Verkkouutiset kertoo:
"Ilmastotutkija tiesi väärästä ennusteesta: Halusimme painostaa päättäjiä"
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=23164:ipcc-tutkija-tiesi-vaeaeraestae-ennusteesta-halus...
Kopsaan jutun tähän ihan siltä varalta, että sens, öh, moderointi/ylläpito vahingossa deletoi jutun Verkkouutisten sivuilta.
"Ilmastotutkija tiesi väärästä ennusteesta: Halusimme painostaa päättäjiä
Kirjoittanut JUHA-PEKKA TIKKA 24.01.2010 13:26
YK:n ilmastopaneeli IPCC väitti Himalajan jäätiköiden sulavan "puhtaasti luodakseen poliittista painetta maailman johtajille".
Näin kertoo tänään Daily Mail -lehdessä tohtori Murali Lal. Hän vastasi kyseisestä virheellisestä sulamisväitteestä.
Entinen IIT Delhin professori Lal oli IPCC:n 2007 raportin Aasian osuuden johtava kirjoittaja ja koordinoija.
Raportissa ennustettiin Himalajan jäätikköjen sulavan vuoteen 2035 mennessä. Niin oli väittänyt Maailman luonnon säätiö WWF.
- Me ajattelimme, että korostamalla asiaa se vaikuttaa päätöksentekijöihin ja poliitikkoihin ja rohkaisee heitä toimintaan. Sillä oli merkitystä tälle alueelle, joten ajattelimme, että meidän pitää laittaa se ulos, Murali Lal sanoo Daily Mailissa.
Lal kertoo olleensa täysin tietoinen, ettei väitteen tukena ollut tieteellistä vertaisarviointia eli ettei tietoja oltu vahvistettu.
Lausunto sisältyi IPCC:n 2007 raporttiin. Järjestö voitti saman vuoden joulukuussa Nobelin rauhanpalkinnon.
Vielä Intian hallituksen tutkimuksen tyrmätessä väitteen marraskuussa kommentoi IPCC:n puheenjohtaja Raj Pachauri sitä "voodoo-tieteeksi".
Nyt Pachauri on pyytänyt anteeksi ja syyttänyt Lalia tapahtuneesta. Mutta Lal toteaa Daily Mailissa, että "me vain seurasimme heidän ohjeitaan tarkasti".
Aiemmin Lal on kertonut, että IPCC:n sääntöjä muutettiin, jotta kirjoittajat pääsevät raporttien johtopäätöksiä tehdessään käyttämään myös tietoja, joita tiedeyhteisö ei ole vahvistanut."
------
Minusta IPCC:llä ei ole uskottavuudesta enää rippeitäkään jäljellä. Koko lafka vaikuttaa suurelta valeentuottogeneraattorilta, paitsi ei tietenkään Hohhelin mielestä.
IPCC VALEHTELI tietoisesti
23
318
Vastaukset
- Hörhöt alas !
Yksittäinen tapaus - sopii hörhöille . Kysykää Pachauri lyttäämään IPCC johonkin paneliin, varmaan senverran viekas pisnesmies että kieltää rahasta mummonsakkin. Valitettavasti Pachauri ei ole sama asia kuin ilmaston muutos, Sori
- ei helv...
Uskotko aina ihan kaikki huuhaa-jutut, mitä satut netistä lukemaan?
Annas kun arvaan, sinun mielestäsi kuulennotkin lavastettiin studiossa ja 9/11 oli inside job, niinkö?- Tattari Peelos
Mitä huuhaata on siinä, että valehtelija myöntää valehdelleensa?
Kuulennoista tai 9/11:sta en muistaakseni kirjoittanut sanaakaan.
Ilmasto tulee viilenemään:
http://www.oulu.fi/ajankohtaista/uutiset/2009A/aurinkotutkimus.html
Copy/paste:
"UUTISIA OULUN YLIOPISTOSTA
17.3.2009
Auringon poikkeuksellinen toiminta hämmästyttää Saariselälle kokoontuvia aurinkotutkijoita
Auringon toimintaa tutkivat tutkijat kokoontuvat Saariselälle 18.-21.3.2009 tarkastelemaan viime aikoina saatuja tutkimustuloksia. Oulun yliopiston fysikaalisten tieteiden laitoksen ja Sodankylän geofysiikan observatorion järjestämään kokoukseen osallistuu 120 tutkijaa 24 maasta.
Space Climate Symposium -kokous on kolmas kansainvälinen tutkijatapaaminen, joka käsittelee niin kutsuttua avaruusilmastoa. Avaruusilmastotutkimuksen kohteena ovat Auringon toiminnan pitkän aikavälin vaihtelut ja niiden vaikutus koko Auringon hallitsemaan avaruuteen, mukaan lukien Maan lähiavaruus, ilmakehä ja ilmasto.
Uusimmat tutkimustulokset osoittavat, että Auringon poikkeuksellisen voimakkaan aktiivisuuden kausi on päättymässä. Auringon magneettikentän voimakkuus ja aurinkotuulen tiheys on puolittunut muutamassa vuodessa. Vastaavasti kosmisten säteiden määrä on noussut korkeammalle tasolle kuin koskaan mitattuna aikana yli 50 vuoteen. Tämä kehitys on tullut täytenä yllätyksenä aurinkotutkijoille.
Muutama vuosi sitten osoitettiin, että Auringon magneettinen toiminta on ollut viimeisten 70 vuoden aikana aktiivisempaa kuin koskaan yli tuhanteen vuoteen. Näillä muutoksilla on suuri merkitys maapallon ilmastolle. Aiempi Auringon voimistunut toiminta on osaltaan aiheuttanut maapallon ilmaston lämpenemistä sadan viime vuoden aikana.
Avaruusilmaston nykyinen muutos kohti heikompaa aktiivisuutta voi siis jatkossa viilentää ilmastoa ja täten merkittävästi muuttaa maapallon ilmaston ennustettua kehitystä lähivuosina."
*******
"Uskotko aina ihan kaikki huuhaa-jutut, mitä satut netistä lukemaan?"
En. Muun muassa Ilmatieteen laitoksen ja IPCC:n uskottavuus on aika heikolla tasolla mielestäni. En todella usko ihmisen aiheuttamaan ilmastonmuutokseen. - huh hoijaa
Tattari Peelos kirjoitti:
Mitä huuhaata on siinä, että valehtelija myöntää valehdelleensa?
Kuulennoista tai 9/11:sta en muistaakseni kirjoittanut sanaakaan.
Ilmasto tulee viilenemään:
http://www.oulu.fi/ajankohtaista/uutiset/2009A/aurinkotutkimus.html
Copy/paste:
"UUTISIA OULUN YLIOPISTOSTA
17.3.2009
Auringon poikkeuksellinen toiminta hämmästyttää Saariselälle kokoontuvia aurinkotutkijoita
Auringon toimintaa tutkivat tutkijat kokoontuvat Saariselälle 18.-21.3.2009 tarkastelemaan viime aikoina saatuja tutkimustuloksia. Oulun yliopiston fysikaalisten tieteiden laitoksen ja Sodankylän geofysiikan observatorion järjestämään kokoukseen osallistuu 120 tutkijaa 24 maasta.
Space Climate Symposium -kokous on kolmas kansainvälinen tutkijatapaaminen, joka käsittelee niin kutsuttua avaruusilmastoa. Avaruusilmastotutkimuksen kohteena ovat Auringon toiminnan pitkän aikavälin vaihtelut ja niiden vaikutus koko Auringon hallitsemaan avaruuteen, mukaan lukien Maan lähiavaruus, ilmakehä ja ilmasto.
Uusimmat tutkimustulokset osoittavat, että Auringon poikkeuksellisen voimakkaan aktiivisuuden kausi on päättymässä. Auringon magneettikentän voimakkuus ja aurinkotuulen tiheys on puolittunut muutamassa vuodessa. Vastaavasti kosmisten säteiden määrä on noussut korkeammalle tasolle kuin koskaan mitattuna aikana yli 50 vuoteen. Tämä kehitys on tullut täytenä yllätyksenä aurinkotutkijoille.
Muutama vuosi sitten osoitettiin, että Auringon magneettinen toiminta on ollut viimeisten 70 vuoden aikana aktiivisempaa kuin koskaan yli tuhanteen vuoteen. Näillä muutoksilla on suuri merkitys maapallon ilmastolle. Aiempi Auringon voimistunut toiminta on osaltaan aiheuttanut maapallon ilmaston lämpenemistä sadan viime vuoden aikana.
Avaruusilmaston nykyinen muutos kohti heikompaa aktiivisuutta voi siis jatkossa viilentää ilmastoa ja täten merkittävästi muuttaa maapallon ilmaston ennustettua kehitystä lähivuosina."
*******
"Uskotko aina ihan kaikki huuhaa-jutut, mitä satut netistä lukemaan?"
En. Muun muassa Ilmatieteen laitoksen ja IPCC:n uskottavuus on aika heikolla tasolla mielestäni. En todella usko ihmisen aiheuttamaan ilmastonmuutokseen.Kerrotkos hörhö vielä, mitä tuumaat esim. näistä:
"Auringon säteilyn muutoksilla vain pieniä vaikutuksia maapallon lämpötilaan"
http://www.fmi.fi/uutiset/index.html?A=1&Id=1239007562.html
"2009 - 2nd hottest year on record while sun is coolest in a century"
http://www.skepticalscience.com/2009-2nd-hottest-year-on-record-sun-coolest-in-a-century.html
"In 2009, it was clear that even the deepest solar minimum in the period of satellite data hasn’t stopped global warming from continuing"
http://www.nasa.gov/topics/earth/features/temp-analysis-2009.html - Tattari Peelos
huh hoijaa kirjoitti:
Kerrotkos hörhö vielä, mitä tuumaat esim. näistä:
"Auringon säteilyn muutoksilla vain pieniä vaikutuksia maapallon lämpötilaan"
http://www.fmi.fi/uutiset/index.html?A=1&Id=1239007562.html
"2009 - 2nd hottest year on record while sun is coolest in a century"
http://www.skepticalscience.com/2009-2nd-hottest-year-on-record-sun-coolest-in-a-century.html
"In 2009, it was clear that even the deepest solar minimum in the period of satellite data hasn’t stopped global warming from continuing"
http://www.nasa.gov/topics/earth/features/temp-analysis-2009.html"Kerrotkos hörhö vielä, mitä tuumaat esim. näistä:" -En ole hörhö ja kuten sanoin, en arvosta ilmatieteen laitosta luotettavan tiedon lähteenä. Tuolla Nasan sivulla muuten esitellään jotain lätkämaila-käppyröitä. Tooosi uskottavaa tosiaan.
- huh heijaa
Tattari Peelos kirjoitti:
"Kerrotkos hörhö vielä, mitä tuumaat esim. näistä:" -En ole hörhö ja kuten sanoin, en arvosta ilmatieteen laitosta luotettavan tiedon lähteenä. Tuolla Nasan sivulla muuten esitellään jotain lätkämaila-käppyröitä. Tooosi uskottavaa tosiaan.
Olet siis salaliittohörhö. Naurettava ja tyhmä salaliittohörhö.
- heps kukkuu
huh hoijaa kirjoitti:
Kerrotkos hörhö vielä, mitä tuumaat esim. näistä:
"Auringon säteilyn muutoksilla vain pieniä vaikutuksia maapallon lämpötilaan"
http://www.fmi.fi/uutiset/index.html?A=1&Id=1239007562.html
"2009 - 2nd hottest year on record while sun is coolest in a century"
http://www.skepticalscience.com/2009-2nd-hottest-year-on-record-sun-coolest-in-a-century.html
"In 2009, it was clear that even the deepest solar minimum in the period of satellite data hasn’t stopped global warming from continuing"
http://www.nasa.gov/topics/earth/features/temp-analysis-2009.htmlMene kotiis tieteenkieltäjä hörhö!
- ..........
älyllisesti apinan tasolla. :D
- bnbhhbhbj
Valitettavasti ilmasto viilenee, siihen ei edes hohheli voi tehdä mitään.
- ohhoh itsellesi
bnbhhbhbj kirjoitti:
Valitettavasti ilmasto viilenee, siihen ei edes hohheli voi tehdä mitään.
Tiedoksesi, että ei viilene. Viime vuosi oli mittaushistorian toiseksi lämpimin, ja tästä vuodesta on kaikkien merkkien mukaan tulossa mittaushistorian uusi kaikkein lämpimin vuosi.
- Tattari Peelos
ohhoh itsellesi kirjoitti:
Tiedoksesi, että ei viilene. Viime vuosi oli mittaushistorian toiseksi lämpimin, ja tästä vuodesta on kaikkien merkkien mukaan tulossa mittaushistorian uusi kaikkein lämpimin vuosi.
"tästä vuodesta on kaikkien merkkien mukaan tulossa mittaushistorian uusi kaikkein lämpimin vuosi."
Mitä nuo "kaikki merkit" ovat? Otaksunko oikein, että "kaikkiin merkkeihin" kelpuutetaan mukaan ainoastaan samaan suuntaan viittaavia asioita ja lähteitä? Osoitukset viilenemisestä jätetään huomiotta?
Näinhän se menee uskiksen todistelu. - ei saatana
Tattari Peelos kirjoitti:
"tästä vuodesta on kaikkien merkkien mukaan tulossa mittaushistorian uusi kaikkein lämpimin vuosi."
Mitä nuo "kaikki merkit" ovat? Otaksunko oikein, että "kaikkiin merkkeihin" kelpuutetaan mukaan ainoastaan samaan suuntaan viittaavia asioita ja lähteitä? Osoitukset viilenemisestä jätetään huomiotta?
Näinhän se menee uskiksen todistelu.Miksi olet noin saatanan pelle? Etkö ole yhtään seurannut ilmastotiedettä viime aikoina? Jos et ole, niin miksi raapustat tuota paskaasi tänne? Ihan vaan tiedoksesi, että menneen tammikuun globaalilämpö oli aivan ennätyslukemissa. Mutta ethän sinä pelle voi sitä tietenkään ymmärtää, kun oman keittiön ikkunasi mittari näytti niin kauhean kylmää. Odotapa pelle vielä muutama päivä, niin saat eteesi tammikuun 2010 globaalit ilmastoraportit. Mikä jumalauta ajaa sinua tuohon hörhöilyysi? Oletko jotenkin allerginen oikealle tieteelle? Miksi vain huuhaa-paska kelpaa sinulle?
- scepdius
ei saatana kirjoitti:
Miksi olet noin saatanan pelle? Etkö ole yhtään seurannut ilmastotiedettä viime aikoina? Jos et ole, niin miksi raapustat tuota paskaasi tänne? Ihan vaan tiedoksesi, että menneen tammikuun globaalilämpö oli aivan ennätyslukemissa. Mutta ethän sinä pelle voi sitä tietenkään ymmärtää, kun oman keittiön ikkunasi mittari näytti niin kauhean kylmää. Odotapa pelle vielä muutama päivä, niin saat eteesi tammikuun 2010 globaalit ilmastoraportit. Mikä jumalauta ajaa sinua tuohon hörhöilyysi? Oletko jotenkin allerginen oikealle tieteelle? Miksi vain huuhaa-paska kelpaa sinulle?
Ymmärrämme, että uskossasi on kiva olla, mutta kun me skeptikot emme niin kauheasti luota lähteisiin, jotka ovat kärynneet toistuvasti vaöheista ja väärennöksistä sitä isointa auktoriteettia myöten, ja kun koko uskonnon perustaja profeetta Mann on paljastunut uudelleen ja uudelleen valehtelijaksi ja huijariksi. Sinähän saat uskoa ihan vapaasti, mutta älä nyt rumia puhua jos joku ei jaa uskoasi. Suomessa on uskonnon vapaus, mutta myös mielipiteen vapaus. Sinä saat uskoa tavallasi, joku toinen saa kritiskoida uskontoasi ihan vapaasti.
- oletpas pelle
scepdius kirjoitti:
Ymmärrämme, että uskossasi on kiva olla, mutta kun me skeptikot emme niin kauheasti luota lähteisiin, jotka ovat kärynneet toistuvasti vaöheista ja väärennöksistä sitä isointa auktoriteettia myöten, ja kun koko uskonnon perustaja profeetta Mann on paljastunut uudelleen ja uudelleen valehtelijaksi ja huijariksi. Sinähän saat uskoa ihan vapaasti, mutta älä nyt rumia puhua jos joku ei jaa uskoasi. Suomessa on uskonnon vapaus, mutta myös mielipiteen vapaus. Sinä saat uskoa tavallasi, joku toinen saa kritiskoida uskontoasi ihan vapaasti.
Vain sinä olet uskovainen ja tieteenkieltäjä-hihhuli. Etkä edes mikään oikea skeptikko vaan denialisti ja pseudoskeptikko.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pseudoskeptismi - heps kukkuu
oletpas pelle kirjoitti:
Vain sinä olet uskovainen ja tieteenkieltäjä-hihhuli. Etkä edes mikään oikea skeptikko vaan denialisti ja pseudoskeptikko.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pseudoskeptismi"Hörhö. SUlla ei oo omia mielipiteitä. Sä taidat ollakin apina"
- no huh hoh
heps kukkuu kirjoitti:
"Hörhö. SUlla ei oo omia mielipiteitä. Sä taidat ollakin apina"
Vain sinä näyttäisit olevan hörhö. Tiedoksesi, että tieteessä ei ole kyse mielipiteistä vaan faktoista.
- Tattari Peelos
oletpas pelle kirjoitti:
Vain sinä olet uskovainen ja tieteenkieltäjä-hihhuli. Etkä edes mikään oikea skeptikko vaan denialisti ja pseudoskeptikko.
http://fi.wikipedia.org/wiki/PseudoskeptismiNyt tulee jälleen kuin rikkinäiseltä levyltä tätä jo sataan kertaan nähtyä, hiekkalaatikkoikäisten tasoista juttua: "sinäpäs olet tyhmäpää!" "-Eiku sinäpäs! Lukko, avaimet on auringossa ei voi hakee." "Meijän faija voittaa teijän faijan vaik sil olis ritariässä ja teräsmies apuna!"
- Tattari Peelos
ei saatana kirjoitti:
Miksi olet noin saatanan pelle? Etkö ole yhtään seurannut ilmastotiedettä viime aikoina? Jos et ole, niin miksi raapustat tuota paskaasi tänne? Ihan vaan tiedoksesi, että menneen tammikuun globaalilämpö oli aivan ennätyslukemissa. Mutta ethän sinä pelle voi sitä tietenkään ymmärtää, kun oman keittiön ikkunasi mittari näytti niin kauhean kylmää. Odotapa pelle vielä muutama päivä, niin saat eteesi tammikuun 2010 globaalit ilmastoraportit. Mikä jumalauta ajaa sinua tuohon hörhöilyysi? Oletko jotenkin allerginen oikealle tieteelle? Miksi vain huuhaa-paska kelpaa sinulle?
"Mikä jumalauta ajaa sinua tuohon hörhöilyysi?"
Oho, sanoit vahingossa tuhman sanan ja lisäksi luulit minua hörhöksi, mutta ihminen on erehtyväinen. Voi olla, että karkkipäiväsi on tältä lauantailta peruutettu. Mutta siihen vastaukseen, jossa on kaksi kohtaa:
1: En pidä siitä, että minua ja muita kansalaisia ympäri planeettaa kusetetaan, syyllistetään ja aivopestään.
2: En varsinkaan pidä siitä, että kusettajat käyvät lompakollani lupaa kysymättä, joka vuosi yhä uudelleen ja uudelleen, vieden aina vain enemmän rahaani. - 19+17
Tattari Peelos kirjoitti:
Nyt tulee jälleen kuin rikkinäiseltä levyltä tätä jo sataan kertaan nähtyä, hiekkalaatikkoikäisten tasoista juttua: "sinäpäs olet tyhmäpää!" "-Eiku sinäpäs! Lukko, avaimet on auringossa ei voi hakee." "Meijän faija voittaa teijän faijan vaik sil olis ritariässä ja teräsmies apuna!"
... ei voi mitään että kun joku kommentoi käyttäen sanoja pelle, hörhö, paska jne, tulee mieleen se nenää kaiveleva tenava, joka haluaa ei-kaverit pois hiekkalaatikoltaan. Lapsetkin uhkailee että kun mun isoveli tulee niin kyllä se vetää sua turpiin, täällä se isoveli taitaa olla tulevaisuudessa häämöttävä katastrofi ;D Ja ei meidän Pachauri - setä oo valehtelija, ite oot, se joka toista haukkuu on ite :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Tämä lienee alkuperäinen artikkeli:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1245636/Glacier-scientists-says-knew-data-verified.html
Nyt on erotettava ainakin muutama asia:
1) Virhe ja tahallinen vääristely
Vaikka tulos molemmilla tavoilla voi olla prikulleen sama, tahallinen vääristely on kuitenkin epätieteellisempi ja enemmän huolta aiheuttava kuin vahinko. Virheet ovat keskimäärin satunnaiseen suuntaan, mutta vääristelyt luultavammin tiettyyn suuntaan.
2) Vääristelyyn johtaminen ja yksityinen vääristely
Tieteelliset väärennökset ovat tavallisesti yksittäisen kunnianhimon ilmauksia, mutta IPCC:n tapauksessa ei mielestäni ole vielä poissuljettu sitäkään, etteikö vääristely olisi ollut johdettua toimintaa.
On huomattava, että ilmastopelottelijoiden vakiopuolustus on toistaiseksi ollut "yksittäistapaus", ei kuitenkaan ihan Hiihtoliiton "totaalinen yksittäistapaus". Ja jos voisimme luottaa Pachaurin vakuutteluun, niin Himalajan jäätikköjen väitetty häviäminenkin oli yksittäistapaus. Mutta kun en ainakaan minä voi luottaa, koska juuri tämä sama Pachauri pilkkasi niitä jäätikkötutkijoita, jotka olivat saaneet raportista poikkeavia tuloksia. Tämä siis on enemmänkin vihje laajemmasta tarkoituksellisuudesta kuin Pachaurin tietämättä tapahtuneesta yksittäistapauksesta. Muttei kuitenkaan vielä sitova näyttö.
Näillä näkymin siis elän sen oletuksen varassa ,että IPCC:n raportissa on muitakin liioitteluja ilmastoasioista ja ne liioittelut ovat samaan suuntaan. Niiden suuruus ei kuitenkaan olettaakseni ole niin suuri, että etumerkit vaihtuisivat, koko lämpeneminen muuttuisi jäähtymiseksi jne.- dfghjk
ylös
- mikä júttu !
en oo koskaan toho pahemmi uskonu
- erittäin kylmä
mikä júttu ! kirjoitti:
en oo koskaan toho pahemmi uskonu
Mitens kolmas juttu jos HS kirjoitti, " Hollannin tapaus"
Huuhaata sekin IPCC raportissa.
" Näitähän rupee tipoumaan kun lunta taivaalta "
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten277674- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483