terveydenhuoltomme liikelaitoksen "hetkinen, olet jonossa", haluan katsoa kuinka kauan menee aika kysyäkseni minä päivinä terveyskeskuksessamme uusitaan reseptejä..hohhoijjaa..hetkinen vaan jatkuu...:(
Mittaan parhaillaan
33
274
Vastaukset
- Pirre*
siis kelloten tuon "hetkisen" ..
Hetkinen kesti 10 minuuttia, ja kyselyni tulos: "en kyllä tiedä, minun täytyy tarkistaa, hekinen", ja puhelu katkesi....eli otetaampa se "hetkinen" uusisksi..:( - taijjanpa lähteä paikanpäälle..
*ARRRGGG..repii hiuksiaan*- 1.1947
Meilläpäin saa apteekistakin uusittavaksi reseptit. Tosin alkavat jarruttamaan palvelua.
Terkkarista saa seuraavana iltapäivänä uusitut reseptit.
Puhelimeenkin vastaavat aika nopsaan. Joskus on jonoa, mutta ellei heti aamulla yritä, pääsee aika hyvin asiansa esittämään.
Yksi erityispiirre meikäapteekissa on, yleensä joku lääke on loppunut, sitä saa sitten seuraavana päivänä...
Uusi reissu siis tiedossa kymmenen km.n päästä. Ajelun kannalta vaan ja käy samalla anoppia moikkaamassa. - ..
1.1947 kirjoitti:
Meilläpäin saa apteekistakin uusittavaksi reseptit. Tosin alkavat jarruttamaan palvelua.
Terkkarista saa seuraavana iltapäivänä uusitut reseptit.
Puhelimeenkin vastaavat aika nopsaan. Joskus on jonoa, mutta ellei heti aamulla yritä, pääsee aika hyvin asiansa esittämään.
Yksi erityispiirre meikäapteekissa on, yleensä joku lääke on loppunut, sitä saa sitten seuraavana päivänä...
Uusi reissu siis tiedossa kymmenen km.n päästä. Ajelun kannalta vaan ja käy samalla anoppia moikkaamassa.kysyn etukäteen puhelimitse apteekista, onko heillä tarvitsemiani lääkkeitä varastossa. Eipä tarvi turhaa asioida.
- joo,joo
Ai, onko jossain vielä niin, että uusivat odottaessa?
Pääkaupunkiseudulla viedään resepti terkkariin, saa noin parinviikon päästä uusittuna.
Aika kornia olla aamusta, sairaiden jonottaessa lääkärin päivystysaikaa, kysymyksen kanssa samassa jonossa. Eikö tuota olisi voinut soittaa myöhemminkin?- 6 + 3
Ei kai kukaan mene ´jonottamaan´päivystysaikoja, sitävarten on puhelimet, sinäpä kornia itse puhelet.
Ja kyllä, jonotus ..hetkinen.. kesti parhaimmillaan 18 minuuttia ja tuut ..tuut. Kun pääsin takasin keskukseen, sanoin et nyt alkaa piisaamaan tämä roikkuminen, ja samantien olinkin jo ajanvarauksessa.
Pysyisivät vain kotonaan ajanvarauksineen tautiset, tartuttavat vielä toisetkin esim. flunssaansa rykiessään. - "piive"
On kyllä pitkä aika! Meillä toimii siten, etä resepti viedään APTEEKKIIN ja sieltä se menee terveyskeskukseen ja tulee takaisin. Jos vien reseptin apteekkiin tänään ennen neljäätoista, se tulee takas huomenna ennen puoltapäivää. Jos vien sen kahden jölkeen, se tulee takas uusittuna ylihuomenna. Hyvä ja toimiva systeemi.
Onko kuntaliitos-kiemurat menossa, hidastamassa vai mikä Pirren kunnassa mättää? Niin tai näin, palvelu on ala-arvoista! - joo,joo
6 + 3 kirjoitti:
Ei kai kukaan mene ´jonottamaan´päivystysaikoja, sitävarten on puhelimet, sinäpä kornia itse puhelet.
Ja kyllä, jonotus ..hetkinen.. kesti parhaimmillaan 18 minuuttia ja tuut ..tuut. Kun pääsin takasin keskukseen, sanoin et nyt alkaa piisaamaan tämä roikkuminen, ja samantien olinkin jo ajanvarauksessa.
Pysyisivät vain kotonaan ajanvarauksineen tautiset, tartuttavat vielä toisetkin esim. flunssaansa rykiessään.puhelinjonotuksestahan kirjoitinkin.
Jos ei ole akuuttia tilannetta, voisi soittaa myöhemminkin.
En ja ei kai kukaan muukaan, mene luukulle korkeassa kuumeessa jonottamaan, vaan yrittää heti aamusta saada niistä muutamista ajoista yhden itselleen.
Jos siellä linjoja ruuhkauttavat ei sairaat, joutuu turvautumaan yksityiseen.
Kiitos vaan. - joo,joo
"piive" kirjoitti:
On kyllä pitkä aika! Meillä toimii siten, etä resepti viedään APTEEKKIIN ja sieltä se menee terveyskeskukseen ja tulee takaisin. Jos vien reseptin apteekkiin tänään ennen neljäätoista, se tulee takas huomenna ennen puoltapäivää. Jos vien sen kahden jölkeen, se tulee takas uusittuna ylihuomenna. Hyvä ja toimiva systeemi.
Onko kuntaliitos-kiemurat menossa, hidastamassa vai mikä Pirren kunnassa mättää? Niin tai näin, palvelu on ala-arvoista!meillä viedään terkkarin seinässä olevaan postilaatikkoon, (sisällä) ja siinä lukee et on noudettavissa kahden viikon päästä viimeistään.. Kai niillä on jotkut päivät, kun niitä sitten uusivat?
Kerran kävin kyselemässä aiemmin, ei ollut vielä valmiina.
Kyllä vien yleensä heti, kun viimeisen erän ulos otan apteekista. Ompa valmiina sitten.
Toisinaan taas lääkäri uusii käydessä, koska on aika ajoissa varattuna, hoituu silloin samalla. Monesti vain hoitajan aika, silloin ei samalla onnistu, ainakaan vielä.
Kerran vuodessa ainoastaan lekuri, jos ei erikoista muutosta. Diabetes, astma, verenpaine. Kaikkiin lääkkeet. - Pirre*
"piive" kirjoitti:
Onko kuntaliitos-kiemurat menossa, hidastamassa vai mikä Pirren kunnassa mättää? Niin tai näin, palvelu on ala-arvoista!ole täällä reseptien uusimis palvelua, - oisikin helppoa ja vaivatonta..
Huomasin vasta tänä aamuna, että miehen lääkereseptit on kaikki menneet vanhoiksi, - nyt en enää jaksa jonotella puhelimessa - lähenkin tästä ite luukulle..onneksi on ns. vapaapäiväni.
P.s. omaa huolimattomuuttanihan tämä reseptien tarkistamatta jättäminen oli, mutta on tämä terv.kesk. palvelukin mennyt pyrokraattiseksi, ennen vastaanottovirkailija vastasi puhelimeen melk. heti, ja asiat selvisivät hetkessä, nyt täytyy soittaa yht. keskukseen josta annetaan aikoja, ja vastauksia kyselyihin, - sitten kunhan kerkeevät..:/ joo,joo kirjoitti:
meillä viedään terkkarin seinässä olevaan postilaatikkoon, (sisällä) ja siinä lukee et on noudettavissa kahden viikon päästä viimeistään.. Kai niillä on jotkut päivät, kun niitä sitten uusivat?
Kyllä vien yleensä heti, kun viimeisen erän ulos otan apteekista. Ompa valmiina sitten.
Toisinaan taas lääkäri uusii käydessä, koska on aika ajoissa varattuna, hoituu silloin samalla. Monesti vain hoitajan aika, silloin ei samalla onnistu, ainakaan vielä.
Kerran vuodessa ainoastaan lekuri, jos ei erikoista muutosta. Diabetes, astma, verenpaine. Kaikkiin lääkkeet.Täällä viedään terveyskeskuksen postilaatikkoon (sisällä) ja kolmen päivän päästä saa käydä hakemassa.
Lääkärin tai terveydenhoitajan aikoja ei onnistu tilata puhelimitse vaikka pitäisi onnistua aamuisin johonkin aikaan. Puhelin on varattu koko ajan. Parempi on mennä itse paikanpäälle - perillä saattaa joutua odottamaan jopa 5 minuuttia!
Kerran varasin eväät mukaan kun ei puhelimella päässyt ollenkaan, mutta perilläpäs ei ollut ollenkaan jonoa!
Iltaisin ja viikonloppuisin ei ole päivystystä paitsi teoriassa 50 km:n päässä, käytännössä ei ollenkaan. Kannattaa huomioida sairastuessa tai loukkaantuessa ja tilata lääkärin aika hyvissä ajoin ennen tarvetta!- henrji
Pirre* kirjoitti:
ole täällä reseptien uusimis palvelua, - oisikin helppoa ja vaivatonta..
Huomasin vasta tänä aamuna, että miehen lääkereseptit on kaikki menneet vanhoiksi, - nyt en enää jaksa jonotella puhelimessa - lähenkin tästä ite luukulle..onneksi on ns. vapaapäiväni.
P.s. omaa huolimattomuuttanihan tämä reseptien tarkistamatta jättäminen oli, mutta on tämä terv.kesk. palvelukin mennyt pyrokraattiseksi, ennen vastaanottovirkailija vastasi puhelimeen melk. heti, ja asiat selvisivät hetkessä, nyt täytyy soittaa yht. keskukseen josta annetaan aikoja, ja vastauksia kyselyihin, - sitten kunhan kerkeevät..:/kun vie terveyskeskukseen, ja jättää oman postimerkin, niin resepti tulee seuraavana, tai sitä seuraavana päivänä kotiin.
- Korppis
Pirre* kirjoitti:
ole täällä reseptien uusimis palvelua, - oisikin helppoa ja vaivatonta..
P.s. omaa huolimattomuuttanihan tämä reseptien tarkistamatta jättäminen oli, mutta on tämä terv.kesk. palvelukin mennyt pyrokraattiseksi, ennen vastaanottovirkailija vastasi puhelimeen melk. heti, ja asiat selvisivät hetkessä, nyt täytyy soittaa yht. keskukseen josta annetaan aikoja, ja vastauksia kyselyihin, - sitten kunhan kerkeevät..:/Huomenta Pirre!
Inhoan tuota soittosysteemiä, hermoja raastavaa, joten en enää edes soita sinne. Otan yhteyttä suoraan sairaalaan minua hoitaneisiin lääkäreihin jos tarve.
Kun menen lääkärin vastaanotolle, tsekkaan kaikki tärkeimmät reseptit ja jos joku on menossa vanhaksi otan mukaan ja samalla kun vaikkapa käyn terveystarkastuksessa uusin ne, toimii. Jos on pikainen tarve vien apteekkiin ja noin viikon pääsätä saan lääkkeeni käyttöön.
Nyt kun olen lähdössä reissuun, täydensin kahdenkuukauden lääkevarastoni. Joudun ottamaan mukaan myös sairaskertomukseni kuluneelta talvelta ja lääkereseptit jos jotain sattuu matkalla. - "piive"
sitroen kirjoitti:
Täällä viedään terveyskeskuksen postilaatikkoon (sisällä) ja kolmen päivän päästä saa käydä hakemassa.
Lääkärin tai terveydenhoitajan aikoja ei onnistu tilata puhelimitse vaikka pitäisi onnistua aamuisin johonkin aikaan. Puhelin on varattu koko ajan. Parempi on mennä itse paikanpäälle - perillä saattaa joutua odottamaan jopa 5 minuuttia!
Kerran varasin eväät mukaan kun ei puhelimella päässyt ollenkaan, mutta perilläpäs ei ollut ollenkaan jonoa!
Iltaisin ja viikonloppuisin ei ole päivystystä paitsi teoriassa 50 km:n päässä, käytännössä ei ollenkaan. Kannattaa huomioida sairastuessa tai loukkaantuessa ja tilata lääkärin aika hyvissä ajoin ennen tarvetta!Täällä pääsee joka arkipäivä. Olen itse soittanut aamulla jos on ollut lääkriin asiaa, aina olen ajan saanut. Voi myös mennä teekoohon aamulla, päivystävä lääkäri aloittaa noin yhdeksän aikoihin, osastokierron jälkeen. Ilta kahdeksaan päivystys on omalla paikkakunnalla, sen jälkeen siirtyy 90 km päähän yhteispäivystykseen. Viikonloppuisin päivystys on kimpassa naapurikunnan kanssa, yksi päivä täällä, toinen naapurissa ja yöaikaan 90 km päässä.
Jos käy lääkärissä, lääkäri uusii reseptit. Muutenkin se on täällä päivystävän lääkärin homma. Uusii kaikki ennen puoltapäivää jonka jälkeen lähetti kiikuttaa ne apteekkiin.
Täällä kyllä homma toimii, ainakin vielä toistaiseksi... - 1943
Korppis kirjoitti:
Huomenta Pirre!
Inhoan tuota soittosysteemiä, hermoja raastavaa, joten en enää edes soita sinne. Otan yhteyttä suoraan sairaalaan minua hoitaneisiin lääkäreihin jos tarve.
Kun menen lääkärin vastaanotolle, tsekkaan kaikki tärkeimmät reseptit ja jos joku on menossa vanhaksi otan mukaan ja samalla kun vaikkapa käyn terveystarkastuksessa uusin ne, toimii. Jos on pikainen tarve vien apteekkiin ja noin viikon pääsätä saan lääkkeeni käyttöön.
Nyt kun olen lähdössä reissuun, täydensin kahdenkuukauden lääkevarastoni. Joudun ottamaan mukaan myös sairaskertomukseni kuluneelta talvelta ja lääkereseptit jos jotain sattuu matkalla.terveydenhoitajalle minunkin pitäisi hoitaa yksi asia. Soittoaika on klo 9-10, ei keskiviikkoisin. Ja kun muistan asian, kello on yli 10 tai sitten on keskiviikko. Näin eläkeläisenä ei ole paljon aikatauluja ja tuppaavat ne vähäisetkin satunnaiset unohtumaan, kun unikin aamulla maistuu.
- Korppis
1943 kirjoitti:
terveydenhoitajalle minunkin pitäisi hoitaa yksi asia. Soittoaika on klo 9-10, ei keskiviikkoisin. Ja kun muistan asian, kello on yli 10 tai sitten on keskiviikko. Näin eläkeläisenä ei ole paljon aikatauluja ja tuppaavat ne vähäisetkin satunnaiset unohtumaan, kun unikin aamulla maistuu.
Minäkin makoilen noihin aikoihin sängyssä ja venyttelen ja jahkailen nousisko vai vieläkö ottaisi pienet tirsat.
Olen ottanut muistini avuksi pöytäkalenterin johon kirjaan ylös kaikki tapaamiseni ja aikomiseni, muuten tuppaa unohtumaan. Tänään iltapäivällä menen lymfaterapeutilleni, joka tekee täyspäiväisesti hommia yksityisellä vastaanotollaan, täytti viime syksynä 70-vuotta, upea nainen ja tosi ammattilainen. - 1943
Korppis kirjoitti:
Minäkin makoilen noihin aikoihin sängyssä ja venyttelen ja jahkailen nousisko vai vieläkö ottaisi pienet tirsat.
Olen ottanut muistini avuksi pöytäkalenterin johon kirjaan ylös kaikki tapaamiseni ja aikomiseni, muuten tuppaa unohtumaan. Tänään iltapäivällä menen lymfaterapeutilleni, joka tekee täyspäiväisesti hommia yksityisellä vastaanotollaan, täytti viime syksynä 70-vuotta, upea nainen ja tosi ammattilainen.mullakin on ajat, jotka tiedän. Tuo ajan tilaamisen aikataulu on niin väljä, etten joka päivälle ole kirjoittanut. Maanantaisin toimin bingoemäntänä, sen muistan. Kesäkautena on keskiviikkoisin kuntosuunnistus ja olen jo kirjoittanut kalenteriin paikat, vaikka alkaa 14.4. Näin vältyn ottamasta muuta tuohon aikaan. Tänä aamuna aurinko paistaa ja hankikanto kutsuu kunhan pakkanen vähän laskee vielä.
- Korppis
1943 kirjoitti:
mullakin on ajat, jotka tiedän. Tuo ajan tilaamisen aikataulu on niin väljä, etten joka päivälle ole kirjoittanut. Maanantaisin toimin bingoemäntänä, sen muistan. Kesäkautena on keskiviikkoisin kuntosuunnistus ja olen jo kirjoittanut kalenteriin paikat, vaikka alkaa 14.4. Näin vältyn ottamasta muuta tuohon aikaan. Tänä aamuna aurinko paistaa ja hankikanto kutsuu kunhan pakkanen vähän laskee vielä.
Korvessa on pilvipoutaa. Aurinko yrittää kuikistella pilvien raosta, pakkasta -10 C.
- joo,joo
joo,joo kirjoitti:
meillä viedään terkkarin seinässä olevaan postilaatikkoon, (sisällä) ja siinä lukee et on noudettavissa kahden viikon päästä viimeistään.. Kai niillä on jotkut päivät, kun niitä sitten uusivat?
Kerran vuodessa ainoastaan lekuri, jos ei erikoista muutosta. Diabetes, astma, verenpaine. Kaikkiin lääkkeet.muutos tullut ;) kävin äsken, tilaamassa lääkäriaikaa, ja samalla huomasin et viikko enää reseptien uusimisaika.
Kysyin luukulla, on vuoden alusta ollut. Ovat saaneet lisää lääkäreitä. Jotain edistystä siis. Samoin se, et hoitaja soittaa kotiin, sovitaan kokeista, mitä hän laittaa labraan, antaa samalla ajan itselleen, ja lääkärille. Ei tarvitse itse jonottaa, tuut,tuut. - Pirre*
täälläkään, - minä vaan en tiennyt päiviä jolloin reseptit uusitaan, ja olisin kysynyt sitä ennakkoon terv. kesk. vastaanotolta, muttei niitäkään enää ole..niitä vastaanottajia, vain liikelaitoksen yhteinen keskus jonne soitetaan, ja jossa ei kuitenkaan tiedetty kys. asiasta ja ja kaikenlisäksi puhelu katkesi kesken, - olisin joutunut soittamaan uudelleen ja odottamaan sen "hetkinen, olet jonossa" -ajan..
No nyt se selvisi, kun menin sinne henk.koht. - eihän nuo vielä sentäs laita siitä luukulta pois.. joo,joo kirjoitti:
muutos tullut ;) kävin äsken, tilaamassa lääkäriaikaa, ja samalla huomasin et viikko enää reseptien uusimisaika.
Kysyin luukulla, on vuoden alusta ollut. Ovat saaneet lisää lääkäreitä. Jotain edistystä siis. Samoin se, et hoitaja soittaa kotiin, sovitaan kokeista, mitä hän laittaa labraan, antaa samalla ajan itselleen, ja lääkärille. Ei tarvitse itse jonottaa, tuut,tuut.uusimis aika on täällä kohtuullinen, maanantaista keskiviikkon iltapäivään. Omaa tarkkaavaisuutta ja suunnitelmallisuutta hieman siis tarvitaan ..entiseen verrattuna..
Korppis kirjoitti:
Huomenta Pirre!
Nyt kun olen lähdössä reissuun, täydensin kahdenkuukauden lääkevarastoni. Joudun ottamaan mukaan myös sairaskertomukseni kuluneelta talvelta ja lääkereseptit jos jotain sattuu matkalla.Hoidan neljän ihmisen resepti rallin ja lääkehankinnat, joten joskus jotain unohtuu - harvoin, mutta nyt kävi niin.
Miehen reseptit jäi viime neurokäynnillä uusimatta, en muistanut niitä silloin yhtään..yleensä lääkäri kysyy automaattisesti reseptien uusinnasta, mutta tämä viimeisin ei virkkanut niistä mittää..- Pirre*
henrji kirjoitti:
kun vie terveyskeskukseen, ja jättää oman postimerkin, niin resepti tulee seuraavana, tai sitä seuraavana päivänä kotiin.
päästään sähköisiin resepteihin..ihmeen kauan se näköjään vie.
P.s. tk:ssanne on joustava käytäntö, entä kirjekuori? :) - maanantaita
joo,joo kirjoitti:
Kerran vuodessa ainoastaan lekuri, jos ei erikoista muutosta. Diabetes, astma, verenpaine. Kaikkiin lääkkeet.Missä asun,viedään myös postilooraan reseptit ja kestää vain kaksi päivää!Näin erilaisia käytäntöjä näemmä on.Terveyskeskukseen siis.
- hyvä palvelu!
uusi lääke suoraan apteekin kautta. Siis kun pitää koko lääke uusia ja hoitaja ei tavoittanut minun hänen luonaan ollessani lääkäriä, joka olisi reseptin kirjoittanut. Joten hoitaja ottaa jossain vaiheessa lääkärin "kiinni" ja sitten soittaa minulle kun lääke on apteekista haettavissa. Kyse on siis aivan uudesta lääkkeestä, johon ei ole aikaisempaa reseptiä.
- kotitonttu?
Beckhamkin sai leikkauksen järjestymään päivässä ja hän on sentään ulkomaalainen. Omat kaiketi on etusijalla ja muut sitten jos on aikaa.
- E_rannikko
Viikossa pääsee yksityiselle polven kierukkaleikkaukseen. Itse olkapään päiväkirurginen tähystysleikkaus kunnallisella puolella odotusaika tasan puolivuotta. Jos olisi mennyt viikonkin yli,niin olisin päässyt yksityiselle kunnan piikkiin. Maksoin 90 euroa. Ja kuntoon tuli. Leikkauksen odotteluun hain sairaslomaa,aina vaan.......
sitten leikkaus ja eläke. Joten pääsin tavallaan eläkkeelle vuoden etuajassa. - 1943
E_rannikko kirjoitti:
Viikossa pääsee yksityiselle polven kierukkaleikkaukseen. Itse olkapään päiväkirurginen tähystysleikkaus kunnallisella puolella odotusaika tasan puolivuotta. Jos olisi mennyt viikonkin yli,niin olisin päässyt yksityiselle kunnan piikkiin. Maksoin 90 euroa. Ja kuntoon tuli. Leikkauksen odotteluun hain sairaslomaa,aina vaan.......
sitten leikkaus ja eläke. Joten pääsin tavallaan eläkkeelle vuoden etuajassa.kunnon päiväpalkan, yksityisellä maksaisi varmaan maltaita. Minulla on vain hyviä kokemuksia näistä julkisen terveydenhuollon palveluista, kun sivusta olen lähinnä seurannut. Mieheni syöpäleikkaus oi onnistunut. Itse käyn vain kerran vuodessa(toistaiseksi) uusimassa yhden reseptin ja hoidan samalla siihen liittyvät laboratoriokokeet.
- E_rannikko
1943 kirjoitti:
kunnon päiväpalkan, yksityisellä maksaisi varmaan maltaita. Minulla on vain hyviä kokemuksia näistä julkisen terveydenhuollon palveluista, kun sivusta olen lähinnä seurannut. Mieheni syöpäleikkaus oi onnistunut. Itse käyn vain kerran vuodessa(toistaiseksi) uusimassa yhden reseptin ja hoidan samalla siihen liittyvät laboratoriokokeet.
Jatkan vielä: Sama lääkäri leikkaa joka tapauksessa. Hyvä sellainen kaikenlisäksi.Yhtä hyvä kuin S.Orava,no enpä tiedä. Paljon on urheilijoitakin leikannut.
- i_a
Meillä moinen tapahtuu näin... Aamusella resepti vastaanoton tytöille ja iltapäivällä sen voit hakea uusittuna...
Niin tuo TK:kin on tuossa lahden toisella puolen 300m päässä... :)- Pirre*
joskus, saimme esim. odotellessamme paikanpäällä reseptit uusittua, muttei enää..
P.s. ihan "kylän" kuppeessa taijjat asua, eli järven rannalla keskellä kaupunkia..taitaa olla suomalaisen ihanne paikkoja :)
Tästä on n. 10 kilsaa terkkariin ja apotekkiin..
- isoäiti*
En tiedä systeemien paremmuudesta, mutta kerronpa miten meillä:
resepti apteekkiin ja sieltä hoitavat reseptin uusinnan.
Yleensä reseptin jättöpäivänä tai viimeistään seuraavana apteekki soittaa lääkkeiden
olevan noudettavissa ja antaa apteekin laatiman referaatin lääkkeestä ja sen sivuvaikutuksista
pakkauksessa olevan lääketehtaan ilmoituksen lisäksi.
Apteekilla on päätteellään henkilön lääkehistoria ja heillä on velvollisuus ilmoittaa
asiakkaalle lääkkeiden yhteenkuulumattomuudesta, jos henkilöllä on monia lääkkeitä.
Apteekit ovat liikelaitoksia ja heillä on kilpailua keskenään, joten eroa palveluissakin
löytyy. Jotkut apteekit toimittavat lääkkeet kotiin maksutta.- Pirre*
ole kilpailua, on vain yksi apteekki, - siksi kai ylimääräiseen palveluun ei satsatakaan. Muuten apteekissamme (henk.koht.) palvelu on hyvää..
P.s. asun pienellä paikkakunnalla..
- meirikki
Suivaantunut minäkin jokusen kerran, kun omalääkärille on tunnin soittoaika, ja kuuntelet hetkistä ...ei puhettakaan et pääsisit sen tunnin aikana jutulle, vaikka hän itse pyysi soittamaan tulokset, ja apteekin mihin repsun lähettää. No ajanvaraus auttoi sitten tässä, ja toimitti kyselyni ??, kävikin niin et itse tohtori soitti , olin siis useamman kerran yrittänyt , vaan sitä heevatan...hetkinen...vain kuulin.
Sanoin et raavin itseni verille ellen lääkepitoista rasvaa pian saa jalkoihini, psoriaksen yksi muoto = ppp.
Jatkossa pelaa apteekin kautta. Kun viimoset lunastan repsa lähtee uusintaan jne...Toistaiseksi, eihän sitä tiedä mitä taas vuodenpäästä, nämä ohjeet ja säännöt muuttuvat koko ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k333512On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole252291Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802233Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä442105Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561474- 741386
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69947Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46913Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9807Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi37803