Olen lukenut paljon keskusteluja ikäerosta, ja siellä suurin osa viesteistä käsittelee sitä, että vanhemmat miehet vain "haluavat päästä teinityttöjen pöksyihin". Katsoisitko sinä kieroon seurustelusuhdetta, jossa tyttö on 16-vuotias ja mies 33-vuotias? Vai pystyisitkö antamaan heidän olla onnellisia yhdessä, koska heidän suhdettaan ikäero ei haittaa? Tyttöä ei haittaa se, miten muut heihin suhtautuisivat, kunhan jättäisivät rauhaan suurimmaksi osaksi aikaa, mutta mies pelkää, etteivät hänen ystävänsä hyväksyisi heidän suhdettaan. Eikö ystävien kuitenkin pitäisi ensiksi tutustua tyttöön ja sitten vasta tuomita suhde? Tai olla vain onnellisia ystävänsä puolesta, koska hän on onnellinen? Molemmilla on samanlaiset kiinnostuksen kohteet, sama harrastus, huumorintaju ja arvot. Tyttö ei voi ymmärtää samanikäisiään, koska monen, varsinkin teinien, ja jopa alle 20-vuotiaiden puhenaiheet ovat epäloogisia ja käyttäytyminen muita häiritsevää. Tyttö on myös käynyt läpi elämässään paljon enemmän kuin tyypilliset hänen ikäisensään. Tyttö on jo pärjännyt omillaan 14-vuotiaasta lähtien, vaikka asuikin vanhempiensa luona siihen asti kunnes täytti 16-vuotta. Hän myös on ohjannut lapsia 12-vuotiaasta lähtien ja on edennyt siinä jo kilpailuryhmiin asti. Ainut asia mikä suhteessa voisi mennä pieleen on se, että mies ei kestäisi painetta, jonka muut aiheuttaisivat hänelle, koska heidän mielestään suhde ei olisi oikein, vaikka eivät tiedä suhteesta muuta kuin iät. Onko sinulla vahva ennakkokäsitys tälläisistä suhteista, minkä toisit esiin tarkoituksella? Aiheuttaisitko sinä tämän paineen k.o. miehelle?
Miten reagoisit suureen ikäeroon ystäväsi seurustelusuhteessa?
41
794
Vastaukset
- on lapsi.
Jos 33 -vuotias mies kiinnostuu seksuaalisesti 16 -vuotiaasta lapsesta on kysymys pedofiiliasta.
Poiketen turkkilaisesta syysteemistä, haudattakoon se pedofiili elävältä eikä tätä 16 - vuotiasta lasta.- -
Pedofiili on, jos on kiinnostunut seksuaalisesti esimurrosikäisistä lapsista tai nuoremmista, eli noin alle 13-vuotiaista. Seksin suojaikära on Suomessa 16-vuotta, eli tässä k.o. tapauksessa ei ole lähellekään mitään viittausta pedofiliaan. Suosittelisin lukemaan Suomen lainsäädännön ja lääketieteellisen määritelmän, ennen kuin tuomitsee ketään pedofiiliksi.
- Ilmeisesti
- kirjoitti:
Pedofiili on, jos on kiinnostunut seksuaalisesti esimurrosikäisistä lapsista tai nuoremmista, eli noin alle 13-vuotiaista. Seksin suojaikära on Suomessa 16-vuotta, eli tässä k.o. tapauksessa ei ole lähellekään mitään viittausta pedofiliaan. Suosittelisin lukemaan Suomen lainsäädännön ja lääketieteellisen määritelmän, ennen kuin tuomitsee ketään pedofiiliksi.
itselläsi ei ole lapsia...jos sulla olisi esim. 16 -vuotias tytär, jota 33 -vuotias kävisi jyystämässä...vieläkö sanoisit, että käyppä tyttönen lukemassa Suomen lakia?
Taidat olla itsekkin pedofiili? - niiiiiiin
Ilmeisesti kirjoitti:
itselläsi ei ole lapsia...jos sulla olisi esim. 16 -vuotias tytär, jota 33 -vuotias kävisi jyystämässä...vieläkö sanoisit, että käyppä tyttönen lukemassa Suomen lakia?
Taidat olla itsekkin pedofiili?16 vuotias on kyllä lapsi vielä.
Minusta myös kuulostaa ihan pedofiililtä paitsi et se mies tekee sen laillisesti kun tyttö on kuitenkin jo täyttänyt 16.
Se on kuitenkin tosi paljon ihmisestä kiinni. Olen tavannut kolmikymppisiä, jotka ovat niin kilttejä ja henkisesti hyvin nuoren tasolla että voisin kuvitella sellaisen seurustelevan nuoremman naisen kanssa, joka on hänen kanssaan samalla aaltopituudella. Eikä se minusta olisi niin väärin.
Mutta tunnen myös parinkunnan jossa mies oli 44 ja tyttö (mun kaveri) oli 18. Se oli ihan sairasta. Mies oli juoppo ja vaati vaan seksiä(meidän kavereidenkin aikana!) ja mun kaveri oli henkisesti epätasapainoinen, hänellä ei ollut koskaan ollut isää, joten hän takertui kehen tahansa paljon itseään vanhempaan mieheen, jolta sai "isän" rakkautta. Eikä ystävä ymmärtänyt tilannettaan kunnes mies rupesi todella väkivaltaiseksi. Että kyllä tytössäkin on joku vika jos hakee itseää paljon vanhempia miehiä.
Minulla ja minun miehellä ikäeroa on 10 vuotta ja olen nuoren näköinen, joten pelkäsin alkuun että kyse olisi vain seksin hakemisesta. Ei ollut, koska miehen kanssa seurusteltiin ilman seksiä monta kuukautta. - -
niiiiiiin kirjoitti:
16 vuotias on kyllä lapsi vielä.
Minusta myös kuulostaa ihan pedofiililtä paitsi et se mies tekee sen laillisesti kun tyttö on kuitenkin jo täyttänyt 16.
Se on kuitenkin tosi paljon ihmisestä kiinni. Olen tavannut kolmikymppisiä, jotka ovat niin kilttejä ja henkisesti hyvin nuoren tasolla että voisin kuvitella sellaisen seurustelevan nuoremman naisen kanssa, joka on hänen kanssaan samalla aaltopituudella. Eikä se minusta olisi niin väärin.
Mutta tunnen myös parinkunnan jossa mies oli 44 ja tyttö (mun kaveri) oli 18. Se oli ihan sairasta. Mies oli juoppo ja vaati vaan seksiä(meidän kavereidenkin aikana!) ja mun kaveri oli henkisesti epätasapainoinen, hänellä ei ollut koskaan ollut isää, joten hän takertui kehen tahansa paljon itseään vanhempaan mieheen, jolta sai "isän" rakkautta. Eikä ystävä ymmärtänyt tilannettaan kunnes mies rupesi todella väkivaltaiseksi. Että kyllä tytössäkin on joku vika jos hakee itseää paljon vanhempia miehiä.
Minulla ja minun miehellä ikäeroa on 10 vuotta ja olen nuoren näköinen, joten pelkäsin alkuun että kyse olisi vain seksin hakemisesta. Ei ollut, koska miehen kanssa seurusteltiin ilman seksiä monta kuukautta.K.o. tekstissä ei mainita mitään seksin harrastamisesta, vain seurustelemisesta. Ovatko suomalaiset todellakin niin ahdasmielisiä, että tietenkin heti harrastetaan seksiä jos seurustellaan, varsinkin jos tyttö on nuorempi? Tekstin kirjoittajakin ihmetteli k.o. asiaa. Jos he eivät harrastaisikaan seksiä? Ja jos mies onkin tasapainoinen ja rakastava? Onko silloinkin suhteessa taas jotain väärää, ja se pitää haukkua, vaikka molemmat olisivatkin onnellisia?
- Puukolla kylkeen!
- kirjoitti:
K.o. tekstissä ei mainita mitään seksin harrastamisesta, vain seurustelemisesta. Ovatko suomalaiset todellakin niin ahdasmielisiä, että tietenkin heti harrastetaan seksiä jos seurustellaan, varsinkin jos tyttö on nuorempi? Tekstin kirjoittajakin ihmetteli k.o. asiaa. Jos he eivät harrastaisikaan seksiä? Ja jos mies onkin tasapainoinen ja rakastava? Onko silloinkin suhteessa taas jotain väärää, ja se pitää haukkua, vaikka molemmat olisivatkin onnellisia?
Älä Lässytä! Näpsäytäppä sitä seisovaa mulkkuas kaulimella ja yritä ymmärtää,että oot SAIRAS!!
Vielä sika puolustelet ittees, perverssi!!
Saatana!! toivon ,et pärstästäs näkyy himos lapsia kohtaan ja joku vastaantulija sen huomaa ja TAPPAA sut! sika! - Kommentti
niiiiiiin kirjoitti:
16 vuotias on kyllä lapsi vielä.
Minulla ja minun miehellä ikäeroa on 10 vuotta ja olen nuoren näköinen, joten pelkäsin alkuun että kyse olisi vain seksin hakemisesta. Ei ollut, koska miehen kanssa seurusteltiin ilman seksiä monta kuukautta.Pedofilia on mielisairaus, jossa seksuaalinen kiinnostus kohdistuu nimenomaan henkilöön, joka ei ruumiiltaan ole sukukypsän oloinen. Vaikka tavallinen 16-vuotias olisi mielestäsi lapsi, niin hän ei kuulu pedofiilin kohderyhmään, koska hänellä on häpykarvoitus, rinnat yms. puberteetin aiheuttamia muutoksia.
Hyväksikäyttö, toisen henkisen nuoruuden huomiotta jättäminen tai valtasuhteiltaan kieroutunut suhde ovat täysin eri asioita. Mielipiteet ovat vakuuttavampia kun ne on perusteltu oikein.
- jaamäävai?
vaimoni olin 26v ja hän 35v. Pelkästään tämä ikäero tuntui haittaavan lähes kaikkia lähinnä vaimon suvussa. Kokemuksesta sanon että teille tulee sanomista mutta sille ei vaan voi mitään jos rakastuu. Kaikissa ei ole kyse lapsiin sekaantumisessa. Ei lain mukaan teilläkään kun molemmat toimii oman harkintakyvyn mukaan.
- 26 -vuotias
on aika helvetin kaukana 16 -vuotiaasta....
- ...
26 -vuotias kirjoitti:
on aika helvetin kaukana 16 -vuotiaasta....
Asiantuntijoiden mukaan ihminen on psyykkisesti täysi-ikäinen n. 24-vuotiaana. Edellisen kirjoittajan tapauksessa molemmat olivat jo kaikin tavoin aikuisia. Aloittajan tapauksessa tyttö on vielä henkisesti täysin keskenkasvuinen.
- imarteluviepitkälle?
Joopa joo, tyttö luulee, että on aikuinen ja montako kertaa on kuultu "olen kypsempi kuin ikäiseni" (tai olet jos on jotain kehuttavaa/saavutettavaa) tai että kuinka kauan on jo pärjännyt jne. ja muuta.
Ensinnäkin: se on ihan se ja sama, itsellänikin on kokemusta takana ollut jo nuorena ja siitä huolimatta teini on teini. Itsekin olen keskimääräistä älykkäämpi ja siitää huolimatta teini on teini. Aivot kehittyvät 2kymppiseksi, ne eivät ole mistään lasten ohjauksesta huolimatta 16-vuotiaalla kehittyneet. Teini on teini.
Ikäero on eri asia, kun aikuisen, neljättä kymmenettä käyvän miehen suhde teini-ikäiseen, alaikäiseen tyttöön. Nimenomaan: TYTTÖ ja MIES. Ei, sen kuuluu olla ikäerollakin NAINEN ja MIES ja niin, nussimalla ei tulla naiseksi. Niille, jotka näin luulevat tiedoksi.
Totta on, että ihmiset kypsyy eri tahtiin, mutta teini-ikäinen olisi ikäistään kypsempi, jos tajuaisi, ettei voi eikä tarvitse olla kun teini, tajuaisi antaa itselleen oikeuden olla nuori, osaisi nähdä 16 vuotta vanhemman jo niin kokeneena, että jos hänen oma ikänsä on sama/pienempi kuin ikäero, on ikäeroa liikaa. Nimenomaan teinimäisestä ajattelusta kertoo nämä selittelyt samankaltaisuudesta: aikuinen tajuaa, että jos 33-vuotias on samalla tasolla kuin 16-vuotias, on hänen pakko olla jälkeen jäänyt oli kokemusta tai ei.
Tyttö ei ymmärrä, koska on nuori, teini ja lapsi: häntä en katsoisi kieroon, häneltä en odotakaan ymmärrystä. Mutta mies ei ole nuori, ei edes nuori aikuinen, vaan täysi aikuinen, keski-ikää lähestyvä ja hänellä pitäisi jo ymmärrys riittää, että samat harrastukset on kivoja ja eri ikäisiä ystäviä voi olla, mutta parisuhteeseen ja seksuaalisuuteen kuuluu tasa-arvo ja seksuaalisia suhteita ei rakenneta enää 3kymppisenä alle 18-vuotiaisiin. Näin se vaan on.
Lisäksi vaikka 16-vuotias ei ole sakkolihaa, ja naisen näköinen ehkä onjo, ettei pedofiilia nyt sinänsä kuulu ehkä suoraan sanastoon (he etsivät kehittymättömiä lapsia), niin hyväksikäyttöä tuossa on, ellei mies ole tosiaan jälkeen jäänyt. On turha selitellä että tuossa elämän vaiiheissa olisi mitään tasa-arvoa, sopii miettiä, miten toivoisi itsensä kehittyvän: että vuodesta 16 ei tapahdu kehitystä vuoteen 33??? Aika hurjaa olisi. Kun miettii asioita mitä tapahtuu, itsenäistymiset, työelämä, koulutukset ja opinnot, voitot ja tappiot, seurustelut, seksi, lapset... Kaikki mahdollinen sen lisäksi, niin olisi täyttä vääryyttä, että 16-vuotiaan pitäisi edes yrittää ymmärtää. Ei pysty, ei tarvitse. Ja täyttä vääryyttä on se, että 33-vuotias ei ymmärrä.
Huomaa, että tämän jututn pohdiskelija on nuori, eikä ymmärrä asiaa eikä sitä, mitä siinä oikeasti tapahtuu. Tälläiset "antakaa heidän olla onnellisia, heillä on samat harrastukset" on kyllä kaunista ja ruusunpunaista, ja ikään sopivaa, kaikinpuolin, mutta kertoo jo asian, mikä on kaikille aikuisille itsestään selvää.- ajatuksia vain..
Toisaalta, jos teksti tytöstä olisi totta, hän ei eläisi samaa maailmaa muiden samanikäistensä kanssa. Sosiaaliviranomaisilleko hoitoon, että saataisiin tytöstä uudelleen tälläinen perusteini, jonka kiinnostuksen kohteet menevät ystävien ja "dokaamisen" ympärillä.
En myöskään antaisi 16-vuotiaan vastuulle lapsia, ellei hän olisi tarpeeksi henkisesti kehittynyt siihen, että pystyy ottamaan vastuulleen muiden lapsia.
Onhan toki olemassa se mahdollisuus, mitä melkein kaikki ovat olettaneet asiasta tietämättä, että mies on pedofiili ja tyttö on teini. Hassua kuitenkin olettaa, että tekstin kirjoittaja on valehdellut.
Jos miettii asiaa tästä näkökulmasta, että entä jos heidän suhteensa onkin toimiva? Molemmat rakastavat toisiaan, suhde on tasapainoinen ja seksistä ei ole kyse. Tämän asian voisi päätellä siitä, että mies pelkää, etteivät hänen ystävänsä anna hänelle mahdollisuutta edes esitellä tyttöä, ennen kuin ystävät tuomitsevat tämän suhteen.
Luulisin, että kirjoittaja haluaisi saada näkökulman siitä, että miehen ystävänä, miten toimit? Antaisitko mahdollisuuden vai tuomitsetko heti iän perusteella?
Minulle itselleni ikä on pelkkä numero. Haluan tutustua ihmisiin, ennen kuin muodostan mitään ennakkokäsitystä asiasta. Jos suhde on senkin jälkeen mielestäni väärin, mainitsisin asiasta hienovaraisesti ja perustellen, vetoamatta heti näihin "tämä on kyllä kaikille aikuisille itsestään selvää". Vaikka näin keskustelufoorumilla se taitanee olla mahdotonta. - ...
ajatuksia vain.. kirjoitti:
Toisaalta, jos teksti tytöstä olisi totta, hän ei eläisi samaa maailmaa muiden samanikäistensä kanssa. Sosiaaliviranomaisilleko hoitoon, että saataisiin tytöstä uudelleen tälläinen perusteini, jonka kiinnostuksen kohteet menevät ystävien ja "dokaamisen" ympärillä.
En myöskään antaisi 16-vuotiaan vastuulle lapsia, ellei hän olisi tarpeeksi henkisesti kehittynyt siihen, että pystyy ottamaan vastuulleen muiden lapsia.
Onhan toki olemassa se mahdollisuus, mitä melkein kaikki ovat olettaneet asiasta tietämättä, että mies on pedofiili ja tyttö on teini. Hassua kuitenkin olettaa, että tekstin kirjoittaja on valehdellut.
Jos miettii asiaa tästä näkökulmasta, että entä jos heidän suhteensa onkin toimiva? Molemmat rakastavat toisiaan, suhde on tasapainoinen ja seksistä ei ole kyse. Tämän asian voisi päätellä siitä, että mies pelkää, etteivät hänen ystävänsä anna hänelle mahdollisuutta edes esitellä tyttöä, ennen kuin ystävät tuomitsevat tämän suhteen.
Luulisin, että kirjoittaja haluaisi saada näkökulman siitä, että miehen ystävänä, miten toimit? Antaisitko mahdollisuuden vai tuomitsetko heti iän perusteella?
Minulle itselleni ikä on pelkkä numero. Haluan tutustua ihmisiin, ennen kuin muodostan mitään ennakkokäsitystä asiasta. Jos suhde on senkin jälkeen mielestäni väärin, mainitsisin asiasta hienovaraisesti ja perustellen, vetoamatta heti näihin "tämä on kyllä kaikille aikuisille itsestään selvää". Vaikka näin keskustelufoorumilla se taitanee olla mahdotonta."Minulle itselleni ikä on pelkkä numero." Tuohan tarkoittaa, että sinä hyväksyt myös aikuisen miehen seurustelun 9-vuotiaan (muslimien naimaikä tytöille) tytön kanssa.
- ...
Jos mies ei ole hyväksikäyttäjä, hänen on oltava henkisesti teinin tasolle jäänyt halutessaan tuollaista suhdetta.
- aina ei voi voittaa
ajatuksia vain.. kirjoitti:
Minulle itselleni ikä on pelkkä numero. Haluan tutustua ihmisiin, ennen kuin muodostan mitään ennakkokäsitystä asiasta. Jos suhde on senkin jälkeen mielestäni väärin, mainitsisin asiasta hienovaraisesti ja perustellen, vetoamatta heti näihin "tämä on kyllä kaikille aikuisille itsestään selvää". Vaikka näin keskustelufoorumilla se taitanee olla mahdotonta.Olet myös nuori kirjoittaja, ikä ei aina ole pelkkä numero, etenkin kun puhutaan teineistä ja aikuisista. Jos olisit aikuinen, käsittäisit sen ja totisesti, luuletko todella olevasi 25-vuotiaana edes samalla tasolla kun 16-vuotiaana? Selityksiä voi olla ja keksiä, mutta sinä siis et kehity siinä iässä enää? Äläs höpsi. Se, että lasket jo ainoiksi ystäviksi ne, jotka dokaa (hanki parempia) ja aikuisuuden merkiksi sen, että ei dokaa ja osaa hoitaa lapsia, kertoo aika yksinkertaisesta maailmasta: vastuuntuntoinen toki voi olla, itse olen mennyt töihin 13-vuotiaana, valmentanut 14-vuotiaasta ja hoitanut asiani todella hyvin nuoresta saakka ja silti, ollut nuori ja teini: minä siis tiedän kyllä mistä puhun. Etenkin kun nyt satun olemaan 3kymppinen. Usko huviksesi, asia ei ole tippaakaan sama ja vaikka alaikäistä voi pitää kauniina, viehättävänä ja nättinä, voi jopa tulla joku ihastuksen tunteeseen rinnastettava tunne: ei tosissaan terveenä ihmisenä edes harkitse.
Näin se vaan on, katsos kun sekin kuuluu siihen kehittyneeseen vastuuntuntoon.
Kyse ei todellakaan ollut siitä, että ap valehtelisi, senkin huomaa, ettet oikein ymmärrä asiaa. Kyllä hän siihen uskoo varmasti täysin. On vaan eri asia mikä on olemassa olevia asioita ja mikä uskoa. Jälleen kerran, sen 33-vuotiaan pitäisi kyllä tietää, se (ja sinä) 16-vuotias ei voikaan ymmärtää ehkä.
Oliko jotenkin epäselvää, että en todellakaan hyväksyisi suhdetta! Jos mies olisi ystäväni ja todellakin, asiasta keskusteltaisiin hyvin vakavaan sävyyn ja varottaisin suoraan sanoen, että mietin onko tässä poliisiasian mahdollisuus, riippuen miehen asemasta (ja onko hän jälkeen jäänyt, siis niistä riippuu onko siinä hyväksikäyttöä). Aikuisen velvollisuus on suojella lasta, ja nuorta, eikä se aina ole sitä mitä teini haluaa kuulla.
Monesta asiasta huomaa, että sä olet lapsi vielä: sosiaaliviranomaisilleko hoitoon ja joo, oletetaan että se valehtelee jne... Seksistä ei ole kyse ja muuta romantiikkaa: joo. Kuule. Mä ymmärrän, että sitä haluaa uskoa asioihin ja vakuutella itselleen ja väännellä, mutta mikään ei muuta tosiasioita. Edelleen, jos olisi oikeasti kypsä, tajuaisi myös sen, ettei ole kypsä. Jos olisi oikeasti aikuinen, tajuaisi kirkkaasti, miksi suhtautuminen on nuivaa. Seksissä ei aina ole mitään romanttista eikä hyväksyntää eikä rakkautta. Ikävä kyllä.
Voin kertoa, että 16-vuotias on kiva kaveri, mutta ihan totta, ei se sovi kuule aikuisten leikkeihin ja kävisi sääliksi, jos sen olisi pakko yrittää. 16-vuotiaalla pitäisi olla oikeus olla aikuisten seurassa nuori ja teini, mutta sitähän tuossa ei olisi. "Molemmat rakastavat toisiaan, suhde on tasapainoinen ja seksistä ei ole kyse."
Kuule, kyllä siitä seksistä on kyse 33-vuotiaalle aikuiselle miehelle. Seksistä nimenomaan, ei 33-vuotias ole mikään lapsi enää. Parisuhteeseen tuon ikäisillä kuuluu seksi, muuten se on ystävyyttä ja tasapainoinen suhde voi olla, mutta ei ilman että seksistä on kyse ja hyvin paljon vielä: seksin puutteen huomaa suhteessa kyllä ja seksi on kannattelevaa voimaa hyvin pitkälle tuossa iässä etenkin, kun ihmiset on jo aikuisia reilusti ja se biologinen kellokin tikittää molemmilla sukupuolilla.
Seksiä voi nuori harjoitella ihan omanikäistensä (tai noin) kanssa ja mieluiten tietty vasta täysi-ikäisenä.
Kyllä sä voitkin tutustua ihmisiin, mutta seurustelu on toinen juttu. Tässä puhutaan nyt suhteesta, seurustelusta, eikä tutustumisesta pelkästään. Mutta en todellakaan itsekään alkaisi jatkuvasti hengailemaan 16-vuotiaitten kanssa, kaikesta nuoruuden hurmaavuudesta huolimatta.
"Jos suhde on senkin jälkeen mielestäni väärin, mainitsisin asiasta hienovaraisesti ja perustellen, vetoamatta heti näihin "tämä on kyllä kaikille aikuisille itsestään selvää"."
Mistä sä tiedät, miten mä esimerkiksi asiasta keskustelisin? Hienovaraisesti ja perustellen, eikö tuossa ollut perusteluita? Jaa? Eikö tullut asia perusteluja? Oliko todella nyt niin, että totesin vaan, että kaikki on aikuisille selvää, vai olisiko niin, että nuori taas vaan halusi kuulla/lukea mitä haluaa ja vääntää asian? Näillä palstoilla on kyllä aika vaikeaa keskustella, mutta vaikeampaa se on, jos aina vaan haluaa kuulla asioita, mitä haluaa kuulla. Silloin on kyllä varmaan melko mahdotonta keskustella. Ylipäätään, jos alkaa keskustelemaan asioista ja kysyy toisten mielipidettä, saattaa olla, että sellaisen saa ja se on rehellinen. Mutta ei välttämättä mieleinen.
Totuus tässä asiassa ei nyt ole mieleinen, ei voi mitään.
- cvbcvbcb
olen itse 33-vuotias mies ja hyi saatana. en voisi olla kyllä tuollaisen pariskunnan kanssa missään tekemisissä.
16-vuotias on ihan täys penikka.
kyllä jotkut rajat pitää seksuaalikäyttäytymisessäkin olla. hyi helvetti sentään. - pössi
itse olen vanhenpien ja nuorten miesten kaa siis seurustelu ja voin reilusti sanoa että ei ikärerolla ole mitään merkitystä jos vain rakastaa toista
- Helvettiin ukot!
Sairasta..Että yli 30v. ukko samalla aaltopituudella lapsen kanssa?
Mies on siis lapsenasteella?
Tuommoinen ukko linnaan!
Mulla kohta 16 vuotta täyttävä tyttö ja voi helvetti,jos nään sen YHTÄÄN ikäistään vanhemman seurassa,niin lätty lätisee!!Amiksen jätkätkin saa kiertää kaukaa! Kyllä tiedetään,että perseeseen se koura hamuaa,kaikilla ukoilla!! Koulutus tärkeää tuon ikäiselle..ukot ehtii sitä mulkkuaan uitella sitten,kun täysikäinen!! - Onneksi on laki!
PÖSSI ON IHAN PÄSSI!!
Lasteensekaantujat nyt kuitenkin on pedofiilejä!
JAMMU-SETIÄ !!! PERKELE!!
- Mulkkuun potku!
Hakataan porukalla tuo pedofiili!
Varo vaan!! Sana leviää!! - ansionmukaan
seurusteli 17 vuotiaana 12vuotiaan tytön kanssa. Eihän siin paljon eroa ole numeroina mut tossa menee kyllä todella paha raja kun toinen on ihan lapsi ja toinen on jo raavas teinimies.
Exkaveri sit alko lesoon meijän porukas kuinka aikoo vaatia p*lluu tytöltä jos kerran seurustelevat niin se meni jo liian pitkälle ja se poika hakattiin sit sen verran hyvin että toivottavasti oppi.
Munat pois minun mielestäni!- sika ukko!
Joo..Opetusta kerrakseen..ja iän puolesta vähän armoo antasin kuitenkin..mut yli 30 jätkä joutaa jo roviolle himonsa kanssa..muka ei seksi mielessä..hah hah,munat silti pois!
Pedofiinin perkele..tappasin,jos tietäsin tyypin.. - Hei mulkut !
Just. Jutussa on vaan sellainen 'pikkuinen' pointti, että 17 v. nuorimies on myös vielä iiihan lapsen kengissä. Sen ikäiseltä ei voi vaatia vielä aikuisen ihmisen kykyä ajatella. Miten voisi, jos ns. aikuiset ovat "hakanneet liian pitkälle menon merkiksi". Nämä ns. aikuiset ovat olleet iiihan yyyhtä väärässä kuin 17 vuotiaskin, ellei enemmänkin. Joukossa tyhmyys tiivistyy, eikö kenellekään juolahtanut mieleen mitään muuta tapaa opastaa ja ohjeistaa nuorta. Jos hänellä on nyt elinikäiset traumat, niin kenen on syy ? Mikä h-n oikeus tuollaisilla tolvanoilla on antaa "ansion mukaan" ?
- huuuuuhhu
Hei mulkut ! kirjoitti:
Just. Jutussa on vaan sellainen 'pikkuinen' pointti, että 17 v. nuorimies on myös vielä iiihan lapsen kengissä. Sen ikäiseltä ei voi vaatia vielä aikuisen ihmisen kykyä ajatella. Miten voisi, jos ns. aikuiset ovat "hakanneet liian pitkälle menon merkiksi". Nämä ns. aikuiset ovat olleet iiihan yyyhtä väärässä kuin 17 vuotiaskin, ellei enemmänkin. Joukossa tyhmyys tiivistyy, eikö kenellekään juolahtanut mieleen mitään muuta tapaa opastaa ja ohjeistaa nuorta. Jos hänellä on nyt elinikäiset traumat, niin kenen on syy ? Mikä h-n oikeus tuollaisilla tolvanoilla on antaa "ansion mukaan" ?
Siis oikeasti ei se tajunnut. Se vielä uhkas lyödä sitä tyttöä kun ei asiat menny hänen mukaansa.
hakkaus = ei mihinkään sairaala kuntoon niin että sano ettei lyö naista.
Mutta eikö heikkoja saa puolustaa?
mites oltais puhuttu sen ihmisen kanssa varmaan olisi kuule auttanut tosi paljon ja sit olis vaan joku pikkutyttö saanut elinikäisiä traumoja. - justjoo pedo!
huuuuuhhu kirjoitti:
Siis oikeasti ei se tajunnut. Se vielä uhkas lyödä sitä tyttöä kun ei asiat menny hänen mukaansa.
mites oltais puhuttu sen ihmisen kanssa varmaan olisi kuule auttanut tosi paljon ja sit olis vaan joku pikkutyttö saanut elinikäisiä traumoja.Ihan oikein tehty,suoraselkästä toimintaa tollanen.
Näkeehän sen jo lööpeistäkin aina välillä mihin se pään silittäminen johtaa.
Jos joku oikeesti meinaa lapselta seksiä vongata vaikka pakolla niin selkään vaan.
Mun oma tyttö on nyt 11 ja alko helvetti puhumaan kuinka kivaa olisi jos olis poikakaveri joka veis leffaa ja syömään!!
Puhuttiin sit pitkään ja tajusin että kyseessä oli vaan jostain kauniit ja rohkeat tyylisestä lapsen aivoilla ajateltu asia,sen ikäiset kun ei tajua ja tarkota sitä "seurustelua" kuten aikuiset.
Se on vaan romannttista tv:stä opittua haaveilua.
No,lupas odottaa sit vielä kymmenen vuotta,et iskä sit vie usein sitä' leffaa nyt;D
Mutta ketjun aloittajalle,annappas se nimesi mulle niin puhun sullekkin vähän järkeä!!
Se 16 vuotias on lapsi,kolmen D:n tissitkään ei siitä aikuista tee, ja sen ajatukset sun kanssa "seurustelusta" on sitä samaa epärealistista haaveilua kun munkin tytöllä. - Tajunnan virta
huuuuuhhu kirjoitti:
mites oltais puhuttu sen ihmisen kanssa varmaan olisi kuule auttanut tosi paljon ja sit olis vaan joku pikkutyttö saanut elinikäisiä traumoja.Tuota, anteeksi nyt vain, mutta kirjoituksestasi päätellen aika paha sen kaverin on ollut "tajuta".
Jos toinen ihminen ei tajua, mitä hänelle sanotaan, niin vika ei välttämättä ole kuulijassa vaan sanojan tavassa sanoa, 'ulosannissa', kommunikaatiotaidoissa. - Tajuatko ? Heikkoja saa ja pitää puolustaa, mutta täytyy tietää miten se tehdään, että ei tee ihan yhtä paljon pahaa kuin kaikki muutkin sortajat. - Prkl !
justjoo pedo! kirjoitti:
Ihan oikein tehty,suoraselkästä toimintaa tollanen.
Näkeehän sen jo lööpeistäkin aina välillä mihin se pään silittäminen johtaa.
Jos joku oikeesti meinaa lapselta seksiä vongata vaikka pakolla niin selkään vaan.
Mun oma tyttö on nyt 11 ja alko helvetti puhumaan kuinka kivaa olisi jos olis poikakaveri joka veis leffaa ja syömään!!
Puhuttiin sit pitkään ja tajusin että kyseessä oli vaan jostain kauniit ja rohkeat tyylisestä lapsen aivoilla ajateltu asia,sen ikäiset kun ei tajua ja tarkota sitä "seurustelua" kuten aikuiset.
Se on vaan romannttista tv:stä opittua haaveilua.
No,lupas odottaa sit vielä kymmenen vuotta,et iskä sit vie usein sitä' leffaa nyt;D
Mutta ketjun aloittajalle,annappas se nimesi mulle niin puhun sullekkin vähän järkeä!!
Se 16 vuotias on lapsi,kolmen D:n tissitkään ei siitä aikuista tee, ja sen ajatukset sun kanssa "seurustelusta" on sitä samaa epärealistista haaveilua kun munkin tytöllä.Kas kummaa, sentään käsität, että "sen ikäiset ei tajua ja tarkota seurustelua kuten aikuiset". Siis mitä pahaa siinä on, jos lapset käyvät yhdessä "leffassa ja syömässä" ? Jos "iskä vie vielä kymmenen vuotta ..." niin pudota sinä vaan ihtes sieltä saippuasarjojen haavekuvista normaaliin, tavalliseen arkielämään.
Toivottavasti tyttäresi on viisaampi ja järkevämpi puolisko asiassa, sinä et kykene "puhumaan järkeä" edes hänelle, miten sitten aloittajalle. - Lapsia tulee kyllä suojella 'maailman pahoilta', mutta sinun maailmankuvasi on epärealistinen ja vääristynyt, jos et hyväksy viatonta yhdessäoloa eri sukupuolta oleville lapsille. Näin niitä estoisia, vääristyneitä, sairaita, patoutuneita ... tunnepuolen juttuja kasvatetaan ja sitten ihmetellään aikuisena, kun suhteista ei tule mitään. - justjoo pedo!
Prkl ! kirjoitti:
Kas kummaa, sentään käsität, että "sen ikäiset ei tajua ja tarkota seurustelua kuten aikuiset". Siis mitä pahaa siinä on, jos lapset käyvät yhdessä "leffassa ja syömässä" ? Jos "iskä vie vielä kymmenen vuotta ..." niin pudota sinä vaan ihtes sieltä saippuasarjojen haavekuvista normaaliin, tavalliseen arkielämään.
Toivottavasti tyttäresi on viisaampi ja järkevämpi puolisko asiassa, sinä et kykene "puhumaan järkeä" edes hänelle, miten sitten aloittajalle. - Lapsia tulee kyllä suojella 'maailman pahoilta', mutta sinun maailmankuvasi on epärealistinen ja vääristynyt, jos et hyväksy viatonta yhdessäoloa eri sukupuolta oleville lapsille. Näin niitä estoisia, vääristyneitä, sairaita, patoutuneita ... tunnepuolen juttuja kasvatetaan ja sitten ihmetellään aikuisena, kun suhteista ei tule mitään.Siis kyllähän se leffassa ja syömässä saa kaydä sit kun on sen aika, mutta kyllä 11v on ihan liian lapsi leikkimään seurustelua. Musta aikuisten on ihan turha tukea lapsiaan kasvamaan "isoiksi" kun niiden vielä pitäis leikkiä ja olla lapsia,niitä ne tossa iässä vielä kuitenkin on.
"niin pudota sinä vaan ihtes sieltä saippuasarjojen haavekuvista normaaliin, tavalliseen arkielämään"
ööö...eli kun en siis hyväksy että lapsi haaveilee epärealistista asiaa vai?
Sulla kai ei ole itselläsi lapsia? Kyllä se on just jotain muuta kun haavekuvitelmissa elämistä kun sä asetat rajoja lapselle ja pidät niistä kiinni. puhut sen kanssa elämän tosiasioista, ja siitä että se olisi kai mukavaa että olis joku viemäs leffaa ja syömään. Mutta kun se tyttöystävänä oleminen ei ole ihan sitä eikä varsinkaan sitä mitä tv tuputtaa.ja 11v pojat kyllä leikkii ennemmin autoilla kun rupee viikkorahojaan tuhlaamaan siihen hesellä.
sairas mä myönnän olevani koska tempasen kyllä jokaista pedofiiliä nokkaa, muuten elän ihan normia arkielämää.usko pois.. - meidän
justjoo pedo! kirjoitti:
Siis kyllähän se leffassa ja syömässä saa kaydä sit kun on sen aika, mutta kyllä 11v on ihan liian lapsi leikkimään seurustelua. Musta aikuisten on ihan turha tukea lapsiaan kasvamaan "isoiksi" kun niiden vielä pitäis leikkiä ja olla lapsia,niitä ne tossa iässä vielä kuitenkin on.
"niin pudota sinä vaan ihtes sieltä saippuasarjojen haavekuvista normaaliin, tavalliseen arkielämään"
Sulla kai ei ole itselläsi lapsia? Kyllä se on just jotain muuta kun haavekuvitelmissa elämistä kun sä asetat rajoja lapselle ja pidät niistä kiinni. puhut sen kanssa elämän tosiasioista, ja siitä että se olisi kai mukavaa että olis joku viemäs leffaa ja syömään. Mutta kun se tyttöystävänä oleminen ei ole ihan sitä eikä varsinkaan sitä mitä tv tuputtaa.ja 11v pojat kyllä leikkii ennemmin autoilla kun rupee viikkorahojaan tuhlaamaan siihen hesellä.
sairas mä myönnän olevani koska tempasen kyllä jokaista pedofiiliä nokkaa, muuten elän ihan normia arkielämää.usko pois..leikkikentällä myös leikittiin televisiossa opittuja asioita eli myytiin huumeita siis leikissä kun se oli niin makee juttu. EIhän ne penskat tiennyt edes mitä se tarkoitti. Mut kyllä heidän vanhemmille ilmoitin asiasta ja vielä oman muksun kanssa juteltiin vakavasti mitä ne oikeasti tarkoittaa.
Jos lapset näkee telkusta jotain ja haluaa matkia ja siihen PITÄÄ mennä väliin. Ei tuommoinen haikailu poikaystävästä joka vie leffaan ja syömään ole 11 vuotiaalle mitenkään ajan kohtaista. Hyvin teit edellisen tekstin isä. Minusta parhaan ratkaisun olemalla itse se mahtava miesmalli joka vie oman tyttären jonnekin, joten ei tarvitse hakea sitä huomioo keltään pojilta vielä tuossa iässä.
Enemmän tuollaisia isiä! - cvbcbdfgd
Tajunnan virta kirjoitti:
Tuota, anteeksi nyt vain, mutta kirjoituksestasi päätellen aika paha sen kaverin on ollut "tajuta".
Jos toinen ihminen ei tajua, mitä hänelle sanotaan, niin vika ei välttämättä ole kuulijassa vaan sanojan tavassa sanoa, 'ulosannissa', kommunikaatiotaidoissa. - Tajuatko ? Heikkoja saa ja pitää puolustaa, mutta täytyy tietää miten se tehdään, että ei tee ihan yhtä paljon pahaa kuin kaikki muutkin sortajat."Jos toinen ihminen ei tajua, mitä hänelle sanotaan, niin vika ei välttämättä ole kuulijassa vaan sanojan tavassa sanoa, 'ulosannissa', kommunikaatiotaidoissa. - Tajuatko ? Heikkoja saa ja pitää puolustaa, mutta täytyy tietää miten se tehdään, että ei tee ihan yhtä paljon pahaa kuin kaikki muutkin sortajat."
Paljos sulla itsellä on ikää, 11v? Sen verran lapselliselta idealismilta nuo sun juttusi kuulostaa. - Kässäätkö ?
cvbcbdfgd kirjoitti:
"Jos toinen ihminen ei tajua, mitä hänelle sanotaan, niin vika ei välttämättä ole kuulijassa vaan sanojan tavassa sanoa, 'ulosannissa', kommunikaatiotaidoissa. - Tajuatko ? Heikkoja saa ja pitää puolustaa, mutta täytyy tietää miten se tehdään, että ei tee ihan yhtä paljon pahaa kuin kaikki muutkin sortajat."
Paljos sulla itsellä on ikää, 11v? Sen verran lapselliselta idealismilta nuo sun juttusi kuulostaa.Olen aikuinen. Mutta koetapa sinä hankkia edes ymmärryksen alkeet jostain itsellesi, jos asia on / jää noin epäselväksi.
- .
Kässäätkö ? kirjoitti:
Olen aikuinen. Mutta koetapa sinä hankkia edes ymmärryksen alkeet jostain itsellesi, jos asia on / jää noin epäselväksi.
Olet siis sitä mieltä, että olisi ollut parempi antaa 17-vuotiaan väkivallalla uhaten pakottaa 12-vuotias yhdyntään, kuin hakata tämä 17-vuotias?
- Älli-tälli
. kirjoitti:
Olet siis sitä mieltä, että olisi ollut parempi antaa 17-vuotiaan väkivallalla uhaten pakottaa 12-vuotias yhdyntään, kuin hakata tämä 17-vuotias?
Jos sulla ei ole mitään muuta keinoa kuin "hakata", niin mitenkäs luulet olevasi paree kuin se 17 v. ?
- On mulla(kin)
justjoo pedo! kirjoitti:
Siis kyllähän se leffassa ja syömässä saa kaydä sit kun on sen aika, mutta kyllä 11v on ihan liian lapsi leikkimään seurustelua. Musta aikuisten on ihan turha tukea lapsiaan kasvamaan "isoiksi" kun niiden vielä pitäis leikkiä ja olla lapsia,niitä ne tossa iässä vielä kuitenkin on.
sairas mä myönnän olevani koska tempasen kyllä jokaista pedofiiliä nokkaa, muuten elän ihan normia arkielämää.usko pois..Mikä siinä on "seurustelua", että eri sukupuolta olevat lapset käyvät yhdessä esim. elokuvissa ? Se on ystävänele eikä iällä ole asian kanssa tekemistä. Mitä "epärealistista" on haaveilussa ? Lapset haaveilevat joka tapauksessa, sanoivat elämän realiteeteista kasaan kuivuneet vanhempansa mitä tahansa. - Mutta tosi hienoa, että keskustelet tyttäresi kanssa ja toivottavasti osaat myös kuunnella 'isoilla' korvilla.
- n.13 v ikäero
Vaikka itse olenkin juuri ja juuri päässyt teini-iästä ja olen parikymmpinen nyt, niin jotenkin...se että 16 vuotiaana seurustelisi 33 vuotiaan kanssa...minun mieystäväni ikäisen kanssa, tuntuu se jotenkin vähän väärältä. Muistan millainen olin itsekin 16 vuotiaana sinisilmäinen ja elämänkokemusta ei p***aakaan vaikka muuta luulin, ei sitä nyt vieläkään kovin paljoa ole, tiedän sen, silloin ei sitä vertaakaan, elin vaan teinimaailmassani ja kuvittelin olevani muita ikäisiäni paljon kehittyneempi henkisesti kovan henkisen koulimisen jälkeen, vaikka siitä onkin vasta viitisen vuotta niin silti tuntuu vahvasti että ei sen ikäinen millään pysty oikeanlaiseen seurustelusuhteeseen ns. parhaassa iässä olevan miehen kanssa... miehellä pakostikin on erilainen katsomus elämästä ja varmasti usein erilaisia odotuksia suhteesta. Varmasti, kyllä, minullakin paljon kirittävää vielä ja elämän tilanteet muuttuu, paljon koettavaa vielä edessä minkä mies on jo monia monituisia vuosia sitten itse kokenut,kuten oman asunnon hankkiminen ja semmoiset. Luonteilta samanlaisia, kokemusten määräerot huiman suuria. Vaan mitä siitä sinänsä, yhdessä katsotaan tulevaan toiveikkain mielin, koetaan asioita yhdessä nyt ja opin paljon omalta miesystävältäni. Ei valittamista. Kyllähän se varmaan henkisesti kasvattaa 16 vuotiasta noin aikuisen miehen kanssa oleminen, mutta silti siinä on se jokin vissi ero. Teini on teini ei siitä mihinkään pääse, teini vaikka 16 vuotiaana pakotettaisiin naimisiin ja poikimaan lapsia. En ole ikinä kuullut pareista joissa toinen olisi ollut alle 17 vuotias ja mies kolmissa kymmenissä ja että suhde olisi kestänyt. Kyllä se 16 vuotias on teini, teini joka on muutosvaiheessa kohti aikuisuutta, mutta ei vielä valmis niin suureen suhteeseen kuin mitä päälle kolmekymppinen voi saattaa odottaa. Vaan kokemus opettaa ja jokainen tekee itse valintansa... ymmärrettävästi vaikeaa hyväksyä ja tuottaa mielipahaa lukea kuinka moni on sellaista vastaan kun tuntee olevansa oikein kunnolla rakastunut ja tuntee ettei millään muulla niin väliä ole kuin sillä että saa käpertyä sen rakkaansa kainaloon ja unohtaa maailman sorron. Silti... suhteen osapuolten pitäisi aika hemmetin vakuuttavasti näyttää mistä suhteessa on kyse jotta täyttä hyväksyntää tulisi.
- näinpänäin
"ymmärrettävästi vaikeaa hyväksyä ja tuottaa mielipahaa lukea kuinka moni on sellaista vastaan kun tuntee olevansa oikein kunnolla rakastunut ja tuntee ettei millään muulla niin väliä ole kuin sillä että saa käpertyä sen rakkaansa kainaloon ja unohtaa maailman sorron."
Jep, kyllä se on vaikeaa varmaan hyväksyä, mutta sitten kun on aikuinen ja tajuaa tulleensa hyväksikäytetyksi ja se suhde on pahimmillaan se "maailman sorto" kun tajuaa 33-vuotiaan miehen todelliset ajatukset, koska tämä haluaa seurustella ja harrastaa seksiä 16-vuotiaan kanssa, voi olla että jää paskan maku suuhun siitä "syliin käpertymisestä". Kun se hyväksikäyttö jättää jälkensä vähän vanhempaankin. Ihan sillai se vaan ei saa mennä että "jokainen tekee valintansa" koska pedofiileillä on helppoa sen jälkeen: moni heidän uhrinsa 13-14-vuotiaana ikäänkuin itse valitsee. Ihan totta, taitavia ihmisiä on maailmassa, ei pidä olla liian sinisilmäinen. Näin 3kymppisenä ton maailman tunnistaa ja muistaa vielä, mutta sininsilmäistä on.
Eikä siinä, asioista selviää. Tieto. Mutta missään tapauksessa ei pidä kyllä mitenkään puhua puolesta. Vain sen puolesta, että lapsen vikahan se ei tässäkään tapauksessa ole, mutta että tuon ikäinen mies ei vaan voi olla terve, jos sen mielenkiinto kohdistuu 16-vuotiaisiin teinityttöihin. Epäilemään kun vielä laittaa se 18-vuottakin hieman... Vaikkei se enää laitointa olekaan, mutta silti. Nuorta lihaa tarjolla.... Nii-in. Kaikki eivät ole unelmavävyjä.
Semmosta. - plokimko
näinpänäin kirjoitti:
"ymmärrettävästi vaikeaa hyväksyä ja tuottaa mielipahaa lukea kuinka moni on sellaista vastaan kun tuntee olevansa oikein kunnolla rakastunut ja tuntee ettei millään muulla niin väliä ole kuin sillä että saa käpertyä sen rakkaansa kainaloon ja unohtaa maailman sorron."
Jep, kyllä se on vaikeaa varmaan hyväksyä, mutta sitten kun on aikuinen ja tajuaa tulleensa hyväksikäytetyksi ja se suhde on pahimmillaan se "maailman sorto" kun tajuaa 33-vuotiaan miehen todelliset ajatukset, koska tämä haluaa seurustella ja harrastaa seksiä 16-vuotiaan kanssa, voi olla että jää paskan maku suuhun siitä "syliin käpertymisestä". Kun se hyväksikäyttö jättää jälkensä vähän vanhempaankin. Ihan sillai se vaan ei saa mennä että "jokainen tekee valintansa" koska pedofiileillä on helppoa sen jälkeen: moni heidän uhrinsa 13-14-vuotiaana ikäänkuin itse valitsee. Ihan totta, taitavia ihmisiä on maailmassa, ei pidä olla liian sinisilmäinen. Näin 3kymppisenä ton maailman tunnistaa ja muistaa vielä, mutta sininsilmäistä on.
Eikä siinä, asioista selviää. Tieto. Mutta missään tapauksessa ei pidä kyllä mitenkään puhua puolesta. Vain sen puolesta, että lapsen vikahan se ei tässäkään tapauksessa ole, mutta että tuon ikäinen mies ei vaan voi olla terve, jos sen mielenkiinto kohdistuu 16-vuotiaisiin teinityttöihin. Epäilemään kun vielä laittaa se 18-vuottakin hieman... Vaikkei se enää laitointa olekaan, mutta silti. Nuorta lihaa tarjolla.... Nii-in. Kaikki eivät ole unelmavävyjä.
Semmosta.En hyväksyisi. Ei ikäero sinänsä haittaa. Mutta jos jompi kumpi on alle 18, suuri ikäero tuntuu todella pahalta. 22v ja 37 v on ihan ok...
- rachael17
Itsehän olen 17 -vuotias (viikon päästä 18, mutta silti vielä alaikäinen) ja seurustelen 25 -vuotiaan kanssa. Tottakai tutustumisvaiheessa ajattelin että "Jaa tämmönen tapaus. Pitäs kyllä varmaan kuitenkin ettiä itteni ikästä seuraa". Mutta kun sitä ihastuu niin sitä ihastuu ja haluaa tutustua toiseen paremmin.
Niinpä tapasimme ja pitkällisen yhteydenpidon seurauksena aloimme seurustelemaan. Koska olen stereotypinen paska, ennakkoluuloni oli että mies haluaa minusta pelkkää teinilihaa, jonka saamisen jälkeen jatkaa matkaa ja etsii ikäistään seuraa. Hän ei missään vaiheessa kuitenkaan painostanut tai osoittanut kadonnutta mielenkiintoa sen jälkeen kun seksiä viimein harrastimme.
Nyt olemme seurustelleet 8kk ja tunnemme toisemme ja asumme aika pitkälti samassa asunnossa. Hän on tavannut vanhempani ja minä hänen, kaveriporukoista puhumattakaan. Toisin sanoen tunnemme parisuhteemme täysin luonnolliseksi ja hyväksi emmekä piilottele sitä mitenkään puolin.
Tottakai myönnän etten ole vielä aivokapasiteetiltani kehittynyt enkä mitenkään aikuinen ihminen vielä, mutta mitä 25 -vuotiaista uskaltaa sanoa niin eivät hekään mitään isänmaan toivoja ole. Tietysti voisin valistaa että "olen ikäisiäni kypsempi, sillä olen taaperosta asti viettänyt aikaa aina itseäni vanhempien kanssa ja että ystäväni ovat minua 2-7 vuotta vanhempia ja olen oppinut elämään itsenäisesti ja plaaplaa", mutta kuten ylempänä sanottiin: teini on aina teini. Olihan se henkisesti uuvuttavaa kun alkoi ajattelemaan että 'nyt pitää kasvaa henkisesti nopeaa vauhtia' ja seisoskella peilin edessä voivottelemassa sitä pientä lapsenpyöreyttä mitä vielä löytyi. Sitä halusi olla niin henkisesti kuin fyysisesti samalla tasolla toisen kanssa. Toisinaan ahdisti että mitä jos hetkittäiset teinimäiset piirteeni haittaavat häntä. Kyseinen ajatusmaailma oli kuitenkin turha sillä meistä ei näe ikäeroa niin ulkoisesti kuin sisäisestikään. Toisin sanoen ikä on vain luku.
Mieheni entiset tosin ottivat suhteemme niin nokkiinsa että... valittivat pitkin ystäväpiirejä että "Mitä toi näkee tossa LAPSESSA!", mutta sehän kertookin jo kaiken. Olisin minäkin ikäkriisissä jos olisin reilu parikymppinen ja 17 -vuotiaat, ulkonäöllisesti parasta vaihettaan elävät, suht kokenemattomat tytöt alkaisivat sotkeutua ikäisiini miehiin, ja vieläpä entisiini :-----)
Toisin sanoen tutustukaa kyseiseen pariin ennen kuin tuomitsette yhtään mitään iän perusteella. 16 -vuotias voi olla nuori ja kokematon, muttei silti niin typerä ettei tietäisi mitä tekee.- Iäti nuori
Yeah, kiva, sä olet fiksu flikka; lukumääräinen ikä ei määrää asioita, vaan se henkinen. Onnea matkaasi.
- äiti43v
äitinä hyväksyisi, jos oma tyttäreni alkaisi seurustella 33 vuotiaan kanssa. En sitten millään. 16 vuotias on juuri lapsen kengistä siirtynyt teinien maailmaan ja aikuisuus on vielä todella kaukana. En ole ylisuojeleva äiti, mutta kyllä tuollainen ikäero saa minun karvani pystyyn.
- Monimutka
On mielenkiintoista että 16 vuotiaan seurustelu vanhemman miehen kanssa herätää niin suuria intohimoja. Harva on ajatellut että ihan yhtä hyvin tuo 16 vuotias tyttö voisi seurustella (ja harrastaa seksiä) toisen 16 vuotiaan kanssa. Siis kaksi ihan yhtä keskenkasvuista keskenään. Ja se ei herättäisi kenessäkään närää. Jos hieman kärjistetään niin jostain syystä on kaikkien mielestä parempi että keskenkasvuinen ja vastuuntunnoton teinipoika pitää hauskaa teinitytön kanssa kuin että tositarkoituksella liikkeellä oleva aikuinen ja vastuuntuntoinen mies tekee samaa. Tuo teinipoika jättää tämän tytön melkoisella varmuudella heti kun tulee toinen parempi eteen, mies voi olla liikkeellä paljon vakavammin aikein.
Kukaanhan ei oikeasti tunne noita ihmisiä joten emme tiedä minkälaisia he ovat ja mitkä ovat heidän ajatuksensa ja suunnitelmansa. Siksi on minusta aika stereotypista tuomita toiset vain ikäeron perusteella kun kyse ei kuitenkaan ole lain mukaan rangaistavasta asiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh932255Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1561848- 1761393
- 234845
- 62769
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11766- 65764
- 55662
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212633Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591