Antti kirjoitti: "LAKIIN KATSOMINEN = AVIORIKOS"

hi, :).....

Antti kirjoitti: "LAKIIN KATSOMINEN = AVIORIKOS, TUTKIKAAMME ITSEÄMME - EMMEHÄN VAIN OLE AVIONRIKKOJIA?"

-- Nyt Antti on taas pahasti erehtynyt ja käsittänyt täysin väärin Vapahtajan sanaa (7 Käsky) mikä on aviorikosta, Hänhän sanoo: "Minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa."!
Niin että ei se Lakiin katsominen ole rikos vaan hyvyys, mutta naiseen himoiten katsominen (hyi Anttia) se, se on Antti se on rikos!

34

321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soppiiko kysyä

Näin juuri, kuinka se Antti nyt noin töppäsi taas?! ..jälki-istuntoon siitä Antti lukemaan läksysi...

• vikaiset lasit.

Kun lukee väärällä optikolla hiotuilla laseilla, niissä on paha taittovika.
        'Siinä taittuu kirjaimet sellaiseksi, että musta muuttuu valkoiseksi jne.

Mutta kun raamatullisen parantajanluona käy, hän laseroi silmät näkeväksi ja näin ollen kuva Jumalasta alkaa hahmottua oikeaksi.

• AVK=
        vikaiset lasit. kirjoitti:

Kun lukee väärällä optikolla hiotuilla laseilla, niissä on paha taittovika.
        'Siinä taittuu kirjaimet sellaiseksi, että musta muuttuu valkoiseksi jne.

Mutta kun raamatullisen parantajanluona käy, hän laseroi silmät näkeväksi ja näin ollen kuva Jumalasta alkaa hahmottua oikeaksi.

siitähän se johtunee...
        Mie oon Anttti ja Kantolan sukua ooon joooopa joo,
        mua kaverit hauskasti sannoovat kun mua tappaavat, ”Antti pantti, anna lantti”, ehöh..köhö…. ajattelepa omalle kohalle …

• -.,.-
        AVK= kirjoitti:

siitähän se johtunee...
        mua kaverit hauskasti sannoovat kun mua tappaavat, ”Antti pantti, anna lantti”, ehöh..köhö…. ajattelepa omalle kohalle …

Sanakin häntä katsomalla(Jeesusta) me muutumme...ei sanota lakiin katsomalla,me muutumme...tässä on siis kysymys muuttumisesta pyhittymisestä...vaikka sanotaan laista ei häviä piirtokaan....missään,ei puhuta kuitenkaan että laki muuttaisi meidät paremmaksi ihmiseksi...koska laki on usein kuollut kirjain...mutta häntä katsomalla (Jeesusta) me muutumme.

• eepu*
        -.,.- kirjoitti:

Sanakin häntä katsomalla(Jeesusta) me muutumme...ei sanota lakiin katsomalla,me muutumme...tässä on siis kysymys muuttumisesta pyhittymisestä...vaikka sanotaan laista ei häviä piirtokaan....missään,ei puhuta kuitenkaan että laki muuttaisi meidät paremmaksi ihmiseksi...koska laki on usein kuollut kirjain...mutta häntä katsomalla (Jeesusta) me muutumme.

Toki näin on, että Vapahtaja on itse Lain kuva, kirjain on sen varjo ja nyt me tällä tavoin uskosta kasteen kautta Kristukseen me vahvistamme Jumalan Lain. Sillä me palvelemme Jumalaa nyt Hengen UUDESSA TILASSA, Kristus meissä, emmekä kirjaimen vanhassa! "Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot."!

"Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa (kasteenevankeliumimme) evankeliumi." Niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan, Voiman syntiä vastaan "minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ja Hän johtaa teidät kaikkeen Totuuteen!
        "Sillä RAKKAUS Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;" … vaan Rakkaat!
        "Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan." (Joh.15:10; 1.Joh.5:3)
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• "" Antti kirjoitti: "LAKIIN KATSOMINEN = AVIORIKOS, TUTKIKAAMME ITSEÄMME - EMMEHÄN VAIN OLE AVIONRIKKOJIA?" ""

Ei ole rikos Paaalin kirjoittaa ja minun häntä siteerata, tuota "Jeesuksen seuraajaa":

Room. 3:21
        Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        Room. 3:28 :
        Katsomme siis, että ihminen tulee vanhurskaaksi, kun hän uskoo, ilman lain vaatimia tekoja.
        Room. 4:6 :
        niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja

Olen minä muutakin kirjoittanut. Siteeraan adventistin kastesitoumuksen uskoa:

11. että ensimmäisen ja toisen ylösnousemuksen välisenä tuhatvuotiskautena pelastetut ovat taivaassa, jumalattomat kuolleina, maa autiona ja tyhjänä ja saatana sidottuna; että tuhannen vuoden kuluttua Uusi Jerusalem ja pelastetut laskeutuvat taivaasta, jumalattomat herätetään kuolleista, heidän tuomionsa pannaan täytäntöön sekä että Jumala sen jälkeen uudistaa maan pelastettujen ikuiseksi kodiksi.

Kommentoin yhtä kohtaa, se riittänee osoittamaan adventismin kierouden.
        "maa autiona ja tyhjänä ja saatana sidottuna"

Annetaan ymmärtää että maa lepää tyhjänä ja odottaa adventisteja sinne takaisin. Kuitenkin kastetulle adventistille selitetään myöhemmin sapattikoulussa,
        Suureen Taisteluun ja ilmestyskirjaseminaariin ja tohtoreihin vedoten, että
        saatana demoneineen täyttää maan tuhannen vuoden ajan. "Taivaan avaruuksien"
        hallitsijalle mukamas vuokrataan Maa 1000 vuodeksi. Mistään ei saatana enemmän
        nauttisikaan, sillä onhan se jo saanut hallita maata Aadamista lähtien.

Matt.4:8
        Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
        9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua".

Totuus on että Jeesus omiensa kanssa hallitsee Maassa tuhat vuotta.

• AVK= kirjoitti:

siitähän se johtunee...

Kukahan muuten tuo AVK on, ettet vain sinä itse, niin ainakin luulen.
        Mutta tässä vastaukseni aloittajalle ja se tukkii niin hänen kuin sinunkin suusi.

"" Antti kirjoitti: "LAKIIN KATSOMINEN = AVIORIKOS, TUTKIKAAMME ITSEÄMME - EMMEHÄN VAIN OLE AVIONRIKKOJIA?" ""

Ei ole rikos Paaalin kirjoittaa ja minun häntä siteerata, tuota "Jeesuksen seuraajaa":

Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        Katsomme siis, että ihminen tulee vanhurskaaksi, kun hän uskoo, ilman lain vaatimia tekoja.
        niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja

11. että ensimmäisen ja toisen ylösnousemuksen välisenä tuhatvuotiskautena pelastetut ovat taivaassa, jumalattomat kuolleina, maa autiona ja tyhjänä ja saatana sidottuna; että tuhannen vuoden kuluttua Uusi Jerusalem ja pelastetut laskeutuvat taivaasta, jumalattomat herätetään kuolleista, heidän tuomionsa pannaan täytäntöön sekä että Jumala sen jälkeen uudistaa maan pelastettujen ikuiseksi kodiksi.

Annetaan ymmärtää että maa lepää tyhjänä ja odottaa adventisteja sinne takaisin. Kuitenkin kastetulle adventistille selitetään myöhemmin sapattikoulussa,

Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
        9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua".

• eepu* kirjoitti:

Toki näin on, että Vapahtaja on itse Lain kuva, kirjain on sen varjo ja nyt me tällä tavoin uskosta kasteen kautta Kristukseen me vahvistamme Jumalan Lain. Sillä me palvelemme Jumalaa nyt Hengen UUDESSA TILASSA, Kristus meissä, emmekä kirjaimen vanhassa! "Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot."!

"Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa (kasteenevankeliumimme) evankeliumi." Niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan, Voiman syntiä vastaan "minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ja Hän johtaa teidät kaikkeen Totuuteen!
        "Sillä RAKKAUS Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;" … vaan Rakkaat!
        "Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan." (Joh.15:10; 1.Joh.5:3)
        *
        ♥ MARANATA! ♥

"Toki näin on, että Vapahtaja on itse Lain kuva, kirjain on sen varjo ja nyt me tällä tavoin uskosta kasteen kautta Kristukseen me vahvistamme Jumalan Lain. "

Kyllä Paavalikin puhuu siitä miten hän vahvistaa lain. Mutta ei sinun teologiasi
        mukaisesti, vaan siten että laki tuomitsee hänet synteihinsä kuolleeksi!

Room. 7:10
        ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi,
        olikin minulle kuolemaksi.

room.7:12 Laki itse on silti pyhä, ja käsky on pyhä, oikea ja hyvä.

Siunattua pyhäpäivää ja Herran varjelusta tänä yönä Ruotsista lähestyvän myrskyn
        keskellä!
        Antti

• -.,.- kirjoitti:

[][][] sanoohan
        -.,.- 19.2.2010 18:40
        Sanakin häntä katsomalla(Jeesusta) me muutumme...ei sanota lakiin katsomalla,me muutumme...tässä on siis kysymys muuttumisesta pyhittymisestä...vaikka sanotaan laista ei häviä piirtokaan....missään,ei puhuta kuitenkaan että laki muuttaisi meidät paremmaksi ihmiseksi...koska laki on usein kuollut kirjain...mutta häntä katsomalla (Jeesusta) me muutumme. [][][] (Kirj. -.,.- )

Herran Jeesuksen Kristuksen armo
        ja Jumalan rakkaus
        ja Pyhän Hengen osallisuus
        olkoon kaikkien teidän kanssanne.

Antti

• benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

"" Antti kirjoitti: "LAKIIN KATSOMINEN = AVIORIKOS, TUTKIKAAMME ITSEÄMME - EMMEHÄN VAIN OLE AVIONRIKKOJIA?" ""

mallilla, kun Antti esittää!

Antti itse opettaa että Jeesus tulee lupauksensa mukaan hakemaan omiaan " sinne missä minä olen" Jeesus!
        Älä siis ryhdy vänkäämään että Jeesus jäisi kaatopaikkojen ja autonromujen seassa asumaan!

• ..hi...:)...

Antti tulkitsee asioita oman napanöyhtän mukaan, miten päin se on kuopassa kulloinkin!

• Vastasit omaan aloitukseesi lyhyesti ja ytimekkäästi:
        "Antti tulkitsee asioita oman napanöyhtän mukaan, miten päin se on kuopassa kulloinkin!"
        Olisitpa malttanut odotella vastausta minulta itseltäni, niin et olisi itseäsi häpäissyt:

• Sivullinen silmäpari

Missähän semmoinen viesti muka on että "LAKIIN KATSOMINEN = AVIORIKOS, TUTKIKAAMME ITSEÄMME - EMMEHÄN VAIN OLE AVIONRIKKOJIA?"
      Jospa laittaisit esiin. Mutta siihen asti joutunemme tyytymään vaikkapa tähän
      Antin materiaaliin. Onhan sivistynyttä että Antin kirjoituksista keskusteltaessa
      otetaan huomioon myös se mitä Antti todella on kirjottanut. Eiks jeh?

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8863377

• normaali näkö

Silmissä on vikaa sinullakin, ellet tuota Antin viestiä näe. Tuossahan se on erään Antin aloituksen otsikkona kissan kokoisilla kirjaimilla, vähän alempana. Etsivä löytää, eikä tarvitse paljon etsiäkään.

• Haukansilmät
        normaali näkö kirjoitti:

Silmissä on vikaa sinullakin, ellet tuota Antin viestiä näe. Tuossahan se on erään Antin aloituksen otsikkona kissan kokoisilla kirjaimilla, vähän alempana. Etsivä löytää, eikä tarvitse paljon etsiäkään.

Eipä se siellä ollut vaikka lupasit. Jos semmoinen alotus on niin voit todistaa asian
        vastaamalla minulle ja linkki väittämääsi alotukseen siinä mukana.
        Mutta et sinä voi kun te heikot näitte punaista kuin vauhkoontunut härkä ja
        poistatitte ihan raamatullisin perustein rakennetun viestin! Sanan pihviä ette kestä!!

Room. 14:2
        Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.

• Erotuomari_1
        Haukansilmät kirjoitti:

Eipä se siellä ollut vaikka lupasit. Jos semmoinen alotus on niin voit todistaa asian
        poistatitte ihan raamatullisin perustein rakennetun viestin! Sanan pihviä ette kestä!!

Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.

Kyllä tuossa aloituksessa niin Antti kuin myös Paavali toteaa että Jeesukselle
        kihlatun on pidettävä itseään laille kuolleena ja Pyhän Hengen kautta Herralle
        elävänä. Lueskelin sen Room. 7. luvusta. Laki julistaa tuomiota, Jeesus armoa.

Room. 6:11
        Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        Room. 3:20
        sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista;
        sillä lain kautta tulee synnin tunto.

Laki saa meidät näkemään syntimme ja tuomion eikä suinkaan vanhurskautta.
        Jeesus näyttää armon tien. Entinen kihlaaja on kuollut, toteaa Paavali ja
        sanoo tarkoittavansa lakia. Ovathan rakastetut juutalaisetkin kristinuskon
        vihollisia vain siinä mielessä että ovat lakikansa!

Room.11:28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/4159495

• normaali näkö
        Haukansilmät kirjoitti:

Joko näkyy???

• Erotuomari_1 kirjoitti:

Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.

Room.11:28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.

Jes. 62:4
        Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen. [Jes. 54:6, 60:15]

Israelin kansa on rakastettu Jumalan puoliso hedelmällisessä Israelin maassa. Tämmöistä tulee tapahtumaan sillä Jumala on uskollinen aviomies.
        Ei valittua kansaa Välimereen työnnetä vaikka vain kaksi kansaa on sen
        kanssa liitossa. Toki Israel monia lakeja rikkoo ja niin rikkovat muutkin.

• normaali näkö kirjoitti:

Joko näkyy???

"Joko näkyy???"
        Mutta minä en näe sinulla tulevaisuutta ja toivoa näillä näkymin.
        Niinkuin sinä heilutat kynää turhanpäiten niin on Raamatun Jumala
        sinut turhanpäiväisenä heittävä sivuun.

Hes. 47:11
        Sen rämeet ja lätäköt eivät parane: ne jätetään suolan valtaan.
        (Hes.47. kuvaa tulevaa rauhanaikaa, mutta rämeiköt ovat jo nyt totta.)

10 Ja kalastajia seisoo sen rannalla. Een-Gedistä Een-Eglaimiin asti se on oleva yhtä verkkoapajaa. Siinä on kaikenlaisia kaloja, aivan kuin suuren meren kaloja, hyvin paljon.
        11 Sen rämeet ja lätäköt eivät parane: ne jätetään suolan valtaan.
        12 Mutta virran varrella, sen molemmilla rannoilla, kasvaa kaikkinaisia hedelmäpuita. Niistä eivät lakastu lehdet eivätkä lopu hedelmät: joka kuukausi ne kantavat tuoreet hedelmät, sillä niitten vedet juoksevat pyhäköstä, ja niitten hedelmät ovat ravitsevaiset ja niitten lehdet parantavaiset.

Joh. 15:2
        Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.

Joh. 15:4
        Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.

• synnitöntä: Näet Antilla ei ole mitään lakia kunnioitettavanaan. Annetaan Antin vaan himoita ja rakastella sen kunhan vain kerkiää, Koska häntä ei sido minkään maan lait. Kaikkea aikansa ja sitten tulee loppu.

• [][][] Antin elämä on
        Una-Fortuna2 20.2.2010 00:53
        synnitöntä:
        Näet Antilla ei ole mitään lakia kunnioitettavanaan [][][]

Kysyisin että onko sinun vaelluksesi synnitöntä. Minulla näet Raamattu sanoo ettei
        kenenkään elämä voi olla synnitöntä. Ja kyllähän minä lakia kunnioitan kuin suuria
        luonnonvoimia, sillä joka hetki laki osoittaa minut syylliseksi ja tuomituksi -
        "helvetin ansainneeksi" hyvinkin.

Minun en vaella akselilla synti vai synnittömyys. Vaan suoritan Jumalan minulle määräämää taivaallista yhdyskuntapalvelusta, tätä:

Room. 13:8
        Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte;
        sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

Herra varjelkoon pyhäpäivänä teitä lukijoita ja kaikkea mikä teidän on - Ruotsita
        lähestyy myrsky.

• Et kai

Ethän vain ole lainrikkoja nyt, sinä joka kehuskelet lainnoudattajista parhain olevasi?

Jaakobin kirje 2.
      9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
      10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
      11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
      12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
      13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.

Pyhä Henki on annettu että tietäisimme mitä Jumala meille on lahjoittanut.
      Turha meidän on keskustella siitä mitä Antti ehkä meille tahtoo lahjoittaa.

1.Kor.2:12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;

• Laista lisää

Näin juuri: "Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä."

• """ Näin juuri: "Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä." """

Saa itsekin ajatella ja päätellä! Vaikka evankeliumi on ilmoitettu uskottavaksi ilman
        vanhaan lakiin katsomista, on vanha käskysana silti yhä pyhä, vanhurskas ja hyvä.
        Tutkitaanpa asiayhteyttä ...ei Paavali tuossa suinkaan käskytä vaan vapauttaa!

Room.7:9-15

9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
        10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
        11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
        12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
        13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.

Niin, nimenomaan lainkiivailu sai Paavalissa himot heräämään.
        Ja niin laki teki tehtävänsä: osoitti ihmisen syntiseksi, synteihinsä kuolleeksi. Laki yllytti syntiin ja sitten laki totesi että olet tuomittu.
        Jotta evankeliumi ilman lakia kelpaisi. Aivan riemastuttavaa! Lakivouhottajat ei
        sitä riemua voi kokea!!! Vaan kuolevat synteihinsä jo sikälikin että vihaavat
        lainkiivailunsa yhteydessä niitä jotka ovat saaneet armon periä.

Room. 3:28
        Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

• Sivumennen sanoen: en ole AVK vaan rekisteröitynyt AnttiVKantola.

• eepu*

Paavali kirjoitti, mutta sinä Antti et taaskaan ymmärrä mitä hän kirjoittaa?!

Käytännössä Lain toteuttamistavan muutos kirjaimesta Henkeen tapahtui Kristuksen kuoleman kautta, sillä nyt me ”olemme uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen”, sillä Hän lahjoittaa kasteen kautta uskovalle Pyhän Hengen Lahjan – Voiman syntiä/Laittomuutta vastaan!
        Sillä; Jumalan Laki on sinetöitynä Jumalan Hengessä (ks.Heb.8:10); joten me emme enää " .. ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa." (Room.8:9)

-- Paavali tarkoitti siis (ks.Room.7.Luku) lyhyesti sitä, että Kristuksen kuolema toi muutoksen Lain noudattamistapaan, sillä nyt me ”olemme uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen”, eli Laki on nyt vahvemmin voimassa meissä, koska Kristus itse nyt asuu meissä, Kristuksen kuolema toi siis vanhurskauden ja lunastuksen!
        Kasteen kautta uskovalle luetaan anteeksiantamus ja vanhurskaus ja hänelle annetaan Pyhän Hengen Lahja Voimaksi syntiä vastaan!
        Sillä Vapahtaja on itse LAIN KUVA ja lainkirjain on sen varjo ja nyt me tällä tavoin uskosta kasteen kautta Kristukseen me vahvistamme Jumalan Lain. Sillä me palvelemme Jumalaa nyt Hengen UUDESSA TILASSA, Kristus meissä, emmekä kirjaimen vanhassa! "Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot."!
        *
        Raamattu sanoo: ” ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta, joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.” (2.Kor.3:5,6)
        ”Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.” (Room.3:31)

*
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
        http://suomi24kristinuskomme.foorumit.fi/viewtopic.php?f=2&t=2&sid=cef631871e0a84f8e9ef92631c4110c5
        Sinä ULOSKUTSUTTU Liity; ”Suomen Ekklesia Sapattiadventtiseurakuntaan” ja Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• Paavali Kantola
        eepu* kirjoitti:

Paavali kirjoitti, mutta sinä Antti et taaskaan ymmärrä mitä hän kirjoittaa?!

Käytännössä Lain toteuttamistavan muutos kirjaimesta Henkeen tapahtui Kristuksen kuoleman kautta, sillä nyt me ”olemme uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen”, sillä Hän lahjoittaa kasteen kautta uskovalle Pyhän Hengen Lahjan – Voiman syntiä/Laittomuutta vastaan!
        Sillä; Jumalan Laki on sinetöitynä Jumalan Hengessä (ks.Heb.8:10); joten me emme enää " .. ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa." (Room.8:9)

-- Paavali tarkoitti siis (ks.Room.7.Luku) lyhyesti sitä, että Kristuksen kuolema toi muutoksen Lain noudattamistapaan, sillä nyt me ”olemme uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen”, eli Laki on nyt vahvemmin voimassa meissä, koska Kristus itse nyt asuu meissä, Kristuksen kuolema toi siis vanhurskauden ja lunastuksen!
        Kasteen kautta uskovalle luetaan anteeksiantamus ja vanhurskaus ja hänelle annetaan Pyhän Hengen Lahja Voimaksi syntiä vastaan!
        Sillä Vapahtaja on itse LAIN KUVA ja lainkirjain on sen varjo ja nyt me tällä tavoin uskosta kasteen kautta Kristukseen me vahvistamme Jumalan Lain. Sillä me palvelemme Jumalaa nyt Hengen UUDESSA TILASSA, Kristus meissä, emmekä kirjaimen vanhassa! "Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot."!
        *
        Raamattu sanoo: ” ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta, joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.” (2.Kor.3:5,6)
        ”Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.” (Room.3:31)

*
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
        http://suomi24kristinuskomme.foorumit.fi/viewtopic.php?f=2&t=2&sid=cef631871e0a84f8e9ef92631c4110c5
        Sinä ULOSKUTSUTTU Liity; ”Suomen Ekklesia Sapattiadventtiseurakuntaan” ja Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
        *
        ♥ MARANATA! ♥

Eiköhän Paavali Antin kirjoitusten siivittämänä tyrmännyt tälläkin kertaa armon
        evankeliumia vastaan hyökkääväiset? Laki on ex-kihlaaja ja Kristus on uusi.
        Kukahan teistä lakilöylyn lyömistä ensimmäisenä nöyrtyy parannukseen ja
        alkaa pitää itseään kuolleena juutalaisten kautta saadulle laille, mutta elävänä
        juutalaisten kautta saadulle Messiaalle ja hänen valtakunnalleen?

Room.7:3 3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.

Room.7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

• eepu*
        Paavali Kantola kirjoitti:

Eiköhän Paavali Antin kirjoitusten siivittämänä tyrmännyt tälläkin kertaa armon
        evankeliumia vastaan hyökkääväiset? Laki on ex-kihlaaja ja Kristus on uusi.
        Kukahan teistä lakilöylyn lyömistä ensimmäisenä nöyrtyy parannukseen ja
        alkaa pitää itseään kuolleena juutalaisten kautta saadulle laille, mutta elävänä
        juutalaisten kautta saadulle Messiaalle ja hänen valtakunnalleen?

Room.7:3 3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.

Room.7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

Luehan ajatuksella;
        "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        8:3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,

[ -- NYT PYHÄN HENGEN MUODOSSA (ks.Apt.2:38) meihin USKOVIIN ihmisiin, ihmisen heikkouden tähden ] "ja synnin tähden ja tuomitsemalla (näin) synnin lihassa,"!
        ”Sillä tämä on se LIITTO, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen LAKINI heidän mieleensä, ja KIRJOITAN ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. (Heb.8:10)]

8:4 ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        8:5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        8:6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        8:7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8:8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
        8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        8:10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
        8:11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
        8:12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
        8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
        8:14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        ja jatkoksi tämä;
        3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
        3:29 Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
        3:30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
        3:31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

Sillä Vapahtaja on itse LAIN KUVA ja lainkirjain on varjo ja nyt me tällä tavoin uskosta kasteen kautta Kristukseen me vahvistamme Jumalan Lain. Sillä me palvelemme Jumalaa nyt Hengen UUDESSA TILASSA, Kristus meissä, emmekä kirjaimen vanhassa! "Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot."!
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• Lukija.
        eepu* kirjoitti:

Luehan ajatuksella;
        "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        8:3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,

[ -- NYT PYHÄN HENGEN MUODOSSA (ks.Apt.2:38) meihin USKOVIIN ihmisiin, ihmisen heikkouden tähden ] "ja synnin tähden ja tuomitsemalla (näin) synnin lihassa,"!
        ”Sillä tämä on se LIITTO, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen LAKINI heidän mieleensä, ja KIRJOITAN ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. (Heb.8:10)]

8:4 ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        8:5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        8:6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        8:7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8:8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
        8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        8:10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
        8:11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
        8:12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
        8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
        8:14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        ja jatkoksi tämä;
        3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
        3:29 Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
        3:30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
        3:31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

Sillä Vapahtaja on itse LAIN KUVA ja lainkirjain on varjo ja nyt me tällä tavoin uskosta kasteen kautta Kristukseen me vahvistamme Jumalan Lain. Sillä me palvelemme Jumalaa nyt Hengen UUDESSA TILASSA, Kristus meissä, emmekä kirjaimen vanhassa! "Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot."!
        *
        ♥ MARANATA! ♥

' Luehan ajatuksella;
        "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. '

Eipä tietenkään, ei ole kukaan väittänytkään sellaista. Olkootpa lakitietoinen tai
        lainkohdat unohtanut, pelastuu Kristuksessa uskon kautta hänen nimensä voimaan.
        Siksi täällä yhä uudelleen korostetaan Sanaa "Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, "Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja."

Olipa kerran kisa että ken on maassa puhtahin. Nokkelin nokesi toiset ja voitti
        vaikka oli likaisin. Tuntuu siltä että sinä et voi itsellesi tunnustaa likaista
        peliäsi lakia leikkiessäsi. Ja mustamaalaten muita luulet putsaavasi itsesi.
        Ellenin White-nimestäkö vinkin sait?

• eepu*
        Lukija. kirjoitti:

' Luehan ajatuksella;
        "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. '

Eipä tietenkään, ei ole kukaan väittänytkään sellaista. Olkootpa lakitietoinen tai
        Siksi täällä yhä uudelleen korostetaan Sanaa "Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, "Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja."

Vaikka kuinka huudat Herra, Herra, niin ei se sinua pelasta, jos et tee niin kuin Jumala sanoo!

"Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?"
        Ja silloin Hän lausuu teille julki: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN TEKIJÄT."!
        "Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen."

Raamatun läksyä sinulle ja kumppaneillesi, Lue ymmärryksellä; Matteuksen evankeliumi luvut 7 ja 25:
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        25:11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'

Luukkaan evankeliumi:
        6:46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• Erotuomari_1
        eepu* kirjoitti:

Vaikka kuinka huudat Herra, Herra, niin ei se sinua pelasta, jos et tee niin kuin Jumala sanoo!

"Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?"
        Ja silloin Hän lausuu teille julki: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN TEKIJÄT."!
        "Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen."

Raamatun läksyä sinulle ja kumppaneillesi, Lue ymmärryksellä; Matteuksen evankeliumi luvut 7 ja 25:
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        25:11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'

Luukkaan evankeliumi:
        6:46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
        *
        ♥ MARANATA! ♥

''' Vaikka kuinka huudat Herra, Herra, niin ei se sinua pelasta, jos et tee niin kuin Jumala sanoo! '''

Aivan, ja mikäs onkaan Jumalan tahto uuden liiton suhteen?

Joh. 6:29
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

Joh.3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

• eepu*
        Erotuomari_1 kirjoitti:

''' Vaikka kuinka huudat Herra, Herra, niin ei se sinua pelasta, jos et tee niin kuin Jumala sanoo! '''

Aivan, ja mikäs onkaan Jumalan tahto uuden liiton suhteen?

Joh. 6:29
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

Joh.3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Lainaan kirjoituksestasi, etkö huomaa ristiriitaisuuttasi, sillä eikö sinulle kerro mitään Laista - Lain noudattamisesta tämä seuraava:
        "Niin tekin pitäkää itsenne synnille (joka on laittomuus) kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa." Room. 6:11

Käytännössä Lain toteuttamistavan muutos kirjaimesta Henkeen tapahtui siis Kristuksen kuoleman kautta, sillä nyt me ”olemme uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen”, sillä Hän lahjoittaa kasteen kautta uskovalle Pyhän Hengen Lahjan – Voiman syntiä/Laittomuutta vastaan!

– HALLELUJA, AAMEN!

• Erotuomari_1
        eepu* kirjoitti:

Lainaan kirjoituksestasi, etkö huomaa ristiriitaisuuttasi, sillä eikö sinulle kerro mitään Laista - Lain noudattamisesta tämä seuraava:
        "Niin tekin pitäkää itsenne synnille (joka on laittomuus) kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa." Room. 6:11

Käytännössä Lain toteuttamistavan muutos kirjaimesta Henkeen tapahtui siis Kristuksen kuoleman kautta, sillä nyt me ”olemme uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen”, sillä Hän lahjoittaa kasteen kautta uskovalle Pyhän Hengen Lahjan – Voiman syntiä/Laittomuutta vastaan!

– HALLELUJA, AAMEN!

"""Lainaan kirjoituksestasi, etkö huomaa ristiriitaisuuttasi, sillä eikö sinulle kerro mitään Laista - Lain noudattamisesta tämä seuraava:
        "Niin tekin pitäkää itsenne synnille (joka on laittomuus) kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa." Room. 6:1"""

Eihän tuossa mitään puhuta laille elämisestä! Vaan päinvastoin: synnin lain
        alta evankeeliseen elämään heräämisestä.

Room.7:6
        mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

Hävisit erotuomarillekin 10-0

Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat,
        on ilmoitettu
        ilman
        lakia,

Room. 3:28
        Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta,
        ilman
        lain
        tekoja.

Room. 4:6
        niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä,
        jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja

• 20
        Lukija. kirjoitti:

' Luehan ajatuksella;

"Niin nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat."

Mutta mitäs tarkoittaa Kristuksessa Jeesuksessa oleminen?

1.Joh2:6
        "Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää niinkuin hän eli."

Ja kuinkas Jeesus eli? Jeesushan piti Isänsä antamat käskyt viimeistä piirtoa myöten.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3467
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3127
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2634
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2423
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2406
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2086
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      41
      2083
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1700
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1686
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1667
    Aihe