Hipit löi turpaan

Häkeltynyt...

Näin hipit.fi sivuja mainostetaan.

"Terve,

Oletko hippi? Vapaamielinen? Hyväntuulinen? Jos kaipaat hippimielistä seuraa, liity seuraamme osoitteessa hipit.fi!

- Suomenkielinen keskustelupalsta kaikille hippihenkisille ihmisille @ hipit.fi -"

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8837235

Minä jos kuka olen avoin ja hyväntuulinen. Kaipasin seuraa joka ei heti ole ohjaamassa hoitoon, vaan antaa kertoa ajatuksistaan avoimesti jne.

Odotin että hipit.fi sivuilla minut otetaan vastaan halausten kera jne.

Vaan sainkin virtuaalisesti "turpaan" eli viestini tyrmättiin alta aika yksikön.

Minulle oli kerrottu, että jos kaikki ihmiset olisivat kuten hipit, ei maailmassa olisi enää sotia jne.



Avasin aiheen nimellä 21.12.2012

http://hipit.fi/hippi-keskustelu/21-12-2012/

"Millaisia ajatuksia teillä on päivästä 21 . 12 . 2012

Itse en tiedä tapahtuuko silloin mitään ihmeellistä (täytän tosin silloin 46 vuotta), mutta olen kuullut että ihmiskunnan tietoisuus tulisi kasvamaan silloin tai siihen mennessä jotenkin harppauksen omaisesti.

Omalla tavallaan se voisi loogisesti ajatellen olla ihan ajankohtainen aika ymmärtää jotakin syvemmin.

Ihmisen kehittyminen on nopeutunut kiihtyvällä vauhdilla.

Teknologia kehittyy kiihtyvällä vauhdilla jne.

Voisi olettaa että olisi olemassa omanlaisensa kliimaksi kehittymiselle.

Voihan se teknologia kehittyä kiihtyvästi paljon vuotta 2012 ylikin, mutta onko niin, että silloin ymmärrys siitä että meillä on jo ns. utopiaan vaadittava teknologia olemassa ja näin meidän ei enää kannattaisi tuhlata aikaa ja energiaa rahan käsittelyyn?

Jos olisimme yhtä perhettä ja tekisimme kaikki asiat ilman rahaa, niin miten paljon aikaa ja energiaa säästyisikään?

kaupan kassat, pankkialan, vakuutustoimistojen, erilaisten virastojen, kirjanpitäjien, tilintarkastajien, markkinoijien (olipa hankala sana eli markkinoinnissa (kuten mainoksia tekevien ihmisten) olevien ihmisten) ym. rahan kanssa työskentelevien työaika saataisiin sellaisiin töihin joissa syntyy jotakin mitä ihminen oikeasti tarvitsee.

Raha on turhaa työtä ja turha työ tuhlattua aikaa ja energiaa.

Onko niin, että tietyn ulottuvuuden kautta olemme yksi?

Jos, niin silloinhan kaikki asiat jotka teemme toisillemme, tulee tehtyä ikäänkuin itsellemme."



Viestin oli lukenut vajaan vuorokauden aikana yli 30 hippiä, mutta kukaan ei ollut vastannut viestiini.

Toisessa viestissäni totesin ettei aihe ilmeisesti kiinnostanut sillä hetkellä niin paljon että olisi syntynyt keskustelua, mutta koska aiheen oli kuitenkin lukenut yli 30 hippiä, pistin linkin muutamaan aiheeseen jotka liittyvät 21.12.2012 keskusteluun ja näin aiheesta kiinnostuneet olisivat voineet seurata kyseisiä aiheita, vaikka eivät itse olisi halunneet osallistua keskusteluun.

Nyt avoimiksi kutsuttujen hippien moderaattorit osoittautuivat ei niin avoimiksi ja poistivat viestini.

Minusta erittäin erikoinen tapa lähestyä aihetta jonka oletin kiinnostavan varsinkin avoimiksi luultuja hippejä.

Tässä linkit jotka hippimodet poistivat omilta sivuiltaan / sivuiltamme.

http://www.tiede.fi/keskustelut/tahtitiede-ja-avaruus-f6/tila-ei-laajene-t46662.html

.

http://www.onesimpleprinciple.com/forum/viewtopic.php?t=2590&sid=dec6d88319f27e59577eecf8b9823cd8

.

Ps. Rakkautta kaikille, myös hipeille.

En ole menettänyt uskoani siitä että kaikista löytyy hyvää ja varmasti hipeistäkin löytyy ja paljon hyvää.

Kaiken minkä teemme toisillemme, teemme kenties ikäänkuin itsellemme.

Kaikelle on ehkä tarkoituksensa ja ehkäpä silläkin, että sain hipeiltä virtuaalisesti "turpaan".

Rakkautta.

.

3

1249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihreäkaupunki

      Hei,

      minä, tai kukaan muukaan moderaattori ei kokenut antavansa millään tavoin "turpaan" viestiäsi poistettaessa. Pohdimme viestisi poistoa moderaattorien kesken, ja tulimme lopputulokseen, joka näkyy poistetun viestisi kohdalla osoitteessa http://hipit.fi/hippi-keskustelu/21-12-2012/msg2402/#msg2402 .

      Sain käsityksen yksityisviestistäsi jonka lähetit minulle, ettet ole tuohtunut viestisi poistosta, mutta käsitin ilmeisimmin väärin. Kirjoitin sinulle yksityisviestin vastaukseksi:

      "Moikka,

      viestisi oli aivan siinä rajamailla teemmekö sille mitään... Mutta lopulta päädyimme lopputulokseen että se on parempi poistaa, sillä emme toivo että samanlaiset viestit otetaan yleiseksi käytännöksi. Nyt kun kukaan ei vastannut, viesti olisi voinut olla alunperin muotoa:
      "Minulla on tällainen asia, ja jos tämä kiinnostaa, seuraa keskustelua täällä tai täällä.", joka on selvä mainos. Nyt se oli vain muotoiltu kahdeksi eri viestiksi.

      Mutta tämä oli näitä rajatapauksia, eikä niistä pidä ottaa itseensä. :) Johonkin vain raja pitää asettaa. ;)

      Lämmöllä,
      Vihreäkaupunki"

      Viestisi siis poistettiin siksi, että koimme sen mainostukseksi, eikä linkkejä toisille foorumeille ollut tarpeellista antaa, koska keskustelu voitiin käydä yhtä hyvin aloittamassasi aiheessa. Esimerkkinä: jos foorumilaisia kiinnostaa jalkapallo, keskustelua siitä voidaan käydä foorumilla. Mutta jos kommentoidaan: "Ne joita jalkapallo kiinnostaa, voitte käydä seuraamassa keskustelua [linkki]", se on mielestämme mainostusta. Joka ikisestä aiheesta voitaisiin luoda samanlainen viesti. Haluamme pitää keskustelun käyttäjäystävällisenä, emmekä halua täyttää sitä suosituksina eri sivuille.

      Ja haluamme tähdentää että ensimmäinen viestisi on edelleen foorumillamme, ja siihen saa kuka tahansa rekisteröitynyt käyttäjä edelleen vastata. Kyse ei ollut aiheestasi tai sen kiinnostavuudesta.

      Viestissä, joka nyt on poistettu, on teksti poistetusta sisällöstä: http://hipit.fi/hippi-keskustelu/21-12-2012/msg2402/#msg2402
      Siinä mainitaan lause:
      "Kaikki sääntöjä koskeva keskustelu, kehityskeskustelu ja kysymykset:
      http://hipit.fi/kehitysehdotukset/"

      Kehitysehdotuksiin saa antaa palautetta moderaattorien toimista, foorumin toimivuudesta, säännöistä, sekä kaikesta jota voisimme foorumilaisten mielestä parantaa. Tänne kuitenkaan emme ole saaneet viestiäsi, joten meidän on ollut mahdotonta löytää kaikkia miellyttävää ratkaisua asiaan.

      Keskustelupalstamme säännöissä todetaan:
      "Pyritään selvittämään asiat keskustelemalla, jos jotakin epätoivottavaa tapahtuu. Haluamme että jokainen viihtyy foorumilla, ja ongelmatilanteissa on hyvä ymmärtää että me kaikki, myös moderaattorit, olemme ihmisiä, jotka teemme virheitä."

      Toivomme että kaikki foorumilla kirjoittelevat muistaisivat tämän.
      Keskustelemalla asiat selviävät.

      Ystävällisin terveisin,
      Hipit.fi
      Vihreäkaupunki ja muut moderaattorit

      Vastaus on laitettu myös toiseen aloittamaasi aiheeseen joka löytyy täältä:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9246540

    • Lainaa 0%ia..

      Pankki tekee rahaa tyhjästä, sitä kutsutaan luoton laajentamiseksi.
      Perustakaamme liike jossa julkisesti poltetaan euron seteleitä.
      Voisimme kutsua tätä niin ikään 'vastavoimaksi'.
      Sytytetää paska tuleen. Ne tekee sitä kuitenkin lisää.

    • poromiehen ajatus

      hippi-aate... yleinen hyvin toimeentulevan kaupunkilaisperheen lapsen ideologia, vähällä panostuksella eläminen toimii... sossun luukun ja/tai vanhempien lompakon kautta. vähän porkkanaa ja perunaa kesäisin viljellen, vapaata rakkautta.

      -mites todellisuudessa, tahtoo ihmiselukoilla tulla aika usein se omistusvietti, vapaa rakkaus ei ehkä olekkaan aitoa.
      -normaali hippitalous vaatii sähköä kun pitää nettiin kytkeytyä varmaankin lähes koko vuorokausi, ja nettiliittymä mokkulakin maksaa, jos töihin ei viitsi, veronmaksajat kustantaa. hieno periaate. toimii
      -ihmiset rakastaa kaikki toisiaan... menisitte hipit vaikka tonne lähi-itään, missä oikeasti kaivattais lähimmäisenrakkautta, ne on oottelleet hippi-ideologiaa jo ainaki 4000vuotta. menkää äkkiä ja lopettakaa sodat.
      -jos kaikki alkais pummihipeiksi, kuinka olis ruokaa ja kaikkea tarviketta kaikille... jos tämä homma tehtäis yhteispelillä, aina jollain ottais pattiin että panokseni on isompi kuin naapurin ja saman verran leipää syödään, esim, seppä ja naapurissa selvännäkijä... siinäpä onkin sitä miettimistä kumpi tekee enempi töitä
      -nautintoaineethan on aina kivoja, sienet, ruohot sun muut, itelläni ei vaan pää kestä edes inarin pontikkaa, välillä menee pönttö ihan sekasin, saati vielä luonnon-yrttejä. alkais varmaan porotki puhua mulle, mutta sitähän en halua, ne on karjaa ja mulle elinkeinoa.
      -hipit vois tulla leiriytyyn tänne tunturin kupeeseen sääskien sekaan, ilman ohvia tottakai, se kun on kemikaali. onhan se mukavaa olla vapaasti tekemättä juuri mitään, kuinka pitkään hippiyhteisö säilyis hengissä näissä maisemissa, no sehän on helppoa jos se yhteisö on niin toimiva kuin antavat olettaa. yksi kalastaa, toinen tappaa poron, kolmas tekee nyljetystä nahasta vaatteet, seppää tarvitaan tekemään puukot, yrtit ei vain täällä juuri kasva, mutta pontikka kiehuu...

      siinäpä jotain ajatuksia, anteeksi mutta olen realisti

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1761
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1118
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe