Haluaisin antaa siis lahjoittaa erälle henkilölle kuukaudessa tietyn summan rahaa. Siis siirtää tililtäni hänen tililleen... kuinka paljon voin siirtää, ettei "kukaan" tule kyseleen (verottaja) yms lahjansaajan rahojen perään ????
Rahojen lahjoittaminen
4
295
Vastaukset
- kiitti.
voit antaa kk 110 €, eikös siitä tule lahjaverotuksen summa 3vuoden aikana, alle 4000 €, rahan lahjoittamin on "huonointapa" koska voi sittenkin joskus käydä että annat lisäksi jotain muuta ja siitä voi syntyä myöhemmin melkoinen sotku kun katsotaan vuosia taaksepäin kaiki tapahtumat.
mutta on muitakin tapoja,
sinä voit maksaa hänen puhelinlaskunsa, yms. laskut, kunhan sinä itse ne maksat, etkä anna sitä rahana.
sinä voit maksaa vaikka ystäväsi asunnon vuokran, pistää sen tililtäsi suoraveloitukseen.
sinä voit maksaa myös "kaikkia muita laskuja", jotka ovat alle 4000 € tapauksia, eli maksaa hänen laskujaan, ei antaa rahaa laskujen maksamiseen.- 14
"sinä voit maksaa myös "kaikkia muita laskuja", jotka ovat alle 4000 € tapauksia"
Tuo 4000 euron raja ei päde noihin "elatuslahjoihin" eli siihen että hoitaa toisen elinkustannuksia tämän puolesta. Elatuslahjoja saa antaa rajattomasti. - eräsmies....
14 kirjoitti:
"sinä voit maksaa myös "kaikkia muita laskuja", jotka ovat alle 4000 € tapauksia"
Tuo 4000 euron raja ei päde noihin "elatuslahjoihin" eli siihen että hoitaa toisen elinkustannuksia tämän puolesta. Elatuslahjoja saa antaa rajattomasti.Kiitokset vastauksista !
Mua vielä ihmetyttää suuresti, että mistä se verottaja saa tietää mun lahjoittamiset ?
Ja jos ajateltais sitte näin, että joku lainais vaikka 10 000 kaverille ja antaisi sen vaikka käteisenä ja tää kaveri maksaisi tämän velan erissä takaisin vaikka 500 euroa per kuukausi, ja maksaisi sen tää pankkitilille ...jne... ja tää olis näiden kahden henkilön tiedossa ja heidän kahdenkeskinen asia.... - w
eräsmies.... kirjoitti:
Kiitokset vastauksista !
Mua vielä ihmetyttää suuresti, että mistä se verottaja saa tietää mun lahjoittamiset ?
Ja jos ajateltais sitte näin, että joku lainais vaikka 10 000 kaverille ja antaisi sen vaikka käteisenä ja tää kaveri maksaisi tämän velan erissä takaisin vaikka 500 euroa per kuukausi, ja maksaisi sen tää pankkitilille ...jne... ja tää olis näiden kahden henkilön tiedossa ja heidän kahdenkeskinen asia....ei se aina saakaan tietoa, se verottaja, mutta joskus harvoin kun saa, siitä voi seurata melkoinen kuulustelu ja tilitietojen hakeminen, kun kaikki asiat eivät vanhene kuin sitten kun kuolema tulee.
Kuolemassa katsotaan kaikki ennakkoperinnöt ja siksi katsottavat, yms.
mutta rahan saa selville esim. siten jos nuori ostaa omiin nimiinsä auton,
jos ottaa vain vähän velkaa asunnon ostossa, tms.,
eri paikkakunnilla on erilaisesti kuulustelevia virkailijoita, mistä on rahat tullut ? ja kun epäillään, pyydetään vanhempiakin tietoja.
Ei usein, ei kaikille, mutta kun/jos kodalle osuu, ei ole kivaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483