Olen pitänyt rahaa määräaikaisilla tileillä joissakin pankeissa. Nyt on tarkoitus pitää niitä säästötilillä, josta ne ovat nostettavissa milloin tahansa. Putkiremontti on tulossa ja uuden asunnon osto on mahdollinen. Määräaikaisilta tileiltä omia rahojaan ei noin vain saa nostaa. Rahat saa kesken määräajan, mutta pankki rankaisee pidättämällä 1,9 prosenttia tilillä olevasta pääomasta.
Normaaleja vanhanaikaisia säästötilejä ei ole olemassa. Tileillä on nyt pankkikohtaiset tuotenimensä. Esimerkiksi S-pankilla nimenä on S-tuottotili. Kiinteätä korkoa ei ole. Se on pankkikohtaiseen Prime-korkoon sidottu, joka voi siis olla mitä milloinkin. Tilillä oleva pääoma ratkaisee korkoprosentin. Se saattaa olla eri pankeissa erilainen.
Etten sitten tiedä minne mennä ja kusta tulee.
Pankkeja vaikea kilpailuttaa
3
336
Vastaukset
- saukko..
..osuuspankkia. Siellä sanotaan näin, mutta tehdään toisin. Eli tuon koron suhteen neuvoivat minua avaamaan tilin netin kautta, silloin saisin hiukan paremman koron. Kuitenkin antavat konttorissa avatulle tilille parempaa korkoa. Ja ero ei ole kovin pieni, se on melkein 100%. Jos asiaa tiedustelee sähköpostilla, niin takuu varmaa on, että vastausta tai selitystä ei tule. Se on sitä palvelua. OP mennyt muutenkin palvelun suhteen alle riman. Odottaa saa tuntitolkulla. Virkailijat istuvat kännykkä korvalla tai sormet tietokoneen näppiksellä, mutta palveluun ei ole aikaa.
- Lääkedosetti
Joo varo osuuspankkia! Siellä purraan yllättäen asiakasta käteen jos tuo rahojaan tosta vaan. Tai ainakin supistaan ja pälyillään epäilyttävästi. Kannattaa VAROA!
- ennen oli 0,6 % nyt
on erot 1,5 % luokkaa ja enemmänkin.
Tuossa kehotettiin varomaan OP, ei minullakaan siellä ole ollut sen jälkeen kun tuli 50 000 € talletussuoja, koska bonuksen kanssakin aina heikointa korkoa maksoivat, mutta helpolla pyytäen on aina määräaikaiseen kirjoitettu että "tilin lopettaminen on mahdollista kuluitta".
Osuuspankki / Jatkuva Tuottotili, 200e talletuksesta alkaen , Kiinteä 1%, vapaasti nostettavissa
S-saa 1,25 % vapaalla tilillä jos on 20 000e
FIM 1,4 % ja Elvi 1,25 %
Ja jos olisit seurannut markkinoita olisit voinut ottaa 2 % korollisen vapaan säästötilinkin, vara-rahoillesi.
Mutta eipä siinä paljoa tuottoa/tappiota ole jos on alle vuodesta kyse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k673745On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382381Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712338Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602228Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.301667Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711574- 761477
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?571047Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?681002Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40909