No tämä jos mikä kuuluu miehen logiikkaan:

KoppavaHoro

mikä olisi paras heraprotsku välittömästi treenin jälkeen nautittavaksi palkkariksi l-glutamiinin kanssa? Ei saisi sisältää laktoosia eikä aspartaamia ja pitäisi olla nimenomaan isolaattia eikä yhtään konsentraattia.

39

1341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EPO? Hemohes?

*luota mestareihin*

• mutta tuttavapiirissä on suosittu paikallisen marketin tuotteita hinta/laatusuhteen mukaan, toivon ainakin. Se merkki on muistaakseni Fast jotain. Tsekkaa ainakin, en tiiä täyttääkö vaatimuksesi ja onko hinnaltaan kuinka miellyttävä. Mutta tuttavapiirin peruskuntoiluhirmut käyttää noita markettien kamoja.

• KoppavaHoro

heroissa on jostain kumman syystä laktoosia.
        Tai ainakin mulla menee niistä pakki sekaisin. :(
        Tämä tosin on usean vuoden takaista tietoa...

• KoppavaHoro kirjoitti:

heroissa on jostain kumman syystä laktoosia.
        Tai ainakin mulla menee niistä pakki sekaisin. :(
        Tämä tosin on usean vuoden takaista tietoa...

En noista tosiaan tiiä, tartteneepa itekkin kattoa ens kerran marketissa käydessä. Pari erikoisruokavalioista tuttua on kyllä niitä vedellyt ravintolisinä, mutta ne taiskin olla jotain soijatavaraa, nyt kun muistelen. Tai onhan valmistajakin voinut tietty elää ajan kanssa ja muutella tuotetta.

• KoppavaHoro
        Toljake kirjoitti:

En noista tosiaan tiiä, tartteneepa itekkin kattoa ens kerran marketissa käydessä. Pari erikoisruokavalioista tuttua on kyllä niitä vedellyt ravintolisinä, mutta ne taiskin olla jotain soijatavaraa, nyt kun muistelen. Tai onhan valmistajakin voinut tietty elää ajan kanssa ja muutella tuotetta.

etteivät ilmoita paketin kyljessä! Periaatteessa laktoosi hidastaa proteiinin imeytymistä ja on ihan turha, joten voisi kuvitella, että se jäisi automaattisesti pois. :( No, täytyy jatkaa etsintää tai tyytyä kompromissiin.

• KoppavaHoro kirjoitti:

etteivät ilmoita paketin kyljessä! Periaatteessa laktoosi hidastaa proteiinin imeytymistä ja on ihan turha, joten voisi kuvitella, että se jäisi automaattisesti pois. :( No, täytyy jatkaa etsintää tai tyytyä kompromissiin.

Aika outoa, jotenkin ajattelisin meikäläisen pykälistön vaativan ilmoitusta laktoosista tuotteessa. Varmaan on muuten kalliimpaa raastaa siitä tavarasta se laktoosi poies, siksi kai se on sinne jätetty. Lienee niin että halvalla ei saa hyvää :)

• Mitä hyötyä noista on verrattuna normaaliin, terveelliseen ja monipuoliseen kotiruokaan?

• KoppavaHoro

kotiruokaa on hankala raijata päivät treenikassissa. Vaikka on niitä muitakin syitä... Esim. L-Glutamiinia ei varsin saa normaalista, terveestä kotiruoasta. Eikä sitä ihminen tarvitsekaan (paitsi jos kysyy mainosmiehiltä), mutta se oikeasti nopeuttaa palautumista ja sopii siten tälläisille vain kahteen jaettua ohjelmaa tekeville hätähousuille.

• KoppavaHoro kirjoitti:

kotiruokaa on hankala raijata päivät treenikassissa. Vaikka on niitä muitakin syitä... Esim. L-Glutamiinia ei varsin saa normaalista, terveestä kotiruoasta. Eikä sitä ihminen tarvitsekaan (paitsi jos kysyy mainosmiehiltä), mutta se oikeasti nopeuttaa palautumista ja sopii siten tälläisille vain kahteen jaettua ohjelmaa tekeville hätähousuille.

Toissa kesänä kävin kaupungin salilla, kun duunipaikan sali oli remontissa. Siellä kunto-ohjaajan mukana olevat ensikertalaisetkin kyseli lisäravinteiden perään. Kunto-ohjaaja sanoi, ettei niistä ole mitään haittaa jos ei hyötyäkään, ellei ole jo todella pro ja treenaa puoliammattimaisesti.

Duunissa on yksi kaveri, josta ei päällepäin uskoisi, että se treenaa mitään. Silti se nostaa reilut 140 kg penkistäkin. Että mihin sitä ylimääräistä lihasmassaa tarvitaan? Suurin osa tarvitsisi pienempää rasvaprosenttia, jos haluaa lihasten erottuvan.

T. Ratikkakuski, keppanalla hankittu six-pac ja kiitettävät testitulokset. ;-)

• KoppavaHoro
        Ratikkakuski kirjoitti:

Toissa kesänä kävin kaupungin salilla, kun duunipaikan sali oli remontissa. Siellä kunto-ohjaajan mukana olevat ensikertalaisetkin kyseli lisäravinteiden perään. Kunto-ohjaaja sanoi, ettei niistä ole mitään haittaa jos ei hyötyäkään, ellei ole jo todella pro ja treenaa puoliammattimaisesti.

Duunissa on yksi kaveri, josta ei päällepäin uskoisi, että se treenaa mitään. Silti se nostaa reilut 140 kg penkistäkin. Että mihin sitä ylimääräistä lihasmassaa tarvitaan? Suurin osa tarvitsisi pienempää rasvaprosenttia, jos haluaa lihasten erottuvan.

ensikertalainen, joskin uudelleenherännyt.
        Ja on niistä hyötyä, kun nykytilanne on se, että syön illalla, nukun yön, menen salille, sieltä duuniin, jossa syön lounaan - jos syön. Jugurtteja ja raejuustoja en ala kanniskelemaan kasssissa ja pukukopeissa lusikoimaan plus että haluan mahdollisimman pienellä vaivalla ja rahalla mahdollisimman hyvät hyödyt. :)

En myöskään halua nostaa oikeiden aterioitteni määriäni nykyisestä 1-2:sta mihinkään enkä toisaalta nauttia lounasta klo 6 aamulla. Treeni myös menettää osan tehostaan jos sen ympärillä on 18 tunnin tauko syömättä.

• 1+14
        KoppavaHoro kirjoitti:

ensikertalainen, joskin uudelleenherännyt.
        Ja on niistä hyötyä, kun nykytilanne on se, että syön illalla, nukun yön, menen salille, sieltä duuniin, jossa syön lounaan - jos syön. Jugurtteja ja raejuustoja en ala kanniskelemaan kasssissa ja pukukopeissa lusikoimaan plus että haluan mahdollisimman pienellä vaivalla ja rahalla mahdollisimman hyvät hyödyt. :)

En myöskään halua nostaa oikeiden aterioitteni määriäni nykyisestä 1-2:sta mihinkään enkä toisaalta nauttia lounasta klo 6 aamulla. Treeni myös menettää osan tehostaan jos sen ympärillä on 18 tunnin tauko syömättä.

Suosittelen pronabol 10. halpa ja tehonnut hyvin. Toistaiseksi olen hengissäkin. Protskumäärän olen yrittänyt pitää 1,5 grammassa / painokilo

noi herat ja aminohapot on musta vähän yliarvostettuja

• KoppavaHoro
        1+14 kirjoitti:

Suosittelen pronabol 10. halpa ja tehonnut hyvin. Toistaiseksi olen hengissäkin. Protskumäärän olen yrittänyt pitää 1,5 grammassa / painokilo

noi herat ja aminohapot on musta vähän yliarvostettuja

roinannut enkä myöskään aio alkaa siihen touhuun. Eksäni on loistava muistutus siitä, etten halua olla missään tekemisissä sen puolen kanssa.

• Ratikkakuski kirjoitti:

muistan kans, ku aikoinaan 15-vuotiaat teinit, jotka oli pari kuukautta käyneet kerta viikkoon salilla, tiesivät jo kaiken lisäravinteista. Juoksussa löytyy samanlaisia harjoittelijoita, jotka vetävät kaikenlaista kuuria ja käyttävät kaikenlaista vermettä, mutta mitään todellista tietoa, tai kokemusta harjoittelusta ei ole.
        Proteiineista on hyötyä, jos tarvitaan mahdollisimman nopeaa palautumista, eli silloin, kun treenaaminen on niin tiheää ja rankkaa, että muutoin koeteltaisiin terveyden rajoja. Niissä, kuten dopingissakin on myös olemassa terveysriskit.

• olehyvävain
        dazu kirjoitti:

muistan kans, ku aikoinaan 15-vuotiaat teinit, jotka oli pari kuukautta käyneet kerta viikkoon salilla, tiesivät jo kaiken lisäravinteista. Juoksussa löytyy samanlaisia harjoittelijoita, jotka vetävät kaikenlaista kuuria ja käyttävät kaikenlaista vermettä, mutta mitään todellista tietoa, tai kokemusta harjoittelusta ei ole.
        Proteiineista on hyötyä, jos tarvitaan mahdollisimman nopeaa palautumista, eli silloin, kun treenaaminen on niin tiheää ja rankkaa, että muutoin koeteltaisiin terveyden rajoja. Niissä, kuten dopingissakin on myös olemassa terveysriskit.

"muistan kans, ku aikoinaan 15-vuotiaat teinit, jotka oli pari kuukautta käyneet kerta viikkoon salilla, tiesivät jo kaiken lisäravinteista. Juoksussa löytyy samanlaisia harjoittelijoita, jotka vetävät kaikenlaista kuuria ja käyttävät kaikenlaista vermettä, mutta mitään todellista tietoa, tai kokemusta harjoittelusta ei ole."

... myös työelämästä kirjoittaviin, joilta se omakohtainen kokemus puuttuu tai on hyvin vähäinen. :)

• hyötysuhde

Siitä paras hyöty! Kehon vastaanottaman proteiinin määrä korkein. Proteinivalmisteet on huiputusta, hinta korkea, kehon vastaanottamat proteiinit prosenteissa alemmat kuin raejuustossa.

• KoppavaHoro

niin en kanna jääkaappia mukana eikä minulla ole aikaa istua pukukopissa varttia lusikoimassa puolta kiloa huoneenlämpöistä raejuustoa naamariin klo 6 aamulla.
        Mä syön päivässä sen 400 grammaa raejuustoa ruoan kanssa. Ja mieluummin niin.
        Pelkälleen, lämpimänä ei kiitos.

Siksi kysyin nimenomaan heraproteiini-isolaateista, enkä raejuustoista, jugurteista enkä anabolisisista steroideista.

• Cranky_geek
        KoppavaHoro kirjoitti:

niin en kanna jääkaappia mukana eikä minulla ole aikaa istua pukukopissa varttia lusikoimassa puolta kiloa huoneenlämpöistä raejuustoa naamariin klo 6 aamulla.
        Mä syön päivässä sen 400 grammaa raejuustoa ruoan kanssa. Ja mieluummin niin.
        Pelkälleen, lämpimänä ei kiitos.

Siksi kysyin nimenomaan heraproteiini-isolaateista, enkä raejuustoista, jugurteista enkä anabolisisista steroideista.

on hyvää ns. yöproteiiniksi, joten sitä ei kyllä kannata vetää treenin jälkeen, koska se imeytyy hitaasti. Ehdottomasti heraa aina palkkariin. Ite käytän fastin tuotteita ja niiden valikoimista löytyy ainakin toi Whey joka sopis varmaan hyvin sulle.

http://www.fast.fi/Tuotteet/whey.html

Tässä viel toinen vähälaktoosinen vaihtoehto.
        "Laktoosipitoisuus alle 0,3 %"

http://www.ufs.fi/kauppa/product_info.php?products_id=177

• KoppavaHoro
        Cranky_geek kirjoitti:

on hyvää ns. yöproteiiniksi, joten sitä ei kyllä kannata vetää treenin jälkeen, koska se imeytyy hitaasti. Ehdottomasti heraa aina palkkariin. Ite käytän fastin tuotteita ja niiden valikoimista löytyy ainakin toi Whey joka sopis varmaan hyvin sulle.

http://www.fast.fi/Tuotteet/whey.html

Tässä viel toinen vähälaktoosinen vaihtoehto.
        "Laktoosipitoisuus alle 0,3 %"

http://www.ufs.fi/kauppa/product_info.php?products_id=177

uskaltanut raejuustosta ääneen sanoa, kun täällä on näitä "tietäjiä" niin paljon :)

Mä tosiaan taisin jo päätyä tuohon Whey :aan, mutta voishan sitä tuota toistakin vaihtoehtoa kokeilla.

Homman nimi olisi se, että heraisolaatista ja l-glutamiinista tulisi välitön palautusjuoma ja 0,5-1 tunnin päästä treenin lopettamisesta ottaisin Carbo Flex Extremea.

Miltä kuulostaa?

• Cranky_geek
        KoppavaHoro kirjoitti:

uskaltanut raejuustosta ääneen sanoa, kun täällä on näitä "tietäjiä" niin paljon :)

Mä tosiaan taisin jo päätyä tuohon Whey :aan, mutta voishan sitä tuota toistakin vaihtoehtoa kokeilla.

Homman nimi olisi se, että heraisolaatista ja l-glutamiinista tulisi välitön palautusjuoma ja 0,5-1 tunnin päästä treenin lopettamisesta ottaisin Carbo Flex Extremea.

Miltä kuulostaa?

kannattaa kyllä heittää ihan suoraan myös niitä hiilareita mukaan. Joku semmonen noin 50% hiilareita ja 50% proteiineja on aika hyvä suhdeluku tai vaikka vähän enemmän hiilareita eli jotain 60/40. Toi jälkimmäinenhän minkä laitoin sulle, niin on jo suoraan valmis palkkari jossa on reilut 30% proteiineja ja vajaa 60% hiilareita, joten sen kanssa sun ei tarvi sekoitella mitään. Jos taas ostat tota Whey :saa, niin sekoita sitten suunnilleen noilla suhteilla myös hiilareita sen kaveriksi niin saat hyvää palkkaria. Esim. vaikka tota sun carboas tai sitten fastin malto6:sta. Sit joku 2-3h treenin jälkeen jotain hyvää ruokaa vielä napaan.

http://www.fast.fi/Tuotteet/malto6.html

• Ääliömmältä
        KoppavaHoro kirjoitti:

Miltä kuulostaa?

kuulostaa ääliöltä snobbailulta. Mutta jos tuut sillä onnelliseksi niin mikäpä siinä.

• KoppavaHoro
        Cranky_geek kirjoitti:

kannattaa kyllä heittää ihan suoraan myös niitä hiilareita mukaan. Joku semmonen noin 50% hiilareita ja 50% proteiineja on aika hyvä suhdeluku tai vaikka vähän enemmän hiilareita eli jotain 60/40. Toi jälkimmäinenhän minkä laitoin sulle, niin on jo suoraan valmis palkkari jossa on reilut 30% proteiineja ja vajaa 60% hiilareita, joten sen kanssa sun ei tarvi sekoitella mitään. Jos taas ostat tota Whey :saa, niin sekoita sitten suunnilleen noilla suhteilla myös hiilareita sen kaveriksi niin saat hyvää palkkaria. Esim. vaikka tota sun carboas tai sitten fastin malto6:sta. Sit joku 2-3h treenin jälkeen jotain hyvää ruokaa vielä napaan.

http://www.fast.fi/Tuotteet/malto6.html

Täytynee kokeilla molempia ja löytää se oma paras käytäntö. Kun tästä on useampaa eri koulukuntaa. Miten muuten, ootko kokeillut R-ALAa? Fitnesstukusta tulee kylkiäisenä 90 tabun purkki, joten mulla lähtee kokeiluun. Ainakin ryppyjä ehkäisevä vaikutus kuulostaa hyvältä :D

• KoppavaHoro
        Ääliömmältä kirjoitti:

kuulostaa ääliöltä snobbailulta. Mutta jos tuut sillä onnelliseksi niin mikäpä siinä.

jos ei ole itsellä minkäänlaista kokemusta tai kiinnostusta. Ihmettelen vain miksi silloin pitää tunkea kommentoimaan, mutta jos se sinut onnelliseksi tekee niin mikäpä siinä.

• Cranky_geek
        KoppavaHoro kirjoitti:

Täytynee kokeilla molempia ja löytää se oma paras käytäntö. Kun tästä on useampaa eri koulukuntaa. Miten muuten, ootko kokeillut R-ALAa? Fitnesstukusta tulee kylkiäisenä 90 tabun purkki, joten mulla lähtee kokeiluun. Ainakin ryppyjä ehkäisevä vaikutus kuulostaa hyvältä :D

että tosta on useampaa eri koulukuntaa, että kannattaako palkkariin laittaa myös hiilareita? Jos tarkotit, niin itse uskoisin kyllä vahvemmin tohon hiilareiden lisäämiseen. Ihan jo siksi, että jos katot vaikka noita lisäravinteita myyvien firmojen valmiita palkkari koktaileja, niin niissä on kyllä järestään kaikissa hiilareita mukana. Palkkarissa pitäis olla sen takia myös nopeasti imeytyviä hiilareita, koska ne käynnistää insuliinireaktion mikä avaa lihassolut jolloin ravinteet imeytyy paremmin. Insuliinihan on kehon anabolisin hormoni ja palkkarin pitäis just saada muutettua treenin aiheuttama kudoksia purkava katabolia mahdollisimman nopeasti kudoksia rakentavaksi anaboliaksi.

Toi on tietysti makuasia haluaako ostaa valmiin palkkarin vai sekoitella itse. Ite sekoittamalla saa tietty sitä vaivaa vastaan just sellaisen kombon mitä haluaa ja ehkä vähän halvemmalla, kun taas noi valmiit on semmosia enemmänkin sinne päin sekoituksia joilla on yritetty kattaa mahdollisimman hyvin erilaisia tarpeita palautusjuomalle.

Enpä oo kokeillu tota R-ALA:aa, mutta voihan siitä saada jotain lisähyötyä. Tutkituimpia ja kait ihan todistetusti hyödyttäviä lisiä on glutamiini ja kreatiini, mutta enpä lähde totakaan tyrmäämään. Voihan sitä aina kokeilla, kun kerran ihan kylkiäisenä saat. :)

• KoppavaHoro
        Cranky_geek kirjoitti:

että tosta on useampaa eri koulukuntaa, että kannattaako palkkariin laittaa myös hiilareita? Jos tarkotit, niin itse uskoisin kyllä vahvemmin tohon hiilareiden lisäämiseen. Ihan jo siksi, että jos katot vaikka noita lisäravinteita myyvien firmojen valmiita palkkari koktaileja, niin niissä on kyllä järestään kaikissa hiilareita mukana. Palkkarissa pitäis olla sen takia myös nopeasti imeytyviä hiilareita, koska ne käynnistää insuliinireaktion mikä avaa lihassolut jolloin ravinteet imeytyy paremmin. Insuliinihan on kehon anabolisin hormoni ja palkkarin pitäis just saada muutettua treenin aiheuttama kudoksia purkava katabolia mahdollisimman nopeasti kudoksia rakentavaksi anaboliaksi.

Toi on tietysti makuasia haluaako ostaa valmiin palkkarin vai sekoitella itse. Ite sekoittamalla saa tietty sitä vaivaa vastaan just sellaisen kombon mitä haluaa ja ehkä vähän halvemmalla, kun taas noi valmiit on semmosia enemmänkin sinne päin sekoituksia joilla on yritetty kattaa mahdollisimman hyvin erilaisia tarpeita palautusjuomalle.

Enpä oo kokeillu tota R-ALA:aa, mutta voihan siitä saada jotain lisähyötyä. Tutkituimpia ja kait ihan todistetusti hyödyttäviä lisiä on glutamiini ja kreatiini, mutta enpä lähde totakaan tyrmäämään. Voihan sitä aina kokeilla, kun kerran ihan kylkiäisenä saat. :)

että juodaanko palkkarin protskut ja hiilarit erikseen vai samassa shakessa. Kun sitenkin voi hifistellä, että ottaa protskut heti välittömästi ja hiilarit vähän sen jälkeen.
        Mutta useimmat ovat myös sillä kannalla, että paria tuntia ennen treeniä pitäisi syödä jotain, mutta mulle sopii se, että olen ollut syömättä pitempää (eli koko yön ja aamun).
        Kreatiinia mä en ala vetää, kun en halua massaa. Mä olen sitä joskus kokeillut ja kyllä, paino nousi kohisten. Nyt vaan on vähän erilaiset tavoitteet tuon painon suhteen. :) L-glutamiini taas on niin ihana ihmeaine, ettei paremmasta väliä. Varsinkin meikäläiselle, kun kortisonia tulee nautittua huomattavasti enemmän kuin tavan tallaajat ja vastustuskyky on kroonisesti alentunut.

Kerron kyllä sitten miten se R-ALA potkii, kunhan saan paketin noudettua. Jänskää!

• KoppavaHoro

löytyi yksi potentiaalinen: http://www.sportnelli.fi/tuotteet.html?id=1/3

Tuossa on jo glutamiinia kyllä, mutta ei kai siitä nyt haittaakaan ole. Kunhan ei oo liikaa.

Mukava, että jotkut myyjät muistavat mainita laktoosista ja sen vähäisyydestä, kun pussin kyljestä ei saa mitään tietoa.

• scale

Treenin jälkeen maistuu vesi ja kaljakin on hyvää, eikä oo laktoosia.

• KoppavaHoro

Kalja on mulla nyt pannassa eikä se oikein soveltuisi muutenkaan, kun käyn salilla autolla. Mutta olisi se kyllä hauska nähdä muiden ilmeet, kun pukukopissa sihauttaisi lappari-tölkin auki ja vetäisi huiviin...

• scale
        KoppavaHoro kirjoitti:

Kalja on mulla nyt pannassa eikä se oikein soveltuisi muutenkaan, kun käyn salilla autolla. Mutta olisi se kyllä hauska nähdä muiden ilmeet, kun pukukopissa sihauttaisi lappari-tölkin auki ja vetäisi huiviin...

light beeriä.

• To4D

minun mielestäni miehen logiikkaan. Broilerit syö rehuja. Miehet syö maistuvaa ruokaa.

• kieltä toi oli? :O

;)

• KoppavaHoro

Mäkään en muutamaan vuoteen ole tätä puhunut, joten jouduin virkistämään muistiani netin avulla.

• KoppavaHoro kirjoitti:

Mäkään en muutamaan vuoteen ole tätä puhunut, joten jouduin virkistämään muistiani netin avulla.

kieliä kannattaa opiskella ja niitä mitä jo osaa, kannattaa pitää yllä kirjoittamalla ja puhumalla : P
        Tsemppiä vaan reeneihin.

• Ei apina

Banaani ja raejuusto. Jos kehtaa sellasia vetää naamaan, kun muut vetää mitälie energiaklönttejään. Tavan treenaajalla ne on aina riittäny, miksei riittäis nykyäänkin. Jos ei ole tarvinnu esittää jotain muka valveutunutta.

• KoppavaHoro

huoneenlämpöinen raejuusto treenikassissa ei ole mun juttuni. Syön sitä mieluummin kylmänä ja muun ruoan seassa.

Banaanit eivät sovi mulle, kun tykkään, että suoli toimii.

• 19+14

Son jämpti. Miesten ei tarvi lesoilla protskuilla, toihan on ihan bodari-nörttikieltä.

• ASPARTAAMIA:::!!!!!1

.

siitä kasvaa kasvaimia * PÄÄHÄN *

.

• puukko-allu

rammma piriä päiväsä, eikä yhtää vettä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      95
      2318
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      179
      1913
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      179
      1456
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      246
      900
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      79
      882
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      796
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      789
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      702
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      611
    Aihe