Ei täydy - jso ei katso itseään arvolliseksi valkoiseen lahjavaatteeseen. Mutta niiden adventistien ja
ei-adventistien, jotka tahtovat jouduttaa meidän Herramme tulemusta, niiden pitää evankelioida,
jotta adventistien ja ei-adventistien joukoista saataisiin kootuksi "pakanain täysi luku".
Sillä vasta sen jälkeen Herramme pelastaa juutalaiskansan jäännöksen.
Room. 11:25
Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
Annan sapattiläksyksi 28.11. Room. 11:1-25
Room. 11:26
ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on:
"Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
Sunnuntailäksyksi annan Room. 11:26-36
TÄYTYYKÖ tehdä sovinto ?
12
109
Vastaukset
[][][] Kuinka monta Jumalaa sinulla Antti oikein on?
???????.... 23.11.2009 18:24 [][][]
IKUINEN VASTAUKSENI
Tohtori jo tenttasi minua:
[][][] kyllä se oli
Timo Flink 20.11.2009 13:22
Jeesus on Vanhan testamentin Jahveh.
Hän itse sanoi olevansa. Uskotko tämän?
Minä uskon.
Timo [][][]
Ja minä vastasin uskovani yhteen ainoaan Jumalaan, mm. tätä Jumalan sanaa V.T. ja U.T. korostaen:
Jes. 9:6 (9:5) :
Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
1. Kor. 10:4 :
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi;
ja se kallio oli Kristus.
Valitettavasti tohtori itse uskoo aamupäivällä yhtä ja illalla toista ...
[][][] ei sanota
Timo Flink 21.11.2009 17:13
Vanhimmassa käsikirjoituksessa lukee "Jumala-Kristus", kuten jo totesin, ja se on kirjurin oma keksintö. Juudas ei niin kirjoittanut. Käsikirjoituksen iällä ei ole mitään arvoa, koska se millä on, on tekstin ikä ja sen luotettavuus.
Timo [][][]
Jeesuksen jumaluus onkin Timon mukaan silkkaa kirjurin keksintöä, kun oikein tosissaan tivataan
Timon uskoa!
Minä uskon yhteen ainoaan Jumalaan ja uskon siihen Raamatun sanaan joka asian myös vahvistaa!
Ja tämä on muuttumaton uskoni, ettäs tiedät, jos vaikka lankeaisin muuta julistamaan.
Gal. 1:8
Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia,
joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
Gal. 1:9
Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas:
jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
ANTTI"Ei täydy - jso ei katso itseään arvolliseksi valkoiseen lahjavaatteeseen."
Taisi jäädä hiukan epäselväksi. Ei syntynyt kesksutelua, kun luultiin että ihmisten (jumalattomien) kanssa
täytyy sovinto tehdä ja sovussa elellä. Mutta tarkoitin tietysti, että sovinto Jumalan kanssa Jeesuksen
sovintoveressä.
Se kylläkin käytännössä näkyy sitten sovintoon ja rauhaan pyrkimisenä niiden suhteen, joiden kanssa
kommunikoi. Annetaan asioiden ja oppien riidellä - ei loukkaannuta henk.koht. Älkäämme sulkeutuko
katkeruuden vankilaan, älkäämme myöskään edesauttako toisen sinne ajautumista.
MATTEUS 5.
21
Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
22
Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
23
Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
24
niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
25
Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
26
Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.Matt. 5:42-46
42 Anna sille, joka sinulta pyytää, äläkä käännä selkääsi sille, joka haluaa lainata sinulta.
43 "Teille on opetettu: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi.
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta,
45 jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille.
46 Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin* tee niin?
[Publikaanit olivat tullien ja verojen kerääjiä, jotka palvelivat vallanpitäjiä omaksi edukseen.]
Niin niin, mutta ei minulta ole PYDYETTY anteeksi. Kuule, Jeesus pyytää rikkoneen puolesta!
Ja vahvemman velvollisusu on tehdä aloite. Anteeksiantaminen ei kuitenkaan tarkoita samanmieliseksi
tulemista. Ei varsinkaan opinkysymyksissä.
Mutta pyrkimys rauhaan ja ymmärtämiseen tarvitaan.
Matt. 5:23
"Jos siis olet viemässä uhrilahjaasi alttarille ja siinä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
24 niin jätä lahjasi alttarin eteen ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa. Mene sitten vasta antamaan lahjasi. [Matt. 6:14,15; 1. Tim. 2:8]
antti
- alex-kasi
Jokaisen täytyy tehdä sovinto - antaa anteeksi ja saada anteeksi, mutta myös elää sovinnossa muiden kanssa.
Ei se että jatjuvasti kaivaa muista ihmisistä heidän vikojaan ole oikein, sillä meidän tulee jättää kaikki tuomio Jumalan Pojalle joka tekee Jumalan tahdon ja antaa anteeksi laskematta kuinka monta kertaa olemme jo antaneet tai saada anteeksi laskematta - se ei ole pääasia - vaan se että itse elämme sovinnossa jos se meistä riippuu - se on Jumalan tahto - tehdä oikeudenmukaisuus ja armo ja saada se sama omalle kohdalleen.- Tarkk'ampuja
23 "Jos siis olet viemässä uhrilahjaasi alttarille ja siinä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
24 niin jätä lahjasi alttarin eteen ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa. Mene sitten vasta antamaan lahjasi. [Matt. 6:14,15; 1. Tim. 2:8] - Lahkothan povat myös
Pitääkö varoittaa, kun näkee viettelijäin taluttelevan "tyttäriä" harhaan pimeään?
Ja vielä kehuvat tekoaan täällä ?
Vai pitääkö suvaitevaisuuden nimissä katsoa sormien lomasta heitä ja antaa "tyttärien" kantaa seuraukset ?
Lakothan toimivat kuin Jeesuksen sättimät rahanvaihtajat temppelin esipihassa. Hekään eivät itse menneet sisälle ja estivät muitakin menemästä. - alex-kasi
Lahkothan povat myös kirjoitti:
Pitääkö varoittaa, kun näkee viettelijäin taluttelevan "tyttäriä" harhaan pimeään?
Ja vielä kehuvat tekoaan täällä ?
Vai pitääkö suvaitevaisuuden nimissä katsoa sormien lomasta heitä ja antaa "tyttärien" kantaa seuraukset ?
Lakothan toimivat kuin Jeesuksen sättimät rahanvaihtajat temppelin esipihassa. Hekään eivät itse menneet sisälle ja estivät muitakin menemästä.ja se tarkoittaa, että osoittaa oikean tien - ei että vaaditaan täydellisyyttä ihmisiltä - sillä ei kukaan ole täydellinen - ei varoittaja eikä se joka kulkee harhaan. Kerran tai kaksi varoita - se riittää jos hän ei sinua kuule on hän valintansa tehnyt.
Palstalla kuitenkin keskustellaan - ja keskusteluissa on jokaisella sama oikeus sanoa mihin itse uskoo, se ei ole kenenkään parjaamista - mutta kenelläkään ei ole oikeutta toisten uskon tai toisten kirjoitusten vääristelemiseen - mikä valitettavasti on tavallista tällä palstalla. Kaivetaan hyvästäkin kirjoituksesta jotain jonka voisi ymmärtää toisinkin kuin kirjoittaja on tarkoittanut - ja vääristellään sitä sitten hieman ennenkuin "vastataan".
- Black-white
- varakai
Kai_A 24.11.2009 06:43
Olisi ehkä kannattanut lukea lähteet vähän tarkemmin, koska vuonna 1983 adventtikirkon varaesimies W. Richard Lesher nimenomaan kirjoitti juuri päivastoin.
Hän vahvisti sen, että adventtikirkko edelleen uskoo kolminaisuuteen.
Ja mitä tuo naisuus tarkottaa ... elleniäkö?
- Pölhö-Kustaa.
Pakanat lisääntyvät kaiken aikaa koska nämä ns. vapaat suunnat, baptistit, helluntalaiset, adventistit, jne. eivät kastata lapsiaan.
- sini-silmänen
Jos sinulla on meneillään riita, jota vastapuolesi ei ole tullut sinua kohti tarjoamaan, olet väärässäolija vaikka vastapuolen mielipide olisikin väärä!
Riita on tullut näet sinun aloitteestasi!"Jos sinulla on meneillään riita, jota vastapuolesi ei ole tullut sinua kohti tarjoamaan,
olet väärässäolija vaikka vastapuolen mielipide olisikin väärä!
Riita on tullut näet sinun aloitteestasi!"
En tuollaista käsitettä löydä Raamatusta. Mutta jotka korostavat oikeassa olemistaan, tekevät synnin.
Rauhamme ei oel siitä kiinni, leimataanko meidät vääriksi vai oikeiksi. Ja rauhaan pyrkiminen on siunattua.
Kun vastapuoli on heikko, niin häntä ptiää auttaa rauhaansa. Pitää ottaa rauhan askel totuudesta tinkimättä.
Matt. 5:9
Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364115Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131543Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481496Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1821264Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ831025Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1311022Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain42989Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254988- 62964
- 17829