rakastunut nainen kiukuttelee?

24vee.

Pitkän sinkkuelon jälkeen olen aloittanut uuden suhteen. Olemme olleet kimpassa kolmisen kuukautta. Viime viikkoina olen huomannut kiukuttelevani/oikuttelevani ehkä liian usein. Usein tätä tapahtuu, kun en mielestäni saa tarpeeksi huomiota tai aikaa häneltä. Äsken vietimme pari päivää laatuaikaa toisiamme hellien ym, mutta sitten tänään taas, kun hänellä on muuta menoa, niin suutahdin asiasta. En huuda enkä raivoa, mutta alan mököttää tai muutun todella vaisuksi. Myöhemmin yksinollessani kuitenkin tajuan miten tyhmästä asiasta mökötän. Tuntuu, etten voi hallita mielialan muutoksiani.

Huomioimme toisiamme kyllä ja hellittelemme, mutta voiko minulla silti olla jonkinlaista läheisyyden kaipuuta? Tämä on vielä tätä alkuhuumaa, kun tuntuu ettei voi olla ajattelematta toista tai pitää näppejään erossa toisesta, mutta miksi kummassa kuitenkin kiukuttelen ja olen äärettömän itkuherkkä..

En voi laittaa tätä yksinomaan pms:n piikkiin, koska sitä tapahtuu kuukautisten aikaan/heti jälkeen.
Voi olla, että e-pillerit ovat alkaneet temppuilemaan. Tai sitten ongelma on vain päässäni: rakastan häntä paljon ja tiedän, että hän minua, mutta silti olen välillä epävarma suhteestamme ja siitä onko hän vakavissaan kanssani, vaikka tiedän että näin on. Välillä tuntuu, että tulen hulluksi oikutteluni kanssa...

7

993

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • crazyme

Itse olen ollut yhdessä poikaystäväni kanssa jo reilun vuoden ja minulla on ollut juuri samalaisia ´oireita´ ja on vieläkin. vaikka tiedän, että kiukuttelen liiankin usein, teen sitä silti. nykyään hän tietää jo itsekin, että olen semmoinen vain koska tahdon huomiota ja aina kiukkupuuskan laannuttua voimme nauraa asialle. alkaa kuitenkin jo itseäkin ärsyttää, kun tarvin ehkä liikaakin huomiota.. en vaan voi asialle mitään

• tyttöystävä-.-..-.-.

kummallista? Minulla sama juttu. Pitkä sinkkuaika takana, yksin asuin vuosia. Mutta tiedätkö mitä? Silloin kun asuit yksin ja jos vaikka oli niitä PMS -oireita tai muuta kiukkuilua, et huomannut sitä itse, koska ei ollut ketään kenelle kiukutella!!

Minä olen ällistynyt omasta itsestäni. Kuinka paljon minulta löytyy mielipiteitä, pinttyneitä tapoja, tunteita laidasta laitaan... Aikaisemmin kukaan ei ole ollut niitä kärsimässä.

• 24vee.
        tyttöystävä-.-..-.-. kirjoitti:

kummallista? Minulla sama juttu. Pitkä sinkkuaika takana, yksin asuin vuosia. Mutta tiedätkö mitä? Silloin kun asuit yksin ja jos vaikka oli niitä PMS -oireita tai muuta kiukkuilua, et huomannut sitä itse, koska ei ollut ketään kenelle kiukutella!!

Minä olen ällistynyt omasta itsestäni. Kuinka paljon minulta löytyy mielipiteitä, pinttyneitä tapoja, tunteita laidasta laitaan... Aikaisemmin kukaan ei ole ollut niitä kärsimässä.

vastauksistanne! "Kiva" kuulla, että muutkin ovat kokeneet samaa. Välillä jo mietin, että alkaako mielenterveys pettää.. Mutta kyse voi tosiaan olla ihan vaan siitäkin, että haluaisi toisen melkeinpä jakamattoman huomion itselleen. Pitkään yksinolleena sitä on niin mielissään, että on joku siinä vierellä.
        Voi olla, että ehkä sitä on jollain tavalla myös hämillään uudesta tilanteesta - purkautuu sitten tyhmänä ja turhana oikutteluna. Suhteen myötä alkaa tosiaan itsestäkin löytymään "uusia" puolia, joita ei vain ehkä yksin ollessa ole tajunnut. Sitä ikään kuin joutuu tutustumaan toisen ohella omaan itseensä uudestaan.
        Toivon totisesti, että kyse on vain siitä. :)

• kanssasisar29

täällä ilmoittautuu yksi kanssasisar =)

ihan samoja "oireita" minulla.
      se niin kiltti ja "rauhallinen" onkin muuttunut kiukuttelevaksi valittelijaksi, MITEN SE ON MAHDOLLISTA ??
      välillä tuntuu kamalalta kun jälkeenpäin pohtii mistä ja mitä tuli taas kiukuteltua...yleensä pienistä asioista.
      tilanne on aina sama , en ole saanut tarpeeksi huomiota mieheltä . sitä kaipaa joka tunti joka minuutti huomiota, jos toinen haluaa omaa aikaa tai on omissa oloissaan/menoissaan niin helposti tulee hätiköityä ja sitten tulee se kiukutteluvaihe.
      ihan hassua sitten kun on leppynyt.

• happyppahh

Hei
      Kuvaamasi käytös kuulostaa minustakin harmillisen tutulle, mutta onneksi nyt jo taakse jääneelle. Minulla oli takana 20 vuotinen parisuhde, tuskallinen ero ja sen jälkeen pari vuotta yksin, ennen kuin tapasin nykyisen kumppanini. Olemme olleet nyt yhdessä kaksi vuotta. Nyt mieleni on hyvä ja rauhallinen, mutta noin 3 kk tutustumisemme jälkeen aloin kärsin kiukuttelusta, joka loppujen lopuksi johtui omasta epävarmuudestani. Vaikka uusi elämäntilanne tuntui huumaavan ihanalta, synnytti se myös epävarmuutta lähes kaikesta. Epäilin rakastanko oikeasti, kestääkö hänen tunteensa, sovimmeko yhteen, nouseeko käytännön ongelmat liian suuriksi, olemmeko liian erilaisia, hyväksyykö lapsensa minua, kelpaanko yms yms yms. Vaikka olen kokoajan tiennyt, että mies ei minua missään tapauksessa tahallaan satuttaisi, niin silti epävarmuustekijöitä uudessa tilanteessa oli riittämiin.

Luottamuksen ja turvallisuuden tunteen vahvistuminen vie aikansa. Mieti omia epävarmuustekijöitäsi, niiden syitä ja todellisuuspohjaa. Keskustelkaa näistä asioista rauhallisesti ja rakentavasti silloin, kun akuutti kiukku ei ole päällä. Jos ette osaa keskustella, niin opetelkaa.
      Mieti myös omaa käyttäytymistäsi. Minä huomasin käyttäytyväni todella luotaantyöntävästi ja epärakastavaisesti silloin, kun kun kaipasin toiselta läheisyyttä ja huomiota. Erittäin ristiriitaista ja tyhmää. Mies tietysti tulkitsi, että haluan olla yksin ja rauhassa.

Myös mies voi tuntea olonsa uudessa suhteessa epävarmaksi, mutta reakoi siihen erilailla. Sinun kiukkukäyttäytyminen tuskin hälventää miehen mahdollista epävarmuutta.

• äksvee

Olen kylmä ja kuuma ja sitten taas kylmä. En oikeastaan kiukuttele, vaan pikemminkin vetäydyn silloin kun minusta tuntuu, että en ole saanut tarpeeksi huomiota. Enkä tee sitä tietoisesti, vaikka nyt tiedostankin miten toimin. Ehkä haluan osoittaa, että jos et huomioi minua en minäkään sitten sinua. Jos et halua seksissä tyydyttää minua niin eipä minua kauheasti kiinnosta. Välillä voin muuttua hyvin etäiseksi. Silloin kun olen saanut toivomaani huomiota, olen taas ihana ja huomaavainen itsekin, haluan läheisyyttä, henkistä ja fyysistä, palata miehen kainaloon.

• Hot_N_Colt

Joo tuttua touhua on tuo kiukuttelu ja huomionhakuinen angstailu :P

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      1995
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      121
      1715
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1306
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      720
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      57
      614
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      204
      575
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      482
    Aihe