Näkykonferenssi 2002 kokemuksia

Joonatan

Olin tuon tapahtuman perjantai illan tilaisuudessa. Tilaisuudessa oli puhujana argentiinalainen puhuja, Claudio Freidzon. Tilaisuudessa laulettiin paljon ylistyslauluja. Puhuja puhui, muttei antanut "leipää". Rukouspalvelussa olin myös rivissä (kolmas rivi), edessäni oli parikymppinen romanipoika 2 rivissä, Freidzon tuli hänen kohdalleen avustajineen, seurasin sitä metrin päästä, ihmettelin kun Freidzon ei rukoillut vaan se oli jotain pelottavaa, hänen silmät oli jotai muuta kuin uskovaisen, yht`äkkiä poika lysähti lattialle yllättäen ja alkoi sätkiä voimakkaasti kuin mielipuoli, sisimpääni tuli pelko (olen nähnyt monen kaatuvan helluntaiseurakunnan kokouksissa kun on rukoiltu, mutta tilanne on ollut hoitava)mikä poikaan meni, Freidzon viittäsi avustajille akäisesti nostamaan poika ylös, sama toistui, ilman rukousta jälleen kenttään ja hirveä sätkintä, viittaus ja taas ylös, sama toistui Freidzonin silmät oli tosiaan pelottavat, hirveä hiljaisuus ja lysähdys josta taas sätkintä ja kiemurtelu kuin jotai pahaa olisi mennyt poikaan samalla alkoi vaahto tulla suusta, lähellä olijat selvästi pelkäsivät tapahtumaa. seisoimme kuitenkin kaikki rivissä, Freidzonin vaimo tuli minun kohdalle "rukoilemaan", ensin hän aukaisi kämmeneni suoraksi ja löi käsillään avoimiin käsiini voimakkaasti muutaman kerran, sitten vaan hiljaisuutta "vääntyneellä" katseella ja pään puistaus ja seuraavan luo. Mielessäni oli että pidän kiinni Jumalan Sanasta, koin että rouva yritti saada minut irroittamaan otteeni siitä. Menin keskelle jäähallia tyhjälle penkille huokailemaan, olin hirveä olo. Samanlaisen olotilan olen kokenut ollessani ennen uskoontuloa jehovan todistajien konventtikokouksessa ja jyväskylässä toronton siunaus tilaisuudessa. Monet ihmiset ei vaan tajua näiden eksytyksien kavaluutta kun on mukaviakin asioita näissä tapahtumissa.

Lopun ajan eksytykset on väkeviä, mutta totuutta etsivät ja Sanassa pysyvät ei eksy.

8

1778

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukija

eräs lopun ajan eksytys?

• Joonatan

Perushelluntalaisuus on raamatullinen, mutta nämä eksytykset yrittää tulla kaikkiin seurakuntiin amerikkalaisten puhujien tuomana. jotkut seurakunnat on eksyksissä kun kutsuvat niitä puhumaan, esim. cityseurakunnat, nokia herätys, osa vapaaseurakunnista, muutama helluntaiseurakuntakin on mukana sitten on pienempiä yksittäisiä seurakuntia.

• ymmällä
        Joonatan kirjoitti:

Perushelluntalaisuus on raamatullinen, mutta nämä eksytykset yrittää tulla kaikkiin seurakuntiin amerikkalaisten puhujien tuomana. jotkut seurakunnat on eksyksissä kun kutsuvat niitä puhumaan, esim. cityseurakunnat, nokia herätys, osa vapaaseurakunnista, muutama helluntaiseurakuntakin on mukana sitten on pienempiä yksittäisiä seurakuntia.

Eikös se aito ja alkuperäinen perushelluntalaisuus ole juuri syntynyt, lähtenyt ja tullut maahamme Amerikasta?

• Joonatan
        ymmällä kirjoitti:

Eikös se aito ja alkuperäinen perushelluntalaisuus ole juuri syntynyt, lähtenyt ja tullut maahamme Amerikasta?

On muuttanut ameriikkaa melkoisesti. 1900 luvun alussa lähtenyt herätys oli aito, nykyinen kaukana siitä = irvikuva.

• keijo_m

Paras tapa tarkastaa mikä on eksytystä on tutkia sanaa. Ei voida sanoa onko heluntalaisuus eksytystä tai joku muu. Koska kaikki joka menee raamatun yli tai ali opissa on eksytystä.

Sitten kyllä voidaan olla eri mieltä raamatun ymmäryksessä ja sehän ei ole eksytystä. Eihän sille voi mitään jos ihminen ei ymmärrä tai joku määrätty raamatun paikka ei ole auvennut hänelle, Pää asia on että ihminen on vilpittömällä mielellä ja etsii Jumalaa ja hänen tahtoaan.

Eksytys on taas jotain sellaista että tahallaan väännetään Jumalan sanaa ja ymmärretään se mitä luetaan mutta yksinkertaisesti ei uskota siihen. Ja yritetään vääntää sitä omaksi hyödyksdeen ja tuodasan ihmisille väärä evankeljumi mikä ei johda pelastukseen ja tuntemaan jumalaa.

• keijo_m

Ilmaantua kaikissa riveissä.

• seuraaja

Näky-konferenssi ei ole yhtäkuin kuin helluntai-juhannus-konferenssi keuruulla!
      Näky-tilaisuudet ovat lähinnä city-tyyppisten seurakuntien tapahtumia.
      City-seurakunnat taas ovat uusia amerikkailais-tyyppisiä, joiden jäsenistö koostuu aika pitkälti muista srk irtaantuneista, lähinnä luterilaisista vapaa- ja helluntaikirkollisista. Toiminnassa korostuvat avauksessa kerrotut ilmiöt.

• Joonatan

Vuosittainen näky-konferenssi on näky-lehden järjestämä, city/nokia päävastuussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3713
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2424
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1965
    4. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      19
      1709
    5. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1669
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1588
    7. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      99
      1536
    8. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1447
    9. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      22
      1399
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      92
      1342
    Aihe