moi kaikki kanssa matkustajat.mitä tehdä kun seurustelee ja nainen uhkailee erolla jos ei tehdä lasta!olen aikas ahdistunut sillä perus asiatkaan ei oo meidän suhteessa kunnossa.en hae tässä mitään säälipisteitä vaan mielipiteitä siitä että onko oikein kun oma "rakas"kiristää/uhkailee tolasella vaikka ei edes halua seksiä/rakastelua kanssani jne.....!
auttakee!
21
378
Vastaukset
- etrytgd
- miten pitkään olette seurustelleet?
- kuinka vanhoja olette?
No, ehkeivät ole tähdellisiä asioita, mutta helpottavat hahmottamaan tilannetta, kenties...
Tuollaisella asialla ei saisi toista kiristää! Typerä nainen, kun noin tekee - luuleeko oikeasti vahvistavansa suhdettanne ahdistamalla sinut nurkkaan?! Lapsen syntymä on iso muutos parisuhteeseen eikä lasta pidä ehdoin tahdoin alkaa "tehdä" parisuhteen korjaajaksi - suurimmalla osalla vie touhun lopullisesti kivikolle. Oletteko keskustelleet asiasta ns rakentavasti eli oletko saanut kerrottua naiselle mielipiteesi? Oletko vastannut jotenkin epämääräisesti niin, ettei nainen tiedä, haluatko lapsia vai ei?
Hmm... Jos seksi ei teillä muutenkaan luista... Niin villi veikkaukseni on, että jos ja kun naisesi tulee raskaaksi, loppuu sekin vähä ja hän alkaa "pesimään"... Mistäkö tiedän? Minulla kävi ensimmäisen raskauden yhteydessä juuri niin. Onneksi muutoin oli asiat kunnossa ja tilanne korjaantui itsekseen lapsen synnyttyä, mutta mieheni kärsivällisyys oli koetuksella.- auttakee
reilu 3 vuotta ollaan reilu kolmekybäsiä
- Fakta homma.
Miten niin kiristää? Hänhän kertoo mielipiteensä asiasta. Fakta on, ettei suhteenne voi jatkua jos sinä et halua lasta naisen kanssa. Ei tuo minusta mitään kiristystä ole, jos kertoo omista haaveistaan. Jollei mies halua lasta, suhde päättyy. Parempi niin, kaikkien osapuolten kannalta.
Miehet aina valittavat, etteivät naiset kerro rehellisesti mitä haluavat ja nyt kun nainen on rehellinen niin se onkin sitten kiristystä.
Väitätkö että näet yhteisen tulevaisuuden naisen kanssa jos hän haluaa lasta ja sinä et. Siinä vastaus.
Minusta tuo on harvinaisen fiksu asia selvittää ennen kuin suhdetta jatketaan, lapsi muuttaa aivan kaiken. - auttakee!
Fakta homma. kirjoitti:
Miten niin kiristää? Hänhän kertoo mielipiteensä asiasta. Fakta on, ettei suhteenne voi jatkua jos sinä et halua lasta naisen kanssa. Ei tuo minusta mitään kiristystä ole, jos kertoo omista haaveistaan. Jollei mies halua lasta, suhde päättyy. Parempi niin, kaikkien osapuolten kannalta.
Miehet aina valittavat, etteivät naiset kerro rehellisesti mitä haluavat ja nyt kun nainen on rehellinen niin se onkin sitten kiristystä.
Väitätkö että näet yhteisen tulevaisuuden naisen kanssa jos hän haluaa lasta ja sinä et. Siinä vastaus.
Minusta tuo on harvinaisen fiksu asia selvittää ennen kuin suhdetta jatketaan, lapsi muuttaa aivan kaiken.kuules faktahommeli olenko sanonut etten haluaisi lasta??
- JH
auttakee! kirjoitti:
kuules faktahommeli olenko sanonut etten haluaisi lasta??
No mikä tässä on ongelma? Jos haluat lapsen, tehkää sellainen.
- *.*
Edellisen vastaajan kanssa oon aika pitkälti samoilla linjoilla. Kuulostaisi vähän siltä, että lapsen saanti on tärkeämpää kuin sinä. Sekin on tosin oleellista, että oletteko olleet kauan yhdessä, oletteko minkä ikäisiä ja onko kenties ollut aiemminkin jo puhetta lapsista. Jos olette joskus vuosia sitten vaikka sopineet, että kumpikin haluatte lapsia, ja naisella alkaa olla viime hetket käsillä, voin tavallaan ymmärtää hänen hoppunsa. Jos hän haluaa lasta enemmän kuin haluaa olla kanssasi, ja sinä et lasta halua vielä, ero saattaa olla ainoa vaihtoehto. Mutta painostaminen ei siis kuitenkaan ole oikein. Älä missään nimessä tee lasta, jos et sitä itse halua! Äläkä myöskään, jos suhteessa ei kerran muuten ole kaikki kunnossa. Ei se lapsen syntymä sitä suhdetta ainakaan helpota. Keskustele naisen kanssa ja selitä, ettet ole valmis ja etkä koe, että suhteenne on siihen valmis. Tee selväksi, ettei tuollainen uhkailu ole oikein, ja kysy kuinka tärkeä teidän suhteenne oikein on naiselle. Voihan se olla, että jos et lapseen suostu (äläkä ihmeessä suostu), nainen haluaa erota tai tulla jopa raskaaksi "vahingossa". Mutta siinä tapauksessa lohduttaudu sillä, että et sinä silloin mitään elämäsi naista ole menettämässä, koska et selvästikään ollut tärkeimmällä sijalla hänen elämässään.
- *.*
Lisään nyt vielä tuon ikätiedon jälkeen, että jos jo päälle kolmekymppisiä olette, niin ei naisella tosiaan ole enää suuremmin aikaa odotella. Se ei tarkoita sitä, että pitäisi hankkia lapsi suhteeseen, jossa ei ole kaikki hyvin, mutta hänellä alkaa olla kiire ja varmasti vähän myös ottaa päähän jos yli kolmekymppinen mies ei vieläkään ole "valmis" lapsiin... Ettehän te kuitenkaan enää niin nuoria ole.
- Faktahomma.
*.* kirjoitti:
Lisään nyt vielä tuon ikätiedon jälkeen, että jos jo päälle kolmekymppisiä olette, niin ei naisella tosiaan ole enää suuremmin aikaa odotella. Se ei tarkoita sitä, että pitäisi hankkia lapsi suhteeseen, jossa ei ole kaikki hyvin, mutta hänellä alkaa olla kiire ja varmasti vähän myös ottaa päähän jos yli kolmekymppinen mies ei vieläkään ole "valmis" lapsiin... Ettehän te kuitenkaan enää niin nuoria ole.
Korostan, että mielestäni tuossa ei ole kyse mistään kiristämisestä ja painostamisesta vaan faktasta, että naisella on vauvakuume. Hänhän antaa tuossa miehelle mahdollisuuden vetäytyä suhteesta nyt jos mies ei halua lasta. Sehän on miehen valinta mitä hän haluaa tehdä, nainen on jo kantansa kertonut.
Ei tuossa iässä voi jäädä odottelemaan ja muutenkin, jos ja kun naiselle tulee vauvakuume niin sitten pitää hankkia lapsia HETI haluava mies. Muuten tulee ero. Ja se on kaikkien etu.
Eli aloittajan pitää nyt miettiä haluaako hän HETI lapsen vaiko päättää suhteen. Näin mä asian ajattelen. Ei mitään epämääräistä sitten joskus kun on parempi hetki vaan tilanne on päällä juuri NYT. - auttakee!
Faktahomma. kirjoitti:
Korostan, että mielestäni tuossa ei ole kyse mistään kiristämisestä ja painostamisesta vaan faktasta, että naisella on vauvakuume. Hänhän antaa tuossa miehelle mahdollisuuden vetäytyä suhteesta nyt jos mies ei halua lasta. Sehän on miehen valinta mitä hän haluaa tehdä, nainen on jo kantansa kertonut.
Ei tuossa iässä voi jäädä odottelemaan ja muutenkin, jos ja kun naiselle tulee vauvakuume niin sitten pitää hankkia lapsia HETI haluava mies. Muuten tulee ero. Ja se on kaikkien etu.
Eli aloittajan pitää nyt miettiä haluaako hän HETI lapsen vaiko päättää suhteen. Näin mä asian ajattelen. Ei mitään epämääräistä sitten joskus kun on parempi hetki vaan tilanne on päällä juuri NYT.eli pitää tehdä lapsi,elää parisuhteessa jossa saa osakseen halveksuntaa,seksuaalista haukkumista,selibaatti,ja kun raja tulee vastaan ni elää viikonloppu "iskänä"vaikka haluaisi kasvattaa lasta yhdessä rakkaudella!....mutta kiitos hyvistä neuvoista!
- Fakta homma.
auttakee! kirjoitti:
eli pitää tehdä lapsi,elää parisuhteessa jossa saa osakseen halveksuntaa,seksuaalista haukkumista,selibaatti,ja kun raja tulee vastaan ni elää viikonloppu "iskänä"vaikka haluaisi kasvattaa lasta yhdessä rakkaudella!....mutta kiitos hyvistä neuvoista!
Päinvastoin. Sinun ei tule tehdä lasta vastentahtoisesti. Sun naisesi on fiksu kun antaa sinun valita haluatko lapsia NYT vaiko et.
Miksi sinä haluat elää suhteessa naisen kanssa, joka ei kertomasi mukaan arvosta sinua ja painostaa sinua lapsen hankkimiseen. Näinhän sinä asian ilmaiset. - refkg
Fakta homma. kirjoitti:
Päinvastoin. Sinun ei tule tehdä lasta vastentahtoisesti. Sun naisesi on fiksu kun antaa sinun valita haluatko lapsia NYT vaiko et.
Miksi sinä haluat elää suhteessa naisen kanssa, joka ei kertomasi mukaan arvosta sinua ja painostaa sinua lapsen hankkimiseen. Näinhän sinä asian ilmaiset.Onko sinusta valitsemisen vapautta, jos nainen sanoo, ettei seksiä tipu eikä irtoa, jollei tehdä lasta?!
Rumasti sanottuna: pillulla kiristämistä puhtaasti omaan pussiin. - Faktahomma
refkg kirjoitti:
Onko sinusta valitsemisen vapautta, jos nainen sanoo, ettei seksiä tipu eikä irtoa, jollei tehdä lasta?!
Rumasti sanottuna: pillulla kiristämistä puhtaasti omaan pussiin.Eikös kiristäminen olisi sitä, että nainen ilmoittaisi olevansa raskaana?
MIksi naisen pitäisi olla parisuhteessa miehen kanssa jos mies ei halua lasta, sehän on naisen kannalta turhaa.
Miksi mies haluaa elää parisuhteessa naisen kanssa jos ei halua lasta muuta kuin seksin takia.
Sellainen vaikutelma minulle tulee jos mies ei sitoudu eikä ole tosissaan.
Joka tapauksessa suhteessa missä toinen haluaa lapsen ja toinen ei, ei ole tulevaisuutta.
Eikä se ole kummankaan vika. - refkg
Faktahomma kirjoitti:
Eikös kiristäminen olisi sitä, että nainen ilmoittaisi olevansa raskaana?
MIksi naisen pitäisi olla parisuhteessa miehen kanssa jos mies ei halua lasta, sehän on naisen kannalta turhaa.
Miksi mies haluaa elää parisuhteessa naisen kanssa jos ei halua lasta muuta kuin seksin takia.
Sellainen vaikutelma minulle tulee jos mies ei sitoudu eikä ole tosissaan.
Joka tapauksessa suhteessa missä toinen haluaa lapsen ja toinen ei, ei ole tulevaisuutta.
Eikä se ole kummankaan vika.kohdassa aloittaja on ilmoittanut, ettei halua lasta ollenkaan?!
Nainen haluaa päättää ajankohdan ja lyö polvet yhteen, jollei saa tahtoaan läpi: ei lasta, ei seksiä. Jos tuo on käsityksesi tasapainoisesta parisuhteesta, niin olkoon sitten niin. Aloittajahan sanoi, ettei halua lasta juuri nyt, kun parisuhteessa ei kaikki ole kohdallaan - minusta varsin pätevä syy.
Ei, ei olisi kiristämistä, että nainen ilmoittaisi raskaudesta: se olisi petos, koska näin aloittaja pakotettaisiin isäksi vastoin hänen tahtoaan. Tietysti aloittajan naisystävä voi vedota vahinkoon, mutta totuushan olisi kuitenkin se, että hän toimi puhtaan itsekkäästi. - aattelijaaa
refkg kirjoitti:
Onko sinusta valitsemisen vapautta, jos nainen sanoo, ettei seksiä tipu eikä irtoa, jollei tehdä lasta?!
Rumasti sanottuna: pillulla kiristämistä puhtaasti omaan pussiin.tuossa tilanteessa pitäisi tehdä kompromissi?
Sellainen, että molemmat ikäänkuin saavat tahtonsa läpi. Ei poissuljettaisi lasta, vaan asetettaisiin aikaraja, vaikka 6kk tai 3 kk, milloin asiaa katsottaisiin uudelleen. Ei nyt, mutta myöhemmin, muttei myöskään "joskus sitten", mikä voi tarkoittaa ensi viikolla tai kymmenen vuoden päästä.
Ei kukaan halua jäädä ikuiseen epävarmuuteen asiassa, varsinkaan kun biologinen kello alkaa tikittämään. Eikä myöskään epävarmaan parisuhteeseen jossa ei ikinä uskalleta sitoutua. Mutta, hyvä ei ole myöskään tehdä elinikäisiä ratkaisuja kun suhteessa menee huonosti.
On väärin kiristää pillulla, mutta eri asia jos nainen on niin vihainen ettei yksinkertaisesti halua seksiä. - Fakta homma.
aattelijaaa kirjoitti:
tuossa tilanteessa pitäisi tehdä kompromissi?
Sellainen, että molemmat ikäänkuin saavat tahtonsa läpi. Ei poissuljettaisi lasta, vaan asetettaisiin aikaraja, vaikka 6kk tai 3 kk, milloin asiaa katsottaisiin uudelleen. Ei nyt, mutta myöhemmin, muttei myöskään "joskus sitten", mikä voi tarkoittaa ensi viikolla tai kymmenen vuoden päästä.
Ei kukaan halua jäädä ikuiseen epävarmuuteen asiassa, varsinkaan kun biologinen kello alkaa tikittämään. Eikä myöskään epävarmaan parisuhteeseen jossa ei ikinä uskalleta sitoutua. Mutta, hyvä ei ole myöskään tehdä elinikäisiä ratkaisuja kun suhteessa menee huonosti.
On väärin kiristää pillulla, mutta eri asia jos nainen on niin vihainen ettei yksinkertaisesti halua seksiä.No eihän naisen tee mieli harrastaa seksiä jos mies ei halua tehdä lasta naisen kanssa. Nainen saattaa miettiä eroa eikä sillion seksi maistu.
Miehiä pitäisi mielistellä ja paapoa ja jakaa itseään 24/7 muuten sitten syytetään pihtaamisesta ja kiristämisestä. Ja luonnollisesti naisen tulee huolehtia ehkäisystä jottei tule raskaaksi.
Mä luulen että tarinan nainen ajattelee ettei mies rakasta jos ei halua lasta.
Naiselle parisuhde ja seksi tarkoittaa usein samaa asiaa kuin lasten hankkiminen.
Mä en jaksaisi mielistellä sitoutumiskammoista miestä. - ajattelijaaa
Fakta homma. kirjoitti:
No eihän naisen tee mieli harrastaa seksiä jos mies ei halua tehdä lasta naisen kanssa. Nainen saattaa miettiä eroa eikä sillion seksi maistu.
Miehiä pitäisi mielistellä ja paapoa ja jakaa itseään 24/7 muuten sitten syytetään pihtaamisesta ja kiristämisestä. Ja luonnollisesti naisen tulee huolehtia ehkäisystä jottei tule raskaaksi.
Naiselle parisuhde ja seksi tarkoittaa usein samaa asiaa kuin lasten hankkiminen.
Mä en jaksaisi mielistellä sitoutumiskammoista miestä.että joskus on ollut sellaista meininkiä, että mies rakastui, kosi naista ja saadakseen seksiä sai luvan mennä naimisiin. Ja silloin ei erottu vähällä... Ja silloin tuli lapsia ja paljonkin!
Miten ne hullut on uskaltaneet!? Niin päivitellään nykyään, ja uskotaan että ne liitot oli onnettomia suurimmaksi osaksi. Luulen että nykyään ihmiset ovat onnettomampia jatkuvien erojen ja kaiken muun saastan keskellä täysin himojensa ohjaamina ja ajatuksella, että tie onneen on mahdollisimman suuri itsekeskeisyys. - pakkasekaisin
Fakta homma. kirjoitti:
No eihän naisen tee mieli harrastaa seksiä jos mies ei halua tehdä lasta naisen kanssa. Nainen saattaa miettiä eroa eikä sillion seksi maistu.
Mä en jaksaisi mielistellä sitoutumiskammoista miestä."Naiselle parisuhde ja seksi tarkoittaa usein samaa asiaa kuin lasten hankkiminen."
Tähän ongelman ydin tiivistyi hienosti. Tuo on useille naisille parisuhteen ja seksin tarkoitus. Kysynkin, missä parisuhteen merkitys itsessään, siis eikö parisuhteen pitäisi tarkoittaa naiselle sitä, että eletään yhdessä, jaetaan ilot ja surut, sekä ennen kaikkea, rakastetaan toisiamme? Lapsen vaatiminen kiristämällä erolla on mielestäni itsekästä ja noin itsekkään ihmisen kanssa seurustelu ei voi olla hyvällä pohjalla. Entä kun joskus myöhemmin tulee jokin muu asia mitä nainen haluaa, vaikkapa jännitystä tai seksiä jonkun toisen kanssa? Siitä voi aloittaja hiukan ottaa ajatusta siihen mitä tulemaan pitää. Ensin parisuhde kuntoon, sitten talousasiat, työt yms. ja sitten mietitään lapsia.
"Mä en jaksaisi mielistellä sitoutumiskammoista miestä."
Ei se välttämättä tarkoita sitoutumiskammoa. Kyse voi olla ihan siitä, ettei ole henkiesti valmis hoitamaan lasta tai pelkää, että suhde on vielä liian epäselvässä tilassa. Omassa suhteessani on se tilanne, että en halua vielä 30-vuotiaana lasta, koska suhteessa on ollut tapahtumia, jotka ovat herättäneet epäilykseni ja haluan selvittää ne ensin. Toisekseen koen, että en ole vielä valmis vauvarumbaan, siis siihen kaikkeen raskaaseen (hyvän lisäksi) mitä se sisältää.
- fsdfsfsfsf
jos olisin kyseinen mies, niin jättäisin tämän naisen. itse naisena en IKINÄ kiristäisi miestäni lapsella! siis ihan törkeää ylipäätäänsä tuoda LAPSI, SIIS LAPSI tälläiseen mukaan. ymmärrän jos nainen tahtoo lapsen, mutta että NYT HETI MULLE LAPSI YHYY asenteella, niin minä antaisin kengästä perseelle ja ulos talosta.
suhde kannattaa kyllä katkaista, jos et tahdo lasta, mutta jos et tahdo lasta nyt, minusta sinulla on kaikki oikeus sanoa ei asialle. jos nainen ei hyväksy, katkase suhde, lapsen hankinta on kuitenkin raskasta ja siihen pitää olla kummankin valmis
siis naisen ja MIEHEN. ei vaan naisen. - oppeliini
Sinä ja naisesi ette tule toimeen keskenänne ilman lasta, kuinka sitten yhtälo muuttuisi -hokkus pokkus- kun lapsi on tehty?
Valitettavasti lapsi ei korjaa pilalle mennyttä yhteiseloa.
Teet valtavan suuren vääryyden jos suostut siittämään tuolle naiselle lapsen. Kadut sitä loppuelämäsi!
Kaikista parasta olisi jos menisitte eri teitä, sinä aivan varmasti loydät itsellesi sopivan vaimon - vaimon joka on tarkoitettu sinulle loppuelämäksi, joka kunnioittaa ja jota sinä voit kunnioittaa.
Nykyinen naisesi aivan varmasti loytää itselleen sopivan miehen, miehen joka on valmis siittämään lapsen hänelle ja joka pitää naikkosen asoissa ettei hän pääse sylkemään suustaan hävyttomyyksiä kenellekkään!- Havus
Ymmärrän naista ihan täysin. Hänellä on viimeiset hetket elämässään kun yleensäkään PYSTYY hankkimaan oman perheen. Ihan siis biologiselta kannalta ei vaan pysty enää odottamaan.
Ei hän sinua kiristä, vaan tahtoo sinulta vastauksen ennen kuin jää kokonaan perheettömäksi. Ei nainen ajankohtaa päätä, vaan sen tekee luonto.
On itsellenikin oman perheen perustaminen niin tärkeä asia, etten jäisi suhteeseen jossa mies olisi asiaa vastaan. - pakkasekaisin
Havus kirjoitti:
Ymmärrän naista ihan täysin. Hänellä on viimeiset hetket elämässään kun yleensäkään PYSTYY hankkimaan oman perheen. Ihan siis biologiselta kannalta ei vaan pysty enää odottamaan.
Ei hän sinua kiristä, vaan tahtoo sinulta vastauksen ennen kuin jää kokonaan perheettömäksi. Ei nainen ajankohtaa päätä, vaan sen tekee luonto.
On itsellenikin oman perheen perustaminen niin tärkeä asia, etten jäisi suhteeseen jossa mies olisi asiaa vastaan.Kyllä minäkin miehenä ymmärrän, että biologinen kello voi tikittää. En vain ymmärrä uhkavaatimusta siitä, että nyt pitää saada lapsi, jos toinen kokee, ettei juuri nyt ole valmis lapsen hankkimiseen, mutta vaikka myöhemmin sitten. Tulee tunne, että mies on vain väline, jolta lapsi puristetaan. Missä rakkaus, missä kärsivällisyys, ettei voida odottaa vaikkapa vuotta, että mies kokisi olevansa valmis. On tietysti aiavn eria sia jos mies ei halua lapsia ja on tehnyt sen selväksi jo alussa tai on epäröinyt.
Sanoisin näin, että jos lapsi on ainoa päämäärä (jolta myös vaikuttaa, koska kiristetään seksillä ja halveksutaan yms.), niin parisuhde tai avioliitto on totaalisen tuhoon tuomittu. Jos mies antaa lapsen, nainen on saanut mitä haluaa, niin paraneeko se suhde siitä sitten? Todennäköisesti menee huonompaan suuntaan, tämän olen vierestä nähnyt. Ensin suhde vakaalle pohjalle, missä ei kiristetä erolla, vaan keskustellaan avoimesti. Kun suhde on tasapainossa, voidaan lapsia harkita, muuten lopputulos on (taas) uusi erolapsi ja yh.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472