En äkkipäätä löytänyt täältä aiheeseen sopivaa ketjua, joten teen uuden aloituksen. Mikä olisi paras keino kertoa hyväntahtoisesti ja hienotunteisesti toiselle toiveistaan hygienian suhteen? Mitä esim. miehet olette mieltä, loukkaako asian esille ottaminen? Jokin muutos on kuitenkin on pakko tähän tulla tai juttu loppuu. Mieskaverini on alkuseurustelun jälkeen heittäytynyt välinpitämättömäksi puhtautensa suhteen. Onko se niin, että kun on toisesta "varma" niin ei tarvitse enää välittää mistään? Kuitenkin siisteys vaikuttaa läheisyyteen kovin paljon, ja suren jos kaikki hiipuu tämän vuoksi. Hän onneksi pitää toistaiseksi "pikkuveljensä" puhtaana, mutta pelkään että välinpitämättömyys voittaa tässäkin kuten muissakin asioissa. Sitten ei minusta enää ole mihinkään.
Iljettävintä koko hommassa minusta on se, että hän saattaa kaivella hartaudella takalistoaan (ja siellä kuuleman mukaan märkivää pattia) ja saattaa sitten kosketella minua, kasvojani ja intiimipaikkojani haisevilla sormillaan ja tulee kaivelun jälkeen jopa ruokapöytään käsiä pesemättä. Pelkään saavani jonkun limakalvotulehduksen ja ravaan aina itse pesulla tällaisen jälkeen. Olen kehottanut häntä käymään näyttämässä pattia lääkärille, ei ole käynyt. Ulkoa, töistä tai roskapussireissulta tullessa ei pese käsiään vaan minun on vaanittava ovella käsidesin kanssa. H1N1 on ollut tosi hyvä syy yrittää ajaa tätä käsienpesutapaa. Asiaan liittyy alushousujen vaihtamattomuus. Olimme viikon putkeen yhdessä ja hän piti koko viikon samoja kalsareita jotka haisivat hirveälle. Tarjouduin pesemään ne ja ostin uudet lahjaksi, hän ei silti kokenut vaihtoa tarpeelliseksi vaan odotti saunaan pääsyä. Asuntoni haisee hielle ja sänkyni hiustalille hänen oltuaan meillä. Liinavaatteita on pakko vaihtaa usein.
Toinen inha juttu on nenän kaivelu. Sitä hän harrastaa muiden läsnäollessakin eikä ole hetkahtanut vaikka tuijotan. Sormi menee niveltä myöden sieraimeen ja sieltä löytyvät klöntit hän yrittää heittää huomaamattani lattialleni. Olen pari kertaa hakenut hänelle nenäliinan ko. tilanteessa toivoen että hän ymmärtäisi siitä. Ei ole ymmärtänyt ainakaan riittävän hyvin tai pitää minua turhan nipottajana.
Mies on aikuinen ja alkujaan maatalosta, eikä ole asunut naisen kanssa ennen vaan on elänyt omillaan poikamiehenä. Häntä ei ole siis kukaan tässä opettanut (eikä vanhemmat ilmeisestikään), edelliset naiset ovat lopettaneet suhteen "jostain syystä" lyhyeen. Mies on kuitenkin muuten fiksu, hyvätapainen ja korkeasti koulutettu ammattilainen ja pukeutuu ulospäin asiallisesti. Monesti miehet ihmettelevät parisuhteen edistyessä että naisen kiinnostus seksiin loppuu. Voisiko em. epäsiisteys olla yksi yleinen osatekijä kiinnostuksen lopahtamiseen? Meille kyllä käy niin, jos en saa jotenkin asiaa nätisti esille. En ole ennen tällaista tavannut, edellinen mies oli hyvin tarkka puhtaudestaan. Miten ihmeessä tämän hoitaisi? Hyviä ja asiallisia ehdotuksia otetaan vastaan! Tai vaikka asiattomiakin.
Hienotunteisesti hygieniasta
35
2084
Vastaukset
- Herkkänenäänen
Kyl mä sanoosin moisesta sikaalusta. Mainitten miehelle kyl heti jos vaikka hiki haisoo, tai syö kynsiä. viä ku sais sen hammaslääkäriin hoitaan hampaat. Miksi miehet ei mee hammaslääkäriin???
- niks naks puhtahaks
Kiitos vastauksista! Hammaslääkäriin menemättömyyden takana voi olla pelko, jota ei kehdata myöntää. Miehet varsinkaan. Kauheaa se on jos hampaat mätänevät suuhun ja mätäpesäkkeet levitessään aiheuttavat tulehdussairauksia eri puolella kehoa. Koeta saada ukkosi tällä varjolla lääkäriin ennen kuin on myöhäistä. Jokin vanha käsitys siitä on myös etteivät hampaat ole tärkeitä kun voi laittaa tekarit. Ennen porukat antoi terveiden hampaiden mädäntyä suuhun ja ne poistettiin kerralla eikä hampaita harjattu eikä hoidettu mitenkään. Moni sai maalla rippilahjaksi tekarit, uskokaa tai älkää. Jotkut vanhat ihmiset taivastelevat sitä entistä menoa, kun nykyään saadaan korjattua vaikka millaisia hammasvikoja.
Joillakin miehillä on tietty se käsitys että kun kukaan ei valita niin haju ja lika on ok. Autosta sen sijaan pidetään kovasti huolta ja sitä puunataan ja pidetään priimakunnossa vaikka peltiä saa aina uutta. - herkkänenäänen
niks naks puhtahaks kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Hammaslääkäriin menemättömyyden takana voi olla pelko, jota ei kehdata myöntää. Miehet varsinkaan. Kauheaa se on jos hampaat mätänevät suuhun ja mätäpesäkkeet levitessään aiheuttavat tulehdussairauksia eri puolella kehoa. Koeta saada ukkosi tällä varjolla lääkäriin ennen kuin on myöhäistä. Jokin vanha käsitys siitä on myös etteivät hampaat ole tärkeitä kun voi laittaa tekarit. Ennen porukat antoi terveiden hampaiden mädäntyä suuhun ja ne poistettiin kerralla eikä hampaita harjattu eikä hoidettu mitenkään. Moni sai maalla rippilahjaksi tekarit, uskokaa tai älkää. Jotkut vanhat ihmiset taivastelevat sitä entistä menoa, kun nykyään saadaan korjattua vaikka millaisia hammasvikoja.
Joillakin miehillä on tietty se käsitys että kun kukaan ei valita niin haju ja lika on ok. Autosta sen sijaan pidetään kovasti huolta ja sitä puunataan ja pidetään priimakunnossa vaikka peltiä saa aina uutta.jep mä tein sen, mä sain sen tilaamaan ajan hampilääkäriin. PIAN VOIDAAN TAAS PUSSAALLA!
- haisulihei!
herkkänenäänen kirjoitti:
jep mä tein sen, mä sain sen tilaamaan ajan hampilääkäriin. PIAN VOIDAAN TAAS PUSSAALLA!
Onnee!! ja pikkuhiljaa hyvää tulee.. ;D
- ed.
haisulihei! kirjoitti:
Onnee!! ja pikkuhiljaa hyvää tulee.. ;D
kiiitoooss!!
- rejhpökfd
Luojan kiitos, etten ole tuollaiseen tapaukseen törmännyt!
Vaikeaa on varmaan aikuisen miehen tapoja alkaa muuttamaan - mutta voisithan kokeilla kertoa, että kun itse olet hygieniastasi huolta pitävä ihminen, toivoisit samaa myös kumppaniltasi. Ei hänkään varmaan hyvällä katsoisi, jos alkaisit samanlaiseksi sottapytyksi?! Ja totta tosiaan, nythän on ollut paljon puhetta tuosta käsien pesun tärkeydestäkin - miten paljon vähemmän "kulkutauteja" on ollut tänä talvena hyvästä käsihygieniasta johtuen. Ei tarvita kuin yksi "paskahyppynen" porukassa, kun epidemia on valmis...- sikaköde
Ei tuo mies muutu.
Jätä hänet ja sano et hakeutuu jonkun likaisen pulieukon seuraan - Riitta.
sikaköde kirjoitti:
Ei tuo mies muutu.
Jätä hänet ja sano et hakeutuu jonkun likaisen pulieukon seuraanMua ihmetyttää se, miksi mies on nimenomaan oman naisensa seurassa tuollainen porsas. Se kertoo kyllä mielestäni siitä ettei mies arvosta naistaan. Kuitenkin, jos kyse on muuten elämässään pärjäävästä yksilöstä eikä mistään laitapuolen kulkijasta. En jaksaisi katsella epäsiistiä miestä.
- niks naks puhtahaks
Riitta. kirjoitti:
Mua ihmetyttää se, miksi mies on nimenomaan oman naisensa seurassa tuollainen porsas. Se kertoo kyllä mielestäni siitä ettei mies arvosta naistaan. Kuitenkin, jos kyse on muuten elämässään pärjäävästä yksilöstä eikä mistään laitapuolen kulkijasta. En jaksaisi katsella epäsiistiä miestä.
"mies on nimenomaan oman naisensa seurassa tuollainen porsas". Sitä minäkin, koska hän on kyllä muissa yhteyksissä ihan siisti ja kelpo mies. Hän porsastelee vain minun luonani. Minusta on ihan kiva, jos hän tuntee itsensä vapaaksi ja mutkattomaksi seurassani, mutta rajansa jotenkin tälläkin "välittömyydellä". Ensin alkuun hän oli aivan siisti eikä mitään nokan koputtamista ollut. Kun olemme keskustelleet muissa yhteyksissä, niin olen ymmärtänyt että hän haluaa olla luonani "vapaa" ja että mentäisiin hänenkin ehdoillaan eikä vaan niin että minä määrään miten ollaan. Mutta enhän minäkään esim. käy vääntämässä torttua kenenkään nurkkiin vain osoittaakseni vapautta. Tänään mainitsin hänelle jo tuosta bakteerien leviämisestä sormista esim. silmiin ja ruokiin. Ei puhunut mitään eikä antanut minun puhdistaa ihovauriotaan. Tosi on että kauan ei tämä näin mene :( En tajua tätä, että jollekin normaalin siisteyden noudattaminen on kohtuuton vaatimus! Eikä hän ole tosiaankaan mikään laitapuolen kulkija vaan arvostettu ja pidetty työntekijä ja hyvä mies kaikin puolin muutenkin. On vaan saanut pudotella räkäpalloja niin vapaasti lattialle yksikseen ja hotellihuoneisiin että ei tajua että siitä joku voisi alkaa nipottaa.
- niks naks puhtahaks
Ollaan pysytty terveinä ihan varmaan sen ansiosta että kuljen tuon käsidesin kanssa kotona ja minulla on aina mukanakin sellainen laukussa ja työssä. Yleensä tähän aikaan vuodesta ollaan kipeitä oltu jo toistakin kertaa per talvi ja silmätulehduksessa (joka jotenkin herkästi tarttuva minulle). Pyyhkäisen myös ovenkahvat ja muut käpälöintikohteet puhdistusaineella kun huomaan ettei kaikki meille tulevat halua tuota käsidesiä sipaista eteisessä vaikka olen pyytänyt ja pullo on helposti käsillä.
Tähdennän vielä, etten ole itsekään mikään siivousintoilija omasta mielestäni enkä motkota koko ajan enkä varsinkaan siivoa koko ajan vaan keskityn pääasiassa mukavempiin ja tärkeämpiin asioihin. Äitiini verrattuna olen epäsiisti, hän kun on himosiivooja. Mutta siis joku perussiisteys henkilökohtaisessa hygieniassa ja toisten huomioimisessa on minulle itsestään selvä eli kädet pitää pestä vessan jälkeen, ruuanteon yhteydessä, ruokailua ennen ja ulkoa sisätiloihin tullessa ja jotain likaa ja eritettä käsitellessä. Myös alapesu ja puhtaat vaattet joka päivä on helppo jokaisen hoitaa kun on pesukoneet ja suihkut. En ole käsienpesuneurootikko enkä tunne käsiäni likaiseksi muulloin. Ja ne muut jutut eli pyllynkaivelu ja räkäpallojutut pitäisi mielestäni hoitaa toisin ja putsata kourat senkin jälkeen. Kunpa osaisi tämän hoitaa oikein kun miehessä on aineksia parempaan. Hän on tätä ongelmaa lukuun ottamatta kaikin puolin ihana ja huomioiva, rehti kunnon mies. - Perushygienia
Ollaan pysytty terveinä ihan varmaan sen ansiosta että kuljen tuon käsidesin kanssa kotona ja minulla on aina mukanakin sellainen laukussa ja työssä. Yleensä tähän aikaan vuodesta ollaan kipeitä oltu jo toistakin kertaa per talvi ja silmätulehduksessa (joka jotenkin herkästi tarttuva minulle). Pyyhkäisen myös ovenkahvat ja muut käpälöintikohteet puhdistusaineella kun huomaan ettei kaikki meille tulevat halua tuota käsidesiä sipaista eteisessä vaikka olen pyytänyt ja pullo on helposti käsillä.
Tähdennän vielä, etten ole itsekään mikään siivousintoilija omasta mielestäni enkä motkota koko ajan enkä varsinkaan siivoa koko ajan vaan keskityn pääasiassa mukavempiin ja tärkeämpiin asioihin. Äitiini verrattuna olen epäsiisti, hän kun on himosiivooja. Mutta siis joku perussiisteys henkilökohtaisessa hygieniassa ja toisten huomioimisessa on minulle itsestään selvä eli kädet pitää pestä vessan jälkeen, ruuanteon yhteydessä, ruokailua ennen ja ulkoa sisätiloihin tullessa ja jotain likaa ja eritettä käsitellessä. Myös alapesu ja puhtaat vaattet joka päivä on helppo jokaisen hoitaa kun on pesukoneet ja suihkut. En ole käsienpesuneurootikko enkä tunne käsiäni likaiseksi muulloin. Ja ne muut jutut eli pyllynkaivelu ja räkäpallojutut pitäisi mielestäni hoitaa toisin ja putsata kourat senkin jälkeen. Kunpa osaisi tämän hoitaa oikein kun miehessä on aineksia parempaan. Hän on tätä ongelmaa lukuun ottamatta kaikin puolin ihana ja huomioiva, rehti kunnon mies.Kauheaa, en pystynyt edes lukemaan kaikkea kun sain jatkuvia yökkäysrefleksejä lukiessani kertomustasi miehestäsi. Tuollaiset ällöttävyydet eivät enää mene normaalin käytöksen piikkiin, mieshän on oikea tautipesäke. Pyydä häntä ainakin jättämään asuntosi rauhaan ja näytä hänelle tämä ketju. En voisi suudella, nukkua tuollaisen vieressä, saati kuvitella asuvani tuollaisen kuvottavan porsaaan kanssa. Ja tuokin on loukkaus sikoja kohtaan. Hyhhhyyh, en voi ajatellakaan syömistä tuollaisen seurassa, en voisi tulla teille ruokavieraaksi iiiikikiikikikimaailmassa. hyh :P
Kädet pestään joka kerta wc:stä tai ulkoa tullessa, ennen ruokailua ja iltaisin aamuisin peseydytytään kauttaaltaan. Saippua, shampoo, hammastahna ja antiperspirantti ovat päivittäiskäyttöön soveltuvia. Lähimmäisiä voi kunnioittaa, jos ei halua erakkona elää, ja kaikki eritteisiin liittyvä (oli sitten niistäminen tms. kaivelu kyseessä muut jutut) tehdään yksin wc:ssä ja pestään kädet sen jälkeen saippualla. Ja se kohta, mitä ollaan kaiveltu pestään myös.
Eläkää ihmisiksi. Jos mies ei heti tokene, hylkää se ennen kuin se mätänee kasaan.
- Puhdas raikas mies,a
Ymmärrän sinua...iljettää ihan sun puolesta. Kyllä itselläni olisi varmaan pokkaa sanoa, voihan hän vähän loukkaantua. Mulla yksi tuttu, maalaispoikamies kans, kysyi kerran miksi naisystävä oli sanonut hänelle että tykkää hyvältä tuoksuvasta miehestä. Opastin tätä poikamiestä puhtauden merkityksestä tuossa suhteessa. Hänellä kans tuntuu olevan aistieni perusteella retuperällä puhtaushommat. Likainen sutta suu , huh huh. En kylläkään hampaiden pesusta uskaltanut sanoa mitään, koska ilmeisesti ei koskaan pese, eikä näytä että olisi hampilääkärissäkään käynyt.
Hankala asia tuo sun tilanne. Miehesi tarvis tajuta, että muuttaa käyttäytymistään.Toivon, että hyvä mies ei mene taas hukkaan. - Sivistynyt!!
Mitä ihmettä sinä kerrot tuollaisesta porsaasta täällä ja sitä ihmettelen eniten miten voit tuollaisen sontiaisen kanssa olla.Noin tyhmiä naisia ei ole edes täälläpäin.
- niks naks puhtahaks
...(...)" Mitä ihmettä sinä kerrot... "
Kyselin, josko joku mies kertoisi, mikä olisi tarpeeksi hienotunteinen tapa oikaista nämä puutteet, jos jotain on vielä tehtävissä. En tahdo ketään loukata osoittelemalla tai haukkumalla porsaaksi tai tyhmäksi, se on mielestäni moukkamaista ja sivistymätöntä. Emme ole kumpikaan tyhmiä, meillä on molemmilla korkeat virat ja kovat koulutukset joita ei ihan tyhmä ihminen kykene suorittamaan. Ehkä sen takia olen vielä hänen kanssaan, koska meillä on molemmilla omat taloudet emmekä asu siis yhdessä. Pystyn ottamaan etäisyyttä jos tuntuu pahalta tai ärsyttää. - tykkäisin suukotella
Kyselin, josko joku mies kertoisi, mikä olisi tarpeeksi hienotunteinen tapa oikaista nämä puutteet, jos jotain on vielä tehtävissä. En tahdo ketään loukata osoittelemalla tai haukkumalla porsaaksi tai tyhmäksi, se on mielestäni moukkamaista ja sivistymätöntä. Emme ole kumpikaan tyhmiä, meillä on molemmilla korkeat virat ja kovat koulutukset joita ei ihan tyhmä ihminen kykene suorittamaan. Ehkä sen takia olen vielä hänen kanssaan, koska meillä on molemmilla omat taloudet emmekä asu siis yhdessä. Pystyn ottamaan etäisyyttä jos tuntuu pahalta tai ärsyttää.Minulla on mies (jo 30v ) joka myös alkuun oli hyväntuoksuinen ja puhtaalta vaikuttava. Näin liiton jo pitkään jatkuttua on muuttunut tuohon suuntaan , muttei ihan noin paha. Suussa huonostii pestyjä harmaanruskeita ientulehtuneita hampaita. Kun tulee lähelle puhumaan, löyhkä on kamala. Hampaiden pesu kestää 5 sek ja käsien pesu saman verran. Lika pyyhitään pyyhkeisiin ja hammashuoltoon olen varannut hänelle kaiken maailman aineet ja sanonut suoraan ja väärään toiveeni. Enhän ole ainoa,jonka kanssa hän joutuu lähelle. Tuloksena on heikkoa yritystä ja yleensä loukkaantuminen. Alapesun olen saanut herran tekemään, kun olen sanonut etttei tipu paskamunille mitään.
Kyse on asenteesta ja tiedon vähäisyydestä Välinpitämättömyys tuottaa kumppanille tosi pahaa mieltä. Aiemmin sain sukupuoliyhteydestä valkovuotoa ja tulehdusta usein, en onneksi nykyään. Tiukan paikan tullen yksi syy eroon tulee olemaan tämä helvetillinen jääräpäisyys. Loukkaantunut paskasuti kysyy minulta, olenko niin täydellinen että voin häntä moittia. En ole, paitsi hygieniassa. Eikö nyt aikuinen tajua tällaista perusasiaa?
Suora asiallinen viesti ja toive näille paskahousuille, jos ei mene perille; menköön haisemaan muualle. Aika vain pahentaa omaa äklötystä. - yks nainen
Kyselin, josko joku mies kertoisi, mikä olisi tarpeeksi hienotunteinen tapa oikaista nämä puutteet, jos jotain on vielä tehtävissä. En tahdo ketään loukata osoittelemalla tai haukkumalla porsaaksi tai tyhmäksi, se on mielestäni moukkamaista ja sivistymätöntä. Emme ole kumpikaan tyhmiä, meillä on molemmilla korkeat virat ja kovat koulutukset joita ei ihan tyhmä ihminen kykene suorittamaan. Ehkä sen takia olen vielä hänen kanssaan, koska meillä on molemmilla omat taloudet emmekä asu siis yhdessä. Pystyn ottamaan etäisyyttä jos tuntuu pahalta tai ärsyttää.liiankin tutulta :( Mun seurustelukumppanilla oli kaksi korkeakoulututkintoa, ikää 30v, maalaistalon kasvatti ja hygienia aivan retuperällä. Tuli kerrankin treffeille suoraan pellolta! Mun piti mm. kerran siellä ollessani oikein vaatia, että mies käy samantien ostamassa vessapaperia kaupasta, että mäkin voin käyttää vessaa! Ei siis riittänyt se, että sanoin, että vessapaperi on loppu! Paljon oli ällöttäviä tilanteita, jotka haluaisin muutenkin vain unohtaa.
Ei meillä onnistunut mun hyvät eikä pahat sanomiset hygieniasta, joten lopetin suhteen. En sellaista kävelevää pöpöpesäkettä halunnut pitää lähelläni.
Jos ei puhe mene miehellä perille, niin jätä se. - nainen37
Kyselin, josko joku mies kertoisi, mikä olisi tarpeeksi hienotunteinen tapa oikaista nämä puutteet, jos jotain on vielä tehtävissä. En tahdo ketään loukata osoittelemalla tai haukkumalla porsaaksi tai tyhmäksi, se on mielestäni moukkamaista ja sivistymätöntä. Emme ole kumpikaan tyhmiä, meillä on molemmilla korkeat virat ja kovat koulutukset joita ei ihan tyhmä ihminen kykene suorittamaan. Ehkä sen takia olen vielä hänen kanssaan, koska meillä on molemmilla omat taloudet emmekä asu siis yhdessä. Pystyn ottamaan etäisyyttä jos tuntuu pahalta tai ärsyttää.samanlainen ongelma minulla..tapailen kivaa kaveria, mutta asia mikä minua vaivaa:hiki haisee. Miten sanoa nätisti että puhdas raikas mies on minun makuuni.??? Haluanhan itsekin tuoksua hyvälle miehen seurassa. Miksi mies ei itse tajua????
- niks naks puhtahaks
yks nainen kirjoitti:
liiankin tutulta :( Mun seurustelukumppanilla oli kaksi korkeakoulututkintoa, ikää 30v, maalaistalon kasvatti ja hygienia aivan retuperällä. Tuli kerrankin treffeille suoraan pellolta! Mun piti mm. kerran siellä ollessani oikein vaatia, että mies käy samantien ostamassa vessapaperia kaupasta, että mäkin voin käyttää vessaa! Ei siis riittänyt se, että sanoin, että vessapaperi on loppu! Paljon oli ällöttäviä tilanteita, jotka haluaisin muutenkin vain unohtaa.
Ei meillä onnistunut mun hyvät eikä pahat sanomiset hygieniasta, joten lopetin suhteen. En sellaista kävelevää pöpöpesäkettä halunnut pitää lähelläni.
Jos ei puhe mene miehellä perille, niin jätä se.Kiitos kommenteista! Mahtaisko tässä olla perussyynä juuri se, että kotona ei ole koskaan näitä perusasioita vaadittu. Olen itsekin maalta (en maatalosta) ja muistan että paikkakunnan maatalojen miesväki oli tosi sottaista porukkaa. Kylään ja kauppoihin mentiin suunnilleen navettasaappat ja -vaatteet päällä, eikä välitetty, vaikka naapurin mattoon jäi lehmänpaskaa. Hampaita ei pesty eikä vaatteita vaihdettu kuin lauantaina. Käsiä ei pesty koskaan. Onkohan tässä se perussyy...? Puhtautta ei ole pidetty mitenkään oleellisena asiana. Naista ei ole osattu eikä ollut tarvetta muutenkaan miellyttää, miksi siis vaihtaa edes alusvaatteita päivittäin, kun ennenkään ei ole vaihdettu ei oman mukavuuden vuoksi ja vielä vähemmän muiden ihmisten vuoksi. Eikä alapäätä ole pesty, eihän miehellä ole siihen "mitään tarvetta." Naiset eivät ole olleet kranttuja eivätkä voineet vaatia toiselta mitään, koska ovat olleet ilmaisina piikoina aina riippuvaisia muista, joten kaikki on pitänyt vaan sietää. Näin ainakin vanhemmat sukupolvet. Uusi sukupolvi maataloissa taitaa olla pääosin jo vähän paremmin opetettu, koska nuoret sukulaispojat on erittäin siistejä ja laitettuja.
Luulin, että koulutus ja pois pääsy vanhasta sosiaalisesta ympäristöstä vaikuttaisi jotenkin ihmiseen että hän huomaisi oman sottaisuutensa muihin verrattuna. Eipä minulla kovin paljon ole menetettävää, vaikka otan seuraavaksi tämän hygienia-asian esille. Puhun mahdollisiman nätisti. Mutta jos ei mitään muutosta tähän tule siltikään, ei auta muu kuin jättää koko suhde. Intiimiasiat ovatkin jo hiipuneet parin viikon aikana tyystin ja näyttää siltä että aika nopeasti suhteemme on jo jäänyt ystävyystasollle.
Luulen, että mies haluaa mielummin luopua minusta kuin räkäpallon pyörityksestä ja takaliston kaivelusta läsnäollessani. Asiat täytyy vaan jokaisen laittaa tärkeysjärjestykseen :-/ - hehehehehehh!!
tykkäisin suukotella kirjoitti:
Minulla on mies (jo 30v ) joka myös alkuun oli hyväntuoksuinen ja puhtaalta vaikuttava. Näin liiton jo pitkään jatkuttua on muuttunut tuohon suuntaan , muttei ihan noin paha. Suussa huonostii pestyjä harmaanruskeita ientulehtuneita hampaita. Kun tulee lähelle puhumaan, löyhkä on kamala. Hampaiden pesu kestää 5 sek ja käsien pesu saman verran. Lika pyyhitään pyyhkeisiin ja hammashuoltoon olen varannut hänelle kaiken maailman aineet ja sanonut suoraan ja väärään toiveeni. Enhän ole ainoa,jonka kanssa hän joutuu lähelle. Tuloksena on heikkoa yritystä ja yleensä loukkaantuminen. Alapesun olen saanut herran tekemään, kun olen sanonut etttei tipu paskamunille mitään.
Kyse on asenteesta ja tiedon vähäisyydestä Välinpitämättömyys tuottaa kumppanille tosi pahaa mieltä. Aiemmin sain sukupuoliyhteydestä valkovuotoa ja tulehdusta usein, en onneksi nykyään. Tiukan paikan tullen yksi syy eroon tulee olemaan tämä helvetillinen jääräpäisyys. Loukkaantunut paskasuti kysyy minulta, olenko niin täydellinen että voin häntä moittia. En ole, paitsi hygieniassa. Eikö nyt aikuinen tajua tällaista perusasiaa?
Suora asiallinen viesti ja toive näille paskahousuille, jos ei mene perille; menköön haisemaan muualle. Aika vain pahentaa omaa äklötystä.hahhahahhahahh! Vitsi että nauroin niin makeesti!!
Hyvin "paskahousustas" kerroit..hahhahahhahahahhah!!
Kiitos viikonalun hauskasta avauksesta!!! - örgggg
Kiitos kommenteista! Mahtaisko tässä olla perussyynä juuri se, että kotona ei ole koskaan näitä perusasioita vaadittu. Olen itsekin maalta (en maatalosta) ja muistan että paikkakunnan maatalojen miesväki oli tosi sottaista porukkaa. Kylään ja kauppoihin mentiin suunnilleen navettasaappat ja -vaatteet päällä, eikä välitetty, vaikka naapurin mattoon jäi lehmänpaskaa. Hampaita ei pesty eikä vaatteita vaihdettu kuin lauantaina. Käsiä ei pesty koskaan. Onkohan tässä se perussyy...? Puhtautta ei ole pidetty mitenkään oleellisena asiana. Naista ei ole osattu eikä ollut tarvetta muutenkaan miellyttää, miksi siis vaihtaa edes alusvaatteita päivittäin, kun ennenkään ei ole vaihdettu ei oman mukavuuden vuoksi ja vielä vähemmän muiden ihmisten vuoksi. Eikä alapäätä ole pesty, eihän miehellä ole siihen "mitään tarvetta." Naiset eivät ole olleet kranttuja eivätkä voineet vaatia toiselta mitään, koska ovat olleet ilmaisina piikoina aina riippuvaisia muista, joten kaikki on pitänyt vaan sietää. Näin ainakin vanhemmat sukupolvet. Uusi sukupolvi maataloissa taitaa olla pääosin jo vähän paremmin opetettu, koska nuoret sukulaispojat on erittäin siistejä ja laitettuja.
Luulin, että koulutus ja pois pääsy vanhasta sosiaalisesta ympäristöstä vaikuttaisi jotenkin ihmiseen että hän huomaisi oman sottaisuutensa muihin verrattuna. Eipä minulla kovin paljon ole menetettävää, vaikka otan seuraavaksi tämän hygienia-asian esille. Puhun mahdollisiman nätisti. Mutta jos ei mitään muutosta tähän tule siltikään, ei auta muu kuin jättää koko suhde. Intiimiasiat ovatkin jo hiipuneet parin viikon aikana tyystin ja näyttää siltä että aika nopeasti suhteemme on jo jäänyt ystävyystasollle.
Luulen, että mies haluaa mielummin luopua minusta kuin räkäpallon pyörityksestä ja takaliston kaivelusta läsnäollessani. Asiat täytyy vaan jokaisen laittaa tärkeysjärjestykseen :-/kuvaappa salaa miehes kaiveluja ja näytä sille onko kivaa...
- oppeliini
Yksi normaali tapa olisi lopettaa kaikki intiimi yhdessäolosta.
Siis tapaisisitte yleisillä paikoilla tai jos kutsut hänet kotiisi niin sinne vain päivälliselle tai kahville tai jollekin syylle joka edellyttää normaalien käytöstapojen noudattamista. Ja sen jälkeen sinun kodistasi poistumista.
Kertomasi yövierailut ovat yököttäviä. Aloin melkein voimaan pahoin jo lukiessani kuvaustasi hänestä! Kuinka sinä voit läpikäydä sen?!
Kerrot myos että hän on koulutettu ja älykäs. Ellei hän saa vihjettä kaytökseensä sinun omalla tavallasi yrittäessäsi kouluttaa hänelle käytöstapoja, olet kenties yliarvioinut hänet.
Olisikohan kuminuijan kanssa takominen kehittävämpää. Toisin sanoin, suoraan paukautat hänelle vasten kasvoja että: "käytöksesi on kuvottavaa. En yksinkertaisesti voi katsoa sitä enää. Se vie sinut tasolle joka ei sovi luomaasi kuvaan itsestäsi. Henkilökohtainen hygienia on perusosa ihmisen olemusta ja sen laiminlyönti on itsensä alentamista liian alhaiselle tasolle".
Ellei hän vieläkään muuta tapojaan niin sitten halutessasi voitte tavata vain kun muita ihmisä on paikalla, esim. hänen pomonsa ja yhtiönsä johtajistoa. Tai lopettaa tapailut kuunnes hän on parantanut tapansa. - tyuiop
Heh. Olet siis törmännyt aitoon maalaisjunttiin. No offence kenellekään, mutta olen tullut tulokseen, että maatalojen pojat ovat useammin niitä, jotka kaivavat nenäänsä muiden aikana, röyhtäilevät tai jopa pierevät seurassa vapaasti ja ovat muutenkin tavoiltaan juntteja. Eräskin maatalon mies sukulaisissa kahvipöydässä on usein kaivanut nenäänsä oikein antaumuksella ja vielä sen jälkeen tutkinut sormenpäähän jäänyttä "tuotosta". Samainen mies laittaa veitsen suuhun ja ryystää kahvinsa niin, että vähänkään tapoja saanut suorastaan järkyttyy :)
Kyllähän jokainen ihminen kaivaa nenää, röyhtäilee ja pieree. Mutta fiksu ihminen ei tee sitä niin, että muut kanssaihmiset, kuten oma puoliso, joutuu häiriintymään asiasta. Nenän kaivamisen ja röyhtäilyn voi tehdä huomaamattomasti. Pieremisen voi tehdä vessassa, tai jos pääsee vahinko, tai jos ei vaan jaksa raahautua sinne vessaan, niin on kohteliasta ainakin pyytää anteeksi. Jotkut miehet vaan rakastaa tehdä pieremisestään numeron. Jotkut jopa "vääntää" kahvasta. Ällöä.
Nämä asiathan ei näitä juntteja vaivaa. Miten se voisi vaivata, kun eivät ole koskaan tapoja oppineet. Joten kannattaa hankkia oma puoliso samansuuntaisista "piireistä". Muuten tulee taatusti ongelmia... Toki kaikkeen tottuu, myös toisen junttiuteen :)- siistin ukon vaimo!
Hihhihhihhihih!! Hahahahhahhahahahhah!!
Apua...!!! Oon nauranu näille jutuille niin makeesti!!
Hyvin ootte kirjootelleet ukkojen sikamaisuuksista ja tuntuu että se sikakin on tosiaan siistimpi,kuin nämä paskahousut!!
Ongelma on OIKEESTI hihhihihih!!(anteeks) varmaan kauhia!! Mulla itellä tosi siisti mies..joten kannattaa vaikka vaihtaa ennemmin,kuin kestää tommosii haisuleita! hihhihihihihh!!! - Anonyymi
Hyi olkoon tuli paha olo..itse en voi sietää nenän kaivelua, enkä piereskelyä toisen läsnäollessa. Kyllä sanoisin välittömästi asiasta. Omissa oloissaan voi ja saa tehdä noin mutta ei toisen läsnäolessa. Ei kuulu hyviin tapoihin.
- öllöä
anna sitten vasta kun oppii tavoille. Niinkuin palkitset hyvän käytöksen
- JHalder
Olen mies, kaupunkilainen, siisti ja hygieeninen. En osaa samaistua mieheesi ollenkaan, mutta uskonpa häneen suoran puheen uppoavan paremmin kuin vihjailu ja perässä hyysäämisen. Ei nalkutusta, vaan suoraa puhetta. Pidätte päivän mittaisen keskustelun aiheesta "henkilökohtainen hygienia ja sen puuttumisen vaikutus juuri tähän parisuhteeseen". Vältä riitoja, yritä saada hänet mukaan. Tuo asia esille tyyliin "uusi alku, uusi elämä". Puhu seksillä palkitsemisesta. Jos hän ei pysty keskustelemaan sen lisäksi, että on epäsiisti, voit sitten miettiä erikseen suhteen jatkamista.
- Puhdas pulmunen
Minulla aika tuore kumppani.Alussa piereskeli ihan missä vain kuulteni.Piereskely loppui,kun huomautin,että "sika".Ihan juurtajaksain kerroin hänelle,etten ikinä "pamauttelisi"toisten kuulten.Otti kai opiksi.Mutta toinen asia on,etten ole saanut hänen päähänsä taottua hygienian tarpeellisuutta.Pari kertaa viikossa käy saunassa ja silloin vaihtaa alusvaatteensa.Hauheaa sitä hien ja pissan hajua mikä hänestä lähtee.Eikä käytä mitään dödöjäkään.Itse taas käyn ainakin kerran päivässä suihkussa tai saunassa.Olen huomauttanut hänelle myös käsienpesun tärkeydestä vessassa käynnin jälkeen,mutta ei ota opiksi.Minä ainakaan en katso tuollaista sikaa kauan,annan sille lähtöpassit jos ei ala itsestään huolta pitää,puhtauden suhteen.
- hyh hyh!
Puhdas pulmunen kirjoitti:
Minulla aika tuore kumppani.Alussa piereskeli ihan missä vain kuulteni.Piereskely loppui,kun huomautin,että "sika".Ihan juurtajaksain kerroin hänelle,etten ikinä "pamauttelisi"toisten kuulten.Otti kai opiksi.Mutta toinen asia on,etten ole saanut hänen päähänsä taottua hygienian tarpeellisuutta.Pari kertaa viikossa käy saunassa ja silloin vaihtaa alusvaatteensa.Hauheaa sitä hien ja pissan hajua mikä hänestä lähtee.Eikä käytä mitään dödöjäkään.Itse taas käyn ainakin kerran päivässä suihkussa tai saunassa.Olen huomauttanut hänelle myös käsienpesun tärkeydestä vessassa käynnin jälkeen,mutta ei ota opiksi.Minä ainakaan en katso tuollaista sikaa kauan,annan sille lähtöpassit jos ei ala itsestään huolta pitää,puhtauden suhteen.
Ohhoh! Ihme sikoja nämä nykyajan miehet!
Taidan pysyä sinkkuna!! - possu pesulle!
hyh hyh! kirjoitti:
Ohhoh! Ihme sikoja nämä nykyajan miehet!
Taidan pysyä sinkkuna!!Onneksi tuollaisia "possuja" ei ole tullut vastaan! Ja en kyllä kauaa katsoisikaan. Hyi.
- porsaanopettaja
hauskalta kuulostavia kirjoituksia, kuitenkin erittäin hankalasti opetettavia asioita...
Mielestäni nuo siat ovat perujaan kotikasvatuksesta, sen olen vuosien varrella havainnut.
Minulla mies ja sen poika pesivät kätensä ehkä juuri silloin kun kävivät pesulla suihkussa/saunassa, kotona siivottiin tyyliiin jouluna ja juhannuksena, lakanat vaihdettiin joskus jne.
Sitten kun heidän kimppaan lähdin niin jouduin ihan alusta asti opettamaan miten ihminen siistiytyy, ja tuosta on käyty hyvin monet riidat ja minä olen ollut sen tuhannen kertaa ylihygienisti tms.
Nykyisin kädet pestään mukisematta aina kotiin tultua, ennen ruokailua, wc käynnin yhteydessä ja kun ovat likaiset. Meillä siivotaan kerran viikkoon ja lakanoita vaihtelen noin kolmen viikon välein, siis ihan normisti. Mutta kyllä on ollut vaikeaa päästä tähän.
VIelä sellainen ongelma, että tuo poika (joka juuri aikuiseksi tullut) paskoo vielä housuunsa.. Niin siis oikeesti sen housuissa on valehtelematta ja yhtään liioittelematta mun kätta isompi läikkä sontaa eikä se lähde pesussa vaikka pesen kaikki sen vaatteet aina 60 asteessa kunnon myrkyillä. Siitä kun sitten isälleen sanoin niin olin ensin ihan hullu tms. Mutta oli kuitenkin puhunut asiasta ja vastaus ettei ole viitsinyt. Siis kuvitelkaa mille tollanen ihminen haisee. Ja ton ikäinen, sosiaalielämä juuri parhaimmillaan alkanut. Ja sillä on tyttöystäväkin!
Voi juutas mikä sontiainen.
Mutta kaikki tuo lähtee kotikasvatuksesta. Nimittäin anoppi ja appi (vaikka ovat muutoin ihania ihmisiä) ovat samanlaisia sontiaisia etteivät käsiään pese eikä juuri muutakaan.
Anoppi oli vastikään kylässä ja sen jälkeen me heillä eli viikon ajanjaksolla se ei peseytynyt laisinkaan eikä edes sukkiaan vaihtanut. Ja tuon ikäisillä kyllä suurimmalla osalla on virtsankarkailuja ja muita laiskojen lihasten ongelmia. Yök.
Niillä käydessä ei paljon huvita koskea mihinkään eikä syödä mitään mikä ei ole erikseen pakattua...
Ja kun meidän pikkuvauvaamme olisi nuo halunneet käydä katsomassa pari viikkoa syntymän jälkeen niin minä ilmoitin silloin ukolleni että saa tulla muttei olla yötä koska en jaksa keisarinleikkauksen toipilasaikana desinfioida koko kämppää niiden jäljiltä.
Ukko otti nokkiinsa, eipä se muutoinkaan oikeen meinaa tajuu noita vauvoihin liittyviä hygieniajuttuja. Kaikesta pitää huomauttaa ja rakuttaa.
Mutta tällaista on elämä jos elää porsaiden kanssa. Ja vähän siistiytyneiden porsaiden sukulaisten kanssa.
Se on vaan pakko sanoo suoraan asiat jos aikoo niiden kanssa elää, ei muutoin mielenterveys kestä.
Odotan tässä vaan sitä päivää että paskahousu muuttaa pois meidän nurkista. Sitten desinfioin kaikki paikat. Nyttenkin desinfioin jatkuvasti kylppäriä, oven kahvoja, pyykkikonetta jne. Ja yritän ettei mene liialliseksi mutta pakko, meillä kun asuu myös siisti minä ja pikkuvauva.
tsemppiä ja suulasta opettamista. jos ei ota oppiakseen niin unohda koko ukko.- porsaanopettaja
ai niin, vielä pakko kertoa tuosta paskahousupojasta.
siivoominen sillä mitä sattuu ja lakanoita vaihtelee omatoimisesti. en viitsi mennä sen huoneeseen kun siellä lemuaa....
viime kesänä yrjöpaskaripuli- haju (kuten sitä nimitän) tuli ulko-ovelle saakka ja silloin paloi mulla käpy.
jätkällä oli viis kuukautta vaihtamatta lakanat kun en ollut jatkuvasti rakuttanut sille. siis teinin hiki, tali, kesän hikoilut, tyttöystävän kanssa töhnät jne. oli kaikki siinä sängyssä.
YÖK
et jos joku ihmettelee miks odotan sen muuttamista ja desinfioin meillä. ei oo perusteetonta. - **
porsaanopettaja kirjoitti:
ai niin, vielä pakko kertoa tuosta paskahousupojasta.
siivoominen sillä mitä sattuu ja lakanoita vaihtelee omatoimisesti. en viitsi mennä sen huoneeseen kun siellä lemuaa....
viime kesänä yrjöpaskaripuli- haju (kuten sitä nimitän) tuli ulko-ovelle saakka ja silloin paloi mulla käpy.
jätkällä oli viis kuukautta vaihtamatta lakanat kun en ollut jatkuvasti rakuttanut sille. siis teinin hiki, tali, kesän hikoilut, tyttöystävän kanssa töhnät jne. oli kaikki siinä sängyssä.
YÖK
et jos joku ihmettelee miks odotan sen muuttamista ja desinfioin meillä. ei oo perusteetonta.Tuosta pojasta..siis eikö pyyhi persettä vai eikö mee vessaan paskalle?
Tuo tyttöystävä..eikö kommentoi milläänlailla pojan siivottomuutta?
Teinit nyt ei paljo huoneitaan siivoile, meillä kuitenkin siisti poika joka maksaa mulle viikkorahoistaan, että imuroin sille:D ..ja ite vielä ehdotti sitä!! :D)) Kauppamies jo nuorena..heh! - --
** kirjoitti:
Tuosta pojasta..siis eikö pyyhi persettä vai eikö mee vessaan paskalle?
Tuo tyttöystävä..eikö kommentoi milläänlailla pojan siivottomuutta?
Teinit nyt ei paljo huoneitaan siivoile, meillä kuitenkin siisti poika joka maksaa mulle viikkorahoistaan, että imuroin sille:D ..ja ite vielä ehdotti sitä!! :D)) Kauppamies jo nuorena..heh!Jotkut ihmiset vain viihtyvät likaisina, eivät pese käsiään jne. Surullista jos on hieno kylpyhuone eikä käytä sitä.
Joku voi rangaista muita omalla likaisuudellaan kun on vihainen. - Anonyymi
-- kirjoitti:
Jotkut ihmiset vain viihtyvät likaisina, eivät pese käsiään jne. Surullista jos on hieno kylpyhuone eikä käytä sitä.
Joku voi rangaista muita omalla likaisuudellaan kun on vihainen.Siis kuinka? Erikoinen vastaus, mistä tuollaista olet lukenut tai kuullut? Rankaisee muita olemalla likainen kun on vihainen. Mielenkiintoinen näkökulma. Kertoisitko enemmän?
- Anonyymi
Hyi helv...! Olen vanhempi heteromies ja olen tarkka hygieniastani. Se on itseopittua. Naiset yleensä kehuvat, että tuoksun ja maistun puhtaalle sekä hyvälle.
Voin sanoa, että ei ole mitään kiertoilmaisuja kuvottaville tavoille, huonolle hygienialle ja muusta itsestään huolehtimiselle. Ei niin miehille eikä naisille. Varsinkin miehet ymmärtävät asiat niin kuin ne ovat eli suoraan sanottuna. Yksikään mies ei lue yhtään mitään "rivien väleistä", koska siellä ei ole mitään tekstiä. Miehet myös sanovat mitä ajattelevat, suoraan.
Toivottavasti tämä sai aloittajalle selventämään miehen ajatusmaailmaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462