sisko

rupuakka

Sinä olet todella pelottava. Sinun olemuksesi on hyökkäävä ja agressiivinen. Olet omasta mielestäsi "täydellinen". Et huomaa minkälainen sinä todellisuudessa olet. En halua olla missään yhteydessä sinuun.
Haukuit minut todella törkeästi. Minä olen mielestäsi säälittävä. Mitä sinä minusta haluat? En ymmärrä.
Elä omaa elämääsi ja anna toistenkin elää. En halua kertoa omasta elämästäni sinulle yhtään mitään enkä liioin halua tutustua sinuun paremmin koskaan. Olet osoittanut olevasi niin itsekeskeinen omassa täydellisyydessäsi, että karkotat kaikki meidät "epätäydelliset" kauaksi pois.
Elä ihmettele jos yhteydenottoa minun suunasta ei kuulu. Minulla riittää puuhastelua ihan omassa elämässä.
Onnea sinulle valitsemallasi tiellä ;(

8

702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+5

Musta tuntuu just nyt aivan samalta. Kiitos kohtalotoverini. Myös haukkuja ja valheita vaan kuullut. Nyt riitti.

• .............

ja niin syyttäviä ja loukkaavia ja itsekeskeisiä. Jos kykysi rakastaa ei riitä rakastamaan muita kuin niitä, jotka ovat niin kuin sinä, ongelmasi on vain se: et osaa rakastaa tarpeeksi. Helppohan se on aina syyttää jotakuta muuta.

• 1318

Jos toinen käyttäytyy ala-arvoisesti läheisiään kohtaan, miksi häntä pitäisi rakastaa??? Eikö riitä, että ei ainakaan itse toimi samoin. Ketään ei voi pakottaa rakastamaan, ainakaan kovien syytösten jälkeen.

• sadbuthappy

Jäin miettimään - upouusi viestiketjussa siis.
        Allekirjoitan, että on vaikea rakastaa toista, joka ei ole kuin minä. Tai siis joka ei ajattele ja päädy samaan johtopäätökseen kuin minä. Tai oikeastaan asia taitaa olla niin, että on vaikea jatkaa sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa asioista ei voi jutella irroittuen hetkeksi irti omasta asemasta ja omasta näkövinkkelistä. Jotta voisi päästä asian yli, sen käsittely auttaisi. Jos asiasta ei voida edes sopuisasti jutella ilman toisen tuntematta suunnattomia tunteita ja joutuessa niiden valtaan, mitä voi tehdä? Haudataanko asia ja ollaanko kuin mitään ei olisi tapahtunut? Todennäköisesti pakko kun kyse läheisestä. Mutta väistämättä välimatka ja etäisyys kasvaa, luottamus kärsii kun toisen kanssa ei pääse samalle aaltopituudelle. Tai kun tavallaan oltava kohteliaasti mieliksi, jotta toisen mielenrauha ei järky. Kun draama on elämäntapa ja ihmissuhteiden kanssa painiskelu valtaa mielen kokonaan.
        Mutta kai se on vain hyväksyttävä, kaikkia ei voi ymmärtää, kaikkia ei voi miellyttää eikä tarvitsekaan. Jos pääsee selville itsestään, sekin lienee saavutus...

• kaltoin kohdeltu

Ei siskoa ole pakko rakastaa eikä hänen kanssaan tarvitse olla tekemisissä jos ei halua. Minut siskoni haukkui vuosi sitten mielipuoleksi, mielisairaaksi ja hulluksi. Ilmoitin hänelle, että minulle riitti. En halua olla hänen kaltaistensa kanssa enää tekemisissä millään tavoin. Kannattaa ottaa kunnon hajurako suhteisiin jotka eivät toimi. Jos toista ei hyväksy eikä hänen ajatuksiaan, niin silloin varmasti tulee riitoja.

• voi itku

aivan näinhän se on aloin selvittämään mistä kiikastaa sisko soitteli sukulaisille että minut pitää viedä hoitoon itse oli aloittanut väärien juttujen levittämisen(todistajat löytyy) en välitä enään eläköön kukin miten haluaa siis lapsetkin uskokoon kaikkia muita ei tartte kuunneella äitiä siis siinä kaikki itkette joskus vielä te lapset ymmärrätte sen vaan liian myöhään ikävä kyllä

• ..

tämä minua koskee,sillä en koe olevani tuollainen. Ainut mikä täsmää, niin ehkä agressiivinen olen tietyissä tilanteissa ja tuiskeissa :) En kyllä ainakaan ole itsekeskeinen, sillä aina ajattelen ekaks toisia ja sitten vasta itseä. Enkä koe olevani täydellinenkään..joskus on tietysti kehuhja tullut suunnalta jos toiselta, mutta itse en koe olevani täydellisyys. Mutta tuskin tämä minua edes kosketti kunhan käväsin kommentoimassa.

• Irmenliina

Jotenkin tässä viestissä paistaa kuitenkin ikävä ja kaipaus siskoa kohtaan. Tosin henkilö kokee olevansa todella loukattu siskonsa taholta, mutta silti. Tässä nyt odotetaan kuitenkin jotain anteeksipyyntöä ja sovintoa kovasti. Kuvittelen, että turhaan nyt kuitenkin. Kirjoittaja itse kun ei havaitse omia vikojaan, harvoin sitä yksin saa riidan ja erimielisyyden aikaiseksi. Vai mitä? Erityisesti korvaan kalskahtaa lause:
      "En halua kertoa omasta elämästäni sinulle yhtään mitään enkä liioin halua tutustua sinuun paremmin koskaan." Tutustua?? Ovatko sisarukset kovasti eri-ikäisiä vai muuten eläneet toisistaan erillään? Mä epäilen ensimmäistä. Silloin nuorempi ei kestä vanhemman neuvoja ja vanhempi ei halua nähdä nuoremman ehkä tekemiä virheitä, koska se muistuttaa niistä omista virheistä. Näitä asioita kannattaa miettiä. Tosin ei sisaruus mitenkään mielestäni edellytä yhteydenpitoa. Teillä on samat vanhemmat ja siinäpä se yhteinen sitten onkin. Varsinkin, jos sitä ikäeroa on. Ei ole yhteistä menneisyyttä ehkäpä edes.

Hyvää elämää molemmille, erikseen tai yhdessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1943
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      201
      675
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      192
      556
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe