Silloin tällöin luen viestejä siitä, miten suomalaiset miehet on sellaisia jöröjä, että ne vaan pitää hyväksyä sellaisenaan. No minä olen nyt saanut ihan tarpeekseni yhdestä sellaisesta!
Kiltti hän on, ei hakkaa eikä juo, mutta siihen se jääkin. Ei innostu makuuhuoneessakaan, vaikka kuinka itseäni laittelen ja "virittelen" tunnelmaa. Tosin miehellä on henkilökohtainen hygienia sitä luokkaa, että ensin on katsottava, että on nyt edes tällä viikolla suihkussa käynyt, kun ei yökkäillä halua, jos likaisena lähelle tulee. Kertaakaan hän ei ole näinä vuosina sanonut, että rakastaa minua. Kerran taisin sitten ihan asiaa kysyä, ja myönsi asian, joten ilmeisesti muutosta ei ole tullut.
Lahjoja saan odotella aivan turhan takia, ei tuhlaa kuulemma rahojaan turhuuksiin. Aikanaan sitten lopetin hänellekin lahjojen ostamisen, vaikka tuo olisi niistä tykännytkin. Muutenkin hän ei pidä sellaisista keskusteluista, joissa puututaan tunteisiin tai tulevaisuuden haaveisiin tai mihinkään vastaavaan, kun ei kuulemma osaa semmoisista puhua.
Kotitöihin hän ei osallistu, ja ruokakaupassakin minä saan nykyään käydä. Herra kun on niin väsynyt, ettei jaksa töiden jälkeen...ja minähän en sitten ole? Itse saan auton tankata ja muussakin autoon liittyvässä remontissa pitää olla apuna, kun kerran ajankin autoa. Itsellään hänellä ei ole mitään kodin ulkopuolisia harrastuksia, joten minäkään en saisi oikeastaan mihinkään mennä. Lenkille tosin menen usein, koska pää ei kestä pelkkää kotona mykkänä olemista!
Naimisiin ei koskaan menty, eikä se nyt minuakaan ole kauheasti haitannut. Se mikä vähän arveluttaa, kun kaikki pitää niin tarkkaan olla minun/sinun, eikä yhteistä asuntoakaan voi hankkia, koska erotessa sen joutuisi myymään. Ja tästä keskustelusta on jo vuosia ja yhdessä oltu reilusti yli 10 vuotta.
Nyt tuli minulle ajatus, että yksin olisi ihan hyvä olla, eikä tarvitsisi toista palvella. Mitäpä muut olette mieltä, olenkohan nyt ihan väärässä vai voisiko minun olla viisaampaa tehdä tämä siirto? Miehen kanssa kun en saa keskustelua avattua ja vuosien myötä ovat omat ystävätkin jääneet, joilta kysyä.
Jokohan alkaa olla mitta täysi!
6
406
Vastaukset
- paa vanhainkotiin ;D
Et maininnut ikäänne..mutta jos puhut 50 vuotiaasta parista, niin tuommoista se vissiin tahtoopi olla..
Jos olette alle sen, niin panisin vaihtoon ukon..silloin on vielä varaa valita ja miehissäkin vielä toivoo..
Itellä ukko kohta viiskymppinen ja puhe vaan harvenee..kaikki harvenee..hiukset, naintikerrat,kyläreissut,halailut nyt on jääneet jo aikaa sitten..puhumiset on puhuttu ja naurut naurettu..
Taitaa olla iän sanelema juttu..Itsekkin miettinyt tuota yksinään asumista, pääsisi vähemmällä siivolla ja kuorsaavasta kumppanista! Onko sulla lapsia? Muuten voi tulla välillä yksinäistä? - tricellah***
onkohan ukkosi masentunut tai jotakin? =/
tai sitten hän on tottunut siihen, että sinä teet kaiken, ja nykyään tuollaiset perus-velvollisuudetkin tuntuvat siitä syystä vaivalloisilta...
juuri tuommoinen kuva minulla on ollut suomalais-miehistä, ja siksi en ole seurustellut kuin yhden kanssa.
ei tietenkään kaikki suomalaiset miehet ole läheskään tuollaisia nysveröitä, mutta yleistetysti ulkomaalaiset miehet ovat energisempiä, sosiaalisempia ja enemmän aikaansaavia. minulla tuli erään miehen kanssa ero aika suurelta osin siitä syystä, että mies ei vaan reagoinut tarpeeksi asioihin/näyttänyt tunteitaan. ja se ärsytti minua suunnattomasti. lisäksi mies oli niin hiljainen... 10-vuoden suhde on todella pitkä aika, joten kannattaa miettiä tarkkaan oletko valmis eroamaan. - orjuutta vastaan
Voivoi, vai tuommoinen on "kiltti mies"... Minusta vaikuttaa paremminkin itsekkäältä, tyhjäpäiseltä ja laiskalta. Voihan se tietysti olla masennustakin kuten tuossa jo aikaisemmassa vastauksessa ehdotettiin. Jos teidän välille ei tosta tilanteesta minkäänlaista keskustelua ala viriämään niin taitaa olla turha jatkaa. Noin paha tilanne ei tule itsestään kääntymään hyväksi.
- hieman harmittaa...
No just. Mulla oli kotona samantyyppinen ukko, vaan ei ole enää. Sai viidenkympin villityksen tai ties minkä, löysi uuden naisen ja kas kummaa, johan loppui väsymys. Kummallisinta koko jutussa oli se, että ukko ei olisi millään halunnut laittaa meidän pitkää suhdetta poikki. Meillä kun kuulemma oli niin mukavaa keskenämme, ja kotiin oli kiva tulla olemaan rauhassa sen jälkeen, kun oli ensin antanut kaikkensa tämän toisen naisen kanssa.
Välillä harmittaa ihan todella, että en laittanut suhdetta poikki jo siinä vaiheessa, kun se minun mielestäni alkoi vaikuttaa kuolleelta. Ei mies siinäkään vaiheessa halunnut tehdä mitään suhteen hyväksi, mutta onnistui sen verran puhumaan, että päätin jäädä yrittämään. - Woih !
Jooo, tämmöisiä ne on. Mutta älä sinä alistu, liikkeelle, elämään, menemään, iloitsemaan olemassaolostasi. Ole onnellinen, ettei sinulla ole tuollaisen kanssa mitään yhteistä eikä virallista, pääset helposti irti. Lakkaa passaamasta ja paapomasta ja ala elää omaa elämääsi riippumatta siitä, lähdetkö omille teillesi vai jatkatko samassa huushollissa ukon kanssa.
- alkup.
Kiitos vastauksista! Tämä auttaa minua jo suuresti tekemään sitä päätöstä. Onneksi ei ole lapsia kärsimässä mistään ja vaikeatahan aina uuteen sopeutuminen on. Ehkäpä elämässä voisi jotain muutakin sisältöä olla kuin tämä. Tämäkin viikonloppu on mennyt taas kotitöiden ja hiljaisuuden parissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh912184Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1471811- 1731333
- 229805
- 65754
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10741- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49597
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349571