Naapurissa asuu nuoripari. Molemmat ovat hyvännäköisiä, kilttejä ja ihan sympaattisia. Sen verran olen molempien kanssa jutellut, että tiedän ettei kumpikaan ole mikään ruudinkeksijä - pikemminkin päinvastoin. Molemmat ovat selvästi vähän yksinkertaisia. He tuntuvat kuitenkin olevan onnellisia. Heillä ei ole samaa eksistenttialistista ahdistusta kuin meillä fiksumilla. Heille riittää, että he kopioivat sitä mitä ajassa liikkuu. Heille asiat ovat suoria ja yksinkertaisia. Ympäröivä yhteiskunta tietysti heitä vähän pelottaa, mutta he selviävät siitä tukeutumalla toisiinsa ja omaan pikku maailmaansa. Me fiksut ihmiset puolestamme reflektoimme ja tiedostamme ympäröivää maailmaa niin hyvin, että meitä ahdistaa. Ahdistuu heijastuu myös meidän ihmissuhteisiimme. Meillä suhteet päättyvät nopeasti, kun alamme miettiä itseämme ja identiteettiämme, Yksinkertaisempien ihmisten parisuhteet sen sijaan näyttävät kestävän, koska heitä ei mikään ahdista.
Tyhmät ihmiset ovat onnellisempia
67
3010
Vastaukset
- Elämä on nyt
Joo. Taas löytyi uusi tekosyy sille miksi sinulla ei ole suhdetta: Olet liian älykäs.
Oikeasti hei: Ei tuohon usko edes oma mummosi.
'
Ehkä he ovat onnellisia siksi, että ovat löytäneet vierelleen kiltin, hyvännäköisen ja elämästä nauttivan ihmisen, eivätkä mitään harmaata mukaälykästä murjottajaa? Miksi kukaan haluaisi jakaa elämäänsä sellaisen ihmisen kanssa, jolle elämä on vain pelkkää ahdistusta ja murjottamista? Kyllä elämässä on muutenkin tarpeeksi vakavuutta ja murhetta. Ei sitä haluaa enää kotonajatkuvasti mököttää ja ahdistua. - hggdfhfgh
Ehkä paras esimerkki liikaa miettimisestä on juuri tämä kumppaneiden lukumäärä. Se ahdistaa todella paljon joitain miehiän vaikka käytännössä sillä ei luulisi olevan suurtakaan merkitystä. Ihmiset vain tekevät päässään siitä suuren jutun jolla estävät itseään olemasta onnellisia. Ise kuulun juuri näihin liikaa ajatteleviin jotka keskittävät huomionsa asioihin joilla ei ole mitään käytännön merkitystä. Onnistun olemaan onnenton niin parisuhteessa kuin yksinäänkin vaikka molempiin liittyy hyviä ja huonoja puolia.
- Kuka on tyhmä ?
No kun sä luulet olevasi niin viisas, niin mietipä toinen ja kolmaskin kerta tätä juttua: jos ihminen elää onnellisena ja tyytyväisenä elämäänsä miettimättä liian monimutkaisissa sfääreissä, jotka tekevät ihmisestä vain onnettoman, ahdistuneen, toimintakyvyttömän, pystymättömän haahuilijan, niin kumpi itse asiassa on se fiksumpi tyyppi.
Mikä sinä olet päättämään heidän - tai kenenkään - tasonsa / "ruudinkeksijyytensä" "jutteluiden" perusteella. Eivät ihmiset avaa sisintään porraskäytävä- / parkkipaikkajutustelujen yhteydessä eivätkä välttämättä paremmissakaan keskustelupaikoissa. Jokainen ajatteleva kokee pelkoa ja ahdistusta "ympäröivästä maailmasta", heidän fiksuutensa ja voimansa näkyy no. siinä, että he jaksavat, pystyvät, osaavat ... elää normaalielämää ja kuljettaa arki- ym. rutiineja siitä huolimatta, että ymmärtävät muitakin ympyröitä.
Mitähän jos antaisit onnelisten olla onnellisia omilla tavoillaan ja koettaisit itse löytää viisaudessasi avaimet onneen. Sillä vasta se on merkki siitä, että olet OIKEASTI fiksumpi kuin muut - ja kuka muuten on sinun fiksuutesi määritellyt, ainakaan tämä ajattelumalli ei sitä kuvasta. Kyllä yksinkertaiset on keskimäärin varmaan onnellisempia, kuin älykkäät. Mikään ei oo niin tyhmää kuin kaiken ajatteleminen etukäteen. Ei kovin tunteellista sellainen. Sponttaani sähläyskin on ihan jees, mutta joku jännittäminen ei sitä ole tai hallittu käytös. Mutta ei se nyt ihan vakio ole, että kaikki älykkäät surisi elämänsä tai että yksinkertaisempi riemusta hihkuu aamusta iltaan. Mutta joo. Itse aikanani ollut tekemisissä CP-vammaisten parissa ja siellä oikeasti oli iloista meininkiä, vaikka joskus sit hiukan räjähtelikin. Siinä se varmaan syy oikeastaan onnellisuuteen on. Siis kun ei pyri hallitsemaan tunteitaan ja patoa niitä, vaan näyttää tunteensa kun sille tuntuu.
- Ei etsien vaan eläen
Alkutextisi ajatusta en nyt ihan hiffannut mutta oletko koskaan kuullut sellaista sanontaa, että CP- tai muut vammaiset "eivät ole täällä maan päällä oppimassa, vaan - opettamassa". Siinäpä ajattelemisen aihetta näille "fiksummille".
Kyllä jokainen ajatteleva ihminen tuntee ja kokee elämäntuskaa kun pohtii "etukäteen" enemmän tai vähemmän tärkeitä asioita oman elonsa ja maailman menosta. Asioiden ajatteleminen - etu- tai jälkikäteen - kuuluu ihmisluonteeseen, järjen ja tunteen käyttöön. Kyllä ihmisen tulee "käytöksensä hallita" vai mitähän ihmettä mahdat tarkoittaa ? Että kaikkien pitäisi olla ja elää kuin pellossa ? Ei etsien vaan eläen kirjoitti:
Alkutextisi ajatusta en nyt ihan hiffannut mutta oletko koskaan kuullut sellaista sanontaa, että CP- tai muut vammaiset "eivät ole täällä maan päällä oppimassa, vaan - opettamassa". Siinäpä ajattelemisen aihetta näille "fiksummille".
Kyllä jokainen ajatteleva ihminen tuntee ja kokee elämäntuskaa kun pohtii "etukäteen" enemmän tai vähemmän tärkeitä asioita oman elonsa ja maailman menosta. Asioiden ajatteleminen - etu- tai jälkikäteen - kuuluu ihmisluonteeseen, järjen ja tunteen käyttöön. Kyllä ihmisen tulee "käytöksensä hallita" vai mitähän ihmettä mahdat tarkoittaa ? Että kaikkien pitäisi olla ja elää kuin pellossa ?Mutta tunteella!
"Voitan! Tai häviän! Mutta RAKASTAN!!!" (Tommy Tabermann)
Nyt jos oisin älykkääksi heittäytynyt, olisin miettinyt minkähänlaisen kuvan itsestäni annan, kun meen tuollaisia runoja tähän väliin laittamaan. Kenties joku joukkueakaveri lukee ton. Ja en taatusti uskaltais alkaa lausumaan mitään missään. Laulaminenkin aika pannassa. Paitsi yksin jossain... Piilossa. :D Mutta siellä pajalla jotkut tykkäs laulamisesta niin joskus hiukan laulo, eikä häiritsevän paljoa. Ihan muutaman kerran kuukaudessa. Tai jos joku tykkäs jostain niin kursailematta pyys toista syliin, kun oli vähän sellaista suhteen tapaista. Edes "normaali" ei olisi sellaista kehdannu tehdä. Se on niitä pehmeitä arvoja.
Yksinkertainen ei ole negatiivinen asia. Kukin on laisensa. Mä viihdyin heidän seurassa. Aika hyvä työyhteisö kyllä. Noh, onhan se aika karu yleistys, että yksinkertaisilla olisi helpompaa tai onnellisempi elämä, kun heidän surunsa on erilaista ja eri taakat. Ehkäpä niin ei olekaan. Mutta silti moni pelko ja huoli jää väliin, jos osaa elää enemmän hetkessä. Carpe diem.
Älyköt on useimmiten myös aika hiton itsekeskeisiä. Tiedetyypit on todella usein olevansa oikeimmassa. Mutta on näin tietty jotkut maalla eläneilläkin... Että näin nää on aina tehty. Nyjyajan hömpötyksiä. Hmm... Mitäpä väliä. Monenlaisia tapauksia ja toivottavasti jokainen saa mitä tarvitseekin. Itse olen onnellinen jos ja kun uskallan olla väärässä tai tehdä virheen. :) Ilman itsesyyttelyitä. :) Suurinta tyhmyyttä on kieltää itsensä ja tunteensa, sekä kulissit.- Yeah !
jaripilli kirjoitti:
Mutta tunteella!
Nyt jos oisin älykkääksi heittäytynyt, olisin miettinyt minkähänlaisen kuvan itsestäni annan, kun meen tuollaisia runoja tähän väliin laittamaan. Kenties joku joukkueakaveri lukee ton. Ja en taatusti uskaltais alkaa lausumaan mitään missään. Laulaminenkin aika pannassa. Paitsi yksin jossain... Piilossa. :D Mutta siellä pajalla jotkut tykkäs laulamisesta niin joskus hiukan laulo, eikä häiritsevän paljoa. Ihan muutaman kerran kuukaudessa. Tai jos joku tykkäs jostain niin kursailematta pyys toista syliin, kun oli vähän sellaista suhteen tapaista. Edes "normaali" ei olisi sellaista kehdannu tehdä. Se on niitä pehmeitä arvoja.
Yksinkertainen ei ole negatiivinen asia. Kukin on laisensa. Mä viihdyin heidän seurassa. Aika hyvä työyhteisö kyllä. Noh, onhan se aika karu yleistys, että yksinkertaisilla olisi helpompaa tai onnellisempi elämä, kun heidän surunsa on erilaista ja eri taakat. Ehkäpä niin ei olekaan. Mutta silti moni pelko ja huoli jää väliin, jos osaa elää enemmän hetkessä. Carpe diem.
Älyköt on useimmiten myös aika hiton itsekeskeisiä. Tiedetyypit on todella usein olevansa oikeimmassa. Mutta on näin tietty jotkut maalla eläneilläkin... Että näin nää on aina tehty. Nyjyajan hömpötyksiä. Hmm... Mitäpä väliä. Monenlaisia tapauksia ja toivottavasti jokainen saa mitä tarvitseekin. Itse olen onnellinen jos ja kun uskallan olla väärässä tai tehdä virheen. :) Ilman itsesyyttelyitä. :) Suurinta tyhmyyttä on kieltää itsensä ja tunteensa, sekä kulissit.Olemme aika paljon samoilla linjoilla. Esitystapamme saattavat hieman poiketa toisistaan. :)
- kommentoin tätä
jaripilli kirjoitti:
Mutta tunteella!
Älyköt on useimmiten myös aika hiton itsekeskeisiä. Tiedetyypit on todella usein olevansa oikeimmassa. Mutta on näin tietty jotkut maalla eläneilläkin... Että näin nää on aina tehty. Nyjyajan hömpötyksiä. Hmm... Mitäpä väliä. Monenlaisia tapauksia ja toivottavasti jokainen saa mitä tarvitseekin. Itse olen onnellinen jos ja kun uskallan olla väärässä tai tehdä virheen. :) Ilman itsesyyttelyitä. :) Suurinta tyhmyyttä on kieltää itsensä ja tunteensa, sekä kulissit."Suurinta tyhmyyttä on kieltää itsensä ja tunteensa, sekä kulissit."
Tämäkin on varmasti yksi hyvä tyhmyyden määritelmä.
Tässä on kuitenkin huomattava se, että kulissit joiden vuoksi niitä tunteitakin kahlitaan ovat kulttuurisia eikä niihin yksi yksilö yksinään voi paljon vaikuttaa. Tietenkin jos on aktiivinen ja/tai vahvoissa asemissa niin voi onnistua vaikuttamaan enemmän kuin keskimäärin yksi henkilö, nutta suurimman osan meistä kohtalo on joka tapauksessa alistua näiden kulttuurin sanelemien kulissien puitteissa elämään.
Tässä tullaankin siihen että kysymyksessä voidaan hyvinkin katsoa olevan tyhmyyden, mutta tämä tyhmyys on kulttuurista johon yksilön on alistuttava.
Minä henkilökohtaisesti en kyllä määrittele tyhmyyttä niin että sitä osoittaisi tunteita kahlitsevat rakenteet kulttuurissamme. Mitä siitäkin tulisi jos me kaikki vain tunteissamme piehtaroisimme ja/tai pyrkisimme nussimaan niin paljon kuin suinkin vaan mahdollista.
Se lie kuitenkin selvä että jos kyseessä on yksilö jolla ei mitään erityisiä vikoja ja sairauksia ole ollut ja joka ei ole ulkonäöltäänkään ruma ja joka on asiansa hoitaamaan kykenevä eikä siis ole näistä syistä syrjään vetäytynyt tai syrjäytynyt parisuhdemarkkinoilta, vaan ei ole esim. estojensa(jotka pitkälle kulttuurisiddonnaisia) vuoksi löytänyt itselleen paria vastakkaisesta sukupuolesta sellaista jonka kanssa olisi lapsia tullut hankittua, niin jotain silloin on ollut pahasti pielessä hänen elämänsä suhteen, ja nimenomaan vielä häntä näissä asioissa syrjäyttävää juttua on täytnyt häneen päin muiden/kulttuurin taholta olla vaikuttamassa. kommentoin tätä kirjoitti:
"Suurinta tyhmyyttä on kieltää itsensä ja tunteensa, sekä kulissit."
Tämäkin on varmasti yksi hyvä tyhmyyden määritelmä.
Tässä on kuitenkin huomattava se, että kulissit joiden vuoksi niitä tunteitakin kahlitaan ovat kulttuurisia eikä niihin yksi yksilö yksinään voi paljon vaikuttaa. Tietenkin jos on aktiivinen ja/tai vahvoissa asemissa niin voi onnistua vaikuttamaan enemmän kuin keskimäärin yksi henkilö, nutta suurimman osan meistä kohtalo on joka tapauksessa alistua näiden kulttuurin sanelemien kulissien puitteissa elämään.
Tässä tullaankin siihen että kysymyksessä voidaan hyvinkin katsoa olevan tyhmyyden, mutta tämä tyhmyys on kulttuurista johon yksilön on alistuttava.
Minä henkilökohtaisesti en kyllä määrittele tyhmyyttä niin että sitä osoittaisi tunteita kahlitsevat rakenteet kulttuurissamme. Mitä siitäkin tulisi jos me kaikki vain tunteissamme piehtaroisimme ja/tai pyrkisimme nussimaan niin paljon kuin suinkin vaan mahdollista.
Se lie kuitenkin selvä että jos kyseessä on yksilö jolla ei mitään erityisiä vikoja ja sairauksia ole ollut ja joka ei ole ulkonäöltäänkään ruma ja joka on asiansa hoitaamaan kykenevä eikä siis ole näistä syistä syrjään vetäytynyt tai syrjäytynyt parisuhdemarkkinoilta, vaan ei ole esim. estojensa(jotka pitkälle kulttuurisiddonnaisia) vuoksi löytänyt itselleen paria vastakkaisesta sukupuolesta sellaista jonka kanssa olisi lapsia tullut hankittua, niin jotain silloin on ollut pahasti pielessä hänen elämänsä suhteen, ja nimenomaan vielä häntä näissä asioissa syrjäyttävää juttua on täytnyt häneen päin muiden/kulttuurin taholta olla vaikuttamassa."Mitä siitäkin tulisi jos me kaikki vain tunteissamme piehtaroisimme ja/tai pyrkisimme nussimaan niin paljon kuin suinkin vaan mahdollista."
Tätähän en tarkoittanut. Kulissit on niitä, joilla peitetään paha olo ja kituutetaan liitossa, joka on jollain tasolla järkevä, mutta ei millään muotoa tunteellinen. Kyllä parisuhteessa tärkein asia on tunteiden yhteensopivuus. Siinä on kyse elämän tukipilarista... Kodista. Kaikki työkrääsä ja muu turhake ympärillä... Sitä jaksaa siksi, että kotona saa olla onnellinen ja oma itsensä. Saada läheisyyttä jos sitä kaipaa. Ja töissäkin... Sielläkin hommaa pitää oikeastaan tehdä itseään kuunnellen. Mikäli meinaa välttyä loppuunpalamiselta. Tunteita on monenlaisia ja vaikka emme nussiskaan kaikkea mikä liikkuu ja ei liiku, niin silti tunteet täytyy huomioida kaikessa.
On kuitenkin olemassa ihmisiä, joilla ei oikeastaan tunteita ole. Sosiopaatteja. No... Yksilöt pitää ottaa aina yksilöinä, joten jokaiselle kaltaisensa kotiin ja kaltaisensa työ, niin silloin menee kivasti.
"suurimman osan meistä kohtalo on joka tapauksessa alistua näiden kulttuurin sanelemien kulissien puitteissa elämään"
Ei pidä paikkaansa. Tää on vapaa maa. Täällä saa elää justiin kuin haluaa. Tai... Kunhan ei laittomuuksiin sorru. Kulissit voi vallan hyvin pudottaa alas ja jossei jota kuta mielytä se persoona joka olen, voi suksia hevon kuuseen mun elämästä. Ketään en käske roikkumaan mussa kii. Enkä mielistele pomojakaan. Koetan ensisijaisesti olla alaisteni puolella siten, että otan huomioon heidän näkökantansa ja tarpeensa. Mielistelyä harrastan hyvin harvoin. Kehun kyllä ja näen positiivisia juttuja, mutta en mielistele juurikaan. Ei yhteiskunta mitään määrää.
Jos työtä pitää tehdä niin sitten niin ja jos on sitä ja tätä mitä tarvitsee tehdä, niin okei, mutta tekee ne itseään kuunnellen. Jos on paskamainen duuni, niin loparit saa aina ottaa, jos on pokkaa se tehdä. Tai vaikka jäädä kotiin jos sille tuntuu. Ennemmin tai myöhemmin sieltä kuitenkin haluaa takaisin töihin ihan vaan siksi, että ihminen kaipaa jotakin roolia maailmassa. Silloin se ei enää ole pakko, vaan oma halu olla tarpeellinen. Asenne ratkaisee.
- On väärin haukkua
toisia ihmisiä tyhmiksi. Kaikki ovat saman arvoisia! Toisilla on enemmän käytännön taitoja- ne on kuitenkin niitä tärkeimpiä.
- ...
Niin kuuluu vanha sananlasku - ja on aivan oikeassa. Kaikkein onnellisimpiahan ovat lapset ja kehitysvammaiset. Suurimpia patoumia taas on lahjakkaimmilla ihmisillä. Olet saanut odotetunlaisia vastauksia, joissa ajatuksesi tyrmätään. Se johtuu siitä, että hyvin harva ihminen voi ymmärtää, miltä sinusta tuntuu. Minä ymmärrän, koska minusta tuntuu aivan samalta.
Mielestäni olet aivan oikeassa. Hyvin älykkäiden ihmisten ajattelu poikkeaa normaalien ihmisten ajattelusta, minkä takia älykkäiden on vaikea ymmärtää normaalien ihmisten ajattelua ja päinvastoin. Normaali ihminen murehtii rikkinäistä pesukonetta ja kuvittelee, että älykäskin murehtii pesukonetta, koska niinhän kaikki tekevät. Älykäs ihminen taas pohdiskelee elämän paradoksia, omaa tarpeettomuuttaan ja elämänsä sisältöä. Hän ei ymmärrä, miten normaalin ihmisen elämän sisällöksi riittää pesukone ja siitä murehtiminen. Elämähän on paljon muuta kuin pesukone. Itse asiassa pesukone on täysin merkityksetön asia, mutta jostain syystä se on normaalille ihmiselle tärkeä asia. Älykkäällä sekään ei ole tärkeä.
Minä olen huomannut, etten parisuhteessa kykene kunnioittamaan naista, jonka elämä pyörii arkipäiväisten asioiden, kuten monotoonisen ja mielenkiinnottoman työn tai TV-ohjelmien ympärillä ilman mitään suurempaa elementtiä. Kaikista käsittämättömintä minulle on ollut, että naiset tuntuvat itse erittäin tyytyväisiltä tuollaiseen elämään. Jouduin lopettamaan edellisen suhteeni, koska halveksuntani työn, ruokakaupan ja TV:n pyhässä kolmiossa ravaavaan entiseen tyttöystävääni kasvoi liian suureksi.
Ironista on, että minulla itselläni ei ole sen parempaa vastausta elämän paradoksiin, vaikka sitä jatkuvasti pohdinkin. Minua ahdistaa oma tarpeettomuuteni ja se, että normaalit ihmiset eivät samanlaista tarpeettomuutta tunnu kokevan. En pysty keskustelemaan normaalien ihmisten kanssa, sillä heidän keskustelunaiheensa eivät kiinnosta minua. En voi myöskään olla halveksumatta tuollaisia faustilaisen hengen riivaamia ihmisiä, jotka täyttävät elämänsä merkityksettömällä.
En tiedä, mikä on ratkaisu dilemmaamme. Sen kuitenkin tiedän, ettei dilemmastamme kannatta normaaleille ihmisille kertoa, sillä he eivät sitä ymmärrä. Sen näkee jo saamistasi vastauksista. He juoksevat juoksupyörässään rikkinäisestä pesukoneesta pohtien koskaan kysymättä, miksi he tekevät niin.- :P
Asiaa! Joku viisas on joskus sanonut, että 95% ihmiskunnasta on idiootteja. Olen valitettavasti joutunut itsekin huomaamaan, että asia on todella juuri näin. Ja siksi sillä 5%, jotka edes vähän asioista jotain tiedostavat, ja edes vähän viitsivät ajatella omilla aivoillaan on todella, todella vaikeaa.
Itseäkin kauhistuttavat nämä tiedostamattomat zombit, joiden elämä on "töistä ruokakaupan kautta kotiin katsomaan telkkaria." Joiden elämä vain tapahtuu. Eivät he mistään mitään tajua, saati välitä. Näiden suusta kuulee kommentteja esim. ilmastonmuutoksesta, että "ei ketään kiinnosta, eikä se kosketa minua!" Ovat niin tyhmiä, etteivät edes käsitä että jo heidän kommenttiinsa kätkeytyy paradoksi.
Ja näitä sika-nautoja löytyy niin naisten kuin miestenkin keskuudesta. 95% ihmiskunnasta kuuluu heihin.
Älykäs ihminen sen sijaan pohdiskelee ja kyseenalaistaa asioita. Miettii syitä, erilaisia tapoja olla ja elää. Etsii tietoa vaihtoehtoisista lähteistä, monista eri asioista. Tieto lisää tuskaa. Kun tietää ja ymmärtää paljon asioista, kärsii paljon. Esimerkiksi maailman ja ihmiskunnan tila tänä päivänä on sellainen, että kun todella, siis TODELLA käsittää, mikä se on, ei voi olla kuin KAUHUISSAAN! Kauhuissaan siitä, että joutuu elämään täydellisessä barbariassa, joka pahemmaksi vaan muuttuu, täydellisten idioottien ja mielipuolien, ja vieläpä ilkeiden, pirullisten, itsekkäiden ja pahojen sellaisten ympäröimänä. Yksin.
Vaikein tilanne on niillä, jotka eivät ole onnistuneet löytämään ketään toista asioita tiedostavaa henkilöä. Ikäänkuin olisi koko maailmassa aivan yksin, täysin eri lajiin kuuluva olento. Olen ollut tuossa tilanteessa ja kyllä ahdisti. Nykyään onneksi olen löytänyt muitakin kaltaisiani, jotka tiedostavat sentään edes jotain. Ja ihastuksekseni olen jopa havainnut, että ihmiset ovat pikkuhiljaa alkaneet havahtumaan ja kyseenalaistamaan asioita. Suuri enemmistö valitettavasti edelleen nukkuu. WAKE UP! Heräämisellä alkaa olemaan jo kiire! - 8+6=25 :)
:P kirjoitti:
Asiaa! Joku viisas on joskus sanonut, että 95% ihmiskunnasta on idiootteja. Olen valitettavasti joutunut itsekin huomaamaan, että asia on todella juuri näin. Ja siksi sillä 5%, jotka edes vähän asioista jotain tiedostavat, ja edes vähän viitsivät ajatella omilla aivoillaan on todella, todella vaikeaa.
Itseäkin kauhistuttavat nämä tiedostamattomat zombit, joiden elämä on "töistä ruokakaupan kautta kotiin katsomaan telkkaria." Joiden elämä vain tapahtuu. Eivät he mistään mitään tajua, saati välitä. Näiden suusta kuulee kommentteja esim. ilmastonmuutoksesta, että "ei ketään kiinnosta, eikä se kosketa minua!" Ovat niin tyhmiä, etteivät edes käsitä että jo heidän kommenttiinsa kätkeytyy paradoksi.
Ja näitä sika-nautoja löytyy niin naisten kuin miestenkin keskuudesta. 95% ihmiskunnasta kuuluu heihin.
Älykäs ihminen sen sijaan pohdiskelee ja kyseenalaistaa asioita. Miettii syitä, erilaisia tapoja olla ja elää. Etsii tietoa vaihtoehtoisista lähteistä, monista eri asioista. Tieto lisää tuskaa. Kun tietää ja ymmärtää paljon asioista, kärsii paljon. Esimerkiksi maailman ja ihmiskunnan tila tänä päivänä on sellainen, että kun todella, siis TODELLA käsittää, mikä se on, ei voi olla kuin KAUHUISSAAN! Kauhuissaan siitä, että joutuu elämään täydellisessä barbariassa, joka pahemmaksi vaan muuttuu, täydellisten idioottien ja mielipuolien, ja vieläpä ilkeiden, pirullisten, itsekkäiden ja pahojen sellaisten ympäröimänä. Yksin.
Vaikein tilanne on niillä, jotka eivät ole onnistuneet löytämään ketään toista asioita tiedostavaa henkilöä. Ikäänkuin olisi koko maailmassa aivan yksin, täysin eri lajiin kuuluva olento. Olen ollut tuossa tilanteessa ja kyllä ahdisti. Nykyään onneksi olen löytänyt muitakin kaltaisiani, jotka tiedostavat sentään edes jotain. Ja ihastuksekseni olen jopa havainnut, että ihmiset ovat pikkuhiljaa alkaneet havahtumaan ja kyseenalaistamaan asioita. Suuri enemmistö valitettavasti edelleen nukkuu. WAKE UP! Heräämisellä alkaa olemaan jo kiire!Elämän tarkoitus on nauttia elämästä, joten olisit onnellinen näiden puolesta, jotka siihen kykenevät. Itse käyttäisin elämäni paljon mieluummin niin, että olen onnellinen pienistäkin arkipäivän asioista, kuin murehtimalla ja pohdiskelemalla onnettomana kysymyksiä, joihin ei ikinä löydy vastausta. Teni-ikäisenä ajattelin aivan liikaa asioista ja olin onneton.
Itse oon oppinut nauttimaan elämän yksinkertaisista asioista niin oman ikäni myötä kuin avomieheni avulla, joka ei turhia stressaile. Aluksi se oli vaikeaa, mutta nyt oon onnellinen. Silti toisinaan iskee suuri "maailmatuska", mutta yleensä "järkiinnyn" ja jatkan taas nauttimista helposta elämästä.
"En voi myöskään olla halveksumatta tuollaisia faustilaisen hengen riivaamia ihmisiä, jotka täyttävät elämänsä merkityksettömällä."
Hah, jos he ovat onnellisia ja nauttivat elämästä, niin hehän ovat vahvemmilla kuin sinä, ainainen murehtija. - Piste ja pamaus
Kuule ihan siksi, että ovat ymmärtäneet olennaisen ja sinä et ole niin tehnyt. Lakkaa pitämästä itseäsi älykkönä kun et teksteistäsi päätellen ole ollenkaan. Viisas ihminen ei pyörittele 'turhia' juttuja ympäri pääkopassaan vaan tekee ja toimii ja elää. Ainoat tavat joilla voi tulla onnelliseksi ja viisaaksi.
Jos sinä olet viisas ja "älykkö" niin osoita se, tee jotain konkreettista jonkun konkreettisen ongelman poistamiseksi ja kuntoon saattamiseksi. Esimerkiksi jätehuolto tai vanhustenhuolto, molemmat 'räjähtävät' käsiin kun ihmiset ovat niin dillejä, että eivät tajua kummastakaan mitään - kaikki te älyköt, jotka ette osaa lajitella jätteitänne ja huolehtia ja välittää vanhuksistanne. - ...
8+6=25 :) kirjoitti:
Elämän tarkoitus on nauttia elämästä, joten olisit onnellinen näiden puolesta, jotka siihen kykenevät. Itse käyttäisin elämäni paljon mieluummin niin, että olen onnellinen pienistäkin arkipäivän asioista, kuin murehtimalla ja pohdiskelemalla onnettomana kysymyksiä, joihin ei ikinä löydy vastausta. Teni-ikäisenä ajattelin aivan liikaa asioista ja olin onneton.
Itse oon oppinut nauttimaan elämän yksinkertaisista asioista niin oman ikäni myötä kuin avomieheni avulla, joka ei turhia stressaile. Aluksi se oli vaikeaa, mutta nyt oon onnellinen. Silti toisinaan iskee suuri "maailmatuska", mutta yleensä "järkiinnyn" ja jatkan taas nauttimista helposta elämästä.
"En voi myöskään olla halveksumatta tuollaisia faustilaisen hengen riivaamia ihmisiä, jotka täyttävät elämänsä merkityksettömällä."
Hah, jos he ovat onnellisia ja nauttivat elämästä, niin hehän ovat vahvemmilla kuin sinä, ainainen murehtija."Hah, jos he ovat onnellisia ja nauttivat elämästä, niin hehän ovat vahvemmilla kuin sinä, ainainen murehtija."
Siis elämänsä turhuudella täyttävät ihmiset ovat vahvemmilla kuin minä? Ihmiset, jotka keräävät nurkkansa täyteen tarpeetonta tavaraa? Ihmiset, jotka nauttivat banaalista kulttuurista? Ihmiset, joiden ainoa arvo on maksimaalinen nautinto? Ihmiset, jotka ovat unohtaneet mitä totuus, hyvyys ja kauneus tarkoittavat? Minä sentään pyrin totuuteen, hyvyyteen ja kauneuteen. Suurin osa ihmisistä vain on eikä pyri mihinkään.
Oletko lukenut Huxleyn teoksen Uusi uljas maailma? Siinähän ihmiset on jaettu alfoihin, betoihin, deltoihin, gammoihin ja epsiloneihin. Kullekin ryhmälle annettiin älyä ja lahjoja vain sen verran, että he kykenivät suoriutumaan heille osoitetuista tehtävistä. Perheet oli hajoitettu, lapset tehtiin hautomoissa ja yhteiskunta kasvatti kaikki. Ihmisen elämä oli ennaltamäärätty putki.
Kaikki oli valjastettu palvelemaan koneistoa. Yksinkertaisista lajeista, kuten jalkapallo, oli luovuttu, koska ne eivät vaatineet tarpeeksi tarvikkeita. Teollisuuden oli tuotettava lisää tarvikkeita, siksi keksittiin harrastuksia, joissa niitä voisi käyttää. Ihmisten mielen täyttivät keinotekoiset nautinnot (kuten tuntoelokuvat), kaikki nussivat keskenään kuin elukat ja jos mieli jostain syystä silti harhautui ajattelemaan todellisuutta, oli somaa, päihdettä joka vei ajatukset pois todellisuudesta ja loi keinotekoisen onnellisuuden tunteen.
Huxleyn dystopia on mielestäni pelottava kuvaus, sillä se muistuttaa niin paljon nykyaikaa. Ihmiset elävät omassa keinotekoisessa maailmassaan ja täyttävät elämänsä keinotekoisilla nautinnoilla, päihteillä ja vapaalla seksillä. Kukaan ei tavoittele totuutta, hyvyyttä tai kauneutta. Ketään ei edes kiinnosta mitä ne ovat, kaikki juoksevat vain keinotekoisten nautintojensa perässä. Kukaan ei ajattele mitään.
Olenko siis kateellinen Huxleyn ihmisille? En, sillä heidän elämässään ei ole mitään aitoa. Heidän elämänsä perustuu valheelle. Alfat ymmärtävät elämänsä perustuvan valheelle ja onnellisuutensa olevan keinotekoista, mutta ovat pelkureita taistelemaan valhetta vastaan. Jos jollekin Huxleyn ha24hmolle olen kateellinen, niin Villille, tuon dystopian ulkopuolella eläneelle luonnonlapselle. Ja tekisin saman ratkaisun kuin Villi teki, jos minulle annettaisiin mahdollisuus. - ...
Piste ja pamaus kirjoitti:
Kuule ihan siksi, että ovat ymmärtäneet olennaisen ja sinä et ole niin tehnyt. Lakkaa pitämästä itseäsi älykkönä kun et teksteistäsi päätellen ole ollenkaan. Viisas ihminen ei pyörittele 'turhia' juttuja ympäri pääkopassaan vaan tekee ja toimii ja elää. Ainoat tavat joilla voi tulla onnelliseksi ja viisaaksi.
Jos sinä olet viisas ja "älykkö" niin osoita se, tee jotain konkreettista jonkun konkreettisen ongelman poistamiseksi ja kuntoon saattamiseksi. Esimerkiksi jätehuolto tai vanhustenhuolto, molemmat 'räjähtävät' käsiin kun ihmiset ovat niin dillejä, että eivät tajua kummastakaan mitään - kaikki te älyköt, jotka ette osaa lajitella jätteitänne ja huolehtia ja välittää vanhuksistanne.Pidät siis viisaana ihmistä, joka on hylännyt totuuden ja antautunut keinotekoisille nautinnoille, mielihaluilleen ja keinotekoiselle onnentunteelle? Gammat ja deltat eivät ole ymmärtäneet mitään. He eivät kykene ymmärtämään mitään olennaista. Heidät on vain aivopesty hyväksymään osansa ja palvelemaan koneistoa, he ovat liian heikkoja vastustamaan aivopesua. Jos ainoa tapa tulla onnelliseksi on henkinen laiskuus, luovuttaminen niin en halua sellaista keinotekoista onnellisuutta. Onko elämä ilman totuutta, hyvyyttä ja kauneutta elämisen arvoinen? Onko keinotekoinen onnellisuus minkään arvoinen?
Miksi minä tekisin mitään? Miksi suostuisin palvelemaan koneistoa, joka tuhoaa ihmisen? Mieluummin valitsen kuten Villi. - :P
... kirjoitti:
"Hah, jos he ovat onnellisia ja nauttivat elämästä, niin hehän ovat vahvemmilla kuin sinä, ainainen murehtija."
Siis elämänsä turhuudella täyttävät ihmiset ovat vahvemmilla kuin minä? Ihmiset, jotka keräävät nurkkansa täyteen tarpeetonta tavaraa? Ihmiset, jotka nauttivat banaalista kulttuurista? Ihmiset, joiden ainoa arvo on maksimaalinen nautinto? Ihmiset, jotka ovat unohtaneet mitä totuus, hyvyys ja kauneus tarkoittavat? Minä sentään pyrin totuuteen, hyvyyteen ja kauneuteen. Suurin osa ihmisistä vain on eikä pyri mihinkään.
Oletko lukenut Huxleyn teoksen Uusi uljas maailma? Siinähän ihmiset on jaettu alfoihin, betoihin, deltoihin, gammoihin ja epsiloneihin. Kullekin ryhmälle annettiin älyä ja lahjoja vain sen verran, että he kykenivät suoriutumaan heille osoitetuista tehtävistä. Perheet oli hajoitettu, lapset tehtiin hautomoissa ja yhteiskunta kasvatti kaikki. Ihmisen elämä oli ennaltamäärätty putki.
Kaikki oli valjastettu palvelemaan koneistoa. Yksinkertaisista lajeista, kuten jalkapallo, oli luovuttu, koska ne eivät vaatineet tarpeeksi tarvikkeita. Teollisuuden oli tuotettava lisää tarvikkeita, siksi keksittiin harrastuksia, joissa niitä voisi käyttää. Ihmisten mielen täyttivät keinotekoiset nautinnot (kuten tuntoelokuvat), kaikki nussivat keskenään kuin elukat ja jos mieli jostain syystä silti harhautui ajattelemaan todellisuutta, oli somaa, päihdettä joka vei ajatukset pois todellisuudesta ja loi keinotekoisen onnellisuuden tunteen.
Huxleyn dystopia on mielestäni pelottava kuvaus, sillä se muistuttaa niin paljon nykyaikaa. Ihmiset elävät omassa keinotekoisessa maailmassaan ja täyttävät elämänsä keinotekoisilla nautinnoilla, päihteillä ja vapaalla seksillä. Kukaan ei tavoittele totuutta, hyvyyttä tai kauneutta. Ketään ei edes kiinnosta mitä ne ovat, kaikki juoksevat vain keinotekoisten nautintojensa perässä. Kukaan ei ajattele mitään.
Olenko siis kateellinen Huxleyn ihmisille? En, sillä heidän elämässään ei ole mitään aitoa. Heidän elämänsä perustuu valheelle. Alfat ymmärtävät elämänsä perustuvan valheelle ja onnellisuutensa olevan keinotekoista, mutta ovat pelkureita taistelemaan valhetta vastaan. Jos jollekin Huxleyn ha24hmolle olen kateellinen, niin Villille, tuon dystopian ulkopuolella eläneelle luonnonlapselle. Ja tekisin saman ratkaisun kuin Villi teki, jos minulle annettaisiin mahdollisuus.Asiaa! :P komppaa! Kerrankin joku sanoo asiat niin kuin ne on!
- :P
Jos sinä olet viisas ja "älykkö" niin osoita se, tee jotain konkreettista jonkun konkreettisen ongelman poistamiseksi ja kuntoon saattamiseksi. Esimerkiksi jätehuolto tai vanhustenhuolto, molemmat 'räjähtävät' käsiin kun ihmiset ovat niin dillejä, että eivät tajua kummastakaan mitään - kaikki te älyköt, jotka ette osaa lajitella jätteitänne ja huolehtia ja välittää vanhuksistanne.Epsilon hiljaa!
- Jätkä 24
Jos sinä olet viisas ja "älykkö" niin osoita se, tee jotain konkreettista jonkun konkreettisen ongelman poistamiseksi ja kuntoon saattamiseksi. Esimerkiksi jätehuolto tai vanhustenhuolto, molemmat 'räjähtävät' käsiin kun ihmiset ovat niin dillejä, että eivät tajua kummastakaan mitään - kaikki te älyköt, jotka ette osaa lajitella jätteitänne ja huolehtia ja välittää vanhuksistanne."Viisas ihminen ei pyörittele 'turhia' juttuja ympäri pääkopassaan vaan tekee ja toimii ja elää. Ainoat tavat joilla voi tulla onnelliseksi ja viisaaksi."
Että esimerkiksi juodaan vaikka väkeviä alkoholijuomia niin paljon kuin huvittaa, kun tekee mieli eikä välitetä ajatella että niitä liikaa nautittuna, päätyykin ambulanssin kyytiin, pahimmassa tapauksessa sitten jopa kuolemaan! Juuripa sinun kaltaisten vitun vatipäiden takia on yhteiskunnassa eläminen tullutkin entistä kalliimmaksi!
Entäs kun oman mielen mukaankin lähdetään vaan kiusaamaan jotakuta ihmistä ja viedäänkin se jo niin pitkälle että kyseinen ihminen sitten lopulta sekoaa ja tuleekin automaattiaseen kanssa ampumaankin sinut ja/tai monia muita ihmisiä. Sen jälkeen ollaankin sitten järkyttyneitä, surullisia, pelokkaita, vihaisia ja näin! Fiksua, sanon minä!
Entäs sitten kun nuorempana tehdään jotain pikku rikoksia, rötöstelyitä, vandalismia ja kaikkea muuta kun elämässä pitää kokea kaikkea? Sitten saadaankin rikosrekisteri ja harmitellaankin sitten vanhemmassa iässä kun ei sitten enään jälkeenpäin päässytkään siihen unelma-ammattiin!
Pannaan vaan oman maun mukaan ilman kortsua, kun tuntuu paremmalta. Sitten jälkeenpäin mahdollisesti itketäänkin kun ollaankin saatu AIDS-tauti ja kuollaan sitten siihen!
Ilmastonlämpenemisen yksi suurimmista vaikuttajista ehkä olisikin oman autoilun lisääminen huvin vuoksi, runsas sähkönkulutus ja kaikkea muuta mikä lämpenemiseen vaikuttaa, niin hällä väliä vittu mistään tuollaisesta! Minä teen niinkuin itse huvittaa ja sitten kun asia vasta rupeaakin kiinnostamaan, niin onkin jo sitten liian myöhäistä!
Niin stupido! Että kyllä aivojakin saa käyttää tuossakin mielessä jonkun verran. - Piste ...
Jätkä 24 kirjoitti:
"Viisas ihminen ei pyörittele 'turhia' juttuja ympäri pääkopassaan vaan tekee ja toimii ja elää. Ainoat tavat joilla voi tulla onnelliseksi ja viisaaksi."
Että esimerkiksi juodaan vaikka väkeviä alkoholijuomia niin paljon kuin huvittaa, kun tekee mieli eikä välitetä ajatella että niitä liikaa nautittuna, päätyykin ambulanssin kyytiin, pahimmassa tapauksessa sitten jopa kuolemaan! Juuripa sinun kaltaisten vitun vatipäiden takia on yhteiskunnassa eläminen tullutkin entistä kalliimmaksi!
Entäs kun oman mielen mukaankin lähdetään vaan kiusaamaan jotakuta ihmistä ja viedäänkin se jo niin pitkälle että kyseinen ihminen sitten lopulta sekoaa ja tuleekin automaattiaseen kanssa ampumaankin sinut ja/tai monia muita ihmisiä. Sen jälkeen ollaankin sitten järkyttyneitä, surullisia, pelokkaita, vihaisia ja näin! Fiksua, sanon minä!
Entäs sitten kun nuorempana tehdään jotain pikku rikoksia, rötöstelyitä, vandalismia ja kaikkea muuta kun elämässä pitää kokea kaikkea? Sitten saadaankin rikosrekisteri ja harmitellaankin sitten vanhemmassa iässä kun ei sitten enään jälkeenpäin päässytkään siihen unelma-ammattiin!
Pannaan vaan oman maun mukaan ilman kortsua, kun tuntuu paremmalta. Sitten jälkeenpäin mahdollisesti itketäänkin kun ollaankin saatu AIDS-tauti ja kuollaan sitten siihen!
Ilmastonlämpenemisen yksi suurimmista vaikuttajista ehkä olisikin oman autoilun lisääminen huvin vuoksi, runsas sähkönkulutus ja kaikkea muuta mikä lämpenemiseen vaikuttaa, niin hällä väliä vittu mistään tuollaisesta! Minä teen niinkuin itse huvittaa ja sitten kun asia vasta rupeaakin kiinnostamaan, niin onkin jo sitten liian myöhäistä!
Niin stupido! Että kyllä aivojakin saa käyttää tuossakin mielessä jonkun verran.Missä kohdassa näitä kannatin ? Jos joku ei tiedä, mitä on viisasti tekeminen, toimiminen ja eläminen, niin ei kai se mun syy ole. Vai ? - Tarkistele vaan omia kantojasi, asenteitasi ja elämisesi viisautta.
- ... pamaus
... kirjoitti:
Pidät siis viisaana ihmistä, joka on hylännyt totuuden ja antautunut keinotekoisille nautinnoille, mielihaluilleen ja keinotekoiselle onnentunteelle? Gammat ja deltat eivät ole ymmärtäneet mitään. He eivät kykene ymmärtämään mitään olennaista. Heidät on vain aivopesty hyväksymään osansa ja palvelemaan koneistoa, he ovat liian heikkoja vastustamaan aivopesua. Jos ainoa tapa tulla onnelliseksi on henkinen laiskuus, luovuttaminen niin en halua sellaista keinotekoista onnellisuutta. Onko elämä ilman totuutta, hyvyyttä ja kauneutta elämisen arvoinen? Onko keinotekoinen onnellisuus minkään arvoinen?
Miksi minä tekisin mitään? Miksi suostuisin palvelemaan koneistoa, joka tuhoaa ihmisen? Mieluummin valitsen kuten Villi.En ole henkisesti enkä varsinkaan 'fyysisesti' "laiska" enkä "luovuttanut". "Tottuuvessa" olen elänyt aina (valitettavasti(kin), "hyvää" teen joka ainoa päivä työssäni ja rakastan kaikkea kaunista ja nättiä. Minussa ei ole mitään keinotekoista, olen ihan kokonainen, rehellinen, tunteva, aika onnellinen ja onnekaskin.
En koe olevani aivopesty; en ole mainosten uhri enkä kestä poliittista plätinää jne. "Koneiston" pyörittämiseen on oman elämisen ja sen ehtojen takia osallistuttava, mutta työstä yms. saa myös omaan elämäänsä sisältöä.
Mutta sinun "Miksi minä tekisin mitään" kertoo sinun tuhoon tuomitun asenteesi. Ei sinua "koneisto" tuhoa, sinä teet sen ihan itse. Sellainen ei voi ola viisas älykkö. - Jätkä 24
Piste ... kirjoitti:
Missä kohdassa näitä kannatin ? Jos joku ei tiedä, mitä on viisasti tekeminen, toimiminen ja eläminen, niin ei kai se mun syy ole. Vai ? - Tarkistele vaan omia kantojasi, asenteitasi ja elämisesi viisautta.
että olisit mitään noista kannattanutkaan. Nuo olivat vain esimerkkejä siitä, että miksi kannattaa asioita edes jonkun verran kanssa ajatella, eikä noin vaan antaa mennä.
- kadundallaaja
:P kirjoitti:
Vaikein tilanne on niillä, jotka eivät ole onnistuneet löytämään ketään toista asioita tiedostavaa henkilöä. Ikäänkuin olisi koko maailmassa aivan yksin, täysin eri lajiin kuuluva olento. Olen ollut tuossa tilanteessa ja kyllä ahdisti. Nykyään onneksi olen löytänyt muitakin kaltaisiani, jotka tiedostavat sentään edes jotain. Ja ihastuksekseni olen jopa havainnut, että ihmiset ovat pikkuhiljaa alkaneet havahtumaan ja kyseenalaistamaan asioita. Suuri enemmistö valitettavasti edelleen nukkuu. WAKE UP! Heräämisellä alkaa olemaan jo kiire!"Tieto lisää tuskaa. Kun tietää ja ymmärtää paljon asioista, kärsii paljon. Esimerkiksi maailman ja ihmiskunnan tila tänä päivänä on sellainen, että kun todella, siis TODELLA käsittää, mikä se on, ei voi olla kuin KAUHUISSAAN!"
Puolittainen tieto kyllä lisää tuskaa, mutta syvempi tieto vapauttaa. Ei tässä kauhuissaan kannata olla, silloin antautuu liskoaivojen vietäväksi. Suurin osa heränneistäkin juuttuu paikalleen totuudenetsinnässä eikä uskalla astua seuraavalle tasolle, siis jumitetaan jossain asiassa siihen, että "se on näin ja näin, kyllä minä tiedän". Jos haluaa todella tietää, missä mennään, pitää tehdä muutakin kuin selata "vaihtoehtosivuja" ja blogeja. Jo yksi kunnon kirja vastaa tuhatta sirpalemaista nettisivua. Pitää välillä fokusoida eikä pomppia aiheesta ja käsitteestä toiseen. Pitää olla avoin mieli, myös sen jälkeen, kun on päässyt tasolle, jolla uskoo tietävänsä paljon. - 8+6=25 :)
Jätkä 24 kirjoitti:
että olisit mitään noista kannattanutkaan. Nuo olivat vain esimerkkejä siitä, että miksi kannattaa asioita edes jonkun verran kanssa ajatella, eikä noin vaan antaa mennä.
""Hah, jos he ovat onnellisia ja nauttivat elämästä, niin hehän ovat vahvemmilla kuin sinä, ainainen murehtija."
Siis elämänsä turhuudella täyttävät ihmiset ovat vahvemmilla kuin minä?"
Kyllä mielestäni, sillä he ovat onnellisempiakuin sinä. Ja mikä olissi muka parempaa, kuin elämääänsä tyytyväinen ihminen? Ellet oo kokenut sitä, suosittelen löysäämään pipoa ja nauttimaan arkesi pienistä hetkistä. Se on yllättävän mukavaa. ;)
Terveisin entinen tosikko
ps. en ole lukenut kirjaasi, ja niin, älä käytä elämääsi kateellisuuteen, se vasta turhaa ja surullista onkin. nauti elämästäsi - ...
8+6=25 :) kirjoitti:
""Hah, jos he ovat onnellisia ja nauttivat elämästä, niin hehän ovat vahvemmilla kuin sinä, ainainen murehtija."
Siis elämänsä turhuudella täyttävät ihmiset ovat vahvemmilla kuin minä?"
Kyllä mielestäni, sillä he ovat onnellisempiakuin sinä. Ja mikä olissi muka parempaa, kuin elämääänsä tyytyväinen ihminen? Ellet oo kokenut sitä, suosittelen löysäämään pipoa ja nauttimaan arkesi pienistä hetkistä. Se on yllättävän mukavaa. ;)
Terveisin entinen tosikko
ps. en ole lukenut kirjaasi, ja niin, älä käytä elämääsi kateellisuuteen, se vasta turhaa ja surullista onkin. nauti elämästäsiEli jos näet bussillisen iloisia ihmisiä, olet onnellinen heidän puolestaan... siitäkin huolimatta, että näet että bussi on tuota pikaa ajamassa alas jyrkänteeltä. Kehotat jopa ihmisiä hyppäämään bussin kyytin, koska "Onhan siellä hei sentään tosi kivaa! Mitä sitä turhia murehtimaan!"
- ...........
Jätkä 24 kirjoitti:
"Viisas ihminen ei pyörittele 'turhia' juttuja ympäri pääkopassaan vaan tekee ja toimii ja elää. Ainoat tavat joilla voi tulla onnelliseksi ja viisaaksi."
Niin stupido! Että kyllä aivojakin saa käyttää tuossakin mielessä jonkun verran.Kylläpä oli typerä lista.
Pikku vinkki: lisää lauseeseen
"Viisas ihminen ei pyörittele 'turhia' juttuja ympäri pääkopassaan vaan tekee ja toimii ja elää"
seuraava jatko:
"kuitenkin vahingoittamatta itseään tai muita."
Eli ei juoda itselle alkoholimyrkytystä, ei kiusata toisia, ei tehdä väkivaltaa eikä ilkivaltaa eikä muitakaan rikoksia jotka vahingoittavat muita, eikä panna tuntemattoman kanssa ilman kortsua ellei molemmille ole varmuudella aivan sama tuleeko tauteja vai ei.
Ilmastonlämpenemiseen yhden tyypin yksityisautoilulla ei ole mitään vaikutusta. Miljoonan tyypin yksityisautoilulla saattaa ruveta olemaan. Joten siinä asiassa katse kohdistuu kylläkin päättäjiin. - ...
... pamaus kirjoitti:
En ole henkisesti enkä varsinkaan 'fyysisesti' "laiska" enkä "luovuttanut". "Tottuuvessa" olen elänyt aina (valitettavasti(kin), "hyvää" teen joka ainoa päivä työssäni ja rakastan kaikkea kaunista ja nättiä. Minussa ei ole mitään keinotekoista, olen ihan kokonainen, rehellinen, tunteva, aika onnellinen ja onnekaskin.
En koe olevani aivopesty; en ole mainosten uhri enkä kestä poliittista plätinää jne. "Koneiston" pyörittämiseen on oman elämisen ja sen ehtojen takia osallistuttava, mutta työstä yms. saa myös omaan elämäänsä sisältöä.
Mutta sinun "Miksi minä tekisin mitään" kertoo sinun tuhoon tuomitun asenteesi. Ei sinua "koneisto" tuhoa, sinä teet sen ihan itse. Sellainen ei voi ola viisas älykkö."En koe olevani aivopesty; en ole mainosten uhri enkä kestä poliittista plätinää jne."
...mutta tunnistat silti satoja tuotemerkkejä ja osaat yhdistää esimerkiksi seuraavat sloganit oikeaan tuotemerkkiin:
"Just Do It"
"Impossible is nothing."
"Image is nothing. Thirst is everything. Obey your thirst."
"Mistä näitä senttejä oikein tulee?"
"I'm loving it"
"Maximum taste. No sugar."
"Enjoy."
"Connecting people."
"Elämä on."
Jos et ole aivopesty, miten nuo sloganit ovat löytäneet tiensä aivoihisi? Et ole mainonnan uhri, mutta rakennat identiteettiäsi kuluttamalla tiettyjä tuotteita ja tuotemerkkejä, "because I'm worth it". Tiedät että Lacostea käyttävät fruittarit, tiedät millaiset ihmiset ajavat BMW:tä, mutta kenties itse olet enemmän Hondamiehiä/-naisia. Vihaat poliittista retoriikkaa, mutta tiedät että "hyvinvointivaltion ylläpitäminen edellyttää työurien pidentämistä ja tuottavuuden nostamista." Minkä hyvinvointivaltion? Tämänkö, jonka kansalaiset ovat masentuneita ja stressaantuneita?
Kai ymmärrät, että aivopesty ei itse ymmärrä olevansa aivopesty? Nykyajan ihminen ottaa vastaan niin paljon mainontaa ja propagandaa, että jokainen suomalainen on aivopesty. Poisoppimisen ensimmäinen vaihe on tunnistaa ja tunnustaa olevansa aivopesty.
Et ehkä koe olevasi henkisesti laiska, mutta siltä vaikutat, kun kerrot tietäväsi mitä ovat hyvyys, totuus ja kauneus. Et ole mielestäsi luovuttanut, mutta et koskaan edes pyrkinyt hyvyyteen, totuuteen ja kauneuteen. Tuo tekstisi vain kertoo sinun olevan niin syvällä metsässä, ettet osaa nähdä puita. - ............
Mistä älykkäät ahdistuvat?
Ymmärrän miksi lapsia ja kehitysvammaisia ei ahdista niin kuin aikuisia. Vaikka sekään ei pidä paikkaansa, sillä lapsikin voi masentua ja vakavasti. Mutta lähtökohtaisesti aikuisilla on erilaisia ahdistuksen lähteitä elämässään; työ, toimeentulo, parisuhde ja siihen vielä se huolehtiminen niiden lasten puolesta.
Sitten on myös ihmisiä, jotka haluavat pohdiskella ja ovat taipuvaisia pohdiskelemaan. Ilmastonmuutosta, lamaa, nuorten mielenterveyttä, avaruutta, elämän tarkoitusta jne. Mutta en pakolla yhdistä tätä älykkyyteen vaan juuri haluun pohdiskella ja kiinnostuksena ei-arkiseen elämään. Älykäs ihminen voi ottaa hyvinkin vakavasti ahdistuksensa ja tajuta, että elämän tarkoitusta hän ei ikinä tule ehkä löytämään, mutta tarkoituksenmukaista ei ole elää elämäänsä ahdistuneena.
Mielestäni et nyt puhu älykkyydestä vaan pohtimiseen taipuvaisista ihmisistä. Vaikka ihminen pohtisi ja ajattelisi kuvailemiasi asioita, niin se ei tee hänestä älykästä tai yksinkertaista ihmistä. - ...
............ kirjoitti:
Mistä älykkäät ahdistuvat?
Ymmärrän miksi lapsia ja kehitysvammaisia ei ahdista niin kuin aikuisia. Vaikka sekään ei pidä paikkaansa, sillä lapsikin voi masentua ja vakavasti. Mutta lähtökohtaisesti aikuisilla on erilaisia ahdistuksen lähteitä elämässään; työ, toimeentulo, parisuhde ja siihen vielä se huolehtiminen niiden lasten puolesta.
Sitten on myös ihmisiä, jotka haluavat pohdiskella ja ovat taipuvaisia pohdiskelemaan. Ilmastonmuutosta, lamaa, nuorten mielenterveyttä, avaruutta, elämän tarkoitusta jne. Mutta en pakolla yhdistä tätä älykkyyteen vaan juuri haluun pohdiskella ja kiinnostuksena ei-arkiseen elämään. Älykäs ihminen voi ottaa hyvinkin vakavasti ahdistuksensa ja tajuta, että elämän tarkoitusta hän ei ikinä tule ehkä löytämään, mutta tarkoituksenmukaista ei ole elää elämäänsä ahdistuneena.
Mielestäni et nyt puhu älykkyydestä vaan pohtimiseen taipuvaisista ihmisistä. Vaikka ihminen pohtisi ja ajattelisi kuvailemiasi asioita, niin se ei tee hänestä älykästä tai yksinkertaista ihmistä."Mutta lähtökohtaisesti aikuisilla on erilaisia ahdistuksen lähteitä elämässään; työ, toimeentulo, parisuhde ja siihen vielä se huolehtiminen niiden lasten puolesta."
Listaan voisi vielä lisätä: raha, kilot, vatsamakkarat, selluliitti, verhojen väri, 2 vuotta vanhat farkut (pakko saada uudet!), vuoden vanha älypuhelin (pakko vaihtaa tää vanha paska!), lommo auton ovessa jne. Nämä luettelemani merkittävät murheet ovat tyypillisiä nykyihmiselle. Yhteistä listaamillemme asioille on, että ne ovat kaikki itsekkäitä murheita ja asioita, jotka viime kädessä ovat oikeastaan aivan samantekeviä. Ne ovat merkityksettömiä oikeasti tärkeiden asioiden rinnalla, mutta suurin osa ihmisistä ajattelee vain niitä.
"Vaikka ihminen pohtisi ja ajattelisi kuvailemiasi asioita, niin se ei tee hänestä älykästä tai yksinkertaista ihmistä."
Kaikki älykkäät eivät ole filosofeja, mutta kaikki filosofit ovat älykkäitä. Älykkäät ihmiset nimenomaan ovat taipuvaisia pohtimaan asioita ja kiinnostuneita eri asioista, myös sellaisista, jotka eivät heitä itseään suoraan kosketa. Voit kuulla yksinkertaisen ihmisen usein toteavan: "Tämä ei kosketa minua. Miksi minun pitäisi tietää tätä tai ymmärtää, miten tämä toimii? Mitä se minua hyödyttäisi?" Älykäs ihminen taas toteaa samassa tilanteessa: "Tämäpä oli kiinnostava tieto. Mikä mahtaa olla tämän asian taustalla? Miten tämä homma oikein toimii? Entä mitkä ovat seuraukset?"
"Mutta en pakolla yhdistä tätä älykkyyteen vaan juuri haluun pohdiskella ja kiinnostuksena ei-arkiseen elämään."
Älykkäillä ihmisillä ei ole pelkkää halua pohdiskella, vaan pakko pohdiskella. Samantapainen alitajuntainen pakko, mikä synnyttää lapsen halun uusia asioita. Sitä kutsutaan älylliseksi mielenkiinnoksi. Juuri tämä pakko erottaa älykkäät yksinkertaisista. Ja juuri se on syynä älykkäiden ihmisten ahdistukseen: älykäs ei voi lakata ajattelemasta. Ja juuri tämä aiheuttaa ahdistuksen, sillä älykkään on pakko ajatella asioita, joita yksinkertainen ei halua ajatella. Ja jos yksinkertainen ihminen päättää, että hän haluaakin ajatella tätä ja tätä asiaa, hänen pohdiskelunsa on pintapuolista, eikä mielenkiinto yleensä kestä kauaa. - Jätkä 24
........... kirjoitti:
Kylläpä oli typerä lista.
Pikku vinkki: lisää lauseeseen
"Viisas ihminen ei pyörittele 'turhia' juttuja ympäri pääkopassaan vaan tekee ja toimii ja elää"
seuraava jatko:
"kuitenkin vahingoittamatta itseään tai muita."
Eli ei juoda itselle alkoholimyrkytystä, ei kiusata toisia, ei tehdä väkivaltaa eikä ilkivaltaa eikä muitakaan rikoksia jotka vahingoittavat muita, eikä panna tuntemattoman kanssa ilman kortsua ellei molemmille ole varmuudella aivan sama tuleeko tauteja vai ei.
Ilmastonlämpenemiseen yhden tyypin yksityisautoilulla ei ole mitään vaikutusta. Miljoonan tyypin yksityisautoilulla saattaa ruveta olemaan. Joten siinä asiassa katse kohdistuu kylläkin päättäjiin."Ilmastonlämpenemiseen yhden tyypin yksityisautoilulla ei ole mitään vaikutusta. Miljoonan tyypin yksityisautoilulla saattaa ruveta olemaan. Joten siinä asiassa katse kohdistuu kylläkin päättäjiin."
siinä että jos kumminkin edes yksi haluaa vaikuttaa asiaan ja pyrkiä saamaan muutkin ajattelemaan samalla tavalla, niin sekin on jo kumminkin iso askel, sekin edes jotain, jos kumminkin jo yksi. Käsitinkö nyt siis väärin että haluat siis ihan kuulua niihin ilmastonlämmittäjiin? Tai että sinulle ei edes pahemmin ole mitään väliä mitä tälle maailmalle käy? Siinäkin yksi vitun riesa taas meille muille! - Jätkä 24
... kirjoitti:
"Mutta lähtökohtaisesti aikuisilla on erilaisia ahdistuksen lähteitä elämässään; työ, toimeentulo, parisuhde ja siihen vielä se huolehtiminen niiden lasten puolesta."
Listaan voisi vielä lisätä: raha, kilot, vatsamakkarat, selluliitti, verhojen väri, 2 vuotta vanhat farkut (pakko saada uudet!), vuoden vanha älypuhelin (pakko vaihtaa tää vanha paska!), lommo auton ovessa jne. Nämä luettelemani merkittävät murheet ovat tyypillisiä nykyihmiselle. Yhteistä listaamillemme asioille on, että ne ovat kaikki itsekkäitä murheita ja asioita, jotka viime kädessä ovat oikeastaan aivan samantekeviä. Ne ovat merkityksettömiä oikeasti tärkeiden asioiden rinnalla, mutta suurin osa ihmisistä ajattelee vain niitä.
"Vaikka ihminen pohtisi ja ajattelisi kuvailemiasi asioita, niin se ei tee hänestä älykästä tai yksinkertaista ihmistä."
Kaikki älykkäät eivät ole filosofeja, mutta kaikki filosofit ovat älykkäitä. Älykkäät ihmiset nimenomaan ovat taipuvaisia pohtimaan asioita ja kiinnostuneita eri asioista, myös sellaisista, jotka eivät heitä itseään suoraan kosketa. Voit kuulla yksinkertaisen ihmisen usein toteavan: "Tämä ei kosketa minua. Miksi minun pitäisi tietää tätä tai ymmärtää, miten tämä toimii? Mitä se minua hyödyttäisi?" Älykäs ihminen taas toteaa samassa tilanteessa: "Tämäpä oli kiinnostava tieto. Mikä mahtaa olla tämän asian taustalla? Miten tämä homma oikein toimii? Entä mitkä ovat seuraukset?"
"Mutta en pakolla yhdistä tätä älykkyyteen vaan juuri haluun pohdiskella ja kiinnostuksena ei-arkiseen elämään."
Älykkäillä ihmisillä ei ole pelkkää halua pohdiskella, vaan pakko pohdiskella. Samantapainen alitajuntainen pakko, mikä synnyttää lapsen halun uusia asioita. Sitä kutsutaan älylliseksi mielenkiinnoksi. Juuri tämä pakko erottaa älykkäät yksinkertaisista. Ja juuri se on syynä älykkäiden ihmisten ahdistukseen: älykäs ei voi lakata ajattelemasta. Ja juuri tämä aiheuttaa ahdistuksen, sillä älykkään on pakko ajatella asioita, joita yksinkertainen ei halua ajatella. Ja jos yksinkertainen ihminen päättää, että hän haluaakin ajatella tätä ja tätä asiaa, hänen pohdiskelunsa on pintapuolista, eikä mielenkiinto yleensä kestä kauaa.paitsi että itseeni en kyllä viitsisi alkaa pitää älykkäänä sen takia että kun olen juuri itsekkin tällainen pohdiskelija, jolla halu sekä tarve pohtia asioita. Monet kirjoittamistani viesteistä, osasta ainakin voi saada sellaisen käsityksen että ehkä olen tyhmä tai en nyt ainakaan niin kovin älykäs, toisista taas vähän muuta. Löytyy minusta myös paljon yksinkertaisiakin puolia. Koulussa taas olin aika surkea, ainakin kemiassa, matikassa ja fysiikassa. Toki olisin varmaan niistäkin saanut ehkä parempiakin arvosanoja, jos ei minulla olisi ollut hahmotusvaikeutta ja ADHD:ta(jolloinka lahjakkuus/älykkyysprofiili ihmisellä on siinä tapauksessa hieman epävakaa). Huomioon täytyy toki myös ottaa sekin että missä mielessä ihminen on älykäs, jos älykkäästä ihmisestä puhutaan. On olemassa niin matemaattista, taiteellista, filosoofista, fysikaallista ja älykkyyttä esimerkiksi.
Joinain aikakausina taiteilijoita on pidetty älykkäinä, toisina aikoina taas on pidetty kemistejä tai fyysikkoja, sitten taas joskus on pidetty kanssa profeettojakin älykkäinä ihmisinä. Nykyään taas pidetäänkin sitten matemaatikkoja. Että siis kyllähän tuon älykkyyden voi ihan monellakin tavalla käsittää. - Juuri näin
... kirjoitti:
Eli jos näet bussillisen iloisia ihmisiä, olet onnellinen heidän puolestaan... siitäkin huolimatta, että näet että bussi on tuota pikaa ajamassa alas jyrkänteeltä. Kehotat jopa ihmisiä hyppäämään bussin kyytin, koska "Onhan siellä hei sentään tosi kivaa! Mitä sitä turhia murehtimaan!"
Parempi elää lyhyt mutta onnellinen elämä kuin pitkä mutta onneton.
- ...
Juuri näin kirjoitti:
Parempi elää lyhyt mutta onnellinen elämä kuin pitkä mutta onneton.
On parempi elää vapaana ja tietää kuolevansa kuin elää kultaisessa häkissä ja kuvitella elävänsä.
Oletko muuten lukenut Bachin kirjan Lokki Joonatan? Suosittelen lämpimästi.
- Muttei ihan noin
En tosin käyttäisi termiä "tyhmä" vaan "yksinkertainen".
Yksinkertainen ihminen keskittyy yksinkertaisiin asioihin. Heidän elämänsä on yleensä kovin pientä ja mukavuudenhaluista.
Tiedostavat ihmiset maailmassa kärsivät aika usein, mutta toisaalta tuollaisen pientä yksinkertaista elämää elävän voi olla vaikea joskus kohdata joitakin asioita, joista asioita tiedostava menee ohi olankohautuksella.
Voisin kuvitella itseni fiksuksi, mutta kovasti välillä mieleni tekisi olla tuollainen yksinkertainen ihminen jolla olisi tuollainen ihmissuhde elämässään. - Mikä oikeus sulla on
sanoa toisia tyhmäksi? Luutko olevas niitä parempi?
- ...
ovat tyhmempiä kuin toiset. Toiset ihmiset ovat älykkäämpiä ja toiset yksinkertaisia eli tyhmiä. Tämä on totuus. Jokaisella on oikeus sanoa totuus. Jokaisella on oikeus myös sanoa mielipiteensä, vaikka se ei totuus olisikaan.
Mikäli sinua loukkaa totuus, se on vain sinun ongelmasi. - Kenen ongelma ?
... kirjoitti:
ovat tyhmempiä kuin toiset. Toiset ihmiset ovat älykkäämpiä ja toiset yksinkertaisia eli tyhmiä. Tämä on totuus. Jokaisella on oikeus sanoa totuus. Jokaisella on oikeus myös sanoa mielipiteensä, vaikka se ei totuus olisikaan.
Mikäli sinua loukkaa totuus, se on vain sinun ongelmasi.Mutta viisas, fiksu ja 'filmaattinen' ei koskaan sano ketään "tyhmäksi" ja / tai "yksinkertaiseksi". Viisas tietää, mitä suusta sopii päästää ulos vaikka mielessä liikkuisi mitä. Se erottaa oikeat älyköt heistä, jotka vain luulevat olevansa sellaisia. - Ja sitäkin tulee miettiä tooosi tarkasti, mikä kenellekin on mitä; viisasta, älykästä, totuutta, ongelmaa, oikeutta ... Sillä lailla 'akanat erottuvat jyvistä' oikeasti.
- ...
Kenen ongelma ? kirjoitti:
Mutta viisas, fiksu ja 'filmaattinen' ei koskaan sano ketään "tyhmäksi" ja / tai "yksinkertaiseksi". Viisas tietää, mitä suusta sopii päästää ulos vaikka mielessä liikkuisi mitä. Se erottaa oikeat älyköt heistä, jotka vain luulevat olevansa sellaisia. - Ja sitäkin tulee miettiä tooosi tarkasti, mikä kenellekin on mitä; viisasta, älykästä, totuutta, ongelmaa, oikeutta ... Sillä lailla 'akanat erottuvat jyvistä' oikeasti.
Jos nyt lopettaisit tuon relativismin syövereissä rypemisen. Totuus on totuus, eikä määritelmällisestikään riipu havaitsijasta tai näkökulmasta.
Toiset ovat tyhmempiä kuin toiset, asia vain on näin, vaikka se sinua loukkaisi. Sen toteaminen on aivan ok, varsinkin kun tarkoituksena ei ole mollata ketään vaan pohtia tyhmyyden ja onnellisuuden yhteyttä. Mikäli sitä ei saisi lausua ääneen, olisi mahdotonta pohtia älykkyydeen ja onnellisuuden paradoksia. Älykkäät, viisaat ja fiksut ihmiset kyllä ymmärtävät, milloin asioita lausutaan loukkaamistarkoituksessa ja milloin ei. Tyhmille se ymmärrettävästi on hankalampaa.
Filmaattinen muuten tarkoittaa kuvauksellista, ts. komeaa tai kaunista, ihmistä. Suosittelen, ettet käytä vierasperäisiä sanoja, jos et tiedä niiden merkitystä. Se saa sinut vaikuttamaan yksinkertaiselta. - Hah !
... kirjoitti:
Jos nyt lopettaisit tuon relativismin syövereissä rypemisen. Totuus on totuus, eikä määritelmällisestikään riipu havaitsijasta tai näkökulmasta.
Toiset ovat tyhmempiä kuin toiset, asia vain on näin, vaikka se sinua loukkaisi. Sen toteaminen on aivan ok, varsinkin kun tarkoituksena ei ole mollata ketään vaan pohtia tyhmyyden ja onnellisuuden yhteyttä. Mikäli sitä ei saisi lausua ääneen, olisi mahdotonta pohtia älykkyydeen ja onnellisuuden paradoksia. Älykkäät, viisaat ja fiksut ihmiset kyllä ymmärtävät, milloin asioita lausutaan loukkaamistarkoituksessa ja milloin ei. Tyhmille se ymmärrettävästi on hankalampaa.
Filmaattinen muuten tarkoittaa kuvauksellista, ts. komeaa tai kaunista, ihmistä. Suosittelen, ettet käytä vierasperäisiä sanoja, jos et tiedä niiden merkitystä. Se saa sinut vaikuttamaan yksinkertaiselta.Se on sitaateissa, siitä pitää ymmärtää jotain - jos ymmärtää jotain ...
jos maassamme ei olisi tyhmiä ihmisiä, ei eduskunnassa riekkuisi samat sanansyöjät vaalikaudesta vaalikauteen.
Ehkä lause "Jos et ole äänestänyt, et voi valittaa yhteiskunnan vääryyksistä äänestämällesi kansanedustajalle!" saa ihmiset äänestämään samoja sanansyöjiä, koska pelkäävät ettei vieras ehdokas saa tarpeeksi ääniä..- 8+6=25
"Eli jos näet bussillisen iloisia ihmisiä, olet onnellinen heidän puolestaan... siitäkin huolimatta, että näet että bussi on tuota pikaa ajamassa alas jyrkänteeltä. Kehotat jopa ihmisiä hyppäämään bussin kyytin, koska "Onhan siellä hei sentään tosi kivaa! Mitä sitä turhia murehtimaan!""
Öh, missä vaiheessa muka väitin näin? Tervettä järkeä saa käyttää. Ja sinäkö väitit olevasi fiksu? :D - kadundallaaja
8+6=25 kirjoitti:
"Eli jos näet bussillisen iloisia ihmisiä, olet onnellinen heidän puolestaan... siitäkin huolimatta, että näet että bussi on tuota pikaa ajamassa alas jyrkänteeltä. Kehotat jopa ihmisiä hyppäämään bussin kyytin, koska "Onhan siellä hei sentään tosi kivaa! Mitä sitä turhia murehtimaan!""
Öh, missä vaiheessa muka väitin näin? Tervettä järkeä saa käyttää. Ja sinäkö väitit olevasi fiksu? :D""Eli jos näet bussillisen iloisia ihmisiä, olet onnellinen heidän puolestaan... siitäkin huolimatta, että näet että bussi on tuota pikaa ajamassa alas jyrkänteeltä. Kehotat jopa ihmisiä hyppäämään bussin kyytin, koska "Onhan siellä hei sentään tosi kivaa! Mitä sitä turhia murehtimaan!""
Öh, missä vaiheessa muka väitin näin? Tervettä järkeä saa käyttää. Ja sinäkö väitit olevasi fiksu? :D"
Mutta itse asiassa noin juuri tiedostamattasi teet, sillä maailma on juurikin tuossa tilassa. Ihmiset on turrutettu leivällä ja sirkushuveilla samaan aikaan, kun kulissien takana suunnitellaan globaalia tyranniaa, joka on edennyt hiipien, mutta viime aikoina kiihtyvällä vauhdilla. Tiedostamattomat ihmiset eivät sitä huomaa, koska vapaudet riistetään askel askeleelta (Lex Nokia, Lissabonin sopimus, sirupassit, sormenjäljet). Ei tyrannia tule yhtäkkiä, vaan ihmiset aivopestään vähitellen suorastaan nauttimaan siitä.
"Within the next generation I believe that the world's leaders will discover that infant conditioning and narco-hypnosis are more efficient, as instruments of government, than clubs and prisons, and that the lust for power can be just as completely satisfied by suggesting people into loving their servitude as by flogging them and kicking them into obedience."
-Aldous Huxley
Aivopesty ja tiedostamaton ihminen ei käsitä, kuinka pitkälle Huxleyn visiot ovat jo toteutuneet. Totuus vapauttaa ja vapaus on kaikki kaikessa. Luuletko, että on sattumaa, että poliitikot puhuvat koko ajan demokratiasta, mutta hyvin vähän vapaudesta? Ja mitä on todellinen vapaus:
http://www.youtube.com/watch?v=M-zZbMbs9Ng - ...
8+6=25 kirjoitti:
Öh, missä vaiheessa muka väitin näin? Tervettä järkeä saa käyttää. Ja sinäkö väitit olevasi fiksu? :DEsimerkiksi tässä:
"Kyllä mielestäni, sillä he ovat onnellisempiakuin sinä. Ja mikä olissi muka parempaa, kuin elämääänsä tyytyväinen ihminen? Ellet oo kokenut sitä, suosittelen löysäämään pipoa ja nauttimaan arkesi pienistä hetkistä. Se on yllättävän mukavaa. ;)"
Vapaa ihminen lienee paljon parempi asia kuin keinotekoisilla nautinnoilla elämänsä täyttänyt ihminen. Ja kiitos, en halua bussiinne, koska näen minne se on matkalla. Te siellä bussissa ette näe, koska aistinne on turrutte keinotekoisilla nautinnoille, turhuudella ja himolla. Mukavaa se saattaa olla, mutta se ei ole todellista. Ettekä te ole vapaita.
Tai tässä:
"Elämän tarkoitus on nauttia elämästä, joten olisit onnellinen näiden puolesta, jotka siihen kykenevät."
Pitäisi siis olla onnellinen bussissa olevien ihmisten puolesta? Miksi? Koska he käyttävät elämänsä turhuuteen, tuhoavat itsensä, kulttuurinsa ja siinä sivussa planeettansa? Siinä onkin paljon, mistä olla onnellinen.
"Silti toisinaan iskee suuri "maailmatuska", mutta yleensä "järkiinnyn" ja jatkan taas nauttimista helposta elämästä."
Eli toisinaan vahingossa vilkaiset ulos bussista ja huomaat, että juhlille on tulossa loppu. Sitten kuitenkin "järkiinnyt" ja jatkat nauttimista keinotekoisista nautinnoista, turhista virikkeistä joita yhteiskuntamme tarjoaa, jotta et vain vahingossakaan sattuisi ajattelemaan jotain olennaista. Sitähän se helppo elämä on, sitä, kun ei ajattele mitään olennaista tai tärkeää. Toivot, että kun olet ajattelematta jyrkännettä, bussi ei ajakaan alas. Mutta se ajaa, koska ketään bussissa ei kiinnosta muuttaa sen suuntaan. Tehän olette kaikki liian kiireisinä nauttimassa helposta elämästä. - 8+6=25
... kirjoitti:
Esimerkiksi tässä:
"Kyllä mielestäni, sillä he ovat onnellisempiakuin sinä. Ja mikä olissi muka parempaa, kuin elämääänsä tyytyväinen ihminen? Ellet oo kokenut sitä, suosittelen löysäämään pipoa ja nauttimaan arkesi pienistä hetkistä. Se on yllättävän mukavaa. ;)"
Vapaa ihminen lienee paljon parempi asia kuin keinotekoisilla nautinnoilla elämänsä täyttänyt ihminen. Ja kiitos, en halua bussiinne, koska näen minne se on matkalla. Te siellä bussissa ette näe, koska aistinne on turrutte keinotekoisilla nautinnoille, turhuudella ja himolla. Mukavaa se saattaa olla, mutta se ei ole todellista. Ettekä te ole vapaita.
Tai tässä:
"Elämän tarkoitus on nauttia elämästä, joten olisit onnellinen näiden puolesta, jotka siihen kykenevät."
Pitäisi siis olla onnellinen bussissa olevien ihmisten puolesta? Miksi? Koska he käyttävät elämänsä turhuuteen, tuhoavat itsensä, kulttuurinsa ja siinä sivussa planeettansa? Siinä onkin paljon, mistä olla onnellinen.
"Silti toisinaan iskee suuri "maailmatuska", mutta yleensä "järkiinnyn" ja jatkan taas nauttimista helposta elämästä."
Eli toisinaan vahingossa vilkaiset ulos bussista ja huomaat, että juhlille on tulossa loppu. Sitten kuitenkin "järkiinnyt" ja jatkat nauttimista keinotekoisista nautinnoista, turhista virikkeistä joita yhteiskuntamme tarjoaa, jotta et vain vahingossakaan sattuisi ajattelemaan jotain olennaista. Sitähän se helppo elämä on, sitä, kun ei ajattele mitään olennaista tai tärkeää. Toivot, että kun olet ajattelematta jyrkännettä, bussi ei ajakaan alas. Mutta se ajaa, koska ketään bussissa ei kiinnosta muuttaa sen suuntaan. Tehän olette kaikki liian kiireisinä nauttimassa helposta elämästä.Mä en oo tässä puhunut mistään bussimatkoista vaan sinä. Ja mitkä ihmeen keinotekoiset nautinnot, onko keinotekoista nauttia omasta kumppanistaan ja rakkaudesta, ystävien kanssa hauskanpidosta, oman arkensa pikkuasioista kuten mukavasta asiakkaasta töissä tai hyvästä aamukahvista tai aamuauringosta? Mieluummin teen niin ja "jatkan matkaa bussissa" kuin vaivaan päätäni maailmantuskalla, jolle en voi mitään. Eikö se ole todellista vapautta? Minulle ainakin.
Mieluummin tyhmä ja onneton kuin viisas ja onneton.
Ei ole turhuutta tai kulttuurinsa tuhoamista jos osaa nauttia elämästään ja ottaa siitä sen irti, mikä omilla resursseilla onkaan mahdollista. - vähän tähän
8+6=25 kirjoitti:
Mä en oo tässä puhunut mistään bussimatkoista vaan sinä. Ja mitkä ihmeen keinotekoiset nautinnot, onko keinotekoista nauttia omasta kumppanistaan ja rakkaudesta, ystävien kanssa hauskanpidosta, oman arkensa pikkuasioista kuten mukavasta asiakkaasta töissä tai hyvästä aamukahvista tai aamuauringosta? Mieluummin teen niin ja "jatkan matkaa bussissa" kuin vaivaan päätäni maailmantuskalla, jolle en voi mitään. Eikö se ole todellista vapautta? Minulle ainakin.
Ei ole turhuutta tai kulttuurinsa tuhoamista jos osaa nauttia elämästään ja ottaa siitä sen irti, mikä omilla resursseilla onkaan mahdollista.Tuo nimimerkkisi 8 6=25 kertoo minulle paljon sinusta. Taidat nimittäin olla näitä Witgensteinin filosofeerauksia diggaavia.
Minä en totisesti tällaisia Witgensteinin filosofioita diggaa, ja mielestäni pystyn aika lyhyellä kerronnalla tyhjentävästi selittämään miten tyhmää(niinkuin minä tyhmän määrittelen) tuollaisen matemaattisen lauseen analogiana tai symbolina käyttö on tällaisissa asioissa.
Se nimittäin on matematiikassa niin että 8 6 on eri kuin 25 ja siinä ei sen enemmillä filosofeerauksialla ole mitään käyttöä.
Se taisi tämä Witgenstein olla niitä filosofeeraajia jotka keskittyivät enemmänkin juurikin jälkeläisten tuotantoon. Siinä hommassahan se menee niin että kaksi kun pariutuu niin tulos voi todellakin olla epämääräinen luku jälkeläisiä(kaneilla kai satojakin puhumattakaan jostain sammakoista). Se vaan että nämä Witgensteinit autuaallisesti jättävät huomioimatta sen että he näillä 1 1 = 4 tyyppisillä aargumenteillaan yksinkertaisesti vain soveltavat matematiikkaa väärin, eikä väärä matematiikan sovellus totisesti kelpaa todisteeksi tämän käytetyn matematiikan virheellisyydestä.
No minä olen kai lähinnä formalisti tätä matematiikan filosofiaa ajatellen, ja vähän Platonistikin vaikka en totisesi mihinkään numeromagioihin usko enkä mihinkään erillisten matemaattisten maailmojen olemasssaoloon oman päämme tai aivotoimintojemme ulkopuolella.
"Mieluummin tyhmä ja onneton kuin viisas ja onneton."
Tapauskohtaisia asioita nämä ovat, ja ne riippuvat myös siitä mistä näkökulmasta asioita tarkastellaan.
"Ei ole turhuutta tai kulttuurinsa tuhoamista jos osaa nauttia elämästään ja ottaa siitä sen irti, mikä omilla resursseilla onkaan mahdollista."
Niinpä. Mutta nautintojakin on monenlaisia ja ne ovat myös kulttuurisidonnaisiakin ja myös se voidaanko ylipäätänsä ja missä määrin näitä nautintoja harrastaa on kulttuurisidonnainen asia.
Ajatellaan näitä asioita joita erityisesti nykyään painotetaan tärkeimpinä nautintoina kansalle, eli syömistä ja ulostamista ja nussimista ja mahdollisimman suurta tavaroiden kulutusta. Silloin kun me vain nimenomaisesti näissä asioissa haluamme piehtaroida(ja vain näitä asioita arvostaa) ja jättää muut asiat harrastamatta osallistumme me samalla myös näiden muiden asioiden kulttuurista hävittämiseen. - 8+6=25
vähän tähän kirjoitti:
Tuo nimimerkkisi 8 6=25 kertoo minulle paljon sinusta. Taidat nimittäin olla näitä Witgensteinin filosofeerauksia diggaavia.
Minä en totisesti tällaisia Witgensteinin filosofioita diggaa, ja mielestäni pystyn aika lyhyellä kerronnalla tyhjentävästi selittämään miten tyhmää(niinkuin minä tyhmän määrittelen) tuollaisen matemaattisen lauseen analogiana tai symbolina käyttö on tällaisissa asioissa.
Se nimittäin on matematiikassa niin että 8 6 on eri kuin 25 ja siinä ei sen enemmillä filosofeerauksialla ole mitään käyttöä.
Se taisi tämä Witgenstein olla niitä filosofeeraajia jotka keskittyivät enemmänkin juurikin jälkeläisten tuotantoon. Siinä hommassahan se menee niin että kaksi kun pariutuu niin tulos voi todellakin olla epämääräinen luku jälkeläisiä(kaneilla kai satojakin puhumattakaan jostain sammakoista). Se vaan että nämä Witgensteinit autuaallisesti jättävät huomioimatta sen että he näillä 1 1 = 4 tyyppisillä aargumenteillaan yksinkertaisesti vain soveltavat matematiikkaa väärin, eikä väärä matematiikan sovellus totisesti kelpaa todisteeksi tämän käytetyn matematiikan virheellisyydestä.
No minä olen kai lähinnä formalisti tätä matematiikan filosofiaa ajatellen, ja vähän Platonistikin vaikka en totisesi mihinkään numeromagioihin usko enkä mihinkään erillisten matemaattisten maailmojen olemasssaoloon oman päämme tai aivotoimintojemme ulkopuolella.
"Mieluummin tyhmä ja onneton kuin viisas ja onneton."
Tapauskohtaisia asioita nämä ovat, ja ne riippuvat myös siitä mistä näkökulmasta asioita tarkastellaan.
"Ei ole turhuutta tai kulttuurinsa tuhoamista jos osaa nauttia elämästään ja ottaa siitä sen irti, mikä omilla resursseilla onkaan mahdollista."
Niinpä. Mutta nautintojakin on monenlaisia ja ne ovat myös kulttuurisidonnaisiakin ja myös se voidaanko ylipäätänsä ja missä määrin näitä nautintoja harrastaa on kulttuurisidonnainen asia.
Ajatellaan näitä asioita joita erityisesti nykyään painotetaan tärkeimpinä nautintoina kansalle, eli syömistä ja ulostamista ja nussimista ja mahdollisimman suurta tavaroiden kulutusta. Silloin kun me vain nimenomaisesti näissä asioissa haluamme piehtaroida(ja vain näitä asioita arvostaa) ja jättää muut asiat harrastamatta osallistumme me samalla myös näiden muiden asioiden kulttuurista hävittämiseen.En oo kuullutkaan koko Witgensteinistä. Nimimerkkini ei ikävä kyllä kerro mistään muusta kuin huonosta huumorista ja tyhmyydestäni.
Hyvä pointti sulla silti. Jokainen taplatkoon tyylillään. Mielestäni elämän tarkoitus on olla onnellinen ja nauttia siitä. Kunhan pysytään lain määrittelemissä puitteissa. - ...
8+6=25 kirjoitti:
Mä en oo tässä puhunut mistään bussimatkoista vaan sinä. Ja mitkä ihmeen keinotekoiset nautinnot, onko keinotekoista nauttia omasta kumppanistaan ja rakkaudesta, ystävien kanssa hauskanpidosta, oman arkensa pikkuasioista kuten mukavasta asiakkaasta töissä tai hyvästä aamukahvista tai aamuauringosta? Mieluummin teen niin ja "jatkan matkaa bussissa" kuin vaivaan päätäni maailmantuskalla, jolle en voi mitään. Eikö se ole todellista vapautta? Minulle ainakin.
Ei ole turhuutta tai kulttuurinsa tuhoamista jos osaa nauttia elämästään ja ottaa siitä sen irti, mikä omilla resursseilla onkaan mahdollista.Jokainen viestisi vain vahvistaa sitä, mitä olen koko ajan yrittänyt kertoa. Sinun silmäsi ovat niin ummessa, ettet edes tajua mitä ihmiset yrittävät sinulle kertoa, mutta uskon että moni lukija ymmärtää tilanteesi.
Ja ei, se ei ole mitään vapautta, jos on toisten orja ja tahdoton sätkynukke, joka vain reagoi saamiinsa ärsykkeisiin ollen niistä täysin riippuvainen. Olet pelkkä Matrixissa elävä lämpöpatteri, vaikka et sitä tiedäkään.
- Mietelmä
"Tärkein ei ole järki vaan se, mikä ohjaa sitä - luonne, sydän, jalot ominaisuudet, kehitys." (Fedor Dostojevski)
- Kuka on tymä?
Säkin oot varmasti monen mieles tyhmä
- Tyhmät ihmiset
ovat tyhmiä. Turha niiden "onnellista seksielämää" on kadehtia. Ne parittelevat kuin eläimet - viettiensä mukaan.
- 4534343143453
Luulevatko kaikki sosiaalisesti rajoittuneet peräkammari-pojat olevansa älykköjä? Opetettuja apinoita tämän palstan nimimerkit suurimmalta osin.
- ne kirjoittajat
4534343143453 kirjoitti:
Luulevatko kaikki sosiaalisesti rajoittuneet peräkammari-pojat olevansa älykköjä? Opetettuja apinoita tämän palstan nimimerkit suurimmalta osin.
mielestäsi ovat jotka luokittelevat tyhmiksi panotaidoissa ja kokemuksissa vähemmälle jääneet tai sosiaalisesti rajoittuneet miehet. Hekö niitä älykkäämpiä ovat ?
- Kaikki miehet
jotka saa pillua on onnellisia. Pillu on tie onneen, ei mikään muu!
- 18
Voisi ajatella niinkin, että on viisautta osata tarttua siihen, mitä maailma tarjoaa ja olla tyytyväinen "vähään", jopa iloita siitä. Ehkä on tyhmyyttä analysoida kaikki puhki ja tavoitella koko elämänsä jotain, mitä ei vielä ole saanut tai ehkä koskaan enää saakkaan.
Tuntemistani ihmisistä peruselämää elävät vaikuttavat tyytyväisemmiltä, kuin ne, jotka ikänsä laskelmoivat, pyrkivät, saavuttavat ja pelkäävät menetyksiä. Rahaa voi olla viimemainituilla enempi, mutta ei oikein kykyä käyttää sitä kestävällä tavalla. - Ölykkä
Ei kannata käyttää sanaa fiksu, koska se on vähän eri asia, subjektiivisempi käsite kuin älykäs. Älykkyyttä voidaan jossain määrin mitata niillä palikkatesteillä ja sitä voi ilmentää hengentuotteilla, kuten keksinnöillä, kirjoilla, sävellyksillä tai keskustelutaidolla. Korvaa sana fiksu sanalla tiedostava, niin päästään lähemmäs totuutta. Tiedostavuus korreloi aika hyvin älykkyyden kanssa ja tässä ketjussa aiemmin mainittu 5% on todennäköisesti aika lähellä tiedostavien ihmisten osuutta.
Tiedostava ihminen kyllä saattaa ahdistua maailman tilasta, mutta on toisaalta mieleltään vapaa, toisin kuin tiedostamaton mielenorja. Hän elää kapean ajattelunsa rajaamassa pikku maailmassa, jossa epäolennainen on olennaista ja elämä on selviytymistä ulkoisten uhkien hyökkäyksiltä. Hän uskoo, että "oman tontin" hoitaminen kuuliaisesti on elämän perusta ja toivoo, etteivät nämä ulkoiset uhat pääse järkyttämään sen tasapainoa. Tiedostava ihminen tajuaa, että todellinen uhka on se, että olemme niin tyhmiä, että annamme viedä itseämme kuin pässiä narussa tekaistujen uhkien ja "kriisien" avulla.
Se siis tiedostavuudesta, mutta toinen asia, minkä on varmasti jokainen älykäs ihminen huomannut, on se, että älykäs saa olla, kunhan sitä ei liian selvästi ilmaise tavallisessa kanssakäymisessä, ja vihoviimeinen teko on sanoa itseään älykkääksi. Ironista tässä on se, että vastapuolen reaktio paljastaa, mihin hän samaistuu eli vähemmän älykkääseen tai suomen kielellä tyhmään. Ei tarvitse edes sanoa muita ihmisiä yksinkertaiseksi tai tyhmiksi, pelkästään oman älykkyyden toteaminen riittää. Se ei ole itse asiassa vain ironista, vaan ratkiriemukasta. - Jätkä 24
Nyt kun taas mietin ja aloin taas lukemaan tätä aihetta niin Pekka-Eric Auvisen kirjoittama manifesti, mikä juuri hyvinkin vahvasti liittyy tähän aiheeseen. Kyseisestä henkilöstähän tuli ihmisvihaaja ja alkoi sitten suunnittelemaan muitten tappamista ja itsemurhaa kun alkoi niin paljon sitten tiedostamaan tästä nyky-yhteiskunnasta. Siitä minkälainen tämä maailma oikeastikkin on. Tässäpä hieman yli puolet hänen kirjoittamastaan viestistään:
"Kollektiivinen Deindividualisaatio: Totalitarismi & Demokratian Harha
Kollektiivinen deindividualisaatio on ilmiö, jossa yksilö koulutetaan osaksi aivotonta laumaa, jota hallitsee valtio, yhtiö, kirkko tai joku muu järjestö, ryhmä, ideologia, uskonto tai massaharhajärjestelmä, jonka säännöt, moraalisuuden ja käyttäytymismallit massa omaksuu. Tämä ilmiö on ollut tuttu kaikissa despoottisissa, autoritaarisissa, totalitaarisissa, monarkistisissa, kommunistisissa, sosialistisissa, kansallissosialistisissa, fasistisissa ja uskonnollisissa yhteiskunnissa kautta historian. Myös nykyajan länsimaisissa demokratioissa on sama ilmiö. Se vain tehdään niin, että ihmiset luulevat olevansa vapaita, mutta eivät tajua että heitä orjuutetaan. Enemmistö yhteiskunnan ihmisistä on heikkomielistä, tietämätöntä ja jälkeenjäänyttä massaa, jotka toimivat kuin ohjelmoidut robotit ja hyväksyvät orjuuden vapaaehtoisesti. Mutta en minä! Olen itsetietoinen ja tiedostan mitä yhteiskunnassa tapahtuu ja miten se toimii. Minulla on vapaa mieli! Ja minä valitsen mieluummin vapauden kuin elämän robottina tai orjana. Voitte toki sanoa, että minulla on jonkinlainen ”jumalakompleksi”, toki… teillä on sitten ”ryhmäkompleksi”! Verrattuna teihin jälkeenjääneisiin massoihin, olen todellisesti jumalankaltainen.
Totalitaariset hallitukset hallitsevat ihmisiä koulutusjärjestelmän, massakulutusjärjestelmän, massamedian, väkivaltamonopolin (poliisi, armeija) ja lakien jotka kriminalisoivat ne yksilöt, jotka ajattelevat eri tavalla kuin enemmistö, avulla. Demokratia… tarkoittaako demokratia mielestänne vapautta ja oikeudenmukaisuutta? Olette väärässä. Demokratia on moraalisen enemmistön diktatuuria… ja enemmistöä manipuloi ja hallitsee valtiomafia. Nykyisellä länsimaisella demokratialla ei ole mitään tekemistä vapauden tai oikeudenmukaisuuden kanssa; se on totalitaarinen ja korruptoitunut järjestelmä. Lait asetetaan voimaan eduskunnan toimesta ja ihmiset aivopestään kannattamaan järjestelmää sekä kytketään institutionaalisiin rakenteisiin heti syntymänsä jälkeen. Yhteiskuntia hallitsee manipuloivat ja karismaattiset populistipoliitikot, jotka välittävät vain enemmistön eduista, eivätkä perusta päätöksiään järkeen vaan massojen tunteisiin. Massat antavat valtion auktoriteettien tehdä kaikki tärkeät päätökset heidän puolestaan. Massat hankkivat koulutuksen, opiskelevat, menevät töihin ja äänestävät vaaleissa. He luulevat olevansa vapaita eivätkä kyseenalaista tai kritisoi järjestelmää. Heistä on tullut robotteja. Se on kuin mielen sisään rakennettu mekanismi, joka jättää hyvin vähän valinnanvaraa yksilölle ajatella, puhua ja toimia itsenäisesti."- Jätkä 24
"Kolmenlaisia Ihmisiä
Maailmassa on kolmenlaista persoonallisuustyyppiä:
1) yksilöllinen ihminen (3% maailman väkiluvusta)
2) manipuloiva ihminen (3% maailman väkiluvusta)
3) massaihminen (94% maailman väkiluvusta)
#1 & #2 tyypin persoonallisuudet ovat älykkäitä, luovia ja itsetietoisia. He ovat valinneet hieman erilaiset polut. #3 tyypin persoonallisuudet ovat vähemmän älykkäitä ja vähemmän luovia sekä heikkoja mieleltään ja heitä hallitseekin #2 tyypin persoonallisuudet. Prosentit ovat vain arvioita, mutta perustuvat Gaussin käyrään ja ihmiskunnan historiaan eli siihen kuinka ihmiset ovat järjestäytyneet yhteisöihin. Ja näin on ollut aina siitä lähtien, kun ihmiset kerääntyivät järjestäytyneisiin yhteiskuntiin.
Toinen tapa jakaa ihmiset on hieman erilainen, mutta perustuu samoihin faktoihin, ihmisluonteeseen sekä historiaan. Jako tapahtuu älykkyyden ja mielen laadun mukaan seuraavasti:
1) älykkäät (3% maailman väkiluvusta)
2) lievästi henkisesti jälkeenjääneet, ns. normaalit tai ”robotit” (94% maailman väkiluvusta)
3) vaikeasti henkisesti jälkeenjääneet, ”vihannekset” (3% maailman väkiluvusta)
Totaalinen Sota Ihmiskuntaa Vastaan
Viha, se on asia jota olen täynnä ja rakastan sitä. Se on yksi ainoista asioista jota rakastan. Jokin aika sitten uskoin ihmisyyteen ja halusin elää pitkän ja onnellisen elämän… mutta sitten heräsin. Aloin ajatella kaikkea syvemmin ja tiedostin asioita. Mutta eksistentiaalinen pohtiminen ei ollut helppoa… se, kuinka paljon tiedostan asioita, on tehnyt minut onnettomaksi, turhautuneeksi ja vihaiseksi. En vain voi olla onnellinen tässä yhteiskunnassa tai todellisuudessa, jossa elän. Pitkän olemassaolon pohtimisen, yhteiskunnan tarkkailun ja joidenkin muiden elämässäni tapahtuneiden asioiden seurauksena… olen tullut pisteeseen jossa en tunne muuta kuin vihaa ihmisyyttä ja ihmisrotua kohtaan.
Elämä on vain tarkoituksetonta sattumaa… pitkän evolutiivisen kehityksen ja monien eri syiden ja tekijöiden tulosta. Kuitenkin elämä on myös sitä, mitä yksilö sillä haluaa tehdä. Ja minä olen oman elämäni diktaattori sekä jumala. Ja minä olen valinnut tieni. Olen valmistautunut taistelemaan ja kuolemaan ajatteluni puolesta. Minä, luonnollisena valitsijana, eliminoinen kaikki jotka näen epäsopiviksi, häpeäksi ihmiskunnalle sekä luonnonvalinnan virheeksi.
Voitte kysyä itseltänne, miksi tein tämän ja mitä haluan. Noh, suurin osa teistä on liian ylimielisiä ja mieleltään sulkeutuneita, jotta voisitte ymmärtämää… Luultavasti sanotte, että olen ”mielenvikainen”, hullu”, ”psykopaatti”, ”rikollinen” tai muuta tämän tapaista roskaa. Ei, totuus on että olen vain eläin, ihminen, yksilö, toisinajattelija.
Olen saanut tarpeekseni. En halua olla osa tätä kieroutunutta ja mätää yhteiskuntaa. Kuten jotkut viisaat miehet ovat sanoneet, ihmiskunta ei ole puolustamisen arvoinen… vain tappamisen. Mutta… Kun viholliseni juoksevat peloissaan ja piiloutuvat mainitessaan nimeni… Kun korruptoituneiden hallitusten gangsterit on ammuttu kaduilla… Kun idiokraattinen valta ja demokraattinen järjestelmä on korvattu oikeudenmukaisuudella… Kun älykkäät ihmiset ovat vihdoinkin vapaita ja hallitsevat yhteiskuntia idiokraattisen enemmistön sijasta… Sinä suurena vapautuksen päivänä, tiedätte, mitä minä haluan.
Kauan eläköön vallankumous... vallankumous järjestelmää – joka orjuuttaa paitsi heikkomieliset massat, myös älykkäiden yksilöiden pienen vähemmistön – vastaan! Jos haluamme elää erilaisessa maailmassa, meidän tulee toimia. Meidän tulee nousta orjuuttavia, korruptoituneita ja totalitaarisia hallintoja vastaan ja syrjäyttää tyrannit, gangsterit ja idiokraattinen valta. En yksin voi muuttaa asioita paljon, mutta toivottavasti tekoni inspiroi kaikkia maailman älykkäitä yksilöitä jonkinlaiseen maailmanlaajuiseen sotaan ja vallankumoukseen vallitsevia järjestelmiä vastaan. Järjestelmä, joka kriminalisoi luonnollisuuden ja oikeudenmukaisuuden, on viholliseni. Ihmiset, jotka elävät harhamaailmassa ja kannattavat järjestelmää, ovat vihollisiani.
Olen valmis kuolemaan asian puolesta… asian, jonka tiedät olevan oikein, oikeudenmukaista ja totuutta… vaikka häviäisinkin tai taistelu muistettaisiin vain pahana… Mieluummin taistelen ja kuolen kuin elän pitkän ja onnettoman elämän.
Ja muistakaa että tämä on minun sotani, minun ideani ja minun suunnitelmani. Älkää syyttäkö ketään muuta teostani, kuin itseäni. Älkää syyttäkö vanhempiani tai ystäviäni. En kertonut kenellekään suunnitelmistani ja pidin aina ne omassa mielessäni. Älkää syyttäkö elokuvia, joita katson, musiikkia jota kuuntelen, pelejä joita pelaan tai kirjoja joita luen. Ei, niillä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Tämä on minun sotaani: yhden miehen sotaa ihmisyyttä, hallituksia ja heikkomielisiä massoja vastaan! Ei armoa maapallon saastalle! INHIMILLISYYS ON YLIARVOSTETTUA! On aika laittaa LUONNONVALINTA & SOPEUTUVIMPIEN SELVIYTYMINEN takaisin raiteilleen!
Jokaiselle se minkä hän ansaitsee." - Jätkä 24
Jätkä 24 kirjoitti:
"Kolmenlaisia Ihmisiä
Maailmassa on kolmenlaista persoonallisuustyyppiä:
1) yksilöllinen ihminen (3% maailman väkiluvusta)
2) manipuloiva ihminen (3% maailman väkiluvusta)
3) massaihminen (94% maailman väkiluvusta)
#1 & #2 tyypin persoonallisuudet ovat älykkäitä, luovia ja itsetietoisia. He ovat valinneet hieman erilaiset polut. #3 tyypin persoonallisuudet ovat vähemmän älykkäitä ja vähemmän luovia sekä heikkoja mieleltään ja heitä hallitseekin #2 tyypin persoonallisuudet. Prosentit ovat vain arvioita, mutta perustuvat Gaussin käyrään ja ihmiskunnan historiaan eli siihen kuinka ihmiset ovat järjestäytyneet yhteisöihin. Ja näin on ollut aina siitä lähtien, kun ihmiset kerääntyivät järjestäytyneisiin yhteiskuntiin.
Toinen tapa jakaa ihmiset on hieman erilainen, mutta perustuu samoihin faktoihin, ihmisluonteeseen sekä historiaan. Jako tapahtuu älykkyyden ja mielen laadun mukaan seuraavasti:
1) älykkäät (3% maailman väkiluvusta)
2) lievästi henkisesti jälkeenjääneet, ns. normaalit tai ”robotit” (94% maailman väkiluvusta)
3) vaikeasti henkisesti jälkeenjääneet, ”vihannekset” (3% maailman väkiluvusta)
Totaalinen Sota Ihmiskuntaa Vastaan
Viha, se on asia jota olen täynnä ja rakastan sitä. Se on yksi ainoista asioista jota rakastan. Jokin aika sitten uskoin ihmisyyteen ja halusin elää pitkän ja onnellisen elämän… mutta sitten heräsin. Aloin ajatella kaikkea syvemmin ja tiedostin asioita. Mutta eksistentiaalinen pohtiminen ei ollut helppoa… se, kuinka paljon tiedostan asioita, on tehnyt minut onnettomaksi, turhautuneeksi ja vihaiseksi. En vain voi olla onnellinen tässä yhteiskunnassa tai todellisuudessa, jossa elän. Pitkän olemassaolon pohtimisen, yhteiskunnan tarkkailun ja joidenkin muiden elämässäni tapahtuneiden asioiden seurauksena… olen tullut pisteeseen jossa en tunne muuta kuin vihaa ihmisyyttä ja ihmisrotua kohtaan.
Elämä on vain tarkoituksetonta sattumaa… pitkän evolutiivisen kehityksen ja monien eri syiden ja tekijöiden tulosta. Kuitenkin elämä on myös sitä, mitä yksilö sillä haluaa tehdä. Ja minä olen oman elämäni diktaattori sekä jumala. Ja minä olen valinnut tieni. Olen valmistautunut taistelemaan ja kuolemaan ajatteluni puolesta. Minä, luonnollisena valitsijana, eliminoinen kaikki jotka näen epäsopiviksi, häpeäksi ihmiskunnalle sekä luonnonvalinnan virheeksi.
Voitte kysyä itseltänne, miksi tein tämän ja mitä haluan. Noh, suurin osa teistä on liian ylimielisiä ja mieleltään sulkeutuneita, jotta voisitte ymmärtämää… Luultavasti sanotte, että olen ”mielenvikainen”, hullu”, ”psykopaatti”, ”rikollinen” tai muuta tämän tapaista roskaa. Ei, totuus on että olen vain eläin, ihminen, yksilö, toisinajattelija.
Olen saanut tarpeekseni. En halua olla osa tätä kieroutunutta ja mätää yhteiskuntaa. Kuten jotkut viisaat miehet ovat sanoneet, ihmiskunta ei ole puolustamisen arvoinen… vain tappamisen. Mutta… Kun viholliseni juoksevat peloissaan ja piiloutuvat mainitessaan nimeni… Kun korruptoituneiden hallitusten gangsterit on ammuttu kaduilla… Kun idiokraattinen valta ja demokraattinen järjestelmä on korvattu oikeudenmukaisuudella… Kun älykkäät ihmiset ovat vihdoinkin vapaita ja hallitsevat yhteiskuntia idiokraattisen enemmistön sijasta… Sinä suurena vapautuksen päivänä, tiedätte, mitä minä haluan.
Kauan eläköön vallankumous... vallankumous järjestelmää – joka orjuuttaa paitsi heikkomieliset massat, myös älykkäiden yksilöiden pienen vähemmistön – vastaan! Jos haluamme elää erilaisessa maailmassa, meidän tulee toimia. Meidän tulee nousta orjuuttavia, korruptoituneita ja totalitaarisia hallintoja vastaan ja syrjäyttää tyrannit, gangsterit ja idiokraattinen valta. En yksin voi muuttaa asioita paljon, mutta toivottavasti tekoni inspiroi kaikkia maailman älykkäitä yksilöitä jonkinlaiseen maailmanlaajuiseen sotaan ja vallankumoukseen vallitsevia järjestelmiä vastaan. Järjestelmä, joka kriminalisoi luonnollisuuden ja oikeudenmukaisuuden, on viholliseni. Ihmiset, jotka elävät harhamaailmassa ja kannattavat järjestelmää, ovat vihollisiani.
Olen valmis kuolemaan asian puolesta… asian, jonka tiedät olevan oikein, oikeudenmukaista ja totuutta… vaikka häviäisinkin tai taistelu muistettaisiin vain pahana… Mieluummin taistelen ja kuolen kuin elän pitkän ja onnettoman elämän.
Ja muistakaa että tämä on minun sotani, minun ideani ja minun suunnitelmani. Älkää syyttäkö ketään muuta teostani, kuin itseäni. Älkää syyttäkö vanhempiani tai ystäviäni. En kertonut kenellekään suunnitelmistani ja pidin aina ne omassa mielessäni. Älkää syyttäkö elokuvia, joita katson, musiikkia jota kuuntelen, pelejä joita pelaan tai kirjoja joita luen. Ei, niillä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Tämä on minun sotaani: yhden miehen sotaa ihmisyyttä, hallituksia ja heikkomielisiä massoja vastaan! Ei armoa maapallon saastalle! INHIMILLISYYS ON YLIARVOSTETTUA! On aika laittaa LUONNONVALINTA & SOPEUTUVIMPIEN SELVIYTYMINEN takaisin raiteilleen!
Jokaiselle se minkä hän ansaitsee."Itselläni hyvin paljon samankaltaisia ajatuksia kuin hänelläkin. Minun mielestäni tuo on kyllä ihan totta, paitsi ainoa vaan että yleistää vaan vähän liikaa kyllä noista tyhmistä ihmisistä että ihan jo 95% olisi. Hieman liioiteltua kyllä jo se.
- ++++++++++++++
elää tässä ja nyt-asenteella eivätkä koko ajan pohdi mikä kaikki elämässä on pielessä. Ei ihme, että ahdistaa kun mikään ei riitä.
- Jätkä 24
mitä vitun järkeä tätä maailmaa on pitää pystyssä, jos ei kiinnosta pyrkiä pitämään tätä paikkaa mahdollisimman tasokkaana mestana? Että antaa vaan siitä huolimatta kulkea pää pystyssä vaikka miten vituillaan täällä asiat olisi. Ei kiinnosta vaikka ne asiat jopa koskisi sua, mutta sitten onkin mukavaa kun jälkeenpäin mukavasti tulee sua vastaan ja siinä sitten onkin mukava yllätys! Ehkä jokin sellainen mille ei sitten enään voikkaan mitään, vaikka haluisikin voida, kun ennen vielä olisi ollut jotain tehtävissä mut kun ei niin ei, ei silloin vaan kiinnostanut. Kärsiköön ihminen vaan sitten siitä.
- ++++++++++++++++
Jätkä 24 kirjoitti:
mitä vitun järkeä tätä maailmaa on pitää pystyssä, jos ei kiinnosta pyrkiä pitämään tätä paikkaa mahdollisimman tasokkaana mestana? Että antaa vaan siitä huolimatta kulkea pää pystyssä vaikka miten vituillaan täällä asiat olisi. Ei kiinnosta vaikka ne asiat jopa koskisi sua, mutta sitten onkin mukavaa kun jälkeenpäin mukavasti tulee sua vastaan ja siinä sitten onkin mukava yllätys! Ehkä jokin sellainen mille ei sitten enään voikkaan mitään, vaikka haluisikin voida, kun ennen vielä olisi ollut jotain tehtävissä mut kun ei niin ei, ei silloin vaan kiinnostanut. Kärsiköön ihminen vaan sitten siitä.
tyhmäksiksi haukutut ihmiset osaavat suunnitella ainakin jossain määrin elämäänsä ja kaipa heilläkin on omia haaveita ja tavoitteita ja ei tyhmän tarvitse silti aloitekyvytön ja haluton vaikuttamaan olla, vaikka heidät usein tällaisiksi leimataan. Idea on vain siinä, että osaatko nauttia tästäkin hetkestä vai mietitkö koko ajan mitä voisit tehdä paremmin ja mistä olet mielestäsi jäänyt paitsi. Jos on koko ajan elämässä ns. paskanmaku suussa, niin ei kai voi olettaakaan, että hauskaa olisi oli ne asiat miten hyvin tahansa :)
- Jätkä 24
++++++++++++++++ kirjoitti:
tyhmäksiksi haukutut ihmiset osaavat suunnitella ainakin jossain määrin elämäänsä ja kaipa heilläkin on omia haaveita ja tavoitteita ja ei tyhmän tarvitse silti aloitekyvytön ja haluton vaikuttamaan olla, vaikka heidät usein tällaisiksi leimataan. Idea on vain siinä, että osaatko nauttia tästäkin hetkestä vai mietitkö koko ajan mitä voisit tehdä paremmin ja mistä olet mielestäsi jäänyt paitsi. Jos on koko ajan elämässä ns. paskanmaku suussa, niin ei kai voi olettaakaan, että hauskaa olisi oli ne asiat miten hyvin tahansa :)
Ajattelen näin että jos nyt jostain olen jäänyt paitsi niin ei voi sitten mitään pitää hyväksyä se tai sitten että sitten myöhemmin ehtii. Riippuu vaan vähän tietysti että mistä tosin on kyse. Osaanhan minä ihan nauttiakkin tästä elämästä. Se kun tiedät tarpeeksi tästä maailmasta, niin se kyllä välillä väkisinkin pistää vaikeaksi ja sekin jos on omassa elämässä saanut kokea pettymyksiä. Yksi asia miksi tyhmät kanssa ovat onnellisimpia on se, että tekevät mitä hyvänsä päästäkseen tai saadakseen mitä hyvänsä. Hyvä puoli tuossa tosin on se että sillä välttämättä monesti pitkään saavuta sitä iloa tai niin kovinkaan laadukasta loppujen lopuksi.
- Jätkä 24
Jätkä 24 kirjoitti:
Ajattelen näin että jos nyt jostain olen jäänyt paitsi niin ei voi sitten mitään pitää hyväksyä se tai sitten että sitten myöhemmin ehtii. Riippuu vaan vähän tietysti että mistä tosin on kyse. Osaanhan minä ihan nauttiakkin tästä elämästä. Se kun tiedät tarpeeksi tästä maailmasta, niin se kyllä välillä väkisinkin pistää vaikeaksi ja sekin jos on omassa elämässä saanut kokea pettymyksiä. Yksi asia miksi tyhmät kanssa ovat onnellisimpia on se, että tekevät mitä hyvänsä päästäkseen tai saadakseen mitä hyvänsä. Hyvä puoli tuossa tosin on se että sillä välttämättä monesti pitkään saavuta sitä iloa tai niin kovinkaan laadukasta loppujen lopuksi.
Ja minusta kylläkin on ihan tervettä miettiä miten tehdä asioita paremmin, esimerkiksi just vaikka että miten kehittää itseään paremmaksi. Löytää asioissa juuri se kultainen keskitie.
- Mies1985
Toisaalta sitten taas on sellaistakin tutkimusta että vähemmän kliinisesti älykkäät ovat taipuvaisempia itsemurhiin ja kuten ÄO snobit tykkäävät kertoa, älykkyys jossain määrin ennustelee menestymistä elämässä mikä taas vaikuttaa onnellisuuteen. Toisaalta sitten taas huippuälykäs ihminen ei välttämättä saavuta ikinä mitään korkeaa yhteiskunnallista asemaa tai edes korkeapalkkaista työtä eikä kaikki yritäkkään.
Osatotta on varmaan tuo mitä aloituksessa sanoit ja asian toinen puoli on se että ihmiset jotka eivät välttämättä olekkaan erityisen lahjakkaita saattavat sadatella erilaisia rahvaanomaisena pitämiään kulttuuri-ilmiöitä ja -tapoja sekä 'taviselämää' koska he eivät vain itse kykene sopeutumaan siihen ellei heiltä jopa lopu paukut kokonaan. Eli he ovat estoisia ja epävarmoja eivätkä pysty nauttimaan samoista asioista ja rakentavat älyllisyydestä itselleen suojamuurin 'tyhmää' maailmaa vastaan johon he eivät muutenkaan pääsisi hyvin sisälle. Ihmisten perusnautinnot tulevat kuitenkin loppujen lopuksi aika yksinkertaisista ja samankaltaisista asioista.- :P
Luin jostain, että psykologisien testien mukaan vain noin 7% ihmiskunnasta kykenee todella itsenäiseen ajatteluun, mielipiteenmuodostukseen ja päätöksentekoon.
Olen jäänyt koukkuun tosi Elämää -lehteen. Tavalliset ihmiset kirjoittavat siinä tositarinoita elämästään. Huhhuh, välillä on kyllä todella uskomattomia juttuja! Idioottien ja kusipäiden kohellusta. Jotkut jutut ovat selvästi vähämielisen kirjoittamia tylsämielisiä sepustuksia. Mutta kyllä välillä saa nauraa!
- Viisas ei virka mity
Hei järjenjättiläinen! Valot päälle ja kaihtimet auki.. Aika hyvän pika-analyysin olet naapureistas "senverran juttelemalla" kehittänyt että vois olla aihetta tutustua paremmin ni saattas sunki ennakkoasenteet heitä kohtaan muuttua.. Muutenki vähä retarded läppää kekeillä omalla fiksuudella..Kyl jengi sen tajuu jos siel moista ominaisuutta piilee pinnan alla..
Ehkä toi ahdistuminen kertoo enempi sinusta ja ympäristöstä kun naapureiden yksinkertaisuudesta..
Vinkki: Reflektoi positiivisemmin sitä ympäristöäsi.. Kolikollakin on kääntöpuoli..
T: Sun naapurit :) - Älymies 23
Tunnen kanssa muutaman bimboblondin jotka ovat vähän tuollaisia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882088Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361756- 1801316
- 237766
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
- 65699
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49556
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492