Missä perinnön laki-osa?

Kettuuntunut

Isä kuoli 10.vuotta sitten. Mummo kuoli vuosi sitten. Kävimme lakimiehen luona, ja kaikki piti olla selvää. Lakimies lupasi lähettää meille sen mitä meille kuuluu. Vaan ei ole kuulunut mitään. Nyt olen saanut tietooni, että asunnot on myyty, osakkeet on myyty ja rahat kadonneet. Mistä saa apua kun suku on sairas ja varastaa meiltä sen mikä meille kuuluu?

17

4004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aktiivisuutta.......

ensin ottaisit yhteytä siihen lakimieheen. Hän lienee puolueeton asiassa. Kysy miksi tietoa ole tullut. Ja mikä on tilanne.

Kerrot, että olet saanut tietoosi..Mistä tieto on tullut? Kuka tietää? Tarksita nyt myös tietolähteen paikkansa pitävyys.

• yks vaan

tapahtui 10 vuotta sitten kun isäsi kuoli? Silloin olisit perinyt isäsi ja sitä seikkaa ei voi sivuuttaa. Ja nyt kun mummosi (mikäli siis oli isäsi äiti) kuoli, niin sinä olisit ollut senkin pesän osakas ja siitäkin olisi pitänyt tulla sulle tieto.

Ei näitä asioita voi pimittään ja verottajalle pitää KAIKKI perukirjat toimittaa. Miten perukirjan jälkeen tehtävä pesänjako on tehty vai onko se jäänyt virallisesti tekemättä? Perukirjoista myös ilmenee, että kuka on peäsnhoitaja ja sitä kautta lähdet asiaa selvittämään sitten eteenpäin.

• mk

Pitänyt riitauttaa pesänjako ja vaatia perunkirjoituksessa lakiosuutta ja kun se on tehty aikaa sitten niin ei kukaan mitään maksa kun oikeuden päätöksellä. Sama on kun joku testamenttaa koko omaisuutensa jollekkin järjestölle ja et riitauta testamentti niin et mitään saa koska ei ne järjestöt suosiolla mitään maksa vaan se pitää perunkirjoituksessa määrätä maksamaan ja myöhemmin tarvitaan oikeuden päätös koska kukaan ei maksa vapaaehtoisesti mitään.

• Ei ymmärrä!

Ihan ensin hankin asianajajan, joka hankki pesän selvittäjän. Asianajajani on minulle lähettänyt sukulaisten asianajajan vastikkeen, josta ilmenee, että omaisuus on myyty. Tätä ollaan nyt viemässä oikeuteen, mutta koska asiasta on jo kulunut aikaa, niin mistä sitä tietää minne ovat rahat piilottaneet.
        Mummolle jäi iso-isän kuoltua hallinta oikeus.
        Testamentteja on muuteltu ja väärennetty. Esim. allekirjoituksia ei ole oikeiksi todistettu. Yksi on tehty jossain amerikassa, jossa isäni ei ole edes käynyt, ja niin edelleen.
        Kävin yhdessä perunkirjoituksessa, jonka jälkeen piti olla asiat kunnossa, mutta sitten en olekaan mitään kuullut.
        Asianajajani sanoi, ettei hän ole ikinä näin sekavaa asiaa hoitanut.
        Ja tosiaan nyt on siis kaikki omaisuus hävinnyt kuin tuhka tuuleen.

• voi voi...
        Ei ymmärrä! kirjoitti:

Ihan ensin hankin asianajajan, joka hankki pesän selvittäjän. Asianajajani on minulle lähettänyt sukulaisten asianajajan vastikkeen, josta ilmenee, että omaisuus on myyty. Tätä ollaan nyt viemässä oikeuteen, mutta koska asiasta on jo kulunut aikaa, niin mistä sitä tietää minne ovat rahat piilottaneet.
        Mummolle jäi iso-isän kuoltua hallinta oikeus.
        Testamentteja on muuteltu ja väärennetty. Esim. allekirjoituksia ei ole oikeiksi todistettu. Yksi on tehty jossain amerikassa, jossa isäni ei ole edes käynyt, ja niin edelleen.
        Kävin yhdessä perunkirjoituksessa, jonka jälkeen piti olla asiat kunnossa, mutta sitten en olekaan mitään kuullut.
        Asianajajani sanoi, ettei hän ole ikinä näin sekavaa asiaa hoitanut.
        Ja tosiaan nyt on siis kaikki omaisuus hävinnyt kuin tuhka tuuleen.

Ja jos pesästä jotain saanet vie sen asianajajasi palkkioina.

Olisi kannattanut aikoinaan rahojen perään haikailla. Syöty mitkä syöty, otan ossaa.

• suullinen puppua

Ota opiksesi et kun seuraavassa elämässä perit jotain älä luota mihinkään, suulliseen....

• ota selvää

Jos nykyinen lakimies ei osaa hommaansa, ota sellainen joka osaa.
      Vaadi selvitys tilanteesta 10v sitten isäsi osuudesta ja mihin sitten sen jälkeen mummon rahat meni.
      Kyllä ne selvii, kun laita haastetta ja selvityspakkoa menemään. Ulosmitataan sitten niiltä sukulaisiltasi nyt, jos eivät aikoinaan sulle kuuluvaa maksaneet.
      Tosin tilin saldo voi lopussa olla /-0, kaikkien lakimieskulujen ja oikeudenkäyntienjälkeen (jotkakyllä maksaa se hävinnyt osapuoli).
      Mutta siis ei noin mikään omaisuus voi hävitä, ainakin verottaja on varmasti tietoinen, mikä oli omaisuus ja kelle on laput lähteneet perintöverosta.

• näin voi elämässä

Allekirjoituksia ei tarvi oikeaksi todistaa, jos testamentin muotoseikat ovat oikein.
        Muuten kyllä koko juttu tuntuu siltä, että sinua on k*stu silmään ja oikein olan takaa.
        Saat varmaankin asian oikeuden kautta oikaistua, mutta niinkuin on jo muutaman kerran edellä tullut ilmi, lakimies/-miehet tulevat kuittamaan rahat.
        Onnea elämällesi kuitenkin.

• JOOPAS.,.,

20V, MUMMIN KUOLEMASTA, YHT ÄKKIÄ TULI ISÄN VELJELTÄ TIETO ,ETTÄ 12 000 MK/4 OSAAN. JAETAAN MUMMIN PANKKITILILTÄ KORKOJA . TIETYSTI KYSYIN MISSÄ SE PÄÄ OMA ,JOSTA NUO KOROT .EIPÄ OLE LÖYTYNYT ,TEIN RIKOSILMOITUKSEN VAAN EIPÄ OLLUT POLIISIN MUKAAN MITÄÄN AIHETTA .JA PANKKI SANOI ETTÄ EI OLE NIIN VANHAA TIETOA . JOTEN KUMMAA OLI ETTÄ KOROT ON. KUN VIELÄ TUTKITTIIN LISÄÄ EI ISÄNVELI PESÄNHOITAJANA OLLUT TEHNYT EDES PERUNKIRJOITUSTA. KYHÄS SITTEN SEN JOTENKIN KAIKKI. " OK" EDELLEEN OLEN VARMA ETTÄ TUTUT PANKINJOHTAJAT POLIISIT VAIKUTTI ASIAAN . MAALLA KUN ON MUKAVAA...

• Että näin
        näin voi elämässä kirjoitti:

Allekirjoituksia ei tarvi oikeaksi todistaa, jos testamentin muotoseikat ovat oikein.
        Muuten kyllä koko juttu tuntuu siltä, että sinua on k*stu silmään ja oikein olan takaa.
        Saat varmaankin asian oikeuden kautta oikaistua, mutta niinkuin on jo muutaman kerran edellä tullut ilmi, lakimies/-miehet tulevat kuittamaan rahat.
        Onnea elämällesi kuitenkin.

Kaikissa virallisissa papereissa on oltava todistajat. Allekirjoituksissa pitää olla oikeiksi todistajat. Ja näissä testamenteissa ei mikään muotoseikka ollut oikein. Sukulaisten asianajaja ilmoitti, että kaikki on myyty. Tuli kauppakirjojen jäljennökset.
        Onneksi ruotsista pitäisi saada omansa takaisin, ja asia on tosiaan oikeudessa. Joten odotellaan, jos eivät ole sitten nämäkin rahoja "hukanneet".

• sinulle olisi pitänyt isäsi kohdalla olla automaattisesti rintaperillinen, joka testamentista huolimatta olisi saanut osuutensa.

Tuolla on kiistaa, lasketaanko 10 vuotta kuolinhetkestä vai perinnön jaon suhteen.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8420105

Tosin, jos pesän jako suoritettaisiin nyt, yksikään ei olisi perillinen, vaan siirtyisi seuraaville perijöille.
      Sitäkö siinä on haettu? Mikäli sinulla ei ole lapsia ja toisilla sukulaisillasi on lapsia. Heidän lapsensa perisi isäsi omaisuuden? Jotenkin ymmärsin sen tuon linkin sisällöstä.

Tosin palkkaamasi asianajajan pitäisi tietää nuo asiat.

Mikäli pesä olisi jaettu ja väitetty, että sinulle on maksettu osuutesi. Olisit saanut verottajalta maksuosoituksen.
      On myös mahdollista, että perintö on säätiöity ja siinä voi tapahtua mitä tahansa, esim. ky.säätiö maksaa sukulaislapsesi elämää. Tosin, voisiko perijät, ilman yksimielistä päätöstä. Tällöin ilman allekirjoitusta tas olette petosasioissa.

Mummon kohdalla taas teillä on aikaa tapella (ette taida suvussa olla sovussa keskenänne?) asianajajien välityksellä. Tosin sekin tulee kalliiksi.

• Jokaiselle omansa

Ahneinkin mulkvist pehmenee yleensä tosi äkkiä kun sanoo kahden kesken kädestä päivää vähän tavallista voimakkaammin. Älä ota kännyä mukaan ettei jää sijaintitodisteita.

• kaulusrosvot
        Jokaiselle omansa kirjoitti:

Ahneinkin mulkvist pehmenee yleensä tosi äkkiä kun sanoo kahden kesken kädestä päivää vähän tavallista voimakkaammin. Älä ota kännyä mukaan ettei jää sijaintitodisteita.

1)pankinjohtaja, 2)asianajaja,3)kiinteistövälittäjä, kaikki yhteisymmärryksessä.
        Pyysin kopioita papereista kunnalta, pankista ja asianajalta. Loppujen lopuksi selvisi, että oli tehty monta väärennöstä. Sain osuuteni takaisin noilta yllämainituilta hepuilta, kun uhkasin poliisi-ilmoituksella.

• Jokaiselle omansa kirjoitti:

meni äidin puolelta perinnönjako kitkatta. Itse tein perukirjat ja jokainen otti mitä halusi. Pyrin kylläkin katsomaan, että jokainen sai myös tavaroissa tasapäitten.

Tutulle naiselle kävi huonommin. Ensin sisko kavalsi vanhempiensa rahat, kun pääsi vastuuhenkilöksi.
        Ensin kuoli vaimo ja kuukauden kuluttua mies suruun, kun tajusi tyttären kupanneen rahat tililtä.

• mene jos............

Täyttä paskaa..mikään siirry lapsille jos perijä on elossa. Tietty jos perijä luopuu lapsien hyväksi perinnöstä.

• Hurkas suku
        mene jos............ kirjoitti:

Täyttä paskaa..mikään siirry lapsille jos perijä on elossa. Tietty jos perijä luopuu lapsien hyväksi perinnöstä.

Perinnönjaot ovat kauheinta mitä olen kokenut. Silloin sisaruksista tulee verivihollisia ja monestin siinä vielä elossa oleva vanhempikin eriytetään omasta lapsestaan. Tämänkin olen nähnyt, manipuloitiin vanha äiti valheellisilla tiedoilla vihaamaan lastaan ja tekemään vääriä asiakirjoja, joilla sitten omaisuus vieritettiin pois tältä yhdeltä. Äiti sai osuuteensa, mutta arvatkaapa miten on käynyt, nyt äidillä ei olekaan enää mitään, hänet on saatu lahdoittamaan jakamaan omaisuutensa pois, nyt kun tarvitsisi enemmän apua. Ei olekaan enää mitään, ei näy näitä lapsukaisia, nytkin ovat ulkomailla rilluttelemassa.

Kuulin kuinka minustakin oli käyty viranomaisille käyty kertomassa, että olen niin sairas, että kykene asioitani hoitamaan, oletan että on tehty myös väärennettyjä valtakirjoja toimia nimissäni, sillä sellaisia asioita ei muutoin olisi voitu hoitaa ilman minua. En voinut lähteä oikeutta käymään, sillä minulla ei yksinkertaisesti ole varoja sellaiseen.
        Uskon heidän omatuntonsa josakin vaiheessa alakavan kolkutella.
        Salaisia kokouksia oli pidetty useita, joilla näitä metkuja oli kehitelty.
        Olen elossa, ilman sukua. Mutta sydämessäni tiedän, että en ole itse vienyt keneltäkään yhtään mitään pois.
        Heti isäni kuoleman jälkeen minulle sanottiin, että et kuulu sukuun, eihän sinulla ole oikeaa sukunimeäkään(olin ottanut mieheni sukunimen). Et saa tulla sukulaisten pöytään hautajaisissa.
        Sitten jatkuivat kaikella laisella ilkeilyllä, sanottiin, eihän tytöt ole ennenkään saaneet kuin lehmän.
        Koetettiin saada pakolla allekirjoittamaan papereita, joita ei näytetty eikä annettu luettavaksi, vaan olisi ensin pitänyt allekirjoittaa. Tähän en suostunut, tietäen, että niillä olisin luopunut kaikesta.
        Kaikkien vääntöjen jälkeen oli käytetty pesänjakajia myöten kaikki keinot, sain jotain, tosin paljon vähemmän kuin muut. Sillä sillä oli tehty kauppakirjoja ja paljon muitakin juttuja, joilla osuuttani piennettiin.

• 23
        Hurkas suku kirjoitti:

Perinnönjaot ovat kauheinta mitä olen kokenut. Silloin sisaruksista tulee verivihollisia ja monestin siinä vielä elossa oleva vanhempikin eriytetään omasta lapsestaan. Tämänkin olen nähnyt, manipuloitiin vanha äiti valheellisilla tiedoilla vihaamaan lastaan ja tekemään vääriä asiakirjoja, joilla sitten omaisuus vieritettiin pois tältä yhdeltä. Äiti sai osuuteensa, mutta arvatkaapa miten on käynyt, nyt äidillä ei olekaan enää mitään, hänet on saatu lahdoittamaan jakamaan omaisuutensa pois, nyt kun tarvitsisi enemmän apua. Ei olekaan enää mitään, ei näy näitä lapsukaisia, nytkin ovat ulkomailla rilluttelemassa.

Kuulin kuinka minustakin oli käyty viranomaisille käyty kertomassa, että olen niin sairas, että kykene asioitani hoitamaan, oletan että on tehty myös väärennettyjä valtakirjoja toimia nimissäni, sillä sellaisia asioita ei muutoin olisi voitu hoitaa ilman minua. En voinut lähteä oikeutta käymään, sillä minulla ei yksinkertaisesti ole varoja sellaiseen.
        Uskon heidän omatuntonsa josakin vaiheessa alakavan kolkutella.
        Salaisia kokouksia oli pidetty useita, joilla näitä metkuja oli kehitelty.
        Olen elossa, ilman sukua. Mutta sydämessäni tiedän, että en ole itse vienyt keneltäkään yhtään mitään pois.
        Heti isäni kuoleman jälkeen minulle sanottiin, että et kuulu sukuun, eihän sinulla ole oikeaa sukunimeäkään(olin ottanut mieheni sukunimen). Et saa tulla sukulaisten pöytään hautajaisissa.
        Sitten jatkuivat kaikella laisella ilkeilyllä, sanottiin, eihän tytöt ole ennenkään saaneet kuin lehmän.
        Koetettiin saada pakolla allekirjoittamaan papereita, joita ei näytetty eikä annettu luettavaksi, vaan olisi ensin pitänyt allekirjoittaa. Tähän en suostunut, tietäen, että niillä olisin luopunut kaikesta.
        Kaikkien vääntöjen jälkeen oli käytetty pesänjakajia myöten kaikki keinot, sain jotain, tosin paljon vähemmän kuin muut. Sillä sillä oli tehty kauppakirjoja ja paljon muitakin juttuja, joilla osuuttani piennettiin.

Jos on niin tollo, että ei osaa huolehtia oikeuksistaan niin omapa on häpeä. kai sun nyt rintaperillisenä johonki on nimi pitäny laittaa. Verottalaltaki ois jo varmaan tullu kirje tai maksu perintöverosta, vai onko pesä niin pieni, ettei tavi maksaa veroa??? Kysy Maistraatista pesäntietoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2088
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      237
      766
    5. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe