Paras korko

frrrrrt

Mihin pankkiin kannattaa pistää rahat säästöön esim. 2 vuodeksi, kun rahaa on 3000e enkä viiti pitää niitä kotona? Paljon pankki on valmis maksamaan sit niistä korkoa?

8

1391

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isi.

http://www.vakuutuskone.com/S%C3%A4%C3%A4st%C3%B6tililaskuri.aspx

laita tuohon 3000 ja 2 vuotta niin näet,

kyllä minä pitäisin aivan op tai säästöpankin tileillä, tulee 1 % vuodessa,
      enkä sitoisi 2 v tilille, sillä uudelle rahalle et saa silloin mitään korkoa,
      mutta jos pidät 1 % tilillä voit aina tallettaa´samalle tilille lisää ja saat kaikille 1 %

toiseksi, jos kuitenkin tarvoit ennen 2 v , lainaamien on vie yli 15vuoven tuottosi, eli kalliiksi tulee.

kotona ei kannata pitää, ei päivääkään.

• frrrrrt

Eli eikö kannata tallettaa rahaa pankkiin rahan kiilto silmissä? Onko se niin et rahaa tulee niin vähän tosta 3000 eurosta, että ei ole järkeä katella korkoja ja tallettaa sinne? Kun mulla on tili tuolla op:ssa niin kannattaako pistää ne 3 tonnii vaan sinne muiden rahojen lisäksi mitä siel on ennestää?

• Raha poikimaan
        frrrrrt kirjoitti:

Eli eikö kannata tallettaa rahaa pankkiin rahan kiilto silmissä? Onko se niin et rahaa tulee niin vähän tosta 3000 eurosta, että ei ole järkeä katella korkoja ja tallettaa sinne? Kun mulla on tili tuolla op:ssa niin kannattaako pistää ne 3 tonnii vaan sinne muiden rahojen lisäksi mitä siel on ennestää?

Ei, ei kannata laittaa pankkiin talletustileille nykykoroilla. Kannattaa hajasijoittaa osakkeisiin ja rahastoihin. Katso esim. EQ -pankin, Fimin tai vastaavan sijoituspankin suosituksia. Sulla on tuossa ihan hyvä pesämuna, jonka saa poikimaan, kun maltillisesti sijoittaa.

• isi.
        frrrrrt kirjoitti:

http://www.vakuutuskone.com/9b6f80cf-3e4a-4a26-8ed4-54acf9c55885_s%C3%A4%C3%A4st%C3%B6tili.aspx

niin esim. tuollaiselle,
        1 % ei ole paljon, mutta jos muualta saat 10 €/vuosi enemmän, et pääse tuntipalkoille,
        toiseksi pulloja keräilemälläkin tienaat paremmin ja elämäntapavalinnoilla,
        turha kinuta 10 € kk koroisa kun sen kulutta johonkin paljon turhempaa ja usein.

ja kun sinulla on avoin tili se ehkä kannustaa säästämään sinne aina lisää.

• isi.
        Raha poikimaan kirjoitti:

Ei, ei kannata laittaa pankkiin talletustileille nykykoroilla. Kannattaa hajasijoittaa osakkeisiin ja rahastoihin. Katso esim. EQ -pankin, Fimin tai vastaavan sijoituspankin suosituksia. Sulla on tuossa ihan hyvä pesämuna, jonka saa poikimaan, kun maltillisesti sijoittaa.

totta "raha poikimaan"

jos tuo 3000 on helpolla saatua eikä menetys haittaa, silloin voi kokeilla.
        MUTTA pitää miettiä se strategia jolla sijoittaa, jotta osaa ottaa myös virheistään oppia.

aina on eduksi opetella pienillä summilla ensin useampia vuosia,
        ettei heti laita suurempia ja varsinkaan sellaisia KUN PANKISSA, ensimmäisenä ehdotellaan,
        aina kannattaa miettiä vähintään kaksi yötä rahan sijoitusta.

mielestäni, nyt ei kyllä enää ole kovin hyvä aika laittaa poikimaan,
        itse olen jo myynyt vuoden takaisia sijoituksia ja sormi liipaisimella olen jatkuvasti,
        kun elän varman päälle.
        (kannatan vain täysin tuttuja, suuria kotimaisia osakkeita,
        joiden toiminnan ja olemassaolon voi todeta fyysisesti ja joissa onkin sukulaisiani töissä.

• pankin virkailija
        frrrrrt kirjoitti:

Pankkitalletuksia kannattaa miettiä sitten vasta kun korkotaso on yli 5 prosenttia. Nyt on aika sijoittaa pörssiosakkeisiin.

• 39
        pankin virkailija kirjoitti:

Pankkitalletuksia kannattaa miettiä sitten vasta kun korkotaso on yli 5 prosenttia. Nyt on aika sijoittaa pörssiosakkeisiin.

"pankin virkailija"
        epäilen että juna meni jo siitä varmemmista osake-kohteista vuosi takaperin, eikä yleensä koskaan kannata ostaa/sijoittaa siihen kun virkailija kehoittaan, ei ainakaan jos ei ole 2 yötä nukkunut ja netistä asioita tarkistellut.

Juuri nyt ja "näinä päivinä, kuukausina" pitää ole pörssiosakkeissa erityisen tarkkana,
        kun on kaksi suurta asiaa,,,,, satamalako ja osingot.

On eletty kymmeniä vuosia, koulukavereita runsaasti pankissa ja itse muualla,
        eivät erityisen vauraasti näytä elävän, luulisi sitä vaurautta jo nelikymppisenä näkyvän elämän valinnoissa.

Pankissa pitäminen ei todellisuudessa kannata millään korolla,
        5 % saa vain silloin kun inflaatio on neljässä ja vero vie ensin aina 28%

• frrrrrt
        39 kirjoitti:

"pankin virkailija"
        epäilen että juna meni jo siitä varmemmista osake-kohteista vuosi takaperin, eikä yleensä koskaan kannata ostaa/sijoittaa siihen kun virkailija kehoittaan, ei ainakaan jos ei ole 2 yötä nukkunut ja netistä asioita tarkistellut.

Juuri nyt ja "näinä päivinä, kuukausina" pitää ole pörssiosakkeissa erityisen tarkkana,
        kun on kaksi suurta asiaa,,,,, satamalako ja osingot.

On eletty kymmeniä vuosia, koulukavereita runsaasti pankissa ja itse muualla,
        eivät erityisen vauraasti näytä elävän, luulisi sitä vaurautta jo nelikymppisenä näkyvän elämän valinnoissa.

Pankissa pitäminen ei todellisuudessa kannata millään korolla,
        5 % saa vain silloin kun inflaatio on neljässä ja vero vie ensin aina 28%

Joo kiitti enpä taida mihinkään osakkeiseen ruveta sijoittamaan, koska olen 17v eikä noi rahat ole helpolla tullut vaan oon säästellyt aina vuosien mittaan? Joten paras vaihtoehto kai olis pistää ne rahat sinne op pankkiin, kun siel on se suoja rajaki?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      68
      3751
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      38
      2381
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      71
      2338
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      60
      2228
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      32
      1675
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      71
      1584
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1487
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1061
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      68
      1012
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      929
    Aihe