Olisi ollut hienoa nähdä livenä HD-kuvaa kuusta...
http://www.foxnews.com/scitech/2010/01/27/obama-budget-drop-nasa-constellation-program/
Obama to End NASA Constellation Program?
4
527
Vastaukset
- fdaf<f
Obamalla taas välähtää.
Todennäköisintä on, että kaupallinen Falcon-9 korvaa Aries-1:n ja Constellation projektin loppu osa menee hieman uusiksi.
http://www.spacex.com/updates.phphttp://www.nytimes.com/2010/01/29/science/space/29nasa.html
Sally K. Ride, a former astronaut who served on the blue-ribbon panel, said she was encouraged by the budget increase for NASA in light of the planned freeze on domestic spending over all.
“They plan to be sending people beyond low-Earth orbit, and they have a good formulation,” Dr. Ride said. “I think the way to evaluate this plan when it’s rolled out is to ask whether the administration has given NASA the funds for what it’s asked to do.”
“It appears to me the answer is yes,” Dr. Ride said, based on briefings she had received on the plans.
She said the administration took options the panel presented and “came up with an innovative approach for NASA.”
Siis "low-orbit" lennot, pääasiassa ISS:lle, tilataan kaupallisilta palveluntarjoajilta, pääasiassa siis SpaceX:ltä. Mutta pidempiin lentoihin tähtäävät hankkeet jatkuvat. Kuulennot alkavat uudestaan, mutta vasta sitten, kun järkevä, edullinen teknologia on käytettävissä, ehkä samoihin aikoihin avaruushissin kanssa. Minusta olisi fiksuinta panostaa:
1. Miehittämättömiin planeettalentoihin.
2. Avaruushisseihin.
3. 100% uudelleenkäytettävän, hyvin suuren (mihinkään laskeutumattoman) miehitetyn planeettaristeilijän kehittämiseen. Samalla laittella käydään ensin Kuussa, sitten Marsissa, sitten Jupiterin kuissa ym. Laskeutumiset tehdään pienillä sukkuloilla, mutta iso risteilijä pysyy aina avaruudessa. Sen propulsiotekniikka ym. uusitaan esim 15v välein, aina kun parempaa on tarjolla, mutta perusalus pysyy samana vuosikymmenestä ja lennosta toiseen.
Constellation-tyyppiset projektit voi jättää Kiinalaisille. He voivat ihan hyvin ehtiä seuraavaksi kuuhun, mutta heille on siitä vain propagandahyötyä ja rahanreikää. Suuri planeettaristelijä ja avaruushissit mahdollistavat oikean aurinkokunnan kolonialisoinnin (joskus 2050 jälkeen) , ei Constellation-tyyppinen vanhahtava puuhastelu.- PERSKELE
NEKKUPOIKA PÄÄTTÄÄ VLKOISEN MIEHEN ASIOISTA NIIN KAIKKI MENEE PIELEEN.
EI MUKA OLE RAHAA MUTTA SILTI KÄYTTÄÄ SITÄ ARMEIJAAN KUIN JOKU LEOPARDIHATTU.
NEKKUPOIKA TAPPAA VALKOISEN MIEHEN UNELMAT
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701