolella. Sanasta voimme keskustella kotona ja siellä missä on ihmisiä.

• Asko T
        ml213. kirjoitti:

sinäkin mmärrät sen, että sinulla ja ekivaarilla on vinoutunutta opetusta! Se on hyvä, että itsekin ymmärrät sen, ja tuot sen esiin täällä palstalla. Toivoisin kuitenkin että ymmärtäisit Raamatun sanan ja ottaisit sen vastaan NIINKUIN RAAMATTU SEN OPETTAA JA KERTOO!

Mutta kun ekivaarilla ainakin, on ongelma heti Jeesuksen syntymästä lähtien, eli eikvaari ei usko mitä Raamattu kertoo Jeesuksen syntymästä Pyhästä Hengestä, ja niin edelleen. En tiedä uskotko sinäkään sitä?

• ml213. kirjoitti:

Olen Jumalalle sanomattoman kiitollinen, että meillä on käytössämme uskonnollisten järjestöjen pakkopaidasta vapaa Eniro ja tämä Suomi24-Helluntailaisuus palsta, jolla voimme suhteellisen vapaasti keskustella hengellisistä asioista.

Usein esille nostamani "hengellinen neitsyys" ei ole minun huomaamani ja Raamatusta keksimäni asia, vaan Suomen helluntaiherätyksessä alusta alkaen 1970-luvulle saakka vaikuttanut ja arvostettu saarnaaja Eino Heinonen piti kotiseurakunnassani siitä aiheesta useitakin raamattutunteja, joilla hän puhui tästä asiasta!

Eikä hänkään itse sanonut sitä huomanneensa, vaan Jyväskylän kaupungin vesi-insinööri kysyi häneltä, miksi meillä helluntailiikkeessä korostetaan Jeesuksen lihan mukaista syntymistä Hengestä, vaikka Jeesus itse opetti että "Henki on se joka eläväksi tekee, EI LIHA MITÄÄN HYÖDYTÄ", ja tämä:

Johannes 3

Mutta yhtenä Uuden Testamentin parhaista helmistä hän piti näitä Room. 1:3,4 jakeita:

Roomalaiskirje 1.      että Jumalan evankeliumi ...
        4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36;  Hepr. 1:5]

Silloinkin, 1960-luvulla, helluntailaiset olivat haluttomia keskustelemaan tästä aiheesta Eino Heinosen pois lähdettyä. Kun joskus yritin ottaa puheeksi oman seurakunnan saarnaajan kanssa, hän alkoi aina puhumaan muista aiheista.

• Mikä on totuus??
        Asko T kirjoitti:

sinäkin mmärrät sen, että sinulla ja ekivaarilla on vinoutunutta opetusta! Se on hyvä, että itsekin ymmärrät sen, ja tuot sen esiin täällä palstalla. Toivoisin kuitenkin että ymmärtäisit Raamatun sanan ja ottaisit sen vastaan NIINKUIN RAAMATTU SEN OPETTAA JA KERTOO!

Mutta kun ekivaarilla ainakin, on ongelma heti Jeesuksen syntymästä lähtien, eli eikvaari ei usko mitä Raamattu kertoo Jeesuksen syntymästä Pyhästä Hengestä, ja niin edelleen. En tiedä uskotko sinäkään sitä?

Toisinaan näkee eri harhaoppilahkojen ja antikristillisten kulttien kietovan itsensä syvälle sääliin ja alkavan valittaa kovaa kohtaloaan. Heitä kuulemma vastustetaan, vähätellään, syrjitään, mustamaalataan tai jopa vainotaan. "Totuuden puhujille ei löydy yösijaa."

Mikäpä lämmittäisi mieltä paremmin silloin kuin marttyyrin viitta. Näin voivottelevat usein esim. jehovalaiset, joiden oppi on velivapaan sydäntä lähimpänä. Tämän palstan "totuuden puhujat" ovat keränneet oppinsa areiolaisilta ja uskonsanalaisilta, mutta opin kirjo kiertyy eri pakanauskontojen vaikutteiden lisäksi aina new agelaisiin ja saatanisteihin.

Eikös olekin komea keitos "totuuksia." Ekivaarikin käyttää välillä jehovalaisuutta, mormonismia, universalismia, teosofiaa ja gnostilaisuutta, jälleensyntymisoppia jne. Päällimmäiseksi aiheesta riippuen jotakin katolilaista, Haginin ajatuksia tai jonkun vesi-insinöörin ihmisoppia. Ja puoli tusinaa opetuslasta katsoo ekivaariin kuin yököt aurinkoon ja puolustaa jokaista hänen valhettaan.
        Tragikoomista!

Palstan "totuuden puhujat" ovat tiensä valinneet. Pimeyden lapsi on tullut sokeaksi omasta itsestään ja luopumuksestaan.
        Yksi asia nämä paljastaa nämä "totuuden puhujat."
        RISTI PUUTTUU HEILTÄ KOKONAAN.
        Ekivaari julkeudessaan jopa pilkkaa ristin sovitustyötä ja halventaa sitä eri tavoin. Näin he itse tuomitsevat itsensä ja paljastuvat Jumalaa ja Hänen sanaansa vastaan kapinoiviksi valehtelijoiksi ja eksyttäjiksi.

• Ihmisoppia kerraksee
        ekivaari kirjoitti:

Olen Jumalalle sanomattoman kiitollinen, että meillä on käytössämme uskonnollisten järjestöjen pakkopaidasta vapaa Eniro ja tämä Suomi24-Helluntailaisuus palsta, jolla voimme suhteellisen vapaasti keskustella hengellisistä asioista.

Usein esille nostamani "hengellinen neitsyys" ei ole minun huomaamani ja Raamatusta keksimäni asia, vaan Suomen helluntaiherätyksessä alusta alkaen 1970-luvulle saakka vaikuttanut ja arvostettu saarnaaja Eino Heinonen piti kotiseurakunnassani siitä aiheesta useitakin raamattutunteja, joilla hän puhui tästä asiasta!

Eikä hänkään itse sanonut sitä huomanneensa, vaan Jyväskylän kaupungin vesi-insinööri kysyi häneltä, miksi meillä helluntailiikkeessä korostetaan Jeesuksen lihan mukaista syntymistä Hengestä, vaikka Jeesus itse opetti että "Henki on se joka eläväksi tekee, EI LIHA MITÄÄN HYÖDYTÄ", ja tämä:

Johannes 3

Mutta yhtenä Uuden Testamentin parhaista helmistä hän piti näitä Room. 1:3,4 jakeita:

Roomalaiskirje 1.      että Jumalan evankeliumi ...
        4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36;  Hepr. 1:5]

Silloinkin, 1960-luvulla, helluntailaiset olivat haluttomia keskustelemaan tästä aiheesta Eino Heinosen pois lähdettyä. Kun joskus yritin ottaa puheeksi oman seurakunnan saarnaajan kanssa, hän alkoi aina puhumaan muista aiheista.

Elämäntapa-jankuttaja ei ymmärrä Raamattua, mutta vesi-insinöörin höpötykset nostetaan ylimmäksi opiksi. :-D

• ml213.
        Asko T kirjoitti:

Miten ihmisellä voi olla vinoutunutta opetusta, jos ihminen TUTKII KAIKKIA Raamatun ilmoituksia samalla tavalla ja tasolla.Eihän Ekivaari/kaan ole tuonut yhtään omaa Raamatun ilmoitusta esille.Hänkin on "takertunut" niihin ilmoituksiin,- jotka jopa kielletään tänä aikana.Esim. tämäkin.

Heprealaiskirje 2

Mitä taas tulee itseeni, niin yleensä en ota voimakasta kantaa puoleen tai toiseen,- jos mielikuvaan liittyy RAAMATUN ILMOITUKSIA, jotka eivät "ISTU" ristiriidattomasti toisiinsa nähden.Mutta, tämäkin on ymmärrettävä niin, etti itse Raamatun ilmoitukset ole ristiriitaisia, vaan ihmisen rajallinen ymmärryskyky ei mahdolistu näkemään kokonaisuutta.

Esimerkiksi Jeesuksen syntymä ja erikoisesti Jeesuksen elämä ennen palvelustyönsä aloittamista on hyvä esimerkki, miten tähän liittyy vaikeasti ymmärrettäviä ilmoituksia.Turhaa ihmisen on "hikoilla" ja kiivastua ja herjata toisiaan näiden kysymuysten edessä.Mielestäni rauhallinen/asiallinen pohtiminen on Jumalan tahto ja uskon, miten Jumala Pyhän Hengen opetuksen kautta avaa asioita yhä laajemmin ja laajemmin.

Jos saan sanoa suoraan, niin ihmettelen kyllä laajasti, miten sokeasti sinäkin kiellät/poistat Raamatun selkeitä ilmoituksia, jotka liittyvät aiheeseen. Kuvitteleeko ihminen olevansa oikeassa tai näkevänsä asiat oikein,- kun poistaa mielestään KAIKKI ne ilmoitukset, jotka eivät sovi/nivoudu kokonaisuuteen.Eikö tälläinen asioiden tutkimien/Jumalan tahdon etsiminen ole pelkuruutta tai laiskuutta ajatellen uskovan ihmisen m,ielen uudistumista tässäkin ajassa.

• jaikalitse
        Mikä on totuus?? kirjoitti:

Toisinaan näkee eri harhaoppilahkojen ja antikristillisten kulttien kietovan itsensä syvälle sääliin ja alkavan valittaa kovaa kohtaloaan. Heitä kuulemma vastustetaan, vähätellään, syrjitään, mustamaalataan tai jopa vainotaan. "Totuuden puhujille ei löydy yösijaa."

Mikäpä lämmittäisi mieltä paremmin silloin kuin marttyyrin viitta. Näin voivottelevat usein esim. jehovalaiset, joiden oppi on velivapaan sydäntä lähimpänä. Tämän palstan "totuuden puhujat" ovat keränneet oppinsa areiolaisilta ja uskonsanalaisilta, mutta opin kirjo kiertyy eri pakanauskontojen vaikutteiden lisäksi aina new agelaisiin ja saatanisteihin.

Eikös olekin komea keitos "totuuksia." Ekivaarikin käyttää välillä jehovalaisuutta, mormonismia, universalismia, teosofiaa ja gnostilaisuutta, jälleensyntymisoppia jne. Päällimmäiseksi aiheesta riippuen jotakin katolilaista, Haginin ajatuksia tai jonkun vesi-insinöörin ihmisoppia. Ja puoli tusinaa opetuslasta katsoo ekivaariin kuin yököt aurinkoon ja puolustaa jokaista hänen valhettaan.
        Tragikoomista!

Palstan "totuuden puhujat" ovat tiensä valinneet. Pimeyden lapsi on tullut sokeaksi omasta itsestään ja luopumuksestaan.
        Ekivaari julkeudessaan jopa pilkkaa ristin sovitustyötä ja halventaa sitä eri tavoin. Näin he itse tuomitsevat itsensä ja paljastuvat Jumalaa ja Hänen sanaansa vastaan kapinoiviksi valehtelijoiksi ja eksyttäjiksi.

Toivoisin että jokainen joka lukee tässä ketjussa ekivarin, veli-vapaan ja ml:n kirjoituksia ottaisi aikaa ja lukisi minun aloitustekstini avoimen Raamatun äärellä ja tutkisi onko asia Raamatussa niin kuin olen kirjoittanut.
        En tarkoittanut tällä ketjulla avata ekivaarille taas uutta mahdollisuta eksytystensä levitämiseksi.
        Näin tässä nyt kuitenkin näytti käyvän. Siksi hyvät ihmiset! LUKEKAA myös JAIKALIN ALOITUSTEKSTIT.

Terveisin jaikal itse

• ml213.
        Asko T kirjoitti:

Heprealaiskirje 2
        ---------

Miten ymmärrät tuon Raamatun ilmoituksen opetuksen ja ERIKOISESTI SANOJEN SISÄLLÖN.

• ml213;
        veli.vapaa kirjoitti:

olen ymmärtänyt myös niin, että minulle on annettu tarkoitus keskustella sanasta aj totuudesta tällä palstalla. Tosiasiassa täällä toteutuvat ne samat asiat kuin Jeesuksenkin aikana, eli harvemmin totuudenpuhujilla on ollut yösijaa. Niin kuin ml 213 totesi, ei "paikallisseurakunnassa" voisi ajatellakaan, että nostaisi keskusteluun sellaisia aiheita, kuin mitä täällä on.
        Jos bannia on mahdollista saada täällä, niin melko varmasti bannia tulisi "toisinajattelijalle" myös helluntailaisten järjestössä. Täytyy vaan muistaa, ettei kuuluminen yhteenkään uskonnolliseen järjestöön ole tarpeellista, kuten ei poliittisiin puolueisiinkaan.

Minulle ei ole itsetarkoitus palstalla oleminen, aivan hyvin täältä voi lähteä pois, ja toimia ihmisten ja sanan parissa netin ulkopuolella. Sanasta voimme keskustella kotona ja siellä missä on ihmisiä.

Kuten ymmärrätkin, niin monasti Pyhän Hengen ohjausta ja opetusta AINA VASTUSTAA uskonnillinen ihminen,- vaikka toisi esille selkeät Raamatun ilmoitukset.

Kaikein pahintahan ihmiselle on tilanne, jos hän on jumiutunut senhetkiseen tilanteeseen.Just väärästä opetuksesta irti pääseminen/kasvaminen vaatii ihmiseltä rohkeutta ja erikoisesti puhdasta uskoa ja luottamusta Jumalan aivoituksiin. Esim. harvassa on ne ihmiset,- jotka uskaltavat edes pohtia vapaasti mikä on todellinen Jumalan seurakunta ja siinä eläminen. Siis ihmisellä ei ole rohkeutta toteuttaa ja kulkea pois uskonnolisuudesta/puolueista, vaan hän kaipaa tuekseen, jonkun puolueen.Siis ajattelee kuin toisetkin niin tekevät, niin myös hän.

Kuten olet huomannut ja kokenutkin, niin mitä pidemmälle ihminmen kasvaa ymmärryksessä Jumalan aivoituksia kohtaan JA TOTEUTTAA NIITÄ, niin sitä syrjityksi hän tulee. Vainoaminen lie liiian voimakas ilmaisu, mutta sen suuntaisesta tapahtumasta on kysymys.

Esim. seurakunnissa puhutaan ja kaivataan paljon Krisuksen mielestä ja sen tuntemisesta,- joka sinänsä on oikein ja hyvä asia. Mutta, jos todella ilmentää mitä Krisuksen mieli on ja miten ihmisen arjessa ilmentyvä mieli ja käyttäytyminen,- joka just sairastuttaa ihmistä ja ongelmoittaa,- niin jos tämän asian yhdistää ja tuo sen Raamatun jakeiden kautta esille, niin monasti tätä ihmistä pidetään jopa harhaoppisena tai ainakin kaihdettavana ilmiönä.

Ymmärränkin tämän ajan tilanteen siten, että ihmiset puolueissa on oikein opetettu, ettei mitään tule ottaa vastaan, jos sitä ei ensin ole opetettu puolueen sisällä.Harmillisinta tässä on se kun puolueiden sisällä ei todellisesti opeteta Kristuksen mieltä ja sen vaikutusta ihmiseen ja tästä taas seuraa se, että kaikissa puolueissa olevat ihmiset on eritasoisesti ongelmoituneita.Hurja väite, mutta tosiasia.Jos ihminen ei pode itse "sairautta"/syntikäyttäytymistä, niin hän on osallisena siksi, koska ei näe/ymmärrä ympäristössään olevia ihmisten käyttäytymistä.

Siis toteutuu mitä Raamatussa onkin ilmoitettu eli hän tulee heidän synteihinsä osalliseksi ja puuttuu vain hetki, jolloin hön itse sokeudessaan ohjautuu käyttäytymään kuin ympäristö käyttäytyy.Tavallaan tämä sokeutuminen on ensimmäinen askel synnin tekemiseen ja päin vastoin. Kun sokea ihminen alkaa näkemään/saa ymmärryksen, niin tämä on ensimmäinen askel pois synnistä kasvamiseen.

*

"Minulle ei ole itsetarkoitus palstalla oleminen, aivan hyvin täältä voi lähteä pois, ja toimia ihmisten ja sanan parissa netin ulkopuolella. Sanasta voimme keskustella kotona ja siellä missä on ihmisiä."
        --------

No, ei kai kukaan halua olla siellä, missä saa kielteistä palautetta tai nälvimistä osakseen.Tietysti poikkeuksen tekee neuroottinen ihnminen, joka monasti jopa hakeutuu hakutumalla riitoihin ja toisten nälvimiseen.Siis lihallisesta ihmisestä ja mielestä on silloin kysymys.

Mutta, itsekkin olen kokenut, miten Pyhä Henki ohjaa juuri silloin ihmistä kun hänen lihallinen ihmisensä ei pidä tilanteesta.KOSKAAN lihallinen ja uskonnollinen ihminen ei tue tai ole samaa mieltä syvällisistä Pyhän Hengen opåettamista alueista.Vain Pyhä Henki antaa voiman ja opetuksen tuoda esille Jumalan aivoituksia,- jossa voimakkain tunnusmerrki on itsensä hillitseminen.Kaikki ne viestit, joissa nälvitään toista tai on riidanhakuisuutta, niin ei koskaan ole Pyhän Hengen aivoittamia.
        Monasti tämä sama ihminen elää äärireunoja kahtaalla. On voimakas tarve mielistellä saman ajattelijoita kohtaan ja toinen ääri pää on nälviminen tosinajattelijoita kohtaan.Siis kuin se sekoitettu lähde,josta Raamattu opettaa.

MutTa, huomioippa vielä kerran tämä/kin tekijä/varoitus leivisköitä ajatellen;

"Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: Sinä paha ja laiska palvelija! Sinä tiesit minun leikkaavan sieltä, MIHIN EN OLE KYLVÄNYT JA KOKOAVAN SIELTÄ, MISSÄ EN OLE VISKANNUT."

Siis Jumalan tahto on kertoa Jumalan aivoituksia siellä, missä niitä ei ole pohdittu tai tiedostettu.Siis uskonnollisuuden keskellä pohtia/kertoa mikä on oikea usko Jeesukseen Jumalan Poikaan ja hänen opetuksinsa.

• ml213;
        veli.vapaa kirjoitti:

Siis, jos Jumala on sinulle antanut viisautta ja ymmärrystä nähdä asiat oikeassa valossa,- jonka voi todistaa Raamatun ilmoituksien kautta, niin tätä leiviskää Jumala ei tahdo pitää kätkettynä,- vaan käytössä.Ihan omasta kokemuksestakin voin kertoa, miten tähän asiaan liittyy kaksi puolta.

Jos ihminen TODELLA OMAA JUMALAN TAHDON JA NÄYN asioissa, jotka Jumala on laskenut hänen elämäänä,- niin- jos ihminen ei käytä tätä Jumalalta saanutta ymmärrystä, niin hänen el'mänsä turhautuu.Siis elämä alkaa kulkea kohti lihallisen ihnmisen mieltä kaikkine ongelmoitumisineen.

Taas, jos ihminen on kuuliainen JUMALALLE ja pitää käytössään Jumalalta saanutta leiviskäänsä/ymmärrystä, niin tämän ihmisen elämä vahvistuu ja hän tulee tietämään ja ymmärtämään mikä on hänen elä'mänsä tarkoitus. Monasti ihmisellähän on suurimpia ongelmia pohtia mikä on hänen el'mänsä tarkoitus elää arkea,-------jossa voi olla vakaviakin ongelmia itsestä riippumatta.

• ml213.
        ml213; kirjoitti:

Siis, jos Jumala on sinulle antanut viisautta ja ymmärrystä nähdä asiat oikeassa valossa,- jonka voi todistaa Raamatun ilmoituksien kautta, niin tätä leiviskää Jumala ei tahdo pitää kätkettynä,- vaan käytössä.Ihan omasta kokemuksestakin voin kertoa, miten tähän asiaan liittyy kaksi puolta.

Jos ihminen TODELLA OMAA JUMALAN TAHDON JA NÄYN asioissa, jotka Jumala on laskenut hänen elämäänä,- niin- jos ihminen ei käytä tätä Jumalalta saanutta ymmärrystä, niin hänen el'mänsä turhautuu.Siis elämä alkaa kulkea kohti lihallisen ihnmisen mieltä kaikkine ongelmoitumisineen.

Taas, jos ihminen on kuuliainen JUMALALLE ja pitää käytössään Jumalalta saanutta leiviskäänsä/ymmärrystä, niin tämän ihmisen elämä vahvistuu ja hän tulee tietämään ja ymmärtämään mikä on hänen elä'mänsä tarkoitus. Monasti ihmisellähän on suurimpia ongelmia pohtia mikä on hänen el'mänsä tarkoitus elää arkea,-------jossa voi olla vakaviakin ongelmia itsestä riippumatta.

Kun pohtii Paavalin elämää Raamatun lehdiltä, niin hänellä oli elämässään paljon ongelmia, mutta huomioimisen arvoista on, miten hänellä oli korkea ongelmien sietokyky. Vaikka hän oli vankilassa, niin hän ei valitelllut tai nälvinyt toisia ihmisiä,- vaan kiitti Jumalaa.Hän tiesi MIKÄ ON HÄNEN ELÄMÄNSÄ TARKOITUS ja toi siten rohkeasti Jumalan aivoituksia esille.

• Tietoa asiasta
        jaikalitse kirjoitti:

Toivoisin että jokainen joka lukee tässä ketjussa ekivarin, veli-vapaan ja ml:n kirjoituksia ottaisi aikaa ja lukisi minun aloitustekstini avoimen Raamatun äärellä ja tutkisi onko asia Raamatussa niin kuin olen kirjoittanut.
        En tarkoittanut tällä ketjulla avata ekivaarille taas uutta mahdollisuta eksytystensä levitämiseksi.
        Näin tässä nyt kuitenkin näytti käyvän. Siksi hyvät ihmiset! LUKEKAA myös JAIKALIN ALOITUSTEKSTIT.

Terveisin jaikal itse

ml213 kirjoittaa tässä alla(15.10.09 11:33)Miten niin vinoutunutta:

"Miten ihmisellä voi olla vinoutunutta opetusta,jos ihminen tutkii kaikkia Raamatun ilmoituksia
        samalla tavalla ja samalla tasolla.Eihän Ekivaarikaan ole tuonut yhtään omaa Raamatun ilmoitusta
        esille"

En pyydä vastausta siksi,että jatkaisin väittelyä-vaan olen ymmärtänyt niin,ettei Raamatun Sana
        avaudu kaikille kerralla samoin?
        Huomaan joidenkin puolustavan ja olevan samaamieltä jonkun kanssa vain siksi,että joku tuo
        Raamatusta kohtia,mutta syvempää ymmärtämystä ei sitten jakeille ole ollut esittääkään.
        Toivottavasti osasin tuoda asian niinkuin tarkoitin..

• Tietoa asiasta kirjoitti:

"Miten ihmisellä voi olla vinoutunutta opetusta,jos ihminen tutkii kaikkia Raamatun ilmoituksia
        samalla tavalla ja samalla tasolla.Eihän Ekivaarikaan ole tuonut yhtään omaa Raamatun ilmoitusta
        esille"

En pyydä vastausta siksi,että jatkaisin väittelyä-vaan olen ymmärtänyt niin,ettei Raamatun Sana
        Huomaan joidenkin puolustavan ja olevan samaamieltä jonkun kanssa vain siksi,että joku tuo
        Raamatusta kohtia,mutta syvempää ymmärtämystä ei sitten jakeille ole ollut esittääkään.

mutta minulle nousi esille sellainen muistikuva useiden vuosien takaa, kun uskoin saaneeni Jumalalta vaihtoehtoisia selityksiä, niin palstalla useat kirjoittajat vastustivat niitä vain sen tähden, että he sanoivat puolustavansa evankeliumin muuttumattomuutta!

Ja koska heidän mukaansa evankeliumia oli saarnattu samanlaisena jo sukupolvista toiseen, niin he syyttivät minua mukamas siitä, että minä häpäisen menneiden sukupolvien ja vielä saarnaajina toimivienkin menneisyyden työn uusilla selityksillä. Mutta kaikki profeetat, Jeesus ja apostolit neuvoivat, että "Älkää olko niin kuin teidän isänne;

Sakarja 1
        4 "Älkää olko isienne kaltaiset, joille entiset profeetat ovat saarnanneet sanoen: Näin sanoo Herra Sebaot: Kääntykää pois pahoilta teiltänne ja pahoista teoistanne; mutta he eivät kuulleet, eivät kuunnelleet minua."

Mutta muotokristityille näyttää olevan erittäin vaikeata tunnustaa tehneensä syntiä jo YHDESSÄ isiensä kanssa, niin kuin Vanhan Liiton profeetat jo tunnustivat

Johannes 5
        44 "Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, JOKA YKSIN ON JUMALA? "

Täydellinen nöyrtyminen Jumalan edessä näyttää olevan se "viimeisenkin rovon" maksaminen, minkä Jumala vaatii; [Luuk. 12:59]

3. Mooseksen kirja 26
        40 "Silloin HE TUNNUSTAVAT SYNTIVELKANSA ja ISIENSÄ SYNTIVELAN, sen että OVAT OLLEET minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan,
        41 jonka tähden minäkin kävin heitä vastaan ja vein heidät heidän vihollistensa maahan. Silloin heidän ympärileikkaamaton sydämensä nöyrtyy, ja SILLOIN HE SOVITTAVAT SYNTIVELKANSA."

esille"

oman aloituksen lähiaikoina. Sain aiheen johon uskon viittaavasi sydämelleni jo ennen kuin kirjoitit kysymyksesi. Toivottavasti siinä on vastaus kysymykseesi.

• ml213. kirjoitti:

Heprealaiskirje 2
        ---------

Miten ymmärrät tuon Raamatun ilmoituksen opetuksen ja ERIKOISESTI SANOJEN SISÄLLÖN.

sanaksi Raamattuun suomennettu   (p a r a p l è s i ò s)-sana on suomennettu NOVUM-sanakirjaan sanoilla "samalla  tavalla", eli "lihan puolesta" Jeesus on siis siitetty ja syntynyt SAMALLA TAVALLA niin kuin kaikki muutkin ihmiset!

• Tietoa asiasta
        jaikal kirjoitti:

oman aloituksen lähiaikoina. Sain aiheen johon uskon viittaavasi sydämelleni jo ennen kuin kirjoitit kysymyksesi. Toivottavasti siinä on vastaus kysymykseesi.

ja siunausta!

• Tietoa asiasta
        ekivaari kirjoitti:

mutta minulle nousi esille sellainen muistikuva useiden vuosien takaa, kun uskoin saaneeni Jumalalta vaihtoehtoisia selityksiä, niin palstalla useat kirjoittajat vastustivat niitä vain sen tähden, että he sanoivat puolustavansa evankeliumin muuttumattomuutta!

Ja koska heidän mukaansa evankeliumia oli saarnattu samanlaisena jo sukupolvista toiseen, niin he syyttivät minua mukamas siitä, että minä häpäisen menneiden sukupolvien ja vielä saarnaajina toimivienkin menneisyyden työn uusilla selityksillä. Mutta kaikki profeetat, Jeesus ja apostolit neuvoivat, että "Älkää olko niin kuin teidän isänne;

Sakarja 1
        4 "Älkää olko isienne kaltaiset, joille entiset profeetat ovat saarnanneet sanoen: Näin sanoo Herra Sebaot: Kääntykää pois pahoilta teiltänne ja pahoista teoistanne; mutta he eivät kuulleet, eivät kuunnelleet minua."

Mutta muotokristityille näyttää olevan erittäin vaikeata tunnustaa tehneensä syntiä jo YHDESSÄ isiensä kanssa, niin kuin Vanhan Liiton profeetat jo tunnustivat

Johannes 5
        44 "Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, JOKA YKSIN ON JUMALA? "

Täydellinen nöyrtyminen Jumalan edessä näyttää olevan se "viimeisenkin rovon" maksaminen, minkä Jumala vaatii; [Luuk. 12:59]

3. Mooseksen kirja 26
        40 "Silloin HE TUNNUSTAVAT SYNTIVELKANSA ja ISIENSÄ SYNTIVELAN, sen että OVAT OLLEET minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan,
        41 jonka tähden minäkin kävin heitä vastaan ja vein heidät heidän vihollistensa maahan. Silloin heidän ympärileikkaamaton sydämensä nöyrtyy, ja SILLOIN HE SOVITTAVAT SYNTIVELKANSA."

myönnät selittäväsi Raamattua toisella tavalla,kuin sen totuus on!

Ei kyse ole siitä,että otamme vastaan kunniaa toinen toiseltamme
        vaan siitä,että Isämme Henki yhdistää meitä ja olemme samanmielisiä
        toistemme kanssa:meillä on Jumalan lasten yhteys.

Jaikalin kirjoitukset ovat totuudesta,sano sinä siihen mitä haluat.

myönnät selittäväsi Raamattua toisella tavalla,kuin sen totuus on!

Ei kyse ole siitä,että otamme vastaan kunniaa toinen toiseltamme
        vaan siitä,että Isämme Henki yhdistää meitä ja olemme samanmielisiä
        toistemme kanssa:meillä on Jumalan lasten yhteys.

Jaikalin kirjoitukset ovat totuudesta,sano sinä siihen mitä haluat.

"me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta," [2. Kor. 13:8] jätetään tuomitseminen Jumalalle!

• veli.vapaa
        Mikä on totuus?? kirjoitti:

Tragikoomista!

Jehovan Todistajat todistavat sanomansa Jeesuksen opilla, niin miksi heitä pitäisi siitä moittia? Samanlainen amerikkalainen lahko on myös helluntaikirkko, mormoonit ja vaikkapa edesmennyt kultti Daavidin oksa.

• Asko T kirjoitti:

ekivaaari näyttää olevan Asko T.;n ongelma,!

• Iso Lapis

Sinä itse Jaikal olet todella paha Eksyttäjä, et ole Uudestisyntynyt Ylhäältä. Et ole kokenut Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan Armoa ja Rakkautta. Sinä et Rakasta Isää Jumala etkä Poikaa Jeesusta
      Kristusta, sinä väännät Jumalan sanan kieroon, sinä et Evankeliumi ymmärrä.
      Jeesusksen nimessä kehoitan sinua tee parannus, tämä kehoitus ei ole minusta itsestäni, YMMÄRRÄTKÖ:
      Jos et tee parannusta, niin sinä saat kuritusta niin kauan kunnes totuutta saat Sydämmeesi ja sen
      Ymmärrät. Nämä ovat tiedon sanoja sinulle ja sinä itse päätät sen, kumpaa tahdot kirjoittaa.
      TOTUUTTA VAI VALHETTA?

Herra Jeesus sinua armahtakoon että totuuden valitset, AAMEN.

• Veren turvassa

Kohdatkoon kirouksesi sinua itseäsi!
        Niin tapahtuu!

• Iso Lapis
        Veren turvassa kirjoitti:

Kohdatkoon kirouksesi sinua itseäsi!
        Niin tapahtuu!

Ne ovat tiedon sanoja ,ei niissä Jaikalia kirota, vaan kehoitetaan tekemään parannus, AAMEN.

Jos et tiedä niin tiedon sanat ovat Armolahja, AAMEN.

Elävässä uskossa oleva ihminen ne ymmärtää, mutta uskosta osaton kääntää ne toisen kiroamiseksi.

• ?????
        Iso Lapis kirjoitti:

Ne ovat tiedon sanoja ,ei niissä Jaikalia kirota, vaan kehoitetaan tekemään parannus, AAMEN.

Jos et tiedä niin tiedon sanat ovat Armolahja, AAMEN.

Elävässä uskossa oleva ihminen ne ymmärtää, mutta uskosta osaton kääntää ne toisen kiroamiseksi.

kerskaat itsestäsi! Onko se yleistäkin kohdallasi?

• ?1?!

Jumala ei ole asettanut teitä tuomareiksi-Hän yksin tuomitsee!

Täällä palstalla näyttää riehuvan kaikki ne,jotka eivät itse kuulu
        mihinkään seurakuntaan-Lappiksilla on oma lahkonsa kahdestaan
        ja Ekivaari,Velivapaa ja ml213 ovat jokainen yksistään oma lahkonsa..

• Iso Lapis
        ????? kirjoitti:

Kerskaukseni olkoon nyt ja aina Isä Jumala ja Jeesus Kristus Jumalan Poika, AAMEN

• Tosi on!
        ????? kirjoitti:

Nimenomaan kerskausta on kirjoituksenne!

• Iso Lapis
        ?1?! kirjoitti:

Jumala ei ole asettanut teitä tuomareiksi-Hän yksin tuomitsee!

Täällä palstalla näyttää riehuvan kaikki ne,jotka eivät itse kuulu
        mihinkään seurakuntaan-Lappiksilla on oma lahkonsa kahdestaan
        ja Ekivaari,Velivapaa ja ml213 ovat jokainen yksistään oma lahkonsa..

Mistä olen syyttänyt ja minkä tuomion olen antanut, AAMEN.

• Jos luuulet minun tärisevän sinun "profetoimisestasi" olet erehtynyt.
        En pelkää enkä tärise harhaoppisten kiroiluista. Olen minä kokenut matkan varella monen laisia Jumalan nimessä toimivia ja puhuvia vastustajia. He ovat vastustaneet minua ja minun hengellistä työtä sekä puheillaan että aktiivisilla toiminnoillaan. Tiedätkö miten heillä nyt on asiat? Kerronko?

Pyhä Henki tietää että minä olen uudestisyntynyt ja henkikastettu Herraa rakastava Jumalan lapsi.
        Pyhä Henki ei käske minua tekemään parannusta opeista jotka Hän itse on minulle opettanut.
        Siksi voin turvallisesti heittää "profetiasi" roskiin.

• Iso Lapis
        jaikal kirjoitti:

Jos luuulet minun tärisevän sinun "profetoimisestasi" olet erehtynyt.
        En pelkää enkä tärise harhaoppisten kiroiluista. Olen minä kokenut matkan varella monen laisia Jumalan nimessä toimivia ja puhuvia vastustajia. He ovat vastustaneet minua ja minun hengellistä työtä sekä puheillaan että aktiivisilla toiminnoillaan. Tiedätkö miten heillä nyt on asiat? Kerronko?

Pyhä Henki tietää että minä olen uudestisyntynyt ja henkikastettu Herraa rakastava Jumalan lapsi.
        Pyhä Henki ei käske minua tekemään parannusta opeista jotka Hän itse on minulle opettanut.
        Siksi voin turvallisesti heittää "profetiasi" roskiin.

Kiroileminen ja tiedon sanat ovat eri asia. Sinulle on Jeesus Kristus Jumalan Poika tullut, kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi. Jos olisit elävässä uskossa niin sinä sen ymmärtäisit ja Pyhässä Hengessä kokisit sen mistä parannus on tehtävä.Pyhä Henki todistaa että Jeesus on Jumalan Poika, sinä
        lihassasi todistat kirjoituksillasi että Jeesus on Jumala, sinä teet Pyhästä Hengestä valehtelijan ja se on kuoleman synti, AAMEN.

Kerro nyt miten niillä on asiat jotka ovat sinua vastustaneet?
        Niin minä kerron sinulle tai paremminkin nimimerkille "Jaikal", koska nimimerkin takaa muita eksytät.
        Mitä sinä saat kokea kun muita eksytät ja valehtelet kuinka Pyhä Henki sinulle on opettanut ja sitä
        oppia muille Opetat, AAMEN.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      1101
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      820
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      785
    4. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      624
    5. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      83
      573
    6. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      522
    7. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      504
    8. Tietysti olen varovainen,

ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä
      Ikävä
      40
      487
    9. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      483
    10. Sinun kanssasi

Kahvilassa tapaaminen olisi jotakin niin outoa. Se ei olisi vain kavereiden tapaaminen, koska ei olla oltu oikeita kaver
      Ikävä
      36
      476
    Aihe