Häiritsevä nilan vp18c

kyllästynyt meluun

Meillä on Nilan vp18c ilmalämpöpumppu sijoitettuna kodinhoitohuoneeseen aivan keittiön seinän taakse oviaukon viereen, tämä oli todellinen virhe. Nilanin käyntiääni on todella kova ja resonoi seinien läpi häiritsevän paljon. Ainakin meillä, vaikka laitat Khh oven kiinni niin nilanin ääni kuuluu häiritsevän kovana keittiöön. Ei tule mieleenkään, että voisi sunnuntaiaamuna juoda rauhassa kahvia ja lueskella sanomalehteä keittiönpöydän ääressä, minusta ainakin tuntuu ettei meillä ole ikinä nilanin päälläollessa hiljaista, sen ääni kuuluu lähes jokapuolelle taloa. Kuvittelin vielä, kun muutimme rivitalosta omakotitaloon, että nyt saan nauttia täydellisestä hiljaisuudesta mutta ikäväkseni kuitenkin kaipaan vanhaan asuntooni, koska siellä ei kokoajan särissyt korvaani jokin laite. Häiritseekö muita nilanin käyntiääni? Meillä ainakin kone pitää ikävää särinää ei tasaista hurinaa, ääni ei kuitenkaan tule nilanin kuorista/pelleistä. onko ideoita miten saisin vehkeestä hiljasemman ettei tarvitsisi koko koneesta luopua oli kuitenkin sen verran hintava.

5

2429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nilanisti

      Meillä ollut jo vuodesta 2002 ja ei koskaan ole äänet häirinneet. Kone sijaitsee keittiössä tiskipöydän päässä ja ääni vastaa suunnilleen kylmiön hurinaa. Ilmeisesti teillä jotensakkin resenoi se kone.

      • kyllästynyt meluun

        Millaista ääntä nilaninne pitää? Meillä kävi joku nilanin äijäkin katsomassa konetta ja totes vaan et tollasta ne pitää, on vähän kova mut voithan ottaa koneen pois päältä ja jättää hyötymättä nilanin tuomista eduista. En voisi ikinä kuvitella, että meillä kone olisi keittiössä, ainakin meillä saisi olla useita jääkaappeja käynnissä yhtä aikaa et ääntä voisi verrata toisiinsa. Äänen kovuus on lähinnä sama kuin pesukoneessa. tosiaan jos pidän kodinhoitohuoneen oven auki niin nilanin ääni kuuluu toiselle puolelle taloa, tämä on todella rasittavaa kuunneltavaa. Meillä oli alunperin tarkoitus, että khh olisi ollut esim. askartelutila mutta ei sielllä voi olla ja yrittää jotain tehdä. Onko tosiaan niin, että vain meidän kone pitää turhan kovaa melua? Voiko sille tehdä jotain tai osaako joku sanoa ketä pitäisi pyytää sitä katsomaan ja vaimentamaan?


    • Tossi on

      Meillä sama kone ja on yksi hiljaisimmista koneista. Ellei ole provo niin sitten on kone viallinen

    • IV-mies

      Meillä on 25C jossa pienemmillä tehoilla laitteesta kulkeutuu kaikkialle taloon ikävä uliseva ääni. Kovemmalla teholla ulina häviää täysin ja kuuluu vain normaalia (aika hiljaista) humisevaa ilmavirran virtausääntä kanavista, kuten pitääkin. Kompressorin toiminta ei aiheuta mitään lisä-ääntä, se ei kuulu huoneistoon. Onkohan muilla samoja ongelmia?

      • nilanilainen

        Sama täällä. Nilan vp18c ja 1-2 kun on ilmastointi niin ääni häiritsee, kolmosella ei. Varmaan huoltoheppu tilattava.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe