Miksi nykyaikana meillä on hirveä määrä sinkkuihmisiä, mutta niin vähän ihmisiä yhdessä? Viekö yksilöllistyminen
Suomen(ja ehkä länsimaailman) kohti negatiivista väestönkasvua?
On tullut jo jonkin aikaa mietittyä, miksi maassamme tuntuu olevan erittäin suuri määrä sinkkuja sekä yksinhuoltajia. Jo ensimmäiset baarikäynnit nuorempana osoittivat, kuinka hankalaa miehen tuntuu olevan lähestyä naista, kun ikää on 17-30. Mitä lähempänä kolmeakymmentä ollaan ja mitä "aikuisemmissa" baareissa käydään, sitä helpommin pariutuminen käy.
En tarkoita olla sukupuolirasistinen, kirjoitan vain omasta näkemyksestäni. Itseltäni kesti jonkin aikaa opiskella kuinka baarissa "käy flaksi". Ja sen tajuttuani ymmärsin, että itse asiassa sama juju on se mitä neuvotaan esimerkiksi työnhaussa. Eroitu joukosta, ole itsevarma jne. Rehellisesti sanottuna baarit on viimeinen paikka, mistä sielunkumppania etsisin. Vai kuinka useasti annat itsetäsi rehellisen kuvan, kun olet kännissä?
No niinhän ne sanovat, että etsi sitten muualta. "Aloita uusi harrastus", jne. No mitäs jos olen sooloihminen, harrastan valokuvaamista, kirjoittelen tekstejä yms. En ole erakko, on paljon ystäviä/kavereita, käyn ulkona. Joten missä vika?
Alan miettiä arkea. Ja sitä että, mitä jos juttelee jollekin spontaanisti vaikka bussissa? Hah nauran ajatukselle, sillä kuten luultavasti moni tietää, että jos lähestyt Helsingin seudulla naista bussissa tai yleisillä paikoilla, sinua luultavasti pidetään "vähän hulluna". Vai kuinka monen ihmisen näet ylipäätänsä puhuvan toisilleen bussissa? Monesti porukat on hiljaa, vaikka tuntevatkin toisensa.
Kävin Isossa-Britanniassa hiljattain ja vietin siellä jonkin aikaa. Tunsin olevani yllättäen lupaavissa tilanteissa uusien ystävyys- ja naissuhteiden saralla. Enää spontaania keskustelua tuntemattoman kanssa ei pidetty yllättävänä tai tabuna. Ja minun ei edes tarvinnut tehdä aloitetta.
No, se maa ei ole kuitenkaan kotini, niinkuin monet varmaan tässä tilanteessa sanoisivat, "muuta sinne sitten". En, otan riskin ja yritän parhaani mukaan rakastua kotimaassa.
Jos katsotaan lukuja, olematta ulkomaalaisvastainen, niin maassamme on monena vuonna taaksepäin syntynyt vähemmän "suomalaisia" kuin mitä maahamme on tullut ulkomailta ihmisiä. Ja hämmästyttävä luku, taisi olla yli 10 000, suomalaista muuttaa vuosittain ulkomaille pysyvästi.
En edelleenkään luovuta. Täytyy olla keino löytää kumppani muuten kuin kännisten naisten joukosta. Onhan meillä Internet. Laitan siis ilmoituksen. Mutta kuten hyvä ystäväni sanoo, tuntuu siltä kuin laittaisi mainoksen lehteen. Miehen pitää ensinnäkin osata kirjoittaa ja lisäksi pitää olla edustava kuva. Molemmat saattavat valehdella. Sen verran tullut nettideittailuakin kokeiltua, että vasta kun olet viettänyt sen oikean, elävän ihmisen kanssa ensimmäisen vartin, tiedät että kohtaako kemiat.
Lisäksi tuntuu aika turhalta mennä nettiin, kun kohtaan sinkkunaisia koko ajan kadulla, kaupassa, joka paikassa. Mutta jenkkielokuvien "pokaus kaupasta" taitaa olla aika harvinaista herkkua Suomessa. Pokaus ylipäätänsä mistään sattumanvaraisesta tilanteesta taitaa olla aika harvinaista.
Menemme taas siihen, varmasti tilastollisestikin osoitettavaan faktaan, että ihmiset pariutuvat tehokkaammin vasta "pakon edestä". Eli lähempänä kolmeakymppiä tai pian sen jälkeen. Mikä siis tässä maailmassa saa nuoremman sinkkuihmisen luulemaan niin paljon itsestänsä, että hänellä on varaa olla nirso? Edelleen jos katsoo historiasta tähän päivään, niin ihmiset pariutuvat ja sitoutuvat vakavasti yhä vanhempina ja vanhempina.
Olen jo törmännyt useisiin tapauksiin, jotka sopivan miehen tavatessaan "kokeilevat" tapailua vähän aikaa kunnes sanovat "etten mä ikinä löydä miestä" tai "mä oon liian tottunut olemaan yksin". Ja he sanovat miehellekin, että hän on hyvä, komea jne. kaikin puolin sopiva mies. Jos tämä ei ole totta, niin moni nainen on epärehellinen ja itsekäs valehtelija. Mies jätetään ilman mitään hyvää syytä. Siinä kyllä miehen itsetuntoa koetellaan, kun jää pelkkä kysymysmerkki jäljelle.
Ehkä täytyy nyt tähän päättää, ja toivoa saavansa naisen vastaus asialle. Tästä tuli muutenkin liian pitkä vuodatus.
Läjäpäin ihmisiä, mutta niin vaikeata pariutua
11
420
Vastaukset
- Acerola
Oon kolmekymmppinen nainen ja samaa on tullut itsekin pohdittua. Miksi ihmiset eivät löydä kumppania, vaikka haluaisivat? Miksi tutustuminen on niin vaikeaa?
Itse oon useesti halunnut lähestyä spontaanisti jotakin miestä, siis muualla kuin baarissa, mutten ole pahemmin uskaltanut. Naisilla on ihan samat ongelmat kuin miehilläkin. Näkee jonkun kiinnostavan tyypin, muttei uskalla mennä juttelee kun ajattelee heti, että se on kuitenkin varattu, tai ettei muuten vaan täytä sen ihmisen kriteerejä. Mä käyn ystävien kanssa baarissa, mutten yleensä ole humalassa. Välillä tietysti on aika älytöntä sekin, että ite on lähes selvinpäin ja suurin osa ympärillä enemmän tai vähemmän kännissä. Eihän siinä oo mitään järkeä:D Mut en haluu yksinkään istuu kotona viikonloppuja kun mun työkin on osittain yksin puurtamista. Mutta munhan se ongelma on kun en oo humalassa:D Ja jotain tässä täytyy kuitenkin keksiä. jos vaikka joskus vahingossa törmäis johonkin kivaan mieheen....
On ihan totta että on ihan hullun vaikeeta löytää kumppania. Missä sitä muka tapaa ihmisiä? No, harrastuksissa..joo totta, iteki harrastelen kaikenlaista urheiluun liittyvää, mutta lähinnä ne on yksilölajeja, joten esim jossain salilla on vähän liian jännää mennä pokkana juttelee jollekin kivalta vaikuttavalle tyypille:D Ei vaan rohkeus riitä...
Ois kiva seurustella. Ja jakaa elämänsä jonkun kanssa. Muidenkin kuin ystävien, oman perheen ja työkaverien kanssa. Oon nätti, huolehdin itsestäni ja yritän pitää huolta myös siitä mitä korvien välissä on. Ei se vaan aina kuitenkaan tarkota sitä, että silti kohtais miehen, joka olis musta kiinnostunut ja mä siitä.
Kukaan ei halua sitoutua, eikä nähdä vaivaa parisuhteen eteen. Kaiken pitäis olla hirveen helppoa, tuntua taukoamatta ihan helvetin hyvältä, toista ihmistä ei ylipäätään kyetä ottamaan huomioon. Mutta silti haluttais kovasti olla jonkun kanssa. Sen takii nykyään kaikki säätää pinnallisesti ja kevyesti lyhyissä pätkissä ja siirtyy sitten seuraavaan kun edellisessä kumppanissa alkaa ilmetä jotain epätäydellisyyttä.
Eli kaikki pitäis saada, mutta siitä ei sais tulla itelle mitään negatiivisia tunteita, vaivaa ja mielellään vielä niin, ettei tarvitsisi kauheesti panostaa ja että vois itse päättää millon omaa aikaansa toiselle uhraa.
Tältä se hieman kärjistettynä näyttää ainakin täällä Helsingissä.
Musta tää on ihan pattitilanne. Miehet kokee, että naisia on vaikee lähestyä. Naiset kokee, että miehiä on vaikee lähestyä. Molemmilla on kaikenlaisia kriteerejä, jotka ei kohtaa. ihmiset ylipäätään on hirmu arkoja, pelottaa se, mitä muut ajattelee.
En mä sulle mitään vastauksia keksinyt. Yritin kyllä. Itsekin oon ihan yhtä ihmeissäni näiden asioiden kanssa:D
Sun teorian mukaan( "ihmiset pariutuvat tehokkaimmin lähempänä kolmeakymppiä tai pian sen jälkeen")mulle käy pian flaksi;D
Toivoa ainakin voi. Alä säkään lannistu! Samassa veneessä ollaan ,miehet ja naiset.- mummo lumessa
Ihan kaikella ystävyydellä, sinä tunnut pitäväsi itseäsi jotenkin parempana kuin muut. Luepa tekstisi läpi.
"Kukaan ei halua sitoutua, eikä nähdä vaivaa parisuhteen eteen. Kaiken pitäis olla hirveen helppoa, tuntua taukoamatta ihan helvetin hyvältä, toista ihmistä ei ylipäätään kyetä ottamaan huomioon. Mutta silti haluttais kovasti olla jonkun kanssa. Sen takii nykyään kaikki säätää pinnallisesti ja kevyesti lyhyissä pätkissä ja siirtyy sitten seuraavaan kun edellisessä kumppanissa alkaa ilmetä jotain epätäydellisyyttä."
Muut siis ovat näinkin pinnallisia säätäjiä, mutta sinä et? Menee vähän samaan kastiin kuin jutut siitä miten "ihmiset eroaa liian helposti nykyään". Että mikä sinä olet sanomaan haluavatko muut sitoutua ja nähdä vaivaa parisuhteensa eteen?
Tarkista vähän tuota ylimielistä asennettasi niin saattaa se kumppanikin löytyä.
- Yksi ajatus.
Kommentoin tuota lausettasi: mies jätetään ilman syytä.
Se syy on usein toimimaton seksi (tai sitten miehen luonne). Naiset eivät uskalla/halua puhua asiasta. Moni nainen kertoo että seksi miehen kanssa ei suju (vaikka mies muuten olisi ok kaikinpuolin).
Miestä ei saa arvostella seksiasioissa eli käytännössä naisen on pakko löytää sellainen mies, jonka kanssa myös seksi sujuu luonnostaan tai muuten nainen on todella tyytymätön suhteessa.
Itse uskon, että toimimaton seksi on syy useimpien naisten tyytymättömyyteen/pahaan oloon suhteessa.
Miehet nauttivat seksistä helpommin eli miehelle seksin puute on varmaan taas se suurin ongelma parisuhteessa ja se taas yleensä ilmenee vasta pidemmän ajan kuluttua.
Jos taas syy on miehen luonteessa niin eihän miestä voi muuttaa eikä pidäkään. Eli naisen täytyy silloin luopua miehestä.
Eli jos nainen häipyy "sanakaan sanomatta" syy on useimmiten toimimaton seksi. Huom! Ja kaikista asioista ei voi puhua, kaikkea ei voi korjata ja miehelle ei saa sanoa mistään.
Vastakysymys: haluaistko sinä miehenä tietää ettei nainen halua seurustella kanssasi koska seksi ei suju. Et halua. Tai että luonteesi ei miellytä. Et halua.
Vastaukseni on ainoastaan ajatuksia herättävä, tarkoitus ei ole haastaa riitaa ja syyttää miehiä huonoista seksitaidoista tai luonnevikaisuudesta. Valitettavasti seksi ei aina suju naisen kannalta ja siksi naiset voivat huonosti suhteessa. Tai pihtaavat, kuten jotkut miehet syyttävät.
Kyllä nainen haluaa seurustella ja haluaa myös seksiä jos mies on ihana ja seksi on kivaa.- hmmmster?
"Kommentoin tuota lausettasi: mies jätetään ilman syytä.
Se syy on usein toimimaton seksi (tai sitten miehen luonne). Naiset eivät uskalla/halua puhua asiasta. Moni nainen kertoo että seksi miehen kanssa ei suju (vaikka mies muuten olisi ok kaikinpuolin).
Miestä ei saa arvostella seksiasioissa eli käytännössä naisen on pakko löytää sellainen mies, jonka kanssa myös seksi sujuu luonnostaan tai muuten nainen on todella tyytymätön suhteessa.
Itse uskon, että toimimaton seksi on syy useimpien naisten tyytymättömyyteen/pahaan oloon suhteessa.
Miehet nauttivat seksistä helpommin eli miehelle seksin puute on varmaan taas se suurin ongelma parisuhteessa ja se taas yleensä ilmenee vasta pidemmän ajan kuluttua.
Jos taas syy on miehen luonteessa niin eihän miestä voi muuttaa eikä pidäkään. Eli naisen täytyy silloin luopua miehestä."
Aika rankkaa yleistystä. Nää jutut kuulostaa ihan kun jostain elokuvan tilanteesta. Voin kyllä ihan suoraan sanoa, että tiedän tapauksia, joissa nainen/mies ei uskalla sanoa suoraan, mutta tiedän vähintään yhtä monta tapausta, joissa nainen/mies oli oikeasti tottunut yksinoloon.
Voin sanoa ihan rehellisesti, että olen itsekin syyllistynyt moiseen tyhmyyteen. Tilanne, jossa olin itse tottunut ja päättänyt olla sinkku ja nauttia siitä. "Jouduin" sanomaan naiselle etten nyt ole valmis sitoutumaan. Vaikka hän oli kaikinpuolin sitä, mitä ihannekumppani minulle on. Vuosi sen jälkeen sain samaa lääkettä itse. Kysymys ei ollut seksistä, ei siitä ettemme sopisi yhteen luonteidemme puolesta.
Ihmiset vaan ovat tottuneet nykyään olemaan yksin, yksilöitä. Monelle se saattaa tuntua ylitsepääsemättömältä, kun yhtäkkiä joku haluaa jakaa oman ja toisen elämän. Ymmärrän, sillä monella tapaa on helpompaa olla yksin kuin yhdessä ja päinvastoin.
Usealla tuttavallani on sitten myöhemmässä iässä tullut "pariutumispakko" ja he menivät naimisiin, saivat lapsia yms. ja nyt valittavat minkä kerkeävät siitä, kuinka huonossa suhteessa ovat ja kuinka toisessa on niin paljon vikaa.
"Vastakysymys: haluaistko sinä miehenä tietää ettei nainen halua seurustella kanssasi koska seksi ei suju. Et halua. Tai että luonteesi ei miellytä. Et halua."
Kyllä haluan tietää! Ja mieluiten että mikä mättää tarkemmimn. Ymmärrän jos tapauksessa on fysiologisia tekijöitä, minkä takia seksi ei suju, kuten suuri vagina - pieni penis. Vaikka suhde ei jatkuisi, kyllä palautetta pitää sanoa missä vika. Suuri osa olemassaolevistakin suhteista kaatuu koska viestintä ei ole avointa. Sama koskee luonnetta ja oikeastaan kaikkia asioita. Pitää olla rehellinen ettei kysymyksiä jää avoimeksi. Samalla ihminen oppii mitä tulee kehittää.
Tämä on mielestäni juuri se olennainen suomalaisen viestintäkulttuurin kompastuskivi, avoin viestintä. Liian monesti ollaan hiljaa ja toivotaan että asiat menee hyvin tai sitten pannaan pillit pussiin.
En väitä että kaikki alkavat suhteet saataisiin jatkumaan näin, ei sen ole tarkoituskaan. Mutta erityisesti parisuhteen seksissä avoimmuus on erittäin tärkeää, jotta seksistä nauttii molemmat. Jos et kerro toiselle mistä itse nautit, miten voit olettaa että hän osaa tostanoinvaan tyydyttää sinut? Tietty jotkin yksilöt ovat harjaantuneempia kuin toiset, mutta kuinka kukaan voi ikinä oppia jos häntä ei vähän opeta?
...tässä vaiheessa täytyy antaa jo kiitokset kaikille vastanneille, en olisi uskonut että tulee näin hyvä keskustelu. - Puhumattomuus.
hmmmster? kirjoitti:
"Kommentoin tuota lausettasi: mies jätetään ilman syytä.
Jos taas syy on miehen luonteessa niin eihän miestä voi muuttaa eikä pidäkään. Eli naisen täytyy silloin luopua miehestä."
Aika rankkaa yleistystä. Nää jutut kuulostaa ihan kun jostain elokuvan tilanteesta. Voin kyllä ihan suoraan sanoa, että tiedän tapauksia, joissa nainen/mies ei uskalla sanoa suoraan, mutta tiedän vähintään yhtä monta tapausta, joissa nainen/mies oli oikeasti tottunut yksinoloon.
Voin sanoa ihan rehellisesti, että olen itsekin syyllistynyt moiseen tyhmyyteen. Tilanne, jossa olin itse tottunut ja päättänyt olla sinkku ja nauttia siitä. "Jouduin" sanomaan naiselle etten nyt ole valmis sitoutumaan. Vaikka hän oli kaikinpuolin sitä, mitä ihannekumppani minulle on. Vuosi sen jälkeen sain samaa lääkettä itse. Kysymys ei ollut seksistä, ei siitä ettemme sopisi yhteen luonteidemme puolesta.
Ihmiset vaan ovat tottuneet nykyään olemaan yksin, yksilöitä. Monelle se saattaa tuntua ylitsepääsemättömältä, kun yhtäkkiä joku haluaa jakaa oman ja toisen elämän. Ymmärrän, sillä monella tapaa on helpompaa olla yksin kuin yhdessä ja päinvastoin.
Usealla tuttavallani on sitten myöhemmässä iässä tullut "pariutumispakko" ja he menivät naimisiin, saivat lapsia yms. ja nyt valittavat minkä kerkeävät siitä, kuinka huonossa suhteessa ovat ja kuinka toisessa on niin paljon vikaa.
"Vastakysymys: haluaistko sinä miehenä tietää ettei nainen halua seurustella kanssasi koska seksi ei suju. Et halua. Tai että luonteesi ei miellytä. Et halua."
Kyllä haluan tietää! Ja mieluiten että mikä mättää tarkemmimn. Ymmärrän jos tapauksessa on fysiologisia tekijöitä, minkä takia seksi ei suju, kuten suuri vagina - pieni penis. Vaikka suhde ei jatkuisi, kyllä palautetta pitää sanoa missä vika. Suuri osa olemassaolevistakin suhteista kaatuu koska viestintä ei ole avointa. Sama koskee luonnetta ja oikeastaan kaikkia asioita. Pitää olla rehellinen ettei kysymyksiä jää avoimeksi. Samalla ihminen oppii mitä tulee kehittää.
Tämä on mielestäni juuri se olennainen suomalaisen viestintäkulttuurin kompastuskivi, avoin viestintä. Liian monesti ollaan hiljaa ja toivotaan että asiat menee hyvin tai sitten pannaan pillit pussiin.
En väitä että kaikki alkavat suhteet saataisiin jatkumaan näin, ei sen ole tarkoituskaan. Mutta erityisesti parisuhteen seksissä avoimmuus on erittäin tärkeää, jotta seksistä nauttii molemmat. Jos et kerro toiselle mistä itse nautit, miten voit olettaa että hän osaa tostanoinvaan tyydyttää sinut? Tietty jotkin yksilöt ovat harjaantuneempia kuin toiset, mutta kuinka kukaan voi ikinä oppia jos häntä ei vähän opeta?
...tässä vaiheessa täytyy antaa jo kiitokset kaikille vastanneille, en olisi uskonut että tulee näin hyvä keskustelu.Moni nainen vaikenee epäkohdista ja poistuu miehen elämästä syytä kertomatta sen vuoksi että pelkää väkivaltaa. Jotkut miehet lyövät, jos nainen jättää tai arvostelee heitä. Uskon, että väkivallan pelko voi olla usein syy siihen, että nainen ei puhu mitään. Tämä pätee muutenkin suhteessa eli nainen ei uskalla puhua epäkohdista.
Toisaalta jos miehessä ilmenee jotain ikävää (siis naisen kannalta) niin ei sen asian sanominen mitään auta. Tapailuvaiheessahan ei tunne vielä toista eikä toisen luonnetta.
- lallallallallaaaaa..
miksi tämä pariutuminen on niin pakonomaista ihmisille? itse olen 23vuotias eikä minua haittaa, vaikken ikinä pariutuisi kenenkään kanssa. miksi meidät onkaan kasvatettu siihen, että on pakko olla jonkun kanssa, pakko pariutua, mennä naimisiin, hankkia lapsia...?
minulla ei ole hinku lapsiin, ei omakotitaloon,eikä mihinkään parisuhteeseen. siksi en ole missään kiireessä pariutua enkä usko, että koskaan tulen olemaan sellaisessa kiireessä, olen sitten tämän ikäinen, tai se kolmekymppinen. viihdyn yksin, voin tehdä kaikki kotihommat yksin ilman kumppanin apua, joten selviän myös yksinkin tässä maailmassa.
en kuitenkaan sano ettäkö pariutuminen olisi jotenkin väärin. siis tokihan se olisi mukava löytää kumppani rinnalleen, mutta en minä ihan ketä tahansa ota. tässä vaiheessa minut varmasti ajatellaan nirsoksi ihmiseksi, mutta ainoastaan mitä nirsoilen on se luonteenpiirre kumppanissa. haluan kumppanin jonka kanssa kemiat kohtaa, jonka kanssa on hyvä olla ja jonka viat minä pystyn hyväksymään ja joka hyväksyy minut tälläisenä kuin olen.
minusta on kuitenkin tyhmää että pitäisi ihmisten nyt pariutua. eiköhän se ole jokaisen oma asia milloin pariutuvat, jos pariutuvat koskaan. ei kaikkia ole luotu parielämään, eikä kenenkään tarvitse pariutua sen takia kun muutkin niin tekevät. eikä kukaan varmasti halua onnetonta suhdetta, joten siksi myös ihmiset eroavat useammin... ensivaikutelmaksi kun annetaan ihan eri, kuin mitä todella ollaan.
omalle kohdalle pariutuminen on varmasti suhteellisen vaikeaa, varsinkin kun haen oman henkistä ihmistä... kappas kun itse tykkään mielummin tehdä kotihommia ja kuntoilla, joten baarista meikäläisiä harvemmiten löytää.- guantanamertsi
Ja tässä meillä toinen "minä se olen niin erikoinen että paskakin tulee kierteellä"-ihminen. Sinä olet ihan samanlainen kuin kaikki muutkin. Ei kukaan pariudu ja perusta perhettä siksi kun muutkin tekevät niin, sinä et siis poikkea millään tavalla normaaleista parikymppisistä ihmisistä. Aika suuri osa ihmisistä myös tekee mielellään kotihommia ja kuntoilee, et ole siis erikoistapaus vaikket baareissa viihdykään.
Tunnut kuvittelevan että olet erikoisen vahva ja erityinen yksilö kun et hurjan kypsässä 23v iässä kiirehdi perhettä perustamaan kun meinaat että pärjäät maailmassa yksinkin.... NEWSFLASH! Niin ajattelevat kaikki muutkin! Samoin kaikki tahtovat kumppanin jonka kanssa on hyvä olla ja kemiat kohtaavat, ei taida kukaan ottaa ihan ketä tahansa. Yritäpä siis totutella ajatukseen että et ole erilainen kuin muut, ajatusmaailmasi ei poikkea tavallisten parikymppisten tyttösten ajatuksista eikä se paskasikaan taida tulla kierteellä ;) - en ole...
guantanamertsi kirjoitti:
Ja tässä meillä toinen "minä se olen niin erikoinen että paskakin tulee kierteellä"-ihminen. Sinä olet ihan samanlainen kuin kaikki muutkin. Ei kukaan pariudu ja perusta perhettä siksi kun muutkin tekevät niin, sinä et siis poikkea millään tavalla normaaleista parikymppisistä ihmisistä. Aika suuri osa ihmisistä myös tekee mielellään kotihommia ja kuntoilee, et ole siis erikoistapaus vaikket baareissa viihdykään.
Tunnut kuvittelevan että olet erikoisen vahva ja erityinen yksilö kun et hurjan kypsässä 23v iässä kiirehdi perhettä perustamaan kun meinaat että pärjäät maailmassa yksinkin.... NEWSFLASH! Niin ajattelevat kaikki muutkin! Samoin kaikki tahtovat kumppanin jonka kanssa on hyvä olla ja kemiat kohtaavat, ei taida kukaan ottaa ihan ketä tahansa. Yritäpä siis totutella ajatukseen että et ole erilainen kuin muut, ajatusmaailmasi ei poikkea tavallisten parikymppisten tyttösten ajatuksista eikä se paskasikaan taida tulla kierteellä ;)lallallaa-nimimerkki , mutta mistä niin allerginen reaktio, että paskat ja vastaavat tuli mieleesi. Ärsyttikö jokin. Siinähän on ihminen, joka tietää täsmälleen mitä haluaa muista riippumatta, ja sehän on positiivista ja itsenäisyyden merkki jos mikä. Heitä nykymaailma tarvitsee. Liian paljon on hömppäviihteen kyllästämiä ajopuita; luulisi että ainakin lahonesto toimisi, mutta eipä näin näytä olevan.
Jenkeistä kopsataan koreografiaoppaita ja -kursseja parisuhteen muodostusrituaaleihin ym. kuorrutuksia. Luulisi kaiken epäaidon olevan (ainakin meillä vanhaa perua) luontaisesti ns.turn-off. Miehet kuitenkin usein haikailevat, mikähän kaakku makein olisi. Kun sitten imellykset päältä on nuoltu, totuus on pahimmillaan ontto. Missä vanhan ajan aitous. Nykyajassa on ongelma, että "tasot" koulutus ym.asioiden suhteen eivät usein kohtaa. Miehissä on ns.peruskansalaisia enemmän. - itkettäjän mummo
en ole... kirjoitti:
lallallaa-nimimerkki , mutta mistä niin allerginen reaktio, että paskat ja vastaavat tuli mieleesi. Ärsyttikö jokin. Siinähän on ihminen, joka tietää täsmälleen mitä haluaa muista riippumatta, ja sehän on positiivista ja itsenäisyyden merkki jos mikä. Heitä nykymaailma tarvitsee. Liian paljon on hömppäviihteen kyllästämiä ajopuita; luulisi että ainakin lahonesto toimisi, mutta eipä näin näytä olevan.
Jenkeistä kopsataan koreografiaoppaita ja -kursseja parisuhteen muodostusrituaaleihin ym. kuorrutuksia. Luulisi kaiken epäaidon olevan (ainakin meillä vanhaa perua) luontaisesti ns.turn-off. Miehet kuitenkin usein haikailevat, mikähän kaakku makein olisi. Kun sitten imellykset päältä on nuoltu, totuus on pahimmillaan ontto. Missä vanhan ajan aitous. Nykyajassa on ongelma, että "tasot" koulutus ym.asioiden suhteen eivät usein kohtaa. Miehissä on ns.peruskansalaisia enemmän.Siinä sitä taas... Ettekö te helvetti ymmärrä itsekään millaisen kuvan annatte? Sinäkin siinä kritisoimassa miten on hömppäviihteen kyllästämiä ajopuita ja vanhan ajan aitoutta huutelet. Paljonko sinä siitä vanhasta ajasta sitten tiedät ja millä perusteella tuomitset muita ihmisiä ajopuiksi? Olet juuri sellainen tapaus sinäkin että kuvittelet olevasi parempi kuin muut.
Nimimerkki lallalalalaaa oli hyvin tyypillinen esimerkki parikymppisestä neitoisesta joka kuvittelee vakavissaan että kaikki ne "muut" noudattavat lammasmaisesti pariutumiskaavaa perheenperustamisine ja omakotitaloineen ja vain hän on niin hurjan erilainen ja vahva että ei moiseen mene mukaan. Tosiasia kuitenkin on että ei kukaan ota ketätahansa kumppanikseen ja pykää perhettä ihan vain siksi että muutkin niin tekevät. Lallalalaa ei siis ole yhtään sen itsenäisempi eikä kummoisempi kuin kukaan siitä epämääräisestä "Muiden " massasta.
Ketä ne muut muuten ovat? Tuntuvat olevan kovin ikävää sakkia kun pinnallisesti vain ajopuina menevät ja ilman omaa tahtoa tekevät sitä mitä kanssa ajelehtijat. Missä heitä voi tavata? Kiinnostaisi kovin...
- Meillä näin...
Mä en oikein tajunnu, mihin pitäis vastata, mutta mä kerron mun parisuhteesta. Tapasin mun mihen 15 vuotiaana, kun se surusteli mun kaverin kans.. No, se siitä... Mentiin kihloihin puolen vuoden päästä, muutettiin yhteen, ostettiin talo 3 vuoden päästä, saatiin lapsi 4 vuoden päästä ja nyt me ollaan menos kesällä naimisiin, luvataksemme julkisesti rakastavamme toisiamme elämän loppuun asti. Mä oon ainakin onnellinen! Ja uskon mun miehenkin olevan! Aioin siis elää mun elämän ensirakkauteni ja ainoan seksipartnerin kanssa!
- ensin nuoruus läpi!
varoituksen sanana vain, että jos sitä nuoruuttaan ei ole elänyt melskeessä ja menoissa, tahtoopi tulla siinä 30v.korvilla se menetetyn teinin elämän haku..mut toivotaan, ettei sulle käy niin..mulle kävi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh942294Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1731876- 1791436
- 240882
- 62789
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11786- 66786
- 55692
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213643Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349611