Suomessa maaliskuu oli ennätyksellisen lämmin GISSin mukaan:
http://data.giss.nasa.gov/cgi-bin/gistemp/do_nmap.py?year_last=2010&month_last=4&sat=4&sst=0&type=anoms&mean_gen=03&year1=2010&year2=2010&base1=1951&base2=1980&radius=1200&pol=reg
ennätyslämmin maaliskuu
12
180
Vastaukset
- Sreurastaja
Nyt on jotain epäilyksiä etumerkkivirheistä, vaikka mielestäni virhe onkin pilkun paikassa,
ja sekoilusta Kelvinien ja Celssiusten kesken.
Tai pohjoiseuroopan lämpötiloja mittaavassa Pariisin mittausasemalla onkin ollut lämpimämpää
kuin Sodankylässä.
Ottahaa tuosta sitten selvää!!- secoli
Steurastaja kirjoitti:
unehtu:
http://climateaudit.org/2010/04/15/giss-warmest-march-ever-in-finland/Mahtavat on lämpenemiset Sodankylässä: http://tinyurl.com/32u33gv
- Steurastaja
secoli kirjoitti:
Mahtavat on lämpenemiset Sodankylässä: http://tinyurl.com/32u33gv
tuohan "ylivuoto" vaikuttaa koko maailman lämpötiloihin, etekin jos sen ekstrapoloi
etelänavalle!.
Mikseivät laita anturia kiinni, vai onko koira syönyt kaapelin?
Voi poloisia!
Eivät mitään Marko Poloja. - secili
Steurastaja kirjoitti:
tuohan "ylivuoto" vaikuttaa koko maailman lämpötiloihin, etekin jos sen ekstrapoloi
etelänavalle!.
Mikseivät laita anturia kiinni, vai onko koira syönyt kaapelin?
Voi poloisia!
Eivät mitään Marko Poloja.Minähän säälinkin. Koko ajan ja jatkuvasti.
- Steurastaja
secoli kirjoitti:
Mahtavat on lämpenemiset Sodankylässä: http://tinyurl.com/32u33gv
sunkin jutuilla on maailmalaajuiset seuraukset.
Tutkiakseni asiaa tilastollisesti, menin uudestaan linkillesi.
Johan siellä oli "Hansen" homogenisoimassa dataa, eli ei aukea!
Huomennna vissiin on luvassa Suomen kevään lämpötilat uusiksi.
Olikohan keväämme minkalainen, kylmä, kuuma tai siltä väliltä?
Pitäisi saada tietää, jos joku kysyy?
Tai ehkä keväämme oli poikkeuksellisen normaali, aamu TV-stä sen näkee!
- malimalla
Uskooko kukaan alarmisteja lukuunottamatta enää kaiken maailman "lämpenemistä".
"Salaliittoo pukkaa" sanosi jönssi.- Steurastaja
Ihmetyttää tuo 999.9, mielestäni se on tosiaan ylivuoto joka saattaa johtua siitä että
järjestelmään ei ole syötetty mitään tietoja.
Ihmetyttää lukema, eli sen desimaalisuus, ei löydy kakkosen potensseja??
Siis muunnos on kuitenkin tehty, mutta mikä tuottaa tuon "pedon luvun" nurinpäin?
Vai vittuileeko Hansen ihan oikeasti!
Viittaan kintaalla!
- hoh hoijaa
Hörhöt ne jaksaa lässyttää huuhaa-paskaansa loputtomasti, vaikka niille on kerrottu jo noin 127 kertaa, että GISS:in sivuilla oli tämä tiedote huhtikuun puolivälistä eteenpäin muutaman viikon ajan:
http://data.giss.nasa.gov/gistemp/
"Latest News
2010-04-15: The data shown between 4/13 and 4/15 were based on data downloaded on 4/12 and included some station reports from Finland in which the minus sign may have been dropped. NOAA updated GHCN on 4/13 by removing those data and we updated our displays today. The March 2010 global mean temperature was affected by about 2/100 of a degree Celsius, well below the margin of error (about 15/100 of a degree for monthly global means)."- returnfailure
Eikö Hohhoijaa vieläkään tajua että tuo kertaalleen "korjattu" datavirhe muuttui jälleen takaisin virheelliseksi.
Surkeaa laadunvalvontaa GISSiltä. - hoh hoijaa
returnfailure kirjoitti:
Eikö Hohhoijaa vieläkään tajua että tuo kertaalleen "korjattu" datavirhe muuttui jälleen takaisin virheelliseksi.
Surkeaa laadunvalvontaa GISSiltä.Eli sitä ei ilmeisesti ole vielä ehditty korjata joka paikkaan. Mitä sitten?
Eikä virhe edes ollut GISS:in tekemä vaan ihan jonkun muun, todennäköisesti suomalaisten.
"some station reports from Finland in which the minus sign may have been dropped" - ??????????
Ja tietoisesta "vahingosta" huolimatta, sama data on edelleen tilastossa virheellisenä.
Kuinka kukaan voi enää luottaa noiden lämpötilatietoihin, jos huomattu virhe kaikesta huolimatta pidetään korjaamattomana tilastoissa.
No, tällä tavalla saadaan varmasti lämpimin vuosi koskaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62905
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680- 39630
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36621- 86547
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 41481
- 37475
- 70446