Äänestä Kaupassa ja Sähköllä

Sinä Päätät

Nyt sinulla on tilaisuus äänestää ydinvoimasta kaupassa ja sähkösopimuksella
1) Jätä kauppaan Fennovoiman omistajien
Valio, Atria, Myllyn Paras, S-ryhmän Rainbow, K-ryhmän Pirkka -tuotteet
ja vältä S- ja K-kauppoja

Valitettavasti S- ja K-ryhmä ovat aika monopoli.
Toisaalta k.o. kauppojen omien tuotteiden välttäminen esim Rainbow ja Pirkka auttavat myös.

Niiden tärkiempiä kilpailijoita ovat
Paikalliskaupat: Siwa, Valintatalo, ja Euromarket
ja saksalainen Lidl

2) vaihda sähkösi pois TVOn Fortumin ja E.ON:n, Vantaan ja Helsingin energian ja muiden Fennon www.fennovoima.fi paikallissähköyhtiöistä.
Vaihtoehtoina ovat vaikka ekosahko.fi, muut paikallisyhtiöt tai ruotsalaisen Vattenfallin tuuli- tai vesisähkö.

12

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äänestän kaupassa

      Sitänhän toista hyvää suomalaista merkkiä ja ruotsalinen on täysin Keskusta vapaa ja
      tärkeä ydinvoiman vastustus-merkki.

      • demari-piiperö

        Tämä on hyvä ja tärkeä asia, yrityksillä pitää olla yhteiskuntavastuu ja
        näissä ydinvoimala-projekteissa on monia ettisiä ja kansalaisten, terveyteen, turvallisuuteen ja maan tulevaisuuteen liittyviä ongelmia.

        Tätä ydinvoiman vastutusta sanotaan vain vihreiden jutuksi.
        Meitä boikotoitavia piiperöitä on kuitenkin monia erilaisia.
        Ydinvoimaa vastustavat m.m. monet SDP:n kansanedustajat, SDP:n Erkki Tuomioja, Keskustan kansanedustajia ja nuoret ja varapuheenjohtaja, Vihreät, RKP:n nuoret ja puolet RKPn kansanedustajista, Vasemmistoliiton nuoret, opiskelijat ja Paavo Arhinmäki, Aki Kaurismäki, ja m.m Jorma Ollila on kirjoittanut kriittisesti.
        Ydinvoiman kannattajat käyttävät hyvin ikävää kieltä internetissä, onko tullut huoli puseroon, etttei oma kanta ehkä voitakaan?
        Jos kannatat ydinvoimaa, voit toki ostaa enemmän atomituotteita : )
        Jokainen voi vaaleissa ja kaupassa äänestää vakaumuksensa mukaan.


    • ole kunnolla
      • varo nahkaasi

        Karhut on vaaaarallisia jo niitä ärsyttää : )


    • minä päätän

      Minä vaihdoin sähköyhtiöksi kraft&kulturin tuulivoiman. en tiedä oliko hyvä päätös, mutta ei ainakaan suomalaista ydinvoimaa..

      Noita kauppoja en ole tullut ajatelleksikaan, mutta ehkä nyt tuli muutos.

      Me kuluttajat emme voi vaikuttaa kun ostamalla toisin kuin ennen.

      jos kaikki jotka ovat ydinvoimaa vastaan vaihtaisivat sähköyhtiönsä niin mitä enää tekisimme uusilla voimaloilla.

      • way to go

        Fennovoima kertoo tarvitsevansa ydinvoimaa, mutta tarvitseeko Suomi Fennovoimaa?
        Kokemuksesta: tuuli ja ekosähkö, hyvää sähköä !


      • Säästäjä-1
        way to go kirjoitti:

        Fennovoima kertoo tarvitsevansa ydinvoimaa, mutta tarvitseeko Suomi Fennovoimaa?
        Kokemuksesta: tuuli ja ekosähkö, hyvää sähköä !

        Mä vaihdoin ekosähkön kivihiilellä ja ydinvoimalla tuotettuun, säästän satasia vuodessa, ei kaduta yhtään!


      • eestään löytää
        Säästäjä-1 kirjoitti:

        Mä vaihdoin ekosähkön kivihiilellä ja ydinvoimalla tuotettuun, säästän satasia vuodessa, ei kaduta yhtään!

        Ydinvoimalan purkukustannukset ovat nyt noin 2 mrd, ei ole rahastoitu, radioktiiviset voimalarauniot jäävät kansa siivottaviksi.


      • lobbari-Antti

    • S-ja K- kaupoista

      Valio ja Atria hankkivat ydinvoimalaa Fennovoimassa, ruoan lisukkeiksi tulee riskit ja jätteet.
      S- ja K- ryhmä ja niiden Rainbow ja Pirkka ovat samassa porukassa.

      • yhteiskuntavastuu

      • ei uraanikaivoksia

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      57
      877
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe