Pärjäisikö tämä sudelle

iso herra,,,

17

626

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+11

      ei mitään väliä onko noin iso. kyllähän susi kiertää kaukaa tommosen mutta jos pakon edessä jouttu taistelemaan, niin tulos on kyllä selvä!

      Mutta oli kyllä piruvie melkosen iso doggi!

    • susitutkija

      Helposti susi voittaa, ei ole meinaan doggilla moisia ominaisuuksia mitä sudella.
      Se koko ei ratkaise vaan se, miten sitä käyttää. Tuo pätee aika moneen asiaan.

      • laumistutkija

        Laumanvartijakoirat ainakin tietävät, kuinka voimaa susia vastaan taistellessa käytetään, koska niitä ollaan tuhansia vuosia jalostettu nimenomaan karjalaumojen suojelemiseen suurpedoilta.


      • johan pomppas
        laumistutkija kirjoitti:

        Laumanvartijakoirat ainakin tietävät, kuinka voimaa susia vastaan taistellessa käytetään, koska niitä ollaan tuhansia vuosia jalostettu nimenomaan karjalaumojen suojelemiseen suurpedoilta.

        Älä nyt vittu naurata.

        Kerro mulle yksikin TUHANSIA vuosia vanha laumanvartija.
        Ja lassiee ei lasketa.


    • Metsien Mies

      Täysikasvuiselle sudelle. Ei juuri mitään mahdollisuutta.

      • laumistutkija

        Laumanvartijarodut voivat pärjätä, vaikka susifanit toisin sanovatkin. Mutta fani on fani:-D

        Tosin eihän tuo koira pärjääkään, jos siitä koulutetaan täys lemmenpesä. Laumistyylin opittuaan se saattaisi pärjätä.

        Kyllä tuon kokoinen, hyväkuntoinen tanskandoggi oikeastaan sudelle joka tapauksessa pärjää, jos tietää joutuvansa kaksinkamppailuun! Aikoinaan tanskandoggeja käytettiin villisikojen ja hirvien metsästykseen, jossa ottevat itse saaliin hampain kiinni ja pitelivät sitä raa`alla voimalla, vaikka olivat nykyisiä tanskiksia selvästi pienempiä: ulkonäköseikat innostuttivat kasvattamaan tanskandogeista jättiläisiä.

        Ei susi tuollaista tanskandoggia voita!


      • hjkhjkjhkjhkjkjhk
        laumistutkija kirjoitti:

        Laumanvartijarodut voivat pärjätä, vaikka susifanit toisin sanovatkin. Mutta fani on fani:-D

        Tosin eihän tuo koira pärjääkään, jos siitä koulutetaan täys lemmenpesä. Laumistyylin opittuaan se saattaisi pärjätä.

        Kyllä tuon kokoinen, hyväkuntoinen tanskandoggi oikeastaan sudelle joka tapauksessa pärjää, jos tietää joutuvansa kaksinkamppailuun! Aikoinaan tanskandoggeja käytettiin villisikojen ja hirvien metsästykseen, jossa ottevat itse saaliin hampain kiinni ja pitelivät sitä raa`alla voimalla, vaikka olivat nykyisiä tanskiksia selvästi pienempiä: ulkonäköseikat innostuttivat kasvattamaan tanskandogeista jättiläisiä.

        Ei susi tuollaista tanskandoggia voita!

        Voittaa, koska tuommoinen doggi ei tiedä mitä pitää tehdä. Yksinkertaisesti ei osaa mitään...tyhmä koira, tai siis rotu. Laumis käyttää korvien väliä.


      • Metsien Mies
        laumistutkija kirjoitti:

        Laumanvartijarodut voivat pärjätä, vaikka susifanit toisin sanovatkin. Mutta fani on fani:-D

        Tosin eihän tuo koira pärjääkään, jos siitä koulutetaan täys lemmenpesä. Laumistyylin opittuaan se saattaisi pärjätä.

        Kyllä tuon kokoinen, hyväkuntoinen tanskandoggi oikeastaan sudelle joka tapauksessa pärjää, jos tietää joutuvansa kaksinkamppailuun! Aikoinaan tanskandoggeja käytettiin villisikojen ja hirvien metsästykseen, jossa ottevat itse saaliin hampain kiinni ja pitelivät sitä raa`alla voimalla, vaikka olivat nykyisiä tanskiksia selvästi pienempiä: ulkonäköseikat innostuttivat kasvattamaan tanskandogeista jättiläisiä.

        Ei susi tuollaista tanskandoggia voita!

        Siitä rodusta ei ole susille vastusta, se on varma.


      • laumistutkija
        Metsien Mies kirjoitti:

        Siitä rodusta ei ole susille vastusta, se on varma.

        ...toisin kuin laumanvartijaroduista;-)


      • §§§§§§§§§§§§§§§§§§§§
        laumistutkija kirjoitti:

        ...toisin kuin laumanvartijaroduista;-)

        tositilanteessa. laumanvartijarodut eivät pelkää sutta ja saattavat hyökätä sen kimppuun, mutta luonto koulii susista tappajia eikä siinä vaiheessa kesykoiran ominaisuudet yksinkertaisesti riitä.


      • laumistutkija
        §§§§§§§§§§§§§§§§§§§§ kirjoitti:

        tositilanteessa. laumanvartijarodut eivät pelkää sutta ja saattavat hyökätä sen kimppuun, mutta luonto koulii susista tappajia eikä siinä vaiheessa kesykoiran ominaisuudet yksinkertaisesti riitä.

        Luonto on tuhansien vuosien ajan muokannut laumiksista susien tappajia, ja ihmiset ovat yhtä pitkän aikaa käyttäneet laumisten kehittämiseen valikoivasti vain parhaita susien raatelijakoiria. Susista ei varsinaisesti ole kehittynyt nimenomaan koirien tappajia, mutta laumanvartijakoirista on kehittynyt >>vain suurpetojen tappajia>>.


      • vaakalautainen
        laumistutkija kirjoitti:

        Luonto on tuhansien vuosien ajan muokannut laumiksista susien tappajia, ja ihmiset ovat yhtä pitkän aikaa käyttäneet laumisten kehittämiseen valikoivasti vain parhaita susien raatelijakoiria. Susista ei varsinaisesti ole kehittynyt nimenomaan koirien tappajia, mutta laumanvartijakoirista on kehittynyt >>vain suurpetojen tappajia>>.

        Kuinkas kumpikaan teistä todistaa nuo väitteenne siitä, onko hengiltä ensimmäisenä susi vai laumanvartijakoira? Mistä olette esimerkiksi saaneet tietolähteenne?


      • Susi on välipala
        vaakalautainen kirjoitti:

        Kuinkas kumpikaan teistä todistaa nuo väitteenne siitä, onko hengiltä ensimmäisenä susi vai laumanvartijakoira? Mistä olette esimerkiksi saaneet tietolähteenne?

        susi, minä tuon koiran.


      • HeHhOhHEH
        vaakalautainen kirjoitti:

        Kuinkas kumpikaan teistä todistaa nuo väitteenne siitä, onko hengiltä ensimmäisenä susi vai laumanvartijakoira? Mistä olette esimerkiksi saaneet tietolähteenne?

        Lähde pois täältä pienimunaisten palstalta. Nämä arjen sankarit on päättänyt, että niiden rekku voittaa suden. Samaa kiihkoa voi lukea uskonto-palstalta.


      • SI-SU
        §§§§§§§§§§§§§§§§§§§§ kirjoitti:

        tositilanteessa. laumanvartijarodut eivät pelkää sutta ja saattavat hyökätä sen kimppuun, mutta luonto koulii susista tappajia eikä siinä vaiheessa kesykoiran ominaisuudet yksinkertaisesti riitä.

        tappamat eläimet ovat enimmäkseen ns. ruohonsyöjiä. Minäkin tappaisin peuran tai rusakon paljainkäsin jos vaan saisin kiinni, en silti pidä itseäni mitenkään ylivertaisena tappajana. Näin siis suomessa, melkein koira kuin koira pystyy tappamaan suomenluonnossa susien saaliiksi joutuvia eläimiä, varsinkin laumassa.


      • koira vs susi
        SI-SU kirjoitti:

        tappamat eläimet ovat enimmäkseen ns. ruohonsyöjiä. Minäkin tappaisin peuran tai rusakon paljainkäsin jos vaan saisin kiinni, en silti pidä itseäni mitenkään ylivertaisena tappajana. Näin siis suomessa, melkein koira kuin koira pystyy tappamaan suomenluonnossa susien saaliiksi joutuvia eläimiä, varsinkin laumassa.

        pitkät raatelu hampaat vähintään 5 senttiä. Ovat taitavia hyökkämään tehokkaasti eläinten niskaan kiinni. Kyllä iso koira pystyy pitämään pintansa jos susi hyökkää, susi on viisas eläin ei loukkaa itsensä jos huomaa koira pistää vastaan.


    • Barababbs

      ei länsimaiset koirat taho sudelle pärjätä, koska eivät niitä työssään kohtaakaan! eri asia se on tuolla itäisillä mailla ja mm. etelä-venäjällä, jossa ne vielä joutuvat suden kanssa vastakkain...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe