Rehellinen gallup: Paljoko tienaat?

Matthews

Naapurikateelliselle kansalle gallup.

Kirjoita tänne REHELLISET tulosi. Paljoko tienaat kuukaudessa bruttona? Mikä on työnkuvasi?

Itse olen talomyyjä. Tienaan kuukaudessa keskimäärin 2500 euroa. Vaihtelee aika paljon riippuen myynnistä. Verotettavat vuosiansiot n 30 000 euroa.

419

399160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Satunnainen matkailija

      Vuoromestari 4750 euroa/kk

      • inssi

        26v it-inssi, 1½ työkokemus, softatestaus 2200€/kk bonus, vuosi n.30 k€.


      • Janna
        inssi kirjoitti:

        26v it-inssi, 1½ työkokemus, softatestaus 2200€/kk bonus, vuosi n.30 k€.

        Todella huono palkka (ihan TES:n mukainen), 1-3v. työkokemuksella n. 1420 €/kk.
        Työkaveri ollut 15v alalla ja tienaa 1700/kk eli alamme on tosi huonosti palkattu!


      • Eva
        inssi kirjoitti:

        26v it-inssi, 1½ työkokemus, softatestaus 2200€/kk bonus, vuosi n.30 k€.

        Minulla on 1-3 vuoden kokemuksen palkka TES:n mukaan ja tienaan todella surkeasti; 1420 €/kk!

        Työkaverini ollut 15v alalla ja saa ruhtinaalliset 1700 €/kk eli alamme palkkaus on suoraan p...stä!!


      • maanviljelijä

        pienviljelijäperheemme tienaa (2 henkilöä) yhteensä 16.000 /vuosi eli 666 €/kk.
        Töitä tehdään 7 pv/viikko (-22 lomapäivää/vuosi)
        karjatila. Luontaisetujakin löytyy jos tarkkaan miettii, ainakin onnellinen elämä.
        Ps perheessämme on 4 lasta.


      • Kovasti tuntuvat tienaavan

        Keskipalkka Suomessa miehillä on n. 2200 euroa ja naisilla sen 20% pienempi. Kyllä tuntuu sattuneen kovapalkkaisia merkonomeja ja muita reippaita ammattikoululaisia tälle osastolle. Ilmeisesti he eivät osaa lukea palkkaansa oikeasta kohdasta tilinauhaa.


      • Hilkka
        Eva kirjoitti:

        Minulla on 1-3 vuoden kokemuksen palkka TES:n mukaan ja tienaan todella surkeasti; 1420 €/kk!

        Työkaverini ollut 15v alalla ja saa ruhtinaalliset 1700 €/kk eli alamme palkkaus on suoraan p...stä!!

        Olen ollu parivuotta puhelinhaastattelijana ja tienaan n. 7500 euroa bonukset (1000-3500) kuussa. Jos tekisin täyttä työviikkoa (37,5 h) tienaisin varmaan paremmin, tai emmä niinku tiiä. Olen koulutukseltani 23 v. merkonoomi, eli siis melkein akateemisesti koulutettu.


      • Leuhkitaan sitten

        Minä olen ammatiltani toppaaja, eli täytän siis lintuja. Koulutukseni on pelkkä peruskoulu. Ansioni tästä työstä on n. 13500 euroa kuussa autoetu ja lounassetelit. Toisena työnäni teen iltavuoroa erään huoltoaseman kassana. Siitä palkka on 5500 euroa kuussa ilmainen ruoka. Voisihan sitä tienata enemmänkin, mutta töistäni pidän ja se kompensoi vähän.


      • anna
        Janna kirjoitti:

        Todella huono palkka (ihan TES:n mukainen), 1-3v. työkokemuksella n. 1420 €/kk.
        Työkaveri ollut 15v alalla ja tienaa 1700/kk eli alamme on tosi huonosti palkattu!

        Minä tienaan noin 2500 euroa kuukaudessa, myös matkatoimistovirkailijana laivayhtiössä mutta vuorotyössä. Tiedän että normaalit palkat tällä alalla ovat todella surkeita ja se on todella häpeällistä kun ottaa huomioon mitä kaikkea täytyy osata. Täytyy huomioda että olen melkein aina töissä kun muut eivät ole, siis viikonloppuisin ja pyhinä.


      • Valuuttatarkastaja
        Hilkka kirjoitti:

        Olen ollu parivuotta puhelinhaastattelijana ja tienaan n. 7500 euroa bonukset (1000-3500) kuussa. Jos tekisin täyttä työviikkoa (37,5 h) tienaisin varmaan paremmin, tai emmä niinku tiiä. Olen koulutukseltani 23 v. merkonoomi, eli siis melkein akateemisesti koulutettu.

        Sulla on tainnut tuo valuutta mennä vähän pieleen. Tarkoitat varmaan markkoja etkä euroja.


      • Valuuttatarkastaja
        Leuhkitaan sitten kirjoitti:

        Minä olen ammatiltani toppaaja, eli täytän siis lintuja. Koulutukseni on pelkkä peruskoulu. Ansioni tästä työstä on n. 13500 euroa kuussa autoetu ja lounassetelit. Toisena työnäni teen iltavuoroa erään huoltoaseman kassana. Siitä palkka on 5500 euroa kuussa ilmainen ruoka. Voisihan sitä tienata enemmänkin, mutta töistäni pidän ja se kompensoi vähän.

        Miten ihmeessä te ette osaa laittaa oikeaa valuuttaa näihin kirjoituksiinne? Sinäkin selvästi tarkoitat markkoja vaikka kirjoitat euroja.


      • QWERTY
        Janna kirjoitti:

        Todella huono palkka (ihan TES:n mukainen), 1-3v. työkokemuksella n. 1420 €/kk.
        Työkaveri ollut 15v alalla ja tienaa 1700/kk eli alamme on tosi huonosti palkattu!

        2800€kk Järjestelmäasiantuntija


      • Tradenomi

        ulkomaanpäivärahat 300e.

        Eipä jää säästöön.


      • Marko

        Eikö tämän tarkoitus ollut olla rehellinen testi?


      • ripa
        QWERTY kirjoitti:

        2800€kk Järjestelmäasiantuntija

        2150 €/kk


      • Ihan ok.
        Janna kirjoitti:

        Todella huono palkka (ihan TES:n mukainen), 1-3v. työkokemuksella n. 1420 €/kk.
        Työkaveri ollut 15v alalla ja tienaa 1700/kk eli alamme on tosi huonosti palkattu!

        Olen myös matkatoimistossa töissä ja ollut 1,5 vuotta. Palkkani on 1600 Eur kuussa lisät. Ihan ok minun mielestäni. Mitenköhän niin matala palkka joillakin?


      • Mikrotuki
        ripa kirjoitti:

        2150 €/kk

        Mitä tekee järjestelmäasiantuntija?


      • -Nixu-
        Kovasti tuntuvat tienaavan kirjoitti:

        Keskipalkka Suomessa miehillä on n. 2200 euroa ja naisilla sen 20% pienempi. Kyllä tuntuu sattuneen kovapalkkaisia merkonomeja ja muita reippaita ammattikoululaisia tälle osastolle. Ilmeisesti he eivät osaa lukea palkkaansa oikeasta kohdasta tilinauhaa.

        Täytyy ottaa huomioon, että tätäkin palstaa suurin osa lukee työaikanaan, eli on ns. toimistoihmisiä, joilla on kuitenkin keskiarvollisesti paremmat palkat kuin perinteisillä työntekijöillä.


      • bebee
        inssi kirjoitti:

        26v it-inssi, 1½ työkokemus, softatestaus 2200€/kk bonus, vuosi n.30 k€.

        30 v työssä 2v työttömänä ja piti mennä kunnon palkka-aleen että pääsi töihin, brutto 2000 e/kk, koulutus Ins. Kun on kuulema liian vanha (50v), erikoistunut paikkatietojärjestelmiin, puhun 3 kieltä sujuvasti j.ne.


      • monttupiisami
        Hilkka kirjoitti:

        Olen ollu parivuotta puhelinhaastattelijana ja tienaan n. 7500 euroa bonukset (1000-3500) kuussa. Jos tekisin täyttä työviikkoa (37,5 h) tienaisin varmaan paremmin, tai emmä niinku tiiä. Olen koulutukseltani 23 v. merkonoomi, eli siis melkein akateemisesti koulutettu.

        Kuinka moisiin hommiin pääsee?


      • sami kanervaara
        Kovasti tuntuvat tienaavan kirjoitti:

        Keskipalkka Suomessa miehillä on n. 2200 euroa ja naisilla sen 20% pienempi. Kyllä tuntuu sattuneen kovapalkkaisia merkonomeja ja muita reippaita ammattikoululaisia tälle osastolle. Ilmeisesti he eivät osaa lukea palkkaansa oikeasta kohdasta tilinauhaa.

        vittu tienaan enemmän ku kimi räikköne n.50milj /kk


      • palleko

        Murskalla ja kk3400euroo käteen.Hyvin pelkällä peruskoululla.Käytäntö opettanut ammatin.En valita palkasta.Taas mökille ottaan olutta ja saunoon.Emännän hoidan aamulla ja illalla.Joskus useammin kunto on pojat kova.


    • tradenomi

      Tradenomi 26 ja työkokemusta näistä hommista 3 vuotta. 3400€ bonukset n.15 - 30 % eli vuodessa yhteensä n 50k€ jos kaikki menee putkeen.

      Alana siis IT ja pääkaupunkiseutu.

    • Köyhä

      Eli about 2300/kk edut ja bonukset. Kyllähän tuolla pitäisi silti toimeen tulla, kun tuo on lähellä suomalaisten palkansaajien keskiansioita. Paikkana Länsi-Suomi. Uudellamaalla tuohon saisi lyödä reilusti lisää.

      Näihin kyselyihin vastaavat yleensä ne, joilla on huomattavasti suurempi palkka kuin "normaaleilla" palkansaajilla. Niitten lukujen perusteella ei vielä kannata mennä pomon puheille.

      • Zora

        Itse tienaan 1500 euroa kuukaudessa! Pitäisi maksaa yli 500 euron asunnosta ja sähkölaskusta, pukea kaksi lasta ja itteni, loput menee ruokaa ja muuhun kulutukseen! ETTÄS KUKA NYT TÄÄLLÄ ON KÖYHÄ!??!??!?!?!?!??!


      • Kassu
        Zora kirjoitti:

        Itse tienaan 1500 euroa kuukaudessa! Pitäisi maksaa yli 500 euron asunnosta ja sähkölaskusta, pukea kaksi lasta ja itteni, loput menee ruokaa ja muuhun kulutukseen! ETTÄS KUKA NYT TÄÄLLÄ ON KÖYHÄ!??!??!?!?!?!??!

        404 €/kk.. Siitä vuokra, ruoka, vaatteet. Autorempat, jotta pääsee kesällä töihin.. Ja kolunkäyntikään ei ole aivan ilmaista..


    • reimond

      Kuukaudessa brutto noin 6500euroa. kaupanteko alana ja uusimaa. Mutta vastapainoksi työviikot venyvät 60-70 tuntisiksi. Mutta näillä mennään

    • IT-osaaja

      Asuinpaikkana varsinais-suomi. Vuodessa n. 31000€ mahd. bonus 1000-2000€. Etuina mahdollisuus kuntosalien ja uimahallien käyttöön, lääkäripalvelut yksityisellä, kesämökit saaristossa ja vapaa-ajanvakuututus työn puolesta. Asun vuokralla, ei muksuja joten rahat riittää mulle loistavasti. Työkokemus it-puolelta nelisen vuotta.

    • xyz

      graafinen suunnittelija, mies, 25v
      3000€/kk firman puhelin bonukset n. 10%/vuosi

      • alpha___

        mikä koulutus? Ite oon Graafinen suunnittelija pienessä firmassa ja teen "huimat" 1700 €, ihan ok palkka noin alkuun, ottaen huomioon että oon nainen, 21v, koulutus merkonomi ja vasta 6kk takana alalla länsi-suomessa. vai oonko ihan tyhmä kun kuvittelen että tuo on kohtuupalkka ennen veroja näin pienellä kokemuksella? hankala ymmärtää ite kun ei oo mitä vertailla...:/


    • telakka

      2 vko:n vuorot ja 2-3 vko:vapaata
      Hommiin kuuluu maalausta ja sen semmoista.Ulkomailla 2 vko:n palkka on n.4000 euroo plus vapaa viikoil hommis ja tulot on n.2000 euroo eli 6000 euroo/kk.

    • Sihteeri

      Sihteerihommia kunnalla pk-seutu. Ikää 30 v. työkokemusta n.8 v. koulutus yo merkantti. Palkka vaivaiset 1600 e/kk :(

      • 2+5

        TURHAA OLET SURULLINEN, OLET VAIN YKSI HARVOISTA, JOKA VASTASI REHELLISESTI.


    • ode

      Tienesti on n.40000e vuositasolla on se helppoo ja melkein aina vapaalla.

    • Mirka

      Merkonomi, 28 vee, bruttona 4500 e/kk, joka on nykyaikana aivan liian vähän.

      • Pärjäisin vähemmälläkin

        Et kai voinut olla tosissasi? Ihmetyttää tämä nykyajan kulutushysteria. Kaikki on saatava, mitä ikinä mieleen putkahtaa. Itse olisin oikein tyytyväinen, jos saisin esimerkiksi puolet sinun palkastasi (koulutus FM). Tietysti asiaan vaikuttaa se, että 6 vuotta opiskeltuani olen oppinut tulemaan toimeen vähälläkin (asumismenojen jälkeen n. 200-300e/kk). Mistään tärkeästä ei ole tarvinnut luopua. Toivottavasti tuollainen rahanhimo ei minuun ikinä iske.


      • merkonomi

        olen myös merkonomi ja saan sen meidän keskipalkan, 1900 e/kk. en kyllä ole kuullut, että merkonomeilla olisi moiset ansiot - paitsi yrittäjinä.


      • keittiöapul.

        miulla on palkka 5500/kk.


    • Jonni

      Asentajakoulutus, 26 v, 5000 e/kk brutto....surkeaa sanon vaan!

      • minttu

        moi!

        mä varmaa tienaa sit kaikkien heikoiten mä en saa kun bruttona 1499 kuukaudes.. tosi köyhää.. sairasta taidan vaihtaa alaa..


      • Lauri

        Tuota mine usko!!! Mistälähtien asentajat on tienannu 5tuhatta ekua kuussa!!!????


      • Kaveri
        Lauri kirjoitti:

        Tuota mine usko!!! Mistälähtien asentajat on tienannu 5tuhatta ekua kuussa!!!????

        vaan tullu kirjoitus virhe... se tarkotti 500 € kuussa! se on jo vähä realistisempi palkka.


      • Warsku
        Kaveri kirjoitti:

        vaan tullu kirjoitus virhe... se tarkotti 500 € kuussa! se on jo vähä realistisempi palkka.

        Ollaan kuitenkin realisteja. Vaikkapa sähköasentajan palkka on kuitenkin jo 2100e kk..siis pelkästään TES:n mukaan. Yrittäjänä, tai urakkatyöläisenä tienaa helposti tuplasti tuon.. Toki, se vaatii paljon työtä..mutta tekevä tienaa.


      • kyllävaan
        Warsku kirjoitti:

        Ollaan kuitenkin realisteja. Vaikkapa sähköasentajan palkka on kuitenkin jo 2100e kk..siis pelkästään TES:n mukaan. Yrittäjänä, tai urakkatyöläisenä tienaa helposti tuplasti tuon.. Toki, se vaatii paljon työtä..mutta tekevä tienaa.

        kyllähän esimerkiksi automaatioasentaja sellutehtaalla saa päälle 4000e/kk


      • johanna60
        Lauri kirjoitti:

        Tuota mine usko!!! Mistälähtien asentajat on tienannu 5tuhatta ekua kuussa!!!????

        Ite olen lvisk asentaja ja tienaan 7500 € kk. Teen urakalla 100 h viikko joten paskan jauhamisella ja ihmettelemällä ei pääse noihin tuloihin. Firma laskuttaa minun töistä 180 €/h... Tämä ei näköjään tule omalla nimellä koska olen lomalla huoltamassa äidin konetta.


      • asfaltti mies
        johanna60 kirjoitti:

        Ite olen lvisk asentaja ja tienaan 7500 € kk. Teen urakalla 100 h viikko joten paskan jauhamisella ja ihmettelemällä ei pääse noihin tuloihin. Firma laskuttaa minun töistä 180 €/h... Tämä ei näköjään tule omalla nimellä koska olen lomalla huoltamassa äidin konetta.

        oot sitte viisipäiväisen viiko aikana 20tuntia pois töistä.. en kyllä antais sun tuuskata millään työmaalla, liian riskialtis duunari, sitäpaitsi lain sallima 300h ylitöitä vuodessa tulee aika nopeaa täyteen. eli hohhoijjaa taas noille uhoamisille.


      • afsfasasfafs
        johanna60 kirjoitti:

        Ite olen lvisk asentaja ja tienaan 7500 € kk. Teen urakalla 100 h viikko joten paskan jauhamisella ja ihmettelemällä ei pääse noihin tuloihin. Firma laskuttaa minun töistä 180 €/h... Tämä ei näköjään tule omalla nimellä koska olen lomalla huoltamassa äidin konetta.

        Sun firmas ei laskuta 180€/h ja toisekseen ton alan yritys harvemmin tuntihinnoittelee asiakastaan kun tehdään urakalla...


    • ohjelmistosuunnittelija

      26-vuotias tietotekniikan FM, ohjelmistosuunnittelija, palkka 2400 €/kk.

      Myöskin kauppatieteen yo työssäkäynnin ohessa.
      Tavoitteena joskus saada myös KTM-paperit, nousta IT-alalla johtotehtäviin ja sitä myötä suurempiin ansioihin.

      • Lissu

        Mä olen keittäjä ja saan palkkaa vaivaiset1400€.
        Minulla on alalta kokemusta n.8v. ja kokin ammattitutkinto.Ottaa päähän.Täällä pohjoisessa kun yhtä työpaikkaa hakee yli100 henk.niin voidaan maksaa mitä iljetään.Varmasti tulee tilalleni joku toinen jos lähden pois.


      • polle
        Lissu kirjoitti:

        Mä olen keittäjä ja saan palkkaa vaivaiset1400€.
        Minulla on alalta kokemusta n.8v. ja kokin ammattitutkinto.Ottaa päähän.Täällä pohjoisessa kun yhtä työpaikkaa hakee yli100 henk.niin voidaan maksaa mitä iljetään.Varmasti tulee tilalleni joku toinen jos lähden pois.

        Sellanen 5.5h/ päivä 6 krt viikko 1200e/kk


    • ipe

      34,5 tuntia/viikko,vuosiansio 55000€ bonukset.

      • Juuri vaihdan työ paikkaa

        Vanhassa olin asentaja. Matka-asentaja tarvittaessa.
        Perus p:11.20
        kta:12.50
        Vuosiansio 33500e verovapaat 1200e.
        Työ pumpun korjausta.
        Eli ylitöitä on tullut tehtyä.
        Serkkupoika paperitehtaassa.Sama työnkuva ,ja ansiot
        59000e/v.
        Vähänkö juoksee serkulle helpommin rahna...kysyn vaan?


      • liksa
        Juuri vaihdan työ paikkaa kirjoitti:

        Vanhassa olin asentaja. Matka-asentaja tarvittaessa.
        Perus p:11.20
        kta:12.50
        Vuosiansio 33500e verovapaat 1200e.
        Työ pumpun korjausta.
        Eli ylitöitä on tullut tehtyä.
        Serkkupoika paperitehtaassa.Sama työnkuva ,ja ansiot
        59000e/v.
        Vähänkö juoksee serkulle helpommin rahna...kysyn vaan?

        Serkun tulot tarkistettu tulopörssistä.
        Eli 59000e palkkatuloa on fakta.
        Tietty tehnyt ylitöitä .Mutta niin minäkin!
        Helppo se on tehtaassa rahnoo tehä jos sattuu tarttee enemmän joskus.


      • mpap

        Nyt puhuu paperimies paskaa ! Ei tienaa 55000 vuodessa vaikka mikä olisi ja vielä bonukset päälle ja paskat sanon minä. Itse paperimiehenä tienaan 45000 euroo ja bonuksista ei ole tietoo. Paperimiehet leveilee usein ansioillaan mutta kulmakuppilassa hyvä kehuskella kaupungin työntekijöille et myö tienataan tuplaten sun palkka. Mut ne toiset joutuu tekee puolet enemmän töitä rahan eteen kuin me löysät paperimiehet. Onhan tässä surkeutena se että harrastukset kärsii kun joutuu tekee vuorotyötä.


      • masa
        mpap kirjoitti:

        Nyt puhuu paperimies paskaa ! Ei tienaa 55000 vuodessa vaikka mikä olisi ja vielä bonukset päälle ja paskat sanon minä. Itse paperimiehenä tienaan 45000 euroo ja bonuksista ei ole tietoo. Paperimiehet leveilee usein ansioillaan mutta kulmakuppilassa hyvä kehuskella kaupungin työntekijöille et myö tienataan tuplaten sun palkka. Mut ne toiset joutuu tekee puolet enemmän töitä rahan eteen kuin me löysät paperimiehet. Onhan tässä surkeutena se että harrastukset kärsii kun joutuu tekee vuorotyötä.

        teidän tehtaalla on palkat jääneet jälkeen,kyllä nyt vuosiansiot menee yli 50000€.


      • Koneinssi
        mpap kirjoitti:

        Nyt puhuu paperimies paskaa ! Ei tienaa 55000 vuodessa vaikka mikä olisi ja vielä bonukset päälle ja paskat sanon minä. Itse paperimiehenä tienaan 45000 euroo ja bonuksista ei ole tietoo. Paperimiehet leveilee usein ansioillaan mutta kulmakuppilassa hyvä kehuskella kaupungin työntekijöille et myö tienataan tuplaten sun palkka. Mut ne toiset joutuu tekee puolet enemmän töitä rahan eteen kuin me löysät paperimiehet. Onhan tässä surkeutena se että harrastukset kärsii kun joutuu tekee vuorotyötä.

        5000 egee puhtaana kuussa....uskoka tai älkää......


      • tane
        Koneinssi kirjoitti:

        5000 egee puhtaana kuussa....uskoka tai älkää......

        monopoli-peli rahaa vai mitä?


    • aaa

      Ilta-Lehti julkasee vähän laajempia galluppeja ,ne ainakin on REHELLISIÄ , lueppas sellanen.

      • paska gallubit

        oli meillä töissä naurun aiheena pitkään!
        Siellä edes kaikkein surkeimpana mainitut palkat olleet niin surkeita kuin meillä maksetaan (elektroniikan kokoonpanoa turku).
        Iltalehti mainitsi surkeina palkkoina 2000-3000kk-palkat, kun moni tienaa vain tonnin kuussa. Kyllä, ihan normaali 8 tunnin työpäivä, palkat 8-9e/h. Mitään lisiä. Ja urakkatahtia vaaditaan nykyään.
        Okei, ei nämä kokoonpanotyöt vaadi mitään koulutusta, mutta kyllä silti jokaisen työssäkäyvän pitää tienata sen verran että edes vaatteita pystyy ostamaan muualtakin ku kirpparilta, senhä takia töissä käydään että vois jotai "ylimääräistä" ostella. Mutta kun ei vaan voi, ei näillä palkoilla tartte edes lehtiä tilata.


    • Lehtori

      Opetan yläasteella ja lukiossa. Viitisen vuotta kokemusta, palkkaa vuodessa noin 32t euroa.

      • Lehtori

        Noita muiden lukuja katsellessa voi kyllä havaita, että Suomi on duunareitten luvattu maa. Isoja palkkoja olemattomalla koulutuksella. Mutta en valita, kesäloma on pitkä ja vaimon palkka iso.


      • IT-nörtti
        Lehtori kirjoitti:

        Noita muiden lukuja katsellessa voi kyllä havaita, että Suomi on duunareitten luvattu maa. Isoja palkkoja olemattomalla koulutuksella. Mutta en valita, kesäloma on pitkä ja vaimon palkka iso.

        En olisi kateellinen duunareiden palkoista. Itse ennen raskasta ruumiillista työtä tehneenä voin sanoa, että jokainen hiki päässä töitä tekevä duunari on euronsa ansainnut. Täytyy muistaa, että moni duunari uhraa fyysisen terveytensä työlleen. Harva duunari pystyy tekemään työtään eläkeikään (65v) asti.


      • Lehtori
        IT-nörtti kirjoitti:

        En olisi kateellinen duunareiden palkoista. Itse ennen raskasta ruumiillista työtä tehneenä voin sanoa, että jokainen hiki päässä töitä tekevä duunari on euronsa ansainnut. Täytyy muistaa, että moni duunari uhraa fyysisen terveytensä työlleen. Harva duunari pystyy tekemään työtään eläkeikään (65v) asti.

        kyse ei ole kateudesta, kunhan totesin hyvin tiedetyn faktan. Kyllähän minäkin ammattia valitessani tulevan palkkatason tiesin. Fyysisesti ei opettajana koville joudu, mutta harva duunari työskentelee henkisesti yhtä raskaiden asioiden parissa. Hommat voi unohtaa, kun firman ovi menee kiinni.


      • Man
        Lehtori kirjoitti:

        kyse ei ole kateudesta, kunhan totesin hyvin tiedetyn faktan. Kyllähän minäkin ammattia valitessani tulevan palkkatason tiesin. Fyysisesti ei opettajana koville joudu, mutta harva duunari työskentelee henkisesti yhtä raskaiden asioiden parissa. Hommat voi unohtaa, kun firman ovi menee kiinni.

        ...ei kyllä aina pidä paikkansa että hommat voi unohtaa kun laittaa firman oven kiinni. Kyllä ne kaupan myyjätkin miettii että voi voi kun huomenna on se alennusmyynti tai inventaario ym. Kaikki on suhteellista.


      • qwertyuiop
        Lehtori kirjoitti:

        kyse ei ole kateudesta, kunhan totesin hyvin tiedetyn faktan. Kyllähän minäkin ammattia valitessani tulevan palkkatason tiesin. Fyysisesti ei opettajana koville joudu, mutta harva duunari työskentelee henkisesti yhtä raskaiden asioiden parissa. Hommat voi unohtaa, kun firman ovi menee kiinni.

        Totta turiset.

        Itse tein opettajan hommia aiemmin, mutta vaihdoin alaa kun töillä oli ärsyttävä taipumus toistuvasti tulla kotiin. Nykyisin sitä ongelmaa ei liiemmin ole.


      • IT-nörtti
        Lehtori kirjoitti:

        kyse ei ole kateudesta, kunhan totesin hyvin tiedetyn faktan. Kyllähän minäkin ammattia valitessani tulevan palkkatason tiesin. Fyysisesti ei opettajana koville joudu, mutta harva duunari työskentelee henkisesti yhtä raskaiden asioiden parissa. Hommat voi unohtaa, kun firman ovi menee kiinni.

        En tiedä mistä tuo "legenda" siitä, ettei duunari miettisi töitään vapaa-ajallaan ja että muut kuin duunarit miettii niitä kellon ympäri, on saanut alkunsa, mutta paikkaansa se ei pidä. Molemmista ryhmistä löytyy varmasti niitä jotka stressaavat ja niitä jotka eivät stressaa itseään työn takia.

        Myös se, kuinka raskasta työ on henkisti riippuu paljon työntekijästä. Kyllä duunarikin joutuu käyttämään päätään työssään. Myös vastuu työstä on joskus hyvinkin raskasta.


    • Gage

      Insinööri ja yksitoikkoisessa linjatyössä tehtaalla. Ikä 25 vuotta. Valmistumisesta vuosi. Palkka 1300 euroa/kk. Ylityökorvaukset vapaana. Hukkaan meni koulu, vaikka omalla alalla olenkin. Älkää ihmiset lukeko elint.insinööriksi!!!!!

      • tuleva DI

        Kesä on tulossa ja mulla kesätyöt alkamassa.. palkkaa on tulossa lähemmäs 1700 euroa/kk ylityökorvaukset, työ on kolmevuoro työtä..


      • ingen gör
        tuleva DI kirjoitti:

        Kesä on tulossa ja mulla kesätyöt alkamassa.. palkkaa on tulossa lähemmäs 1700 euroa/kk ylityökorvaukset, työ on kolmevuoro työtä..

        Minullakin kesätyöt alkamassa. Palkka 1200€/kk ja olen kaupungilla katujen rakennushommissa. Työ on niin rentoa ja suurin osa ajasta ulkotyötä (paitsi vesisateella sisätöitä), että se on minun mielestäni oikein mukavaa. Erittäin hyvä vastapaino koululuokassa istumisen kannalta.

        Eihän tässä rikastu, mutta pääsee kesän yli ja jää jotain taas ensi vuoteen opiskeluja varten. Ja syksyllä on taas komea rusketus kun päivät kikkailee tuolla liikenteen seassa :) Ei käy kateeksi kalpeita toimistotyöläisiä, paitsi palkan suhteen :)


    • pahvi

      duunarina, kolmivuorotyö, viikonloput vapaana. kk-ansio vaihtelee 2500-3000e:n välillä, vuosipalkka siis 30-35tE.

    • Man

      IT-alan inssi, 5 vuotta työkokemusta suojatyöpaikassa, palkka 42ke vuodessa perinteiset edut.

      • Simo

        IT-alan "asiantuntia" = "nörtti". Nämä hemmot tiedetään. Palkkaa voi tulla jonnin verran mutta kun
        raukoilla ei ole koodaamisen ulkopuolella muuta elämää eivät tiedä mitä sillä rahalla tekisivät. Äiti pesee pyykit ja laittaa ruuat...


      • Man
        Simo kirjoitti:

        IT-alan "asiantuntia" = "nörtti". Nämä hemmot tiedetään. Palkkaa voi tulla jonnin verran mutta kun
        raukoilla ei ole koodaamisen ulkopuolella muuta elämää eivät tiedä mitä sillä rahalla tekisivät. Äiti pesee pyykit ja laittaa ruuat...

        Korkeintaan 7 tuntia päivässä olen töissä. IT ala on muutakin kuin koodaamista, sitä en ole tehnyt koskaan. Lisäksi en ole asunut 18 ikävuoden jälkeen enää vanhempieni luona ;-)


      • yleistystä
        Simo kirjoitti:

        IT-alan "asiantuntia" = "nörtti". Nämä hemmot tiedetään. Palkkaa voi tulla jonnin verran mutta kun
        raukoilla ei ole koodaamisen ulkopuolella muuta elämää eivät tiedä mitä sillä rahalla tekisivät. Äiti pesee pyykit ja laittaa ruuat...

        Aika vähän todisteita sulla eli et voit noin mennä sanomaan... omia luuloja tollaset..


    • Välistävetäjä

      Toimin agenttina eli Suomeksi välistävetäjänä. Ja palkkaa pystyn itselleni maksamaan 12000€/kk. Ei varastoja eikä ylimääräiiä kuluja.

    • 1967

      3300 E kuussa
      10v kokemus

      PS olen lädössä pois täältä. Suomessa ei kannata asua.

      • Simo

        että lähdet. Takas ei ole tulemista Vitun ruikuttaja.


      • Erno

        vika Suomessa? Katuvalot löytyy liki joka paikasta jne....


      • aanestanyt

        Muuta pois kommari/demari suomesta kuten mina tein. Aanesta jaloillasi. Varsinkin jos olet innovatiivinen eli kehitat/keksit uusia asioita niin eikun ulkomaille - sinut palkitaan.


      • Suomalainen ja ylpeä siitä
        aanestanyt kirjoitti:

        Muuta pois kommari/demari suomesta kuten mina tein. Aanesta jaloillasi. Varsinkin jos olet innovatiivinen eli kehitat/keksit uusia asioita niin eikun ulkomaille - sinut palkitaan.

        Hyvä kun lähdit. Ei täällä ahneita paskiaisia tarvitakkaan. Katsos maailmassa on muitakin arvoja kuin raha. Toki sinulle se on kaikki kaikessa ja sen takia olen vain iloinen, ettet ole enää täällä saastuttamassa ilmapiiriä. Toivottavasti et enää koskaan kosketa jalallasi Suomen, joka tarjosi sinulle ilmaisen koulutuksen, terveydenhuollon, jne. maankamaraa ja jonka sinä sitten itkekkäistä syistä hylkäsit.

        HItto että tuollaiset itsekeskeiset apinat ottaa päähän. Pysy siellä missä ikinä oletkin sillä täällä sinut pistetään sinne minne kuulutkin eli korkeasaaren apinahäkkiin.


      • Elemo
        Suomalainen ja ylpeä siitä kirjoitti:

        Hyvä kun lähdit. Ei täällä ahneita paskiaisia tarvitakkaan. Katsos maailmassa on muitakin arvoja kuin raha. Toki sinulle se on kaikki kaikessa ja sen takia olen vain iloinen, ettet ole enää täällä saastuttamassa ilmapiiriä. Toivottavasti et enää koskaan kosketa jalallasi Suomen, joka tarjosi sinulle ilmaisen koulutuksen, terveydenhuollon, jne. maankamaraa ja jonka sinä sitten itkekkäistä syistä hylkäsit.

        HItto että tuollaiset itsekeskeiset apinat ottaa päähän. Pysy siellä missä ikinä oletkin sillä täällä sinut pistetään sinne minne kuulutkin eli korkeasaaren apinahäkkiin.

        Case: DI, järjestelmäkehityksen asiantuntija, 6v kokemusta. Vaimo, lapsi, luhtitalo ja uudehko länsiauto. Brutto 45 kEUR 10 kEUR matka & kilometrikorvauksia vuodessa.

        Tässä saamiani "ilmaisia" palveluita:

        -Ilmainen koulutus => 40% veroa palkasta
        -Ilmainen terveydenhuolto => 80% veroa bensasta
        -Ilmainen päivähoito => 100% veroa autosta
        -Sosiaaliturva = 2000 EUR vuodessa erilaisiin vapaaehtoisiin vakuutuksiin

        Vapaamatkustajat löytyvät kyllä ihan jostain muualta kuin Ameriikan raitilta, käy katsomassa ennemmin lähiöpubista tai kunnanvirastosta.

        Äänestän Kokoomusta vaikka olisi helpompaa kyllä äänestää jaloillaan. Puolueet kutsuvat minunlaisteni asian ajamista poliittiseksi itsemurhaksi...


    • Keskipalkkainenko?

      Ilman ylitöitä peruspalkka (brutto) on hiukan alle 2500 euroa. Ylitöiden kanssa tienaan keskimäärin noin 3000 euroa/kk.

      • Trukkikuski..

        paperitehtaassa. kk ansiot keskimäärin 3400€ boonukset.


      • Ja paskat
        Trukkikuski.. kirjoitti:

        paperitehtaassa. kk ansiot keskimäärin 3400€ boonukset.

        Onhan se täyttä valhetta, että trukkikuski tienaisi yli 20 000 mummonmarkkaa kuussa ja päälle vielä bonukset. Ei semmoista työnantajaa olekkaan, joka tuommoisia mkaksaisi. Hyvä, kun 1500 euroa niistä hommista saa.


      • Kartsa
        Ja paskat kirjoitti:

        Onhan se täyttä valhetta, että trukkikuski tienaisi yli 20 000 mummonmarkkaa kuussa ja päälle vielä bonukset. Ei semmoista työnantajaa olekkaan, joka tuommoisia mkaksaisi. Hyvä, kun 1500 euroa niistä hommista saa.

        paperivarastolla autoja ja vaunuja lastaava trukkikuski kyllä tienaa n.50k€/v


      • trukkikuski
        Ja paskat kirjoitti:

        Onhan se täyttä valhetta, että trukkikuski tienaisi yli 20 000 mummonmarkkaa kuussa ja päälle vielä bonukset. Ei semmoista työnantajaa olekkaan, joka tuommoisia mkaksaisi. Hyvä, kun 1500 euroa niistä hommista saa.

        kk tuottavuuspalkkio eli n 40000€ vuodessa.
        Näin M-Realilla pahvitehtaalla.


    • Janne

      ei tällaisia kannata järjestää, lukekaa IS:n palkkataulukot mitä oikeasti tienataan, täällä joka toinen tienaa yli 3500€ kuussa. Paskan marjat.

      • Erno

        Ei liene edes ymmärrystä siitä mikä on brutto-/nettopalkka ja kulukorvauksia sotketaan joka paikkaan, millä ei ole palkan kanssa mitään tekemistä. Hittolainen sentään.


      • ....
        Erno kirjoitti:

        Ei liene edes ymmärrystä siitä mikä on brutto-/nettopalkka ja kulukorvauksia sotketaan joka paikkaan, millä ei ole palkan kanssa mitään tekemistä. Hittolainen sentään.

        paperinjalostaja upm-kymmenellä.tam3/5
        37000€/vuosi.ilman ylitöitä.
        kaveri pienemmässä paperilafkassa tam3/5
        25000€/vuosi.
        sukulaismies paperikoneen hoitaja 48000€/vuosi.
        ja siinä on ikälisiä 2000€.
        vaimo sairaanhoitaja kolmivuorossa 28-30000€
        vuosi.
        kaveri kaapelimiehenä elisalla 33000€/vuosi
        sisko einestyöntekijä 27000€/vuosi.
        ja nää on tositietoja,ei liioteltuja


      • säde

        Olen samaa mieltä. Taitaapa todellisuus olla toista.


      • Umpsukka

        Tienaan 9600 euroa bruttona kuukaudessa. Nälkä kasvaa syödessä...ja menot verkostoa tehdessä! Tavoitteeni on päästä tänä vuonna yli 12 000 euron per kuukausi. Ei mahdotonta, mutta vaatii työtä paljon ja matkapäiviä...


      • A.K
        Umpsukka kirjoitti:

        Tienaan 9600 euroa bruttona kuukaudessa. Nälkä kasvaa syödessä...ja menot verkostoa tehdessä! Tavoitteeni on päästä tänä vuonna yli 12 000 euron per kuukausi. Ei mahdotonta, mutta vaatii työtä paljon ja matkapäiviä...

        Aika hyvin tienaat! Mikä firma? Seven? On kuulemma aika toimiva systeemi!


    • coldset

      Teen painoväriä, varastotöitä, labranhommia ym. eli sekalaisia hommia samassa työpaikassa ja siitä saa bruttona n.1700 € / kk lisineen. Työ on raskasta.

      • työtön

        Se on minun tuloni ollut jo 3,5 vuoden ajan. Mitäs sä aloitteen tekijä tuollaisia kyselet?Ärsyttääksesi työttömät-vai ?


      • työtön
        työtön kirjoitti:

        Se on minun tuloni ollut jo 3,5 vuoden ajan. Mitäs sä aloitteen tekijä tuollaisia kyselet?Ärsyttääksesi työttömät-vai ?

        No metsään meni ,olkoon vaikka risuaitaa ne vähäiset tulot.


      • Tuotantotyöntekijä
        työtön kirjoitti:

        No metsään meni ,olkoon vaikka risuaitaa ne vähäiset tulot.

        Säälittävät noin 2000 euroa kuukaudessa....
        Suklaatehtaassa siis....


      • Matthews
        työtön kirjoitti:

        Se on minun tuloni ollut jo 3,5 vuoden ajan. Mitäs sä aloitteen tekijä tuollaisia kyselet?Ärsyttääksesi työttömät-vai ?

        ..ihan työttömiä ärsyyttääkseni kyselen.. Niin ja pakolaisia esim Slovakian romaaneja ym...

        Haloo.. miksi mä nyt niitä ärsyttäisin.Taidat vain olla hieman katkera..


    • VeePee

      2-vuorotyössä "landella". Palkka n.2100€/kk.

    • Lehdenjakaja

      2000e/kk kilometrikorvaukset n. 600e/kk

    • Rapu

      600 eskoo/kk työtön

    • nuorena aloittanut

      Yrittäjä / tj (useissa yrityksissä), tulot vaihtelee kuukaudessa, mutta keskiansio vuodessa n. 300 000 Eur. Työtunteja viikossa 20 - 80h.
      Etuna auto, puhelimet, datayhteydet, yms.

    • Jussi

      Vuosi palkka viime vuonna 35teur(teknikko, ei tee ylitöitä)) ja FM, opettaa lukiossa, 36teur. Palkat ilman päivärahoja km-korvauksia

    • Lähihoitaja

      Teen keikkatyötä lähihoitajana mielenterveyspuolella. Kuukausipalkka 1436/kk lisät(200-500€).
      Sijaisena tienaa paremmin jos tekee pitempää sijaisuutta (yli kuukauden).
      Veroprosentti 15%.

      Ei häävisti, mutta kyllä tuolla elää...

    • Jasper

      N 40 tonnia vuodessa.

    • Naftal

      Olen Masan hitsari 2750 € kuussa. 37000€ vuodessa. Parhaana 57000 € mutta silloin olin puoli vuotta Philadelphiassa töissä.

    • Pro

      Noin 3300 e keskimäärin talviaikaan kun opiskelen ja duunailen viikonloppuisin, noin 10-12 000 e kun teen töitä normaalitahtiin opiskelujen ulkopuolella.

    • Nagnag

      Vientimyynnissä, 5500 euroa brutto autoetu n. 1300 euroa.

      - Antti 33 -

    • eräs

      brutto 4.154 e/kk, josta käteen 2.510 euroa

    • Mikkeli

      Että siinä se. Vaimo on kotiäiti ja meikäläinen yrittää sitten puolestaan tehdä rahaa.

      Hyvä diili, kummankin hermot säästyvät, kun ei tarvitse raahata kolmea lasta hoitoon ja herätä sitä varten kukonlaulun aikaan ja vittuuntua aina kun jollain heistä on korvatulehdus tai mahatauti tms.

      Vaimo hoitaa talon sisäpuolen. Minä hoidan rahoituksen, autot ja talon ylläpitotyöt.

      • Ja takana vain peruskoulu

        Eikä ylitöitäkään yli 200 tuntia vuodessa.

        Joten tyytyväinen olen "lähtökohtiin" nähden.


    • m-real

      tuotannon käynninvarmistaja
      tulot n.42k€ vuodessa tuottavuuspalkkio.
      eli n.3600€/kk
      työkokemus 6 vuotta.

    • Tanna

      Myymälän hoitaja vaatepuljussa 18.000E/vuosi.. ja tällä pitäis elää, paska juttu mut jotainhan on tehtävä pysyäkseen hengissä

    • n. 1360kk/brutto

      Normaalia työviikkoa tekevänä kuukausiansioni on noin 1360euroa, brutto! Olen kaupungin nälkätyöläinen.

      • ...

        lopeta heti!jos haluat muutoksen elämään.


    • opiskelija

      jep, eli en varsinaisesti tienaa, mutta yliopisto-opiskelijana saan noin 400 e kuussa opintotukea. eli vuokran jälkeen tassuun jää noin 170 e.
      ehh, opintoilainasta on helppo puhua niiden joilta lainan söi inflaatio! euroaikana niin ei tule käymään.....

      • PKJ

        "pakollisia" kuukausittaisia menoja: seutu bussikortti (n50e), puhelinlasku (n 50e), vuokra (209e) eli neljästä sadasta eurosta n. 100e jää ruokaan yms.


      • warsku
        PKJ kirjoitti:

        "pakollisia" kuukausittaisia menoja: seutu bussikortti (n50e), puhelinlasku (n 50e), vuokra (209e) eli neljästä sadasta eurosta n. 100e jää ruokaan yms.

        Kumpa minullekkin jäisi 100e ruokaan..johan tuolla eläisi pari kk :D


    • qwertyuiop

      Vaihtelee.

      Teen tällä hetkellä kahta hommaa, joista toinen on osa-aikainen ja luonteeltaan hiukan satunnainen. Olen duunari, painan kolmivuoroa yhtä perusmetallia tuottavassa tehtaassa. Tämän lisäksi teen sivubisneksenä muusikon hommia. Ottaisin lisukkeeksi jonkun kolmannen homman, jos vuorokaudessa olisi enemmän kuin 24 tuntia ja jos pärjäisin nukkumatta.

      Tämän kevään aikana bruttotulot on kuussa on olleet noin 2200-2500 euroa. Joka tapauksessa se on aivan liian vähän, ainakin menoihin suhteutettuna.

      Että semmosta.

      • qwertyuiop

        Olen tehtaalla ns. räkänokka (ollut duunissa noin vuoden), eli palkkakehitys on vielä aika pahasti vaiheessa. Ilmeisesti tilanne paranee lähimmän puolen vuoden aikana.


    • tutkija

      täällä kaikki huumoriveikot kehuu hurjilla palkoilla, kun suomalaisten keskipalkka on n. 2200€/kk

    • meiju

      ammattikoulu, kaupan koulutukset, palkka n. 3100€/kk (joka kolmas sunnuntai työpäivä) bonukset n.70% per vuosi kuukausipalkasta, elintarvikkeista -40% alennus, kaikista keskusliikkeen myymälöistä ja tytäryhtiön tuotteista - 20%, nimimerkillä ihan tyytyväinen

      • Epäilijä

        Tän täytyy olla vitsi tai hiton paha kusetus!


      • rekkakuski

        Puhuuko kaikki paskaa?. vai onko se suomi menny ohi ruotsin palkka tason.Minä ajan yhdistelmäajoneuvoa ruotsin sisämaan likenteessä.
        palkka on 25000 kuussa prutto lisineen 50 tuntisia viikkoja verot 31 prosenttia.Apua!. mä haluan kotia


      • ihmettelen

        minkähän kaupan kassal noin hyvin tienaa????


      • Paskat sille 3000€/kk

        Kukaan ei tienaa 3000€/kk kaupan kassalla. lopeta se
        pirin polttaminen ja mee töihi! itse kaupassa töissä olleena, ensin tuntipalkka 8,7€/h ja sit kk-palkka
        1482€/kk bruttona. mitä ihmeen paskanjauhamista tää 3000€/kk on kaupan alalta? Mieti vähä Meiju mitä suustas päästät!!


    • 2500 €/kk(brt)

      Duunipuhelin, kannettava ja muut "vakioedut"...

    • Vastaaja

      Toimin kuljettajana ja poliisin takapenkiltä kuultuna,parinvuoden takaiset ansiot oli 1400,-

    • Casp

      ..teollisuudessa 6500 € /kk, verot vie lähes puolet. Työkokemus 2 v, ja ylitöistä ei todellakaan makseta erikseen.

    • Vartija

      TASSUUN JÄÄ 1440 E/KK 14 YÖTÄ TOITÄ,MUUT AJAT VAPAATA.OPISKELEN SAMALLA KAUPPATIEDETTÄ...MUUTOSTA LUVASSA ; ) SE MOTIVOI

    • tutkija

      Yliopistolla tutkijana, FM. Huono palkka mutta hyvä työ ja rento meininki. Kyllä tällä pärjää :)

      • KM..

        ..maisteriksi valmistumisesta puoli vuotta, palkkaus projektipäälliköiden alin, reilu 2200€/kk. Ihan tyytyväinen.


    • pikkurikollinen

      OK,Koulutukseltani olen tällä hetkellä mekaanikko,opiskelen yliopistossa.Teen portsarin hommia ja välitän steroideja.Tienaan pokena 1400e/kk,steroideista noin 1100e/kk ja lisäksi kuittaan opintotukea ja asumistukea yhtteensä noin 408e/kk eli siitä tulee n.2800.Työtä määrällisesti vähän.

      • Masi

        Kannattaisi vielä mennä matematiikan kursseille. Laskeppas uudestaan yhteen ilmoittamasi tulot..


      • pikkupikollinen
        Masi kirjoitti:

        Kannattaisi vielä mennä matematiikan kursseille. Laskeppas uudestaan yhteen ilmoittamasi tulot..

        katsos kun meneehän siitä vähän veroihin ja muihin telleihin ja lelleihin,että se siitä matiikan kurssista ; )


    • make

      nykyään noin 1500€/kk mutta monesta pk-seudun liikkeestä saa 14-16€/h

      virapelihommat..
      työkaveri osti asunnon käteisellä kun säästi.

    • koneenhoitaja

      5-vuorotyössä koneenhoitajana metallitehtaassa n.33k€ ilman ylsää. (26v ja n.4v töissä)

      tulot välillä vaihtelee riippuen metallien hinnasta. (tuotantopalkkiot) vaikkei ne paljo paskaakaan tee lisää

      liitto on metalliliitto..... naapuritehtaassa on paremmat vuorolisät ku ne on kemianliitossa.

      vuorotyöstä ei mielestäni makseta yleensäkään tarpeeksi, vai mites tuumaatta?

      • Ei kannata

        Vuorotyö on syvältä.Jahka olet ollut kymmenkunta vuotta ollut alkaa päivät sekoamaan ja ulkopuolinen elämä alkaa menettää merkitystään .Ja aina sitten väsyttää kuitenkin.Mutta onhan sitten hyvä palkka.



        Mukava muuten painaa jotakin iltavuoroo hienoina kesäiltoina.Toisaalta metallifirmoissa on vielä paljon tulossa muutoksia työpaikkojen suhteen lähiaikoina....


      • Jarski
        Ei kannata kirjoitti:

        Vuorotyö on syvältä.Jahka olet ollut kymmenkunta vuotta ollut alkaa päivät sekoamaan ja ulkopuolinen elämä alkaa menettää merkitystään .Ja aina sitten väsyttää kuitenkin.Mutta onhan sitten hyvä palkka.



        Mukava muuten painaa jotakin iltavuoroo hienoina kesäiltoina.Toisaalta metallifirmoissa on vielä paljon tulossa muutoksia työpaikkojen suhteen lähiaikoina....

        Niin tiedä tuota kannattaako vuorotyö, ite oon tehny yli 15 vuotta ja ainakaan vielä ei oo päivät hämärtyneet. Työpäiviä 4 sen jälkeen 6 vapaana, siis vuodessa 135 päivää töitä ja loppu vapaata, ansiot vuositasolla 45 t. eeroo. Sopii mulle....


      • m-real
        Jarski kirjoitti:

        Niin tiedä tuota kannattaako vuorotyö, ite oon tehny yli 15 vuotta ja ainakaan vielä ei oo päivät hämärtyneet. Työpäiviä 4 sen jälkeen 6 vapaana, siis vuodessa 135 päivää töitä ja loppu vapaata, ansiot vuositasolla 45 t. eeroo. Sopii mulle....

        meillä on seuraavanlainen:

        AAAA - IIII - YYYY - - V V V - AAAA jne...

        eli 4 aamua vapaa, 4 iltaa vapaa, 4 yötä 6 vapaata, joilta kolmelta saa palkan(vuorovapaa korvaus)Tämän jälkeen "kierto" alkaa alusta


    • mää

      Tuotantovalvoja.
      35000/vuosi
      15 täyttä viikkoa vuodessa vapaata, jolloin voi tehdä pimeitä töitä;)

    • Telahioja

      Toimin telahiojana paperitehtaassa 2-vuorotyössä. En tee ylitöitä. Palkka viime vuonna 49,6K€ ja vero 16,5K€

    • Kruuse

      teurastamossa tienaa ~2100 €/kk ja vuoteen 25000-28000 €cua, riippuen ylitöiden määrästä. Homma on ma-pe klo 07:00-16:00. Toimeen tulee, mut ei pääse rikastumaan

    • HUONO???

      nainen kysyy?

      • Warsku

        Tietenkin työstä..:)


      • Joo

        Ei ole!!!


      • Työtä hyvällä mielellä

        Minulla on ollut ilo olla sijaisena viime kuukaudet ja palkkani työstäni on ollut tuntipalkkana juuri tuota luokkaa. Mielestäni se on ihan hyvä tuntipalkka. Koska työ on ollut kuitenkin osa-aikaista 4 tuntia päivässä kuukausi ansio on jäänyt turhan pieneksi jotta se riittäisi elämämiseen ja pakollisiin menoihin.
        Saamastani työkokemuksesta olen kuitenkin kiitollinen.


    • lekuri

      olen silmälääkäri ja työ kokemusta on noin 12 vuotta. Palkka on 12 000e/kk plus 20-50 prosentin bonukset

      • ope

        Heh heh. Silmälääkärit tietävät, että työkokemus on yhdyssana.


      • terveyskeskuslääkäri
        ope kirjoitti:

        Heh heh. Silmälääkärit tietävät, että työkokemus on yhdyssana.

        n.4400-4700e/kk ilman päivystyksiä.
        3-4 iltapäivystystä/kk tuo n. 1000-1300e lisää.
        Vois olla enemmänkin, sapettaa.


      • Keikkalääkäri
        terveyskeskuslääkäri kirjoitti:

        n.4400-4700e/kk ilman päivystyksiä.
        3-4 iltapäivystystä/kk tuo n. 1000-1300e lisää.
        Vois olla enemmänkin, sapettaa.

        Tienaan vuodessa 90000-100000 euroa, riippuen halukkuudestani tehdä hommia. Työtunteja tulee viikossa n.60. Tienaan jokaisesta potilaasta 8 euroa bonukset päälle.


    • hoitsu

      Minä olen sairaanhoitaja... Kokemusta alalta yli 7 vuotta. MUTTA palkka on huono, saan bruttona 1900€! Kaupan kassakin näyttää saavan mielettömiä summia... En ole katkera, mutta kuitenkin... grrr

      • Ei helsinki

        10y kokemusta, ikä vähän yli 30. Palkka n. 3200/kk - verot. Eli n. 2k€ jää jäteen kuussa. Lisäksi satunnaisia km-korvauksi, päivärahoja jne. Viimevuosi n. 44k€ kokonaisuudessaan. Norm. päivätyöaika paperin pekkaset ;)

        Ennen tätä keskustelua luulin olevani hyvin palkattu... uskon edelleen että olen ja käsitykseni Suomalaisten rehellisyydestä karisi urakalla ;(

        PS. tuen opettajien, sairaanhoitajien jne. palkankorotusvaatimuksia! Lisää vain painetta ja asiaa eteenpäin, rahanne olette ansainneet!


      • Diileri
        Ei helsinki kirjoitti:

        10y kokemusta, ikä vähän yli 30. Palkka n. 3200/kk - verot. Eli n. 2k€ jää jäteen kuussa. Lisäksi satunnaisia km-korvauksi, päivärahoja jne. Viimevuosi n. 44k€ kokonaisuudessaan. Norm. päivätyöaika paperin pekkaset ;)

        Ennen tätä keskustelua luulin olevani hyvin palkattu... uskon edelleen että olen ja käsitykseni Suomalaisten rehellisyydestä karisi urakalla ;(

        PS. tuen opettajien, sairaanhoitajien jne. palkankorotusvaatimuksia! Lisää vain painetta ja asiaa eteenpäin, rahanne olette ansainneet!

        Palkka määräytyy asiakkkaiden kysynnän mukaan. KK noin 5000€-7000€


      • hesko
        Diileri kirjoitti:

        Palkka määräytyy asiakkkaiden kysynnän mukaan. KK noin 5000€-7000€

        Mieti millaset riskit sulla on.

        Ja vaikka kuinka tulisi rahaa sinä douppaat päätäsi pilalle kokoajan !

        Töissä käyvän ei tarvitse jännittää toisin kuin sinun.


      • Ali
        hesko kirjoitti:

        Mieti millaset riskit sulla on.

        Ja vaikka kuinka tulisi rahaa sinä douppaat päätäsi pilalle kokoajan !

        Töissä käyvän ei tarvitse jännittää toisin kuin sinun.

        Otatteko hyvät ihmiset aivan tosissanne kaikki mitä täällä kirjotetaan???


      • tyhmäkö olet?

        No pitikö lukea sairaanhoitajaksi? Mikset ryhdy kaupan kassaksi?


      • 212121
        hesko kirjoitti:

        Mieti millaset riskit sulla on.

        Ja vaikka kuinka tulisi rahaa sinä douppaat päätäsi pilalle kokoajan !

        Töissä käyvän ei tarvitse jännittää toisin kuin sinun.

        Mitä tekemistä huumeiden myynnillä ja sen vetämisellä on?


    • Mr. provo

      pitää kirjoitella provoja suomi24:ään

    • insinööri

      Peruspalkkani on vain reilut 2400€ kahden vuoden työssäolon jälkeen.

      Työhöni liittyy kuitenkin paljon projekteja ulkomailla, joissa on tiukat aikataulut, eli ylitöitä kertyy todella paljon tietysti päivärahaa. Projekteista johtuen verotettavat ansioni viime vuonna olivat ~43000 noin 15000€ euroa verottomia päivärahoja.

      Parhaillaankin tätä kirjoittaessa olen ulkomailla. Tätä keikkaa on jäljellä 2 kuukautta ja takana vajaa neljä, joten päivärahaa kertyy about 8000€ tältä ajalta.

    • etuja

      Olen työtön ja saan ansiosidonnaista päivärahaa 3,39 eetä päivässä.

    • Roope Ankka

      Nyt herää kysymys että onko näistä puoletkaan totta.

    • Asura

      Päivätyökseni teen kiinteistövälittäjän hommia 2500-3000€ kk sekä verkostomarkkinoinnin parissa reilu 2000€ kk tällä hetkellä.

      • Työkyvytön

        En saa lantin lanttia mistään, olen sairauslomalla masennuksen vuoksi, ja sain hylkäävän päätöksen työkyvyttömyyseläkehakemukseeni, joten en ole tänä vuonna saantu lantin lanttia, enkä saa.


    • Pienet menot

      Lukaisin melkein kaikki vastaukset läpi ja ihmettelen, kuinka hyvin Suomessa tienaa jo tosi nuoretkin, muutaman vuoden työkokemuksella.
      Itse olen tehnyt töitä lähemmäs 30 vuotta putkeen ja bruttoansiot tällä hetkellä per kk 2400,- lounassetelit, työskentelen taloushallinnon parissa.

    • AIVAN VARMASTI

      ...VOI KUKA TAHANSA KIRJOTTAA IHAN MITÄ HALUAA, EIHÄN NÄITÄ VOI OTTAA TODESTA!!! MIETTIKÄÄ VÄHÄN??!!

    • hoopo

      2500€ Jäänpoistosta

      • röö..

        Sulla oli tossa joku vuosi takaperin ilmoitus tienestistä lentokenttätyöntekijänä. Olisin ite aatellu kans alan hommaa. Ootko kauanki ollu alan töis?. Millaiset koulut piti käydä?.


    • Asentaja

      Sähkölaitosasentaja itä-keski-Suomen alueella. 3200 Euroa/kk:ssa..38000Euroa vuosi.. Sisältää päivystyksiä,viankorjausta ylityönä päivärahoja parilta kuukaudelta.

    • aikuisopiskelija

      tienaan kuukaudessa 800€

    • Liksa

      Toimin keskisuuren yrityksen toimitusjohtajana Etelä-Suomessa. Kuukausipalkkani on 8700,- autoetu (MB). Vuosittain on tullut tulospalkkioita 0-20 000,- .. suhdanteet vaikuttavat paljon. "Käytössäni" on firman vene ja mökki - tosin: pääasiassa edustuskäyttöä, mutta perheenkin kanssa voidaan käydä (oma mökki on vuokrattu kokonaan pois). Syön 10-15 kertaa viikossa firman tai muiden piikkiin hyvin. Käyn lätkämatseissa, konserteissa ja tapahtumissa muutaman kerran kuukaudessa - firman piikkiin = työtä. Käyn pari-kolme kertaa vuodessa messumatkoilla (yleensä kerran usassa) asiakkaiden yms. kanssa = työtä, mutta rennoissa merkeissä. Firmalla on puoliksi kelomökki Lapissa - talvella tulee paljon käytyä pääasiassa firmavieraiden kanssa - perheen hiihtoloma on käyty omalla rahalla aina alpeilla.

      Koulutukseltani olen DI, mutta olen opiskellut myös kauppatieteitä. Ikää 40-50 haarukassa. Tykkään hommastani, mutta perheen kanssa elämä jäi turhan vähille kun lapset olivat pieniä. Nyt on voitu hankkia heille opiskelukämpät Helsingistä jne auttaa. Välit voisivat olla läheisemmätkin - niitä tässä iässä vaikea paikata. Vaimo työskentelee kaupallisella alalla ja on myös paljon menossa.

      Perheemme siis tienaa enemmän kuin järkevällä tavalla pystyy käyttämään, vaikka mitään ei tarvitse koskaan laskea ja saa ostaa mitä haluaa. Mitään turhaa pröystäilyä en harrasta. Säästämme, että voisimme jäädä aiemmin eläkkeelle menetettyä nuor-aikuis -aikaa paikkaamaan.

      • Lisäys vielä...

        Huorissa tulee käytyä 3-5 kertaa viikko (riippuu missä päin Suomea/maailmaa tulee liikuttua).


    • Loan officer

      Olen 26 vuotias mies, asun USA:ssa, Floridassa. Toimin Concord Mortgage Bank:n Loan Officer:na, joka tarkoittaa karkeasti suomennettuna lainavirkamiestä.
      Palkkani on bruttona noin 50-60 000$ kuukaudessa, bruttovuosiansiot siinä 600 000$ paikkeilla. Palkka vaikuttaa kovalta, mutta sen eteen on niska limassa raadettu. Amerikkaan muuton jälkeen kaikki ystävät ja sukulaiset Suomessa, erittäin raskasta. Lomia ei käytännössä yhtään, kesällä ja jouluna muutama viikko, jos sitäkään. Paljon ylitöitä ja töitä viikonloppuisin.
      Ja kun varmasti monet teistä ihmettelevät, että miten eksyin tänne kirjoittamaan, niin Suomessa asuva ystäväni pyysi minua katsomaan erästä kirjoitusta täällä, ja kun etusivulla oli tämä keskustelu, niin päätin sitten tännekin vastata.
      Kateellisille tiedoksi, että mieluummin tekisin Suomessa muuta työtä paljon paljon pienemmällä palkalla, mutta ammatinvalinta kun nyt on jo tehty, niin sitä ei voi muuttaa.

      PS. Kun varmasti tänne eksyy nuorempia poikiakin, niin heitä varmasti kiinnostaa, mikä auto minulla on. (Koska itse olin nuorempana juuri samanlainen, mikään muu ei kiinnostanut kuin että mikä auto on autotallissa) Ja koska täällä en todennäköisesti ehdi enää käymään, niin sanotaan se nyt jo. Koska olen naimaton ja ilman tyttöystävää, kaksipaikkainenkin kelpasi. Ja koska aina olen nuorena haaveillut italialaisesta, niin päätin sitten unelmani toteuttaa, joten ostin Lamborghini Murciélagon. (Syö bensaa helvetisti, älkää ostako!)

      • Pankkineiti

        Ei pääse Nordean tiskin takana aivan tuollaisiin ansioihin, enkä usko, että esimiehenikään. USA kun on suuri maa ja siellä on kaikkea enemmän niin ehtii vuorokaudessa enemmän raatamaankin. Tosin epäilen, että tuntipalkkakin siellä on vähän isompi. Täällä maalaispitäjän kirkonkylässä kelpaa silti järven vierellä rivitalossa asustella. Taitaa semmoisen hinta mennä Manhattanilla jo kuukausivuokraan.


      • -Nixu-

        ...kuulostaa ihan uskottavalta, teillähän on siellä hyvät palkat muutenkin, ei vain niillä, jotka tekevät kovasti hommia.
        Mytta yksi asia ihmetyttää, miksi käytät sellaista näppistä, jossa on ääkköset???
        Ainakaan yhdelläkään tuntemallani Usan suomalaisella ei ole käytössä ääkkösiä?


      • hahhahhahaha

        Hyvä kirjoitus 26-vuotiaalta mieheltä :) Mutta toi ei oikein kuulu tänne. Täällä puhutaan tuloista niitä liioittelematta ja niihin mitään lisäämättä.

        Keksikää ees parempia juttuja ku noita ainaisia "100.000€ ripuli KK palkkoja"

        Kukaan, joka tienaa yli 3000€ kuussa ei kirjoittele suomi24 palstalla. Tohon ei yllä kuin lääkärit juristit ja lentäjät.


      • 2+20
        Pankkineiti kirjoitti:

        Ei pääse Nordean tiskin takana aivan tuollaisiin ansioihin, enkä usko, että esimiehenikään. USA kun on suuri maa ja siellä on kaikkea enemmän niin ehtii vuorokaudessa enemmän raatamaankin. Tosin epäilen, että tuntipalkkakin siellä on vähän isompi. Täällä maalaispitäjän kirkonkylässä kelpaa silti järven vierellä rivitalossa asustella. Taitaa semmoisen hinta mennä Manhattanilla jo kuukausivuokraan.

        Pankkineiti... Loan officer kertoi asuvansa floridassa, ei manhattanilla.


    • ...

      1400 €/kk

    • Postinjakaja

      Peruspalkka on 1710e/kk, satunnaiset ylityöt siihen päälle. Työkokemusta jonkin verran yli 10v.

      Helsingissä on sen verran korkeat vuokrat että mieluusti ottaisin enemmän mutta tämäkin riittää.

    • ..jakaja

      50-200 e/keikka ja lakanat vaihtoon. Työsuhde-etuina ilmaset aamiaiset ja viivat hatussa.

    • tyytyväinen

      Lisäksi bonuksena 1kk palkka,jos pääsee budjettiin. Palkka on ihan hyvä,mutta työtunteja tulee n.250/kk. Kutsumustyö.

    • Vähemmän kuin kukaan...

      Tällä hetkellä saan toimeentulotuen alennettuna 20%:lla! Normaali tuki olisi 340€, mutta omaa laiskuuttani välttelen työtä yms. Puhelinlaskun ja muutaman osamaksun jälkeen jää itselle reilu 200€, jolla tulen toimeen loistavasti, koska en juo enkä polta...

      Joskus oikein naurattaa, kun ne koittaa sossua ottaa kaikki tuet pois, kun en mene töihin enkä kursseille ja sit´ ne ihmettelee, että miten mä tuun toimeen. Ei kaverit, seksi, kirjoittaminen ja liikunta vie rahaa. Ruokaan 80€/kk niin jää vielä yli 100€ säästöönkin. HELPPOO!!!

    • ope, FM

      Olen lukion opettaja ja ammatinvalintaani toistaiseksi tyytyväinen. Palkkakehitys ei tosin huimaa. Kuukausipalkka vaihtelee välillä 2500-7000. Niin ja loman arvoa ei voi mitata rahassa.

    • Mies

      Inssi (9 v työkokemus) joka toimii välillä esim. projektipäällikkönä pienimuotoisissa projekteissa tietoliikennetekniikkapuolella. Brutto 3426 €/kk josta jää verojen jälkeen käteen jotain 2200 €/kk. Tuon lisäksi tulee vielä silloin tällöin ylimääräisiä bonuksia, sekä lomarahat (eli todellinen vuosipalkka on jonkinverran korkeampi kuin tuo).

      Olen suhteellisen tyytyväinen palkkaani vaikka useimmilla kollegoillani on parempi palkka, varsinkin niillä jotka työskentelevät muissa firmoissa. ;) Jostain syystä ei tuosta laskujen jälkeen jää paljoakaan käteen, yleensä palkkapäivänä kaikki erääntyvät laskut maksettuani tuosta 2200:sta on jotain 500-800 euron välillä jäljellä tulevalle kuulle kulutettavaksi, joka yleensä kuluu viimeistä euroa myöten ruokaan, harrastuksiin ja huvituksiin seuraavan 30 päivän aikana. Eli mitään ei jää säästöön.

      • Mies

        Niin ja kun muutkin mainitsevat nuo edut, niin firma maksaa tietenkin kännykkälaskuni (itse maksan sen normaalin verotusarvon), ja jotain pikkusälää yhtiö tarjoaa myös kuten ilmaiset kuntosalit, uimahallit, harrastuksia joka lähtöön, alennuslippuja sinne tänne... Meiltä kun siirtyi väkeä toiseen firmaan niin kaikki heistä saivat jonkinlaisen palkankorotuksen juuri sillä perusteella että heillä nuo edut eivät ole yhtä hyvät.

        No jos joku ei käy kuntosaleilla yms., niin hänhän ei tuollaisista mitään kostuisi. Onneksi itse olen urheilevaa tyyppiä :)


    • Ja risat

      3v työkokemus alalta, kuukausipalkka 2630€.

    • kkk

      IT management

      • Varamies

        Katkeamaton vuorotyö, n.46000€ vuosi.


      • m-real
        Varamies kirjoitti:

        Katkeamaton vuorotyö, n.46000€ vuosi.

        ,mutta paperitehdas tulee kirjoittaa yhteen.
        42000k€


      • apilas

        lisäksi 0-20% vuosibonus, täysi auto ja asuntoetu, täysin vapaat ja rajoittamattomat lomat sekä työajat, irtisanomissuoja vuoden täysi palkka, ylin IT johto.


      • Mapre
        apilas kirjoitti:

        lisäksi 0-20% vuosibonus, täysi auto ja asuntoetu, täysin vapaat ja rajoittamattomat lomat sekä työajat, irtisanomissuoja vuoden täysi palkka, ylin IT johto.

        No voi hitsi, sullahan on sitten kaikki hyvin, mitäs täällä leuhkit omaa palkkaas!!!!


    • Keskus/sihteeri

      ...

    • hoitsu

      Parivuotta työkokemusta! Vuosiansiot n. 30000 euroo!! kuukausiansiot siis noin 2500. (Tämä sisältää huom kaikki vuorotyöstä tulevat lisät)

    • ei hyvä

      länsi-suomessa n. 1670 € / kk, eli ei paljoa juhlita :(

      • Tällanen

        Toimistoapulainen (kuuluu myös välillä respa/keskus)1590e/kk.


    • Juha

      Elektroniikkaa Helsingissä. Työkokemus 9 vuotta.
      YO-tietoliikennemekaanikko ammattikoulupohjalta.
      Lisäksi päivärahat ja km-korvaukset päälle
      mutta ei lounas-seteleitä etuna.

    • auton asentaja

      pannaan nyt sitten auton asentajanki palkka tänne n 8v alalla ja 1550eguu brutto repikää siitä sitte.surkeeta!!!

    • harjoittelija

      softakehitystyössä.

    • Teknikko

      Vuoromestarina prosessiteollisuudessa, katkeamaton kolmivuorotyö. työkokemusta 14 vuotta. Peruspalkka 4400 siihen päälle pyhätyö- ym.-lisät ja tuotantopalkkiot. Vuosiansiot 65000-67000

    • Madde

      en tee mitään joten en tienaakkaan mitään!

    • joku

      saattaa kadehtia kun tulot on - 0
      koska sattui paukahtamaan 3kk karenssi

    • Luokanopettaja

      4 vuotta töissä ja 24000 € vuodessa

    • tyytyväinen

      Insinööri, 4 vuoden alakohtainen kokemus. n.7000e/kk brutto plus pienehkö bonus vuosittain plus matkapuhelinetu ja muita etuja n. 4000 euron arvosta vuodessa. Joo, olen ihan tyytyväinen.

    • jasu

      Siivooja\3500-6000e\kk

    • Prinsessa

      No jaa, mies tienaa n. 3000 ekua kuussa ja minä tuhlaan :D

    • pers auki

      Miettikää kun on ihmisiä joilla ei ole hyvät tulot
      niin täälä valitetaan jostain 1500e/kk tuloista
      ite saan sairaspäivärahaa 23,09e/päivä ja siitäkun otetaan verot pois niin miten luulette minun ja avopuolisoni sekä meidän 7kk tytön tulevan toimeen????
      Mutta ei olla valittettu koska SUU SÄKKIÄ MYÖTEN!
      Pahinta on se että minun selkävaivojen vuoksi on vaikea löytää töitä!!!!
      "elämä on laiffii"

    • Joku vaan...

      pienet menot.
      Vaimo hoitaa kotona lapsia, joten hoitokuluja ei ole. Asumiseen emme käytä kuin 800€/kk ja autoon menee vain 200€/kk. Ruokaan 700€/kk. Vaatteisiin ja muihin pikkuostoksiin menee vain 1000€/kk. Silti meillä jää melkein 1000€/kk jota emme oikein tiedä mihin tuhlaisimme. Asuntolainaankaan ei kehtaisi aina kaikkea laittaa. Olen insinööri ja nettopalkkani on n. 3500€/kk.

    • opiskelija

      Opiskelija 1100 euroa netto kuukaudessa.

    • Jep

      2300 €/kk

      • aika on rahaa...

        palkkaa tulee juuri sen verran kuin teen töitä. viimeisen vuoden kuukausitulot ovat vaihdelleet 2000-3000 euron välillä. tärkeintä on kuitenkin se, ettei tarvitse tuijottaa päätettä ja happamia naamoja päivästä toiseen. saa liikkua ja toimia oman mielen mukaan. ei ole myöskään nippelinappeli-pomoja mulkoilemassa selän takana.

        toisaalta, jos ei tee mitään, ei ole mitään turvaakaan. sairastumiset sairastellaan omaan piikkiin.


      • freekku myös
        aika on rahaa... kirjoitti:

        palkkaa tulee juuri sen verran kuin teen töitä. viimeisen vuoden kuukausitulot ovat vaihdelleet 2000-3000 euron välillä. tärkeintä on kuitenkin se, ettei tarvitse tuijottaa päätettä ja happamia naamoja päivästä toiseen. saa liikkua ja toimia oman mielen mukaan. ei ole myöskään nippelinappeli-pomoja mulkoilemassa selän takana.

        toisaalta, jos ei tee mitään, ei ole mitään turvaakaan. sairastumiset sairastellaan omaan piikkiin.

        juu. pitää muistaa huomioida, että freekku maksaa itse kulunsa; bensat, puhelut, laitteistot yms...
        tämä tulee jokaisen muistaa hinnoittelussa. liiton suositus laskutuksessa oli muistaakseni jotain 49 euroa tunnilta. pikkulehdet eivät tietenkään pysty tällaisia maksamaan, mutta taso tulee silti säilyttää!!!
        toimittajan keskiansio oli noin 3100 e/kk(liiton kotisivut).


    • aloittelija

      Tässä kuussa valmistunut insinööri AMK. Ensimmäisessä työpaikkassani työskentelen laatuvastaavana; 2 000 €/kk.

      Kokemus: < 1 vuosi
      Sukupuoli: mies

      Palkka ei huimaa päätä, mutta työaikoihin olen tyytyväinen: 7.00-15.30 liukuva työaika ja pekkaset kertyy...

    • johanna

      Tällä hetkellä 800 e kuukaudessa jos teen normaalia 40 tunnin työviikkoa. Ei se mitään, se on todella ruhtinaallinen summa verrattuna siihen 400 e/kk opintotukeen jolla pitää elää talvikuukaudet.

    • 3200 €/kk

      ...

    • työnhakija

      Ansiosidonnaisella 3,39 eetä/ pv - verot

    • teemu

      raskaankaluston varaosamyyjä 2400€/kk

    • Käteen

      Tulee toki tuntejakin aika paljon, mut norjassa tienaa kaikista töistä hyvin. Vähän aina palkka vaihtelee kun kruunun arvo pomppii ylös/alas

    • Hoo

      3600€/kk brutto sisäisen laskennan tehtävistä. Paremminkin voisi olla.

    • turska

      palkka on noin 3000eur/kk

    • Piällysmies

      Rehelliset tulot kuussa karvan yli 4700e.

      Käteen jää reilu 2800 euroa Hgissä ilman kirkollisveroja eikä ole asuntolainoja vähennyksiksi. Sitten vielä kilometrikorvauksia sekä päivärahoja n. 850 euroa kuussa, joista bensojen yms jälkeen jää oikeasti käteen n. 400 euroa.

      Tällä hetkellä pomoväen kanssa ollaan miettimässä sopivaa palkankorotuksen määrää, todennäköisesti brutto kohoaa jonnekin 5500:n paikkeille.

    • Minttu

      työkokemusta 4 vuotta, toimipiste länsi-suomessa ja kk palkka n. 1800 € (sisältää lounassetelit)

      • piia

        Samanlainen palkka kuin sulla.
        Siihen nähden vaan joudun tekemään todellalujasti töitä ja yö uniakin menettää..
        muuten voisin olla tyytyväinen työkaveri Mies tienaa yli 3000€ ja luistaa kaikista hommista ja koittaa mulle tyrkyttää...
        Joten lähden heti kun saan toisen paikan.


    • Tossavainen

      Mulla tulee rahaa 400€ kuussa. vuokra on 250€ ja sitte vielä ruoka, sähkö, vaatteet, jne...
      Että semmoista on opiskelijaelämä.

    • Prosessitekniikan inssi

      Kemianteollisuudessa ja pari vuotta työkokemusta.
      2850 eeroa/kk peruspalkka puhelinetu. Päivystysten ja joidenkin muiden lisien jälkeen noin 42 kiloeeroa vuodessa. Jää vähän alan keskipalkoista, mutta ei nyt kauheen huonosti. Kyllä sillä täällä länsi-suomessa elelee.

      • Prosessitekniikan inssi

        Tuli lukiohäriö ja y jäi pois.


    • Saara

      N. 1200/kk bruttona, siitä sit verot pois.. -15 % kaikesta muusta paitsi ruuasta ja kempparista. Siitä pitäs säästöön jäädä jotain mut eipäs jää. Joka kk pitää rahaa jostain vipata lainaks... Paska palkka.

    • johtaja

      Työkokemusta 5 v, palkka 5200 eur/kk brutto, täysautoetu (Volvo S70).

    • Oulu

      Mikrotukihenkilö 1900/kk

    • Bussikuski pohjoisesta

      1800-2200 euroa bruttona kuukaudessa.

      • Kaupungilla

        1400/kk naispuutarhuri kaupungin hommissa.


    • Luurikammoinen

      Juu, puhelinmyynnissä työskentelen atk-tavaraa myyden ja vuosiansiot oli viime vuonna 44 000 Euroa.Mut helvetin rankkaa hommaa henkisesti, välistä on pälli aika hajalla. En suosittele pitkäaikaiseksi jobiksi, jos haluut vielä 10 v. päästä terveen paperit.

    • T.Hoo

      36000 vuodessa. Peruspalkka 2000 kk.

    • Duunaristi

      Tossa pikaisesti kun laskin bruttotulot, sain lopputulokseksi 2562e. Palkka nousee sitten ylitöiden määrän mukaan. Töitä olen tehnyt alalla vuoden, yleensä töitä nelisen vuotta.

      • talkookorvaus on

        n. 1600€ kuussa


      • Ei auta ruikuttaa
        talkookorvaus on kirjoitti:

        n. 1600€ kuussa

        10-11 tuhatta riippuen kuusta.
        Ja mitäkö teen?
        Myynnin konsultti, vastaan viidestä toimipisteestä ja 45 ihmisestä ja heidän myynnistään.
        Rankkaa on, mutta raha palkitsee!!!


      • oman onnensa seppä
        Ei auta ruikuttaa kirjoitti:

        10-11 tuhatta riippuen kuusta.
        Ja mitäkö teen?
        Myynnin konsultti, vastaan viidestä toimipisteestä ja 45 ihmisestä ja heidän myynnistään.
        Rankkaa on, mutta raha palkitsee!!!

        Mitä tuosta jaarittelemaan mikä on sopiva tai oikea palkka? Tekee töitä ja käyttää päätään sen verran kuin tarvitsee palkkaa. Jos palkka on liian pieni menee peilin eteen ja miettii kuka on syyllinen.
        ja funtsaa:
        - missä tilanteessa elämä on
        - miksi on
        - mitä haluaa
        - mitä on tehtävä, että saavuttaa tavoitteensa
        Tuntuukin olevan kansan tautina miettiä miten pieni on palkka, kun voisi miettiä miksi se on tai miten sen saisi suuremmaksi?
        Tuo 10-11 000.- €/kk on jollekin suuri ja jollekin pieni, se riippuu tarpeista mihin on ne asettanut?
        Vastuunalaisesta markkinointiin liittyvästä työstä tuollainen liksa ei ole osaavalle edes suuri. Enkä usko, että edes mikään harvinainen.
        Tyhmälle ja laiskalle tonnikin on liikaa.
        Tuo 20/80 sääntö tuntuu pätevän tuossakin, että 20% porukasta tienaa 80% liksasta.
        Tähän ei edes tarvita muita alaisia kuin jakkara. Molemmat vaihtoehdot on kokeiltu. Itse tein vuosia töitä ja valvoin yöt mistä palkkapäivänä rahat 50-60 työntekijän porukalle jotka miettivät palkkansa pienuutta, kunnes tajusin myydä yritykseni ja lopettaa työntekemisen verottajalle ja henkilökunnalle taatakseni heidän palkkansa riittoisuuden. Nyt on helpompi hengittää, jos ei ole tuloja niin ei ole menojakaan. Puhtaana jää liksaa monin verroin enemmän käteen kuin ennen, eli reippaasti enemmän kuin tuo 10-11 000, enkä ole viimeisenä odottamassa jääkö muiden palkkojen maksun jälkeen varaa maksaa omaa palkkaa, vaikka maksan kuuliaisesti veronikin.
        Mutta ei tämä ole tullut lahjaksi odottelemalla tuporatkaisuja. Riskit on omalla ovella niin kuin onnistumisetkin.
        Sanoisin elämäni parhain päätös. Yhden hengen yritys, myyn osaamistani ja varasto kulkee mukana.
        Mitä tästä opimme? perusta työllistävä yritys, panttaa talosi,menetä työttömyysturvasi, työllistä ihmisiä, sido itsesi siihen, ota riskit yrityksestä ja ihmisistä, nosta palkkaa jos sattuu muilta jäämään. Sopeudu siihen, että olet palkansaajien riistäjä. Tapa itsesi työllä tai tule järkiisi ja ala tehdä töitä isellesi.
        Yksi hyvä puoli tuli kylkiäisenä, muutettuani kurssia. Naapurit eivät ole enää kateellisia vaikka pärjäänkin paremmin. Silläkin elämän alueella menee paremmin ja sekin on osa jos ei palkkaa, niin luontaisetuja.


    • Köyhä ja kippee

      Saan palkkaa tuntien mukaan 1200 - 1600 egee kuukaudessa ... ravintolakokkina. Koulutus on tähän hommaan sekä yo-merkonomi ja liiketalouden tradenomi oon ... hukkaan menny koulutus kun ei saa alan töitä, yhteen paikkaan hakee satoja immeisiä erottauduppa joukosta ravintola-alan työkokemuksella =(

      • bebee

        Tee oma cv missä on kaikki tarvittavat hyvät tiedot ja hae duunia pienestä firmasta, ne ei oikein ehdi tarkistaa kaikkea, mutta muista että sun pitää osata homma mitä haet!


    • Sellutehtaalla

      1900€/kk.

      Kesätöissä...

      Valmistuttua toivottavasti sitten enemmän...

    • venyttäjä

      Olen sairaseläkkeellä.
      Tuloni: 718,84 euroa mukana asumistuki.
      Vuokraa maksan 403 euroa. En ole nälkää nähnyt. En käytä alkoholia, joten en käy ravintoloissa. Ruoan valmistan itse. Autokin minulla on.

      Kommentteja kiitos

    • 4300 + bonukset töissä

      Vuosiansiot töissä ollessa noin 63000 € bruttona. Ja mikä oli ala; materiaalitoiminnot kans.väl. tehtävissä.

      • tulee ilmaiseksi

        juu


      • palkkaero

        Monet kokeakoulutetut sosiaalialalla eivät saa edes sitä palkkaa työelämässä, jonkla saat työtömänä. Nämä ihmiset tekevät kolmivuorotyötä. Eli ole onnellinen.


    • japaxi

      Lennonjohtaja pienellä lentoasemalla. Perus kuukausipalkka 3700€ ja lisät 500-1700€ kuussa. Vuosipalkka lomarahoineen n. 65000€.

      • rokoi

        n.30 000€ per vuosi viikko töitä viikko vapaata.Mut työviikko pitää sisällään 73,5 tuntia.Käteen jää per kk n.1700-1990€.


      • kyosho

        5v kokemus noin 4t kuussa vuosi ansio noin 50 000 tänävuonna


    • Ei häävisti, mutta...

      ... toimeen olen tullut pikkaisen vajaan kahden tonnin kuukausipalkalla, jonka lisäksi kolmesti vuodessa tulee mahdolliset bonukset. Plussaa on myös joustava työaika :)

      • tedo

        Saman verran tulee. Tekninen dokumentoija. Laskujen jälkeen kädessä on muutama satanen elämiseen lapsen kanssa.


      • Ratikkakuski54

        Tienaan noin 1824 eur / kk. KKatkeamaton kaksivuorotyö. Mukana kaikki viikonloppu, yö ym. lisät...

        = ei paljon juhlita


    • maanilveilijä

      Maanviljelyshommissa kotitilalla. Lunastin tilan vanhemmiltani vajaa 100 tonnia velkaa vielä vähän.
      Tuntipalkaksi jää n 8€ mutta ne luontaisedut ovat hyvät eli elämiseen ei juuri omia taskurahoja kulu kun voin käyttää tilan tuotteita ja palveluita.
      Samoin omaisuus kasvaa koko ajan ja saisin tilasta nyyt jo 3,5 kertaa minkä maksoin :-D

    • Ammattilainen

      Olen työskennellyt rakennuksilla putkiasentajana n. 11 vuotta. Työ on urakkatyötä ja käsittää pääosin erikoistalo-ja hallityömaita. Palkka noin 3800e/kk, käteen jää noin 2400e/kk. Vuosiansiot riippuvat urakoista, eli verotettava vaihtelee 40000-60000e.

    • Senior consultant

      Yrittäjä -konsulttina ansaitsen vuositasolla kai keskimäärin 200.000 euroa. Auto on talon puolesta.

    • 1700€

      Espoon Kaupungilla päiväkodissa töissä 1700€/kk

    • -suunnittelija

      Brutto n. 3100 euroa/kk

    • Senior consultant

      Yrittäjä -konsulttina ansaitsen vuositasolla kai keskimäärin 200.000 euroa. Auto on talon puolesta.

      • väärässä lajissa

        kuka on tervein,mitä hyötyä suurista palkoista jos perikunta saa ne


    • 430e/kk

      Olen ollut vaikeavammaisen lapseni omaishoitajana 7 vuotta. Lapsi on nyt 10-vuotias. Brutto 430e/kk.
      Kuulumme nyt toista vuotta II maksuluokkaan lapsen vamman vaikeuduttua. Tätä ennen omaishoitajan palkka oli 230e/kk.
      Työ on ympärivuorokautista läpi vuoden. Lapsi on täysin avustettava ja valvottava.

    • muu maa mansikki

      1704e/kk vuorotyön tuomat lisät...
      2 lasta ja mies opiskelee. me ainakin pärjätään just ja just. luxuksena uuden auton autolaina...
      olen tyytyväinen työhöni ja palkka on mielestäni ok. enemmänki huolestuttaa hoitajien vähyys. mielestäni potilaat ei ehdi saamaan kunnon hoitoa!
      se siitä paasaamisesta

    • sijaistaja

      Tienaan sellaset noin 1500-1600 kuussa riippuen lisistä yms. Ihan hyvältä tuntuu tuoki palkka opiskelu-ajan kituutuksen jälkeen. Haluttais kuitenkin lukea vielä sairaanhoitajaksi, koska hoitoala on ehdottomasti minun ala, mutta lisää osaamista ja tietoa ei tekisi pahaa ja tuolloin olisi helpompi saada vakituinen työpaikka.

      • mä-67

        Postinjakaja, virallisesti yhteistekijä. Jaan pääasiassa päiväpostia, mut joukossa saattaa olla jotain varhaisjakeluakin pelkästään....
        Tilinauhan mukaan viime vuonna palkka n. 18500 egee vuodessa eli tekee kuukausille jaettuna noin 1540 egee kuussa. Miinus verot tietty.


    • Yrittäjä 1300e

      Yrittäjän palkka 1300 €/kk. 5-6 päivää viikossa 10h päiviä ilman lomia. Olen tyytyväinen siihen, koska sillä tulee toimeen. Ei tulisi mieleenkään mennä toisen palvelukseen.

      • tuleva yrittäjä

        merkonomi, toiminimi kasaa ja remppahommii.. yksinkertaisia juttuja, joita isot virmat ei hoida, mutta ei vaadi kirvesmiehen taitoja. päälle 2000e kuussa plus mahdollinen starttiraha likimain yhtensä 2600.. se mitä siitä jää kätee, ei kannata puhua mutta yrittää saa =)


      • Riittää

        1200e/kk auto/bensat ja puhelin/netti. Kuten yrittäjä 1300e-kirjoitti, tyytyväinen olen ja toimeen tulen. Ketään en haluaisi niskaan hönkimään.

        Tämän keskustelun lukemisen jälkeen en enää yhtään ihmettele, miten nuorilla työnhakijoilla on palkkatoiveet kolminkertaiset alan tes-palkkoihin (1433e/kk) verrattuna. Vaikka tes-palkat alalla ovatkin surkeat, niin vielä alemmalla tasolla on nykyään moraali ja motivaatio.


      • kuskina
        Riittää kirjoitti:

        1200e/kk auto/bensat ja puhelin/netti. Kuten yrittäjä 1300e-kirjoitti, tyytyväinen olen ja toimeen tulen. Ketään en haluaisi niskaan hönkimään.

        Tämän keskustelun lukemisen jälkeen en enää yhtään ihmettele, miten nuorilla työnhakijoilla on palkkatoiveet kolminkertaiset alan tes-palkkoihin (1433e/kk) verrattuna. Vaikka tes-palkat alalla ovatkin surkeat, niin vielä alemmalla tasolla on nykyään moraali ja motivaatio.

        yötöistä käteen 2500e/kk, veroihin noin 40%

        tyytyväinen


      • manipulaatio mauno
        kuskina kirjoitti:

        yötöistä käteen 2500e/kk, veroihin noin 40%

        tyytyväinen

        Tienaan puhelimyynnissä pohjapalkkana 500 e / kk provisiot lehdistä eli 12 e lehti bonukset, 6 tunnin päiviä, Keskimääräne tahti 5 lehteä per tunti ja bonusten kera kuukausitulot ovat noin 9000 e / kk. Huonon myyjän tulot keskimäärin 100-500 e / kk , Mutta mikäli motivaatiota riittää kuten minulla niin pääsee puhelinmyyjänäkin hyviin tuloihin.


      • Mapre
        Riittää kirjoitti:

        1200e/kk auto/bensat ja puhelin/netti. Kuten yrittäjä 1300e-kirjoitti, tyytyväinen olen ja toimeen tulen. Ketään en haluaisi niskaan hönkimään.

        Tämän keskustelun lukemisen jälkeen en enää yhtään ihmettele, miten nuorilla työnhakijoilla on palkkatoiveet kolminkertaiset alan tes-palkkoihin (1433e/kk) verrattuna. Vaikka tes-palkat alalla ovatkin surkeat, niin vielä alemmalla tasolla on nykyään moraali ja motivaatio.

        Olen samaa mieltä että tes on todella surkea, niin teen ennemmin töitä itselleni, kuin kärsin työnantajan nöyryytyksestä!!!


      • ontämä
        Mapre kirjoitti:

        Olen samaa mieltä että tes on todella surkea, niin teen ennemmin töitä itselleni, kuin kärsin työnantajan nöyryytyksestä!!!

        Tehtaassa tuntipalkkana 13.20/h lisät
        Kahviautomaatin täyttäjänä 10.50/h
        Vartijana 11.14/h lisät (kta 12.41)
        Tuntiopettajana 17-19e/h.


    • L.Ehtori

      Olen opettajana lukiossa ja noin kymmenen työvuoden jälkeen palkkani on noin 3600€/kk.

    • varastossa,

      2800€/kk

      • ...

        Järjestelmäasiantuntija

        n 2500 brutto.
        "Netto" noin samanverran.
        -Peruskoulu.
        -Alalla noin 9vuotta.


      • pop2
        ... kirjoitti:

        Järjestelmäasiantuntija

        n 2500 brutto.
        "Netto" noin samanverran.
        -Peruskoulu.
        -Alalla noin 9vuotta.

        ihmeen alhainen veroprosentti jos kerran netto ja brutto melkein saman verran...

        Itse Senior SW Designer, 4500eur/kk ja bonukset n 10%. pk-seutu.


    • hittolainen78 .

      täällä turun seudulla ja tienaan 1200e/kk käteen. Ei lisiä.
      Kyllä sillä just ja just toimeen tulee, mutta työssäkäyvällä pitäisi olla varaa johonkin "ylimääräiseenkin", eikä pelkästään pakollisiin menoihin...

      • 68

        Paperityöntekijä Tam37
        - työkokemus 24v.
        - v.2008 bruttotulot 54470€


      • reimo
        68 kirjoitti:

        Paperityöntekijä Tam37
        - työkokemus 24v.
        - v.2008 bruttotulot 54470€

        Sähkökunnossapito, sähköasentaja, 2v kokemusta, 1970e/kk
        Käteen 1530


      • KKV
        reimo kirjoitti:

        Sähkökunnossapito, sähköasentaja, 2v kokemusta, 1970e/kk
        Käteen 1530

        1900€/kk, töitä 37,5h viikossa. Aloitin vuonna 2007 jolloin aloituspalkka 1600€/kk


      • -Teknologiateoll.-
        KKV kirjoitti:

        1900€/kk, töitä 37,5h viikossa. Aloitin vuonna 2007 jolloin aloituspalkka 1600€/kk

        Varastotyötä, tavaran tilausta, tuotannon palvelua, trukilla ajoa, saapuvan tavaran purkua/paikoilleen viemistä jne. Työ fyysisesti ja henkisesti usein raskasta. Tulot bruttona n.1400e/kk bonukset, työkokemusta kolmisen vuotta. Omasta mielestäni aivan surkealla palkalla mennään(?)

        Oma työni sellaista mille ei ole edes ammattinimikettä. Toisinaan siis trukkikuski, välillä oston hommia jne. jne.


    • ..................

      - 2850 €/kk perusliksa
      - 55000 €/v tänä vuonna (suunnilleen)
      - lisäksi muutama tonni verotonta tuloa (päivärahoja)

      Kokemusta reilut pari vuotta.

    • Setämies___

      Henkilöstöpäällikkönä ansaitsen nyt n. 65 000 e/vuosi bonukset 3 000 - 10 000 e/vuosi. Lisäksi kulukorvauksia n. 500 e/kk, mutta niitä nyt ei voi palkaksi laskea, vaan enemmänkin menetetyn vapaa-ajan korvaukseksi, kun tuppaa venymään yli virka-ajan päivät matkustellessa.

      • leipiintynyt...

        puuteollisuudessa...

        palkka 2580 euroa/kk päivätyö


      • Eteenpäin!
        leipiintynyt... kirjoitti:

        puuteollisuudessa...

        palkka 2580 euroa/kk päivätyö

        Vähän alle 5.000 €/kk bruttona. Työ on aika haastavaa ja raskastakin toisinaan, mutta vastuu palkitaan kohtuullisesti. Viikonkoppuisin, iltaisin ja öisin ei ole töitä.

        Lisäksi saa ajella firman autolla niin paljon kuin huvittaa ja polttoaineitakaan ei tarvitse maksaa. No syöhän se vähän nettotuloista, mutta autokin kyllä on aika hyvä.

        Kait ne verotettavat tulot liikkuu siellä 70.000 € paikkeilla vuodessa. Työkokemusta alalta pari vuotta. Toki pohja on tehty jo aiemmin ns. paskahommissa, jotka näin jälkikäteen ajateltuna oli vain hyväksi, vaikka silloin vitutti pieni palkka ja raskas työ. Ikää 30v.


    • KapiUkkoMatti

      Säännöllisen työajan ansio on jotakin 25000€ vuodessa. Sotaharjoituskorvauksien jälkeen tulee sellainen 42000€. Eli kun ylitöitä ei lasketa, niin kuukausiansio on luokkaa 3500€ / kk.

      Toisaalta sitten työtunteja on viikossa keskimäärin 86, ja siihen ylityöt päälle...

      • Töi

        ~3000€/kk brutto. Päivätyö, ei päivystyksiä, ei viikonloppuja.


      • L.J.T.
        Töi kirjoitti:

        ~3000€/kk brutto. Päivätyö, ei päivystyksiä, ei viikonloppuja.

        Vuositulot 47050. Joskus vuosiansiot ovat hiukan suuremmat, joskus hiukan pienemmät.


      • Myyntiä
        L.J.T. kirjoitti:

        Vuositulot 47050. Joskus vuosiansiot ovat hiukan suuremmat, joskus hiukan pienemmät.

        60.000 e / vuosi kulukorvaukset (1.000 e / kk).
        37,5 h / vko. Ei alaisia.


      • Mr.Pätäkkä
        Myyntiä kirjoitti:

        60.000 e / vuosi kulukorvaukset (1.000 e / kk).
        37,5 h / vko. Ei alaisia.

        Voitin aikanaan lotossa nätin kasan rahaa..seuraavana päivänä vittuilin pomolle hyvästiksi ja sillä tiellä ollaan edelleen..)) Mani,manii..työnteko on kurjaa..rahamies vaan nauraa ja balalaikka soi...)


      • kuollut runoilija
        Mr.Pätäkkä kirjoitti:

        Voitin aikanaan lotossa nätin kasan rahaa..seuraavana päivänä vittuilin pomolle hyvästiksi ja sillä tiellä ollaan edelleen..)) Mani,manii..työnteko on kurjaa..rahamies vaan nauraa ja balalaikka soi...)

        Meikä on opiskelija, Kelalta heruu yhteensä 250e/kk ja asumismenot on saman verran. Ruokakulut olen saanut todella pieniksi syömällä erittäin paljon kouluruokalassa, jossa siis saa ilmaisen ruoan. Kohta ylioppilaaksi... Toivottavasti.


    • pärjätäänkö?

      Kaupassa siis töissä. Käteen jää noin 1100-1400e kuussa. Riippuu kuukaudesta; kuinka paljon on vuorovastuu vuoroja ja viikonloppuja. Ja mulla kun sattuu oleen vain 20h sopimus viikkoa kohden, eli joskus on viikossa vain tuo tai sitten vastaavasti lähemmäs 40h. Eli mitään kovin kiinteää palkkaa en voi sanoa.

      Mieheni on "rekkakuski". Käteen jää kk sen palkasta 1800-2200e.

      Molemmat mielestäni huonosti palkattuja aloja, työn määrään ja muuhun suhteutettuna. Ei siinä kyllä me hyvin pärjätään, että huonomminkin voisi mennä.

    • Palkka Kuoppa

      Viimeisimmän verolapun mukaan reilut €48000/v. Lukiossa/yläkoulussa opetan.

      Rikastumaan ei pääse, mutta toimeen tullaan.

      • kotiäiti86

        1120 bruttona, kotiäitinä olen =)


      • ui898
        kotiäiti86 kirjoitti:

        1120 bruttona, kotiäitinä olen =)

        metalliala 2000.- kk käteen auto etu ,lisäks tuli viimevuoden osinkoja 7000.-


    • tää menee hyvin

      About 3.300 eur jää käteen. Oon jonkin sortin manageri kansainvälisessä firmassa ICT-alalla. 1.000 eur menee kuussa lainan lyhennykseen, ja enpä paljoo tuhlaile. Rahat riittää hyvin. Vaimolla on jotain 1.700 eur kuussa. Säästellään about 2.000 eur/kk. Ei oo tarvetta matkustella kaukomaihin tai mitään ihmeellistä, elämä on kivaa ilmankin lasten kanssa puuhastellessa.

      • aLlia

        Sosionomina, 2450 eur/kk.


      • nuori putkimiäs
        aLlia kirjoitti:

        Sosionomina, 2450 eur/kk.

        putkimiehenä vuoden amiksen jälkeen 2200€ brutto verotin ateria korvaus 180kk


      • minä vaan

        2200e/kk, 7h/pv 5krt/vko kopissa istuskellen tietokoneen ääressä, työpuhelin. pk seutu


    • perus janari

      Palkka EUR 3700/kk EUR 300 luontaisedut
      Työkokemus: 3 v lakimiehenä,muista tehtävissä kaupanalalla lisäksi 3 vuotta.
      Koulutus: OTM KTM
      Ei bonuksia. Ylitöitä on todella paljon ja niitä ei ei korvata.

      • huonosti tienaava

        Ammatti, ajoneuvoasentaja. työ: metallituotantotyöntekijä alalla 3,5 vuotta.
        palkka 1400€/kk bonukset: ei yleensä mitään positiivistä, menot ovat suuremmat kuin tulot. Alue pohjoispohjanmaa..


      • onnetontyossa
        huonosti tienaava kirjoitti:

        Ammatti, ajoneuvoasentaja. työ: metallituotantotyöntekijä alalla 3,5 vuotta.
        palkka 1400€/kk bonukset: ei yleensä mitään positiivistä, menot ovat suuremmat kuin tulot. Alue pohjoispohjanmaa..

        Nyt
        63000e/v
        extraduunit
        3200e/v

        lisaksi
        8000e/v
        Mutta lopetan tuon 63te/v ja etsin muuta kun en viihdy.
        Kaksi koulutusta, academic ja non-academic.
        Tyokok. 27v.


      • Ihmetteliä

        Luulin asiansajajien liksoja moninkertaisiksi, tuohan on lukion opettajan palkka!!


    • Yhdistelmäkuljettaja

      Käytännössä tulot vaihtelevat paljon, mutta bruttotulot huitelevat 2500-3000 euron välimaastossa. Nettoansiota nostavat hieman päivärahat, jotka tulee melkein jokaiselta työvuorolta. Työn määrään nähden palkka on huono, mutta noin muuten olen tulotasoon ihan tyytyväinen.

      • CallMeFish_1

        Ikää löytyy 23. 2009-tulot liikkuivat 95k paikkeilla. Keväällä sitten haetaan akateemiselle alalle, EIVÄT TÄTÄ jaksa loppuelämän vetää...

        HYVINVOINTIVALTIO?


      • mandaff
        CallMeFish_1 kirjoitti:

        Ikää löytyy 23. 2009-tulot liikkuivat 95k paikkeilla. Keväällä sitten haetaan akateemiselle alalle, EIVÄT TÄTÄ jaksa loppuelämän vetää...

        HYVINVOINTIVALTIO?

        olen ollut 30 vuotta siivojana ja palkka on 7000e/kk bruttona. Kyllä hyvällä kokemuksella vai siivojakin saada paljon aikaan.


      • alaa.
        mandaff kirjoitti:

        olen ollut 30 vuotta siivojana ja palkka on 7000e/kk bruttona. Kyllä hyvällä kokemuksella vai siivojakin saada paljon aikaan.

        vai vaihdanko


    • mellu_1987

      Toimistotöissä (tilausten käsittelyä, laskutusta, palkanmaksua ym. pienen firman toimiston tehtäviä) pienellä paikkakunnalla täällä kaukana pohjoisessa. Merkonomin koulutuksella ja parin vuoden työkokemuksella 2200 € brutto. Ihan tyytyväinen olen :)

    • sniperjoe

      pikkukorjaamon esimies
      2900€/kk

      • a

        Levyseppä-hitsaaja 28 v. Reilu 7 vuotta firmassa. 2350 brutto neljässä viikossa.


    • parturi yrittäjä

      3500e-5000e.Olen yrittäjä,ja puolet teen pimeästi.Työntekijänä tienasin samoista hommista 2000e/kk

      • asssss

        Ei oikein uskoisi. Täällä Helsingissä miesten tukanleikkaus maksaa kilpaillulla Viipurinkadulla n. 14 - 15 euroa.
        Kyllähän liikehuoneiston vuokrakin jotain on.
        Päivällä ei paljoa käy asiakkaita, koska työssäkäyvät eivät uskalla pinnata töistä.
        Ei ole montaa tuntia päivässä sitä aikaa jolloin asiakkaita käy.


    • muhjad abdula

      minä oelin somalimaasa kamelin kesuttaja.sielä tienasin 20 dollari kuusa ja huvin riiti.nyt oelen sumesa ja tienaan 3542 euroa sosun kuponkit myös kuusa.miksi te tehda töötä kun raha saa ilmankin

    • S-hoitaja

      Brutto 2200e/kk

      Sairaanhoitaja olen ammatiltani ja vastaanottopuolella töissä, joten ei tule lisiä.

    • ugh.

      Peruskoulu, 24 vuotta, n. 3000e/kk (=40 000e/v), satunnaisia kulukorvauksia ei mukana. Päivätyö, itse määritetyt työajat. Niin, ja nimike joku aluemanageri. Tehtäviä löytyy niin laajalle että eipä tohi alkaa luettelemaan.

      • n. 3000e/kk

        n. 3800e/kk


      • sama ammatti
        n. 3000e/kk kirjoitti:

        n. 3800e/kk

        johan sä tienaat huonosti mä tienaan 5800-6500/kk tee enemmän töitä älä lorvi himas


      • taksariton vajakkeja
        sama ammatti kirjoitti:

        johan sä tienaat huonosti mä tienaan 5800-6500/kk tee enemmän töitä älä lorvi himas

        kun te raadatte peräpukamat soiden tien päällä veitsi kurkulla..... en viittisi itse moista koiranvirkaa hoitaa


      • Unissas
        n. 3000e/kk kirjoitti:

        n. 3800e/kk

        Aivan sanoinkuvaamatonta skeidaa!


    • Haapsuu

      1750€ tulee kuussa kun makaan kämpillä, pitäis kait se töitä hakea jos jaksais

    • Parturikampaaja

      Kyllä niitä pörröpäitä vaan riittää aamusta iltaan! Huonot vuorot ja lauantait töissä, tuntuu ettei vapaa-aikaa ole eikä rahaakaan kyllä jää tästä palkasta, kun asuntoakin maksaa pois.
      1756 €/kk. Huonot lisät, tuo n.20 € lisän liksaan. Rankkaa ja fyysistä ja taiteellista työtä. Aivan aliarvostettu ja alipalkattu. Parturikampaajana siis.

    • Jaaahahaas

      70 000 € vuodessa. KTM, testipäällikkö it-alalla, töissä ulkomailla. Työkokemusta 10 vuotta.

      • homma homma

        Myyjä ruokakaupassa n.1700-1900/kk bruttona


    • todellisuus---

      Todellisuus puolet täällä kirjoittavista ei ole koskaan nähny nettona 2000e tilillä kyllä näin on jämpti.

    • söösääjä

      Sairaanhoitaja

      Peruliksa 2250€/kk. Ikälisät 10% eli 225€/kk. Vuorolisät n. 400€/kk ja ylityöt noin 200€/kk. Kuukausipalkka bruttona n. 3000 - 3100€/kk.

      Olen tyytyväinen!!

    • Nainenkin voi tienat

      Yrittäjä, asuntosijoittaja 35v. nainen, 135 000 EUR/vuosi.

    • Ope--84

      Opettaja (yliopistossa), 27 v nainen, 3800 e/kk, 21 h viikossa opetusta

    • täältä voi
    • edhfhfdhgfdhfdg

      Ei löydy jokaisen alan työehtosopimusta tuolta. Lisäksi kaikkien alojen työehtosopimuksissa ei sanella palkkoja ja niillä aloilla joilla se TES:ssä sanellaan on ne minimipalkkoja.

    • Nuori insinööri

      Pienen firman palkkakuopassa 3 500 €/kk.
      Omakotitalon arvonnousu n. 1 200 €/kk tuohon päälle.

      • sakumaku

        Ei sitä arvonnousua lasketa tuloksi, vaikka ymmärrän ajattelutapasi.
        Taloahan harvemmin nostetaan rahaksi, se lähes aina vaihdetaan toiseen joka yleensä on vielä kalliimpi tai kuollessa jää lapsille.

        Eri asia he jotka ostavat sijoitusasuntoja joissa eivät asu. Oman asunnon arvonnousu ei vaikuta omassa taloudessa mitään, vasta sitten kun se muutetaan rahaksi.

        btw - Insinööri pienessä firmassa 3500 ja palkkakuoppa? Ei tuo miltään palkkakuopalta vaikuta, ihan normi palkka nuorelle inssille ja pikkufirmassa..

        Itse tienaan n. 3100 mutta olen merkonomi koulutukseltani.


    • 8+14

      Heh, näköjään 1,5 vuotta sitten tähän vastatessa oli perusliksani 1150 €/kk pienempi kuin nykyisin :D Vuositulot on suunnilleen samat nykyään, mutta niiden eteen ei tarvitse tehdä tippaakaan ylitöitä tai viikonloppuja, eikä reissata....

      • Lehtori 2

        Lukion kieltenope, alalla 8 vuotta. Vuositulot 46500, 1 ylitunti. Tyytyväinen olen, vaikka aina maristaan, että opettajilla huonot palkat. Työajat miellyttävät, eikä ne nuoretkaan hassumpaa porukkaa ole, jos on itse oikealla asenteella mukana. Varsinkin tähän aikaan kesästä olen aina oikealla alalla :-D.


    • 2400

      Siivooja: 1673e päätyöstä ( 7,5h 5kk vko) iltatyö (parituntia ma-pe) 530e ja lauantai aamuisin 5h vähän päälle 200e

      =2403e.

      Kaikki duunit samalle työnantajalle, eli yksi verokortti käytössä jonka prossa on vaan 13. Nostan sitä aina loppuvuodesta, riippuen siitä miten on tullut noita ylimääräisiä töitä tehtyä.

    • raija27

      Tehdastyössä 2vk töis ja vk vapaata vuosiansiot 33 000e-38 000e riippuu miten viikonlopuille osuu vuoroja. Olen nainen.

    • rokerro

      Vastaava kartoittaja 2400e/kk, kunta

      Ammattikoulutus, uraa takana 1v5kk

    • mönttööri

      Raskaan kaluston asentaja Helsingin kaupungilla 3400€ KK mut vuorotyö peruspalkka 2200€ ilman mitään lisiä..

    • m

      Web-sovelluskehittäjä, 1v työkokemusta, 1200-1500 e/kk riippuen tehdyistä tunneista.

      Freelancer-koodailu on hauskaa puuhaa, mutta ajattelutyöasteikolla aika kuluttavaa. :/

    • DI

      Metsolla DI. Työkokenus 19 v. brutto 4650 e/kk. ei alaisia.

    • ...

      Varaosamyyjä 2750.00 €/kk Työkokemus 24 v.

    • Rak.Ru.

      Rakennusurakoitsija,alalla 17 v.
      Vaihtelee: mm. kesäkuussa 47 000 €/kk

    • Diplomi-insinööri

      Myynti-insinöörin alkupalkka 4200e/kk. 5h päivässä töitä kotoa. Joskus pitää matkustaa lähialueilla. Helppoa mutta ei kovin hyväpalkkaista

      • Johdon sihteeri

        Johdon sihteeri keskisuuressa maahantuontiyrityksessä. Palkka 3060 eur/kk sekä lounas- ja puhelinetu. Työ ei ole nimestään huolimatta stressaavaa, vaan voin suoraan sanoa että pääsee vähemmällä kuin aikoinaan ollessani vakuutusvirkailijana.


      • asgddsg
        Johdon sihteeri kirjoitti:

        Johdon sihteeri keskisuuressa maahantuontiyrityksessä. Palkka 3060 eur/kk sekä lounas- ja puhelinetu. Työ ei ole nimestään huolimatta stressaavaa, vaan voin suoraan sanoa että pääsee vähemmällä kuin aikoinaan ollessani vakuutusvirkailijana.

        vessasiivooja

        5469e/kk
        työsuhde auto asuntoetu optiot


      • jopsishopsis
        asgddsg kirjoitti:

        vessasiivooja

        5469e/kk
        työsuhde auto asuntoetu optiot

        aika hyvä palkka, missä siivoilet vessoja?


    • huonoopalkaa

      Merkonomi 6v työkokemus, marketin myyjä, 30t/vk

      Käteen jää noin 1300-1400e.

      • Ja tämä hyvä ???

        Käteen n.2000€/kk n.50h/vk
        Vastaan suuren vientiyrityksen logiistiigasta ja ketjun katkeamattomuudesta.

        Tää on paska palkka työaikaan ja vastuuseen verrattuna.


    • O.K.

      Pienyrityksen toimiston hoitaja, lisäksi jonkin verran kouluttajan hommia. 8v työkokemusta, 2500 brutto. Töitä 7h/pv. Ekonomin koulutus eli olen ylikoulutettu tähän, mutta työ ei tule kotiin eikä uniin ja saan tehdä ajoittain etätyötä kotoa käsin.

    • Hurtsu

      Tarjoilija, kaksi vuotta työkokemusta, 37h/vko, bruttona 1800

    • DI

      Diplomityöntekijä 2075€/kk. Valmistumisen jälkeen 3160€/kk tulospalkkio. Noin 42K€/vuosi.

      Jos olisin töissä Helsingissä palkkavaatimukseni olisi jotain 3750€/kk.

    • Sirkkelimies

      Sirkkelillä seison mä päiväs yksinään...Rahantuloa on paha estää; 1600 €/ kk : D

    • service desk-henkilö

      Helsingissä rakennusfirmassa töissä.
      6 vuotta olen tehnyt ja kaikki uudet työntekijät saa enemmän.

      26v ja 2250€/kk puhelinetu ja sitte voi lounareita ja kulttuuriseteleitä ostella.

      vakuutuksia tulee aimo kasa plus sitte se mitä tulee "lainattua" töistä..

      isäukon kultainen sääntö "älä ikinä varasta työpaikalta enemmän kun jaksat kantaa"

      ..itse en tietenkään varasta mitään...

    • Armoxx

      Pirkanmaalla metallifirmassa töissä.
      Ikää 24v, 6vuotta nykyisessä työpaikassa.
      Pääasiassa haastavia asennus/huolto/kokoonpano töitä, täytyy osata: MIG/MAG, TIG, Puikko, Kaasu.. Ja sit kaikki perusasiat: levyjen leikkaukset, plasma, kanttaus, mankelointi, lävistin yms..
      Palkkaus tunti/urakka, peruspalkka viimeisimmän korotuksen jälkeen 17,20e/h
      vuosiansiot vaihdellut 33 000 - 47 000e.

    • huih

      It-alan testimanagerina ulkomailla. 5650 e /kk bonukset. Vuosipalkka yleensä 70-75 000 e välissä, josta verojen jälkeen käteen 50-54 000 vuosi. Työkokemusta pikkuisen vajaa 10 vuotta.

    • maatalouslomittaja

      Maatalouslomittaja, 3v työkokemus, palkkaa n.1500e/kk, 18000e/v. Työ on fyysisesti raskasta, joten palkkaukseen ei millään voi olla tyytyväinen.

      • kilikalikilikali

        Palkka n.6100 €/kk Täysautoetu ja puhelin sis edlliseen joskus bonukset lisää vähän....
        Kokemus noin 20v
        Työtehtävä Myyntimies


    • Topi_8011

      IT-alalla. 3 500 eur/kk. Työt vaihtelee, lähinnä perus it:n hoitamista, käyttäjien avustamista word etc. ongelmissa.
      ja nyt saatiin just firmalta joululahjaksi lahjakortti www.westerbackyritysmyynti.fi kauppaan - aika hienoa - pääsee ostaan jotain laadukasta kerrankin :)

      • juoppokuski

        menikö kello kaniin ja rahat jo viinaan?


    • 6

      Mille kansalle tämä gallup on, ruottalaisille? Ihan ammattitaistoisesti tehtyjä palkkatutkimuksiakin löytyy esim. ammattiliitoilta.

    • INSSISI

      3250€/kk voisi sitä saada huonompaakin tai parempaa. Pääasia on se, että elää varojensa mukaan.

    • 5+2

      DI rakennus- ja kiinteistöalalla, n. 5 vuotta alalla hommissa paljon jo opiskeluaikana. Palkkaa reilut 3800 kuussa, asunto- ja autoetu olisivat mahdollisia, nyt vain känny ja lounasedut käytössä ilmainen terveydenhuolto ja netti. Palkan lisäksi n. 5000€ tulospalkkiota per vuosi. Työajat hyvin joustavia kumpaankin suuntaan. Välillä töitä viikonloppuisin, vastaavasti vapaata voi pitää milloin lystää. Ylityöt korvataan yleensä tunti tunnista periaatteella.

    • 67sju

      Puolet vuodesta töissä ja puolet lomalla. Keskimäärin noin 6 vko töissä ja sen jälkeen 6vko lomalla. Noin keskimäärin brutto 3100 e/kk.

      • h45ssdt

        Merimies on erimies.


    • 2054e/kk brutto. Hoitajan työt, vuorotyö eli lisät tulevat päälle.
      Yhteen kuukauteen tulee väkisinkin vähintään yksi viikonloppu ja useita useita iltoja. Lisiä tulee siis sadasta eurosta muutamaan sataan kuussa.

      Mielestäni alipalkattua työn vastuullisuuteen nähden.

    • Ystäväni on sairaanhoitaja kunnallisella, 2300e/kk arkityö, ei ilta/viikonloppulisiä.

      Kamalaa kyykyttämistä tuollainen palkkaus!
      Kuitenkin ammattikorkeakoulut käyneitä ihmisiä, joilla usein työssä iso vastuu
      potilaasta.

    • sähikäinen

      25 alalla 4000 euroo kuussa tai( maassa). Sähkölaitosasentajana huollan 2 vesisoimalaitosta. tarkastan sähköverkot ja yms...vikapäivystys jne..

    • Myymäläpäällikkö

      Kaupan ala. 24 v, alalta kokemusta 7v, esimiehenä 1v.
      2750€/kk, ei muita lisiä kuin sunnuntait.
      Koulutus täysin eri alalta.

    • pojunenpienoinen

      Olen ravintolassa apulaisena ja tienaan päälle 1700e

    • siivooja vaan

      Siivooja 2400€ /kk vuosi ansio noin 28.000€

    • Myyjätär79

      Myyjä ja käteen jää verojen jälkeen 2250e. Töissä 5v. Itä-suomi ja nainen 30v (ei alan koulutusta)

      • Audimyyjä porvoo

        Audimyyjänä. Vuosiansiot 45 000€ puhelin tulen uusi Audi alla. En ole tyytyväinen.


    • fdhgrtew

      Vuorovastaava puhelinmyyntifirmassa. Peruspalkkaa n. 1000€ kuussa riippuen vastuuvuorojen määrästä, siihen päälle normaalit provikat ja bonukset. Ei kauheasti, mutta opiskelijaelämän jälkeen kuitenkin kohtuullinen ja kuitenkaan kulutkaan eivät yksin asuessa kovin korkeiksi nouse. Ja tätä tehdään siihen asti kunnes löytyy jotain vähän parempipalkkaista ja mielekkäämpää.

    • Asentajan koulutus

      Ohjelmisto-, elektroniikka-, ja järjestelmäsuunnittelijan työ, 25 vuoden kokemuksella.
      3750€ / kuukausi.

    • klikklikklikk

      yläkoulun lehtori 2200 e/kk 25 tuntia viikossa ei mitään etuja velvollisuuksia sitäkin enemmän eikä mitään ylenemismahdollisuuksia toisaalta eipä ole taloudellisesti merkittäväksi arvostettua toisten aikuisten penskojen opettaminen ja vahtiminen

    • somalialainenhamster

      Oon työtön somali itäsuomessa ja tienaan 3,200 euroa plus tuet per kuukasi vaika en tee työitä.

      • Alipalkatulle

        Olet alipalkattu, käänny lähimmän KELA:n puolee.


    • Liikaa ei voi saada

      Kunnossapitoinsinööri AMK koulutuksella ja tienaan 4400 e/kk ylityöt päivystykset. Eli n 70 000 euroa vuodessa.

      • Liikaa ei voi saada

        Ja ikää 34v


    • Kaikenlaistakinkos

      yhteenlaskettuna netto noin 35t - 40t euroa

      päätyö myyjä ja sivutoimisesti harrastuksena rakennus- ja muita myyntihommia.

      kaikki menee mitä tulee.

    • Xxx

      CIO: 8500€/kk

    • Labratakki

      FM/kemisti.

      Asiantuntija/tuotekehitys.

      4000e/kk, n. 50000t/a, uran alkutaipaleella.

    • Millä juomalla?

      Entinen Nokian PPM, 1500€/kk Hesburgerin kassalla.

    • FromAbroad

      Viimekuussa brutto 2,595 €, josta verojen jälkeen jäi kouraan 2,222 €. Työssä on tuntipalkkaus, joten tulot hieman vaihtelee kuukausittain. Normi kuukautena tuota luokkaa kuitenkin. Työnimike inssi (IT), työtehtävät lähinnä verkkolaitteiden (kytkimet, reitittimet yms.) asennus-, testaus- ja konfigurointihommia. Lisäksi joitain hallinnollisia tehtäviä, kuten päivä-, viikko- ja kuukausiraportoinnit yms. pientä. Takana vasta yksi vuosi kyseisessä työpaikassa, joten ollaan vielä palkkahaitarin alapäässä.

    • suharifik

      Viimevuoden tulot 29000€/kk, tänä vuonna näyttäisi menevän 40000 rikki, koska palkka hieman noussut ja päivystys tullut lisänä.

      Sähköasentajana, 4v alalla.

    • eläkekeläinen1

      Eläkkeellä oleva Tj /ikää 41v ja eläke 2982e/kk.

      Masennuksen vuoksi, pääsin eläkkeelle..Tosin aika surkea,kun vuonna 2003 tienasin vielä 113 000e/vuosi.

    • 10036

      Noin 6350.00e/kk Johdan kahta yhtiota ulkomaalaisen paamiehen lukuun, joskus on bonuksiakin tullut. Keskimaarin 20,000 vuodessa.

    • yli 100000 €

      Onneksi se Jutan kateellisuusvero tulee vasta ensi vuonna.

    • B. W.

      1€ / vuosi. Loput sitten pääomatuloina. Yhteensä 1,9 M€

    • myyjätär

      Myymälätyöntekijä osaston puolella ja palkka 1540e/kk. Ei kaupanalan palkoilla kyllä hirmuleveästi eletä, mutta yksin olen tuolla palkalla pärjännyt ja aika leveästikin saa välillä elää. ;) Itselle joku 2000euron kuukauspalkka olisi jo ihan unelma, mutta näillä aloilla tuskin tuollaisiin kuukausilukemiin päästää koskaan.

    • Juussto

      kyllä, paljon

    • S-I. H. Teeri

      Sihteeri 2600 euroa

      • gunnar4

        Olen murskalla töissä.Palkka on niin huono et ei edes kehtaa mainita.vaikka vaatimukset on hirveät.


    • Jiiaaaauuu

      Myymäläpäällikkö 2500 e brutto ilmainen asuminen

    • 20€ on yli 100mk

      kohta 20€ enemmän kuin ennen

    • Pomo5

      Osastopäällikkönä konsernissa, 135ke/v.

    • 3+20

      Insinööritaustaisena tutkijana 4050 €/kk

    • 82828

      ehkä kannattais alkaa miettii sitä harmaata taloutta se meinaan kannattaa...

    • stressiherne

      Koneautomaatioteknikko 3581 / kk

    • Harpppi

      Prosessinohjaaja n.5000 / kk (ammattikoulu)

    • ITGodzilla

      Rehellinen gallup: Paljonko tienaat?
      -Pk- seutu, 35v, työkokemus alalta noin 10v
      -avainasiakaspäällikkö
      =85k-110k /vuosi bruttona, riippuen myyntituloksesta
      (kuukausittain vaihtelee min. 7k - max 11k bruttona)
      -erittäin vaativaa asiantuntijamyyntiä IT sektorilla, ei suoria alaisia

    • nnyyyyttt

      Korjaamon huoltomies n 3400/kk, kokemusta 10v alalta.

    • Jape2

      Tekninen huoltomies kiinteistöhuollossa n. 45k vuodessa lisineen veronalaista. Alalla 5 vuotta. Koulutusta ja kokemusta löytyy myös rakennusalalta. Lisäksi satunnaiset keikkahommat raksoilla 10k lisää.

    • tuntityöläinen

      600-800e/ kk

    • kaupan ala

      Veikkaan että suurinosa kaupan työntekijöistä tekee noin 1000-2000 e/ kk

    • Inge N. Jööri

      Ensi vuodelle näyttää verottaja ennustaneen 51800 € ja kai se aika lähelle menee. N. 4100 €/kk tuosta tulee kuukausipalkaksi. Harmittaa vaan kun hommat on muuttuneet vaativammiksi ja raskaammiksi pariinkin otteeseen viimeisen viiden vuoden sisällä mutta palkankorotusta ei vaan saa.

    • junnaamista

      Laikkarina, 10,85/tunti. Silloin tällöin muutaman sentin korotus tuntipalkkaan, mutta käteenjäävä osuus on ollut sama vuodesta toiseen kun veroprosentti nousee joka vuosi, vaikka palkka siis noussut 2-3e/tunti n viiden vuoden aikana.
      Jossain on mätää.. näin ei kansalaisten ostovoima nouse ja tulee lisää työttömiä, pk-yritykset kaatuu jne.

    • Raharikas

      Työtön, korvaus n.600e netto/kk. Edellisessä työpaikassa n.1900/kk brutto, 10vuoden kokemuksella.

    • siipimies

      Tienaan kk-noin 14 000e lisät.
      Olen Finnairilla lentäjänä.
      Kokemusta alalta noin 15v, työ on henkisesti melko rankkaa ja työ on myös erittäin vastuullista.
      Palkka voisi toki olla parempi, mutta kyllä tuolla pärjää.

      • Psykiatri_

        Samaa luokkaa palkka on täällä: noin 14 000€ kuussa valtion sairaalassa.


    • Sukkonen

      Hyväntekeväisyyteen liittyvä yritys, osinkotuloiksi laskin n. 128000e/kk (en maksa poliittisista syistä veroja Suomeen).

    • Kuvittelija

      Kuvittaja ja graafinen suunnittelija, tehnyt toiminimellä viisi vuotta töitä. Paras vuosi oli 60 000 euroa, huonoin 20 000 euroa. Yel ja muut maksut pitää hoitaa tuosta itse. Voi olla parikin kuukautta ilman toimeksiantoja, sitten yhdessä kuussa tulee tehtyä puolen vuoden ansiot.

    • Länsisuomi

      Varastomies trukkia ajelen 45k vuodessa 5 vuotta alalla

    • veijoviiksivaara

      55K€ tuurimoottoria ajelen kesät. Talvet työttömänä

    • Ihmisyys_katoamassa

      Pertti persereikä perseennuolijoiden pomo yli 50k€ vittuilemalla kokopäiväisesti ja rakennan hovia päätyönäni.

    • Anonyymi

      33000 vuodessa

    • Anonyymi

      Ratkaisupäällikkö eläkevakuutusala, palkka brutto 5600 e/kk ja tulospalkkio n 1200-2000 eur/vuosi. Mukava palkka, stressitön työ, tietojärjestelmä hoitaa nykyisin lähes kaiken ja alaiset ovat nykyisin 99% itseohjautuvia ja heitä on vain 10 kpl. Stressaavin asia on vuosittaisten kehityskeskustelujen läpivienti.

    • Anonyymi

      Joka päivä tulee noin miljardi siimahäntäistä rasvaisena kouraan, siinä on kunnon tili joka päiväksi, liekö noilla mitään ostaa mutta lukumääränä on kuitenkin paljon.

    • Anonyymi

      lähihoitaja opiskelija, rapeat 2032e

      • Anonyymi

        Lähihoitaja eläkkeellä,eläke 2360€/kk.


    • Anonyymi

      Palkka n. 7 500€/kk johtotehtävissä. Tämän lisäksi pääomatuloja sijoituksista n. 2 000€/kk. Tavoitteena on saada pääomatulot nousemaan samalle tasolle nettona palkkatulojen kanssa ja sitten voikin alkaa lopetella säännöllisten duunien vääntämisen. Varmaan tonnin saisi pääomatuloja jo nostettua vaihtamalla osakepainoa kasvusta osinkoihin, loput pitäisi sitten saada säästämällä kasaan.

    • Anonyymi

      4600 brutto, 2900 netto. Erikoistutkija valtiolla.

    • Anonyymi

      560e kuukaudessa työttömyys rahaa. Työtön raitis, ei mitään koulutusta, peruskoulu kesken, ei työkokemusta ikää 60 vuotta

    • Anonyymi

      Noin 50 000e/v. Vaihtelee vähän. Koneita ja kuorma-autoja ajan.

    • Anonyymi

      55-60000€ vuodessa raksahommissa. Ja vaimo yrittäjänä noin 50000€ vuodessa silti meinaa tehdä tiukkaa. Sossu pummeille menee tuosta summasta iso osa vuodessa

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe