Rahojen lahjoittaminen

eräs mies.....

Haluaisin antaa siis lahjoittaa erälle henkilölle kuukaudessa tietyn summan rahaa. Siis siirtää tililtäni hänen tililleen... kuinka paljon voin siirtää, ettei "kukaan" tule kyseleen (verottaja) yms lahjansaajan rahojen perään ????

4

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitti.

      voit antaa kk 110 €, eikös siitä tule lahjaverotuksen summa 3vuoden aikana, alle 4000 €, rahan lahjoittamin on "huonointapa" koska voi sittenkin joskus käydä että annat lisäksi jotain muuta ja siitä voi syntyä myöhemmin melkoinen sotku kun katsotaan vuosia taaksepäin kaiki tapahtumat.

      mutta on muitakin tapoja,
      sinä voit maksaa hänen puhelinlaskunsa, yms. laskut, kunhan sinä itse ne maksat, etkä anna sitä rahana.

      sinä voit maksaa vaikka ystäväsi asunnon vuokran, pistää sen tililtäsi suoraveloitukseen.

      sinä voit maksaa myös "kaikkia muita laskuja", jotka ovat alle 4000 € tapauksia, eli maksaa hänen laskujaan, ei antaa rahaa laskujen maksamiseen.

      • 14

        "sinä voit maksaa myös "kaikkia muita laskuja", jotka ovat alle 4000 € tapauksia"

        Tuo 4000 euron raja ei päde noihin "elatuslahjoihin" eli siihen että hoitaa toisen elinkustannuksia tämän puolesta. Elatuslahjoja saa antaa rajattomasti.


      • eräsmies....
        14 kirjoitti:

        "sinä voit maksaa myös "kaikkia muita laskuja", jotka ovat alle 4000 € tapauksia"

        Tuo 4000 euron raja ei päde noihin "elatuslahjoihin" eli siihen että hoitaa toisen elinkustannuksia tämän puolesta. Elatuslahjoja saa antaa rajattomasti.

        Kiitokset vastauksista !
        Mua vielä ihmetyttää suuresti, että mistä se verottaja saa tietää mun lahjoittamiset ?
        Ja jos ajateltais sitte näin, että joku lainais vaikka 10 000 kaverille ja antaisi sen vaikka käteisenä ja tää kaveri maksaisi tämän velan erissä takaisin vaikka 500 euroa per kuukausi, ja maksaisi sen tää pankkitilille ...jne... ja tää olis näiden kahden henkilön tiedossa ja heidän kahdenkeskinen asia....


      • w
        eräsmies.... kirjoitti:

        Kiitokset vastauksista !
        Mua vielä ihmetyttää suuresti, että mistä se verottaja saa tietää mun lahjoittamiset ?
        Ja jos ajateltais sitte näin, että joku lainais vaikka 10 000 kaverille ja antaisi sen vaikka käteisenä ja tää kaveri maksaisi tämän velan erissä takaisin vaikka 500 euroa per kuukausi, ja maksaisi sen tää pankkitilille ...jne... ja tää olis näiden kahden henkilön tiedossa ja heidän kahdenkeskinen asia....

        ei se aina saakaan tietoa, se verottaja, mutta joskus harvoin kun saa, siitä voi seurata melkoinen kuulustelu ja tilitietojen hakeminen, kun kaikki asiat eivät vanhene kuin sitten kun kuolema tulee.
        Kuolemassa katsotaan kaikki ennakkoperinnöt ja siksi katsottavat, yms.

        mutta rahan saa selville esim. siten jos nuori ostaa omiin nimiinsä auton,
        jos ottaa vain vähän velkaa asunnon ostossa, tms.,
        eri paikkakunnilla on erilaisesti kuulustelevia virkailijoita, mistä on rahat tullut ? ja kun epäillään, pyydetään vanhempiakin tietoja.
        Ei usein, ei kaikille, mutta kun/jos kodalle osuu, ei ole kivaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe