Miehen vanhemmat ongelma?

mitä teen?

Eli olemme seurustelleet miehen kanssa reilun vuoden, olemme molemmat vähän päälle parikymmpisiä. Asumma eri paikkakunnilla ja miehen vanhemmat asuvat samalla paikkakunnalla kuin minä (mies muutti täältä opiskelemaan nuorempana ja koulu vielä kesken). Tapaamme noin joka vkl, joka toinen vkl minä menen hänen luokseen ja joka toinen vkl hän tulee tänne. Kun mies on minun kotikaupungissa, olemme yleensä hänen vanhemmillaan. Asia on ihan ok minulle - tai oli. Ymmärrän kyllä että mies haluaa vanhempiansa tavata eikä siinä ole mitään vikaa :-) Mutta pari asiaa häiritsee minua.. Aika paljonkin. Olen yrittänyt avata suuta ja kertoa miehelleni, mutta en vain saa suutani auki! En halua loukata häntä enkä todellakaan olla mikään este hänen ja vanhempiensa tapaamisille. Eli kun menemme miehen vanhemmille. Kaikki voi olla aluksi ok, mutta tunnin parin päästä minulle tulee hirveän ulkopuolinen olo. Ihan kuin minua ei kaivattaisi sinne. Talossa asuu miehen vanhemmat ja teini-ikäinen tyttö. Sen lisäksi siellä majailee usein vkl:na mieheni veli. Ei heissä ihmisinä ole mitään vikaa. Mutta se on niin kamala tunne, kun kukaan ei puhu ja jos yritän avata keskustelua niin se kuitataan parilla sanalla tai ei vastata ollenkaan! Mieheni ei tietenkään tätä huomaa, kun on niin paljon juttuja veljensä kanssa. Tämäkin tuntuu pahalta, koska viinaa kuluu ja en pidä yhtään että mieheni on liian juovuksissa ( joka kerta väh. sanonut jotain ilkeää).. En ihan oikeasti haluaisi yhtään mennä sinne! Kaiken lisäksi nämä vanhemmat teettävät minulla kotitöitä! (imuroi, siivoa, tee ruokaa..) Ja toisekseen emme saa olla miehen kanssa koskaan rauhassa. Monta kertaa kun olemme menossa nukkumaan niin minut vielä vaatimalla vaaditaan ja käskemällä käsketään tekemään jotain.. esim. iltapalaa. Tätä on jatkunut jo aika pitkään enkä ihan oikeasti tiedä mitä pitäisi tehdä!? Jättää vaan menemättä ja pahoittaa miehen mieli? Kun kuitenkin nämä viikonloput ovat ainoat hetket jolloin pystymme näkemään, minä töissä viikot ja mies koulussa.. :-/

15

611

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

No voi kamalaa kun joutuu ihan töitä tekemään :(

• mk

Suostuisi naiseni kotona tekemään kotitöitä kun ne eivät kuulu minulle olleenkaan koska olen vieras sillä enkä mikään renki. Ettehän tekään laita vanhempianne tekemään kotitöitä asunnossanne kun muutatte pois lapsuuden kodistanne pois ja vanhempanne tulee vierailulle tai puolison vanhemmat.

• ...
        mk kirjoitti:

Suostuisi naiseni kotona tekemään kotitöitä kun ne eivät kuulu minulle olleenkaan koska olen vieras sillä enkä mikään renki. Ettehän tekään laita vanhempianne tekemään kotitöitä asunnossanne kun muutatte pois lapsuuden kodistanne pois ja vanhempanne tulee vierailulle tai puolison vanhemmat.

eivät tee kotitöitä kotonani, koska he eivät asu luonani vaan korkeintaan vierailevat muutaman tunnin toisinaan. Aloittaja asuu, syö ja sotkee poikaystävänsä vanhempien luona. On siis kohtuullista, että hän osallistuu myös talon töihin.

• ................

vieraita laiteta töitä tekemään, ja käsketä ruokaa laittamaan!

-vaikea sanoa tietenkin minkälaiset välit siellä on,

• Mikä heittää ?
        ... kirjoitti:

eivät tee kotitöitä kotonani, koska he eivät asu luonani vaan korkeintaan vierailevat muutaman tunnin toisinaan. Aloittaja asuu, syö ja sotkee poikaystävänsä vanhempien luona. On siis kohtuullista, että hän osallistuu myös talon töihin.

Tooota, mitä se "sotkee" ? Ei hän "asu" kyläillessään ja vieraalle(kin) on tapana tarjota. "Kohtuudella" apua voikin vaatia, ei piikomista; imurointi ja siivoaminen ei kuulu vierailijan tehtäväluetteloon.

• aewfawe

voithan sä vain sanoa että kaipaisit kahdenkeskeistä aikaa.

• mk

Vastaan kun olet poikaystäväsi kotona niin tiukasti kieltäydyt kaikista koti töistä ja jos eivät usko niin hanki itsellesi jokin harrastus kun olet siellä ja menet harastuksiin ja älä tee mitään. Ei muuta kun kissa pöydälle ja sanot suoraan että en ole mikään piika ja minun siivoomiset loppuu ja jos joku väitäää vastaan niin sanot 20 euroa tunti niin homma hoituu koska sinä olet vieras poikystäväsi kotona ja sanot suoraan poikaystävällesi että et tee hanen kotonaan mitään kotitöitä ja jos ei usko rajähdä kunnolla parikertaa siellä ja jos olet menossa nukkumaan ja kaikki muutkin ovat yli teini-iän niin sanot suoraan että kyllä aikuiset ihmiset saavat itse tehdä iltapalansa ja kun kerran sanot tiukasti niin kyllä valittaminen ja vaatiminen loppuu ja jso ei lopu niin älä mene poikaystäväsi kotiin ollenkaan ja sanot myös syyn poikaystävällesi ja hänen pitää puolustaa sinua ja te teette niinkuin haluatte. Voivat ottaa herneen nenään mutta kun kerran sanoo suoraan niin kyllä asia menne perille mutta jos ei mene niin lähdeppä josku illalla pois sieltä omaan kotiisi niin silloin huomaavat että olet tosissaan ja lopeta piikominen kokonaan.

• ....................

"No voi kamalaa kun joutuu ihan töitä tekemään :("

no on se nyt jumalauta ko toinen tulee VIIKONLOPPUA viettämään. Ja tosiaa varmasti tympii jos ei saa sillon ainoana hetkenä ku pystyy nähä nii sit ollakkaa kahestaa :/

• ehgosdfasd

nyt selvinnyt, että onko sinulla oma asunto..?
      Mutta jos on, niin miksette sitten voi sopia, että olisitte pääsääntöisesti sinun asunnollasi ja kävisitte sieltä käsin miehen vanhemmilla ts mies kävisi vanhemmillaan ilman sinua?
      Itse en ainakaan jaksaisi tuollaista "kolhoosimeininkiä" ; olimme vielä viime vuoden opiskelujen vuoksi samassa tilanteessa, mutta yhtään vknloppua en ollut kihlattuni vanhemmilla, vaan omassa kodissani. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa miehellesi ymmärtää, että haluat olla hänen kanssaan etkä koko perheen, etenkään kun teillä ei tunnu olevan mitään omaa rauhaa! Kyllä vanhempienkin on ymmärrettävä se, etteivät heidän lapsensa pysy ikuisesti lapsina, vaan heillä on omakin elämänsä - etkä sinä ole velvollinen heitä passaamaan! Kai miehesi veli ja pikkusiskokin sitten samaan aikaan tekevät osansa kotitöistä?
      Suuta auki vaan, rauhallisesti keskustelemalla ne asiat selviää!

• aloittaja.

Nämä vkl vierailut ovat sellaisia, että miehen isä pyytää/käskee meidät molemmat sinne. Sinulle, joka vastasit: "eivät tee kotitöitä kotonani, koska he eivät asu luonani vaan korkeintaan vierailevat muutaman tunnin toisinaan. Aloittaja asuu, syö ja sotkee poikaystävänsä vanhempien luona. On siis kohtuullista, että hän osallistuu myös talon töihin." Siivoan kyllä omat sotkut ja vien yleensä mukanani ruokaa vaikka miehen isä on sanonut että ei tarvitse! En todellakaan asu siellä kuin joku sika!

Ja joudun nyt väliaikaisesti asumaan äitini luona ( muutama pikkusisarus) koska kämpässäni on remontti joka kestää n. pari kk vielä.. Että ei kyllä sielläkään huvittaisi pahemmin olla. Mutta tosiaan, omaa rauhaahan kaipaisin. Ja miehen vanhemmat asuvat toisella puolella kaupunkia kuin missä minä majailen. Eikä ole autoa, joten millä sinnekin menisi kun mies _aina_ juo siellä väh. sen muutaman..

En vain ymmärrä miksi vielä kesällä viihdyin siellä, mutta syksyn mittaan.. Oikeesti se on niin kamala tunne kun tuntee itsensä niin ulkopuoliseksi kuin vaan voi olla!

Mua kaduttaa ylikaiken kun siellä vanhemmilla oli apin veli perheineen yötä myös ja jouduimme mieheni kanssa jakamaan 2 hengen sohvan nukkuaksemme edes vähän, niinkun suunnittelin omalle isälleni lähtöä silloin yöllä koska mulla ei ollut tavaroita mukana (sovittiin miehen kanssa että mennään yöksi muualle joten olin jättänyt tavarani sinne, mutta miehen isä PAKOTTI meidät jäämään sinne ja haukkui minut koska olin jättänyt tavarani miehen kanssa sopimaamme paikkaan....). Ja isäni olisi maksanut vielä taksinikin, köyhällä opiskelijalla kun ei oo varaa ajella taksilla ympäri kaupunkia, mutta en lähtenyt.. Nyt olen maanantaina menossa miehen kanssa taas vanhemmilleen.. Ehkä silloin saan sanotuksi edes miekkoselle että ihan oikeesti nyt menee yli.. Ja ehkä tällä kertaa todellakin lähden sieltä jonnekin muualle yöksi! Jääköön ukkelini sinne jos niin haluaa.

• oppeliini
        aloittaja. kirjoitti:

Nämä vkl vierailut ovat sellaisia, että miehen isä pyytää/käskee meidät molemmat sinne. Sinulle, joka vastasit: "eivät tee kotitöitä kotonani, koska he eivät asu luonani vaan korkeintaan vierailevat muutaman tunnin toisinaan. Aloittaja asuu, syö ja sotkee poikaystävänsä vanhempien luona. On siis kohtuullista, että hän osallistuu myös talon töihin." Siivoan kyllä omat sotkut ja vien yleensä mukanani ruokaa vaikka miehen isä on sanonut että ei tarvitse! En todellakaan asu siellä kuin joku sika!

Ja joudun nyt väliaikaisesti asumaan äitini luona ( muutama pikkusisarus) koska kämpässäni on remontti joka kestää n. pari kk vielä.. Että ei kyllä sielläkään huvittaisi pahemmin olla. Mutta tosiaan, omaa rauhaahan kaipaisin. Ja miehen vanhemmat asuvat toisella puolella kaupunkia kuin missä minä majailen. Eikä ole autoa, joten millä sinnekin menisi kun mies _aina_ juo siellä väh. sen muutaman..

En vain ymmärrä miksi vielä kesällä viihdyin siellä, mutta syksyn mittaan.. Oikeesti se on niin kamala tunne kun tuntee itsensä niin ulkopuoliseksi kuin vaan voi olla!

Mua kaduttaa ylikaiken kun siellä vanhemmilla oli apin veli perheineen yötä myös ja jouduimme mieheni kanssa jakamaan 2 hengen sohvan nukkuaksemme edes vähän, niinkun suunnittelin omalle isälleni lähtöä silloin yöllä koska mulla ei ollut tavaroita mukana (sovittiin miehen kanssa että mennään yöksi muualle joten olin jättänyt tavarani sinne, mutta miehen isä PAKOTTI meidät jäämään sinne ja haukkui minut koska olin jättänyt tavarani miehen kanssa sopimaamme paikkaan....). Ja isäni olisi maksanut vielä taksinikin, köyhällä opiskelijalla kun ei oo varaa ajella taksilla ympäri kaupunkia, mutta en lähtenyt.. Nyt olen maanantaina menossa miehen kanssa taas vanhemmilleen.. Ehkä silloin saan sanotuksi edes miekkoselle että ihan oikeesti nyt menee yli.. Ja ehkä tällä kertaa todellakin lähden sieltä jonnekin muualle yöksi! Jääköön ukkelini sinne jos niin haluaa.

Sovi tapamisesta kaupungilla miehesi kanssa. Tehkää yhdessä vaikka pitkä kävelylenkki, jonka jälkeen sinä kotiisi, mies omaansa. Tuo on aivan kammottavaa että sinä haluat katsella juopunutta miestäsi hänen vanhempiensa luona! Sinua ei edes haluta heidän seuraansa! He haluavat vain oman lapsensa, ei sinua!

Olka erossa kunnes saat oman asuntosi käytoonne, sittenkään sinun EI tarvitse liimata itseäsi tuon juopon perheen sekaan. Olkaa päivät yhdessä jonka jälkeen anna miehesi mennä yksin juopottelemaan ja vietä sinä se aika oman perheesi kanssa.

Oikeastaan tuo koko touhu kuulostaa vähän sairaalta. Eikohän olisi älykkäämpää hankkia toinen juopottelematon ystävä? Miksi et käyttäisi tuota kaikista kalleinta lahjaasi, valinnan vapautta! ja tekisit elämästäsi hiukan kauniimman?

• aloittajaaa
        oppeliini kirjoitti:

Sovi tapamisesta kaupungilla miehesi kanssa. Tehkää yhdessä vaikka pitkä kävelylenkki, jonka jälkeen sinä kotiisi, mies omaansa. Tuo on aivan kammottavaa että sinä haluat katsella juopunutta miestäsi hänen vanhempiensa luona! Sinua ei edes haluta heidän seuraansa! He haluavat vain oman lapsensa, ei sinua!

Olka erossa kunnes saat oman asuntosi käytoonne, sittenkään sinun EI tarvitse liimata itseäsi tuon juopon perheen sekaan. Olkaa päivät yhdessä jonka jälkeen anna miehesi mennä yksin juopottelemaan ja vietä sinä se aika oman perheesi kanssa.

Oikeastaan tuo koko touhu kuulostaa vähän sairaalta. Eikohän olisi älykkäämpää hankkia toinen juopottelematon ystävä? Miksi et käyttäisi tuota kaikista kalleinta lahjaasi, valinnan vapautta! ja tekisit elämästäsi hiukan kauniimman?

Toi oli kyllä väärin kun sanoit miestäni juopoksi. Kyse ei yleensä ole kuin muutamasta, jotka yleensä kyllä itsekin otan, mutta mies on sellainen että jos on edes yhden kaljan ottanut niin ei aja autoa (ei haluu ottaa minkäänlaisia riskejä). Ja se menee niin että tämä miehen isä on oikeasti vissiin hieman alkoholisoitunut ja niinkuin kerroin että hän _pakotti_ meidät jäämään silloin sinne yöksi, niin se todellakin pakottaa mieheni juomaan (ja aika usein minutkin). Tämä on niin toivoton tilanne. Ilmoitin miehelle että olis vähän asiaa. Eli perjantaina kissa pöydälle ja niin edes päin. Kerroin jo että liittyy tähän aiheeseen. Toivottavasti keksitään jotain tähän.

Ps. Viime viikolla olimme taas siellä. Oli oikeasti ihan mukavaa. Miehen sisarukset olivat muualla, joten saimme olla rauhassa :-) Mutta. Katsoimme illalla jotain ohjelmaa teeveestä, jossa puhuttiin jostain kauneusleikkauksista, silikoneista.. Miehen isä sanoi: "Ei tekis varmaan ****llekään pahaa tommonen leikkaus ja noi silikonit!" Siinä vaiheessa mulla kilahti ja koska miehen isä on vähän lihava sanoin takaisin että ei sullekaan tekis pahaa se sellanen rasvaimu, voin sen rasvan sit laittaa mun tisseihin! :-D Johan meni mies hiljaseks ja punaseks(ei puhunu mulle mitään loppuiltana, ja oli ihmeen kohtelias). Taisi tajuta että en jaksa kuunnella tollasii kommentteja koko aikaa.

• Piikasten sukua

Kyllä sinun on vain jäätävä pois seurasta ja vietettävä vkl:t itsellesi mukavammilla tavoilla. Jos et niin tee, on kai vain tyytyminen osaansa. Ja ihan ehdottomasti sinun on selvitettävä tilanne kaverillesi, muuten et tiedä, millainen osuus hänellä asiaan on; hyväksyykö hänkin sen, että käyt piikomassa. Ja jos, niin ota tyttörukka pitkät ja äkkiä.

• aloittelija....

Noniin, nyt siis tilanne on se että käymme siellä vkl:sin nopeasti kahvilla moikkaamassa miehen vanhempia ja sitten kipin kapin joko sinne väliaikaiseen kämppääni tai isälleni :) Mies ei ollut tajunnut kuinka epämiellyttävä ja turhauttava ja ahdistava koko tilanne minulle oli. Oli todella pahoillaan ettei ollut tajunnut ja pari tippaakin tuli linssistä kun sanoin että en oo syksyn jälkeen tykännyt olla siellä. Mutta näin ja tästä eteenpäin :)

• Huva
        aloittelija.... kirjoitti:

Noniin, nyt siis tilanne on se että käymme siellä vkl:sin nopeasti kahvilla moikkaamassa miehen vanhempia ja sitten kipin kapin joko sinne väliaikaiseen kämppääni tai isälleni :) Mies ei ollut tajunnut kuinka epämiellyttävä ja turhauttava ja ahdistava koko tilanne minulle oli. Oli todella pahoillaan ettei ollut tajunnut ja pari tippaakin tuli linssistä kun sanoin että en oo syksyn jälkeen tykännyt olla siellä. Mutta näin ja tästä eteenpäin :)

Kiva ja mukavaa, että olette saaneet asiaan selvyyttä. Ja vielä iloisempaa, että pystytte kuitenkin käymään ja olemaan yhteyksissä joka suuntaan. Osoittaa, että asioita käsitellään suurella sydämellä ja välittäen kaikista osapuolista. Onnea matkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe