Pankit eivät avaa yritystiliä luottotiedottomille yrittäjille

Robin HOOD

Mihin tää maa on menossa....... Suomen työikäisistä ihmisistä n. 15 prosenttia omaa luottohäirintämerkinnän!!! Koko tältä joukolta on nyt riistetty mahdollisuus ryhtyä yrittäjäksi!!!!! Pankit eivät suostu avaamaan yrityksellesi tiliä jos omat luottotietosi eivät ole kunnossa!!!!!!! Mitään riskiä tilin avaaminen ei pankeille tuo, tämän he myöntävät itsekkin vaan kyseessä on periaate!!!!
Sanoivat ystävälleni että tilannettahan voi katsoa uudestaan kun olet toiminut jonkin aikaa... :D
Aika helppoa pyörittää yritystä jolla ei ole tiliä!!!!!
Pankit eivät ilmeisesti halua asiakkaita joille ei voi antaa luottoa, mitään muuta tästä ei voi päätellä. Näin ne pankit ovat taas luomassa lamaa omalla typeryydellään.........
LUOTTOTIEDOTON IHMINEN EI OLE ENÄÄ YHTEISKUNTAKELPOINEN, AINAKAAN PANKKIEN SILMISSÄ.
Mielestäni pankit rikkovat perustuslakia tällaisella toiminnalla. Ihmisillähän pitäisi olla oikeus elinkeinonsa harjoittamiseen.........

12

946

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 24

pankit eivät ole hyväntekeväisyyslaitoksia,
      onko oikein että sinunkin aiheuttamasi kulut tulisivat muiden maksettavaksi, sillä voidaan olettaa että aiheutat useanlaisia ongelmia, kyselyjä, yms ja vastapainoksi tilisi on tyhjä, mene jopa miinukselle.

maksa ennakkoon takuusumma, ehkäpä vain 10 000 e takuutilille ja kysy sitten saatko tilin.

• Robin HOOD

Pankin tehtävä on siirtää rahaa ja mistä sait ton kymppitonnin???????? Enkä puhunut itsestäni. Kaikessa liiketoiminnassa on riskejä, eikä pankit ole poikkeus. Eikä niiden pidäkkään olla. On toimialoja kuten pankit, joita ilman ihminen ei voi toimia, ja riskithän on todella minimaaliset. Mistä päättelet että tili menisi yli, kun et edes tiedä miten luottomerkintähäiriöt ovat syntyneet??!!

• UnDulaatti1973
        Robin HOOD kirjoitti:

Pankin tehtävä on siirtää rahaa ja mistä sait ton kymppitonnin???????? Enkä puhunut itsestäni. Kaikessa liiketoiminnassa on riskejä, eikä pankit ole poikkeus. Eikä niiden pidäkkään olla. On toimialoja kuten pankit, joita ilman ihminen ei voi toimia, ja riskithän on todella minimaaliset. Mistä päättelet että tili menisi yli, kun et edes tiedä miten luottomerkintähäiriöt ovat syntyneet??!!

Meitä luottohäiriöisiä on todella paljon.Yhteiskunta on tehnyt meistä ulkopuolisia,en voi saada mm autooni vakuutuksia tai avata yritystiliä pankkiin.Omalla kohdalla haluaisin käyttää sanan luottohäiriöinen sijasta sanoja olosuhteiden pakosta monessa rekisterissä.Asetukset ja lait ovat niin kirjattu,että tavallisella ihmisellä ei olle mahdollisuutta selviytyä.Toisaalta olen siinä mielessä onnellinen,että saan 2 vuoden kuluessa maksettua oman velkani kokonaisuudessaan pois.Odotan päivää kuin kuuta nousevaa,koska silloin saan taas yhteiskunta statukseni takaisin ja olen ihan kuin muut.Koskaan en takaa lainaa kenellekkään,enkä koskaan ota enään minkäänlaista lainaa,joten minusta ei pankit saa tuottavaa asiakasta vaan systeemin pyörittämiseen vaadittavaa painolastia.
        Toivoisin kuitenkin että minullakin olisi mahdollisuus yrittää ja omistaa auto..minulla olisi siihen autoon jopa varaa,mutta enhän saa niitä vakuutuksiakaan joten.....Otetut vastuut kannan ylpeänä ja säälin heitä jotka eivät luottohäiriöisiä ymmärrä !

• Robin HOOD
        UnDulaatti1973 kirjoitti:

Meitä luottohäiriöisiä on todella paljon.Yhteiskunta on tehnyt meistä ulkopuolisia,en voi saada mm autooni vakuutuksia tai avata yritystiliä pankkiin.Omalla kohdalla haluaisin käyttää sanan luottohäiriöinen sijasta sanoja olosuhteiden pakosta monessa rekisterissä.Asetukset ja lait ovat niin kirjattu,että tavallisella ihmisellä ei olle mahdollisuutta selviytyä.Toisaalta olen siinä mielessä onnellinen,että saan 2 vuoden kuluessa maksettua oman velkani kokonaisuudessaan pois.Odotan päivää kuin kuuta nousevaa,koska silloin saan taas yhteiskunta statukseni takaisin ja olen ihan kuin muut.Koskaan en takaa lainaa kenellekkään,enkä koskaan ota enään minkäänlaista lainaa,joten minusta ei pankit saa tuottavaa asiakasta vaan systeemin pyörittämiseen vaadittavaa painolastia.
        Toivoisin kuitenkin että minullakin olisi mahdollisuus yrittää ja omistaa auto..minulla olisi siihen autoon jopa varaa,mutta enhän saa niitä vakuutuksiakaan joten.....Otetut vastuut kannan ylpeänä ja säälin heitä jotka eivät luottohäiriöisiä ymmärrä !

.....ainakin pohjola on tähän asti myöntänyt vakuusrahaa vastaan lakisääteiset. Kaikki eivät myy, sen tiedän....

• Erich Honecker

Ai oikein yhteiskunta on tehnyt teistä ulkopuolisia? Sinäkö et itse ole asiaan vaikuttanut lainkaan? On se kumma juttu, että suurin osa ihmisistä selviytyy veloistaan ja velvoitteistaan. Syytä vaan muita vaikka taitaisi olla peiliin katsomisen paikka. Pitäisikö sinulle antaa kaikki velat yms. anteeksi, että saisit auton. Voi jumalauta mikä elämänasenne! Velkaa ja luottohäiriömerkintäkin on niin maksa kiltisti piikkisi pois kuten muutkin kansalaiset äläkä pillitä auton perään. Hei tehdään niin, että me muut maksetaan sinun velkasi pois vaikka verorahoin niin saat auton,jookos?

• Jortsu-mestari

Minä taas säälin luottohäiriöisiä.

• Robin HOOD
        Erich Honecker kirjoitti:

Ai oikein yhteiskunta on tehnyt teistä ulkopuolisia? Sinäkö et itse ole asiaan vaikuttanut lainkaan? On se kumma juttu, että suurin osa ihmisistä selviytyy veloistaan ja velvoitteistaan. Syytä vaan muita vaikka taitaisi olla peiliin katsomisen paikka. Pitäisikö sinulle antaa kaikki velat yms. anteeksi, että saisit auton. Voi jumalauta mikä elämänasenne! Velkaa ja luottohäiriömerkintäkin on niin maksa kiltisti piikkisi pois kuten muutkin kansalaiset äläkä pillitä auton perään. Hei tehdään niin, että me muut maksetaan sinun velkasi pois vaikka verorahoin niin saat auton,jookos?

....taitaa nimensä mukaisesti olla ulkomaalainen, ainakin luetun ymmärtämisestä päätellen :D
        Ihme vuodatusta asioista joita ainakaan itse en löytänyt edellisestä kirjoituksesta..... Tai sitten puuttuu jokin kromosomi jostain päin.

• Walter Ulbricht
        Robin HOOD kirjoitti:

....taitaa nimensä mukaisesti olla ulkomaalainen, ainakin luetun ymmärtämisestä päätellen :D
        Ihme vuodatusta asioista joita ainakaan itse en löytänyt edellisestä kirjoituksesta..... Tai sitten puuttuu jokin kromosomi jostain päin.

Taitaa puuttua se kromosomi!

• Tsemiä

Tsemiä kovasti! Saisko jostain tsekattua onko tuo edes laillista.

Äläkä masennu myöskään sellaisista, jotka eivät yrittäjyydestä mitään tiedä tai ymmärrä, mutta ovat ensimmäisinä äänessä. Luttotietojen menettämisen on aina myös mahdollista johtua maksukyvyttömyydestä, mikä on eri asia kuin maksuhaluttomuus. Yleisessä #minä-seison-sinun-päälläsi-jotta- näyttäisin-pidemmältä täm yleensä unohtuu.

Uuden alun mahdollisuus kuuluu kaikille...

PS. Pankit pelastetaan, pienet yrittäjät ne on ne, jotka kantavat kohttuuttoman riskin. Viime lama ja yhteiskunta rankaisi ja rankaisee monia pieniä yrittäjiä vieläkin. Yrittäjyyden arvostus on höpö-höpö -puhetta (jos ei sitten kyseessä ole iso pääoma ja suuyritykset)Suomi on mustavalkoinen joko- tai-maa. Ja tukehtuu siihen pian...

• Tsemiä

Anteeksi kaikki kirjoitusvirheet, oli kiire, mutta halusin silti kommentoida...

• Tsemiä kirjoitti:

Anteeksi kaikki kirjoitusvirheet, oli kiire, mutta halusin silti kommentoida...

.....tavallaan. Pankeilla on oikeus valita yritysasiakkaansa. Mutta rahoitustarkastus on ohjeistanut että pankin pitäsisi AINA perustella miksi ovat kieltäytyneet. Ja että kieltäytymisen perusteena pitäisi olla epäily rikollisesta toiminnasta. Eli sopimusoikeuslain mukaan pankkien toiminta on laillista (ei kuitenkaan suositeltavaa), mutta perustuslain mukaan ei. Eli tässä tapauksessa sopimuslaki on perustuslain vastainen.
        Tai ehkä paremmin sanottuna puutteellinen siten, että se mahdollistaa perustuslain vastaisen toiminnan. Tiedä sitten onko sopimuslaki tehty ennen postipankin yksityistämistä. Tuntuu siltä etteivät lainsäätäjät oikein ymmärrä nykyisten pörssiyhtiöiden etiikkaa. Missään ei jousteta jos ei ole pakko. Hyvä esimerkki pörssiyhtiöidemme moraalista on internet sopimukset. Sitoudut maksamaan tietyn summan kuukaudessa mutta yhtiöt eivät sitoudu toimittamaan häiriötöntä palvelua!! Ja aina maksat, toimii tai ei. Ihmisten elämä alkaa olla aika lailla pörssiyhtiöiden näpeissä, koska tietyillä aloilla pienemmillä yrityksillä ei ole mitään toiminta mahdollisuuksia. Olen huomannut sen valitettavan tosiseikan ettei ko. yrhtiöillä ole enää mitään halukkuutta inhimilliseen toimintaan. Kun yrität valittaa, valitat automaatille. Jos maksat liikaa se hyvitetään joskus kun ehditään.
        Joskus aikanaan yritykseni sai eläkeyhtiöltä haasteen. Sonera tiesi haasteesta ennen minua ja sulki yrityksen puhelimet, vaikka laskut oli hoidettu. Itse sain tiedon ensimmäisenä Soneralta kun tiedustelin miksei puhelimet toimi. Olihan siinä helppo hoitaa asioita kuntoo ilman puhelinta ja ihan kiva että Sonera tiesi tästä lipsahduksesta ennen minua :D Lipsahdin ehkä vähän sivuun aiheesta... Mutta pointti oli siinä että ennen riitti se että olit hoitanut asiasi ko. yrityksen kanssa hyvin, nyt riittää että olet esim. riidoissa toisen yhtiön kanssa. Eihän haasteen saaminen vielä merkitse että olisit edes väärässä!!!! Kyllähän sen ratkaisee oikeuden päätös, eikä esimerkiksi Sonera!!!!!

• Ylpeä yrittäjä
        velli2 kirjoitti:

.....tavallaan. Pankeilla on oikeus valita yritysasiakkaansa. Mutta rahoitustarkastus on ohjeistanut että pankin pitäsisi AINA perustella miksi ovat kieltäytyneet. Ja että kieltäytymisen perusteena pitäisi olla epäily rikollisesta toiminnasta. Eli sopimusoikeuslain mukaan pankkien toiminta on laillista (ei kuitenkaan suositeltavaa), mutta perustuslain mukaan ei. Eli tässä tapauksessa sopimuslaki on perustuslain vastainen.
        Tai ehkä paremmin sanottuna puutteellinen siten, että se mahdollistaa perustuslain vastaisen toiminnan. Tiedä sitten onko sopimuslaki tehty ennen postipankin yksityistämistä. Tuntuu siltä etteivät lainsäätäjät oikein ymmärrä nykyisten pörssiyhtiöiden etiikkaa. Missään ei jousteta jos ei ole pakko. Hyvä esimerkki pörssiyhtiöidemme moraalista on internet sopimukset. Sitoudut maksamaan tietyn summan kuukaudessa mutta yhtiöt eivät sitoudu toimittamaan häiriötöntä palvelua!! Ja aina maksat, toimii tai ei. Ihmisten elämä alkaa olla aika lailla pörssiyhtiöiden näpeissä, koska tietyillä aloilla pienemmillä yrityksillä ei ole mitään toiminta mahdollisuuksia. Olen huomannut sen valitettavan tosiseikan ettei ko. yrhtiöillä ole enää mitään halukkuutta inhimilliseen toimintaan. Kun yrität valittaa, valitat automaatille. Jos maksat liikaa se hyvitetään joskus kun ehditään.
        Joskus aikanaan yritykseni sai eläkeyhtiöltä haasteen. Sonera tiesi haasteesta ennen minua ja sulki yrityksen puhelimet, vaikka laskut oli hoidettu. Itse sain tiedon ensimmäisenä Soneralta kun tiedustelin miksei puhelimet toimi. Olihan siinä helppo hoitaa asioita kuntoo ilman puhelinta ja ihan kiva että Sonera tiesi tästä lipsahduksesta ennen minua :D Lipsahdin ehkä vähän sivuun aiheesta... Mutta pointti oli siinä että ennen riitti se että olit hoitanut asiasi ko. yrityksen kanssa hyvin, nyt riittää että olet esim. riidoissa toisen yhtiön kanssa. Eihän haasteen saaminen vielä merkitse että olisit edes väärässä!!!! Kyllähän sen ratkaisee oikeuden päätös, eikä esimerkiksi Sonera!!!!!

Katson olevani olosuhteiden uhri.Teen kaikkeni jotta yritykseni olisi menestyvä ja kannattava.Edellisen laman aikana yksinkertaisesti kävi niin,että 3 kk raha loppui ja samalla loppui kaikki työkin.Yritimme kaikkemme,mutta vuorokaudessa olevat 24h eivät riittäneet pelastamaan yritystä.Maksettavaahan siitä jäi..Eräs tuolla kirjoitti,että en halua hoitaa velkojani.Se on kyllä puppua.Maksan jokaisen sentin mitä olen velkaa jäänyt ja maksan sen ylpeänä..minä sentään yritin ja työllistin ! Heitä en ymmärrä jotka vaan jättävät kaiken hoitamatta ! Olisi mukavaa että kun olen velkaani hoitanut säännöllisesti pois jo 17-vuoden ajan ja elänyt minimillä niin saisin edes luottotietoni takaisin.Se helpottaisi tätä arjen pyöritystä kummasti !
        Me yrittäjät olemme kuitenkin täällä Suomessa maksaneet hyvinvointi yhteiskunnastamme eniten !!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      23
      2269
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      79
      2218
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      42
      2081
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      56
      1464
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1376
    6. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      66
      915
    7. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      903
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      797
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      34
      770
    10. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      763
    Aihe